Elokuiset 2019

Kiitoksia hirveästi tsempeistä kaikille, ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu! :love: Tulen varmasti ilmoittamaan tänne huomenna "tuomion". Nyt koitan saada unta palloon niin kauan :sleep:
Oho, enpä oo koskaan kuullut tuollaista. Miten se kiinnittynyt istukka saadaan irrottettua ja takaisin kiinnittymän kohtuun :eek: wou Tsemppiä (y)(y)



Täällä kamala pahoinvointi, tiistaina varhaisultra jota odotan kovasti Pelottaa ja jännittää.. :unsure: ja tänään alkoi uusi viikkokin. Siltsu 6+0
 
Heippa :)

Joukkoon TODELLA varovasti liittyisin. Olen 34 vuotias 7 vuotiaan tytön äiti ja pakettiin kuuluu myös 37 vuotias isä :) Tyttö syntyi aikoinaan vastoin odotuxia vähän puskista, mutta ihan suunnitellusti heti ekasta kierrosta pillereitten lopettamisen jälkeen. Silloin jo oli puhuttu, että jos toinen halutaan, niin ikäero on enemmän, kuin 3 vuotta. No tätä nyt odotettavissa olevaa on tehty yli 2 vuotta.. Jos tämä (viimeinen mahdollisuus) menee loppuun asti, niin ikäeroa onkin jo 8 vuotta.. Väliin mahtuu yksi keskenmeno 6/2017 raskausviikolla 6. Nyt kesän jälkeen jo vähän heitinkin hanskat tiskiin asian suhteen, mutta en vielä kuitenkaan hakenut uutta ehkäisyä.

Testin tein tiistaina illalla ja viiva oli kyllä todella vahva. Kierrot on ollut mitä saattuu, joten en tiedä varmaksi millä viikoilla mennään. Jos laskee 30 päivän mukaan, niin tänään ois 5+5. Mutta totuus voi olla vähemmän.

Ultraan menossa vasta maanantaina 7.1., kun omalle luottolääkärille ei ennen sitä ole aikoja. Tässä pohdin, että joko sitä soittais neuvolaan vai odottelisko vielä. Viime kerralla ehdin käymään neuvolassa ja varailla aikoja sinne sun tänne. Ei ollu kovin kivaa niitä sitten peruutella.. Mutta ei kaikkee voi oikein jättää odottamaankaan..

Alkushokista siis toivuttu :) Eilinen meni täysin sumussa ja lähinnä kauhun ja pelon vallassa. Ehkä tää tästä.

Mielellään liityn myös FB -ryhmään, mutta sinne vasta sitten ens vuoden puolella.
 
Tänne tuli suru-uutiset tänään ultrassa.. meidän pienokainen ei ole päässyt munanjohtimesta kauemas valitettavasti, eli kohdunulkoinen raskaus.. se selittikin vuodot. Ei tätä tunnetta toivoisi pahalle vihamiehellekkään, koko päivä mennyt itkiessä ja itseinhossa aikaisemmasta lapsettomuudesta kärsineenä. Mutta lääkäri sanoi, että pieni mahdollisuus olisi pelastaa alkio, sen pystyisi siirtämään munanjohtimesta kohtuun JOS hcg on alle 3000, mutta jos yli, niin siinä tapauksessa ei. Tämä on täysin uusi tieto minulle, onko kenelläkään tietoa kyseisestä asiasta, sillä netistä en äkkiseltään mitään löytänyt. Eli meillä olisi vielä pieni toivon kipinä. Verikokeet otettiin lähtiessä ja tulokset selviää huomenna aamulla. Epätietoisuudessa raskasta olla ja olisi kiva tietää jos jollain sattuu olla jotain tietoa asiasta, eli kuinka suurella todennäköisyydellä raskaus saadaan pelastettua? Ja siis mulla oli viimeiset menkat 26.10. ja itse kuvittelin siitä ajasta saakka olevani raskaana, mutta selvisi, että ovulaationi ei ollut tuon jälkeen 2 viikkoa myöhemmin, vain kuukauden myöhemmin, eli seuraavien menkkojen alkamisajankohtana. Eli alkion koko vastasi 3 viikkoa. Ehkä tämä onkin joku merkki siitä, että saadaan sittenkin mahdollisuus ja pidettyä tämä raskaus. Koska jos viikkoka olisi 6+5 niinkuin alunperin arvelin, siinä tapauksessa olisi heti passitettu kohdun ulkoisen leikkaukseen. Eli ehkä meillä on vielä pieni toivonkipinä, mutta epätietoisuus ja suru on todella suuri :cry::cry:
Huh mitä uutisia. Olen pahoillani. Toivottavasti tuo siirto onnistuu.
 
Hei, täältä liittyisi mukaan 29-vuotias ensimmäistään odottava. Mies on 34-vuotias, ja hänellä on yksi lapsi aiemmasta avioliitosta. Pillerit jätettiin viime tammikuussa pois, jonka jälkeen siirryttiinkin lapsettomuushoitoihin nopeasti ovuloimattomuuden vuoksi, PCOS siis todettiin heti kun kuukautisia ei alkanut kuulumaan.

Nyt edellisistä kuukautisista laskien olisi 5+2, ja laskettu aika 13.8.
Tämä elämäni ensimmäinen plussa tuli siis Terolut + Letrozole + Gonal-F + Pregnyl lääkkeillä (tabletteja ja pistoksia), jos jotain samassa tilanteessa olevaa sattuu kiinnostamaan :) Molemmat munasarjat täysin rakkulaiset eikä luonnollisesti tule siis kuukautisia lainkaan, tai kerran vuodessa.

TÄSTÄ ETEENPÄIN suosittelen skippaamaan, jos haluaa säästyä silmienpyöritykseltä ja realismin vaatteisiin puetuilta negatiivisuudelta ja neurooseilta :LOL::whistle:

Kovin olen varovainen, enkä uskalla iloita, koska kaksi hyvää ystävää ovat melkein yhtä kauan nyt yrittäneet lasta kuin me, ja molemmilla heillä ollut keskenmenot tässä parin viime kuukauden sisään, toisella kaksikin.

Olen myös hyvin kauhuissani tästä "oireettomuudestani", rinnat hyvin vaihtelevasti kipeät, ovat olleet enemmänkin kipeät viime viikolla mutta nyt vain vähäisesti? Nännien kipuilu alkoi heti oletetusta hedelmöityksestä lähtien, olivat jo viikon olleet kipeät ennen ensimmäistä haamua... Etovaa oloa vain sen verran, että olen voinut kuvitellakin sen... Kohtuun, kohdunseutuun ja kohdunsuulle kipuilua ollut myös jonkin verran, mutta ei mitään mitä ei olisi voinut olla aiemminkin, mutta nyt kiinnitän siihen vain enemmän huomiota :LOL:
Helposti itkettää, ja kiukku nousee nollasta sataan nopeammin kun koskaan ennen, tosin koen senkin hiukan vähentyneen viimeviikkoon nähden? Viime viikon perjantaina yövuorojen jälkeen tuli ihan pieni tippa ruskeaa valkovuotoa, joka on mulla aina merkki alkavista tai loppuneista kuukautisista. Sitä ei toistaiseksi ole kuulunut sen jälkeen.

Testejä on tullut tehtyä lähes päivittäin, viimeksi aamulla tein viimeisen digitestini nähdäkseni nouseeko siinä viikot, viime viikon perjantaina oli raskaana 2-3 viikkoa, ja tänään 3 +. (Olin huolissani ovatko viikot nousseet, vai jopa laskeneet! Ajatus viikkojen laksemisesta iski puoliheränneisiin aivoparkoihini anivarhain aamulla, ja sitten oli pakko tehdä testi joka olin tarkoittanut tehtäväksi vasta huomenna). Viime viikon lopulla testiviiva oli jo vahvempi kun kontrolliviiva, mutta en ilmeisesti osaa enää pissata pelkästään pönttöön, aina on jonkunlainen tikku saatava todistukseksi siitä että olen totta tosiaan edelleen raskaana. :D näköjään ovulaatiotestikin näyttää äärimmäisen vahvaa plussaa tässä kohtaa (ainakin meikäläisellä), tiesittekö! :ROFLMAO::ROFLMAO: muuta hyötyä niistä testeistä ei PCOS:n takia olekaan, näyttivät aina melkein plussaa vaikka ovulaatiosta ei ollut tietoakaan. Näillä viikoilla tehtynä väriä ei meinannut riittää kontrolliviivaan ollenkaan.

No, koska tämä neuroosinkaltainen epävarmuus vaivaa, varasin 6+3 yksityiselle varhaisultran, jossa on pienet mahdollisuudet nähdä syke. Lapsettomuusklinikan varhaisultra on tulossa 8 +1, mutta en tiennyt miten tästä hetkestä selviää sinne asti järjissään. PCOS:n vuoksi alkuraskauden keskenmenoprosentit on 40% -70% luokkaa. Tämä jatkuva varmistelu ei muuta lopputulosta, mutta olen ajatellut että jos saan jotain vihjettä testeillä tai ultralla tulevasta keskenmenosta, pystyn ehkä valmistautumaan siihen paremmin, vaikka ihan hevonpaskaahan se on edes luulla niin, asia tulee kaatumaan niskaan lujaa jos se tapahtuu. :poop::cautious:

Onnittelut kaikille, ja pahoitteluni myös, luin että ikäviä ja pelottavia uutisia on tässä ryhmässä jo saatu :( onkohan tilanne yhtään selvinnyt vielä?
 
@onnellinen(ko) fb ryhmässä on vasta n 26 henkeä, joten sinnekin kyllä mahtuu vielä liittymään. Ellei jo mielestäsi iso ryhmä. Jostain n 50 hengestä väki on sielä puhunut, osa ei kuitenkaan ole kovin aktiivinen.

@vau819 mulla lähes täysin sama tilanne! Pcos tosin todettu jo 2012 kun olin vuoden reissuss. Kaksi vuotta yritettiin, ensimmäinen vuosi yksityisellä pelkän letrozolin avulla, kunnes lopulta kirjoittivat lähetteen. Kolmannesta hoitokierrosta raskauduin. Tämä hoitokierto meinattiin keskenkin jättää, kun niin moni follikkeli kasvoi. Mutta pienennettiin annosta ja tässä nyt ollaan.

Kovin oon koittanut olla miettimättä myöskään keskenmenoa, mutta todellisuus kuitenkin pcos ja lapsettomuushoitojen myötä iskee välillä päin kasvoja.. Tällähetkellä viä oon täysin oireeton, joka ei hommaa helpota yhtään. Mutta onnea raskaudesta! Toivotaan pienelle paljon tsemppiä matkaan pysymiseen!
 
Moikka! Ei valitettavasti saatu hyviä uutisia vaan huomenna siis metotreksaatti piikille. :( No sentään jotain positiivista, että tämä huomattiin näin ajoissa ja säästyy kohdun elimet. Kaikkea hyvää teille kaikille muille odottajille, toivon, että muilla jatkuisi raskaudet paremmalla menestyksellä ja kannattaa tosiaan kiirehtiä varhaisultraan vaikka väkisin! Mukavaa joulun odotusta!
 
(Olen uusi millään forumilla, joten miten henkilöihin viittaus onnistuu?)
@Jahapa Kylläpä teillä yritettiin pitkään pelkillä Letroilla, millä sitten vihdoin plussa tuli? Me aloitettiin yksityisellä, josta lääkäri kirjoitti selkeän tapauksen vuoksi heti lähetteen julkiselle, ajan saamisessa meni kuitenkin sen puoli vuotta, ensin tosin ei ollut lähete mennyt perille vaan uuden lähetteen lääkäri teki kun neljässä kuukaudessa ei oltu aikaa saatu ja tarkisti lähetteen tilan: ei lähetetty :cautious:
Metforminin unohdin aiemmasta listasta, eli sen aloitin heti silloin ja söin plussaan asti. Letrozol 2,5 mg, ei tulosta, 5 mg ei tulosta, sitten Letrozol 5 mg + Gonal-F pieni annos ja irrotuspiikki tuottivat pitkään ja hartaasti odotetun ovulaation, en olisi uskonut että saan sen ovulaation todentaa raskaustestistä. Alkuselvittelyt me tosiaan tehtiin yksityisellä, ja se nopeutti hoitoihin siirtymistä julkisella, ei tarvittu siinä enää mitään tutkimuksia.
Nyt toivon että lähes normaali paino (bmi 25,2 eli yläkanttiin kylläkin) tekisi raskaana pysymisen hiukan todennäköisemmäksi.
Tuo oireettomuus on sillä tavalla ärsyttävää, kun asia ei pääse millään konkretisoitumaan. Muoks. Kiitos onnitteluista ja paljon onnea teillekin, toivottavasti tämä on nyt se juttu ja kaikki menee hyvin <3

@Tanya94 voi ei, olen pahoillani kohtalostasi :cry::cry: paljon voimia ja jaksamista vaikeaan hetkeenne <3
 
Viimeksi muokattu:
@vau819 joo siis en ymmärrä miten meni niin kauan. Ja pienellä annostuksella. 2,5 mg ja kolme kiertoa niin, vaikka aina huomattiin, että mitään tulosta ei tullut. Neuvolasta siis neuvolalääkäri lopulta kirjas lähetteen. Mulla tuli vain sellanen olo, ettei yksityistä juuri kiinnostanut asian hoito vaan halusivat silti sen vuoden suosituksen odottaa, enne lähetteen tekoa. Vaikka täysin selvää oli etten edes ovuloi.

Kesäkuussa saatiin kutsu ensikäynnille, kesän pidinkin kaikesta lapsihaaveista taukoa ja kierron käynnistelin vasta syyskuulle. Letrot7, 5 mg kierron alkuun, sit bemfola ja pregnyt loppuun. Kaks kiertoa näin ja kolmannella tosiaan jouduttiin oienentään annosta ja vaihdettiin gonal f 37,5 annokseen loppuun ja irrotuspiikki.

Metforem ja foolihappo kans ollut käytössä. Nyt saa metut lopetella..
 
@Jahapa eikö sillä 2,5 mg tullut sitten yhtään follikkelikasvua? Kuulostaa kyllä rahan lypsämiseltä yksityisellä, jos silti koitetaan useita kertoja samalla annoksella... Mulla ei tapahtunut 2,5 mitään, 5 mg liian vähän, ja sitten julkinen puoli laittoi viisaasti Gonal-F:n 25 yksiköllä letrojen päälle. Ensin tosin määräsivät pöljästi vääränlaisen Gonal-F:n (ampullan, ei kynän) ja sitten apteekki ei muistanut mainita että Pregnyl pitää säilyttää kylmässä, että meni kikkailuks mutta mikä nyt ikinä ihan putkeen meniskään! Mukaan lukien yhdynnät koska kellon kanssa paneminen ei nyt vaan oo hauskaa, tiedät varmaan tunteen :whistle:
Mä lopetin Metforminit heti ekasta hailakasta plussasta, mutta toivoisin että siitä olis enemmän tutkimuksia, koska jossakin tosiaan on todettu sen vähentävän keskenmenon riskiä kun on PCOS, samoin sen hyödyistä normaalipainoisilla olis kiva saada lisää tutkimuksia. Ja ehkä PCOStä yleensäkin, kun tuntuu olevan epävarmaa sekin että onko kyseessä sama sairaus normaalipainoisilla ja ylipainoisilla.

En viittis klinikalle soittaa erikseen ja kysyä, että onko nyt jo tarpeellista soittaa neuvolaan siihen ekaan ultraan, joka lie tehdään viikolla 12? Vai riittääkö että sen varaa sitten ensi vuoden puolella, varhaisultrien jälkeen? Kun moni tuntuu varaavan neuvolan jo ekasta plussasta, ja monessa paikassa se ohjeena onkin, mutta mitäs meikäläiset joilla tässä välissä on periaatteessa jo julkisella puolella yks ultra? Ei siellä nyt kai niin kovat jonot olla, että ei riittäis kuukautta aikaisemmin soitto :eek:
 
@vau819 nojoo siltä se itsestäkin tuntui. Nyt harmittaa, kun aikaa ja rahaa sinne niin tuhlasin. Kun perhesuunnitteluneuvolassa sitten otettiin todesta ja huomattiin, ettei kertakaikkiaan mitään elämää ole..

Haha joo tiedän tunteen, meillä kaks elaa kiertoa oli juuri tuon takia aika kamalia ja tokassa kierrossa ei lopulta oikrin ajankohtakaan onnistunut. Ei vaan kertakaikkiaan pysty kolmena päivänä peräkkäin, en tiedä kuka pystyy, mutta me ei mutta tässä kolmannessa lopulta kyllä kaikki meni just toisinpäin. Mulla ihan älytön kiire alkuaikaan ja hyvä kun muistelin pistellä, lisäks folleja kasvo liikaa ja piti kierron keskeyttämistä pohtia. Saatiin kuitenki vaan osa jatkaan kasvua. Loppupuolella muutenkin oli hyvät vibat, kiire jatkui ja vägän piti viikonloppua pregnylin jälkeen suunnitella, ettei mene hukkaan koko kierto

Polille ku soitin varhaisultraa, se on vasta joulun jälkeen. Kyselin neuvola-aikaa samalla, et koska pitää soitella. Sanoivat et kun oireet vahvistuu vois jo tälläviikkoa soitella, sillä joulu saattaa sekoitella aikatauluja. En vaan oo sitä viä soitellu, ku ei mulla oo mitään oloja. Ajattelin ensiviikolla soitella
 
@Jahapa ai kun oireet vahvistuu? Eihän ne kaikilla edes vahvistu, mielenkiintoinen vastaus... Viivakin voi vahvistua, tai jättää vahvistumatta, ilman että sekään tarkottaa mitään. Ainakin näin kaks miljoonaa nettikeskustelua lukeneena.

Me pelattiin varman päälle, ja talleteltiin seitsemänä päivänä peräkkäin. Seitsemänä. Mies aneli jo armoa viimeisinä päivinä, mutta päätin että siihen se ei ainakaan tyssää, vaikka voi kaikkeen muuhun tyssätäkin :ninja: Sen jälkeen tulikin viikon tauko kyllästymisen vuoksi, ja sitten plussan jälkeen toinen viikko pelon vuoksi. Sain unissani orgasmeja, jotka sattuivat tiettyyn kohtaan kohtua, mutta se kipu on nyt hävinnyt, mikä on sinänsä ikävää koska se oli yks mun luotettavana pidetty oireeni :LOL:
 
@vau819 apua, huh, en koskaa pystyisi moiseen. Ja joo, mulla ne pienetki oireet on kadonnut. Joten en tiedä miten olla. Odottelen nyt ensviikkoon rauhassa ja sit varaan. Sen verran kyllö testiö oon katsonut, et viivat vahvidtunu tälläviikolla ja digi lauantaina näytti 2-3 vk ja nyt eilen 3+
 
@Jahapa niimpä, tässä olis peliverkkareissa pitelemistä jos tarvis sen ekan ultran kanssa odotella sinne 12 viikolle saakka... jos sait ekan plussan itsenäisyyspäivänä, niin sulla on sit tullu nopeesti sitä hormonia, millon on oletettu hedelmöittyminen? Meillä on (Pregnylistä 1 - 2 vrk laskettuna) noin 20.11.
 
hsh
Neuvolassahan käydään kunnallisella ekan kerran viikoilla 8-9 (varmasti riippuu, omassa neuvolassa kerrottiin nämä viikot) eikä silloin vielä ultrata vaan täytellään tietoja, otetaan äidin mittoja ja saadaan nippu papereita täytettäväksi ilmeisesti myös kotiin. Eli kannattaa vaan soitella sinnekin ajoissa, itse soitin heti 4+2 (4+0 plussasin) ja varattiin aika 11.1. jolloin on viikkoja 8+6 :)
 
@hsh okei, kiitos tiedosta! Jotenkin ajattelin myös kunnallisen neuvola-ajan varaamisen tuovan huonoa karmaa, ja olevan vain aika joka täytyy sitten perua jos huonosti käy, ja siksi ajattelin jättää sen viimetippaan... Mutta ehkä sinne täytyy huomenna uskaltaa soittaa. :poop::ROFLMAO:
 
@hsh ehkä mäkin sitten uskallan, vaikka juuri eilen olin kaverin tukena kun se perui neuvola-aikaansa tyhjäksi todetun kohdun jälkeen :unsure: Toki huomenna ei kantsi soitella kun ei näköjään ookaan puhelinaikaa, eikä maanantaina kun no, maanantait on universaalisti työpaikoilla perseestä, josko sitten tiistaina koittais (y)
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
hsh
Itse jotenkin tän ekan viikon plussan jälkeen onnistunut elelemään yllättävän rauhassa vaikka olo tosi hämmentynyt välillä onkin. Nyt kuitenkin kun on tonttuna lukenut tuulimunista ja keskemenoista meinaa kyllä alkaa ahdistaa. :/ parempi jättää moiset lukematta ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää jos ei kaikki hyvin olekaan. Tähän mennessä ei onneksi oo itsellä ollut minkään näköisiä vuotoja tai suurempia kipuja, vaikka eipä sekään vakuutena täysin toimi. Pitkä aika vaan vielä edessä ennen ultria ja muita, huhhuh.
 
Ilmoittaudun varovasti mukaan!

Plussasin sunnuntaina, nyt viikkoja 5+. Pari kuukautta sitten kemiallinen raskaus, joten vielä en uskalla tästä plussasta iloita. Oireita on kylläkin: kuvotus (etenkin jos en syö kevyesti vähintään 2h välein), nännit kipeät (imetän kuopusta vielä) ja armoton v*tutus oli pari-kolme viikkoa sitten. Pohdin jopa eroa miehestä :LOL: Toinen yhteinen lapsi olisi tulossa jos niikseen käy. Molemmilla lisäksi aiemmista liitoista lapsi/lapsia.

En halua liittyä vielä fb-ryhmään, mutta hieman myöhemmin kyllä. Kuopuksen fb-ryhmässä meitä on 80 ja se on iso ryhmä! Toivottavasti nyt elokuisten ryhmä jäisi hieman pienemmäksi.
 

Yhteistyössä