Elokuiset 2019

@vau819 pregnylin pistin 23.11 joten siitä sit 24-25.11 on hedelmöittyminen. Joten 12 päivää oletetusta plussasin. Onneks huvikseen tein aiemmin raskaustestin ja näytti negaa, joten en tollon itsenäisyyspäivän plussaa enää luullu pregnylin plussaksi. Muuten varmaan olisin ajatellu, että vielä väärä plussa.

Hmm, ehkä sitä itekkin sitten rohkenis huomenissa neuvola-aikaa soitella
 
Minäkin oon miettinyt että uskaltaako sitä vielä ottaa yhteyttä neuvolaan(n) Tuntuu siltä, että huonoa onnea siitä seuraa jos nyt jos varaa.. Ehkä ens viikolla sitten:notworthy:

Mä en saanu varhaisultraa viikolle 6 kun se on jouluviikko niin ei oikeen oo mahdollista missään päästä käymään. Mutta lapsettomuusklinikalta sain sitten ajan 8.1 eli viikolle 8. Nyt tuntuu ihan hurjalta, että miten tässä nyt muka jaksaa sinne asti ootella. Ainoa lohtu tässä on mulla yks digitesti jäljellä jonka voin ensi viikolla tehä niin näkee nouseeko siinä viikot:ROFLMAO:
 
@Jahapa Sulla on sitten digitestissä noussut nopeasti viikot, kaksosraskausmahdollisuushan sulla on kai olemassa myös kun kerta monta follia kasvoi? Mullakin periaatteessa, mutta toinen folli oli pari mm pienempi kuin toinen joten oletettavasti se ei ehtinyt kasvaan tarpeeksi irrotakseen... Tein tänään suunnilleen tunnin pidättelyllä pissasta taas tikkutestin, kun saapuivat postissa vihdoin, ja heti painui onneksi kontrolliviivaa vahvempi viiva. Ainoa todisteeni raskaanaolemisesta, niin kauan pissin tikkuihin kun en näe että siellä joku on!

@hsh Se ois hienoo jos pystyis olemaan ajattelematta vaan mitään mitä voi käydä, koska siihen ei vaan ressaamalla pysty vaikuttamaan - mutta en tiedä miten tuo zen-tila saavutetaan.

@Tiu3 Onnea plussasta!

@Sosh Mulla meni kans polin varhaisultra vasta 2.1. jolloin on 8+1, kun jouluviikolla olis muuten ultrattu... Siispä päädyin varaamaan yksityiselle varhais-varhaisultran.
 
@vau819 en muista yhtään minkäkokoisia follit oli, kun irrotuspiikin pistin. Mutta käytännössä joo ja varmaan kolmosillekkin jos huono säkä käy. Mä oon varmaan tässä poikkeus, kun kaks olis jotenki ihan maks mitä jaksaisin huoltaa kerralla. Toki jos kolmosetki tulis, sopeutuishan siihen. Mutta la tein ekan digin ja sit ke toisen, että onhan siinä sitä väliä kuitenkin ollut
 
@Jahapa Koska sulla olikaan eka ultra? Meille sanottiin follikkeliultrissa, että jos on useampi kun kaks follikkeli kasvamassa irtoomisvaiheeseen asti, niin sitten tulee yhdyntäkielto, oliko teillä puhetta sellasesta vai oliko kolme follia vielä hyväksyttävä määrä? Olishan se aikamoista jännää, mutta toivotaan nyt että ainakin yks sieltä saapuis...

Muoks: siis koska varhaisultra, en siis tarkoita folliultria
 
@vau819 pitäis kantaan mennä kattoon mitkä ne koot ja määrät ny oli. Kertoo paljo miten toivoni olin tähän kiertoon jo menettäny. Mutta siis koko kiertohan meinattiin keskeyttää juuri sen vuoksi, että kasvoi liian monta. Annosta pienentämällä sitten lähti selkeästi vain yksi kasvamaan. Yksi oli siis selvästi isompi ja sitten toinen folli siinä vähän pienempi. Kolmaskin oli mutta jo muistaakseni siis selkeästi pienempi. Varhaisultra on 31.12
 
Ehkäpä mäkin uskallan varovaisesti liittyä mukaan, plussattu tänään ja päivistä ei täyttä varmuutta ole, mutta ehkä rv4+3..

Toista pientä odotettais meidän perheeseen.
Ensimmäinen tuli pitkän taipaleen kautta hoidoilla. Lievästi rakkulaiset munasarjat, pitkä e-pillereiden syönti + kilpaurheilu -> (ehkä siitä johtuva) ovuloimattomuus. Vuoden verran ei kropassa tapahtunut mitään. Letroilla sitten käynnisteltiin kiertoa muutaman kierron verran, mutta edelleenkään ei ovulaatiota ja limakalvo jäi ohueksi. Mutta lopulta yhdistelmä letrot+bemfola+pregnyl sai aikaan pienen miehen, joka nyt tuhisee tuolla pinnasängyssä.

No vähän sitten oma gyne ja TAYSissa hoitavat lääkärit varoittelivat, että nyt kroppa saattaa sitten käynnistyä ja seuraava lapsi saattaa tulla nopeastikin. Raskaus ja imetys on kuitenkin kropalle ehkä luonnollisin juttu mitä voi olla. No todistetusti pessimisti ei pety ja mäkin vannoin, että mun kroppahan ei varmasti toimi edelleenkään raskauden jälkeen. Ja oltiin miehen kanssa sovittu, että en aloita mitään ehkäisyä, ettei kroppa enää sekoa mistään ulkopuolisesta hormonista.

Mutta nyt, kun esikoinen on 6,5kk niin testi näyttääkin yllättäen plussaa??! Siis todella ihana ja tervetullut yllätys meille, ei vaan voitu uskoa että voisi tärpätä näin nopeasti.
Mutta nyt siis toivotaan, että pieni pysyisi matkassa ja saapuisi ensi vuoden elokuussa. Lapsille tulisi ikäeroa noin 1v 3kk.

Huomenna meinasin tehdä viikkodigin ja ehkä välipäiviksi varaan alkuraskauden ultran.. ehkä..

Toukkis 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Ja @pandanen , mulla myöskin erittäin hyviä kokemuksia Perhe-Artesta Lahdessa. Ensimmäistä odottaessa olin ihan vauhko ja kävin varmaan kolmen kunnallisen puolen ultran lisäkksi kolmesti tai neljästi Perhe-Artella varmistamassa, että onhan kaikki kunnossa.. :whistle:
Mutta mun mielestä oli kyllä hintansa väärti ja sain mielenrauhan. Lahdessa myöskin hinta sen 79€.
 
Tervetuloa kaikille uusille! Mukavaa, jos meitä olisi täällä palstallakin enemmän kirjoittelemassa, kun ei vielä uskalla FB-puolelle siirtyä. Halusin mainitakin, että jättäkää tilaa sinne, haluaisin sinne kyllä myöhemmin, jos varmistuu, että joku on kyydissä.

Mä itseasiassa luinkin sitten tosta Perhe-Artesta ja varasin sinne ajan 28.12 Ai kauheeta, kun jännittää. Parisen viikkoa pitäisi vielä odotella.

Täällä nyt rv 5+1 ja alavatsaa kivistää urakalla! Piti ihan tulla tarkastamaan, että kirjoittihan @Siltsu samalla tavalla tänne 5+1 aikoihin. Onneksi kirjoitti t. jännittäjä
 
Tervetuloa kaikille uusille! Mukavaa, jos meitä olisi täällä palstallakin enemmän kirjoittelemassa, kun ei vielä uskalla FB-puolelle siirtyä. Halusin mainitakin, että jättäkää tilaa sinne, haluaisin sinne kyllä myöhemmin, jos varmistuu, että joku on kyydissä.

Mä itseasiassa luinkin sitten tosta Perhe-Artesta ja varasin sinne ajan 28.12 Ai kauheeta, kun jännittää. Parisen viikkoa pitäisi vielä odotella.

Täällä nyt rv 5+1 ja alavatsaa kivistää urakalla! Piti ihan tulla tarkastamaan, että kirjoittihan @Siltsu samalla tavalla tänne 5+1 aikoihin. Onneksi kirjoitti t. jännittäjä
Heh, ihana että on hyötyä kun jakaa tänne noita kurjiakin oloja:rolleyes:

Mulla on pahoinvointia melko kovasti ja sappikipuja kans Tuntuu että kun aineenvaihdunta hidastunut niin sappi oikuttelee enemmän kun normaalisti . Mulla jännitys senkun nousee tiistain ultraa odotellessa:unsure: Ja fb.n puolellq vasta parikymmentä tyyppiä joten kyllä sinne mahtuu mukaan edelleen.

Siltsu 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Elokuun 2019 toiveita elätellän. Tänään plussasin, laskelmien mukaan nyt 4+4.

Joulukuun ensimmäinen luukku antoi ihanan lahjan ❤


Perustan salaisen Facebook ryhmän. Kutsun saat lähettämällä minulle sähköpostia osoitteeseen elokuu2019@gmail.com

Lisää sähköpostiin FB-nimesi, niin liitän sinut ystäväksi ja samalla voin lisätä sinut ryhmään.
Poistan sinut ystävistä tämän jälkeen. HUOM! Laita kuvakaappaus profiilistasi tai kuvaus profiilikuvasta, etten liitä saman nimistä henkilöä vahingossa ryhmään.
Kuulostaa kivalta, nyt mennään 6+1 ja vaikeaa uskoa todeksi
 
hsh
@pandanen & @Siltsu mikä helpotus, itsellä tänään 5+0 ja ehdin jo säikähtää kun yöllä jomotteli kovempaakin :/ ei varsinaista kipua mutta pakotusta/jomotusta ja eilen nipistelyäkin taas vähän reippaammin. Mutta kyllä helpotti huomata etten oo ainoa jolla tässä vaiheessa on moista ollut. :)
 
Oon ollu innoissaan ja onnellinen mutta myös välillä huolissaan. Oireet on helpottanu aika paljon plussauksen jälkeen tissikipuja lukuunottamatta, välillä tulee lyhyitä mahakramppeja ja seksin jälkeen tuli toissapäivänä pahempi kramppi, mikä vähän pelottaa. Mitään vuotoja ei ole ollut missään vaiheessa. Anopille on tänään kerrottu raskaudesta ja jouluna kerrotaan mun vanhemmille, tosi aikaisessa ollaan kertomisen suhteen mutta halutaan kertoa jo, jos menee kesken niin sitten pitää vaan kertoa ne huonot uutiset. Tuttaville ym. ei aiota kertoa ennen rv 12 eikä välttämättä senkään jälkeen, kylläpä ne mahan kasvun sitten aikanaan huomaa.

Näin unta toissa yönä että tulee kaksoset:ROFLMAO:

Apustaja ja Myttyrä 4+5
 

Attachments

hsh
@Apustaja täälläkin kerrottu jo molempien äideille, omalla siskolle ja mies halusi päästä jakamaan muutaman parhaan ystävänsä kanssa :whistle: alkuun tuli jo morkkistakin siitä kun ”hötkyiltiin”, mutta todettiin kuitenkin että on hyvä olla ihmisiä joille puhua siitäkin jos kävisikin huonommin..

hsh 5+0 (<- hankala muistaa :LOL:)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Täällä pahoinvointi viimeisen parin päivänä lisääntynyt ja tänään aamulla joutu sitten pönttöä halailemaan. Lisäksi viimeisen viikon aikana alkanut tissien,etenkin nännien, kipu/jomotus.

Ja jottei jäisi pelkkään keuhkokuumeeseen niin lisänä tuli myös astma epäily sekä keuhkoputken virusperäinen infektio epäily. Suhteellisen rankka viikko takana, tänään ekan kerran tällä viikolla vähän jaksanu olla pystyssä. Mutta kyllä tämä tästä ja ensi viikon varhaisultraa odotellessa :)

Hilma 6+6
 
Täälä vielä oireita odotellaan. No kai näillä viikoilla närästys ja nänniennkipuilukin jotain kertoo. Neuvolaan soittelin ja rauhoitteli, ettei digin viikot nouse, ellei jotain oo tapahtumassa. Sinne sain ajan viikon päähän varhaisultrasta. 31.12 ultra ja 7.1 neuvola. Millä sitä nyt sitten malttaa.

Jahapa 5+4 neuvolan mukaan
 
Täälläkin ollaan edelleen mukana porukassa, joka päivä käyn lukemassa kaiken, mutta kirjoittaminen jäänyt. Keskiyö kun tuli niin viikkoja on nyt 5+5. Oireita kyllä on, mutta silti on vaikea luottaa tähän raskauteen. Päivät todellakin matelee ultraa odotellessa...
 
Mäkin käyn lukemassa, mutta en jaksa keskittyä kirjoittamiseen :unsure: tervetuloa uusille!

Ei täälläkään kauheita oireita ole, menkkajuilimisia, väsyttää, lievää närästystä Toisinaan iltaisin ja jos unohtaa syödä niin alkaa etomaan.
 
Täällä selkein oire on tissikipu etenkin silloin kun päivän päätteeksi ottaa liivit pois. Välillä ohimeneviä mahakramppeja. Nälkä iskee nopeammin ja äkillisemmin ja huono olo tulee heti jos ei mene syömään kun nälkä on. Vähän herkempi mieli on, saisin itkun tiristettyä missä tilanteessa vaan jos alkaisin asiaa enemmän miettimään. Välillä vähän huimaa ja pyörryttää. Oon myös tosi hajamielinen ja väsynyt koko ajan.

Mulla on jostain syystä semmonen tunne että poika on tulossa. Jännä nähdä, osuuko tunne oikeaan vai vieläkö se tunne matkan varrella vaihtuu.

Ensi viikolla soitan neuvolaan.

Apustaja 4+6
 
Soitin perjantaina neuvolaan. Nyt olis 5+6 menossa. Eka aika tammikuun alussa. Varhaisultraan en ole menossa (lähes kaikki muut ootte?!).

Oireina lähes kokoaikainen kuvotus, ruokahaluttomuus, väsymys ja rinta(imetys)kipu, kun imetän vielä kuopusta. Eikä maitokaan heru enää helposti. Väsymys ja kuvotus haittaavat eniten elämää ku mitään ei jaksa/pysty tehdä. Ensi viikko töitä vielä ennen joululomaa, saa nähdä miten kykenen työskentelemään. Miten muut työssäkäyvät jaksatte?

Ei olla kerrottu asiasta ku yhdelle miun kaverille. Oma äitini varmaan kohta kyselee kun aina aavistaa kaiken
 
Töissä mä unohtelen asioita (ei onneks mitään maatakaatavia unohduksia olr sattunut) ja oon hajamielinen, ja hirveä väsymys ja aivosumu alkaa 11.30-12 aikaan joka päivä, ja loppupäivä on yhtä tuskaa ku yrittää pysyä skarppina. Oon mä ollut väsynyt jo koko syksyn, mutta nyt tää on vielä jotain paljon pahempaa. Ja pahemmaksi varmaan menee...

Apustaja 4+6
 
Mulla on viikon verran ollut voimakasta pahoinvointia, joka on pahimmillaan aamuisin ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Sen lisäksi päänsärkyä ja väsymystä. Töissä jaksaa kuitenkin jonkin verran skarpata, tekeminen vie ajatukset pois pahoinvoinnista. Ja tämä alkoi yhtäkkiä viikko sitten, sitä ennen ei ollut yhtään huono olo.

Zazu vk 6+6
 

Yhteistyössä