Elokuiset 2019

Tein eilen vielä viimeisen ovistestin ja kyllä siihen päiväpissasta tuli jo tutumman värinen tumma viiva. Että ei toivottavasti ole huolta :) Raskaustestit mulla vaan tosiaan ei ilmeisesti enää tässä vaiheessa tummene.

Tervetuloa uusille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Huh, tännehän on tullut paljon uusia viestejä! Kiva, että uusia odottajiakin on ilmaantunut :) Itse en ole vielä fb-ryhmään liittynyt, katsotaan kun sydänäänet kuulen ni josko sitten.

Oma vointi on todella vaihteleva. On päiviä, jolloin tuntee jaksavansa ja saa käytyä esim. kylpylässä koko perheen kanssa. Sitten on päiviä, jolloin tuntuu et pystyy hädin tuskin makaamaan sängyssä kun pahaolo iskee niin kovasti. Miun pahaolo on vain kuvotusta, ei oksennuksia. Hajuherkkyys on myös kamalan suurta. Yritin etsiä omia pahoinvointirannekkeita kun aiemmissa raskauksissa oon niitä käyttänyt. En tietenkään löytänyt niitä tähän hätään!

Eka neuvolakäynti on vasta noin 1,5 viikon kuluttua kun en halunnut ennen joulua vielä mennä (koin sen liian aikaiseksi). Nyt viikkoja 7+jotain, kohta vissiin 8+.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Ääh, täällä ollu jo monta päivää TÄYSIN oireeton olo, kun alussa tuntu, että ois ees jotain oireita. Aika oireetonta oli ekassakin raskaudessa, mutta taas rupes mietityttämään, onkohan siellä ketään (elossa)...(n) Mutta näitä pohdintoja taitaa olla täällä enemmän tai vähemmän itse kullakin, ei kai niihin mikään auta. :p
 
Joo ei kannata ottaa turhia stressejä testeistä. :) tosiaan vaikuttaa niin moni asia. Mä muistan kun testasin esikoisesta varmaan kuusi kertaa ja tästä neljännestä ei olis melkein tarvinnut testata ollenkaan oli niin selkeät oireet.
Mulla on viikolla 2 nla ja varmaan aika pian siitä pitäis olla nt ultra kun silloin on jo rv 10.
Aika saamaton olo täällä himassa. Kotityöt odottaa tekijäänsä ei vaan jaksa. Täys työ vääntää lapsia liikenteeseen ja ruokkia plus koirat. :sleep:
Lisäks toi ruokahomma on niin viheliäinen ku pitää tunnostella mitä pystyy syömään.
Mäkään en siis oksenna mutta olo on muuten etova.o_O
 
Täällä myös yksi esikoistaan odottava. Miehellekin ensimmäinen. Mie oon 25v ja mies 27v.
Nyt mennään 6+0, alkutekijöissään siis. 8.1. ollaan menossa varhaisultraan kurkkaamaan, onko tuolla ketään.. Oireet kyllä puhuvat sen puolesta, että on. :D 16.1. olis sitten ensimmäinen neuvola.
Miulla pahoinvointi painottuu iltaan. Ruoka ei kyllä maistu mihinkään vuorokaudenaikaan. Nälkä ois mut kaikki maistuu pahvilta tai iha siltä iteltään. Paitsi klementiinejä voin syödä millon vaan ja miten paljon vaan. :p Rintojen kipuilu onneks nyt helpottanut hieman, ei tarvi ulahtaa aina kun niihin vähän osuu.

Katellaan facebookin puolta sitten kun on jotain todistusaineistoa.
 
hsh
@Kerttttu tämäpä juuri, että kun masennustaustaa on, pitää muistaa itsekin painottaa asiaa neuvolassa että varmasti menee perille asti o_O ja myös itselleen, ettei liikaa vähättele esim ahdistusta ja muuta, se kuitenkin nopeasti vie mukanaan.

Huomenna olisi varhaisultra, ihan hyvällä mielellä sitä odotan, vaikka lähipiiristä mies ainoa joka tuntuu ymmärtävän etten sinne ole menossa ainoastaan malttamattomuuden vuoksi. (n) Täällä halvin 175€ mikä on todellakin iso raha, mutta jos vaikutus toivottu ja auttaa edes osittain saamaan mielenrauhaa niin eiköhän se sen arvoista ole. Toki varmasti keksii uutta stressiä tilalle. :whistle::ROFLMAO:

hsh 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Malttamattomana odotan varhaisultrasi tuloksia, @hsh! (y) Niitä ultrakuvia on ihana nähdä!

Täällä Oulussa halvinkin varhaisultra maksanee 200-250 euroa, kun noihin netissä näkyviin hintoihin tulee lääkärinpalkkiot lisäksi. Sen takia en luultavasti ole menossa, vaikka usein mietinkin että mitä jos tuulimunaa tässä kannan. Tammikuussa toki voisin mennä tilipäivänä ultraan, mutta siitä ois sitten enää pari viikkoa kunnalliseen ultraan niin en tiiä onko siinä vaiheessa enää parilla viikolla mitään merkitystä.

Mulla on myös masennus- ja muuta mt-taustaa 14 vuoden ajalta, toivon että neuvolassa ei sen takia suhtauduta minuun ikävällä asenteella tai epäillä äitiyttäni.

Apustaja 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
@hsh meillä myös huomenna varhaisultra. Polille sain ajan, sillä lapsettomuushoitojen tulosta tämä raskaus. Aivan hermoheikkona oon meinannut olla. Ja vielä luin keskenmenoista, jotka on tullut varhaisultran jälkeen. Ja osa viä nt ultrien jälkeen. Huoh. Joo kesken voi mennä missä välin caan, mutta pelottaa, ettei tätä onnea meillr näin helpolla suoda.
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
Täällä vielä viikko varhaisultraan. Kauheeta odottamista :geek: Ultra on onneksi niin myöhään, että jos sykettä ei löydy, se on varma, ettei sitä enää tulekaan löytymään.. En ole mitään verikokeita enkä ultria uskaltanu varata, ettei niitä tartte sitten peruutella. Lähetteet sain kyllä jo ennen joulua neuvolasta.

Oireita on. Jos rinnat kasvaa tätä tahtia, ne räjähtää ennen loppua :pVälillä oon taas jo ihan varma, ettei kukaan enää ole matkassa mukana. Viime vuoden keskenmenokin selvisi vasta ultrassa ja lääkkeillä sitten hoidettiin loppuun.

Ja vaikka tämä mahdollinen tulokas onkin toinen, niin pienoinen paniikki iski kuitenkin, kun testi oli positiivinen. Tätä onkin sitten tehty noin 2 ja puoli vuotta, että toivottu on. Olin kuitenkin jo luopunut toivosta. Esikoinen ehtii täyttää jo 8 ennen, kuin tämä uusi saapuu.

Tsemppiä kaikille odottaville :)
 
Myökin päädyttiin vaihtamaan ultrapaikkaa, kun tavasin hinnastoa uudelleen ja järkytyin. Kaikkine kuluineen Terveystalon ultralle olisi tullut n. 240e. Ajellaan ennemmin vähän kauemmas. Varasin Lahden Perhe-Artelle ajan 11.1., siellä tosiaan kätilö ultraa, joten ultrareissun hinta jää vielä bensakulujen jälkeenkin yli 100e pienemmäksi. Se voi kyllä olla että tuo summa uppoaa kaupoille ja ruokapaikkaan mut parempi niin :rolleyes:
Kassu93 6+1
 
Tänne on tullut ihanan paljon viestejä ja ilmoilla jotenkin tosi kiva ja lämmin henki! Uusille odottajille onnea ja tervetuloa mukaan.
Porukkaa menossa paljon varhaisultriin. Toivon, että jokainen kantaisi mukanaan ihanaa tervettä pientä ihmisen alkua. Odotan innolla kuulumisia.

Mulla kunnallinen UÄ viikolla 2 + sikiöseulonnat. Jännittää kovin! Näiden jälkeen ollaan miehen kanssa sovittu, että kerrotaan lähipiirille. Jännittää ja pelottaa kuinka miehen aikuiset lapset ottavat uutisen. Viksuja lapsia ne on joten osaavat varmasti suhtautua asiaan. Itse olen vain kovin herkkä ihmisenä ja pahoitan rumista sanoista mieleni pitkäksi aikaa. Joten hiukan olen suojakuoreeni vetäytynyt.
Myös omalle isälle kertominen jännittää. Hänelle tämä asia tulee varmasti täysin puskista. Olen aina ollut niin työorjentoitunut, että uskon hänen lopettaneen odottamisen, että minä tekisin lapsia.

Kuljen mieleltäni ihanan odottamisen ja pelon sekaisissa tunnelmissa. Onneksi pääsääntöisesti olen onnellinen. Eilen illalla kävin pelkäämään, että jään vauvan kanssa yksin ja mun mies vaan jatkaa vapaan aikuisen elämää. Tuntuu ihan hullulta ajatukselta, koska mun mies on vastuuntuntoinen ja rehti. No sainpahan huonosti nukuttua ja aamulla jo oma pelokkuus nauratti. Tosin on näistä peloista hyötyäkin! Mä yöllä totesin, että kyllä mä ja pieni selvitään vaikka kahdestaan. Mulla on oma äitisuhde tosi vaikea. Mun äiti on ilkeä ja epäreilu. Joten mun pelot juontaa pitkälle siitä, että mulla ei ole mallia kuinka olla äiti vaan joudun työstämään mielessäni hyvää äitiyttä paljon. Tähän asiaan saan toivottavasti tukea neuvolasta.

viikot 9+6
 
hsh
Ultrasta selvitty ja siellähän se papun sydän hienosti jumpsutti, kiinnittynytkin oli keskelle. :love: Viikot hyppäsi vain päivällä eteenpäin eli mitat vastasi 7+3, gyne kyllä jäi epäilemään että olisi kuitenkin jo pidemmällä koska saatiin selvää liikettäkin videolle :ROFLMAO: ei kuulemma koskaan ennen ole näillä viikoilla noin selvää liikettä nähnyt :LOL: kiertokin kun mulla oli vain 23pv nuo kaksi mitkä nyt olla ehti. :whistle: Aika hämmentyneen helpottunut olo. ❤
 
Huh ihanaa kuulla @hsh

Täälä kans ihania uutisia. Kaikki hyvin, viikot 7+0 tänään ja ultrasta kaksi pientä löytyi. Aika uskomaton olo, koko päivä on itkiessä mennyt, on kerinnyt tunteet seilata ees ja taas. Olin jotenkin varma, ettei sielä mitään ole ja kun löikin kaksi sydäntä, niin on kyllä uskomaton juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: vau819
hsh
@Kerttttu mulla auttanut B6 pahoinvointiin, suosittelen jos et vielä oo koittanut ja jos oot anteeksi, en muista ketkä oli ja ketkä ei :LOL: itsellä myös alkanut makea tökkimään, suklaatakaan en oo syönyt moneen päivään mikä on mulle jonkun sortin ennätys. :whistle: Ei tee vaan mieli. Hajuaistin en oo huomannut herkistyneen muuten, mutta makeat hajut ällöttää tosi kovaa. :confused:
 
Oon huomenna menossa lapsettomuuspolin ultraan, ja nyt rupesin miettiin että pitääkö siinä olla rakko tyhjä vai täys? Tuntuis hassulta että pitäis olla täysi, mutta todennäköisesti sisäkautta ultrataan joten mukavampi olisi tyhjällä rakolla mennä... vai lieneekö sillä edes väliä? 8+1 huomenna, jännittää kun tää on kait kriittinen viikko. Jännittää että onko siellä enää elossa ketään. Tänään oli krapulainen olo ennen aamupalaa, ekaa kertaa ikinä, tähän mennessä ollut vaan iltaa kohden lievää etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta mutta toisaalta kovaa nälkää. Joku mainitsi että klementiinit maistuu parhaiten, pitää paikkansa munkin kohdalla.
 
hsh
@vau819 mua ei erikseen ohjeistettu tuosta mutta muistin jostain lukeneeni, että tyhjällä rakolla ja tyhjäämässä kävinkin :LOL: eikä tullut jälkipuheita, itsekin sen järkeilin niin että ainakin itselle mukavampaa jos ei muuten väliä oo. :rolleyes: Klementiinejä on tääläkin ilmestynyt pitkästä aikaa jääkaappiin jo reilu viikko sitten. (y)

hsh 7+4
 
Paljon onnea tuplista @Jahapa ! Ihana kuulla, että monilla on iloisia uutisia varhaisultrista tuomisena.

Täällä etova olo ja väsymys jatkuu voimakkaana. Ajoittain on ihan hyvä olo, mutta mitään ei jaksais tehdä. Tosi tiheästi täytyy syödä jotain, ettei tuu tosi paha olo. Tänään 7+0.
 
Mulla alkoi eilen kamala flunssa :cry: en oo saanut mitään syötyä kuume on korkealla ja lihakset on kipeet ja oon halaillut vessanpönttöä jo paripäivää :cry::(
Viikkoja 8+5 ja pelottaa kauheesti, että onko seillä kaikki hyvin ku ei mitään pysty syömään:cry:
 
Oon huomenna menossa lapsettomuuspolin ultraan, ja nyt rupesin miettiin että pitääkö siinä olla rakko tyhjä vai täys? Tuntuis hassulta että pitäis olla täysi, mutta todennäköisesti sisäkautta ultrataan joten mukavampi olisi tyhjällä rakolla mennä... vai lieneekö sillä edes väliä? 8+1 huomenna, jännittää kun tää on kait kriittinen viikko. Jännittää että onko siellä enää elossa ketään. Tänään oli krapulainen olo ennen aamupalaa, ekaa kertaa ikinä, tähän mennessä ollut vaan iltaa kohden lievää etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta mutta toisaalta kovaa nälkää. Joku mainitsi että klementiinit maistuu parhaiten, pitää paikkansa munkin kohdalla.
Kun kävin varhaisultrassa niin siellä kätilö sanoi että näkymä parempi kun rakko on tyhjä :)
 
Vielä reilu viikko varhaisultraan.. Tuntuu että oireet vaan vähenee. Tai sitten vaan kyttään liikaa. Tissikipu kyllä pysyy.
Vaihdoin vuoden ambulanssissa tutkittavana. Otin pikkuautolla tilataksin kanssa yhteen ja löin pääni johonkin. Kävin ensiavussa tsekattavana ja kuvasivat pään ja kaularangan.. Lääkäri katto tarpeelliseksi vaikka raskaana olenkin. Ihanat hoitsut sitten paketoi miut kaikkiin lyijyihin mitä niiltä löyty et pieni säästyis mahollisimman hyvin säteiltä. Huolestuttaa kyllä mut ei kai auta kun luottaa ammattilaisiin.
Parempaa tätä vuotta kaikille!
 
@Kassu93 huh mikä vuoden alotus! :confused: toivottavasti kaikki menee ja jatkuu siitä huolimatta hyvin.... hoidan työkseni aivovammautuneita joten täytyy kyllä sanoo että oikein teki kun kuvasivat, mutta hyvä juttu että suojasivat kuitenkin pienen! Tässä kohtaa viikot tuntuu aivan superhyperpitkiltä, joten voimia tulevaan viikkoon (y)
 

Yhteistyössä