Elokuiset 2019

7+0
Olo on parempi kuin pitkään aikaan, tämän viikkoa olen syönyt etovaan oloon vihreitä omppuja ja Multivitan raskaus ja imetys-vitamiinejä.
Ihana kyllä ettei enää okseta ja ole niin voimaton olo. Muutenkin oireilut tasaantuneet. Mutta silti on kaikki makea: suklaa, jäätelö yms ehdoton ei :sick:
Kuunnellaanko sydänäänet ekalla neuvolakäynnillä? (n) vai pitääkö erikseen pyytää? (n) ensi viikolla olisi eka käynti..
 
hsh
@pandanen meillähän mennään samoissa, päivällä kun hypättiin täälä ultrassa eteenpäin eli tänään myös 8+0 (y)

@Cara-mel meilläpäin Vaasassa ei ainakaan kuunnella ilmeisesti ekalla käynnillä, en tiedä sitten muista (n)

Jäätelö oikeastaan ainut herkku mikä maistuu yhtä hyvältä kun ennenkin :eek:❤ Painoa tullut tähän mennessä jo 3kg.. :whistle: jostain kyllä luin, että ensimmäisellä kolmanneksella olisi ok 1-2kg nousu per kuukausi o_O toivotaan :rolleyes:
 
Tosta painonnoususta: eikö ole mitään armoa meille joiden ensimmäinen kolmannes koostuu keskeisesti joulusta ja uudestavuodesta :whistle:
Mun lähtöpaino olikin 2 kg vähemmän kun olin ajatellut, ja sen jälkeen vaa'asta loppui sopivasti patterit... ens keskiviikkona tosin pääsee neuvolan vaakaan jossa luultavasti on ihan omat skaalat :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
@Cara-mel Meillä Etelä-Karjalassa ei yleensä kuunnella ensikäynnillä, jos ei erikseen pyydetä. Syynä se, että kohtu on monesti niin piilossa vielä ja sikiö niin pieni, että ääniä on vaikea saada kuuluviin vatsan päältä. Toki riippuu viikoista, 10 viikkoa jos alkaa olemaan täynnä niin löytyy jo helpommin. Monille äideille voi myös nousta huoli, jos ääniä ei saada kuuluviin, ja turhaa stressiä halutaan tietenkin välttää.

Joko työ ootte mammavaatteita joutunu/päässy ajattelemaan? Mie sain kaverilta ison kassillisen kaikennäkösiä housuja ja paitoja, tänään illemmalla meinasin sovitella niitä :)
 
Mä tilasin pari imetystoppia, mut nää on vähän hölmöt nää riekaleet täällä sivuilla joten ei sovellu arkikäyttöön muuten ilman mahaa tai vauvaa niinku kuvittelin :cautious: muita oon vaan haaveillu, keväällä olis tarkotus mennä naimisiin niin oon yrittänyt netistä etsiä jotain missä näyttäisin vähiten lumiukolta... eikun alennusmyynneistä ostinkin muuten pari nättiä paitaa, jotka on mukavan pitkiä, kun nykyään paidat tehdään niin saakelin lyhyiks, eli niitä aloin käyttämään jo. Tissit on kasvanu entisestään, enkä meinaa löytää sopivia kaarituettomia liivejä mistään:poop: vinkkejä otetaan vastaan, olen s:n kokoinen muuten mutta tissit on jotain xxxl:ää :alien:
 
@hsh Niin näyttääkin olevan! Laskettu aika näin alustavasti molemmilla siis 16.8.2019 :love:

Mäkin sain ystävältä raskausvaatteita kassillisen. Ja eilen ostin Lidlistä valmiiksi raskaussukkahousut :LOL: toivottavasti pääsevät käyttöön :)
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
Tällä viikolla ensimmäisessä neuvolassa käyty. Odotamme ensimmäistä lasta niin ajoittain tuntu että hirveä määrä infoa josta puolet varmaan jo unohtui, lippulappusta ties kuinka paljon. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, kuulemma vasta toisella käynnillä. Eka julkisen puolen ultra viikolla 12.

Oireet jo hetkeksi helpottivat, lähinnä pahoinvointi mutta viimeiset pari päivää taas saanut pönttöä halailla ja pahoinvointi voimakkaampana kuin koko aikana. Lisäksi kaikki voimakkaat hajut saa tökkimään.

Hilma 8+5
 
hsh
Itse myös äidin suostuttelemana ostin lidlistä eilen mammafarkut, täytyy sanoa että istuvuus oli positiivinen yllätys (y) ja hurjat 13€ maksoivat :rolleyes:

Ärrältä hain tänään myös paketin mistä löytyi Suomalainen vauvakirja, aikamoisen kattavalta tietopaketilta vaikuttaa jo nopeasti vilkaistuna (y) Adlibriksella oli aika edullinen :)

Oireet loistaa poissaolollaan, tai pientä tietysti aina löytyy kun kuulostelee :cautious: lähinnä alavatsa pinkeenä, tissien arkuuden huomaa edelleen melkein vaan itse painelemalla. En kyllä voi valittaa vaikka pahoinvointi pois jo jäikin, itsellä oli suht lievää mutta etova olo aamusta iltaan ei silti kyllä mitään mukavaa ollut. Välillä toki sitä ihmettelee että miksi jo noin nopsaa pois jäi, mutta ehkä sitten kroppa vaan tottui nopeesti hormoneihin. (n) Muumilimu aivan törkeän hyvää. ❤ Ja onneksi sain todeta että siitä jo tulleesta 3 kilosta ainakin osa on varmasti jouluturvotusta, kun vuorokauden aikana lähes kilo kadonnut :ROFLMAO:

hsh 8+1
 
On kai paikka- ja terkkakohtasta, kuunnellaanko sydänäänet ekassa neuvolassa vai ei. Mulle sanottiin ekassa raskaudessa, ettei yleensä kuunnella, mutta mulla terveydenhoitaja usko äänten kuuluvan, kun olin niin hoikka/on tosi vähän mahaa. Ja hyvin kuulu, viikkoja oli sillon jotain 9. Toivottavasti siis tälläkin kertaa kuunneltais...

Taas kuullu muualta keskenmenouutisia... Eikä se oireettomuus tai oireetkaan kerro mitään: yhellä kaverilla oli mennyt huomaamatta kesken, vaikka oli edelleen kaikki raskausoireet! :(

En kyllä oo laittanu ajatustakaan raskaus- tai imetysvaatteille; tuntuu vielä niin kaukaselta. :LOL:
 
Jotenkin haluais varmistuksen ekalla neuvolakäynnillä, että siellä pieni on ja sydän lyö. Tuntuu vain niin oudolta, ettei sitä heti mitenkään varmisteta neuvolassa.. Mutta odotellaan.. Tilasin jotakin vaatetta tänään h&m:ltä, koska ale :ROFLMAO: ja viime raskaudessa minulla ei ollut "söpöjä" vaatteita :whistle::ROFLMAO:
 
Sie
Liityn myös keskusteluun mukaan. Täällä mennään viikolla 10+2. Parin viikon päästä ensimmäinen ultra. Alustava LA 2.8. Toivotaan että kaikki mennyt niinkuin pitääkin tähän asti ja kaikki mahassa hyvin. Laitoin myös s-postia fb ryhmään liittymisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Tuumpa kirjoittelemaan välillä tännekin :)

Täällä nyt 7+1, etomista välillä, etenkin jos ei ole syönyt hetkeen, mutta lähinnä kuitenkin oireetonta. Mä meen huomenna töihin yli vuoden lapsivapaiden jälkeen, jännittää :confused: Että sais kyllä oireettomuus jatkua kiitos, koska en ole töissä tosiaan vielä kertonut tästä uudesta raskaudesta ja toivon ainakin pari kuukautta pystyväni olemaan hiljaa asiasta ja keskittyä nyt ensin palaamaan sinne ennen kuin alkaa taas puhumaan pois jäämisestä :D Mites muut, onko jo suunnitelmia milloin kerrotte töissä?

Mulla eka neuvola ens perjantaina 11.1. pääsen myös ultraan kun tarkastetaan viikot, kun ei kerennyt olemaan kuin yhdet (nekin ihan niukat) menkat tässä lasten välillä. Ultra olisi ollut jo ylihuomenna, mutta hitsi vie oli vain työaikaan olevia aikoja ja en sit viitsi heti ekalla viikolla olla pois, mitä sitä olis edes kertonut kun en halua tosiaan sanoa meneväni neuvolaan? No aloitan nyt vaan 3x viikossa työpäivät niin jatkossa varmaan helpompi sopia noita aikoja. Ultra nyt siis 17.1. silloin laskennalliset viikot jo 8+5, ainakin pitäis syke jo näkyä vaikka olis vähän heittoa :love:

Miten myöhään sulla siis @SS84 on se ultra, siis mitkä viikot silloin pitäis olla. Muutenkin vähän gallupia, millä viikoille teidän varhaisultrat on / on olleet ja onko viikot pitäneet paikkansa? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Vielä en oo mitään vaatteita hankkinut... Enkä varmaan hanki kun tykkään käyttää nuita vilan mekkoja ja ne aikaisemmissakin raskauksissa mennyt hyvin tai hei! jotku leggarit sitten varmaan tarttee jossain välissä hommata.

Loppu tässä meneekin sitten hyvin oma napaisesti. Jouduin eilen taas tippaan ja sen myötä pääsin kotisairaalan piiriin ja nyt jatkossa tehdään tiputukset kotona. Olo on ihan pyllystä ja epätoivon itku tuli tässä hetki sitten tirautettua.
 
@muropaketti huomenna on ultra ja menkoista laskettuna ois 9+4, mutta voi heittää jopa viikolla alaspäin. Muutaman päivän ainakin on varmasti vähemmän. Ja tosiaan sitten kyllä varmasti tietää, että on mennyt kesken, jos ei sykettä näy.

En tiedä mahtaako uni tulla, kun tästä pään laitan tyynyyn. Vaikka oon kyllä kovin koittanut ajatella myös, että ikäviä uutisia voi olla tulossa, niin pettymys on silti valtava, jos niin käy. Vaikkakin oireita on siihen positiivisempaan suuntaan, mutta viime kerran pettymys on kuitenkin vielä muistissa. Ja kun tämä on sitten se viimeinen mahdollisuus..
 
@Vaarojentyttö Tsemppiä sinne, toivottavasti helpottaa pian! Tuo kotisairaalatsydeemi kuulostaa kyllä hyvältä, uskoisin että kivempi ottaa tiputukset kotona kun kipittää sairaalalle?

Täällä väsymys painaa siinä määrin, että tietokonehommat on ihan mahottomia. Rästitehtävät painaa niskassa mut kun ei vaan pysy pää mukana. Tänään oon istunu koko päivän koneeella ja yhden rästin sain loppuun. Kaks isohkoa tehtävää, oppari ja kehitystehtävä kolkutteleee yhä. Huomenna ois sit hypättävä koulunpenkille uusien juttujen pariin eli lisää tehtäviä tiedossa. Oujee. Ehkä tämä tästä ja valmistun kesäkuussa niinku tarkotus on. Hope so.

Kassu93 7+1
 
Tsemppiä @Vaarojentyttö!

Mä en haluaisi kertoa pomolle vielä pitkään aikaan, koska mun työsopimukset tehdään 2kk:ksi kerrallaan, ja pelkään että jos nyt kerron niin sitten mulla ei oo maaliskuussa enää töitä, jos pomo saikkujen pelossa ei enää jatkakaan mun sopimusta. Sijaistan siis osa-aikaeläkeläistä, joka saa eläkkeelle jatkoa aina pariksi kuukaudeksi kerrallaan, siksi noin lyhyet sopimukset. Mulla on neuvola työajalla 15.1., mutta ajattelin siitä ilmoittaessa vaan sanoa että oon menossa lääkäriin. Oon viime syksynkin rampannut lääkäreissä varmaan kymmenen kertaa niin en usko että siitä tulee ihmettelyä.
 
No niin, eka ultra takana, vaikka maksoikin hunajaa, niin oli joka sentin arvoinen :love: Siellä oli yksi pieni, jonka sydän löi hienosti. Ja yksihän meillä vaan olikin tilauksessa :LOL: Mitat vastas n. 8+6, eli menkoista laskettua n. viikon vähemmän.

Nyt sitten varailemaan labra-aikaa ja seuraavaa ultraa julkiselle puolelle. Se oiskin sitten jo n. kolmen viikon päästä :)
 
Mä oon taas illan oksentanut :sick: En tiedä, miksi pelkäsin niin kovasti yhdessä vaiheessa kun se pahoinvointi yhtäkkiä muutamiksi päiviksi loppui, nyt toivon että olisi vaan pysynytkin poissa. :ROFLMAO: Onneksi mulla on aina iltapainotteista tämä pahoinvointi, niin ei töissä oo sen suhteen hankalaa. Hankaluuksia tuottaa lähinnä se, että mun pitää vähän väliä syödä jotain hedelmää kun kauhea nälkäheikotus iskee, tänäänkin kesken aamu-ulkoilun piti käydä syömässä (oon päiväkodissa töissä), ja kova väsymys iskee jo klo 12.

Apustaja 8+0
 
Mulla taas palasi tissikipu kovana! Ja väsymys on jotain aivan hirveää. Juuri ja juuri jaksaa työpäivän, ja sen jälkeen vaan odottaa, että pääsisi yöpuulle. Toisaalta tämä on ihanaa, kun odottaa esikoista, että nyt voikin vain lepäillä ja nukkua silloin, kun on aivan loppu :love:

Meillä on huomenna eka neuvola. Siellä ei kyllä voi vielä sydänääniä kuunnella, pohdinnassa on vielä se toinen varhaisultra..? Perhe-Artella hinta kun on kuitenkin huokea.

pandanen 8+4
 
hsh
Oon tainnut unohtaa mainita, että viikon nyt ollut flunssassa, ”vaan” nuhaa ja väsyä mitkä saattaisi toki mennä raskausoireistakin. Oon ollut NIIN tukossa kun ihminen olla voi. :censored: Suolaliuos ei auta, höyryhengitys ei auta, nenäsumutteeseen kysyin luvan neuvolasta mutta sekin alkaa varmaan toimia jo näin kuudentena päivänä päinvastoin. Tuskaista. :eek: Katsotaan mitä neuvolan täti vastaa kyselyyn allergialääkkeistä josko niistä saisi apua, ennen ne on flunssassa auttaneet.

Oli yllättävän helppo eka työpäivä loman jälkeen, kun ne lähimmät työkaverit joiden kanssa koko päivän työskenteli tiesivät missä mennään, eikä tarvinnut selitellä keskipäivän nuutumista. :ROFLMAO: Meillä myös perjantaina eka neuvola (y) Pahoinvointi esiintynyt muutamana päivänä minimaalisena ellotuksena iltaisin, tissitkin pysyneet siedettävinä kipuineen :whistle: kun nyt tähän nenään vielä apu löytyisi. (n)

hsh 8+4
 
Ensimmäinen neuvola takana. Vaihdoin esikoisen ajalta neuvolatätiä ja tämä uusi oli kyllä tosi mukava ja tsemppaava. Kuunteli ja kannusti. Lopuksi katsoi vielä ultralla, että onko tuolla ketään. Ja kyllä siellä joku köllötteli ja oli näkevinään sydämen väpätyksiäkin. Ei kuitenkaan koitettu saada sydänääniä kuulumaan, kun ei ollut kovin kokenut ultraaja ja mulla on sen verran vatsapeitteitä ettei välttämättä kuuluisi vielä hyvin.

Neuvolan mukaan viikkoja nyt 8+3, oman laskurin mukaan 8+0. Jäädään odottelemaan kutsua np-ultraan. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.
 

Yhteistyössä