Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Johnu :hug: paljon jaksuja, kyllähän sitä vuotoa voi olla vaikka kaikki olisikin kunnossa. Toivotaan kovasti että kaikki on kunnossa!

Asunnonkoko, meillä on kerrostalosta 71neliön kolmio, kaupungin vuokra-asunto. Ja 3 meitä asuu tällä hetkellä tässä, eikä meinattu hankkia isompaa vielä piiitkään aikaan, kyllä tänne se pikkukakkonenkin mahtuu hyvin joukkoon. Esikoinen nukkuu omassa huoneessaan ja kakkonen tulee nukkumaan meiän makkarissa varmaan puolvuotiaaks about tierallaan, niinkun esikoinenkin nukku. Ja sitten mahtuvat tonne esikoisen huoneeseen molemmat vielä pitkän aikaa.

Väsymys on rantautunut tänne, etenkin iltapäivästä iltaan on ihan tuskallista. Pakko aina yrittää nukkua samaan aikaan esikoisen kanssa, että jaksaa illan vielä touhuta hänen kanssaan. Meillä kun isäntä tekee yövuoroa pelkästään, niin monena iltana joudun olemaan esikoisen kanssa kahdestaan. Onneks isäntä vapaapäivillään on tosi paljon neitosen kanssa, saa itsekkin vähän huilia. Täytyy vaan odottaa että pääsee pidemmille viikoille, että helpottas. Esikoisen raskaudessa puolen välin jälkeen olin loppuun asti niiiin energiaa täynnä, toivottavasti nyttenkin.

Eikun iltapuuron kimppuun:wave:

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 5+3 :heart:
 
Täällä tuuurvottaa !!! :snotty:

Asunnosta: Me asutaan 3h+ tupakeittiö +iso wc ja sauna. Ainakin alkuun varmasti mahdutaan ihan hyvin ! Vasta toukokuussa ollaan tähän muutettu ja viihdyn todella kovaa! :)

Ikäeroa tulee: N. 3v2kk esikoinen syntynyt 06/08 :) Sinänsä ihan soppeli ikäero, esikoinen osaa jo siinävaiheessa tehdä itse jo vaikka mitä, kun nytkin on jo niin reipas ! :heart:

neuvolan varaan varmaan vasta joulun tai uuden vuoden jälkeen tai joskus, en jaksa pitää kiirettä, ottavat kuitenkin ekalle näytille vasta rv 8-- >

Hankinnoista: Vaunut ja turvakaukalo pitää ainakin hankkia, jos on tyttö niin jonkun verran hyviä vaatteita on tallella, muut olen myynyt. Samaten vaunut myin kun en tykännyt niistä ja kaukala oli esikoisen aikaan mun siskolta lainassa.. :)

joulukortteja: Lähetettiin alta 10kpl mun mielestä on kiva lähettää, ja myös saada niitä! :)

Onko muilla pinna kireällä? Musta tuntuu että en omista hermoja ollenkaan, koko ajan jotain sanomassa miehelle tai esikoiselle.. :headwall: Tosin ärsyttää hieman sekin, että tuntuu ettei mies muista että täällä ollaan raskaana ja olis kiva välillä huilatakkin hetki, sen verta väsy koko ajan jne..

majj & 5+5 :)
 
minulla ei oo juurikaan hermot kireellä,mut tuntuu et miehellä on :DD se viissii saa nää mun raskausoireet ;) ei se tosin vissii tajuu oikee et täällä ollaan raskaana,tosin en viel itekkä...välillä tulee sellasii; Ainiin,,miehä plussasin-fiiliksii :D mie koitan olla innostumatta asiasta ennen varhaisultraa,,sen verran pessimisti olen,,,
 
Hei pitkästä aikaa!
Vihdoinkin täälläkin pahoinvointi alkanut, raskausviikoilla 5+6. Ja onnekseni tällä kertaa hiukan lievemmin kuin esikoiseltani, kuvotuttaa ja yökkäyttää erityisesti aamulla mutta myös iltaisin.

Eilen pikkutoukkamme isi ultrasi pienokaistaan( vatsan päältä ;) ). Siellähän se n. 6mm(viikkoja 6+1) kokoisena olla köllötti kohdussa ja sydän hakkasi ja pomppi. Tuleva isoveli(tällä hetkellä 1v 2kk) istui siinä isin sylissä apupoikana, autuaan tietämättömänä mitä tässä ihmeteltiin ja ihasteltiin.

Hiukan enemmän taas jaksaa pahaa oloaan kun on konkreettisesti nähnyt pienokaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Johnulle tsemppiä! Toivottavasti vuoto on harmitonta.

Vitsit, että oon ilonen, kun vihdoin ja viimein viikot poksuu. Tuntu ikuisuudelta odottaa, että tulee 5+0. Vaikka ei sekään vielä pajoo ole. Tuntuu, että teillä kaikilla muilla on jo hirmusesti viikkoja kasassa. Onneksi täällä on muutama muukin loppukuulainen. :)

Asunnosta: Meillä on juuri rakennusprojekti takanapäin. Nyt syksyllä ollaan muutettu uuteen omaan kotiin. Hikinen urakka oli ja vieläkään ei kaikki ole valmista. Meillä on 5h, k, khh + sauna. Neliöitä on 125 ja tuntuu, että tilaa on yllin kyllin, kun aikasemmat asunnot on olleet paljon pienempiä. Meillä on yksi makkari vielä ihan varastona, kun ei sille ole vielä käyttäjää.

Ikäerosta: Meillä on 04/06 ja 08/08 syntyneet lapset. Ikäeroa kakkosen ja kolmosen välille tulee siis aika tasan kolme vuotta. Kakkosen synttäreiden ja lasketunajan välissä on viikko. Eli näillä näkymin meillä tullaan juhlimaan synttäreitä aina elokuussa tuplasti. Musta nyt ikäero on ihan loistava, kun on melkeen vuos enemmä ikäeroa, kun ykkösen ja kakkosen välissä.

Neuvolasta: Into piukeena varasin neuvolan jo tällä viikolla vaikka viikkoja oli tosi vähän. Neuvola olis 4.1. ja silloin viikkoja mulla 7+3. Np-ultrankin sais jo varata, mutta en oo vielä saanut aikaseksi. Käsittääkseni se olis 11. viikolla eli tammikuun lopussa.

Painosta: Mulla molemmissa raskauksissa tuli 10 kg painoa, joista ekan jälkeen imetyksen aikana lähti noin 14 kg. Tokan jälkeen imetyksen aikana lähti 8 kg eli oon nyt vähän läskimpi, kun viime raskauden alussa. Ihan normaalipainoinen olen, mutta silti olis kiva, että nyt ei sitä 10 kg tulis, kun siellä on jo se pari kg valmiina.

Hankinnoista: Meillä on sekä tyttö, että poika, joten vaatteita ei hirveesti tarvitse ostaa. Jos tulee poika, niin joitain vauvanvaatteita joutuu hankkimaan, kun osa ollaan annettu jo pois. Turvakaukalo ollaan myyty, joten se täytyy ostaa. Vaunut meillä on, mutta ne on sitten elokuussa jo yli viisi vuotta vanhat. Mä kovasti haluaisin uudet. Saa nähdä saanko miehen suostuteltua niihin. Muu vauvatavara meillä on kantoliinoista lähtien jo varastossa.

Hankintoja aletaan tekemään varmaan vasta rakenneultran jälkeen. Ennen ei uskalla. Tosin mun olis hirveesti tehnyt mieli jo ostaa sellanen ihana Tutan pingviinipody, mutta en sitten ostanutkaan.

Mulla ainakin on pinna kireällä. Hölmöä, kun nythän pitäis olla koko ajan niin ilonen ja onnellinen, että mikään ei kiristä. Kai se on nää hormoonit, jotka tekee tepposia. Mies ja lapsiparat vaan joutuu kärsimään.

Onko kukaan vielä pohtinut nimiä? Mun täytyy tunnstaa, että mä oon jo laittanut listaa alulle. :ashamed:

Pujaja rv 5+0 (ei olla keksitty vielä työnimeä)
 
Miuski, munki tekis mieli huutaa koko maailmalle et oon raskaana :D No, vähän sentäs helpottaa ku omat vanhemmat tietää ja läheisimmät ystävät (tiesivät myös keskenmenosta ja oli luonnollista kertoa heille että olen uudelleen raskaana kun kuitenkin sitä osattiin odottaa..)

Edlelle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Painoa mulle tuli ekasta raskaudesta 8kg (mut raskaus ei tosiaan mennyt loppuun asti..) ja nyt vielä ehkä pari kiloa "jäljellä", mutta olin ennen esikoista aika hoikka, joten nuo kilot eivät sinänsä haittaa..

Meijän asunto on luhtitalo kolmio, jotain reilut 70m2, tosi kiva kämppä (mm. 2 vessaa joista toinen on toiminu mun yrjövessana raskauksissa:D), tykätään tässä asua ja tullaan varmaan asumaan vielä ainakin jokunen vuosi.. Esikoisella on oma huone ja tuleva lapsi saa sitten aikanaan meidän huoneesta siirtyä samaan huoneeseen esikon kanssa..

Ikäeroa tulee reilut 2v, riippuen tietysti kuinka kauan uusi masukki meinaa kyydissä pysyä..

Neuvolan aion varata heti maanantaina, täälläpäin on niin huonosti aikoja, et jos ei mahd. nopeesti soita niin ei jää paljon valinnanvaraa tai saa viikkoihin nähden huonon ajan (kun ne tietyt verikokeet pitää ottaa tietty aika ennenb np-ultraa..)

Varhaisultraan ollaan ehdottomasti menossa kun takana keskeytynyt km, ei siis silloin mitään merkkejä et ois menny kesken.. Ja senkin varaan maanantaina alkuvuoteen..

Joulukortteja tuli laitettua matkaan vähän toistakymmentä, ihan kaupan kortteja, ei riittäny vireystila/aika niiden tekemiseen tänä vuonna..

Pinna kireällä
täälläkin jatkuvasti, koko ajan tulee miehen kanssa riitaa kaikista tyhmistä asioista :ashamed:

Hankinnat tehdään sitten tarpeen mukaan, tuplat meille varmaan tulee (voi olla että saadaan tutuilta..) ja uusia vaatteita ostetaan vähän sen mukaan kunhan sitten joskus kartoitan esikoiselta jääneet vaatteet.. Ja tietysti jos tuleva lapsukainen on tyttö niin varmasti tulee jotain "pinkkiä" hommattua ;)
 
Mä olen 174 cm pitkä, ja mahat ei todellakaan ole hävinneet pituuteen. Vaan olin kummallakin kerralla kuin rantautunut valas. No ei sinänsä mikään ihme kun painoa oli noin 100 kg... En enää ikinä halua painaa niin paljoa, selkään sattui niin sairaasti kummankin raskauden loppuvaiheessa.

Meillä tulee ikäeroa esikoisen ja tän kolmosen välille noin 4v 8kk, ja kuopuksen ja kolmosen välille n 2v 10 kk. Eli toivon että ainakin tuon tällä hetkellä nuoremman kanssa leikit sujuisivat.

Me asutaan huoneistossa, 6 h, kettiö ja kaksi pesuhuonetta. Tilaa on ihan kivasti, pitemmän päälle on kolmosellekin oma huone kun mies häädetään "omasta" työhuoneestaan tänne yleisen työhuoneen puolelle...

Meilläkin lähti osto-joulukortit, en ole ikinä jaksanut vääntää omia. Taisi olla noin 25 kpl joita lähtein, melkein yhtä monta tulee varmaan takaisinkin.

Johnun pienelle paljon tarrasukkia :hug:

Siobhan ja Plutte 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Ikäeroa tulee meillä esikoisen ja pienen välille noin 7v ja näiden kahden pienemmän välillä 1v 4kk.

Joulukortteja En lähettänyt yhtäkään:ashamed:

Asunto On meillä 3h+k+s noin 75 neliötä. Ahdasta ehkä hieman tulee olemaan,mutta ei tässä ole tarkoitus ikusuutta asua..omaa taloa parin vuoden sisällä ollaan ostamassa,nyt siis rivarissa vuokralla.

Omaan napaan ei uutta. Tässä mennään vähäisillä oireilla ja kokiksen himolla:saint:

Mittumaaria 7+1 tai jotain (neuvolassa laskivat jotenkin viikkoja jo noin paljon?)
 
Ikäeroa meillä tulee 1v 6kk, jos ei aikaisemmin synny. Toi pieni ikäero on osasyy miksi ei olla kerrottu asiasta. epäilevät kuitenkin, että on "vahinkovauva" vaikka ihan on toivottu. Yks kaveri tietää, etä on yritetty ja tuleva kummitäti nyt tietää, että on tulossa.

Painoa edellisestä tuli vähän yli 20kg. Oli tosi paljon turvotuksia. Imetin vaan muutaman kuukauden niin se ei painoa pudottanut. Sain sitten muutaman kilon pudotettua tässä syksyllä ennen kuin alettiin yrittämään mutta painoa on liikaa edelleen.

Asunto on tällä hetkellä kunnan vuokratalo. Rivitalo kolmiossa asustellaan mutta todennäiköisesti muutetaan ennen tämän syntymää omakotitaloon.

Joulu aattona mennään mun isälle, muuten ollaan kotona. On isälle viimeinen joulu (luultavasti) niin vietetään sitten yhdessä. Ajatteltiin silloin isälle kertoa uudesta tulokkaastakin kun ei luultavastikaan ehdi häntä näkemään. Joulukortteja tuli lähetettyä 40 kpl ja teetettiin esikoisesta kuva. Joka vuosi kortteja lähetetään, tykkään itse niitä saada. Saman verran yleensä saadaan.

Neuvolaan ajattelin alkuviikolla soitella kun yritän saada ekan ajan samalle päivälle kun esikoisen neuvola, ei tarvis olla jatkuvasti pois töistä. Varhaisultraan mennään ja senkin varailen alkuviikosta. Onko kukaan päässyt varhaisultraan neuvolan kautta vai menettekö yksityisesti? Me mennään yksityisesti, epäilen että täällä ei neuvolan kautta pääse.

Hankintoja pitää sen verra tehdä, että toinen pinnasänky ostetaan. Kaksostenrattaan on jo ostettu ja osotetaan vaan niiden saapumista. Löydettiin mieleiset jo nyt ja tarjoukesta niin ostettiin. Ja vaatteita varmaan jotain pitää hankkia jos poika tulee.
 
Heippa! Ehkä minäkin uskaltaudun tänne jo :) Lasketusta ajasta ei ole niin tarkkaa tietoa vielä, kun viikotkin on vain aavistuksia. Mutta veikkaan että nyt on jotain 5- 6.

Meillä on kotona jo esikoinen (11/07), ja on ehkä ihan korkea aika tälle toiselle. Itse olen 23 ja synnytyssairaalana KOS.

Pahoinvointi ja väsymys on kamalaa. Edellisessä pahoinvointi kesti viikoille 16, toivottavasti tässä selviäisi vähän helpommalla!

Miuski00, mäkin heräsin yöllä tollaisiin tuntemuksiin, enkä meinannut millään saada enää unta! Herätin siinä pyöriessä ja huokaillessa kaikki muutkin meillä :)
 
Hohhoh, yö sitten meni taas kuumien aaltojen, pahaoloaaltojen, janon, nälän ja pissahädän riivatessa... ja aamusta kun mies olis antanut mun nukkua niin kas, unipa ei enää tullut. No en mä ennen 10 noussut kuitenkaan ;)

On siis lohdullista, että sä kristiina-- olet hengaillut mun kanssa yöllä.... ;)

Vetäsisin just puuroa napaani, kun vatsa huusi tyhjyyttään, ummetus perke** vaivaa ja ilmaa on vaikka koko hemmetin suomenmaan kansalle.... pers laulaa, mutta silti masussa vaivaa.... nice....

Mä yritän epätoivoisesti löytää hyvää käytettyä crosstraineria suht läheltä, mutta ei ole huutiksessakaan kuin 2 ja toinen on nauhavastuksella ja sitä rohinaa ei sitten kuuntele kukaan. Ja miks mä sitä, no pakko saada edes jotain liikettä lonkille jotka muuten kohta alkaa vitt**lemaan urakalla. Olen jostain nimittäin saanut nyt päähäni, että se ihmeen ellipsiliike auttaisi ja vetreyttäisi... ja mies antoi jo siunauksensa hankinnalle vaikkei tilaa olekaan kunnolla, kun lupasin et myydään se sitten loppuraskauden aikaan vaikka pois jos siitä on kiini.

Eipä tänne muuta....

-Miuski ja "örkki-ötökkä"
 
Joosu mulla oli esikoisen odotuksessa alkuraskaudessa kans toi että yhteen aikaa heräsin viideltä niin virkkuna, oli arki tai pyhä!

Joulu vietetään mummin luona, isäntä on töissä niin ei kotiin tehdä mtn valmisteluja. Kortteja tein 20 kappaletta, ja 10 tilasin vielä lisäksi esikoisesta tonttukuvana. Tykkään näpertää kaikkea pientä, joka vuosi oon kortit tehnyt itse.

Ummetus mulla on kyllä niin päinvastoin, maha ihan löysällä. Niin oli esikoisen odotuksessakin, just puoleen väliin raskautta. Sitten loppuodotuksessa ja synnytyksen jälkeen meni vasta ummelle.

Ruokahalu on ihan suunnaton, koko ajan tekis mieli jtn pupeltaa. Etenkin punasia omenoita ja päärynämehua. Ja vaniljajäätelöä.. :D Eilen tosin puolenyön aikaan teki mieli aivan hirveästi hunajamarinoitua kanaa! Teki jo mieli laittaa isäntä abc:lle, mutta maltoin mieleni. Tänään sitten kanaa ruuaksi :D

Ja nyt sitä lounasta napaan :wave:

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 5+4 :heart:
 
Tervetuloa kristiina--! Laitan sut nyt vielä taustalle, kun en tiedä mihin kohtaan listaa sut pistän, mutta kunhan la selviää niin pääset toki ihan oikealle listalle :)

Miikulainen jostain syystä nimenomaan kana ällöttää mua eniten...Ja varsinkin marinoitu :x

Täällä on maha joka toinen päivä löysällä ja joka toinen päivä ummettaa, jes.

Hyh, en pysty edes lukemaan noita teidän juttuja mitä tekee mieli esim. puuro ja jätski, kun lentää laatta jo kun mietin niitä...yök. Täällä siis aamu taas tänään aloitettu halailemalla pönttöä oikeen urakalla.

Siobhan voin siis toivoa että maha olisi isompi tällä kertaa vaikka pitkä oonki :) Mulla ei ekassa raskaudessa tosin menny edes 70kg rikki...Turvotusta kun ei ollu yhtään vaikka kesähelteillä odotin.

Ai niin ikäeroa tulee esikoiseen n.1v10kk. Ihan kiva ikäero varmaan. Ja voipi olla et tää jää viimeiseksi, niin karsee tää olo on...

hemari 8+0 POKS (huomenna neuvolaan, jee!)
 
Tervetuloa uusille!

Mulla oli kanssa univaikeuksia ihan "alkuraskaudessa" (nythän jo mennään niinkin pitkällä kun 7+1 :D), siis jo ennen kun plussasin, mutta nyt jo helpottaneet. En usko että ne oli vaan henkisiä, vaan luulen et hormonit teki siinäkin tepposensa...

hemarilla kyllä kuulostaa olevan tosi karsea olo, toivottavasti helpottaisi jo kohtapuoliin!

Mulla myöskin jäätelö ja kaikki kylmä on tosi kova juttu! Vaikkakin nyt etova olo on helpottanut pariksi päivää tosi paljon! Mutta se taas laittaa huolestuttaan...

Meillä kanssa huomenna neuvola, jännityksellä sitä odotetaan :heart:!

Vimmu 7+1
 
Tahattomasti lapseton, mutta sittenkin kovin onnekas ilmoittautuu porukkaan mukaan. Hoitotauolla, 4 ja puolen vuoden yrityksen jälkeen, tärppäsi. Tein testin vasta kp 44, kun en uskonut mahiksiin, raskaana 3+ oli digitaalisen testin vastaus. Olo on ihan uskomaton. Olen hermoraunio. Sanokaa pelkäänkö turhaan, mutta 4 viikkoa vaivannut palelu ja käsien/jalkojen kylmyys lakkasi toissapäivänä, nyt on lähinnä kuuma, onko paha merkki? Tiistaina on varhaisultra, silloin siis 6+5.

Raitikselle terkkuja, jos muistat!

Mandalay, rv 6+3

Muoksmuoks, lisäys: Esikoisemme laskettu aika on 11.8.
 
Viimeksi muokattu:
Mandalay! Muistan toki, ollaan oltu samassa pinossa. Megaisot onnittelut!! Ja sydämellisesti tervetuloa tälle puolelle!

Mulla ei ole ollut oikein mitään oireita suolakurkkuhimon lisäksi mutta nyt on tullu tosi kylmä. Iltaisin oon ihan umpijäässä. Ja tissit tajus eilen, että raskaana ollaan ja nyt hyvä kun liiveihin mahtuu.

Kivoja noi teidän mieliteot. :) Mulla ei edelleenkään ole pahoinvointia mutta ajatuskin jostain Mäkin tai Hesen ruuasta tekee pahaa. Hyi ällö!!
Suolakurkkuja menee toki keskimäärin kaksi purkkia päivässä! :p

Meidän perhe asuu vuokralla omakotitalossa. 3h+k+vessa ja iso sauna+kylppäri. Isompaa ollaan katteltu jo vuosia, mut kun me mahdutaan tähänkin ihan hyvin (tosin tässä on olemattomat säilytystilat) ja tämä on ihan sikahalpa, niin eipä sitten ihan tosimielellä olla vielä montaakaan käyty kattelemassa.

Jouluksi suunnataan Pohjanmaalle mun Äidin luo. Tosin varattiin poreammeellinen sviitti läheisestä hotellista pariksi yöksi kun ei kaikki mahduta Äiteen asuntoon. Sinne tulee myös mun sisko kaninsa kanssa ja mies on vähän jäniinille allerginen.

Meillä on ihan liikaa lahjoja ostettuna lapselle.. Ja pukit on ihan järkyttävän kalliita!! 50e vartin käynnistä on aika suolainen hinta.

Raitis ja "vielä toistaiseksi työnimetön" rv6+6

ps. Mimmi (esikoinen 2v2kk) ehdotti eilen, että vauvan työnimi voisi olla "Naama". Mut ei se oikein käy jos tämäkin on esikoisen tapaan perätilassa.. Toinen ois sitten 9kk Naama väärinpäin.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille kaikille tsempeistä. :flower:

Vuoto loppui eilen myöhään illalla. Pelottaa silti vielä vähän, nyt vielä iski kuume ja olen nukkunut tälle päivälle 5 tuntia päiväunia. Ihan saletisti kohta taas nukahdan. Ei ole maha kipeä, mitkään oireet ei ole kadonneet/lisääntyneet, joten jospa tämä oli vaan ihan jotain muuta vuotoa. Siirrän tämän nyt jouluksi taka-alalle ja keskityn jouluvalmisteluihin. Uskon vahvasti, että tässä käy juuri niin kuin on tarkoitettu!

johnu ja nelkku (toivottavasti on tarrannut kunnolla kiinni) ja viikkoja 7+3
 
Iltaa,
jokohan minäkin tänne uskaltautuisin...on niin vaikea olla kenellekään vielä asiasta kertomatta, ja täällä tuntuu olevan muitakin joiden tekisi mieli asia ilmoilla kajauttaa :D

LA on siis 24.8. ja toista ootellaan, ikää minul on 31 ja synnäri tulee olemaan PKSSK. Ikäeroa tulee olemaan 6 ½ vuotta...takana 4 vuoden yritys, keskenmeno ja laskimotukos.

Raskausoireita tässä vielä odotellaan, väsymystä ja vatsan pyöreyttä jo on ollutkin, tosin niin alkumetrejä mennään ettei vielä tämän kummempaa kaipaakaan =)

- totinen torvensoittaja rv 4 + 5
 
totinen torvensoittaja meil taitaa sit olla sama sairaala :) tervetuloa ja samoin muutki uudet :)

( . ) nyt se pahaolo sit on iskeny tännekki...oksentanu kunnolla en ole,mutta illan aikana käyny kakomassa monta ja monta kertaa ja koko ajan kuvottaa!!
 
Viimeksi muokattu:
heippa taas kaikille!
vointi täällä menettelee..
epätoivoisuus valtaa taas mielen:'(

seksin jälkeen onko teillä tullu vuotoja?? me harrastettiin torstaina ja kun menin vessaan niin tuli aivan punasta vuotoa.. laitoin pikkuhousun suojan mut yöllä ei tullu mitään.. pe aamuna tuli rusehtavaa paperiin ja sen jälkeen tullu joka aamu paperiin rusehtavaa limaa vatsa ei ole kipeä mutta jotain jomutusta kuitenkin.. eihän seksi kuitenkaan mitään keskenmenoa aiheuta??:'(

pystyttekö kantaan lapsianne normaalisti nostin tänään kuopusta painaa 15kg niin sattu ihan hirveesti alavattaan mut loppu ku laskin lapsen alas..

neuvolan oon varannu ja menee viikoille 8+0 onko teillä kuunneltu :heart:ääniä ekalla kerralla ja onko kuulunu? mulla ei o ikinä kuunnltu ennen viikkoja 12 mut kaverilla kuunneltiin ekalla käynnillä ja hyvin oli kuulunu.

anooj ja pähkinä 6+3
 
anooj Seksi ei kyllä keskenmenoa varsinaisesti aiheuta. Spermahan saattaa saada aikaseks supistuksia ( Mutta oon ymmärtäny että sitten jos paikat on kypsät, eli loppuraskaudessa). Mulla ei kyllä ekassa raskaudessa eikä nyttenkään oo ollu mtn, vaikka peittoja heilutellaan tiheään tahtiin. Limakalvot on herkät tällä hetkellä, että siksi saattaa vuotaa. Mutta jos vuoto menee runsaaksi ja tulee kipuja niin sitten ottaisin yhteyttä neuvolaan/päivystykseen.

sydänäänet mulla kuulu rv 10 hyvin sydänäänet dopplerilla, ja se oli mun toka käynti neuvolassa, lääkäri tutki.

Lapsen kantaminen esikoinen on pian 8kg, ja vielä jaksan nostella. Mulla nyt selkä vielä vähän kipeä siitä kaatumisesta, että pitää osata nostaa oikeassa asennossa että ei sattuis.

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 5+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hemarille kiitos :)

anooj, mulla kuunneltiin esikoisesta sydänäänet ekassa neuvolassa ja hyvin kuului :)

Pystyn kantamaan esikoista ihan normaalisti. Mun "ainoat" elämää haittaavat tekijät tällä hetkellä on älytön pahoinvointi (ja olematon ruokahalu, etenkin kaikki rasvainen + makea etoo mikä ei varsinaisesti haittaa :D), järkyttävä väsymys ja pinna on enemmän kuin kireällä.

Väsymyksestä huolimatta heräsin tänään viiden jälkeen ihan pirteänä... En tiedä millä eväillä aion olla koko päivän hereillä ja töissä! Jos tänään vaikka saisi varattua sen neuvolankin. On toi esikoisenkin 3v neuvola vähän unohtunut, mutta nyt saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla :)
 

Yhteistyössä