Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Miuski00 on kyllä turvotusta sullakin.... mulla on kanssa ja ärsyttää kun 24/7 on tuota turvotusta Turvotus | Flickr - Photo Sharing!

Ja täällä iski tänään se väsy |O voisin nukkua koko ajan.

Pilvilinna74 :heart: nyt sit nauttimaan vaan masun kasvattelusta :)

Täällä on eka neuvola 13.01 ja viikkoja on silloin 7+2 :)
:LOL: Me ollaan kamiraro niin samassa veneessä että :hug:

Ihania uutisia Pilvilinna74 ja koralli! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea myös sulle Koralli :heart:

Kyllä on tosiaan niin onnellinen olo ja voin sanoa että viimeiset kaksi viikkoa on olleet todella hel*****ä painia koko ajan sen ajatuksen kanssa onko kohtu tyhjä vai ei ja joutuuko tyhjennykseen just joulun alla tai tietoisesti pitämään "tyhjää masua" joulun yli...kauheeta kyllä olis mielentila ollut maassa ja vaikuttanut tietenkin muihinkin perheen jäseniin :|
Joulumieli on nyt nousemassa kummasti ja voin sanoa etten tosiaan olisi voinut parempaa lahjaa saada :heart: :heart: :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia monella - onnea kovasti! :heart: Itsellä huomenna sitten selviää onko se viikon takainen riisinjyvänen kasvanut vai... En edes halua miettiä sitä toista vaihtoehtoa ja jännittää nyt ihan hirveästi! Jotenkin tuntuu, että kun muilla on ollut noin paljon hyviä uutisia, niin jospa minä olen sitten taas se, jolle tulee ne huonot uutiset. :| Nyt pitäisi ryhdistäytyä ja ajatella positiivisesti!

Pahoinvointi on vain lisääntynyt ja alkaa olla kokopäiväistä ja -öistä. :x Ja turvotus on ihan kamalaa, kuten niin monella muullakin näyttää olevan. Joten oireiden perusteella ainakin raskaana ollaan! :)

Blanco + Öttiäinen 7+3
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Blancolle tsemppiä ultraan, kaikki on varmasti ihan kuin kuuluukin =)

Mulla pahoinvointi vähentynyt hurjasti viikonlopun aikana- niin ja tietenkin huoli kasvanut että miksikäs niin.. Siis en ole oksentanu, kyökkinyt vain ja voinut pahoin.. Miks ihminen ei voi olla koskaan "tyytyväinen" siihen mitä on, eli onnellinen että pahoinvointi vähenee kun sitä koko ajan on niiin toivonutkin :D Argh! Tää on niin hermoja raastavaa! Viikkoja kyllä jo 8+1, onkohan sen normaalia jo vähentyä?? Hmm, jonkun laskurin mukaan pahoinvointi vähenisi vasta tammikuun lopulla.. No, onhan sitä vielä riittämiin, mutta vähentynyt :D

Tälläne pikainen päivitys tässä "jouluhässäkän" keskellä (kuusi vielä metsässä ja osa lahjoista vielä kaupassa :xmas: Noh, kyllä sitä vielä ehtii kun vaan jaksais :D)

Ainiin ja Hemari: Meille terkkari sanoi että voisin siinä ultrien välissä varata käynnin neuvolaan kun siinä on niin kovin pitkä väli =) Kysy ihmeessä aikaa siinä välissä sinäkin jos mielesi tekee, varmasti antavat ajan!

Pitiköhän mun vielä muistaa jotain sanoa tai kommentoida?? :confused:


-Fanny- ja vaavi 8+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi! ilmottautuisin mukaan joukkoon.. puolisen tuntia sitten tein ylläri plussan,nyt olo ihan sekava. Miehelle en ole vielä sanonut, jos vaan maltan niin kerron sitten jouluaattona. Saa toisen ihanan joululahjan, viime jouluna meille syntyi poika..:D
la on laskurin mukaan 19.8, ikää minulla 24v ja kyseessä 3.lapsi, synnärinä oys.

anteeks jos teksti sekavaa, olo on vielä hiukan epätodellinen.:D
-Tuulis ja pikkunen 5+3
 
Iltaa!
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ihanaa! Ja tsemppiä niille, joilla ultra lähipäivinä edessä. Täällä on ihan superhuono olo koko ajan... :x Mutta en valita, mähän sanoin että jos vain pikkaisen saan pitää, oksennan mielelläni vaikka koko 9kk! :LOL: Joulujärjestelyt vaan "pikkuisen" kärsii kun oon päivät töissä ja illat makaan sohvalla ämpärin kanssa... Ja töissä vasta tuskaa onkin, asiakaspalvelussa olen ja on kiva yökkiä koko ajan Ja auta armias jos asiakas haisee vaikka hielle! :x:x:x Tulee kiire vessaan. :whistle:
Neamma ja murunen 8+5 (ultran mukaan 7+5) :heart:
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista sekä onnea IHANISTA ultrakuulumisista niissä käyneille!!

Tänne tulee tekstiä sellaista vauhtia, että pitää laittaa paperille ylös mihin kaikkeen haluaa kommentoida..

E: Toivottavasti ne sun kivut ei ole vielä löystymisestä. Voi olla aika karua siiten jo puolivälin jälkeen... :(
Mulla on ihan megalöysät lonkat ja joskus öisin joudun "nostamaan ne paikalleen" kun oon nukkunu miten sattuu. Viime raskaudessa en kyllä huomannu mitään muutosta niihin.

Tiitu: Mun molemmat raskaudet, sekä edellinen, että tämä on molemmat alkaneet "kaksosraskauksina". Laitoin tuon siksi lainausmerkkeihin kun vain toisesta on virallinen gemini-diagnoosi ja tämä nykyinenhän on voinut olla vaikka normaali + tuulimuna. Sitä me emme ehkä saa koskaan tietää.
Niin, tosin siis molemmissa on kaksi alkiota laitettukin. Nyt onneksi saatiin heti tietää, että toisen kehitys on pysähtynyt. Esikoisen aikaan kun luultiin muutamia viikkoja, että odotetaan yhä kaksosia ja se oli kova paikka kun sitten toisen kehitys olikin pysähtynyt.
Multa ei viime raskaudessa tullut mitään ulos vaan se toinen sikiöpussi näkyi vielä rakenneultrassakin toisen pussin päällä. Ihan kuin siellä olis ollut tyhjä ilmapallo. Nyt oletan, että tässä raskaudessa toinen sikiöpussi ei näy niin pitkälle, koska kehitys loppui jo ihan alkumetreillä. Kun ei nytkään vaan tulis mitään ulos.. Aina on vaarana, että se tuo toisenkin mukanaan.

Saara: Mä sain aikanaan Primperania imetyksen tukemiseen (nostattaa maitoa) ja se aiheuttaa mulle pahoinvointia ja tekee olon ihan epätodelliseksi. Heh, pahoinvointilääke aiheuttaa pahoinvointia! ;)

Noista ultrista vielä.. Meillä oli siksi niin aikaisin ultra kun ne tekee varhaisultran lapsettomuusklinikalla. Ja ens viikolla on jo seuraava kun kontrolloidaan sitä toista pussukkaa kohdussa.

Onneksi Luget loppuu jouluaattona!! Inhottaa tää lorahtelu kun ei tiedä mitä sieltä valuu ja onneksi se on tähän asti ollut Lugemössöä eikä mitään punaista.

Raitis rv 7+0

Mulle voi päivittää listaan, että tulossa on vain yksi lapsi
. :)
Saahan sen toisen sinne takaisin jos ihmeitä tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

Joku kyseli lasten kantamisesta, meidän esikoinen painaa 17 kg ja en häntä kanna pitkiä matkoja enää muutenkaan, mutta pystyn kyllä hänet vielä nostamaan syliin seisoaltaan ja pitämään siinä jonkun aikaa. Nuorempi painaa 13 kg eikä hänenkään kanssaan ole mitään ongelmia. Mutta kai se on kanssa yksilöllistä, niinkuin kaikki tähän raskaana olemiseen liittyvä...

Että tällaista. Täällä alkoi tänään viikko 8!
 
Lueskelin ketjua alkupäästä ja ajattelin vastailla siellä olleisiin juttuihin.
Mä myin kk sitten meijän vaunut, kaukalot,matkarattaat ja kaikki pois. Ostetiin kuopukselle kuomurattaat,varmaan tuplat pitää ostaa kun kuopus on 1v9kk kun vauva syntyy.
mulla on siis ennestään 2lasta, molemmat menny yli la:n, esikoinen syntyi rv 41+3 (uudenvuoden aattona) ja kuopus rv 41 (jouluaattona), nyt ei taida sattua mitään juhlapyhiä lasketun ajan tietämille.:D

Huomenna on nuorimman 1v neuvola, ajattelin samalla tilata ajan neuvolaan.. ja samalla itkee,kun mua pelottaa jo nyt et kuinka suureksi tämä vauva kasvaa. Viime raskaudessa ei kuunneltu kun yritin jo rv 37 sanoo, et minusta tuntuu että vauva on iso. Sit kun oli la, niin laitettiin kokoarvioon ja se oli sitten rv 40+6, paljo siitä enää sitten on hyötyä..:/ painoarvio oli 4,2kg ja seuraavana päivänä kun poika syntyi painoi hän 4,5kg. En kyllä yhtään isompaa halua synnyttää.:D

miuski: Mä heräsin kans monta kertaa yöllä ja aamulla oli tosi kuvottava olo. Kummasti nuo oireet vahvistu, kun plussatestin tein.:D liekkö hyvää mielikuvitusta, vai eikö ennen testiä uskaltanut oirehtia..
 
HUomenta!
Miuski: Toivottavasti sun olosi pian paranee. :)
Onnea Tuuulis! Ihanaa että olet niin rauhallisen onnellisen oloinen. :) Ite oon ihan hermona. Odotan esikoista 4,5 vuoden yrityksen jälkeen.
ON: Tänään on se varhaisultra, jännittää. Sanoin miehelle aamulla suihkussa että omasta mielestä mie en ole raskaana (olen niin oireeton reisiin ja alaselkään säteilevää kohdunkipristelyä lukuunottamatta). Lääkäri siis joutuu todistamaan mut vääräksi. No, aamupalapöydässä tuli pahanolonaalto, joten ehkä mun kropassa hormonit myllää sittenkin. Vaikea sanoa, kun tästä ei ole aiempaa kokemusta.. :)
Kuulin juuri ihania uutisia ystäväpariskunnalta joka on yrittänyt esikoista noin vuoden verran ja heillä on takanaan yksi keskenmeno viikolla 10. Plussa oli tänä aamuna pärähtänyt testiin. Jos on olemassa ihmisiä kenen kanssa haluaisimme yhdessä odottaa, niin juuri he. Mahtavaa että saadaan alkaa ihmettelemään raskautta ja myöhemmin lapsen syntymää ja kasvatusta yhdessä.
Raitikselle vielä tsempit lugejen kestämiseen!
Onnittelut kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille!

-Mandalay + "Nokka" rv 6+5
 
kurkistan tänne puolelle. JOs viivat vahvistuu 28 kierron mukaan la olis 31.8, luultavasti muutama päivän myöhemmin ff mukaan. Neuvola kuitenkin laskee sen 28:n mukaan ja jos vanhalla mallila mennään, niin elokuussa varmaan jakautuminen tapahtuis . Mutta vielä ei tartte lisätä listaan. Kurkistan vain ihan varovasti.

http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/21122010010.jpg

Mä tungen näitä nyt joka paikkaan näytille, mutta kun on niin ihanaa. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ! Ja onnea iloisita ultra kuulumisita !

Täällä on niin epätodellinen olo. Ei voi vieläkään käsittää, että vauvaa odotetaan. Etovaa oloa on ajoittain ja alavatsalla outoa nipistelyä/lievää kipua. Ja väsyttää ihan mahdottomasti, voi johtua tietysti myös esikoisen yöheräämisistä.

Kertokaa mulle mielipiteenne seuraavaan asiaan:
Olen aika pyöreä, joten raskaus ei varmaankaan näy vielä päälle vähään aikaan. Isäni on vakavasti sairas ja elinaikaa ei välttämättä ole kuin viikkoja ehkä muutama kuukausi. Kertoisitteko tässä tilanteessa vauvasta isälle vai jättäisitte kertomatta? Isä hyväksyisi vauva ja tykkäsi mutta kun ei kuitenkaan näe häntä. Kertoisitteko te tällaisessa tilanteessa? Muille ei siis olla kerrottu raskaudesta eikä kerrota ainakaan ennen varhaisultraa. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Anteeksi nyt tämä vuodatus mutta toi asia painaa mieltäni, tarvitsen apuanne. Kiitos jos joku edes viitsii kertoa mielipiteensä.
 
Viimeksi muokattu:
Tirlittan1968
vauva-10 itse en varmaan kertoisi jos on elinaikaa noin vähän jäljellä. Hän ei kuitenkaan tule näkemään lapsen odotusta eikä lasta muutenkaan niin voi tulla ahdistava ja surullinen olo.
 
vauva-10 tee niin kuin itsestäsi tuntuu.

Lähipiirissäni kävi niin, että isosiä oli erittäin sairas, elinaikaa ei ollut paljoa (enintään 6kk) Hänelle kerrottiin kuitenkin raskaudesta ja hän taisteli siihen saakka, että sai ensimmäisen ja viimeisen kerran nähdä lapsenlapsenlapsen.

Jos tietäisin oman isäni tai äitini olevan erittäin sairas, kertoisin silti. Minun sukulaiseni oli syövän kourissa. Aluksi ei tiedetty tuomiota. Mutta kaikesta huolimatta selätti syövän. Kävi meillä joka viikko hoitojenkin jälkeen, vaikka poikki oli. Mutta sanoi sen olevan sen arvoista, koska lapsista hän sai voimaa ja syytä taistella viimeiseen asti.
 
Viikkoja tasan 5 tänään ja mihinkäs minä heräsinkään aamulla? Kyllä, aivan mielettömään kuvotuksen tunteeseen :x piti ihan hetki vaan maata ja hengitellä rauhallisesti ennen kuin uskalsin ylös sängystä kammeta:LOL: ja tämä vaan jatkuu....

Hyppy ja Mammy tiedä vaikka kääröinemme siellä yhtäaikaa olisimme:wave:

Mie jo niin ootan ensimmäistä ultraa, näkis sen pienen ihmeen joka vihdoinkin on päättänyt meille tulla. Olin jo ehtinyt tässä viime päivinä tulla siihen tulokseen ettei meille tulekaan vauvaa kun oireet hävis kuin pieru saharaan...sen takia meinasin herättää koko naapuruston tänä aamuna, ihan vain kertoakseni kuinka onnellinen voikaan ihminen olla kuvotuksen tunteesta :xmas:

vauva-10: mie kyllä kertoisin tuossa tilanteessa. Muille jättäisin vielä kertomatta, mutta hälle kyllä. En osaa perustella asiaa mitenkään, mutta jotenkin tuntuu, että asia olis sellainen mitä ei voi jättää tässä tilanteessa kertomatta, vaikkei hän koskaan tulisikaan näkemään vauvaa.

~Tottis rv 5+0
 
hankinnoista tuplaeattaat on isoin hankinta ja sit esikoiselle sänky. en tiiä oikeen millanen sen pitäs olla kun typy on sillon vasta 1v 3kk kun vauva tulee..

masukuvaa voisin minäki jo laittaa, iltasin ainakin :LOL: on sen verran turvoksissa.

aloin keittelemään riisipuuroa, ihanaa :)

mä painoin viime raskauden lopussa yli 80 kiloa, ihan liikaa näin lyhyelle ihmiselle, olo oli hankala ja selkä tosi kipeä, päätin et en enää koskaan halua painaa niin paljoa, yritän tosissaan pitää kilot kurissa tässä raskaudesa vaikka niitä helposti kertyykin. varsinkin kun mulla imetys ei laihduta ja synnytys on kesällä, en halua olla ihan kauhee valas sillon :eek:

pahaolo mä oksensin kerran esikoisesta, nyt en kertaakaan siis ainakaan vielä, mutta tuskin nyt enää kun pahaolokin alkanu helpottaa.. :) välillä siis ällöttää viel ja varsinki sit jos en ole syöny, mutta oksetusoloa ei mulla onneks ole :)

alavatsaa pistelee ja vihloo välillä, sillon ku nousen nopeasti ylös ja esikoisen nostelusta just. viimeyönä nousin noin 10 kertaa esikoisen itkuun, aina välillä vihlas tai särki vaan mahaa, niin kyllä harmitti ku ei saanu levätä kunnolla :/

huomenna ultra !!! vähän mukavaa :) mulla on siis se raskaudenkestonmääritys ultra voi olla jopa np-ultra jo jos niin pitkällä ollaan, sillon tietysti pino vaihtuu..... kunhan vaan kaikki ok tuolla ultrassa..

ihanista ultrakuulumisista onnnea!!!!!!!! :heart::heart:

nauttikaamme nyt kaikki tästä ihanasta raskausajasta :)
 

Yhteistyössä