Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Voi kultakimpale :hug: Jaksamisia ja voimia! Todella surullista :'(

Mulla on kans ihan kauhee ruoanhimo, mikään makea ei oikein maistu, eikä niin mitään roskaruokaakaan tee mieli, kuten ei edellisessäkään raskaudessa, mutta ihan perus kotiruokaa himoitsen ja tuntuu että voisinkin syödä ihan pohjattomasti.. Samaa olen ajatellut että mitähän tästäkin mässytyksestä seuraa :LOL: Mulle tuli esikoisesta lähes 20 kiloa, joista onneks 15 kiloa lähti heti parissa viikossa pois synnytyksen jälkeen.. Jäljelle jääneet viisi kiloa on ilmeisesti tullut jäädäkseen :D Nooh, ei kai sitä painon tuloa kannata stressata.. Sitten toinen mitä himoistsen taas on verigreippi ja muut sitrushedelmät.. mikähän siinäkin on kun normaalisti en niin happamasta pidä!

Ainiin, Pilvilinna munkin piti samaa udella kun vimmu, tollanen laskuri olis kiva, miten se oikein tehdään =)


-Fanny- ja vaavi 5+4
 
Kultakimpale; kamalan surullista...oon tosi pahoillani puolestasi. Kunpa kenenkään ei tarvitsisi kokea tuollaista:'(
Voimia!

Mun on kanssa ollu pakko testata että viiva on vahvistunut testissä. Tänään oli jo vahvempi kun kontrolliviiva ja tuli siihen samantien ku testi kastui, että kai se on hyvä merkki ja saan nyt mielenrauhan. Jotenkin tuntuu vaan niin epätodelliselta ja oon niin huolissani tässä alussa, odotan vaan että tulis pian se 12 viikkoa ja pääsis ultraan katsomaan onko siellä joku ja onko kaikki niinku pitää. Ootteko te muut tälläsiä huolestuneita ilman mitään syytä?
Turhahan se on etukäteen murehtia mitään. Tieto lisää tuskaa valitettavasti!

lyyli rv 4+4
 
Kultakimpale: voi ei!!! Olen niin pahoillani! :'( :hug:
Lyyli: mä olin myös tosi huolestunut jo ennen kun verenvuoto alkoi, inhottava tunne!
Tänne ei mitään uutta, ei ole vuotoa (luojan kiitos) ja pahoinvointi on lisääntynyt. Tänään töissäkin sai yökkiä. Niin, ja yöllä piti herätä yökkimään. Mutta jos vain pikku kyytiläinen olisi hengissä, niin mieluusti oksennan vaikka seuraavat 8kk!!!
Tiistaina saan ultra-ajan... Tuntuu että siihen on ikuisuus! :eek:
Neamma (ja toivottavasti elossa oleva masukki 6+3)
 
Heippa.
Pakko ilmoittautua joukkoon vaikken ole saanut ahteriani apteekkiin asti :xmas:
Niin täsmällinen täti ei ole vieraillut, oviksen aikaan kuherreltu ja oksettanut jo useamman päivän verran- ihan ihme aikoihin jne.
Laskurin mukaan laskettu olisi: 12.8 :heart:

Jännittää vaikka osasin odottaa että ekasta kierrosta voi pikkuinen tarttua matkaan, mutta silti :eek:
Neljättä tässä siis odottelen (toivottavasti) ja tunteet on pilvissä!
Ennestään siis 03 ja 04 syntyneet pojat, km vuonna 2007 alussa ja 08 syntynyt tytär.
Aviomies löytyy taloudesta myös ja itse olen siis 28v pk-seutulainen joka tulee tämän mahdollisen aarteen synnyttämään NKL sairaalassa kuten 3 edellistäkin.

Kävin miehen kanssa tänään katsomassa 3 viikkoista vähän yli 2 kiloista vauvaa ja meinasin onnesta pakahtua ja kertoa heti uutisen, mutta maltoin (ei mun tapaistani) :D
Mutta ajattelin odottaa ennen kuin kerron ystäville. Voi olla että ponolle ja työkavereille kerron/jään kiinni ens pe pikkujouluissa kun en yleensä ole vesilinjalla vaan tykkään pitää hauskaa silloin harvoi kun ulos pistäydyn :xmas:

Mutta onnea kaikille elokuisille :flower:
 
Kultakimpaleelle voimia :hug:

90% päivästä en edes huomaa olevani raskaana. Turvotusta on tooosi vähän ja pahoinvointiakin ihan lievästi sillon tällön. Kahvi ei maistu samalla tavalla kun normaalisti, mutta pari kuppia päivässä menee ihan helposti. Jaa-a ollaankohan tässä edes raskaana :D Päivä kerrallaan =) Kerkeehän sitä vaikka ja mitä tulla. Esikosesta karmea 13 viikkoa kestänyt oksentelu alkoin rv 7+, joten siihenkin on vielä aikaa.

Me ollaan nyt kerrottu tosiaan mun äipälle, miehen äipälle ja 2 läheiselle kaverille. Kellekkään muulle ei kerrota, ennen ku sitten joskus np-ultran jälkeen, jos sinne saakka päästään.

Päivät kuluu kauheen hitaasti. Saadaan uuden asunnon avaimet 25 päivän päästä, eikä edes sillon päästä muuttamaan vielä. Sais juosta tää kuukausi nopeemmin. Ja toki odotan että kirjotetaan nyt ensin torstaina se vuokrasoppari, ni jos vaikka sitten soittais uuden paikkakunnan neuvolaan heti perjantaina. Kun ei yhtään tiedä onko vaikka ruuhkanen, saanen kyllä epäillä.

Joku kysy doplerista, ni tuli esikon aikana ostettua semmonen, en kyllä tiedä että missä se edes on, mutta vois sitten jossain kohtaa muuton jälkeen vaikka löytyä jostain =)

Saara09 + Nuuttiasukki 5+2
 
Meikäläistä ei sitten tarvi lisätä ekan sivun listaukseen :( Täti tuli tänään kaksi päivää myöhässä ja pettymys oli suuri. No, uutta yritystä tässä kuussa. Toivottavasti pian tärppää, kun elokuusta asti ollaan toivottu toista.

Siunausta teille kaikille ja masuasukeille varsinkin!
 
Voi ei kultakimpale ja Springrose! Voimia.:hug:

Tervetuloa kaikille uusille!:wave:

Vitamiineista oli puhetta. Kysyin terkalta asiaa aikaa varatessani ja sanoi että jos syö peruskotiruokaa niin ei tarvitse muuta kuin d-vitamiinia näin alussa.

Dopleria ei ole tullut hankittua. En meinannut nytkään.

Neamma hyvältä kuulostaa että oireet vahvistuu. Useinhan ne häviää jos sikiö ei ole elossa.

Pakko lopettaa, esikoinen repii pelihousut kun ei saa konetta!

Päksäkkä 6+3:heart:
 
-Fanny- : Täällä kans ihan kamala turvotus ! Ja maha näyttää varsinkin iltaisin lähes samalta mitä sinulla ! :D

kultakimpale ja Springrose voimia :hug:

Täällä ei ole yhtään sellainen olo et olis raskaana.. Ei ole rinnat kipeät, ei mitään ! Ainut tua mahan turvotus, kaikki ruuat maistuu jne ! Tuntuu typerältä "odottaa" jotain oireita, kai sitä vaan haluaa kropaltaan varmistuksen raskaudesta.. Kesällä ollessani raskaana etova olo alkoi kyllä vasta rv 7 jälkeen ja samoin väsymys..

Dopleria: En varmaan hanki myöskään, mun kaverilta löytyy joten toivon että jos siellä ollessa joskus sais kuunnella jos siltä tuntuu ! :)

neljäskö: Mä join eilen kaksi elämäni parasta drinkkiä ;) Meillä oli eilen myös illan istujaiset ja lähdettiin sitten baariinkin, ja mies tilas mulle kaks alkoholitonta drinkkiä joita siinä sivussa sitten siemailin ja ketään ei tajunnut mitään ! :D

eli hemari jos päivität:

toinen lapsi, laskettu aika 15.8 ja synnärinä VKS :)

majj & 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Kultakimpale! Paljon paljon jaksamisia :hug:!!!

Mulla tuli eilen kaupassa ihan järkky himo omenoihin :LOL:! Muutenkin hedelmiä ja salaattia tekee mieli, lämmintä ruokaa ei sitten yhtään...

Tuolla joku jo kyselikin että mitä ekassa neuvolassa tehdään, vastaisiko joku aiemmin sen kokenut siihen? Siellä ei viissiin pääsääntöisesti ultrata?

 
Viimeksi muokattu:
kultakimpale:hug:

Mulla on tänä aamuna ollu ihan hirveen huono olo. Just pystyin juotavan jugurtin ottamaan, kahvia ei ollenkaan. Koko ajan tuntuu et laatta voi lentää hetkenä minä hyvänsä. :x Ihan ku olis joku kestorapula.
Meillähän on nuo kolme poikaa, niiden odotuksessa ei ole ollut juurikaan huonoa oloa, ihan satunnaisesti vain pienen hetken.

Eka neuvola mulla on 22 päivä, kattoo ultralla koska kierrosta ei ole ihan täyttä varmuutta.
Ekassa neuvolassa yleensä ei ultraa oteta, riippuu tietenkin paikkakunnasta. Kaikkialla kun ei ole laitteitakaan, niinku meidän omassa neuvolassa. Siks sain ajan tuonne naapurikuntaan.

Ekassa neuvolassa myös otetaan paino, hb ja verenpaine, ja pissanäyte, samoin veriryhmän määritys ja perustestit kaikilta ( HIV, KLAMYDIA ja TIPPURI) myös kyselykaavakkeet sairauksista itsellä, miehellä ja lähisuvulla. Myös alkoholinkäytöstä kyselylomake + muut päihteet. Jutustelua elämmäntilanteesta muutenkin. Verikokeet otetaan suoraan joko neuvolassa tain oman kunnan labrassa.
 
Tääläkin pudottiin sitten pinosta :'( Eli kesken meni tämäkin. Alkoi ihan samalla tavalla, kuin edellinen km, nyt vaan 3 päivää aikaisemmin. Eilen jäi pyyhkiessä ruskeaa vuotoa paperiin ja siitä jo arvasin mitä tuleman pitää ja niinhän se sitten yltyi yön aikana runsaammaksi ja tänään (5+6) tuli jo verta hyytymineen. Sen verran kokemusta jo näistä (valitettavasti) että tiedän että tämä on sitä "itseään", ei mitään harmitonta vuotoa :'( En tiedä mistä sitä toivoa ja uskoa taas kaivaisi esille, että jaksaisi uskoa siihen, että meillekin se oma pieni nyytti suotaisiin... Tämä siis kolmas peräkkäinen km 7 kuukauden sisällä. Jotain "hyvää" ainakin se, että nyt pitäisi päästä julkiselle puolelle tutkimuksiin. Paska ja pohjattoman pettynyt fiilis.

kultakimpale :hug: samassa veneessä siis ollaan ja voin vaan sanoa, että tiedän miltä tuntuu. Kovasti jaksuja sinne ja toivottavasti uusi pieni tarttuu pian kyytiin uudestaan!

viatmiineista kun oli aikaisemmin puhetta. Niin siinä "perus" Multivitassa, mitä syön ei ole A-vitamiinia. Erikseen on Multivita +, jossa on A-vitamiiniakin. Tuo perus Multivita sisältää aika samoja vitskuja, kuin raskaus Multivitakin, mutta siinä raskaus Multivitassa tiettyjä vitskuja on vaan vähän enemmän ja rautaa.

Kaikille teille oikein onnistunutta ja ihanaa odotusta! Toivottavasti muut pienet jaksavat pitää tiukasti kiinni!
 
Voi ei kultakimpale, Springrose ja Sanmar82 - niin väärin! :'( Vaikea löytää oikeita sanoja. Olen pahoillani teidän puolesta ja etenkin Sanmar82, teillä on todellakin liian paljon annettu surua lyhyen ajan sisällä, joten toivottavasti tutkimuksissa jotain sellaista selviää, joka olisi helposti "korjattavissa" ja tekin sen nyytin saisitte vielä syliin asti! :hug: Voimia!

Täällä ollaan vietetty viikonloppua kolmen sukupolven voimin ja lapset sekä isovanhemmat ovat olleet toistensa seurasta innoissaan. Yksi piparkakkutalo ja kasa joulutorttuja on saatu aikaan. :) Ja tänä iltana sitten voikin rauhoittua ja katsella Linnan juhlia. Alamasua vähän juilii, mutta voi johtua herkuttelustakin, jota ollaan tässä pari päivää harrastettu.

Blanco + Öttiäinen 5+3


 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82 voi ei! Ihan kauhean väärin että yhdelle pariskunnalle annetaan näin paljon kannettavaksi. Paljon voimia.:hug:

karvatonkoira kertoikin hyvin mitä ekassa neuvolassa tehdään mutta meillä ei ultrata kun meidän neuvolassa sitä ei ole eikä myöskään ainakaan viimeksi koitettu kuunnella sydänääniä, kun terkka ei halunnut niin aikaisin. Tulee turhaa huolta helposti jos kaikki on sit kuitenkin hyvin mutta äänet ei vielä vaan kuulu.

majj mulla laskettiin ekasta neuvolassa menkoista laskettuaika eikä hedelmöittymisestä.

Mullakin ällötys olotila vaan voimistuu. Ekasta ei ällöttänyt yhtään. Mullakin juilii nyt vähän mahaa. Toivottavasti on asiaan kuuluvaa..

Päksäkkä 6+3:heart:
 
Pahoittelut kaikille huonoista uutisista ja voimia!

(.) Täällä ollu ihan järkky viikonloppu!! Pahaa oloahan mä kaipaisin (ainoassa onnistuneessa raskaudessa ollu vaan kovaa pahoinvointia) mut tää tuntuu jo hurjalta! Jos sama meno jatkuu niin huomenna ei taida olla mitään asiaa töihin.. Mulla ei tosiaankaan oo sitä ongelmaa et söisin liikaa kerralla! Syöminen kyllä onnistuu, mut jos syö yhtään liikaa niin tulee ulos.. Aamusta iltaan enemmän tai vähemmän paha olo ja mieletön voimattomuus ja mikään muu ei auta kun makaaminen ja sekin vain vähän.. Esim. vanhan melkein 15v koiran kanssa oon yrittänny tehdä edes 1km hiljasia lenkkejä ja sekin vain pahentaa oloa ja ei meinaa jaksaa kävellä ollenkaan!! Tänään on vasta rv 5+3 virallisesti, 5+2 varmaan tarkemmin.. Mitä tästä vielä tulee... Kestän tämän kyllä vaikka 9kk jos lopputulos on oma pieni rakas! Pakostakin mietityttää onko kyytiläisiä useampi, kun lapsettomuuslääkärin mukaan ovikseen tuli kolme follia mukaan!! En millään haluaisi vielä varsinkaan ennen alkuraskauden ultraa kertoa monellekaan, mutta tää olotila ei jätä kyllä paljon arvailujen varaan.. Viime yönä oli ekan kerran paha olo jo aamuyöllä.. Aikanen aamu menee jotenkin, vaikka paha olo on silloinkin, mutta siitä kohta kun on pakko aamupalaa syödä, niin 1/2h-1h sen jälkeen on yhtä tuskaa! Eilenkin menin takasin petiin yheksän jälkeen ja esikoinen tuli klo 11 kysymään, et äiti lähetkö mun ja isin kanssa pihalle? Huh, kuinkahan pitkään oisin nukkunnu?? Pakottauduin ulos happea haukkaamaan, eikä ollu hyvä ollenkaan...
Tänään olen noussut klo 7.20, mennyt takaisin nukkumaan 9.20-11, vähän lumitöitä yrittänyt tehdä ja vähän syödä, 12.30-14 taas unet.. Nyt vähän mehukeittoa ja viideks pitää lähteä synttäreille, olo on heikko..
No, niinkuin sanoin, kestän kyllä tämän, mutta tuntuu ettei mikään ikinä voi mennä helpoimman kautta!! Tänä vuonna on jo kevään kasvohermohalvauksen ja borrelioosin takia poksunu täysaikaset sairaslomapäivät aikaa sitten.. Sekin vielä..

Nyt tuli aika omanapainen selostus, mut jos edes tää jurputus hänä helpottaa henkistä oloa!!!! Ja edelleen jos nämä on vaihtoehdot että todella huono olo tai ettei oloa lähes ollenkaan niin valitsen tämän!!

Tiitu ja kyytiläinen 5+3
 
Täällä ollut parin päivän pakkoloma palstailusta :wave: Siksi siis päivitykset jääny.

Ikäviä uutisia täällä vastassa :( Suuren suuret pahoittelut ja halit kultakimpaleelle, Sanmarille ja Springroselle :hug:

Tervetuloa uusille :flower:

Fannyn turvotus on kyllä mahtava :D Itsellänikin löytyy, mutta saan vielä aika hyvin vedettyä mahan sisään ettei kukaan huomaa :) Tai sitten vedän oikein tiukat sukkahousut niinkuin eilen pikkujouluissa :D

Vitamiineistä syön raskaus mutivita, 1 tabletti päivässä. Samoja söin esikoisen odotusaikana.

Tiitulle kaikki sympatiat pahoinvoinnin takia :hug: Täälläkin tänään mahansisältö saatettu ulos ekan kerran...

).( Tosiaan, pahoinvoiti alkaa olla aika kamalaa, ja haittaa jo nukkumistakin. En muista että olisi ihan näin rajua ollut esikoisesta... Tai sitten sitä vaan haluaa unohtaa :) Kamalaa yrjön pidättelyä koko ajan, hyh. No, mieskin sanoi tänään, että kyllä sä sitten raskaana taidat olla.

hemari ja mölli 6+1 (?)
 
Katsokaapas etusivun listaa ja ilmoitelkaa tietojanne niin paljon kuin haluatte :wave: Ja korjatkaa jos on virheitä tullut.

Nannie pistin sut vielä taustalle kun en tiennyt mihin kohtaan listaa pistän, eli jos ainakin la:n kerrot niin pääset varsinaiselle listalle :)
 
Hei vaan kaikille :wave:
Voimia surullisia uutisia kohdanneille :hug:

Onnea raskautuneille :flower:

Taidan uskaltautua mukaan, jos vain sopii..
Tulen tuolta KYMPIN-hoitoketjusta ja ivf raskaus siis kyseessä. La olisi 9.8.2011 nyt siis rv 4+6 ja minun ikä 31v.
Huomenna menen veritestiin HCG-mittaukseen, kun aika alhaiset arvot sain viime keskiviikkona mutta onneksi pari päivää sen jälkeen oli arvo tuplautunut hyvin. Haluan kuitenkin varmistuksen vielä verikokeella. Tänä aamuna virtsatestiin piirtyi kyllä hyvin vahva testiviiva, vahvempi kuin kontrolliviiva, että eiköhän tässä raskaana vielä olla =)
Jos sattuu huonoja uutisia tulemaan, niin kerkesinpähän täälläkin käydä.. No, nyt ei pidä surullisia asioita ajatella vaan mennä positiivisesti eteenpäin :)

Tsemppiä kaikille :heart:

Pieni Tähtönen ja Pieni IHME :heart:
 

Yhteistyössä