Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Täällä on havaittavissa yö ja aamupahoinvointia :x yöllä herään siihen, kun on kamala nälkä ja pahaolo. Nälän tunne on huomattavasti lisääntynyt sekä rasvaisten ruokien himo :O
Hankinnoista Meillä on lapsilta jääneet kaikki mitä tarvii. Tosin pinnasänky ja sitteri on myyty, kun luultiin ettei enää lähetä vauvahaave rumbaan mutta toisin kävi. Mutta en todellakaan hanki mitään ennen kuin olen ylittänyt 20+ viikkoa. Kovin jännittää pysyykö pikkuinen matkassa. Työnimeä olen miettinyt... enkä ole vielä selvyyteen päässy :D ultran jälkeen olen viisaampi. IHMEeksi asukkia ainakin nyt kutsun.

Tähtönen ja IHME rv 5+2 :)
 
Huomenta kaikille! Mun tekee kamalasti mieli hedelmiä ja kasviksia! :D Pitää vissii mennä tänään tyhjentämään kaupan hevi osasto :) Eilen tein vielä yhden testin kolmen aikaisemman lisäksi (olenko vähän neuroottinen :D) ja tuli vielä vahvempi plussa kuin aikaisemmat. Huh. Ei millään malttaisi odottaa ekaa ultraa, välillä huolestuttaa kaikki mahdolliset asiat ja välillä taas on ihan onnensa kukkuloilla :) Mulla kans näläntunne tainnu lisääntyä, aamulla kun makailin vielä sängyssä niin maha piti kamalaa meteliä, keitin oikein puuroa aamupalaks :) Mukavaa päivää kaikille!

Nannie ja pirpana 4+2
 
Heips vaan kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! :wave:

Tässä on mennyt jokunen aika, kun oon viimeksi tänne kirjoitellut. Silloin tällöin olen yrittänyt lukea kuulumisianne, etten ihan tipahda matkasta. :D

Pahoitteluni kaikille keskenmenon saanneille! :hug: Voimia teille! Ikävä menettee teidät meidän joukosta.

Itse myös koko ajan mietin ja pelkään.. mitä jos.. - inhottavaa.. en itse aio mennä varhaisultraan.. haluaisin kyllä, jotta pääsisin tästä epävarmasta fiiliksestä eroon.. mutta ei vain ole varaa mennä näin joulun alla.. eka neuvola on mulla ensi viikon torstaina ja viikkoja on silloin kasassa 7+6 neuvolan laskurin mukaan.. Kuuntelisikohan terkka sydänääniä jos oikein nätisti pyytäisi? Eikö tuolloin jo voisi kuulla pikkuisen sydänäänet mahan päältä? Tammikuun puollella olisi sitten se eka ultra, kunhan sen vaan saisi aikaseksi varata. :)

Järkyttävän kylmä koko ajan.. tälläkin hetkellä kolmet villasukat jalassa ja silti on vilu! ..Turvottaa niin pirusti! Nälkä on koko ajan! Kuvottaa, mutta ei okseta. Voih voih, en uskalla mennä puntariin.. :ashamed: saatikka sitten neuvolassa. Huoh. Mitäköhän tuo suuri turvotus oikein meinaa?


eiliseltä otettu kuva ja rv 6+5

Joulukin kolkuttaa ovella ja en ole edes päässyt jouluostoksille vielä. Apua, nyt kyllä tulee kiirus tänä vuonna.. aiemmin olen ollut hyvissä ajoin joulua ottamassa vastaan. Noh, olen sentään saanut jouluverhot ikkunoihin ja koristeet on esillä. :)

Täytyy lukea ihan ajatuksella teidän jutut, niin pääsis kommentoimaan.. :) Oikein ihanaa alkuodotusta kaikille! :heart:


 
Tervetuloa kaikille uusille!:wave: Tosi kiva kun saadaan iso porukka kasaan.

Huh, täällä on poika enterorokossa ja tän väsymyksen lisäksi ei kivaa. Huonosti nukutut yöt ei nyt sopisi mulle sopisi. Yks ilta menin pojan kanssa 20.30 nukkumaan. Muuten kun pahoinvointia ei ole nyt ollut niin olo tuntuu ihan siltä kuin ei raskaana olisikaan. Tai siis en oikein muista että raskaana tässä ollaan.

Mä en ole vielä kertonut kuin parille kaverille raskaudesta. Kai se pitäisi omille vanhemmille ja siskolle ja miehen äitille kertoa. Muille sitten np-ultran jälkeen jossain vaiheessa.

Hankintoja ei varmaankaan tuu paljoa tehtyä kun kaikki tavarat on esikoisesta tallella. Hoitopöytä me heitettiin pois kun siihen oli niin monta kertaa pissattu ja se oli semmoinen Ikean 25 euroo maksava, hyvä kylläkin. Semmoisen varmaan voisi uuden hankkia. Meillä on paljon pieniä vaatteita joita ei ole paljoa käytetty kun poika kasvoi niin hirveetä kyytiä. Täytyy vähän miettiä että pitäsikö tuplarattaat ostaa. Meillä on nyt kyllä jo yhdistelmät ja rattaat. Esikoisesta aloin hankintoja tekemään rakenneultran jälkeen.

Päksäkkä 6+6:heart:
 
Mikähän mul on ku viime yönä ja nyt päivän aikana mahassa potkii kokoajan? Voiko ilma liikuskella ja tuntua kuin potkuina? Mut ei kyl pieretäkään. Tuskin oon kuitenkaan vielä niin pitkillä viikoilla et se ois vauvan liikkeitä.. Siis näkyy ihan ulospäin ku maha liikahtelee. Tosi kummaa..
 
JEEE!!! Mun hcg oli noussut tiistaista 1011-->2195!! Eli nyt saa huokaista ens perjantain ultraan asti. Täällä ei ole mitään oireita.. Ei väsymystä, ei pahoinvointia eikä onneksi enää edes ihan sairaalloista suolakurkkujen himoa. ;)

Meillä on tuo esikoinen 2v2kk ja vielä on hoitopöytä paikallaan, vaunut käytössä ja vaatteet tallessa. Ihan liikaakin on niitä tallessa.. Tiedän, että tulee ostettua vaikka mitä ja ihan liikaa kevään aikana. Tässä ehtii tulla kahdet alennusmyynnitkin ennen synnytystä..

Raitis ja P&P rv5+3
 
Hyviä uutisia Raitis :) Ihanaa!

Airatar pistin sulle nyt la 1.8, että sain sut jonnekin kohtaan listaa. Korjaillaan sitä sitten kun saat tietää tarkemmin :)

Nyt jää kommentointi vähiin, pahoittelut. Huono olo vie kaikki mehut. En oo ihan varma onko tää enää normaalia...

hemari 6+4
 
Ois sitten tänään ollu se hammaslääkäri, muttei puhettakaan että oisin sinne pahoinvoinniltani kyennyt. Ens torstaille sain sitten iltapäiväajan ja hammashoitaja sanoi että sinne on sitten tultava, koska lääkeaine on saatava mun hampaasta pois. Noh, onneks on iltapäiväaika ja mies on tuolloin kotona, niin eiköhän sinne mennä sitten vaikka pussi kädessä.

Tänään mennään kirjottamaan uuden asunnon vuokrasoppari, kun ukko pääsee töistä. Joutuu taas autoon ottamaan muovipussin, kun tänään on olo ollu ihan sairaan kamala, ettei mistään oo tullu mitään. Toinen karsinakin on edelleen siivoomatta =/ Kohta se on lähdettävä siivoomaan, että on siivottu ennen pimeetä. Meillä hepat haluaa sisälle heti pimeän tultua, muuten on huuto kamala tuolla pihalla.

Menny tytsyn kanssakin päivä ihan päin prinkkalaa, herättiin jo seiskalta (ei normaalia meille) ja sitten meni ihan normaalisti klo 11 päikkäreille, nukku normaalin puoltoista tuntia, mutta nyt on niin kiukkunen, ettei tosikaan. Vissiin väsyttää pahemman kerran, kun onhan tuota unta normaaliin päivään liian vähän. Vein just tytsyn sänkyyn, mutta paukuttelee siellä vaan pinniksen reunoja ja kikattelee omiaan, joten ei taida ihan heti kyllä unikaan tulla toisella.

Mutta ilmeisesti se olis lähdettävä siivoomaan se karsina.. Tänään omaan napaan jutut vaan =/

Raitis Todella mahtava lukema :heart:

Saara09 + Nuuttiasukki 5+6
 
Mitä heppoja Saaralla on? :) Mulla on nimittäin yksi ratsun-/ravurinalku. Eli kolmevuotias jolla on sekä ajettu että ratsastettu ja jota meinasin koelähtöön..nyt tilanteen muuttumisen vuoksi ehkä vasta 2012 keväällä,koska en uskalla ajaa/ratsastaa enää ensi keväänä. Milloin itse lopetat ratsastuksen/ajamisen?

Omaan oloon ei ihmeitä. Iltapäivisin väsyttää,siinä ainoa oire. Ja tietysti maha on illalla kuin ilmapallo! Lueskelin edellisen odotuksen juttuja ja silloin oksentaminen alkoi 6+ viikolla..eli kerkeän vielä aloittamaan senkin huvin ;)

Minttumaaria + Lahja 5+3
 
Heipä hei taas!

Uusille taas tervetuloa joukkoon.

Jes, hyvä juttu Raitapaitanen! :flower:

Me ollaan kerrottu molempien perheelle ja mun parhaalle kaverille jo, koska he ovat ne ihmiset jolle haluan myös jakaa suruni jos niitä on tullakseen.

Täällä pahaolo yllättää aamuisin jos en saa tarpeeksi nopeesti syötävää, mutta tänään oli kyllä vatsa yliopistollakin koetuksella kun leikeltiin lammasta.. :x vaikka ei mua noi leikkelyt oo ennen tehnyt pahaa. Sitten tietenkin oli pelko persiissä listerian suhteen, joten yritin pysytellä pienen matkan päässä.

Mä saan varattua neuvolan varmaan vasta ensviikon puolivälissä, kun mulla on just sillon puhelinaikana kaikkea muuta.

Mukiin menevä ja pikku pönsiäinen 5+3
 
Tirlittan1968
Itse selvinnyt vielä aika vähin oirein. Viime raskauden aikana kylmyys oli jotain kamalaa- kaapista ei löytynyt tarpeeksi vaatteita jotta olisi tullut lämmin. Alkuun kuului myös väsymys ja huimaus. Toivottavasti nyt raskaus etenisi loppuun saakka.
Itse en kerro vielä vanhemmille vaan ainoastaan lähimmille ystäville. Viimeksi kerroin kaikille ja sitten kun meni kesken niin oli ikävä tehtävä kertoa siitä ihmisille.
 
Heips ja tervetuloa taas uusillle! =)

Tänään on ollut oikein super-paha olo.. Pönttökin on tullu taas oikein tutuksi, yyh :x Nuitaoiriakaan en ole jaksanut ulkoiluttaa! Pihassa vaan juoksenneltu..

Karvatonkoira, tosiaan tosta vatsan toimimisesta; mulla oli viime raskaudessa ihan järjetön ummetus, teki oikein hurjasti kipeetä.. Nyt tuntuis et sama jatkuu.. Muutenkin vatsa toimii tosi surkeesti :kieh: Paitsi nyt parina päivänä kun oon mennyt valkosipulia syömään.. :| Avuksi oli sillon apteekista joku laktuloosi-valmiste, nimeä en muista. Ja veden juominenhan olis kans tosi tärkeetä.. Mä olen vaan niin kovin huono juomaankin.

Tarvikkeista: Meilläkin hoitopöytä paikoillaan ja yhdistelmävaunut käytössä.. Olen myös miettinyt tarvitsisiko mahdollisesti hommata lisäksi tuollaset sisarusrattaat/vaunut, kun esikoinen on silloin elokuussa n.1v11kk..? Mahtaakohan tuo tyttönen siinä iässä vielä vaunuissa viihtyä/matkustella? En osaa yhtään ajatella :rolleyes: Äitiyspakkausta ei kyllä oteta missään tapauksessa. Oli kyllä aikas pettymys viimeksi kun esikoisesta otettiin. En ole siitä varmaan käyttänyt mitään muuta kuin kynsisaksia ja hammasharjaa :D Sillä vaihtoehtoisella äitiysavustuksella eli rahalla ostaa jo aika paljon itselle mieleisiä vaatteita sun muuta! Tai voihan sitä ostaa ihan vaikka vaippoja :D

Raskauden kertomisesta vielä sen verran, että tiedän että tätä meidän kakkosta osataan jo odottaa meidän suvuissa ja ystäväpiireissä! Vielä ei kyllä uskalleta kertoa kenellekkään, jos jotain käypi.. Mä en haluais muita huolestuttaa meidän murheilla. Vaikka toisaalta sittenhän saisi tukea ja apua! Edelleen tästä raskaudesta tietää vain minun yksi hyvä ystävä, joka arvasi aivan itse! Tänään huomasin sivusilmällä kun olin vanhempieni luona kylässä kuinka äiti katseli tätä hyvinkin turvonnutta vatsaani joka normaalisti on suht litteässä kunnossa! Mitähän lie ajatellut :D

-Fanny- ja vaavi 6+1
 
Hyvä Raitis! Pidetään peukkuja ultraan asti!

Kiitos Hemari, selvennellään sitten ihan oikeaks se la kun se varmistuu ultrassa.
Hurjasti pahaa oloa nyt monella. Mullakin oli tänään oikein öklöpäivä, nyt jo paranee. Jostain luin, et alkuraskaudessa ei suositella lisärautaa, koska se lisää pahaa oloa. Mulitabsit odottaville sisältää sitä rautaa, ja otin sen nappulan aamulla. Voiko sitä olla niin herkkä, että tulis sen takia sitä etomista? Eikös täällä muutama muukin ottanut just noita kyseisiä vitskuja?

En oo vielä hankinut mitään. Äitiysfarkut meinasin ostaa, kun oli Elloksen alessa 13€, mut sit jätinkin ne pois tilauksesta. Iski joku kummallinen taikausko, et sydänäänien jälkeen vasta. Vauvelille varmaan saankin aika paljon kaikkea, kaverit antaa omiaan pois tai lainaan. Jos keväällä/kesällä sit alkaa hankkiin kaikkea...:D

Kertokaa nyt tyhmälle miten sen ihanan viikkolaskurin saa itelleen?!?!
 
Olen sivusta seurannut keskustelua parin viikon ajan ja nyt uskaltauduin itsekkin joukkoon :)
minulla siis tänään viikkoja 6+0 ja laskettuaika olisi 4.8 ainakin näin alustavasti.
nyt on kohta viikon ollut 24/7 pahoinvointia,oksentanut en ole kun olen katsonut mitä syön ja syönyt koko ajan xD..mutta alkaa jo keinot loppua kun ei tiedä miten on kun jatkuva kuvotus..ja töissäkin pitäisi käydä..
tulossa siis meidän esikoinen.
 
Heipsan, täällä ilmoittautuisi yksi odottaja lisää pinoon. Tosin hieman varovaisin mielin vielä, kun tänään vasta plussasin. Olen Espoosta yhden 7kk tyttölapsen 21v äiti(ammatiltani lähihoitaja ja myyjä kaupassa, tällä hetkellä vanhempainvapaalla), mies 25v yötyössä vartiointialalla. Ja synnytyssairaala on Naistenklinikka, koska jäi esikoisen kanssa hyvä kokemus sieltä. Laskurin mukaan LA ois 17.8, mulla on ollu kiertoväli n.35päivää, joten yks laskuri antoi myös lasketuksi ajaksi 10.8. Mutta ekan ultran jälkeen sitten selviää tarkempi.

Meillä on toivottu tämä pikkukakkonen, yritystä jo 4kk takana. Eka syntyi pilleriraskautena, mutta hyvänä yllätyksenä :heart:
Ostin tänään 2 testiä, joista teen viimosen huomen aamulla vielä. Testiin tänään pärähti molemmat viivat samoiten, joten omalla tavallaan ei ole epäilystä. Mutta pieni pelko takaraivossa jos ei sittenkään kun tämä on niin toivottu. Kirjottelen toukokuisten 2010 ryhmässä, joten palsta on tuttu.

Kertomisesta äidille,siskolle ja miehelleni olen maininnut. Muille kerrotaan vähän myöhemmin, jos tämä pikkuinen pysyy matkassa.

Esikoisen odotus meni todella hyvin, 1 kerran oksensin (ja silloinkin oli vissiin vatsaflunssaa). Selkävaivoja tuli puolenvälin jälkeen, niin että olin sairaslomalla äippälomaan asti. Mutta muuten nautin koko raskausajasta, ja nytten odotan taas sitä raskausmahaa :heart: Mielialaltaan olin aurinkoinen, mutta liikutuin kyyneliin tosi pienestä :D Raskauskiloja ei tullu kuin 11kg, joista melkeen kaikki jäi synnärille. Nyt ollaan sitten plusmiinus nolla kiloilla, ja aloitin kuukaus sitten kuntosalilla jumpissa käynnin, ja vähän osittain harmittaa kun menin sitoutuu vuodeks, jos sitten loppuraskaudes tuliskin ongelmia. Mutta toisaalta, aion treenata niin kauan kun neuvolasta sallivat, vaikka sitten käyn vaan venyttelytreeneissä. :)

Oireita ei pahemmin oo, eilen kun käännyin vatsalle nukkumaan (nukun yleensä kyljellään) tuntui kuin tennispallo ois ollu mahassa, ja siitä tuli olo että pitää testi tehä. Tissit on hivenen arat, mutta ei niin arat ainakaan vielä kuin mitä esikoisen odotuksessa oli. Pahaa oloa tai varsinaista väsymystä ei ole. Kahvia pystyy juomaan, ja esikoisen kohalla pidin kahvista taukoa vaan vähän ennen puoltaväliä, ja sekin kesti vaan pari viikkoa. Yhen kupin verran tuli sitten loppuunasti litkittyä päivässä.

Aion perehtyä edelliseen pinoon kun vaan tytön hoidon tiimellykseltä kerkeän, kun meillä on opittu etenemään omintakeisella ryömimistyylillä, kiirettä pitää siis :) Ja ikäeroa tulis lapsille 1v 3kk about :)
Työnimi on meillä Tirlittan, Tirlittantoukka. Esikoisen lempinimi on Tirppa, ja mun suku on täynnä tyttölapsia vallan joten epäilen tulokasta heti tytöksi ja tytön nimeksi tai lempinimeksi tulee varmasti Tirlittan. Jos ultra pojan meille paljastaa niin voi olla että työnimi vaihtuu. Esikoisen työnimi oli Rääpäle, koska emme tienneet kumpaa odotamme :)

Mutta vielä on jäljellä omaa aikaa, kun neiti simmahti päiväunille. Joten menempä siitä nauttimaan :)
Tarrasukkia kaikille!
Miikulainen, Tirppa-neiti 7kk ja Tirlittantoukka rv5? :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hello!

Manzu: Meillä (täällä suht pienessä kunnassa) terkka ainakin puhelimessa puhui, että otetaan sellainen päivä neuvolakäynnille, ettei lääkäri ole talossa että päästään vähän ultralla kurkkiin masuun <3 Tokikin viiikkoja on sitten 8+, mutta eiköhän ne katso jos pyytää. (jos laitteet löytyy) Tosin 7+ viikoilla ei ehkä edes kannata sillä doplerilla kuunnella kun sydänäänet kuuluu varmasti vasta jotain päälle kymmenenviikon, eli sillä saa todennäköisesti vain hullun ressin :) Mulla kurkattiin ekassakin (eripaikkakunta) raskaudessa massuun vkolla kun sillä doplerilla ei ääniä kuulunut, halusi kai varmentaa raskauden silloinkin!!!! Ja aika makee on sulla jo massu :heart: Eihän vain olisi enempi kuin yksi tulossa, tai oletko ihan 100- varma viikoista, sillä tuntuu kummalta että näin pian näkyisi noin selvästi :) Ihana massu kuitekin, itsekkin niin odotan mahan kasvamista oikeeksi vauvamahaksi :)

Raitapaitainen: Ihana, että sait hyviä uutisia!!!!

Voimia kaikille pahanolon kanssa riutuville....Täällä aamut mennyt tosi pahoiksi, niiiiin tiukassa ettei laatta lennä herätessä, mutta mitä nopeempaa vääntää tuoremehua/aamupalaa kurkusta alas, sitä nopeempaa alkaa olo kohentua!!!! Jos yhtään enää olo pahenee liityn myös pöntön halailijoihin :|

Tervetuloa uusille!!!! :flower:

Pikkujouluvaateressiahistus iskee päälle...... :kieh: Äsken otin kaapista kaikki vaatteet joita voisin päälleni laittaa, ja kun kekkasin mieleisen niin "kas kummaa" eipä sopinu päälle :O Olin kuin makkarankuoreen ahettu :| noh, lopulta koko läjästä jäi käyttökelpoiseksi tunikamallinen pusero (joka ei miellyttänyt) ja äitiyspaita minkä ostin esikoista odottaessani omiin valmistujaisiin.... Ja uutta ei ehi ostaan kun kemut on HUOMENNA :| Eli revin tukan vielä päästä asian kanssa...........................

Kerroin tänää raskaudesta äidille ja isälle. Lisäksi olen kertonut parhaalle ystävälle, ja lähimmälle työkaverille kun kovasti painosti "jatkoille" pikku- joulujen päälle :D Tiedän hänen olevan hiljaa töissä asiasta!!!!

Mutta nyt vielä tonkiin kaappia jos sieltä jokin ylläri vaate vielä löytyisi pelastamaan huomisen (niimpä varmaan)!!!!

Viola 5+6
 
Tervetuloa pupu82 ja Miikulainen89!

Tosi hienoa Raitis! Ihanaa että tulee hyviä kuulumisia.=)

Mä mietin että jos ei tarvitsi ostaa uusia rattaita niin pärjättäisköhän seisomalaudalla? Esikoinen on sit jo kuitenkin kaksi kun vauva syntyy. Sit ei kyl varmaan kauheen pitkiä matkoja tulis tehtyä.

Voimia kaikille pahanolon kanssa.:hug:

Voi kun tää järkyttävä väsymys loppuis pian. Mä en meinaa saada mitään tehdyksi.

Päksäkkä 6+6:heart:
 
Hei kaikille !
Minäkin vihdoin sain aikaiseksi tulla mukaan tänne. Meille siis tulossa toinen lapsi LA 11.8 .Tällä hetkellä raskaus ( 5+0)aika oireeton, ehkä aavistus närästystä..jos oikein miettii. Jännityksellä ootellaan miten tämän raskauden käy. Edellinen raskaus (poika 10/09) kärsin hyperemesis gravidarumista. Oksensin yötä päivää, kunnes aivan uuvahdin. Sairaalassa tiputuksessa vietin edellisessä raskaudessa muutaman päivän raskausviikolla 7. Nyt jännätään, onko sama edessä..! Muuten iloisin ja luottavaisin mielin vauvaa odotellaan. Kenellekään ei vielä olla kerrottu..
-Edle + vaavi 5+0 -
 
Uusi kurkkii. :wave:

Olemme molemmat 27 vee, esikoista odotellaan, LA 18.8.2011. Kovasti jännittää, sillä mulla oli kemiallinen lokakuussa (5+2).. Muutama vaatehankinta jo tehty, kun oltiin sopivasti edellisen kanssa ulkomailla. :LOL:

Haamuplussa tuli 7.12, 8.12. oli jo selkeämpi ja tänään digi sanoi raskaana 1-2 viikkoa. Synnäri todennäköisesti NKL tai Kättäri.

Mielettömän ihana joululahja appivanhemmille, kerromme siis aattona miehen porukoille. :xmas: Tekis mieli möläyttää jo nyt..!

ulleli83 + Kallo 4+0
 
päksäkkä: meillä toimi seisomalauta hyvin. Ekan ja tokan välillä 1v8kk, mutta esikoinen oli ihan hurjan reipas kävelijä. Ja on siitä ollut hyötyöä myöhemminkin, kun kolmas syntyi, toka ei ole kauhean sporttinen tapaus ja esikko ajoi jo pyörällä. Pääsi edes jotenkin kolmen koplan kanssa liikkeelle. :)

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

omaa napaa: JEEE!! Kuvotus on alkanut!!! Tiedän, että sen sata kertaa vielä kiroan tämän, mutta jotakin raskausoiretta kuitenkin. Toivottavasti on käynyt niin, että olen imenyt teidän muiden kuvotuksia itseeni ja teillä sitten helpottaisi. :D Tuossa lueskeltuani kaiken maailman odotusjuttuja hoksasin, että saattaa tämän pahan olon puuttuminen olla myös sitä, että minulla on mahdollisuus nukkua päiväunet ja mennä muutenkin maate heti kun siltä tuntuu. Kuvotus kun kuulemma johtuu osaksi siitäkin, että ei nuku/lepää tarpeeksi. Aina oppii jotakin uutta!!
Nyysäsin kaupassa 56cm vauvanvaatteita :heart: Ai maailma ne osaa olla ihania!! Ei olla vielä niin pientä vauvaa saatu tehtyä, joille 56cm olisi mahtunut!! Pojat on poikia!! Siitähän se riemu repeisi, kun tästä "nelkusta" tulisi tyttö!! :O Mihin ihmeeseen laittaisin kaiken sen poikakrääsän??? :LOL:
 
Onnea Raitapaitainen hcg:n hienosta noususta! :flower: Ja tervetuloa uusille! :wave:

Hankinnoista olette jutelleet. Meillä tuli vaunut ja turvakaukalo myytyä parisen vuotta sitten, joten pääseepähän vaunuostoksille! =) Mutta siis vasta kesällä, kun ollaan loppusuoralla tässä odotuksessa. Muuten meiltä löytyy kyllä sekä tyttöjen että poikien vaatteita, mutta varmasti tulee uusia hankittua. Äitiyspakkaus varmaankin otetaan nyt, kun tuon kakkosen kohdalla ei otettu. Jospa ensi vuoden pakkauksessa olisi kivoja kuoseja.

Nyt täytyy mennä syömään jotain, kun tuli äsken otettua vain jogurtti ja se meinaa tunkea nyt ylöspäin. :x

Blanco + Öttiäinen 6+0 *POKS* :)
 
Tervetuloa uusille!
Tuntuu niin omituiselta olla tässä pinossa niitä joilla laskettuaika on alkukuusta, kun tuolla tyttärellä la on 25.9, niin kyllähän moooooni synnytti ennen mua. Nyt ollaan sitten alkupäässä :D Tuosta tyttären silloisessa pinossa en paljon päässy sanomaan tervetuloa, kun ite tulin niin myöhään :D Nyt on saanu jo monta monta kertaa sanoa.

Mä oon ajatellu että jos kaikki nyt tosiaan menee nappiin loppuun saakka, ni seisomalaudan ostaisin. Ikäeroahan on sitten 1v10kk. Ja kun tuo tyttö ei vieläkään suostu kävelemään kun max 4 askelta kerrallaan, niin voi olettaa ettei vielä kesälläkään ole mikään järin juoksevainen/jaksavainen. Mutta saas nähdä. Mutta hankin sen silti, ni on kaupungilla liikkuminen helpompaa, jos ei toinen jaksa kävellä, ni voi seistä mukana.

Meillä oli takana ihan kamala yö. Tytsy heräs 200 kertaa kun on nenä ihan tukossa, räkä valuu, ja yskitti. Herättiin jo seiskalta ylös ja siitä lähtien on ollu kiukkunen ku amppari. Kuumetta ei kuitenkaan ole, mutta räkä vuotaa ihan solkena.

Mittumaaria Pihassa on nyffiponi ja suokki. Suokki vaihtuu kyllä semmoseen eläkeläisseuraponiin nyt sitten.
Ratsastin viime raskaudessa vielä heinäkuussa, ja tyttö syntyi tosiaan syyskuussa. Jos ei mitään ihmeellistä tule, niin eiköhän sitä köykäsesti tuu mentyä aika pitkään kuitenkin. Riippuu kyllä paljon tosta painon noususta, tyttärestä sitä painoa meinaan tuli 18kg ja toi nyffi ei kyllä kestä jos tähän nykyseen painoon lisään 18kg :D Nyt on onneks lähtöpainokin pienempi kun edellisessä raskaudessa. Viimeksi painoindeksi oli 25.1 ja olisin joutunu sokerirasitukseen, mutta jätin menemättä. En millään kykene juomaan sitä litkua.. kaikki tulee ylös, kerran oon kokeillu. Nyt painoindeksi on 24, joten ei sitten pitäis joutua tuonne sokerirasitukseen kaiken järjen mukaan.

Saadaan uuden asunnon avaimet 29 päivä illalla, vitsi tätä odotusta. Mies toi jo pahvilaatikoita töistä ja eiku pakkaamaan. En tiedä kyllä mitä sillä kaikella tilalla oikeen tehdään, on meinaan talossa aika reippaasti neliöitä :D

Saara09 + Nuuttiasukki 6+0 poks poks
 
Tirlittan1968
Ihanan iso pino meillä!! Kiva seurata kaikkien raskauksien edistymistä ja oireita.
Mulla on kellari täynnä kaverin ja siskon lasten vauvavaatteita ja sittereitä ja vaunut.
Ei varmaankaan paljoa tarvitse hankintoja tehdä.
Miikkulainen -89 mä olen myös espoolainen, suur-leppävaaran alueelta.
Heräsin vasta ja tuli nukuttua 11 h välillä käytin vaan koiran aamulenkillä.
 
Tervetuloo taas uusille =)

Mä en jaksa tätä oksentelua ja yökötystä, yyh! *vali-vali* Vaikka niin olen vannonut että kaiken kestän loppuun saakka tulee mitä tulee jos kaikki menisi vain hyvin :ashamed: No kyllä mä kestän, pakkohan se on! Ja tätähän mä olen halunnnut ja toivonut sydämeni pohjasta :heart: Se on vaan raskasta olla raskaana kun ei kerkeä ollenkaan huilaamaan eikä levähtämään tuon neitosen kanssa kun on koko ajan vaan menossa.. Toivotaan että pian helppais! Tsemppiä muillekin huonovointisille!

Sitä mä olen vielä lupautunut käydä vähän töissäkin, vaikka tosiaan hoitovapaalla vielä olenkin, satunnaisia sijaisuuksia otin vastaan kun niiin pyydettiin.. Jännittää sekin ihan älyttömästi kun en pariin vuoteen ole töissä ollu :eek: Ja jos siellä alkaa heikottamaan oikein kunnolla.. No pomolle jo kerroin tilanteen.


-Fanny- ja vaavi

 

Yhteistyössä