Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

RAITIS: Onnea ultraan! :hug:
Tänne ei mitään uutta, ei ole ollut vuotoa ja paha olo vaivaa koko ajan. Ja sehän on vain positiivista! :LOL:
Neamma ja masukki 8+1 (ultran mukaan 7+1, eli voi tulla "siirto" tähän pinoon kokonaan jos la siirretään nt-ultrassa. =) )
 
Onnea ultraan Raitis! Ja Marjutille onnea hyvistä ultra-uutisista :)

Mulla tuli ekassa raskaudessa 24 kg painoa lisää, ja tokassa 26 kg. Juuri taisin ehtiä kaiken saamaan pois ekalla kerralla kun raskauduin silloin uudestaan. Viime kesän alussa olin saanut myös nuo toisen raskauden liikakilot pois, mutta kesän aikana tuli syötyä sen verran taas jätskiä että 3 kg on tullut ylipainoa... eli niillä painoilla lähdetään nyt eteenpäin. En ole saanut valitusta neuvolassa terkalta, mutta silti kauhistuttaa, ja kun aikaisemmin olin just siellä rajoilla josko olin ylipainoinen niin nyt sitten olen sitä ihan selkeästi. Ja uusi neuvolakin on edessä kun olemme muuttaneet pienemmän syntymän jälkeen. Saas nähdä. Onneksi mulla lähti tosi helposti painoa pois imetysaikana, kunhan jätti pahimmat herkut pois niin paino lähti.

Fanny ja Raitis vielä, mullakin oli kaksi ekaa raskautta tuollaisia seesteisen puoleisia raskauden puolesta. Tosin kummankin aikana elämään ehti mahtua vaikka mitä, työpaikan vaihtoa ja ekan aikana myös kaksi muuttoa. Eli en oikein tainnut ehtiä asiaa arvostaa... nyt kun voin pahoin ja pelkään päivä päivältä enemmän koska laatta lentää niin toivoisin että tästäkin olisi tullut samanlainen.

Äääh, tänään tekee mieli silliä ja hampurilaisia, ja pizzaa kanssa :p Huomenna olen kotona tyttöjen kanssa eli jos nyt sitten edes tuo pizza voitaisiin hankkia lounaaksi : /

Siobhan ja Plutte 7+3
 
Uusille tervetuloa :flower:

Kamilla Juu ei muakaan haitannu synnyttää pientä vauvaa, päinvastoin :D Ja onhan tuo esikko vieläkin aika hoikka tapaus :)
Mulla verenpaineet pysytteli melkein koko raskauden tosi tosi alhaalla, niin alhaalla välillä että terkkari ihmetteli miten mä pysyn tolkuissani :D On mulla aika alhaset arvot normaalistikkin. Juu kannattaa ainakin keskustella siitä että seuraisivat vauvan kasvua tarkemmin, jos vaikka seuraisivatkin =)

Fanny Mullakin oli esikon odotus LIKI seesteistä aikaa, suuremmilta vaivoilta säästyin. Turvotustakin tuli vasta viimosilla viikoilla.. Jännityksellä ootan mitä tää kakkosen odotus tuo tullessaan :)

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv5+1 :heart:
 
nopeesti omaa napaa niin viikko sit tein digi testin ja näytti 1-2 viikkoo nyt ollu huolissani ku oireet hävinny ja neuvolassa käyny testeissä ja näyttää aina vaan haaleeta viivaa.. eilen tein apteekin oman ja pärähti heti vahvat viivat ja tänään tein digin niin tulos 3+ =) :D nyt helpottanu stressi tällä hetkellä mut eiköhän se taas jossain vaiheessa viä kekiä tulee ennen ultrauksia yms..

joku hei oli kysyny pahoinvointirannekkeista ja mulla toimi edellisessä raskaudessa ja mulla oli tosi rajut pahoinvoinnit niin kyl helpotti.. siin on vaan tosi tarkt ne kohdat et mihkä ne täytyy laittaa, oon kuullu et joku on joutunu käymään ihan akupunktioo osaavalla et on löytyny oikeet kohat mut mä löysin ite ja siin on kyl aika selkeet ohjeet mut helposti ne menee väärin.. mut suosittelen kokeileen!!

nii joo ja mulle molemmista tullu noin 10kg.

anooj ja pähkinä 5+6 jee huomenna poks :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viikon oikeasti ollut tiedossa, että jotain olisi tuolla yksiössä. Ekaa testiä en uskonut, siitä ei tiennyt kuin mies ;) Tokassa oli yhtäkkiä todella selvä viiva ja sitten piti vielä digillä varmistaa.

Tänään ei aamu alkanutkaan oksupoksulla ja melkein olen huolissani vaikka kolmatta odotan ja muistan miten erilaiset päivät aikaisemmissakin oli eli.... Vähän vaan hermostuttaa, koska on ollut usea alkuraskauden km ja vuosi sitten tähän aikaan hieman pidemmälle menneen joskin sekin lasketaan alkuraskauden km:ksi.
Oireita on muuten vaikka muille jakaa. Mun rintavarustus otti ja kasvoi jo niin, että piti liivit vaihtaa reilumpii...mulla totaali hajos vanhat, kun olivat liian täyteen ahdetut (olen oikeasti tooosi pienivarusteinen, lähes lauta) :LOL:

Jeps, ja korjataan: pahoinvointi iski.... joten bye bye
 
mulla ei olle ollu pahoinvointia nimeksikään..joten oletan odottavani taas poikaa (jos siis odotan jotain) ;) siis kun kaksi vanhempaa on poikia enkä ole oikeestaan koskaan pahoinvoinut kunnolla :)

Oikeanpuolen nivuskivun olen kohdistanu joksikin ns lihaskivuksi..ei oo kiva,mut ei toi kohdun suunnalla ole tms joten toivon et se on vaaratonta...:)

Mammy + "pikku-sisko" 5+0
 
Tervetuloa uusille odottajille!

mammy minä kans eilen ajattelin, että tulossa on poika, kun on niin vähän pahoinvointia. Vaikkakin tänä aamuna herääminen tuntui tooosii kuvottavalta...
Miehellekin kerroin poika olo tuntemuksista. Kokemusta täällä on 2 tytön ja 2 pojan odotuksesta, ja jokaisessa ollut aika vähän pahoinvointia mutta tämän hetkisen kuopuksen (tyttö 1v7kk) odotusaikana oli kuvotus pahempaa ja voimakkaampaa.

Ai niin, Hemari mulle voi päivittää listaan, että tämä tuleva lapsi olisi viides :)

Painosta on aina tullut se 20kg :whistle: mutta n. 10kg jääny synnytysosastolle.

Ultra on tiistaina, 4 päivän päästä.. saas nähä asuukos yksiössä ketään

Tähtönen ja Tiuku 6+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Minä liittyisin teidän porukkaan jos mahtuu :) Haamuja sain kahtena päivänä ja tänään vahvistui vielä enemmän, että uskallan jo siirtyä hiljalleen tänne :)

LA 30.8 Kamiraro.........22v.....................3............JS

Miehelleni olisi ensimmäinen lapsi ja ennestään on tytöt minulla edellisestä suhteesta (04/08 ja 09/09) Tällä kertaa jos sattuis käymään hyvä tuuri ja tulisi poika.
 
mieki toivon tuuria ja tyttö :D tosin pojat on niiiiiin ihania myös <3 tää kuitenki tulee olemaan meidän viimein lapsi,siis jos lapseksi asti pääsee..ei päästä julkiselle ainakaan enää hoitoihin, ja tuskin tulee toiseen kaupunkiin lähdettyä yksityiselle kun täällä ei ole...
 
Ihan pikana koneella...

Mulla on nyt äitiyskortti!! :)

Ultrassa näkyi kaksi sikiöpussia, joista isommassa oli syke!! Eli ihan samalla kaavalla menee kuin esikoisenkin raskaus. Molemmat alkiot on kiinnittyneet, mutta toisen kehitys on pysähtynyt hyvin alkuvaiheessa. Nyt tosin ei ehtinyt tulla gemini-diagnoosia, kun ruskuaispusseissa oli sen verran iso ero. 27.12 kontrolliultra tuon toisen sikiöpussin kasvun seuraamiseksi. Itse en kyllä usko, että se sieltä enää mukaan lähtee.

Yksi on täysosuma vaikka kaksikin olisi kelvannut!

JEEEEEE!!!! Ihana olo!!!
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olis tällainen oma arvio mututuntumalla.... (ikäkin perhana vaihtuu ens syksynä pyöreisiin...)

23.8.
Miuski00 .............. 29v ................... 3 ..............TYKS

Kyseessä siis mulle kolmas, miehelle neljäs, meille toinen yhteinen ja perheeseen viides lapsi :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille odottajille! :flower:

Ihanan paljon täällä kirjoittelette ja eilen kävin kyllä lukemassa, vaikken ehtinyt itse kirjoittelemaankaan. Eikä nyt meinaa tulla enää mieleen, että mihin pitikään kommentoida. Taitaa tämä dementia olla myös yksi raskausoire. :D

Raitapaitainen - ultrakuulumisia täällä odotellaan! :popcorn:

(.) Nyt olen pari yötä nukkunut vähän paremmin, tosin viime yönä sydän pompotteli melko lailla eli oli sellaisia rytmihäiriötuntemuksia, vaikka olin tuohon vaivaan tarkoitetut lääkkeetkin ottanut. Itsellä siis on lääkitys tuohon ja sama lääke tehoaa minulla myös migreeninestoon. Lääkäri sanoi, että tuota lääkettä voi näillä minun annoksillani ottaa myös raskausaikana, sillä nuo sydämentykytykset ja migreeni ovat sitten huonompi vaihtoehto ja etenkin migreeni vaatii sen verran tujut lääkkeet talttuakseen, että on parempi näin ennaltaehkäistä.

Ja se olisi sitten viikonloppu ja viimeisten joululahjahankintojen aika! Hyviä vointeja kaikille ja myötätunnon halauksia kovasta pahoinvoinnista kärsiville! Itsellä oli tänä aamuna taas niin hilkulla, etteikö tarvinnut pönttöä halailla - muttei sentään vieläkään. :)

Blanco + Öttiäinen 7+0 *POKS*
 
Ihania iloisia ultrauutisia monilla :heart:

Ja tervetuloa uusille.

Joku kyseli pahoinvointirannekkeista, niin mulla ei ollu mitään apua viime raskaudessa. Käytin niitä yötäpäivää ja ei mitään. Pari viikkoa taisivat ranteissa kulkea, mutta silti ykäsin.

Juttelin eilen lääkärin kanssa puhelimessa ja laitto mulle suoraan apteekkiin primperaneja. Ei nekään näköjään kokonaan pahoinvointia pois vie, mutta vähän helpottaa. Sen verran tosiaan eilen helpotti, että pääsis miehen kanssa käymään kaupassa, eikä ykä tullu.
Eilinen hammaslääkäri oli yhtä tuskaa ;( Meinas ykä tulla koko ajan ja se hammaslääkäri puudutti niin omituiseen paikkaan että sattu ihan syötävästi. Edellinen hammaslääkäri hoiti kuitenkin samaa hammasta ja puudutti ihan eri kohtaan, sattuhan sekin, muttei niin paljon.

Fanny: Mistä ihmeestä sait noin halvalla ultran?

Painosta ootte jutellu, niin mulle tuli edellisessä raskaudessa +18kg. Kaikki on lähteny pois ja kaks kiloa enemmänkin. Eli nyt lähtöpaino on 2kg vähemmän kuin edellisessä. Paljon tosta 18kg oli turvotusta, vuoden 2009 elokuu oli niin pirun kuuma, että turvotti ihan tosissaan ja joka viikko neuvolassa oli painoa +1500g tullu lisää.

Mä oon melko varma että tää tuleva on nyt kanssa tyttö. Samanmoinen pahoinvointi ja mieliteot on täysin samat. Ei limua, ei herkkuja, vaan tomattia, kurkkua, salaatteja, juustoja jne. Ei tee mieli lihaa, eikä mitään suolasta tai hiilihapollista. Mutta ikinähän ei tiedä, mutta niin samanlainen tää raskaus on ku edellinenkin. Mies toki haluais nyt sitten pojan, mutta saa sitten tyttökin kelvata. Halutaan sitten rakenneultrassa tietää kumpi on, niin sittenhän se selvii.

Mutta se päätös tehtiin kyllä että kävi miten kävi tässä raskaudessa, niin enempää ei tehdä. Vaikka tää menis kesken tms, ni ei tehdä. Mä oon niin toimintakyvytön koko ajan, ettei mitään järkeä. Ja itseasiassa tuo esikon piti jäädä ainoaksi, tää oli silkka vahinko....

Saara09 + Nuuttiasukki 7+0 poks poks :x
 
mulla tekee mieli greippilimsaa, sitruunamehua (sitä sitruunan mallisessa olevaa :D ) salmiakkia (varsinkin niitä panttereita jotka on keltasessa laatikossa :p ) oikeaa ruokaa kuten lihakeittoa ja kalakeittoa :) aika samat ku ekastakin, ja tyttö tuli, nyt vähän toivottais poikaa ;)

olotkin on aika samat, eli ei paljon mitään, sanoohan sen seki et huomaamatta r.viikot on päässyt jo 12 viikon kieppeille ;D kirjottelen viel täällä kun viikot tosiaan varmistuu sit ens ke ultrassa.
alaselkä kipuilee ja vähän nippailee vattassa, paha olo tulee jos en syö aamulla mitään, normaalisti en syö aamupalaa, näin oli viimeksikkin.

olihan tuo aika hassua kun odotin et alussa ollaan, niin tosiaan pienen sydämen viuhtominen sieltä kuului :heart: tosi ihana juttu. viime raskaudessa aika ihan alusta tuonne viikolle 12 tuntu ikuisuudelta ja sitä ehti jo monesti miettiin et ei tuolla mahassa taida mitään olla..
 
LA 20.8-------ikä 26--------2lapsi--------LKS

Niin ja tuosta painosta, vajaa seitsemän vuotta sitten pamahti vimpassa neuvolassa lukemaksi 79kg :ashamed: Ja lähtöpaino oli 54 kg, elikkä semmoset 25kg tuli painoa. Nyt jos kaikki menee vaan hyvin, niin täytyy kyllä miettiä noita syömisiä ja jatkaa liikkumista entiseen malliin :D
 
Raitapaitainen: Ihania neuvola kuulumisia :flower:!

Minä kyselin pahoinvointirannekkeista, kiitos vastanneille :). Itse harkitsen sellaisten hankkimista, vaikka en niitä töissä voisi käyttää.

Täällä migreenin kanssa taas saikulla kotona, eli pikaiseksi jää tämän kertaiset kirjoittelut... Maanantain neuvolaa odotetaan innoissaan, minuakin tosiaan hieman stressaa tuo punnitus kun täälläkin ylkkää on ja raskausdiabeteksen riski suuri veikkaisin. Ja varsinkin se miehen läsnäolo siinä, koska veikkasi mun painoa 30 kiloa pienemmäksi enkä kertonut oikeaa vastausta, totesin vaan että saat mennä ulkopuolelle kun paino katsotaan :ashamed:... Se onkin ehkä hieman arka asia ja kun tunteet muutenkin herkässä.

Vimmu
 
Tässä olis tällainen oma arvio mututuntumalla.... (ikäkin perhana vaihtuu ens syksynä pyöreisiin...)

23.8.
Miuski00 .............. 29v ................... 3 ..............TYKS

Kyseessä siis mulle kolmas, miehelle neljäs, meille toinen yhteinen ja perheeseen viides lapsi :)
Oltiin Miuski00 tuolla vauvakuumeilu puolella samassa pinossa.. ja nyt hokasin että meillä on melkeinpä sama tilanne! :)

Kyseessä mullakin kolmas, miehelle viides (yhteinen kolmas) ja ensi vuonna lapsia onkin sitten 5 ! :D Ikää mulla on 26 ja miehellä 34. Olin 18v, kun musta tuli äitipuoli 2v ja 6 v pojille.. ja nyt ovat jo 10v ja 14v. Hui, kun aika menee nopeesti. :) Oikea suurperhe koossa.. täytyy kyllä nyt vaihtaa tila-autoon. Taloon vielä mahtuu, ettei sitä nyt tarvitse vaihtaa isompaan.. mutta kaiken huippu tässä on se, että mies tuossa viime perjantaina sanoi, kun vietimme kaksistaan iltaa, että sitten kun tämä vauva syntyy, hän haluaa mahdollisimman pian tehdä uuden. Siihen kyllä sanoin, että stop stop.. mennään nyt tämä raskaus ensin läpi. :D

Mulla on vaikeuksia siivota 3v ja 1v ruokasotkuja pöydiltä ja lattialta.. yökki heti tulee ylös.. en pystynyt edes lounasta syömään, kun oksetti heti.. ja tuossa äsken mun teki mieli makkaraleipää.. teinkin kaksi, mutta heti yhden haukun jälkeen, mua alkoi etoa koko leipä...tällä hetkellä en pysty edes menemään keittiöön, heti oksettaa.. kiva ilmoittaa miehelle, että saa tulla siivoamaan keittiön heti töiden jälkeen, kun en siihen pysty. Saa nähdä tuleeko mies toisiin aatoksiin siitä kuudennesta lapsesta.. :LOL: Nyt haluan keskittyä vain tähän. Mieshän puhui minut ympäri tähän kolmanteen. :) kuopus oli 4kk, kun sanoi, että hän koko ajan laskee, että meillä olisi 5 lasta, että yksi puuttuu, missä se on.. :) noh, vuosi meni ja tässä sitä ollaan. yk 11 vasta tärppäsi.
 
Ihania ultrakuulumisia Raitis! =)

Mä kuolen tähän oksetukseen ja oksentamiseen.. Välillä jo toivon etten olisikaan raskaana, vaikka sitä en missään nimessä oikeasti haluaisi, enkä ääneen kehtaisi edes sanoa.. :ashamed: Tää on vaan niin super raskasta, yksin pitää selvitä kaikesta, mies kun on paljon työmatkoilla.. Mä en viitsisi edes joulua tänä vuonna laittaa! En yhtään laatikkoa tai piparia väsätä, en. Oksennan jo pelkästä ajatuksesta. Onneks pääsee aattona valmiiseen pöytään. Ja onneks tuo neiti ei osaa vielä odottaa mitään joululta. Lahjat olen jo onneksi hänelle hommannut.

Niin onko tähän pahoinvointiin oikeasti jotain apua? Pahoinvointiranneke, mistä niitä saa, toimiiko? Jotain lääkettä? Mahtaisko akupunktio auttaa? Mulle neuvolassa on aina sanottu ettei ole mitään keinoja..

Ainiin, ja tervetuloa kaikille uusille :flower:


-Fanny- ja vaavi 7+5 :heart:
 
Saara kävin Mehiläisessä ultrassa! Tietenkin voi olla paikkakuntakohtasia eroja, mutta meillä näin =) Oikein tosiaan yllätyin kun varauduin vähän suurempaan summaan. Kelan vähennysten jälkeen maksoi tosiaan vain 36e.
 
Minakin liityn joukkoon (ilman a- ja o-pisteita)!

20.8.Bump78 .............. 32v ................... 2. lapsi..............Englanti

Synnytin jo ensimmaisen taallapain, mutta olen palstalta ja kavereiden kautta seurannut Suomen juttuja. Mulla on ensimmainen 'laakaritapaaminen' tanaan meidan paikallisessa keskuksessa, ja siella taytellaan varmaan paperita ja sitten saan lahetteen sairaalan 'raskausosastolle'.

Ensimmainen raskaus meni suht helposti, ja taisin omien mittauksien mukaan lihoa noin 18kg (taalla painoa ei seurata neuvolassa). Talla kertaa ajattelin, etta aion olla erittain terveellisella linjalla ettei kiloja tulisi turhaan. Vaikka toista lasta kovasti haluan, niin en kuitenkaan ole 'raskaus- tai pikkuvauvaihminen' joten haluaisin noin vuoden kuluttua jo olla palaamassa pikkuhiljaa omien harrastuksien ja vanhojen vaatteiden pariin.. Katsotaan kuinka kay!

Onko muita, joiden vaihea hyvaksya oman kroppansa muutokset? Ensimmaisessa raskaudessa seurasin mielenkiinnolla, mita kaikkea tapahtuu, mutta nyt olen vahan onneton siita, etten kohta enaa mahdu vanhoihin vaatteisiin ja harrastuksissa tulee taukoa. Pinnallista, tiedan. Mutta ma olen vasta rv 4+6 mutta jo nyt rinnat ovat turvonneet yhden kuppikoon verran. Viime raskaudessa turposivat noin kolme kuuppikokoa ja jo raskauden puolessavalissa niista alkoi tulemaan maitoa. :-(
 
Mulla oli tänää maha oudon kipee ja oli ihan sellanen olo, että en oo enää raskaana. Tein uuden testin ja digi näytti: raskaana 3+ :) Jospa sitä olis kuitenkin raskaana. Mun mies jo nauraa tälle mun vainoharhaisuudelle :D
Nyt illalla oli ekan kerran paha olo, JEE!!

Miukumauku ja "mato" 5+3
 
Ihanaa Raitis! Onnea! Itku ihan pääsi.

Itken tosissaan aivan kaikkea ja voin niin pahoin, etten ole jaksanut täälläkään käydä. Neuvolassa käytiin, neuvolakortti ja tosi iso pino matskua tuli kotiin mukaan. Ultra on 19.1. silloin sitten varmistuu LA, ja se että kaikki on kunnossa. Voimia kaikille ja tervetuloa uusille.
Palaan, kun voin hiukan paremmin.
 
Helouta!

Tänään onkin ollut pahoinvointia ihmeen vähän ja olenkin nauttinut siitä...syynä toki voi olla, että olen mussuttanut vähän sitä ja vähän tätä ja vähän totakin....ja juonut ja juonut! Mulla on sen luokan turvotus päällänsä, että tossa edessä hengaa PALLO! Siis voi juma jos tätä jatkuu pitkään niin en saa pidettyä salassa.... iltaa kohden siis pahenee vielä eli kivat kyläilyt.... Ei mene normihousut ei kiinni..... :headwall:
 

Yhteistyössä