** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Ihania ultrakuvia tänne on jo ilmaantunut! :heart: Itse odottelen malttamattomana np-ultraa, joka on vasta viikon päästä maanantaina 31.1. Menisipä aika nopeasti. Katselin tuossa vanhoja äitiyskortteja ja molempien lasten kanssa on ollut niin, että np-ultrassa on vauveli ollut 2-3 päivää isompi kuin kuukautisista laskettu aika. Ja tässä raskaudessa silloin kun kävin varhaisultrassa, niin Öttiäinen oli viikon pienempi kuin kuukautisista laskettuna. Mutta nyt alkaa mietityttämään, että jospa pikkuinen onkin ottanut kasvuvaihteen päälle ja nyt mentäisiinkin lähempänä kuukautisista laskettua aikaa, kuten edellisetkin on menneet ja np-ultrassa viikkoja olisikin jo 13+3... Saakohan vielä silloin niskapussiturvotuksen mitattua, kun jostain luin että jos on liian pitkällä, niin se saattaa olla vaikea mitata oikein?

Siviilisäädystä eli naimisissa ollaan oltu 7 vuotta ja yhdessäoloa on takana jo reilut 15 vuotta! Huh miten tämä aika rientääkään... :eek:

Ammatti eli olen graafinen suunnittelija mainostoimistossa ja stressiä meinaa välillä päälle pukata työn puolesta, sillä tämä on kieltämättä aika hektistä välillä. Pitäisi muistaa pitää ne lakisääteiset tauot, mutta monesti kahvitaukokin tarkoittaa sitä, että tuon teekupin koneen äärelle... Mutta ylitöitä olen nyt pyrkinyt välttämään tai ainakin niin, että teen hommia sitten tarvittaessa kotona, ettei tarvitse aina toimistolla kukkua. Tosin illat olen ollut nyt niin väsynyt, ettei töitä ole jaksanut edes miettiä.

Vaunuista eli ei olla niitä vielä miehen kanssa edes mietitty, sillä katsotaan ensin tuo np-ultra ja kerrotaan lapsille uudesta tulokkaasta ja jospa sitten uskaltaisi alkaa odottamaan oikein kunnolla ja suunnittelemaan hankintojakin. Vaunut ja turvakaukalo myytiin muutama vuosi sitten, joten ne ovat hankintalistalla kyllä kärkipäässä.

(.) Viime viikolla luulin, että huono olo alkaisi jo helpottaa, mutta tällä viikolla on palattu ruotuun eli kokopäiväinen krapulaolo on päällä jatkuvasti. :x Muistuu niin elävästi mieleen ne ajat, kun odotin meidän poikaa, joten viittaisikohan nämä oireet siihen, että Öttiäinen osoittautuu pojaksi..? Tosin mies jo salaisesti kuulemma odottaisi tyttöä, mutta eiköhän se poikakin olisi yhtä mieluinen. Nyt meillä on siis jo tyttö ja poika, joten sikäli ei ole väliä kumpi tulee, kunhan tulee. :)

Blanco + Öttiäinen 11+0 *POKS*
 
Kiitos Miuski nopeasta päivityksestä! Unohdin näköjään ikäni eli 24 v.
Eipä kestä :) Satuin sopivasti koneelle ;)

(.)

Mä ratkaisin jokailtaisen kamalan olon syyn: Olen syönyt liian tukevasti! EIlen en syönyt esim. ruokaa jota olen tykännyt miehen kanssa popsia ruokaisana iltapalana alkuillasta ja johan oli parempi olo ennen nukkumaan menoa ja hahaa, mä jaksoin jopa tehdä jotain liikunnallista ;) On ollut ongelmia, kun on iltaisin ollut sellainen kamala "ähky" ja ummehtunut olotila mahassa.
 
Miuski, paljo teillä oli tuossa ultrakuvassa pää perämitta? Teitän vauva näyttää isommalta kun mitä nuo viikot kertoo, meillä ei edes ollu nuin pitkiä sääriä :D ja viikkoja sen ultran mukaan 9+1

(.) ei uutta, mutta pakkohan se oli tulla tänne ** poksumaan **
Hyppy ja kirppu 11+0 (10+2)
 
np-ultrassa käyty tänään :heart: Laskettuaika siirtyi niinkuin arvelinkin eli voisi päivittää nämä: LA 10.8. JA SYNNÄRI OLISI JS. KERKESIN JO TÄYTTÄÄ MYÖS 38 V. ELI TAIDAN OLLA PORUKAN VANHIN :D Oli kyllä ihana katsella mötkylää ja sydämen pamppailua. Pää-perämitta oli 45 mm.
Huimaus joku puhui huimauksesta. Mulla on välillä ollut tämän ja viime viikon aikana, alkoi pahoinvoinnin vihdoinkin helpotettua.

teelikki ja murunen 11+2
 
Hei!

Taidanpa minäkin täältä taustalta hyppästä mukaan Elokuisiin.
Olen 36.v 3 (+5) lapsen äiti ja neuvolan mukaan seuraavan lapsosen la olisi 20.8.11. Ikäeroa kuopukseen tulee melkein 3.v.
Olen naimisissa nuoruuden ihastuksen kanssa ja yhdessäoloa on tullut 23.v. josta naimisissa olemme olleet melkein 20.v.

Puhetta on ollut tuplista ja kantorepuista... Kahden viimeisimmän ikäero on 1v6kk ja meillä oli emmaljungan vanhat tuplat, joilla liikuttiin paljon ulkomaita myöten. Aika pian aloimme kuitenkin käyttämään tavallisia vaunuja ja seisomalautaa, koska toiseksi nuorin kasvoi niin isoksi etteivät meinanneet enää mahtua vierekkäin. Meillä on myös manduca jota käytimme kummallakin todella paljon ja kantorinkka joka jäi vähän vähemmälle käytölle. Meillä oli myös joku emman rintareppu, mutta jostain syystä en siitä oikein tykännyt, taisi olla niin huteran oloinen ja epämukava päällä.

Oma olo on ollut aika vaihteleva... Krapulainen olo oli rv 5-8 ja sen jälkeen vaihtelevasti. Ja väsymys on jotain uskomatonta! Voisin nukkua vaikka koko päivän...

Janette74, synnäri k-sks, neljäs (9:s), la 20.8.11

Oikein hyvää vkl kaikille!
Janette
 
Täällä olisi uusi mukaan... Olen lukenut kyllä elokuisia jo muutaman kuukauden.

Eilen oli NT-ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin, joten nyt uskaltaa jo tännekin kirjoittaa. Odotan siis toista lastani näin "kypsemmällä" iällä. Esikoinen täytti joulukuussa kaksi vuotta. Ikää minulla on 38, täytän tänä vuonna 39. Synnärinä olisi LS. Laskettu aika on ultran mukaan 10.8.
Mieheni on saman ikäinen. Hänellä on kaksi vanhempaa lasta edellisestä liitostaan. Yhdessä olemme olleet viisi vuotta, naimisissaoloa tulee pian neljä vuotta täyteen.

Tuplavaunuja olen katsellut, mutta mitään ei ole vielä hankittuna. Neiti 2v ei kuitenkaan vielä kävele niin pitkiä matkoja etteikö tuplat olisi tarpeelliset. Jotkut näppärät ja hyvin kulkevat olisivat hakusessa.

Janttu ja pikkuinen 11+2, toinen lapsi, LS, laskettu aika 10.8, ikää 38
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Halit kaikille niitä tarvitseville, moni on kokenut lähiaikoina tai aikasemmin kovia :hug:. Mä uskon, että kaikella on tarkoituksensa, myös keskenmenoilla vaikka sitä varmasti on vaikea sillä hetkellä niin ajatella. Lisäksi olen joskus kuullut sellaisen lohduttavan ajatuksen, mihin tuo runokin viittasi, että Jumala ottaa aikaisin luokseen ne kaikkein rakkaimmat ja hyväsydämisimmät ihmiset. Mun mielestä tuo on tosi lohdullinen ajatus, toivottavasti joku muukin saa siitä lohtua!

Täällä ultra onnellisesti takana ja vilkas pikkuinen sieltä löytyi. Kuvia oli vaikea saada kun liikkui niin kovasti :heart:. Sydänäänet kuului selvästi, ja oltiinkin ne kotidopplerilla saatukin tosi pikaisesti ruudulle. Pää-perä mitta oli silloin viikolla 11+3 4,4cm, ja vastasi ihan täysin viikkoja. Turvotusta normaali 0,8. Ultrattiin alakautta, mikä oli vähän kiusallista aluksi, mutta unohtui kun näki ruudulta vauvelin. Täällä päin eka ultra otetaan automaattisesti alakautta... Vähän petyin sairaalaan, ihmiset oli tosi tympeitä, kätilö ihan ok mutta ei jotenkaan ollut yhtään yhteistyöhaluinen kun sanoin ettei haluta veriseulaa, joka olisi otettu samalla kertaa. Kysyi vain että mitä halutaan että hän tekee jos havaitsee turvotusta :confused: siis onko siinä nyt jotain vaihtoehtoja kun oltiin jo sitä ennen sanottu että raskautta ei keskeytetä tässä vaiheessa kuitenkaan... Jäi vähän huono maku suuhun, labrassakaan se näytteenottaja ei tervehtinyt tai sanonut ylipäänsä mitään koko toimenpiteen aikana. Neuvolalääkäri on ensi tiistaina, ja aionkin kysyä voisiko synnäriä vaihtaa, koska tuonne meiltä on muutenkin 1,5 h matka, ajapa se sitten siinä supistellessa... Mutta pääasia nyt että pikkuinen on kunnossa ja eka kolmas juurikin takana :heart:!!!

Oma olo on selvästi kohenemaan päin, pahoinvointia ei ole ollut pitkiin aikoihin ja enin väsymyskin helpottanut. Samoin negatiiviset tuntemukset kaikenkaikkiaan, enää ei ärsytä eikä ole epävarma olo vaan tosi hyvä! Raskauskin tuntuu nyt todellisemmalta kun nähnyt vauvan :). Joku kyseli migreenistä ja itse kuulun siihen onnelliseen vähemmistöön, joilla migreeni pahentuu raskauden myötä. Tänään siis jo toinen migreeni viikon sisään :|.

Mukavaa huomata, että muillakin ongelmia syömisen suhteen. Mä en siis pysty syömään kerralla enää juuri mitään, maha tulee heti täyteen!! ja aiheuttaa tosi tukalan olon. Eli vaikka pahoinvointi helpottanut, niin pienillä annoksilla ja monta kertaa päivässä mennään. Toisaalta, nälkäkin yllättää tosi nopeasti. Vessassa juoksen aamuyöstä aika tarkasti kellolleen joka yö kaksi-kolme kertaa riippuen mihin aikaan herätys :D. Muutenkin kaksi tuntia on aika maksimi aika pidättää.

Mulle tuli tuosta Schnappyn aloittamasta keskustelusta että millä tavalla tänne saa/voi/täytyy kirjoittaa mieleen myös yksi omaa mieltäni vaivannut asia. Tuohon keskusteluun olen sitä mieltä että jokainen voi täysin vapaasti minun mielestä kirjoittaa omista tunnoistaan kuinka haluaa niin kauan kun ei muita loukkaa. Mutta se mikä minua on vaivannut ja pitänyt täältä poissa on se, että verrattuna aikaisempaan palstailuun vauvakuume puolella, niin tuskin kukaan kommentoi kirjoituksiani. Vauvakuume puolella kommentointi on tosi aktiivista ja siellä tosissaan koki saavansa tukea pieniinkin asioihin, ja yleensä jokainen kommentoi muiden kirjoituksia ennen kuin kirjoitti omia kuulumisiaan. Täällä olen kokenut kirjoittelun toisinaan hieman turhauttavaksi, vähän kuin kirjaisi mietteitään päiväkirjaan. Toki en ole kauhean useasti nyt kirjoitellut, mutta huomasin tämän ihan alusta alkaen, taisin olla ensimmäisten joukossa jotka tähän ketjuun liittyivät.

Minulla ei myöskään juurikaan ole vertaistukea koska asun paikkakunnalla jossa tunnen ainoastaan mieheni. Siksi tämä palstailu on kuumeilusta alkaen ollut minulle tärkeä.

Vimmu ja Hippu 12+0 :heart:
 
Tervetuloa Janttu! ja tervetuloa Janette! Siis miten toi sun lapsimäärä menee..? *tyhmä ei nyt tajunnut* Onko teillä siis sijaislapsia biologisten lisäksi?

Vimmu: Mä haluaisin kans hieman muuttaa just siihen suuntaan, että tulis ainakin joitakin kirjoituksia kommentoitua ja siks mä olenkin niin "utelias" että kyselen kaikkea, koska siitä saadaan keskusteluakin samalla aikaan. :)

Mutta lyhyestä virsi kaunis, nyt tulee sitten sitä omaa napaa, sorry! Tänään ei oikein muuhun pysty.
Neuvolaterveisiä.. Piti käydä tänään siellä kun olin pompannut sokerirasituksesta ja piti hakea vs-mittari ja tykötarpeet. No siinä sitten "ohimennen vähän kuunneltiin" sydänääniä.. Yhteensä 1h 5min kaksi terkkaa kuunteli ja ei saatu kuulumaan. Tänään siis rv 11+4.
Sitten piti lähteä toiseen neuvolaan missä on joku aataminaikainen ultra, jota joku kuulemma osaa käyttää... Ja kävihän se meidän uimari ruudulla! :heart: Ja hävis kyllä samantien, mutta se riitti.
Oli meinaan elämäni hirvein neuvolareissu!!

Ja kun tuossa kaikessa meni reilu pari tuntia, jonka Mimmi 2v jaksoi hyvin leikkiä, niin eiköhän juuri kotiinlähtiessä loukannut hieman itseään ja siitä alkoi "The Uhmakohtaus".. Huh huh.. Siis kaikki joilla on ollut 2vuotias lapsi varmaankin tietää, mikä on todellinen kohtaus! Ei puhettakaan mistään vaatteiden laitosta, 20min rauhoittelua ja kun tilanne on rauhoittunut, niin se alkaa uudelleen.. Lopputuloksena kannat autoon potkivan puolipukeisen lapsen ilman kenkiä, hanskoja ja lakkia, räkä poskella ihan kirjaimellisesti... Istut suunnilleen päällä, että saat turvaistuimeen kiinni ja sitten toivot ettei oksenna kotimatkalla kun itkee niin lohduttomasti ja yrittää puhua samaan aikaan.. :( Siis mikä päivä!!

Ai niin.. Ja ne verensokerit.. Neljä arvoa nyt mitannut kotona, joista kolme on yli ja ihan normaalilla syömisellä, kuten ruisleivällä. Että insuliineja odotellessa.

Raitis ja Vikkelä Rakkaus rv 11+4

ps. Mimmin kummitäti synnyttää parhaillaan.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Vimmu, mä oon samaa mieltä ton kommentoimisen suhteen ja tuolla muissa kuumeiluketjuissa joissa aikasemmin olin, se onki hyvin onnistunut kun porukkaa (tai ainakin aktiivista porukkaa) on ollut sen verran vähemmän, että ihmiset jää paremmin mieleen.. Mulla kommentointi kaatuu usein siihen etten enää muista kuka mistäkin asiasta puhui :D Mutta joo, yritetään skarpata :)

Raitis, onpa sulla ollu kamala reissu kaikin puolin, onneksi masussa kaikki oli kuitenkin kunnossa, se on pääasia :heart: Meillä poitsu on muutaman kuukauden päästä 2v ja noita "ennakko"uhmia on ollut jo ihan kiitettävästi.. Ihan pelottaa sen voima silloin ku se suuttuu.. Potkii ja hakkaa ja välillä pureeki, kyllä siinä mamman pinnaa kiristetään! Ja harmi, että sokerit ei meinaa pysyä aisoissa, mut onneksi siihen on kuitenkin hoitokeino vaikkei se aina niin mukanaa ole :hug:

Omaan pyöristyneeseen napaan ei uutta..

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Ite en kans muista kuka mistäki puhui joten kommentointi jää siitä syystä tosi vähälle...täällä on niin paljon aktiivisia kirjoittajia...ehkä se tästä ajan mittaa paranee ko porukka tulee tutummaksi :)

2v uhmaa on meilläki havaittavissa :D tulistuu helposti mut sit aikansa raivottuaan sylissä(pidän siis tiukasti kiinni ettei satuta ketään, ja juttelen rauhoittavasti) leppyy aika nopsasti viel ;)
 
Vimmu, Raitis, Huikkis... jaa, keitähän teitä oli, olen kanssa samaa mieltä kommentoimisesta. Mutta niinkuin Hukkis totes niin tässä ketjussa on väkeä niin sairaasti, ja tosi monta aktiivista, eli harvat jää mieleen. Ja kun on saanut luettua päivän saldon ja pääsee näin pitkälle kuin että kommentoimaan on puolet kommentoitavista asioista jo unohtunut...

Blanco, mulla on nt ultra rv 13+2, ja olen miettinyt samaa asiaa että näkyyköhän siellä enää silloin mitään turvotusta. Mutta jostain luin, että se ultra täytyy tehdä viimeistään rv 13+6, viikolla 14 ja 15 "ei monilla naisilla enää näy turvotusta" tai jotain siihen suuntaan. Eli kyllähän se häviää, mutta se luku viikolle 14 tais olla jotain 15% luokkaa tms. Eli elän toivossa että jotain näkyisi. Meillä on se ultra ensi viikon keskiviikkona, eli kerron sitten miten kävi.

Tervetuloa uusille, tosi aktiiviin ketjuun =) Ei ainakaan tule aika pitkäksi, lukemista riittään. Mua on joskus ärsyttänyt sekin kun on oikeasti halunnut kommenttia johonkin asiaan, ja kukaan ei kommentoi ko. ketjua moneen päivään, tai jopa viikkoon! Eli parempi näin kuitenkin =)

Miuski, mä olen sua tasan 20 cm pitempi, mutta samalta näytti maha just ennen synnytyksen alkua. Eli en usko että pituus siihen asiaan niin hirveästi vaikuttaa... mä olin molemmilla kerroilla tosiaan kuin rantautunut valas :LOL: Jee, jee, jotain taas odotettavaa : /
 
Pikaisesti ilmoitan, että np-ultrassa kävin tänä aamuna ja kaikki oli hyvin :heart: Turvotusta oli 1,1, pääperämitta 49mm ja vauva oli NIIN suloinen. Miehellekin oikein kunnolla konkretisoitui nyt tämä odotus ja tuli kakun kanssa töistäkin sitten kotiin, kun pitäähän tätä kuulemma juhlistaa nyt. :) Veriseulaa saa vielä jännittää pari viikkoa, mut aika rauhallinen mieli mulla jo on. Toivotaan ettei pelättyä soittoa kuulu ja jos kuuluu niin eihän sekään vielä merkkaa, että jotain olisi välttämättä vialla.

Ja Teelikki, en mä ole sua kuin puoli vuotta nuorempi. Hauska, kun meillä on laskettu aika just sama, mulla kans 10.8. :)
 
Miuski mä laitan kanssa, ettet oo ainut ;)

Tossa synnäriltä mahakuvaa, rv 39+0 ja esikoistyttö synty 39+1
Ja mullakin vaa 3cm enempi varressa kun sulla :D Ja musta vauvamaha näyttää aina ihanalta, eli ei musta sun massus näyttäny yhtään tyhmältä :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Eilen oltiin ystävien kanssa iltaa istumassa, ja pähkäiltiin etukäteen kerrotanko raskaudesta vai ei. Sanoin sitten miehelle, että minä kerron jos sellainen tilanne tulee. Juomattomuutta ei olisi tarvinnut edes selitellä koska autolla oltiin liikkeellä. No mies perkule sen sitten meni ja möläytti!! Kaikki olivat kovin iloisia ja onnitteluja sateli, hiukan vaan jäi harmittamaan ettei mies sitten pitänyt kiinni siitä mitä sovittiin. Np on vasta viikon päästä, sen jälkeen oli vasta tarkoitus julkistaa.

Vimmu
: Kurjaa, että migreenisi pahenee raskauden aikana! Itse kuulun puolestani siihen vähemmistöön, jolta kohtaukset loppuvat kuin seinään. Minkälainen lääkitys sinulla on? Joudutko käyttämään estolääkkeitä vai auttaako normi särkylääke? Itse stressasin tuota asiaa ekan lapsen kohdalla aikalailla, onneksi meni niin päin.

Veriseulasta :Itseäkin on mietityttänyt, otetaanko se joka tapauksessa, vaikka turvotusta ei olisi? Itse sen otin viimeksi, varmaan kyllä nytkin. Täällä ultraus suoritetaan yksityisellä lääkäriasemalla ja np:kin otetaan vatsan päältä. Kieltämättä se on hiukan mukavampaa niin kuin alakautta.

Töykeistä hoitajista : Itsellä on ihan ok neuvolaterkka. Onkohan kaikilla yhtä paljon keskustelua vastaanotoilla kuin minulla? Tuntuu että han kartoittaa perheemme koko elämän niin kovin tarkasti. Viime raskaudessa hän kysyi yhtäkkiä "kuinkakuvailisit sinun ja miehesi välistä suhdetta?" ja menin jotenkin ihan hämilleni. Ja kun menen hämilleni, alan helposti puhua pulputtaa ummet ja lammet. Niinpä kerroin laveasti meidän suhteestamme varmaan vartin verran ja terkka van hymyillen nyökytteli ja kannusti jatkamaan ja jatkamaan.. Lähtiessä oli sellainen olo kuin olisi ollut jossain terapiassa :D
Jos kohdalle osuu töykeä terkka/lääkäri/hoitaja, vetää se kyllä minultakin mielen matalaksi. Esim. lääkärintarkastuksiin en enää suostu menemään oman kunnan terveyskeskus lääkärille, koska hän kohteli minua todella kovakouraisesti ja tylysti viimeksi. Hoidan käynnit omalla vakigynellä, onneksi se oli ihan ok neuvolallekin. Onneksi kätilöt ovay olleet tähän asti huippumukavia, toivotaan että onni jatkuu!

Viikonloppuja kaikille, nyt pitäisi koittaa jaksaa siivota..

Hopsula 10+4
 
Huomenta ja hyvää viikonloppua!
Olo on parantunu huimasti, mutta nyt tulis taas kysymys paremmin tietäville: Milloin "alun turvotus" helpottaa tai on helpottanu teillä? Mulla nimittäin ei enää tule sellasta ähkyä ruuan jälkeen, ja tuntuu et mahasta on hävinny se makkara pois. Oli tietysti se vatsa tauti mutta eilen illalla söin jo TUKEVAN ruuan ja normi ähkyä odottelin niin ei se sit tullukkaan. Ja nyt on ihmeen keponen olo. Ihan niinkuin ennen raskautta mut maha kyllä pömpöttää :) Mietin eka että onko kaikki tuolla ihan kunnossa, vai mitä ihmettä?! Kipeesti neuvoja kaipaan, ja anteeks että minä täällä aina purnaan mutta en tiedä oikein muita jotka tässä osaisivat auttaa, kuin te jo äidiksi tulleet?
 
Nti: Mulla ei ole ollut mitään turvotusta, ainakaan paino ei ole noussut. Mutta maha kasvoi viime viikkoon asti niin, että siitä sanottiin ja ihmeteltiin ultrassakin, että miten onkin kohtu noin korkealla ja eteenpäin kallellaan. En voinut nukkua mahallani enää kunnolla ja jalassa piti olla äitiyshousut. Nyt tällä viikolla maha on kadonnut ja pystyn nukkua miten vaan. Samoin lapsi löytyi eilen ihan eri paikasta kuin viime viikolla. Nyt hän oli siellä missä kuuluukin eli "sektiohaavan kohdilla", siis hieman karvoituksen yläpuolella. Viime viikolla sydänäänet ja mahan päältä ultraus löysi hänet vasemmalta pari senttiä navan alapuolelta eli viikkoihin nähden ihan hurjan korkealta. Enpä tiedä mitä on tapahtunut, mutta tämän huomaa muutkin kuin minä.

Rakas ystäväni, Mimmin kummitäti sai helpon synnytyksen päätteeksi aamuyöstä tytön! :heart:

Tässä meikäläinen jo hieman toksemiaoireisena kaikkien yli 20 kerätyn kilon kanssa, viikko ennen räjähdystä eli 37+. Yhtäkään arpea ei tullut. Noi mitkä näkyy on vanhoja teiniaikaisia. :(

 
Ihanaa lauantaita kaikille! Aivan mahottomasti tulee kirjoituksia tänne päivittäin :)

Huhuh Raitis kuinka pelottavan kuuloinen neuvolareissu takana, onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa pienellä:)

nti. mulla kans ollut ihan mieletön turvotus ja kauhia "ähkyolo" pienenki aterian jälkeen pitkän aikaa, silti paino on tippunu. Ennen plussaamista 56 ja nyt 51:D Nyt on sitten turvottelut alkanu häviämään jo onneksi ja kiva pieni masukumpu nähtävissä.

Onko muilla alavatsalla ihan häpykummun yläpuolella paineen tunnetta? Mulla ollut nyt muutaman päivän, sekä semmosta hassua kuplintaa... Niinkuin olis ilmaa masussa :confused: Esikoiselta en muista lainkaan tämmöstä, enkä raskauspäiväkirjaankaan ole tämmösestä maininnu.

Joko Miuski on löytänyt ensi kuun päivittäjän? Kävin ihailemassa sinun masua tuolla alkuraskauden vauvamasukuvissa! Ihana! :) Jokohan sitä kohta täälläkin päästäisiin jakamaan kuvia tästä raskaudesta?

(.) Pahoinvointi helpottanu lähes kokonaan pari viikkoa sitten tapahtuneen vuodon jälkeen ja rinnatkaan ei enää läheskään yhtä kipeät. Itsekseni ihmetelly, että miten se kauhia huono olo helpottui pari päivää vuodon jälkeen ja jäljelle jäi vain lievä etova olo? :confused: No, onneksi tiitiäisellä kuitenkin ultran mukaan kaikki oli ok.

eveliina ja tiitiäinen 9+5:heart:
 
Moro taas pitkästä aikaa, onpas tänne tosiaan tullut tekstiä, aina välillä pikaisesti olen käynyt lukemassa... pahoittelut niille jotka ovat suru-uutisia saaneet ja tervetuloa uusille:heart:

nti.mä täällä pari päivää olen paininut saman epäuskoisen olon kanssa, alkuviikosta mulla alkoi iltaisin esiintymään kyseistä turvotusta mutta se jäikin sitten vain 3 iltaan ja nyt ei enää viime päivinä ole pahoinvointiakaan juuri ollut... jotenkin vaan tuntuu siltä et onkohan tuolla enää elossa ketään vaikka kuinka sanotaan että oireet monesti helpottaa 12.viikkoon mennessä! Tissit kyllä kipeät ja alavatsa on alkanut viime päivien aikana työntymään eteenpäin, mulla ku oli se voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu niin tuleeko sit lie vasta myöhemmin esiin... ja vessassa saa rampata koko ajan ja väsymys on kyllä koko ajan päällä... tää on kyllä sit kauhea välivaihe ku ei saa mistään mitään tietoa!

Ultristayksityisellä, meillä maksoi terveystalolla kelakorvauksen jälkeen vajaat 180 eur, et repikää siitä! Tosi edullista sanoisin ku olin lueskellu pitkin poikin netistä et yleensä ihmiset on päässyt alle 100 euron pihalle...

NPultrastahei joku täällä puhui siitä aikataulusta, ensikertalaisena toivoisin et jos joku tietää oikean vastauksen niin kertois mullekin milloin se pitää tehdä, mulla siis aika vasta 13+0 sen viime ultran mukaan laskettuna onko se jo liian myöhään et pitääkö mun soittaa sinne äippäpolille?

siviilisäätynion naimisissa toukokuussa 2 vuotta, miehen kanssa yhtä ollaan pidetty jo 10 v...

vaunuistane on luonnollisesti hankittava esikoiselle, mä sit niin haaveilen niistä Emmaljungan valkoisista vaunuista mut vähän se väri kauhistuttaa... olen vaan niin valkoisen värin perään sisustamisessakin ja kaikessa...:) mut toisaalta eihän vaunukoppaa maassa perässä vedetä ja kurakelillä suojat on käytössä...

rintareppu ja vaipatniistä kun tosiaan ei aikaisempaa kokemusta ole niin en ihan ole vielä sellaisia miettinyt enkä ole edes perehtynyt siihen mikä tarkemmin sanottuna käytännössä on kestovaippa, sen vaan tiedän et kaikki tutut joilla pieniä käyttää kertakäyttövaippoja... toki ekologinen ajattelu olisi hyväksi, saa nyt nähdä jos kaikki hyvin ultrassa niin täytyy sit alkaa perehtymään asioihin tarkemmin!

Minttu81 ja (edelleen nimetön) 10+5
 
Raitis voi ei mikä neuvolareissu! Onneksi silti kaikki hyvin! Katsoin sen trailerin ja vielä pitkän aikaa sen jälkeen itkua tihrustin. se kosketti siis kovin, vaikka meillä ei yritystä tällä kertaa ollutkaan kuin puolisen vuotta, mutta siinä ajassa ehti tulla tosi toivoton olo, varsinkin kun mulla on takana hiljaista lapsettomuutta (ei siis hoitoja tms) entisen miehen kanssa. Eli niin kovasti toivon että kaikki menee teillä hyvin :heart:! Ja tosi rohkeaa, että olet jakanut noin kipeän asian!

Hopsula Ennen raskautta sain reseptillä vahvempia särkylääkkeitä (ibuprofeiinia), mutta niitähän ei nyt sitten voi ottaa :(. Terkka neuvoi kysymään neuvolalääkäriltä ensi viikolla panacodeista, jotkut niitä kuulemma suosittelee. Mutta en sitten tiedä uskaltaisinko ottaa kun ihan viimesessä pakossa... Onko sulla ollut lääkitys migreeniin? Onnellinen olet kun ei raskausaikana vaivaa :)!
Sitten noista hoitajista, meillä ekalla kerralla lähinnä vaan täyteltiin lappuja ja lopuksi kysyttiin onko jotain mistä haluttais puhua, eli ei kyllä mitään terpiaa varsinaisesti :D. Vähän kyllä jännittää tuo lääkärintarkastus kun Raitiskin muistaakseni siitä myöskin kertoi kauhukuvia :). En tosiaan tullut edes ajatelleeksi että se on ihan tavallinen lääkäri jolla ei ehkä ole niin kokemusta alatutkimuksesta :confused:!

Minttu81 Täällä kanssa haaveillaan samaisista vaunuista, tosin niillä taitaa olla hintaa hiukka enemmän verrattuna muihin merkkeihin...? Mutta ne olisi niin ihanat :)

Kommentoinnista vielä oma tekniikkani, minkä joltain joskus varastin :). Eli aina kun tahdon kommentoida jonkun kirjoitusta, niin siinähän on aina jokaisen kirjoituksen alapuolella tuo vastaa. Kirjoitan oman vastaukseni siihen ja sen jälkeen kopioin ja taas liitän ja kopioin seuraavan kohdalla, kunnes pääsen loppuun ja liitän koko tekstin tuohon vastaa ketjuun osioon. Näin säilyy nimimerkit muistissa ja pääse kommentoimaan tuoreeltaan ja vaikka vanhojakin juttuja :). Minun kohdalla toimii hyvin!
 
Vimmu Mie oon ihan samaa mieltä että kaipaan enemmän semmosta kommentointia, mitä toisessa pinossa on. Tuntuu ettei ketään kiinnosta mitä tänne kirjoittaa, eikä kukaan viitsi kommentoida. No, luulen et se johtuu just että tää pino on niiiiin iso, jospa me tutuiks tullaan! :D itekkää en muista nytkään kelle piti kommentoida ja mitä..

Noh, tsempataan ;)

Vaunuista Mie oon ihan sekasin että millaset ois hyvät.. en yhtään ymmärrä niitä ominaisuuksia enkä mitään :D oon ihan pihalla.. :D mut vinkkejä otetaan vastaan!
 
eveliina84 mulla oli viime raskaudessa tuota ja samoin nyt :) se paine tuntuu ns kuin olisi raskaana :D kuplintaa on myös..ja hipsutusta..varsinkin etukeno asennossa...esim tietokoneella tms...liikkeitä ne tuskin viel näillä viikoilla on vaikka samanlaiselta tuntuukin :)

mammy&mato 10+3
 

Yhteistyössä