(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Juu eihän se aikaa kato vaan oikeata kaveria:)
Me tutustuttiin miehen kanssa muistaakseni huhti-toukokuussa viime vuonna ja syyskuun lopussa otin kierukan pois ja marraskuussa tämä tuleva vauva saikin sit alkunsa.

Maijamehi kera ihmeellisen kivun
 
Juu, mekin oltiin oltu yhdessä hitusen alle 4kk ku alettiin yrittää lasta. Tulin raskaaks 3kk päästä ja meni kesken vkolla 8+. Sit meni nelisen kiertoa ja uudelleen raskaaks. Eli nopeaa toimintaa meilläkin =) Joskus aikoinaa kummastelin, miten nopeeta toimintaa et ompa typerää (jos kuulin jonkun hirmu nopeesti menneen naimisiin tms). Mut se oli kai vaan se, kun ei yksinkertasesti ollu sitä oikeeta miestä tavannu.

Het ku tapas tän ni se kolahti. Aluks ol ongelmia ja erottiinki viikoks, mut sit se vaa vahvistu et tää se on. Sen koommin ei sit kauheita ongelmia oo ollu. Nytkin varmaan vuoden verran on ollu olemattoman vähän riitoja ja neki sovitaan het.

Niin se vaan on, jos löytää oikeen kumppanin ni en mä nää siinä mitään väärää jos tekee niinku sydän sanoo :heart: Aiempien kans olin yli vuoden yhessä, mut ei missää vaihees tullu mieleen et yritetäämpä lasta. Se ei vaan tuntunu oikeelle enkä ois ollu valmis äidiks.
 
Minäkin voisin nyt liittyä mukaan. Olen jo koko tämän raskauden ajan (nyt 12+3) lueskellut teidän tekstejä, mutten ole uskaltanut liittyä mukaan. Nyt on np-ultra hyvine tuloksineen takana, joten päätin minäkin sanaseni tänne kirjoitella. En tiedä kuinka aktiivisesti tulee ite kommentoitua, mutta lueskeltua ainakin. Mun työ on sellasta, että välillä on päiviä, ettei ole oikeastaan mitään hommaa, niin silloin kerkee kyllä lueskelemaan.

Meille olisi ensimmäinen tulossa ja virallinen laskettu aika 20.8, vaikkakin varhaisultrassa sanottiin sen olevan 23.8. Mutta eivät nyt kuitenkaan np-ultrassa sitä halunneet vaihtaa ja vauva vastasikin siellä menkoista laskettuja päiviä. Tosin ultraaja sanoi, että varhaisultrassa, joka mulla oli viikoll 10 la voidaan määrittää tarkemmin... Synnäri on Naistenklinikka. Olisi muuten joskus mukava tavata täällä pk-seudulla olevia, kun mulla ei ole täällä vielä omia kavereita, joilla olisi vauvoja tai vauva tulossa.

Rattaista... katseltin niitä eilen ja olen kyllä ihan pihalla siitä että millaiset kannattaisi hankki. Me ollaan liikkuvaisia ihmisiä, tykätään urheilusta ja käydään paljon kylässä vanhemmillamme vanhoissa kotikaupungeissamme, joten reissattua tulee paljon. Osaisko joku suositella näillä perusteilla hyviä vaunuja? Haluaisin sellaiset, joista saa myös rattaat ja vaunu osaa voi käyttää esim. varavuoteena.

Eipä muuta tällä kertaa... mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Alppiina ja rakas 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Maijamehi Me oltii tavattu miehen kanssa toukokuussa silloin joskus akoinaan melkein 8vuotta sitten ja aloin odottaa esikoista Syyskyyssa,eli 4kk jälkeen tulin raskaaksi :D

Taidan tehdä sitten pohjat... eli kolme kuukautta seurustelun alkamisen jälkeen olin raskaana :D :D Mutta minkäs sille mahtaa kun heti kolahtaa....

Nyt tauko lopputyön kirjottamisesta, sainkin jo aika paljon taas naputettua :)
 
Copper, Maijamehi, SuukkoSuulle: täällä ilmoittautuu myös "nopean toiminnan" nainen =) tavattiin heinäkuun alussa ja sit lokakuun lopussa tein positiivisen raskaustestin, tosi se päättyi keskenmenoon jo rv 6. Sitten tulin heti sen jälkeen uudelleen raskaaksi ja toiv. nyt menee kaikki hyvin. Olen samaa mieltä, että kun sen oikean tapaa ei ajalla ole niin merkitystä :hug: varsinkin kun mittarissa on jo 30v. niin ei viitsisi enää kauheasti jarrutella :LOL: Mutta hyvä, että täällä on muitakin "kohtalotovereita"!

elovena79 & masuasukki POKS 13+0
 
Dopplerilla mulla kuuluu jo aika ylhäältä, siis lähellä napaa - joko navan oikealta tai vasemmalta. ELi häpylyysta jo reilusti ylempää. Vitsit, söin makkarakeiton kera meetvursti-juusto-reissarin ja nyt on masu ihan tuvoksissa... kohta taas saa juosta vessaan. AINA ruoan jälkeen kauhee hätä :LOL: Taitaa olla suorasta putkesta tehty.... ;)
 
Monet kirjoitti täällä aroista limakalvoista ja muutenkin nuhasta... Mulla alkoi nuha heti kun olin tullut raskaaksi ja tuntuu, et loppua ei näy! Nenä on tukossa ja saa niistellä jatkuvasti :( mut en silti valita :heart: gyne sanoi, et limakalvot tosiaan turpoaa raskausaikana ja voi vaikuttaa just nenäänkin (keltarauhasen toiminta ilmeisesti vaikuttaa) Sarvikuonoa olen yrittänyt käytellä...
toksoplasmooosi: onko muilla kissoja? oletteko pelänneet tartuntaa tms.? mulla on 2 ragdoll-kisua, ovat olleet mulla jo 6 vuotta ja siis sisäkissoja ovat, joskus valjailla kesällä ulkona ja takapihalla aitauksessa, mutta eivät siis syö hiiriä :D

elovena 79 & masuasukki 13 + 0
 
Elovena meillä on kaksi, ja viime raskaudessa tutkittiin onko veressä vasta-aineita. Ei ole, mutta ystäväni eläinlääkäri totesi, että pitäisi lähes syödä sitä ulostetta jos vanhoilta kissoilta sitä toksoa saisi, eli en ole kauhean tarkka ollut. Pesen tietty käsiä usein, mutta korjaan esim. kissan oksennukset kyllä pois. Nuorista kissoista se ilmeisesti tarttuu helpommin ja jos kissan hiekkalootaa ei putsaisi usein, niin pesisi ne toksot sitten enemmin.

Meidän vanhempi kolli on pihalla valjaissa kesällä ja jos se vaan ylettää, niin syö kyllä hiirulaisetkin. Mutta onneksi on aika huonosti saaliita saanut, mökillä sitten enemmän mutta siellä se on vaan anopin riemuksi, kun hiiret saa kyytiä :LOL:
 
Runttipulla helpottavaa kuulla =) Multakin otettiin verikokeessa se tokso, kysyn huomenna neuvolasta onko tulos tullut. Mut jotenkin just ajattelis, et olis sit jo tarttunut näiden vuosien aikana, jos on tarttuakseen! Yritän kans pestä käsiä usein jne. Mutta pakko kisuja on helliä, kun toinen varsin hinkuaa itse syliinkin :heart:
 
Matilda84
Meilläkin on kissa, tosin hän on 1v neitokainen. Oli kesällä ulkokissa,kunnes syksy tuli ja muuton takia jouduttiin häntä alkaa pitää sisäkissana,joten onko sisäkissalla sitä riskiä?
Kauankohan tuo tokso sitten säilyy kissassa (mietin tuota kesää kun veteli hiiriä napaansa )
Meillä on kyllä ollut porukoilla kissa 10vuotta joka oli täysin ulkokissa,että uskoisin toisaalta että olisin sen jo silloin sairastanut, nimittäin jos tokson sairastaa ennen raskauttaa ei siitä ole haittaa raskauden aikana .
 
Täällä kans ollu aika nopeaa toimintaa. Syyskuussa tavattiin, ja pillerit jätin marraskuussa pois. Positiivisen testin tein esikoisesta kesäkuun alussa, eli puoli vuotta meni tuota ensimmäistä yrittäessä. Tätä toista ei etes keretty yrittää, ku niitä menkkoja joista yritys piti alottaa, ei koskaan kuulunu :LOL: Maaliskuussa tulee 2½ vuotta yhessä oloa, joista kihloissaki ollaan oltu jo 2v4kk ;)

Tämä toinen lapsi jää nyt ainaki tällä hetkellä sitten viimeseksi. Pakko ite keskittyä opiskeluun kunhan äitiysloma loppuu. Mutta ei oo pois sulettua etteikö sitä iltatähteä vielä joskus tulis :)

Mulla on koko päivän huipannu. Heti aamusta alko. Vessassa kävin ja ku takas menin sänkyyn, tuntu niinku ois känässä ollu. Heti rupes kaikki pyöriin ku vaaka-asentoon meni. Onneks sillon ei huippaa ku vaan istuu, mutta jos nousee ylös tai päätä liikauttaa äkisti, niin sillon. Onhan tuo onneks helpottanu, eikä oo niin paha mitä aamulla. Neuvolaankaan ei huvita yrittää soittaa, ku tietää ettei kuitenkaan läpi pääse :| Pitää nyt tämä päivä kattoo, ja jos huomenna jatkuu niin soittaa sitten lääkäriin.

Marlin ja sätky 15+2
 
Voi kamala kun ootte olleet ahkerina, muutto- ja työkiireiden takia en ole ehtinyt palstaa vilkaisemaan viime perjantain jälkeen, enkä taida loppuviikollakaan ehtiä... Nyt on onneksi muutettu ja vanha kämppäkin siivottu (luovutetaan tänään uudelle omistajalle). Uudessa kodissa on kyllä vielä melkoinen kaaos. Mm. mies oli täyttänyt tulevan lastenhuoneen kaapit auton tuulilasinpesunesteillä ym :kieh:

[/b] Perheen koosta ja asunnosta [/b] Niin ja kahdestaan asutaan miehen kanssa vielä tällä hetkellä, asuinneliöitä on 109 (okt), 3 mh, oh ja takkahuone ym normaalit. Sopivaksi lapsiluvuksi on ajateltu 2-3 (mahtuu kätevästi yhteen henkilöautoon), saa nähdä sitten tulevaisuudessa mihin määrään asettuu :)

Eilen yllätin itseni valvomalla puoli yhteentoista ilman väsymyksen merkkejä, ehkä tuo alkuraskauden väsymys alkaisi vähitellen helpottaa. Lisäksi "mahakuvun" alle oli ilmestynyt muutamia ryppyjä, enää ei ole pelkkä makkara-makkara. Myös pientä "tykytystä" on ajoittain ollut alavatsalla, muttei vielä sen kummempaa. Kai tämä vähitellen tästä todemmaksi muuttuu :D

Paljon voimia kaikille tarvitseville :hug:

Dino & Hobi, oisko 14+4
 
Heip, enemmän tokson saantia pitää "pelätä" huonosti pestyistä kasviksista ja jos pihamaalla möyrii, ettei sitä multaa natustele vahingossa. Noissa ulosteissa se itämisaika on pari päivää, eli jos päivittäin tyhjentää lootan, ei ne toksot ehdi edes itämään siellä. Ja kissoista se juur ulosteista tarttuu, esim silittämisen kautta on tooodella epätodennäköistä.


Just töissä sai porukka ilmeisesti ruokamyrkytyksen ruokalasta... jatkossakin omat eväät ilmeisesti, harmi kun eilen kävin siellä syömässä ja nyt mietityttää sitten että sainko jonkun pöpösen... salaatista justiinsa. :( No, ilmeisesti en ole mitään saanut kun ihan terve olo on vielä..
 
Dino80 Onnea uuteen kotiin!! Saas nähdä millanen muuttokuume mulla taas tulee, kun kevättä alkaapi olla rinnassa...

Tekasin tuossa tytölle merirosvoasun huomisiin naamiaisiin, ja ihan ite vielä :D Leikkasin vanhoista farkuista lahkeet pois, siihen valkonen paitapusero ja mustasta kankaasta leikkelin liivin.. siihen vielä punasta kangasta vyöksi ja päähän myös suikale, jos antaa laittaa.. Täytynee heti sovittaa kun tyttö tulee tarhasta.. :)

Tein löytöjä kaapin perältä samalla kun hain kankaita naamiaisasuun... Löysin edellisestä raskaudesta jääneet mammavaatteet ja kokeilin yksiä housuja, jotka viimeksi puristi jo rv 20.. Ne meni ihan heittämällä jalkaan ja meinaavat tippua koko ajan :eek: Mä olin jo ihan siinä toivossa ettei ne mene edes viereen, sen verran levesi takamus :D Kaippa se on siitä sitten jonkin verran surkastunut.. Jee, nyt on siis jo yhdet mammahousut, joita voi ihan hyvin pitää nyt kotona ja kesällä...

Copper ja sintti 13+3... (tuntuu jo muka potkuja, mut ei ne varmaan niitä oo :D )
 
Eilen käytiin Naistenklinikalla ja riskiluku oli 1:25. Nt oli 2,7 ja veriarvot PAPP-A 0,9 ja hCGb 1,3 kun normiarvot pitäisi olla 1. Vähän sitä säikähti kun luku oli noin iso... päätettiin että mennään lisätutkimuksiin, mutta istukkanäytettä ei voitu ottaa joten parin viikon päähän siirtyi lv.näytteen otto. :headwall: nyt sitten piinaillaan... Soitin just neuvolaan ja huvikseni kysyin, mitkä luvut on ollu eskoisen kanssa ja silloin riskiluku on ollu 1:14000, eli vähän eri asteikolla nyt liikutaan :D

On kuitenkin rauhallinen tunne, että kaikki on hyvin, nyt vaan haluan vahvistuksen :)

jenni + pallero 12+2
 
Jennik tsemppiä, hieno asenne, pidä se!!Toivotaan että kaikki on hyvin!!

Mulla oli tänään lääkärineuvola, pissa ok, se verenpainehan pomppas taas korkeuksiin, en voi sille mtn ku niin jännitän. Jännitän kaikkia tilanteita, oon aina ollu kova jännittään ihan kaikkea..tiedän että on tyhmää mutten voi sille yhtään mitään :x Eka kävin neukkatätillä ja otettiin verenpaine (140/92) normisti jotain 122/80...Paino oli LASKENU -2kg mistä olin äimissään ja niin hyvilläni!! Ei oo suklaati maistunu normitapaan niin vaikuttaa painoonkin. Oon kyllä lenkkeillykkin ahkeraan ja tehny noita loputtomia lumihommia, jeah. Tästä lastista on vara tippuakin. Mulla on muutenki tullu tosi vähän painoa raskausaikoina lisää, onneks. Ei passaa nytkään päästää tulemaan yhtään ylimäärästä muuta kun sen mitä vauva tuo. Ens viikolla saan vasta soittaa terveystalolle rakenneultra-aikaa, ei mitään hajua millon alkavat ultraan jne..aivan seko meininki..noh, pääasia että sais sen ajan ens kuulle..Lääkäri sit kyseli miten menee ja meinas että mitä tuon verenpaineen kanssa tehdään, sanoin ettei yhtään mitään ku kotona arvot on normaalit..hitto tuostakin tulee taas riesa tässä raskaudessa..sit ultrattiin ja vauva voi erittäin hyvin, joku vilpertti siitä tulee ku on niin villissä joka ultrassa ettei meinaa mittoja saada, sykkeitä ei kuunneltu kun katottiin ultralla. Vaavi käänsi päänsä sitten ruutuun päin ja lääkäri sanoi että haluaa äitiä tervehtiä, hellyttävää, ihan selvästi näkyi silmät, nenä, suu, pikkuinen rakas :heart: Sisätutkimus tehtiin kaikki ok, paikat kiinni ja kohdunkaulalla mittaa reilu 3cm, papa-näyte otettiin ja sattu niin saakelisti, tuli myös vähän verta :/ Saikkua en vielä kysyny, sanoin että koitan muutaman viikon vielä sinnitellä vaikka masuun sattuu, sanoi että voin soittamalla sit kysyä niin kirjottaa saikun tarvittaessa, helpotti mieltä.

Mua on supistellu kovasti ja alamaha on ollu kaks päivää tosi kipee, vein sitten aamulla pissanäytteen mutta pikatestissä ei tulehdusta näkyny, meni viljelyyn ja huomenna kuulen sit tuloksen. Sanoi että pitäs joka kuukausi viedä näyte kun mulla on edellisissä raskauksissa ollu oireettomia kusitulehduksia ja välillä myöskin estolääkitys..joten se täytyy nyt huolehtia joka kuukausi labraan, huoh..Onneks nuo supistelut ei ollu aiheuttanu mitään tuonne kohdunsuulle.

Mutta nyt ruuan laittoon, mukavaa päivää!!Hyvä mieli kun pääs kurkistaan taas et kaikki ok mahassa, niin ja istukanpaikkakin tarkentui, on etuseinässä, aina muulloin ollu takaseinässä!

Jonnuli ja hipsu 15+4
 
JenniK :hug: uskon, että kaikki on lopulta hyvin kuitenkin, voimia odotteluun!

Raskausarvet: te joilla on jo raskauksia takana, niin mitä olette käyttäneet raskausarpien ehkäisyyn? vai onko mistää ylipäätään mitään hyötyä? :LOL: Kokemuksista kiitollinen!

elovena79 & masuasukki 13 + 0 :heart:
 
Matilda84
elovena79 Mä olen muutenkin atoopikko niin käytän paljon rasvaa ja erittäin raskasta sellaista. eli pari kertaa päivässä rasvaan mahaan ympäriltä + sitten koko kroppa rasvaus iltaisin .Sekä tulee rasvattua aina maha samalla ku kuuntelen dopplerilla äänet kun käytän välissä rasvaa .
Edellisissä raskauksissa tuli muutama arpi mutta aika hyvin ne musta ainakin haalenee.
Eli taitaa olla paljon rasvausta että iho joustaa.
 

Yhteistyössä