Elokuisia varovasti huhuilen..

Niin ja lisäänpä heti perään että uskaltaisko sitä varata yksityiselle varhaisultraan ajan juuri ennen joulu esim. 22.12.?? kun raskausviikkoja pitäisi tuolloin olla kasassa 7-8 riippuen vähän mistä laskee, alkion sykehän pitäisi näkyä jo rv 6, mutta jos onkin hedelmöittynyt myöhemmin kuin mitä oletan niin sykettä ei löydykkään ja jää vain kamala epätietoisuus joulun yli :confused: Haluttais niin kertoa raskaudesta jo jouluna, kun kuitenkin sen lähimmät ihmiset arvaavat ruokavaliomuutoksista yms :whistle::p Ensimmäisestä lapsesta kävin varhaisultrassa ja viikkoja tais olla just toi 7, ultraava lääkäri sanoi että jos tässä vaiheessa löytyy elävä sikiö on keskenmenon todennäköisyys kuulemma jo todella paljon pienempi. :barefoot: :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaijaa
Heippa kaikki!

Täällä tuli positiivinen tulos toissapäivä raskaustestiin ❤ Laskettuaika sijoittuisi elokuun puoliväliin suunnilleen. Tänään viikot 4+4 jos oikein olen laskenut.

Olen 31-vuotias ja toista lasta odotan. Hän ilmoitti tulostaan nopeammin kuin osasin odottaakaan.

Ennestään meillä on 06/2016 syntynyt poika.

Liittyisin mielelläni fb-ryhmään mukaan, enemmän aktiivinen siellä Laitoin kaveripyynnön titalle

Onnea plussasta! <3 Miten sulla on raskaus edennyt? Lähdin vastailemaan sulle, koska tilanne on mulla hieman samankaltainen. Tein plussatestin eilen ja raskausviikot on nyt 4+0. Ensimmäinen raskauteni kyseessä, joten elän hyvinkin jännittäviä aikoja. Laskettu aika on näillä näkymin 17.8. Onko sulla ollut alkuraskauden oireita?

Tsemppiä ja onnea! :)
 
Heippa kaikki!

Onnea kaikille plussanneille! :) Itselläni eilen 7.12 iloinen yllätys aamulla, kun raskaustesti näytti plussaa. Piti työmatkalla hakea toinen digitaalinen testi, joka vahvisti tuloksen. Raskausviikot 4+0 ja eka neuvolakäynti varattu 11.1. Tein sen virheen, että googlailin keskenmenoista ja nyt eilisen mielenrauha on vaihtunut lievään menetyksenpelkoon. Hyvillä mielin kuitenkin :). Olen kuitenkin jo 35-vuotias, joten kaikki riskit mietityttävät. Ensimmäinen raskauteni tämä on siis.

Itselläni on ollut vaihtelevaa väsymystä, rinnat ovat kipeät ja vessassa saa rampata melkoisen usein. Jotenkin tuntuu, että myös pissa tuoksuu erilaiselta? Onko muilla tällaista havaintoa? :D Ei varsinaisesti pahalta, mutta erilaiselta. Pahoinvointia ei ole ollut, ehkä lievää huimausta ja "heikottamista". Alavatsaa polttelee, nipistelee vähän, mutta varsinaisia kipuja ei ole ollut. Tavallaan oikein odotan vahvempia oireita, jotta kokisi olevansa raskaana.

Olen etuoikeutettu, sillä raskaus sai alkunsa juuri niin kuin oltiin mieheni kanssa toivoneetkin. Eli emme yrittäneet lasta, vaan koimme, että jos tulee niin tulee. Ja tämä raskaus, mikäli se nyt kestää, on alkanut kyllä todella nopeasti.

Onnea ja hyvää vointia kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaijaa
Onnea plussasta! <3 Miten sulla on raskaus edennyt? Lähdin vastailemaan sulle, koska tilanne on mulla hieman samankaltainen. Tein plussatestin eilen ja raskausviikot on nyt 4+0. Ensimmäinen raskauteni kyseessä, joten elän hyvinkin jännittäviä aikoja. Laskettu aika on näillä näkymin 17.8. Onko sulla ollut alkuraskauden oireita?

Tsemppiä ja onnea! :)
Onnea! Meillä täsmälleen samat viikot ja laskettu aika :love:
 
Niin ja lisäänpä heti perään että uskaltaisko sitä varata yksityiselle varhaisultraan ajan juuri ennen joulu esim. 22.12.?? kun raskausviikkoja pitäisi tuolloin olla kasassa 7-8 riippuen vähän mistä laskee, alkion sykehän pitäisi näkyä jo rv 6, mutta jos onkin hedelmöittynyt myöhemmin kuin mitä oletan niin sykettä ei löydykkään ja jää vain kamala epätietoisuus joulun yli :confused: Haluttais niin kertoa raskaudesta jo jouluna, kun kuitenkin sen lähimmät ihmiset arvaavat ruokavaliomuutoksista yms :whistle::p Ensimmäisestä lapsesta kävin varhaisultrassa ja viikkoja tais olla just toi 7, ultraava lääkäri sanoi että jos tässä vaiheessa löytyy elävä sikiö on keskenmenon todennäköisyys kuulemma jo todella paljon pienempi. :barefoot: :)
Uskaltaa!
 
Heippa. Tein tänään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin, dpo11. Vielä siis hyvin epävarmaa kaikki, mutta jonnekin pakko päästä kirjoittelemaan. Jatkan varmaan vimmaista testailua vielä monta päivää.

LA näyttäisi olevan 21.8., mikäli kaikki menee hyvin. Nyt siis vasta 3+4, jos laskureihin on uskominen.

Elokuu olisi kaunis kuukausi syntyä, voi kun pysyisi matkassa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kaijaa
Mäkin sain tänään testiin plussan. LA pitäisi olla 16.8. mutta oma kiertoni on aina ollut hieman pidempi, joten uskon että hiukan yli menee. Meille tää olisi toinen lapsi. Ensimmäinen poika syntyi 8/2016 eli on nyt 1v4kk. Meillä on käynyt sellainen tuuri, että molemmat on tärpännyt heti ekasta kerrasta.
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Täällä erittäin väsynyt. Teen paljon yövuoroja ja ei tää nyt taida enää sopia. Laitoinkin vuoroja tekevälle viestiä että ”jos vois jättää yövuorota raskauden myötä, ilmoittelen jos pieni ei pysy matkassa” ei vastannut mitään.. saa nähdä sit mitä seuraavat listat näyttää. Jos tuntuu ettei yöt lopu niin kai pyydettävä lääkäriltä todistusta. Pieni yksikkö ja yksin ja kyllä täällä riittää tekemistä. Ei ole aikaa väsymykselle, pahoinvoinnille ja aineenvaihdunnan sekoittumiselle (rampannut vessassa kymmenen kertaa)..
 
No hei!

Uskaltaisikohan sitä tänne liittyä... Eilen tein plussatestin, joten nyt varovaisesti toivotaan elokuista vauvaa LA olisi laskurilla 17.8.

Ovatko kaikki siirtyneet jo facen puolelle? Salainen ryhmä toki jees, mutta itse en vielä tässä vaiheessa uskaltaisi liittyä, kun epäonnistuneita raskauksia takana.
 
Mäkin ilmoittaudun nyt tänne! La pitäisi olla elokuun puolessa välissä ja nyt ilmeisesti sitten rv4+5. :love: Takana yksi km ja kemiallinen raskaus. Lapsettomuusklinikan asiakkaita ollaan ja siellä meillä varhaisultra 1,5 vkon päästä :eek: Yksi onnistunut raskaus, joskin sekin todella haasteellinen ennenaikaisuusriskin vuoksi.(supistukset alkoivat rv 16 ja sitten loppuaika sairaalassa totaalisessa vuodelevossa). Tässä välillä miettiikin että taasko mä lähen tähän hommaan jos sama toistuu uudestaan.. :LOL:

Jännittää ihan hirveesti että meneekö kaikki nyt hyvin... Joka wc käynillä pelkään kattoa paperia, että tuleeko verta. Oon jo vähän ehkä hysteerinen välillä. Onneksi esikoinen pitää suht kiireisenä päivät. Eilen aamulla tuli ihan vähän vaaleanpunasta "limaa" mutta se jäikin siihen sitten. Tein vielä testin jossa viivat oli vieläkin vahvistuneet, joten taisi olla vaan harmitonta vuotoa.

Oirena mulla on "menkkakivut", välillä selkä särkee, janottaa kokoajan, pissattaa ja tissit vähän arat. Syön _lokoajan_ ja turvottaa.:LOL:(n)
 
Hei onko teillä muilla ilmennyt ruskeaa vuotoa? Mulla on eilen ja tänään vähän tiputellut. Ei tästä varmaan tarvitse vielä huolestua?
Moikka!

Mulla ei vielä ainakaan ole ollut itsellä, mutta mun paras kaveri on nyt rv 26+ jotain ja hänellä oli melkein koko alkuraskauden ajan ruskeaa vuotoa, välillä paljonkin ja kaikki oli hyvin. Olen ymmärtänyt, että on täysin normaalia. Onnea sulle ja tsemppiä raskauteen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Mäkin ilmoittaudun nyt tänne! La pitäisi olla elokuun puolessa välissä ja nyt ilmeisesti sitten rv4+5. :love: Takana yksi km ja kemiallinen raskaus. Lapsettomuusklinikan asiakkaita ollaan ja siellä meillä varhaisultra 1,5 vkon päästä :eek: Yksi onnistunut raskaus, joskin sekin todella haasteellinen ennenaikaisuusriskin vuoksi.(supistukset alkoivat rv 16 ja sitten loppuaika sairaalassa totaalisessa vuodelevossa). Tässä välillä miettiikin että taasko mä lähen tähän hommaan jos sama toistuu uudestaan.. :LOL:

Jännittää ihan hirveesti että meneekö kaikki nyt hyvin... Joka wc käynillä pelkään kattoa paperia, että tuleeko verta. Oon jo vähän ehkä hysteerinen välillä. Onneksi esikoinen pitää suht kiireisenä päivät. Eilen aamulla tuli ihan vähän vaaleanpunasta "limaa" mutta se jäikin siihen sitten. Tein vielä testin jossa viivat oli vieläkin vahvistuneet, joten taisi olla vaan harmitonta vuotoa.

Oirena mulla on "menkkakivut", välillä selkä särkee, janottaa kokoajan, pissattaa ja tissit vähän arat. Syön _lokoajan_ ja turvottaa.:LOL:(n)

Moikka!

Melkein samat viikot ku mulla :). Mulla ensimmäinen raskaus ja kyllä jännittää, ku ikää jo 35. Tiedän tuon tunteen ku pelkää katsoa paperia pyyhkimisen jälkeen... Mä oon tehnyt viime to-la välillä kolme raskaustestiä, kun ei juuri sen ihmeempiä oireita ole ollut :D. Mullakin viiva oli vahvistunut ensimmäisestä. Mullakin oikeastaan vain iltaisin lieviä menkkakipuja, jotka menee nopeasti ohi eikä voi kivuiksi oikeastaan sanoa. Janottaa, välillä on koko ajan nälkä, kynsilakan haju ällötti ihan hirveästi lauantaina, samoin hiuslakan. Turvotusta on myös ja alavatsa ihan pinkeä. Vessassa ravaan suht usein ja tissit kipeät. Eli aika samoilla oireilla. Lauantaina huomasin, että hengästyn tosi helposti aiempaan verrattuna.

Kyllä jännittää itseäkin. Ei sais googlailla km oireita tai mitään, koska sitten alkaa miettimään... Tsemppiä ja hyvää vointia sulle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
No hei!

Uskaltaisikohan sitä tänne liittyä... Eilen tein plussatestin, joten nyt varovaisesti toivotaan elokuista vauvaa LA olisi laskurilla 17.8.

Ovatko kaikki siirtyneet jo facen puolelle? Salainen ryhmä toki jees, mutta itse en vielä tässä vaiheessa uskaltaisi liittyä, kun epäonnistuneita raskauksia takana.
Mulla täysin sama LA ku sulla... Jännää aikaa varsinkin, ku esikoinen kyseessä ja ihan eka raskaus!

Mä oon faceryhmässä ja voin lämpimästi suositella! Tosi kivaa, ku voi kirjoitella samaa kokevien ihmisten kanssa ilman, että paljastuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kirskis
Moikka!

Mulla ei vielä ainakaan ole ollut itsellä, mutta mun paras kaveri on nyt rv 26+ jotain ja hänellä oli melkein koko alkuraskauden ajan ruskeaa vuotoa, välillä paljonkin ja kaikki oli hyvin. Olen ymmärtänyt, että on täysin normaalia. Onnea sulle ja tsemppiä raskauteen! :)
Kiitos vastauksestasi! Joo, näin oon ymmärtänyt :) ja ilmeisesti se "kiinnittymisvuotokin" tulee vasta monesti siinä ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa ja on juurikin tuollaista vaaleanruskeanpunertavaa. En siis huolestu vielä :) ja onnea sullekin raskauteen!
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Moikka!

Onnea kaikille plussanneille!

Mulle ei ole pariin päivään maistunut yhtään rahka. Sitten tuli mieleen, että en esikoisen raskausaikana pystynyt rahkaa syömään kun tuli heti paha olo ja menin halaileen pönttöä. Teinpä huvikseni testin ja plussa tuli nyt siis vasta 4+3, ja la 24.8. toivottavasti kaikki menee hyvin meillä kaikilla! Laitoin myös pyyntöä faceryhmään!
 
Heippa! Mä siirryn kuumeilijoista pikku hiljaa tänne. Nyt vasta dpo 12, mutta viiva on jo vahvistunut hyvin eilisestä. Ehkä uskallan liittyä facebook-ryhmäänkin sitten, jos menkat ei oikeasti ala. Vähän mietityttää, mitä kaikkea noloa olen nimimerkin turvin kirjoittanut kuumeilupuolelle. :D

Eilen oli ensimmäiset oireet eli juilintaa alavatsalla ja rinnat vähän kipeät. Tänään ei tunnu oikein mitään, mutta eilenkin lisääntyi iltaa kohden kivut. Katsellaan. :)

Esikoista siis odotan eli kaikki on jännää ja uutta. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kirskis
Heippa! Mä siirryn kuumeilijoista pikku hiljaa tänne. Nyt vasta dpo 12, mutta viiva on jo vahvistunut hyvin eilisestä. Ehkä uskallan liittyä facebook-ryhmäänkin sitten, jos menkat ei oikeasti ala. Vähän mietityttää, mitä kaikkea noloa olen nimimerkin turvin kirjoittanut kuumeilupuolelle. :D

Eilen oli ensimmäiset oireet eli juilintaa alavatsalla ja rinnat vähän kipeät. Tänään ei tunnu oikein mitään, mutta eilenkin lisääntyi iltaa kohden kivut. Katsellaan. :)

Esikoista siis odotan eli kaikki on jännää ja uutta. :love:
Hihii!:love: Mäkin eksyin jo tuonne Face-ryhmään. Älä huoli täällä kirjoitetuista jutuista, siellä ihmiset kirjoittelee noloja juttuja ihan omalla naamallaan :D mullakinhan menkkojen pitäis alkaa vasta huomenna, mut uskaltauduin silti mukaan tuonne.
 

Yhteistyössä