Elokuisia varovasti huhuilen..

@Marceline jos tulehdusta pelkäät, kannatan ihan oman mielenrauhan vuoksi lääkärissä käyntiä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että koko tuo osasto käyttäytyy oudosti raskausajan. Olin viimeksi 9 kk:n aikana 20 krt varma että on jokin tulehdus mutta ikinä ei ollut mitään. Tsemppiä siis!

Nytkin valkovuotoa on tavallista enemmän ja virtsa haisee oudolta, mutta ne oli mulla viimeksikin raskausoireita, joten kaipa nytkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Marceline
Heippa kaikille! Olen tätä ketjua jo jonkin aikaa vilkuillut, mutta nyt ajattelin vihdoin liittyä mukaan. :) Esikoinen tulossa ja nyt mennään noin rv 5+2. Clear bluen digi näytti eilen, että hedelmöityksestä kulunut 3+ viikkoa. La olisi ihan elokuun lopussa 30.-31.8. Tähän mennessä oireina mm. jo reilu pari viikkoa kestänyt kohdun alueen juilinta, rintojen turvotus + kipeytyminen ja vähän krapulainen fiilis. Pahoinvointia ei toistaiseksi. Onnen ja jännityksen sekaisin tuntein täällä :love: Olisin myös kiinnotunut faceryhmästä, mutta ehkä odottelen vielä liittymisen kanssa varhaisultraan asti :rolleyes:
 
Liityn varovaisesti tänne. Meillä on kotona ennestään yksi energiapakkaus ja toista nyt odotellaan. Tässä välissä yksi kkm ja kaksi kemiallista. Sainkin noiden takia jo alkuraskauden ultran viime viikolle ja silloin 5+5 näkyi jo pikkuinen ja pieni sydämen syke. :love:Toinen kontrolliultra ens viikolla. Nyt siis 7+0 ja laskettu aika joskus elokuun puolivälissä, tosin aion kaikille sanoa että la on syyskuussa, koska esikoinenkin syntyi vasta rv 42. :LOL: Eipähän tuu turhia kyselyitä että jokojoko.

Esikoisesta kärsin tosi vaikeasta raskauspahoinvoinnista ja näyttää että tämän kanssa ei päästä helpommalla. Oon tän viikon aikana syönyt lähinnä karkkia ja sipsejä, koska mikään muu ei maistu. Ja tänään tuli ekat oksennukset aamulla. Mutta onneksi esikoinen on jo päiväkodissa ja mies saa huolehtia kodin pyörittämisestä.:sleep:
 
Joku kyseli jotain hyviä sovelluksia - multa myös ääni tuolle preglifelle! Sopivan selkeä ja ulkonäöltään kivempi kuin moni muu :)

Täällä nyt viides päivä aivan järkyttävän huonoa oloa takana. Eilen en ihme kyllä oksentanut kaiketi kertaakaan, mutta taas tänään senkin edestä varmaan jo ainakin neljästi ja pahalta tuntuu edelleen.
Samoin kuin eilen, sain myös tänään yhden lämpimän ruuan alas joskus myöhemmin iltapäivällä. Jos saa kunnon ruuan syötyä, on pienen hetken ihan ok olo, samoin oksentamisen jälkeen. Huono juttu että sen ruuan saa tosiaan alas ja pysymään alhaalla vain tuolloin keskellä valveillaoloaikaa, kun sillä hetkellä on muuten aavistuksen vähemmän huono olo. Aamut ja illat ihan hanurista.. Nyt on yksi rahka tässä edessä, katsotaan uppoaako. Ihan kamala olo henkisesti ja fyysisesti jo näin lyhyen pahoinvointiajan jälkeen - esimerkiksi kamala jano usein, mutta vettäkin juodessa velloo vain yökkäilyn rajamailla.

Muuten ei suuria tuntemuksia, pientä menkkamaista juilintaa ihan vähän joskus. Tänään yhden pöntön halailun jälkeen hetken koski alaselkään, mutta pienen makoilun jälkeen meni pois.

ÄLLÖVAROITUS:
Ihan vinkkinä, minttusuklaakeksistä saa ihan siedettävän makuista oksennusta :sick:
 
Tsemppiä @Kukha ja @Titi-uu89 pahoinvointiin. Jännä että sitä kutsutaan usein aamupahoinvoinniksi kun se on enemmän kokopäiväistä. Esikoisesta mulla oli tosin pahinta aamusta ja nuoremmasta illalla. Täälläkään mikään ei maistu ja etoo jos yskittää, mutta varsinaista pahoinvointia ei nyt vielä oo, ei tosin ollu tällä viikolla aiemmistakaan. Nyt 5+3 tai 5+4 laskurista riippuen.

Oon tällä viikolla lasten kanssa yksin lomalla, tuleepa rentouttavaa. Ja toisen synttäritkin pitäisi jaksaa järjestää...
 
Tsemppiä pahoinvointiin! Aamulla mullakin tuntui että kahvin vois vaikka jättää väliin, mutta joinpa kuitenkin. Muuta en saanu alas kuin cream crackereita.

Myöhemmin sitten tuntuukin, että vois syödä koko ajan ja nälkä kurnii. Onko muilla?

Join karpalomehua eilen ja tänään ja kivut katosi. Ehkä siellä oli jotain alkavaa tulehdusta tms tai sitten en ollut juonu tarpeeksi.
 
Onnea uusille plussanneille ja tsempit pahoinvoinnista kärsiville! I feel you... en oo pystynyt edes kirjottamaan tänne, kun jo pelkkä näytönvalokin saa oksentamaan.
Siis aivan järkyttävä olo.. turvottaa ja oma kroppa ällöttää! Onko teillä miten painon kanssa mennyt? Mulle on pahoinvoinnista huolimatta tullut jo 3kg. Nyt 8+0 :sick: esikoisesta tyli 6kg koko raskauden aikana. Vituttaa ja stressaa, kun mulla ei oo koskaan ollu "tervettä suhtautumista" mun painoon.. no mutta näillä mennään.. ainiin ja käytiin myös varhaisultrassa ennen joulua 6+2 ja yks herne siellä oli. :love: ja hei hyvää uutta vuotta!! :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kukha
Mä heräsin taas aamuyöstä monta kertaa oksentamaan, aina en edes ehtinyt juoda hieman vettä alle, joten varmaan puolet sisäelimistäkin tuli käännettyä ympäri..

Laitoin sitten tänään miehen ostamaan pahoinvointirannekkeet apteekista, olkoon sitten kuinka placeboa tai totta tahansa, pääasia että nämä tuntuu aivan hiukkasen auttavan, iltapäivän jälkeen en ole oksentanut. 20e investointi, kokeilkaa ihmeessä jos on mahdollista. En vanno näiden nimeen todellakaaan, mutta tämän olon varmasti haluaa pois kuka tahansa sen joutuu kohtaamaan.

Tosin söin rannekkeiden laiton lisäksi myös suolaisen mozzarella-pakastepizzan, mikä voi osaltaan auttaa hiukan. Eilen tosiaan päiväruuan jälkeen ei enää mikään ruoka (rahka, kananmuna yms) pysynyt sisällä ja menikin lähes vuorokausi minkään järkevän alas saamiseen. Tänään pizzan lisäksi yksi omena, muutama kirsikkatomaatti, vissyvettä ja muutama sokerinen piparminttukarkki, että saa hiukan sokereita ylös... #terveellisyys... :(

Edelleen mietin, että jos täällä vatsassa jotain elinkelpoista kasvaa, niin kuinkahan monta...? :D Aikainen plussa jo muutama päivä ennen menkkojen aikaa, nyt tämä valtavan huono olo... Kai se yksi on todennäköisempää silti. Ekaan neuvolaan vielä 2,5 viikkoa, siellä ei vielä ultrata. Raaskisikohan sitä alkuraskauden ultraa harkita..? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Mä heräsin taas aamuyöstä monta kertaa oksentamaan, aina en edes ehtinyt juoda hieman vettä alle, joten varmaan puolet sisäelimistäkin tuli käännettyä ympäri..

Laitoin sitten tänään miehen ostamaan pahoinvointirannekkeet apteekista, olkoon sitten kuinka placeboa tai totta tahansa, pääasia että nämä tuntuu aivan hiukkasen auttavan, iltapäivän jälkeen en ole oksentanut. 20e investointi, kokeilkaa ihmeessä jos on mahdollista. En vanno näiden nimeen todellakaaan, mutta tämän olon varmasti haluaa pois kuka tahansa sen joutuu kohtaamaan.

Tosin söin rannekkeiden laiton lisäksi myös suolaisen mozzarella-pakastepizzan, mikä voi osaltaan auttaa hiukan. Eilen tosiaan päiväruuan jälkeen ei enää mikään ruoka (rahka, kananmuna yms) pysynyt sisällä ja menikin lähes vuorokausi minkään järkevän alas saamiseen. Tänään pizzan lisäksi yksi omena, muutama kirsikkatomaatti, vissyvettä ja muutama sokerinen piparminttukarkki, että saa hiukan sokereita ylös... #terveellisyys... :(

Edelleen mietin, että jos täällä vatsassa jotain elinkelpoista kasvaa, niin kuinkahan monta...? :D Aikainen plussa jo muutama päivä ennen menkkojen aikaa, nyt tämä valtavan huono olo... Kai se yksi on todennäköisempää silti. Ekaan neuvolaan vielä 2,5 viikkoa, siellä ei vielä ultrata. Raaskisikohan sitä alkuraskauden ultraa harkita..? :unsure:
Hei mä käyn kyllä hankkimassa ne rannekkeet kans! Pakko testata kaikki, kun ei tätä oloa jaksa :sick: Suosittelen kyllä varhaisultraa, jos suinkin on mahdollista käydä! Kyllä se antaa omanlaisen varmuuden ja helpotuksen (y) Mitkäs viikot sulla oli kukha? :) tai onko nt ultra-aika jo selvillä? Mulla on vasta ens viikolla eka neuvolla rv 9+2, eikös ne neuvolasta laita sen lähetteen siihen ultraan vai pitikö se ite varata? Kun en muista mites se menikään..
 
Preglife-appia suosittelen minäkin! :)

Mietin että soitan neuvolaan heti tänään ja varaan ekan ajan. Kävi nyt sitten miten kävi. Ehkä saisin tuon lokakuisen kkm:n varjolla kinuttua itseni johonkin varhaisultraan, vaikka tuskinpa. Oli niin kurja se kkm kun kolmesti piti käydä ultrassa kun ei alkio meinannut tulla ulos ollenkaan. Kahdet keskeytyslääkkeet sain silloin ja onneksi sitten kaikki raskausmateriaali tuli ulos.

Tää etova olo ja kuvotus on mullakin 24/7, tullut näköjään jäädäkseen! Kuudes päivä menossa... En ole oksentanut vielä mutta ei se kaukana ole. Pitäis jaksaa 5-vuotiaan esikoisen kanssa touhuta kun on pari vapaapäivää nyt. :sick::ROFLMAO:

Mini-n-n ja tärppi 5+5
 
Hei mä käyn kyllä hankkimassa ne rannekkeet kans! Pakko testata kaikki, kun ei tätä oloa jaksa :sick: Suosittelen kyllä varhaisultraa, jos suinkin on mahdollista käydä! Kyllä se antaa omanlaisen varmuuden ja helpotuksen (y) Mitkäs viikot sulla oli kukha? :) tai onko nt ultra-aika jo selvillä? Mulla on vasta ens viikolla eka neuvolla rv 9+2, eikös ne neuvolasta laita sen lähetteen siihen ultraan vai pitikö se ite varata? Kun en muista mites se menikään..
Mulla taitaa olla nyt 6+3 :) Eka neuvola on 8+5 tai jotain, siellä yhdessä varmaan vasta katsotaan eka ultra-aika. Se tulee kaiketi sinne 12+0 tietämille, riippuen miten on vapaita aikoja. Pitää miettiä tuota varhaisultraa vielä, toisaalta houkuttelisi, toisaalta oli tilanne mikä tahansa en mä sille voi nyt juuri mitään...

Viime yö meni yllättävän hyvin, heräsin isommin ainoastaan miehen lähtiessä töihin. Rannekkeet oli yön pois, siinä kohtaa laitoin takaisin. Yksi laatta lensi tuossa kun itse lopulta heräilin, mutta nyt sain jo hiukan aamupalaakin syötyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n ja emilyyh
Eipä nuo rannekkeet kauaa ole mulle iloa tuoneet :cry: Se yksi yö ja aamu meni hyvin tosiaan, nukuin hyvin ja aamulla oksensin vain kerran. En tiedä auttaako rannekkeet ihan aavistuksen, mutta eilen lähdin sen yhden oksennuksen jälkeen päivällä iloiten käymään ulkona. Illalla se kostautui ja oksentelin varmaan tunnin parin välein melkein aamuyöhön asti, tänään aamulla lisää ja tuntuu vain jatkuvan. Tän päivän ruokasaldo 2 maissinäkkileipää ja yksi omena, joka tuntuu ihan näillä näppäimillä kyllä tulevan ylös. Sängyssä pysyin vessa- ja juomareissuja lukuunottamatta melkein iltapäivä viiteen.

Soittelin neuvolaankin päivällä, että mitä mä voin tehdä, kun varsinkin aamut ja illat vain taistelen oksennusta vastaan, hyvänä päivänä halailen pönttöä vain pari kertaa, huonona näemmä lähemmäs kymmenen. Pääsen ensi vkon tiistaina käymään, katsotaan onko painossa ja jossain ketoaineissa hälyttäviä muutoksia. Siinä vaiheessa tätä oloa olisi takana noin 2vkoa ja neuvolan tädin mukaan näillä viikoilla pahan olon voi kuitenkin odottaa vielä kestävän jonkin aikaa...

Voi :poop: sanon minä. Tsemppiä kaikille, en toivo tätä kenellekään!
 
Eipä nuo rannekkeet kauaa ole mulle iloa tuoneet :cry: Se yksi yö ja aamu meni hyvin tosiaan, nukuin hyvin ja aamulla oksensin vain kerran. En tiedä auttaako rannekkeet ihan aavistuksen, mutta eilen lähdin sen yhden oksennuksen jälkeen päivällä iloiten käymään ulkona. Illalla se kostautui ja oksentelin varmaan tunnin parin välein melkein aamuyöhön asti, tänään aamulla lisää ja tuntuu vain jatkuvan. Tän päivän ruokasaldo 2 maissinäkkileipää ja yksi omena, joka tuntuu ihan näillä näppäimillä kyllä tulevan ylös. Sängyssä pysyin vessa- ja juomareissuja lukuunottamatta melkein iltapäivä viiteen.

Soittelin neuvolaankin päivällä, että mitä mä voin tehdä, kun varsinkin aamut ja illat vain taistelen oksennusta vastaan, hyvänä päivänä halailen pönttöä vain pari kertaa, huonona näemmä lähemmäs kymmenen. Pääsen ensi vkon tiistaina käymään, katsotaan onko painossa ja jossain ketoaineissa hälyttäviä muutoksia. Siinä vaiheessa tätä oloa olisi takana noin 2vkoa ja neuvolan tädin mukaan näillä viikoilla pahan olon voi kuitenkin odottaa vielä kestävän jonkin aikaa...

Voi :poop: sanon minä. Tsemppiä kaikille, en toivo tätä kenellekään!
Tsemppiä kovasti sulle sinne ja jaksamista! Toivottavasti tilanne helpottais pian. En yhtään ihmettele että on tosi rankkaa, itse oon valittanut kun mun kestokrapulainen olo ja mieletön kuvotus on kestänyt viikon. Olen kuitenkin onnekas ettei ole tarvinut oksentaa! :sick: Syöminen auttaa ihan hetkeksi mutta kun ei tee mieli syödä mitään.. Tänään olin ulkona pojan kanssa ja vedin mm. häntä pulkassa, eli tosi kevyttä liikuntaa niin sekin tuntui olevan liikaa nyt. :unsure::sick:

Tsemppiä kaikille oireista kärsiville, kyllä se vielä helpottaa. :)
 
Moikka! Täällä kirjoittelee 26-vuotias 8+0 viikoilla oleva hormonihirviö ( jos miehltä kysytään :D) eli la olisi 15.8. kävin tuossa vasta varhaisultrassa, jossa näkyi pieni sydän sykkivän. on se vaan niin helpottavaa!! tänään alkoi oksentaminen.. kuvotusta ollut jo mutta ekasta raskaudestakaan en näin pahoin voinut. noh mutta kärsin ja nautin samaan aikaan ❤ kivaa ja niin epäuskoista liittyä tähän ryhmään, ihanaa kyllä

nappasin tuolta painoon liittyen.. muistan viime raskaudessakin ekaks tuli muutama kilo ilmeisesti turvotusta mutta sitten se alkoikin tippumaan siinä viikolla 12 ja taas alko sitten nousemaan. mutta nyt kans semmoset turvotukset ettö huhhuh pitää olla löysät paidat ettei kukaan arvaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Kukha
Onnea jonuan!

Täällä on tosi hiljasta, taitaa suurin osa olla pahoinvoinnin kourissa?
Mä oon toistaiseksi säästynyt suurimmilta kuvotuksilta, vaikka aamuisin ei enää kunnon aamiainen maistu. Toivottavasti ei tulekaan.

Onko täällä kellään kissoja? Ooteko edelleen tyhjentäny hiekkalaatikon normaalisti vai hoitaako joku muu sen hommman? Mä tyhjennän itse, mutta pidän hanskoja kädessä. Meinasin kysyä kätilöltä jos pääsis siihen toksoplasmatestiin.
 
Onnea @jonuan :)

Tsemppiä pahoinvoiville! Mulla nuo rannekkeet vei pahimman terän pahoinvoinnista, joten suosittelen. Nyt se ei oo ihan vielä voimissaan mutta välillä nostaa päätään eli ihan nurkan takana toivottavasti kolkuttelee... Vaikka se on inha oire, jotenkin kummasti tykkään kaikista oireista...

Tänään 5+6 ja jouduin käymään lääkärissä keskustelemassa lääkityksistä, jotka aloitettiin raskautumista varten. Samalla kurkkasi kohtuun ja jokuhan siellä köllii oikeassa paikassa ja vastaa viikkoja, joskin varhaisten viikkojen takia syke ei vielä näy...

Jos tuo FB-ryhmä kiinnostaa, hakekaahan Katja Koo jonka profiilikuvassa köllöttelee harmaapöksyinen paljasvarpainen vauva mustavalkoista kuusitapettia vasten ja pistäkää kaveripyyntöä, kivaa porukkaa on saatu täältä :) Lupasin ottaa täällä aktiivisesti keskustelevat mukaan milloin haluatte :)
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille ja kovasti tsemppiä pahoinvoiville! Itsellä nyt 6+0 ja toistaiseksi on ollut vain lievää etovaa oloa. Erityisesti jotkut hajut kuvottaa, mutta vielä ei oo ollut lähelläkään, että tarttisi yökkiä.

Vielä pitäisi viikko odotella varhaisultraa - silloin olisi 7+0, mutta pohdin tässä, että onkohan se kuitenkin liian aikaisin... Millä viikoilla te muut ootte käyneet/meette varhaisultraan?

Kivaa viikonloppua kaikille! :)
 
Meillä oli aiempien keskenmenojen takia ultra jo viikolla 5+5, silloin näkyi jo pieni sydämen syke ja kontrolli nyt tänään eli 7+5 ja kaikki siellä hyvin. :love: Sain käteeni jo neuvolakortinkin ja ens maanantaina eka neuvola.
 
Moi!

Täällä yksi joukkoon liittyvä. Esikoista odotellaan :) la 31.8. ja nyt siis 6+0. Ens viikolla on varhaisraskauden ultra, jännää! Oon pelänny kauheesti keskenmenoa ja sit tuulimunaa tai kohdunulkoista. Jotenkin epätodellinen olo koko raskaudesta vielä :)

Oireetkin hyvin vähäisiä, lähinnä nännien arkuutta ja väsymystä, mikä sekin voi olla arjestakin johtuvaa. Onks täällä muita, joilla lähes oireeton alku? Voihan ne oireet sieltä vielä toki tullakin kun niin alussa ollaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Huomenta mammat! :)

Moi!

Täällä yksi joukkoon liittyvä. Esikoista odotellaan :) la 31.8. ja nyt siis 6+0. Ens viikolla on varhaisraskauden ultra, jännää! Oon pelänny kauheesti keskenmenoa ja sit tuulimunaa tai kohdunulkoista. Jotenkin epätodellinen olo koko raskaudesta vielä :)

Oireetkin hyvin vähäisiä, lähinnä nännien arkuutta ja väsymystä, mikä sekin voi olla arjestakin johtuvaa. Onks täällä muita, joilla lähes oireeton alku? Voihan ne oireet sieltä vielä toki tullakin kun niin alussa ollaan :D
Älä huoli, se on niin yksilöllistä kuinka paljon ja mitä oireita on missäkin vaiheessa raskautta. :) Näihin asioihin ei voi juuri itse vaikuttaa, mutta helpommin sanottu kuin tehty yrittää olla stressaamatta liikaa. :whistle: niin ja tervetuloa mukaan!:love: kivaa kun tulee lisää porukkaa.

Itsellä on ollut töissä kiirettä ja kotona ei sitten oikeen jaksaiskaan tehdä mitään... :D Mulla on kuun puolessa välissä tosi tärkeä tentti Helsingissä ja oon epätoivoisesti yrittänyt valmistautua siihen. :sleep:(n) En ole oikein ehtinyt täällä käydä kirjoittamassa, mitä nyt nopeasti olen lukenut mitä muut on kirjoitellut. Tää jatkuva etominen käy kyllä voimille vaikka mitään ei edelleenkään ole tullut ylös. :sick: Palelen myös kovasti ja tissit on edelleen kipeät.

Ensimmäinen neuvola on minulla 25.1. ja viikot on silloin muistaakseni 9+0. Vähän hassua kun mun neuvolan täti on mun pojan tarhakaverin äiti, ne asuu tässä lähellä. :ROFLMAO: pieni paikka! Kovasti se kertoi pitävänsä peukkuja että tällä kertaa menisi kaikki hyvin. :)

Nyt pitää lähteä taas töihin! Hauskaa viikonloppua kaikille! :love:
Mini-n-n ja tärppi 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija18

Yhteistyössä