Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Moi taas pitkästä aikaa kaikille uusilla ja vanhoille!
Alkaapa olla loppusuoran tuntua täällä :p ! On helpottavaa lukea muiden kuulumisia kun monilla on ihan samat vaivat mitä itselläkin! Yöt varsinki on käyneet hankaliksi, miehelle kiukkusinki että mitä mun hyödyttää edes tulla sänkyyn kun ei nukkumisesta mitään tule kuitenkaan! Ja päivisin mulla on seurana kaks termiittiä joten päiväunet jää monesti vaina haaveeksi!
Onneksi voi laittaa välillä lastenohjelmat pyörimään ni saa edes hiukan huilailla :saint:
Kyllä alkaisi pienetkin lähtemisen merkit olla ihan tervetulleita, vaan ei! Kivuttomat supparit on kyllä päällä jatkuvasti mut muuten menee kaikki niin vallan hienosti, yritin neuvolassa kysellä mahdollista pääsyä lääkärille tarkistukseen ja mahdollista painoarviota kuulemaan, vaan eipä täällä moisia tarjoilla kun ei kerran ole mitään pielessä... |O
Vaan mahakuvan päivitin profiiliin, jospa tuota ei kauaa tarvis kiikutella tuollaisena, vaan saisi sen pikkuisen nyytin syliin tuhisemaan... :heart:
:wave: Riepu 36+4
 
Marsu81:me ajellaan kohtuu useinkin ikeaan täältä (noin 45minsaa autolla) ja riippuu kyllä varmasti liikkeestä täysin,mutta ainakaan Espoon Ikean alesta en ole kuunaan mitään löytänyt!!!Alekama on jotenkin "toiasarvoista" ja "likaisen näköistä".....liekkö minun huonoa tuuriani sitten:/

viimeisestä lääkärikäynnistä:jäi eilen lopulta hyvä mieli.Eli huomenna täydet 36+1 kasassa ja "paikat pehmeinä joka suuntaan" lääkärin mukaan ;) Ainoastaan epäili perätilaa ja jouduin heti ultraan synnärille,mutta siellä oli juuri niinkuin pitääkin pää alassuin.Huoh :whistle: Nyt ei supista,kiristä eikä vihlo.Kovin on rauahllista masussa :heart:

Augustmam:eek:lemme aika tasan samoissa päivissä menossa ja neljättähän mekin odotamme :wave:

taitaa se tosissaan olla niiskuneiti83 joka saa nyytin ekana meidän pinosta!!!Vitsailinkin tuossa [/b]nirzulleaamulla kun olimem katraienmme puistossa,että Kassu taitaa silloin elokuun puolessavälissä synnyttää :LOL:

Yöt ovat unettomia,suonia vetää mutta kuumuus ei kyllä minua haittaa:eek:n vaan ihana kun saan olla lasten kanssa ulkona ja eilenkin oltiin rannalla vielä kahdeksaan asti illalla!Kyllä tuli uni muksuillekkin suihkun jälkeen!

Nyt ripsii vettä ja esikoisen kummitäti haki hänet juuri yökylään.Eli poikien kanssa ollaan kolmistaan kun Isikin työvuorossa tämän vuorokauden.

Voimia oireileville ja oireettomille elomassuille!


K.


 
Meil on ollut ihan kivan viileää sisällä,kun oon pitänyt yläkerran partsin oven auki liki yötä päivää.Muutenkin oon nukkunut kuin tukki kokoajan (en yleensäkään herää odotusaikana yöllä edes pissalle)yleensä mul alkaa näi viikoil heräämiset klo 4 kun ootan niin innolla vauvaa ja haluan kaiken valmiiks hyvissä ajoin.Nyt kaikki kotona alkaa olla valmista vauvan tuloon,ettei tarvitse heräillä aamuyöstä.

Nyt tuo esikoinen valtaa koneen ja mä hipsin kotihommiin :saint:
 
Täällä myös kuultu noita; voi kauhea, miten sinä jaksat näillä helteillä - valituksia. Onhan se tietysti vähän rankempaa kun on turvotus päällä ja muuten, mutta kotona tosian on kiva olla vain ihan vähillä vaatteilla. Esikoinen syntyi toukokuussa ja kyllä oli hankalaa tosiaankin kun oli kauheat paukkupakkaset vielä maaliskuussa, niin löytää sopivia vaatteita päälle. Olipa pakko silloinkin olla kotioloissa aika paljon. Toinen syntyi myös elokuussa ja kyllä minulla paljon paremmat muistot siltä odotusajalta on.

Eilen kävin taas neuvolassa. Terkka sanoi että vauva on hiukan laskeutunut ja sf-mittakaan ei ollut kasvanut kuin 0,5cm viime käynnistä. Minusta se kuulostaa ihan kamalalta kun en haluaisi vielä vauvan syntyvän. Minulla kun on tuo insuliinihoito niin vauvan keuhkot ei kehity normaalivauhtia ja siksi pelottaa. Muuten kaikki oli suht hyvin. Lisärautaa on nyt alettava syömään kun hb oli vain 114. Painoa ei ollut tullut kuin +467, joka on minulle vähän kun edellisillä kerroilla on ollut aina yli +600! Katselin edellisiä äitiysneuvolakortteja ja molemmilta olen alkanut viimeisen kuukauden aikana puottaa painoa. Eli samaan malliin taas mennään ilmeisesti... Poju oli onneksi pysynyt raivotarjonnassa, joten leikkaushaava pysynee näillä näkymillä samoin päin =)
Tai terkka kyllä arveli että tyttö täältä olisi tulossa... tiedä nyt sitten kumpi tulee, oikeastaan aivan sama. :heart:

Maanantaina olisi taas äitipolilla käynti ja silloin tarkistetaan muutkin tilanteet ja ultrataan. Odotan jännityksellä!

Seriina ja poju 33+2
 

Onneksi tänään on viileämpää kuin eilen!!! Jalat taas niin turvoksissa ettei kengät mee jalkaan. Onneksi mieheni hieroo joka ilta niitä niin helpottaa pikkasen. Yitä ei kunnolla saa nukuttua. ei tiedä miten päin olis ja neiti pitää niin omaa juttua vattassa ja koko ajan saa ravata pissalla.

Sunnuntaina lähdemme viikoksi vepsään mökille rentoutumaan ennen suurtakoitosta ja elämänmuutosta! Saamme nauttia toisistamme ja olla ihan rauhassa. Puhelimet kiinni pariksi päiväksi niin ei ainakaan kukaan häiritse!

Mitäs meinaatte vkoloppuna puuhailla? nyt hakemaan mies töistä ja sen jälkeen mansikoita poimimaan,nam!
 
Kassu: Niin meillehän on tulossa jo viides lapsi,neljäs elokuinen ja yx on sit toukokuinen.Ihania aikoja oli molemmat odottaa.

Täällä on ihan kohta kaikki valmiina(siis hommista,jotka aion tehdä ennen vauvan syntymää )Vielä ikkunoiden ja saunan perusteellinen pesu on edessä,sit heittäydyn sohvaperunaksi.

 
Ja huh että jaksaa supistella, eilen otti tosi koville kun koko illan oli vatsa kovana ja alamahaan kohdistui supparit kaikkein enin.Rauhoittuivat kun menin sänkyyn ja aloin hengitteleen rauhallisesti ja kuuntelin rentouttavaa musiikkia. Jännittää vain miten selviää nyt viikonlopun yli kun taas alkoivat supparit vaivaamaan.

Kävin eilen sitten ostamassa vaunut ja pinnasängyn Lastentarvikeliikkeestä. Vaunut ovat Emmaljungan edge/sport siis isot vaunut. Väri on vaalein mikä niistä löytyy että onpa sit oltava tarkkana ettei olis heti likaiset. Mut ne on sit nätit. Ratasosaa kokeiltiin jo meän kohta 3 v. neidillä ja on siinä parempi istua kuin matkarattaissa." On ne niin ihanat" tuumas tyttö, olen samaa mieltä. Pinniskin on vaalea ja purulaidoilla suojattu. Saatiin kaupanpäällisiksi sellainen vaipparoskis joka käärii vaipat pussiin, onko teillä kellään sellaista? Onko se kuin kätevä kun siihen pitää nähtävästi ostaa niitä pusseja et se toimis ja mitähän ne pussit sit maksaa kun ei myyjä siitä mitään maininnu? :whistle: :/ :whistle:

Lämpimät ilmat kyllä riittää toistaiseksi mulle ainakin. Hiki valuu pitkin päätä varpaisiin asti vaikka ei oo yllä kotona ku bikinit, ovet ja ikkunat auki niin että läpivetokaan ei auta. mulla on käytössä tytön harso että saa tuolla muualla liikkuessa edes vähän kuivattua naamaa hiestä. Onkohan mulla vaihevuodet alkamassa täs samalla :LOL:

Mie varmaan makoilen koko viikonlopun tai jos pystyn niin pakkailen muuttoa varten. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Muistui mieleeni kertoa yks ihan kiva jutska :) Meijän hallituksen presidentti Zapatero kertoi muutama päivä sitten lakiuudistuksesta jossa kaikille 3.7.2007 jälkeen syntyneille vauvoille ja heidän laillisesti maassa asuville perheilleen maksetaan 2500 euroa puhtaana käteen :D ...uusi keino saada äänestäjiä ja syntyvyys (joka on Euroopan matalimpia) nousuun. Ainahan tuommoinen starttiraha tulee tarpeeseen :wave:

Hehe, mies oli kätilöimässä serkkuaan joka sai pojan 2.7 :headwall:
 
Missäpäin asuitekaan?Aikas mukava "ÄITOYSPAKKAUS" juu teidän perheelle!

jälkisupistuksista joku täällä kyseli ja minun täytyy myöntää,että vaikka kolme olen jo synnyttänyt,niin samanlaiset aika lievät jälkisupparit ovat olleet joka kerta.Paitsi nyt viimisellä kerralla piti oikein lääkkeitä popsia siihen,että kohtu supistuisi tosissaan.Eli ei ne välttämättä siis kovene kerta kerralta.

Augustmam:sorry,viideshän se teille jo oli :ashamed: Mie muuten tein viime lauantaina sen saunan ja kypyhuoneen "hammasharjallahinkkauspesun".Ai että on sitten ihana löylytellä kun tuoksuu niin puhtaalle!Tänään laittelin vielä jotakin pientä vauvalle sekä ostin new born-vaippoja.....että sitä aina unohtaa kuinka pieniä ne on!!!!


Kassu Ja Alma
 
Minullakin on ollu niin kovasti virtaa heti kun keli vähän viileni... Ja olo on taas sellanen maailmanvoittaja-olo... :LOL: Sellanen asia tuli tuossa mieleeni kun täällä on jo noita kokeneempiakin lasten hoitajia, et minkä verran noita puhdistuspyyhkeitä kannattaa/ on hyvä käyttää?Tietty kakkavaipan jälkeen pestään kunnolla, mut voiko muuten sit pyyhkiä niillä? Tai onko edes tarvetta? Mielessä pyörii taas paljon näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta kysympähän kuitenkin!! :ashamed: Ja entäs sitten se pullojen ja tuttien pesu? Pitääkö ne ihan kunnolla KEITTÄÄ vai riittääkö jos kaataa veden keittimestä vettä päälle? Ja :flower: sille joka viitsii vastailla...

Tea ja PoikaniTarmo 34+5
 
Tänää ostettiin tulevalle vauvalle vaippoja, ja tällä välin kun istuskelin koneella, jatelkkarissa oli pikkukakkonen menossa , eipä tyttö katsonutkaan telkkua vaan oli vaipottanut kaikki nuket ja nallet osalla oli jo kerenny tulla tarpeitakin vaippoihin....pikku kiviä. Ei voinu suuttua naurattaa :LOL: :LOL:
 
Minä käytin hoitoliinoja koko ajan vaipanvaihtojen yhteydessä kun vesi kuivatti tytön takapuolen ei tarvittu rasvauksia sen kummemmin ja pylly pysyi hyvänä. Puhdistuspyyhkeet on vieläkin kuvioissa mukana, todella käteviä kun ollaan ulkona saa vähän putsattua käsiä ja kasvoja. Kulkee mukavasti laukussa.

Tuttipullot ja tutit keitin päivittäin ja niin aion tehdä nytkin, ei se niin kauaa aikaa vie samalla kun laitan ruokaa muulle perheelle.
 
Tea84:meillä on käytetty likipitäen vain pylllypyyhkeitä tällä kuopuksella,meillä oli vessaremontti ja en halunnnut kakkapyykille viedä aina suihkuun,pyllypyyhkeet oli loistava ratkaisu,ainut merkki tosin mikä meidän tytölle kävi,oli ja on yhä pamperssin pyllypyyhe,se tavallinen.

Sillä oon pyyhkinyt tahroja tytön vaatteista ja suun ympystäkin kun on sottaantunut....

Nytkin oon ostanut pyllypyyhkeitä varuilta tulokkaalle,mutta kun kestoillaan,niin varmasti enemmän tulee käytettyä sit ihan kunnon pesullakin kun vessassa on lavuaarikin :D

Tutit minäkin keitän päivittäin ensimmäiset kuukaudet,yhden pikkupullon ostin vesipulloksi,tuttelia tai nannia en osta edes varuiksi,kun en oo tarvinnut sitä kertaakaan kotiuduttua,viime imetys loppui tosin vauvan ollessa 5kk 3 viikon iässä,kun tyttö teki täydellisen imemislakon.Koetin kaikki konstit,mitä imetystukilistalta ja neuvolasta sain,mut ei auttanut.

Nyt toivon todella,että tämän vauvelin imetys onnistuisi 9-10kk ikään asti.


Meiltä ei puutu kuin ne tuplat ja ne hankitaan,kunhan miehelläkin riittää aikaa lähtee katsomaan niitä.

Iituliini:meilläkin tuo tyttö 1v11kk laittaa vähän väliä omalle vauvanukelle omia vaippojaan.On melkoistavaipan kulutusta,kun tyttö ottaa itseltään heti vaipan pois kun yksikin pissa tulee (eikä suostu potalle)Eikä auta,vaik tytöllä ois body ja farkut päällä,riisuu ensin ne pois :D¨

No oppiisit kuivax kun oppii.Meil tuo 6v tyttö oppi yö ja päiväkuivax heti 2 vuotta täytettyään,ihan yllättäen.

Tämäkin tyttö on usein jo yöt kuivana,vaipassa ei ole mitään.Ekat pissit tekee vasta 9 maissa,mut en yritä potalle väkisin,sit kun oma halu on takaisin (teki jo pari kk sit pottaankin)on oikea aika uudelle yritykselle :)

Otin muuten tuolloin 35+5 2 kuvaa,tuon joka on profiilissa ja toinen on kerhossa,otettu ennen ja jälkeen mattopyykin ja siinä kerhon sivulla olevassa kuvassa näyttää masu melkolailla isommalle,kuin vaatteet päällä otetussa.

 
HEI KAIKILLE :wave: !!!
Mahtuuko messiin, kolmatta vauvaa odottava 26vuotias Tampereenseudulla asusteleva perheen äiti. Isukki on kans 1981vuosimallia, ihanat poikamme ovat 3- ja 6vuotiaita. Lemmikkejä ajokoira ulkotarhassa, ja kodinhoitohuoneessa oleilee luppakorvakaniini.
Uusin perheenjäsenemme laskettu aika on 14.08.2007. Ja huolenamme on ollut rakenneultrassa 20vkolla näkyneet kaksi vesikystaa pään sis.
Muita liitännäislöydöksiä ei, joten lääkärit ovat sanoneet vauvan "kuuluvan normaaliin piiriin" ja kystien olevan suht yleisiä. Tällä hetkellä kystat "kuivuneet/pienentyneet". 2vkon päästä vielä kontrolli, ja syntymän jälkeen lastenlääkäri tutkii paremmin. Kova huoli kuitenkin kokoajan syntymättömästä, ja tietämättömyys pelottanut... sekä tuen tarve. Kun lähipiiri ei mielestämme osannut suhtautua "outoon" asiaan, "teidän täytyy nyt harkita keskeyttämistä, jos sikiö vaikeavammainen"-sanoi anoppini ... :ashamed:
Onnekseni 2ystävätärtäni, ja mies ja lapsemme ovat kuitenkin pitäneet minut järjissäni. Nyt kaipaisin näihin alkaneisiin äitiyslomapäiviini piristystä, joten meneekö hakemukseni läpi hyvät eloveenat/ elokuiset 07!
-mizu viikoin 34+2 :wave:
 
kassu: Asumma Espanjassa B)
Tea84: Meil on olleet puhdistuspyyhkeet ahkerassa käytössä, mutta aina on pyllypuoli pesty vedelläkin (ja miedolla pesuaineella) vähintään kerran tai 2 päivässä. Osta paketti valmiiksi kotiin ja kokeile! Meille on sopineet kaikenmerkkiset pyyhkeet...yleensä oon valinnut pyyhkeet tuoksun mukaan :p (vaikka osa niistä on hajuttomia). Sellaiset pakkaukset on kätevimpiä, joissa on kovamuovinen, suljettava luukku päällä...ei kuivahda pyyhkeet. Pienemmät pakkaukset sopii hoitolaukkuun kun lähetään kotoa ja niillä sit saa pyyhittyä kädet ja jalat ja kaiken muunkin ;)

mizu: Tervetuloa :flower: Meidän esikoiselta löytyi myös rakenneultrassa 2 kystaa päästä, jotka sitten olivat n.7 viikon päästä hävinneet kokonaan. Tottakai tuommoinen löydös aiheuttaa aina suurta huolta, mutta tutkimusten mukaan pelkästään kystat ei liity mihinkään kehityshäiriöön. Sellaista vaikeaa vammaisuutta kuin 18-trisomiaa sairastavilla vauvoilla löytyy noita kystia useammin, mutta jos vauvalla tämä vamma olisi, rakenneultrassa näkyisi silloin myös muita vaikeita kehityshäiriöitä ja sikiö olisi huomattavasti pienikokoinen keskiarvoon nähden. Meidän tyttöä ei tutkittu syntymän jälkeen. Tyttö on ollut terve kuin mikä :saint:

Jälkisupparit sattui minua ekojen viikkojen aikana aina silloin kun imetin. Samalla myös lorahteli jälkivuotoa.
 
Peppupyyhkeitä menee runsaasti meidän huushollissa.Kakat pyyhin niillä aina ensin (ei ole muuten rasvoja tarvittu) ja kun ollaan muualla kuin kotona niin ovat aivan MUST!!!!Lähinnä minulla vaikuttaa merkkivalintaan tällä hetkellä hinta ja käytän aika usein Lidlin tai sitten X-tran pyyhkeitä.Mutta aina on käsveskassa ja kotonakin käytän mm.suun pyyhintään ruuan jälkeen ym.

Missäpäin Espanjaa asustelette muuten laluz?

mizu:teretulemast!!!!

Molemmat pikkujätkät nukahtivat ja mies siis töissä aamuun asti,joten hemmottelen itseäni istahtamalla soffalle katsomaan vuokraleffaa (kotimainen Miehen työ).Elikkäs Öitä Kassun ja Kassun Massun puolesta!
 
...ja Tealle vielä,että minä kuulun siihen "äiti-ihmisryhmään",joka keittää tutit ja tuttipullot vanhanaikaisesti kattilassa.Kuopus on 1v ja vieläkin hänen tutit kiehautan varsinkin kun ollaan paljon ulkona puistoissa ja rannalla nyt kesällä.Ei ole suuri vaiva ja aika lailla terveinä (kopkop) ovatkin muksut pysyneet! Siis laitan vettä kattilaan ja kun se kiehuu,tipautan sinne tutit ja pienemmät pullotkin ja hetken päästä nostan pihdeillä kuivamaan.

Sillee....
 
Kiitoksia kaikille avuliaille!!! :heart: Ajattelinkin et hyvin voi käyttää päivittäin ja tosi käteviähän nuo on myös kasvojen ja käsien puhdistamiseen!!! Varsinkin kun ei ole hanaa lähellä...

Miten se sitten on noiden pullojen pesu? Pullotutit pitää ilmeisesti ainakin aluksi keittää joka käytön jälkeen, entä pullot? Samallahan nekin menisi.. Niin ja ihan tavallisille tuteille riittää se kerta päivässä!! Laitanko kattilaan vai kaadanko veden keittimestä kiehautetun veden päälle? Ja eikös ihan pikkuselle pidä "juomavesi" keittää aina kans?
 
Mä oon täällä ihan fiiliksissä. Eilen bongasin ylen kanavalla Apulannan, joka esiintyi Provinssi-rokissa. Nyt kaivoin Apulannan levyn esiin, jolta löytyy Armo. Että on hyvä kappale!! Tässä samalla sitä kuuntelen sitä kun kirjoittelen. Olen hieman tällainen rokkimimmi ja olen kuunnellut Himistä lähtien raskausaikana. Täytyy sanoa että on tullut lapsistakin rokkilapsia. Tyttökin (1v 9 kk) rokkeilee mukana jos minä kuuntelen esim tätä Apulantaa. Tytön odotusaikana mulla oli puhelimessa soittoäänenä Himin kappale. Tytön synnyttyä olin vaihtamassa vaippoja ja tyttö itkeskeli siinä hieman. Minun puhelin pärähti keskenkaiken soittamaan sitten Himiä. Tyttö hiljeni siinä samassa ja jäi kuuntelemaan että mikäs tuo tuttu ääni on. Oli silloin 3 päivän vanha tämä meidän kuopus. Tässäpä pläjäys musiikista illan ratoksi!

Aiemmin on ollut noita limakeskusteluja. Minulla myös tullut runsaasti valkovuotoa viime päivinä. Nyt illalla bongasin kunnon limaköntsän vessassa käydessä. En yhtään muista miten oli kun odotin kuopusta, että joko näin aikaisiin alkoi limaa tulemaan. Paria päivää ennen synnytystä (joka tosin kuitenkin käynnistettiin) irtosi limatulppa. Tämä tämän iltainen oli huomattavasti pienempi löydös. Siinä mielessä jännittelen että onko merkki lähestyvästä synnytyksestä kun annoin miehelleni luvan ottaa veljensä syntymäpäivillä kaljaa. Se ei muutamaan jää, sen tiedän kokemuksesta. Eli sinä iltana ja seuraavana päivänä ei olisi miehestä iloa synnytyksessä. Nyt toisaalta kaduttaa, että luvan annoin mutta kun nämä aiemmat raskaudet on menneet yliaikaisiksi ja kummatkin on pitänyt käynnistää. Toivon, että tämä päätös ei kaduta minua myöhemmin!

Tänä iltana olen taas pariin kertaan ennättänyt "vetämään herneet nenään". Eka juttu kun saatiin selvitettyä niin meni toinen herne tilalle. Mies alkaa varmaan olla epätoivoinen. Onneksi ei ole kuin neljä viikkoa tätä herkkua jäljellä... :LOL:

Nyt oikein hyvää viikonloppua elomasukeille!

Edie
 
moi moi!

mizu tervetuloa!

suoraan omaan mahaan: neuvolassa kaikki oli ok. painoa oli tullut parissa viikossa 950g! mutta ei syytä huoleen, kun edelliskerralla paino ei ollut noussut yhtään. kaikkiaan painoa on tullyt nyt lisää 13kg. turvotusta ei päälisinpuolin ainakaan ole. verenpaineet oli 106/jotain, hb 114, sf mitta 33cm ja vauvan syke pyöri 140 molemmin puolin. seuraava nla on taas kahden viikon päästä, kun ei mitään kummoisia vaivoja ole. vauva ei ollut vielä kiinnittynnyt.

puhistuspyyhkeet on meilläkin kovassa käytössä. mekin on käytetty paljon lidlin pyyhkeitä ja sitten pirkkaa. meillä eivät ole aiheuttaneet iho-ongelmia. samaan syssyyn uskallan suositella myös lidlin vaippoja.

iskä ja tyttö lähtee huomenna keski-suomeen. jos ilmat suosii, niin tyttö lomailee miehen siskon kanssa asuntovaunussa muutaman päivän. jos ei, niin sitten on mummujen huomissa. me ollaan kuopuksen kanssa pari päivää kahestaan.nyt kuiteskin isukin kanssa saunaan. mukavaa viikonloppua!

jari-maija 35+5
 

Yhteistyössä