Elokuu 2017

Täällä pahoinvointi ollu melkosta, saikullakin oltu...tänään parempi olo....voi kun se olis ohi ja pääsis nauttimaan, nauttiminen on hieman jäänyt ja enempi herännyt ajatus ei koskaan enää :LOL:
Tänään myös illal kauan odotettu vu, rupes jännittää sikana.

Kukaan meistä ei oo ottanu influenssarokotetta koskaan, eikä ajateltu ottaa. Siinä on se sika mukana enkä vain luota.

Kohta joulu ja odotamme meille vieraita...no täällä sairastupa, lapsi haettu kuumeisena päiväkodista..jippii...vielä on aikaa lauantaihin

Täällä mennään jo 8+1
 
Onko teillä muuten kellä jo toinen tai useampi tulossa niin oireet olleet erilaisia ekaan/edellisiin raskauksiin verrattuna? Lueskelin mitä olin kirjoitellut ekasta raskaudesta niin nyt on kyllä melko oireeton olo ollut tähän asti siihen verrattuna.

Toivottavasti täällä säilyisi keskustelu aktiivisena :)
Mulla kaikista ollut vähän eritasoiset oireet. Ekassa (tyttö) oli tosi voimakas huimaus, en pystynyt juuri pystyssä olemaan ja pahoinvointia myös. Tosin ei oksentamiseen asti. Muuten ei tainnut juuri mitään olla ja voin hyvin.

Tokassa (poika) oli pahoinvoitnia mutta vain ajoittain, saattoi olla poissa viikonkin ja sitten taas, pikkasen myös huimausta. myöhemmin issiaskipua ja lonkkanimeven löystymistä.

Kolmas (tyttö) pahoinvointia ja huimausta, ei oksentamiseen asti. Myös monena viikkona veristä vuotoa. Väsymys oli myös voimakas.

Nyt tässä ainakin vielä pahoinvointi aika laimeaa ja huimausta vähän. Vuotoa ollut kahdesti, mutta vähäistä. Saapi nähä miten etenee.

Tänään 6+0 täynnä
 
Onnea varhaisultrakuulumisista @Hipiti ja kaikki muutkin siellä jo käyneet! Tuntuupa teillä alkukuisilla jo viikot olevan pitkällä. Näin alussa ja sit loppumetreillä se korostuu vaikka aika samoissahan me tietty mennään :) Mä oon jotenkin onnistunut aina jäämään loppukuu puolelle, viimeksikin oli la 27. päivä ja lopussa oli niin malttamaton olo kun palstallakin melkein kaikki muut jo synnyttäneet. Ehkä tän kanssa jaksaa elää kumminkin :LOL:
Täällä aika vähäoireista alkuvaihetta, pieniä repäisykipuja ja palelee vielä enemmän kuin yleensä. Tein tänään vielä viikkotestin ja näytti 3+ eli kai tää kumminkin etenee :)
Pahoinvointia ei vielä ole ollut ja kahvikin maistuu. Kahdessa ekassa raskaudessa taisi alkaa pahoinvointi siinä rv 6 paikkeilla. Toivon että vielä muutamoa päiviä viipyis niin ehtisin jouluruoista nauttimaan!
On kyllä niin kiva joulufiilis vaikka töitä ollut kovasti ja joulun laittaminen jäänyt tänä vuonna vähän vähemmälle, etenkin siivoukset :whistle: mutta jos kaikki menee hyvin niin ens jouluna oon kotona vauvan kanssa ja sit ehtii nauttia kunnolla! (Nyt kun näin sanon niin koliikki on varma).

Sokeripala rv 5+1
 
Onnea varhaisultrakuulumisista @Hipiti ja kaikki muutkin siellä jo käyneet! Tuntuupa teillä alkukuisilla jo viikot olevan pitkällä. Näin alussa ja sit loppumetreillä se korostuu vaikka aika samoissahan me tietty mennään :) Mä oon jotenkin onnistunut aina jäämään loppukuu puolelle, viimeksikin oli la 27. päivä ja lopussa oli niin malttamaton olo kun palstallakin melkein kaikki muut jo synnyttäneet. Ehkä tän kanssa jaksaa elää kumminkin :LOL:
Täällä aika vähäoireista alkuvaihetta, pieniä repäisykipuja ja palelee vielä enemmän kuin yleensä. Tein tänään vielä viikkotestin ja näytti 3+ eli kai tää kumminkin etenee :)
Pahoinvointia ei vielä ole ollut ja kahvikin maistuu. Kahdessa ekassa raskaudessa taisi alkaa pahoinvointi siinä rv 6 paikkeilla. Toivon että vielä muutamoa päiviä viipyis niin ehtisin jouluruoista nauttimaan!
On kyllä niin kiva joulufiilis vaikka töitä ollut kovasti ja joulun laittaminen jäänyt tänä vuonna vähän vähemmälle, etenkin siivoukset :whistle: mutta jos kaikki menee hyvin niin ens jouluna oon kotona vauvan kanssa ja sit ehtii nauttia kunnolla! (Nyt kun näin sanon niin koliikki on varma).

Sokeripala rv 5+1
Mulla olis menkoista laskettuna ja jopa omien laskujen ja tikutetun oviksen mukaan ollut la heinäkuun lopussa, mutta nyt ultran mukaan 1.8 :)
 
Jotenkin tässä pelottaa että uskaltaako vieläkään uskoa ja luottaa kun diagnoosi on kuitenkin uhkaava keskenmeno.. Mutta lupasin kyllä itselleni että jos tänään kaikki ns.ok ja sydän lyö niin alan uskomaan raskauteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Raku-
Mehukeittoa, porkkanaa, mandariiniä... näillä mennään ja nämä maistuu. Kyllä nyt odottaa lomaa ihan hirveästi kun väsyttää niin koko ajan. makuulla on muutenkin hyvä olla.
Rintaliivi ostoksille joutuu varmaan koht lähtee kun kaikista tursuun ulos. no nyt illan saa lepäilllä ja kohta jo nukkumaan, huomen piitkä päivä.
 
Mekin nyt sitten käytiin tänään varhaisultrassa :) ei tarvitse enää jännittää, koska siellä näkyi pieni ihmisen alku ja sykkivä sydän :love:
Menkkojen mukaan la 2.8. mutta sikiön koko vastasi nyt 8+2 eli la olisi 31.7. Itse elän kyllä tuon toisen päivän mukaan. Eihän sitä tietoihinkaan muuteta, jos vaan parilla päivällä heittää, vaikka lääkäri vakuutteli, että tässä vaiheessa otetut mitat ovat aika tarkkoja tuon hedelmöityksen ajankohdan suhteen.

Mutta kaipa se on uskottava nyt viimeistään, että tämä on totta!

Tsemppiä kaikille odottelijoille!
 
Täällä taustailen ja haluaisin kovasti tulla mukaan elokuisiin, mutta minulla on sellainen tausta, etten uskalla. Takana kolme alkuraskauden keskenmenoa. Kaksi lastakin onneksi on. Tänään kävin ultrassa ja olen niin alussa, ettei siellä näkynyt paljon mitään. Ruskuaispussi ja litteän näköinen alkio kiinnittyneenä kohdun takaseinämään. Sydänääniä ei kuulunut. Viikoistakaan ei oikein varmuutta ole, mutta kovin paljon niitä ei ole. Omien laskujeni mukaan 5+0 tai 5+1. Tässä odotellaan ja jännitetään, että keskeytyykö tämäkin raskaus. Oireita on kyllä, palelee, väsyttää, janottaa, pissattaa sekä on huono olo. Voi olla, että jää jouluherkut vähemmälle. Minua ei siis tarvitse laittaa listoille, mutta taustailen täällä ja seuraan teidän kuulumisia. Hyviä vointeja kaikille ja Hipitille onnea hyvistä ultrauutisista!
 
  • Tykkää
Reactions: Hipiti
Täällä taustailen ja haluaisin kovasti tulla mukaan elokuisiin, mutta minulla on sellainen tausta, etten uskalla. Takana kolme alkuraskauden keskenmenoa. Kaksi lastakin onneksi on. Tänään kävin ultrassa ja olen niin alussa, ettei siellä näkynyt paljon mitään. Ruskuaispussi ja litteän näköinen alkio kiinnittyneenä kohdun takaseinämään. Sydänääniä ei kuulunut. Viikoistakaan ei oikein varmuutta ole, mutta kovin paljon niitä ei ole. Omien laskujeni mukaan 5+0 tai 5+1. Tässä odotellaan ja jännitetään, että keskeytyykö tämäkin raskaus. Oireita on kyllä, palelee, väsyttää, janottaa, pissattaa sekä on huono olo. Voi olla, että jää jouluherkut vähemmälle. Minua ei siis tarvitse laittaa listoille, mutta taustailen täällä ja seuraan teidän kuulumisia. Hyviä vointeja kaikille ja Hipitille onnea hyvistä ultrauutisista!
Peukkuja ja lämpösiä ajatuksia sinne! Tiedä sitten kuinka hyviä nuo omat ultra kuulumiset on ku diagnoosi kuitenkin uhkaava keskenmeno.. Mutta toistaiseksi asiat hyvin :)
 
Tuuhan sitte esittäytyyn ,kiva nähdä kuka nickin takana on kun yhdessä jännätty ! :)

Ja mulla siis laskettuaika 30.7 mutta kaikki lapsetmenny viikolla yli lasketusta ja heinäkuisten ryhmä oli jo suljettu facesta :/
Se täs kai onkin jotenkin jännitäävää/kamalaa että omilla kasvoilla olis ryhmässä! Näin tuntemattomana on jotenkin helpompi :D varsinkin siinä tapaukses ettei kaikki meekkään hyvin..
 
  • Tykkää
Reactions: ginga
Influenssarokotteesta: Ite oon työn puolesta sen joutunut ottamaan nyt useampana vuotena, myös tänä vuonna. Ymmärrän kyllä että se mietityttää, niin mietitytti itelläki. Mulle ei oo mitään oireita siitä tullut eli voin kyl suositella. Mut kukanenki taplaa tyylillään.. kannattaa siinä muistaa vaan se että suojan saamisessa kestää rokotuksesta pari viikkoa ja ainakin Etelä-Suomessa influenssakausi on jo parhaillaan käynnissä.

Omaa napaa: Rohkaistuin varaamaan neuvolanki tammikuulle, aika on vasta 19.1. Saapa nähdä nuolasko sitä ennenku... noh, täytyy vain uskoa ja toivoa että siellä joku on ja pysyy :love: Pakko kyllä käydä jossakin yksityisellä varhaisultrassa heti uuden vuoden jälkeen, jospa se vähän rauhottais mieltä :)

ginga ja pirpana 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: jenicha
Vähän enemmän luottavasin mielin kun viivat vahvistuvat :love::barefoot:
Vaikka en silti vielä itse tajuakkaan kunnolla koko asiaa että raskaana tässä ollaan:love:
Kävin ennen lapsettomuus hodoissa ex mieheni kanssa ja syynä lapsettomuuteen oli ovuloimattomuus.
Nyt nykyisen miehen kanssa oli tarkoitus aloittaa hoidot ens vuoden puolella ja vaikka olihan meillä ns. yritystä takana 6kk, sitten yhtäkkiä kroppa pelasi itsestään ja ensimmäisellä luomu ovulaatiolla tärppäsi (y):LOL: kyllä uskon ihmeisiin !

4+2 tänään toki vasta :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: ginga ja Unimaa
Minäkin liityn varovasti joukkoon mukaan.. kovasti toivottu kuudes lapsi olisi tulossa.. 2,5 vuoden sisään on 3 kertaa matto vedetty jalkojen alta joten hyvin varovaisin mielin liikenteessä.
Mutta odotusajassa toisten samassa tilanteessa olevien kanssa juttustelu on niin iso osa asiaa että en malta pysytellä poissa..

Listalle voi lisätä
31.8/ Wanti / 31 / OYS / (lapsiluvun haluan jättää pois)

Olen kiinnostunut myös facebook ryhmästä ja laitan viestiä kiiltokuvalle
 
  • Tykkää
Reactions: Jadde ja Jutska
Moikka kaikille
Täältäkin yks uusi odottaja liittyisi mukaan.
Todella pahaa oloa pari päivää
ja en muistanut et oli ennemmin näin tukala olla raskaana
...Aika kultaa muistot vissiin...
Niin mieli tekoja* kaikkea kylmää hedelmiä jätskiä lihat on nou nou hampurilainen oli yäks...
Kaikki tuoksuu nenään tosi voimakkaasti ja oon turvonnut kun mikäkin pullataikina...

Olen harrastanut joogaa ja futista treenannu ,
mutta nyt täytyy vähän pitää taukoa siittä treenaamisesta.
Raskausjoogaan aattelin mennä mukaan.

Naamakirjan ryhmään tulisin mielelläni kerron enemmän siellä itsestäni sillä nyt ootan vielä ekaa ultraa jännityksellä
joka on tammikuussa toivottavasti kaikki olis OK...

Jadde:14.8 synnytyssairaala:ulkomailla/ tuleva lapsi 5.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jutska

Yhteistyössä