Elokuu 2017

@Nachsal mulla ainakin ollut tosi pahoja vatsakipuja. Nyt 6+4 ja tuntuvat pikkuhiljaa helpottavan. Viikko sitten odotin vain, koska alkaa vuoto, mutta eipä ole alkanut.
Ihan ensin oli menkkakipua siitä pari viikkoa eteenpäin kovempaa vatsakipua. Tosin näin jälkeenpäin olen ajatellut, että osa johtui varmasti suolistosta. On vatsa mennyt tässä semmosta vuoristorataa, että hirvittää :D mutta joo, nyt alkanut helpottaa ja välillä nyt taas miettinyt, et onko tämäkään hyvä, että tässä vaiheessa jo oireet hellittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Hmm, soittelin neuvolaan ja siellä oltiin ihmeissään kun en ole ollut aiemmin yhteydessä kun raskaus on jo kahdeksannella viikolla! Selitin sitten että ollut pitkät kierrot ja että testasin vasta perjantaina. Kerroin että tämä ei varmasti ole noin pitkällä vielä mutta laskevat aina alkuun vissiin sen 28 päivän mukaan. No joo, sain sitten ajan 22.12. Mitenhän ne sen ultran laittaa? Jos sekin menee tän mukaan niin on kyllä liian aikaista...

Jotain samanlaista säätöä oli edellisen raskauden kanssakin:D silloinkin taustalla pari pitkänpitkää kiertoa ja päättynyt imetys ja vauva syntyi oikeastaan juuri silleen miten minä olin laskenut:love:

Ai joo, itsestäni voin kertoa sen verran näin alkuun että olen naimisissa ja meillä on 13- , 11- , 3- ja 1,5-vuotiaat lapset. Koira löytyy kans:)
 
Heippa! Uskalsin nyt vihdoin kirjoittaa tännekin kun kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Viikkoja 6+5 ja syke näkyi hienosti! Laskettu aika siis näillä näkymin 3.8.

Haluaisin myös fb-ryhmään
3.8/Omena17/26/2. lapsi
 
Heipä hei! Viime viikolla plussasin ja nyt menossa 5+2
12.8/Jen81/35/3.lapsi
Kolmatta odotellaan, isommat lapset 4 ja 6 vee. Taustalla keskenmeno rv 7+4 syyskuussa, ja nyt yllätystärppi, kun ei olla uskallettu varsinaista yrittämistä edes aloittaa. varhaisultraan joulun jälkeen, jos sitten uskaltaisi vähän innostua Faceen liityn mielellään vasta ekan ultran jälkeen!
 
Moi!
Tosi kiva kun on tullut näin paljon uusia! :)

@Myrtti85 paljon halauksia ja jaksamista♥

Vatsakivuista ollut puhetta, hyvin yleisiä ovat monilla, tsemppiä niiden kanssa!
Täällä fb-ryhmä ja pahoinvointi ja väsymys vieneet mukanaan, energiat aika nollissa. Mutta vuoto onneksi loppui alkuunsa(y)
Hyviä vointeja kaikille!

Minga ja pieni 7+0
 
@Minga sama täällä: pahoinvointi vienyt kaikki voimat Rannekkeilla saan pahoinvoinnilta pahimman terän pois sillee, et just ja just kestää työpäivän. Mut kotona sitte tulee vaan maattua ämpärin kanssa... huh! En oo ees jaksanu lukea tätä palstaa, ku kännykän kattelusta olo pahenee.

Tervetuloa uusille, ihanaa ku lyhyessä ajassa tullu näin monta
 
Mieki mukkaan, just plussanneena ja vielä häkeltyneenä:eek::) la siis arvelua vielä..
Onhan tämä jännää:ROFLMAO:20.8./jatkis/25/LKS/1.lapsi

Nii ja tosiaan fb-ryhmä kiinnostaa kans :)





Hei! Elämässä on pakko uskaltaa, joten ilmoittaudumpa mukaan...! Juuri tänään olen plussannut ja nyt onnesta ymmyrkäisenä! :) Kaikki varpaat ja sormet ristissä, että kaikki menis hyvin...!

20.8./Tuikku00/34/NKL/3.lapsi


Mielelläni jatkaisin keskustelua Facebookin puolella! :)
 
Noin, elokuun lista on päivitetty ja meitä on 31 masun kasvattelijaa täällä :love:!Tervetuloa uusille!

Facebook-ryhmäkin on siis perustettu ja sinne mahtuu kaikki elokuiset,myöhemminkin siis voi tulla. Yksityisviesti KIILTOKUVALLE,joka lisää sitten kaverikseen ja näin pääset faceryhmään. Tervetuloa sinnekkin puolelle!

Mä taidan deletoida aiemmat postaukseni että olen iloinen oireistani ja nautin täysin rinnoin raskaudesta :ROFLMAO::oops: tää 24/7 etovaolo,oksennuksenpala kurkussa alkaa riittää. Leivänkäntty suussa saa kulkea että selviää. miten pitkään se pahin yleisesti on,viikot? Kahvikin on jäänyt, tosin en nyt ikävöikkään kun ajatuskin tekee paha, mutta muutoin olen aika ahkera kahvin juoja.

Kävin taas kävelemässä läpi vauvojen vaateosastolla:love::love:
7+1
 
Moikka!

Olen tässä muutaman päivän seurannut keskustelua ja nyt uskaltauduin ensimmäistä kertaa kirjoittelemaan oikeastaan millekään keskustelupalstalle.
Plussasin lauantaina ja tässä nyt onnellisena ihmetellään! Oireita ei ainakaan vielä juuri ole, mistä saa sitten ehkä olla kiitollinen...

18.8. / Annikati / 25 / TAYS / 1. Lapsi

Minäkin mielelläni faceryhmään liityn, laitan Kiiltokuvalle siis viestiä!
 
@Bea.S tuosta pahoinvoinnista sanotaan, että pahimmillaan yleensä viikolla 7-9 ja viikkoon 14 mennessä yleensä loppuu kokonaan. Mutta yksilöllisiä juttujahan nää on. Tsemppiä (y) päivä kerrallaan vaan.
Itselläkin tuota pahoinvointia päivittäin. Mitään ei oikeen tee mieli syödä, mutta olo vaan pahenee, jos ei syö. Oksentanut en vielä ole, pelottaa, että sekin vielä alkaa.
 
Mulla on pahoinvointi mennyt tähän, että makuullaan saan jotain pysymään sisällä, vaikka oksettaakin kokoajan. Mut jos nousen ylös tai vaihdan asentoa vauhdikkaammin niin laatta lentää :( Töissäkin pitäis olla vielä ainakin parina päivänä ennen joulua ja kyllä mietityttää, miten selviin :sick::sick: Työmatkan sain sentään junailtua niin, ettei tarvitse lähteä.
 
Heippa!

Täällä tehty eilen testi, tai oikeastaan kaksi.
Ja taisin tehdä tänäänkin yhden..
Nyt sitten pitäisi uskoa tuota tulosta ja vaikka aika uskomattomaltahan se tuntuu!


Väsymys on aivan valtava ja mielialojen heittely, mies sanoi, että olisi ilman testiäkin jo tiennyt jos olisi älynnyt asian.

Miehelle lapsi on toinen ja minulle ensimäinen, nyt vaan toivotaan, että pieni pysyy matkassa!

Liittyisin mielelläni fb-ryhmään :)

15.8/Verri/29/K-KSK/1/0
 
Viimeksi muokattu:
Minä en ole täällä kerennyt myöskää käydä. Töitä ja töitä.... pitkä työputki tulossa. Vielä vointi ollut hyvä... tänään rv 5. Mutta saapi nähdä kun viikko kuluu... toivottavasti jaksaisin hyvin... 30.12 alkaa loma ja silloin on myös varhaisultra varattu. Neuvolankin sain jo 3.1.
Tervetuloa uusille!!!!!

Ihanaa @lolu et plussasit!
 
Täällä vain silloin tällöin lievää huonoa oloa...tissit kipeät edelleen mutta mahaa ei enää niin kovasti vihlo...lähinnä vaan jotku huonot asennot tai äkkinousut tms. Eli aika oireetonta elämää tällä hetkellä...
Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!
Niin ja niistä kipuiluista oli täällä puhetta niin mulla ainakin oli aika koviakin vihlontoja ja juilintaa ihan alamahassa sieltä dpo 10 stä rv 5+ jotain saakka päivittäin ja koko ajan...nyt reilusti helpottanu. Tiedä sit että onko tää oireettomuus hyvä ku nyt niitä kaipaa ja silloin ku sattu niin pelotti...huhui tätä odotusta o_O

Jouluressikin iskee ku paketteja viemättä postiin vielä :eek: ja siis ne ei oo ees paketissa eikä kaikki hankittunakaan :X3: oottekos te muut ehtineet/ kyenneet valmistautua jouluun?

Rosmis rv 6+2
 
Hei! Vielä hetkisen taustalla lueskelen ja odotan viivan vahvistumista. Tänään sain ensimmäistä kertaa elämässäni raskaustestiin haalean viivan näkyviin :love:. Onnellinen mutta erittäin epäuskoinen olo. Oireita kyllä on ollut paljonkin, jonka takia sitten testinkin tein jo nyt.
Kierto heittelee 26-37 päivän välillä (nyt puolen vuoden sisällä kylläkin lyhyempiä 26-32 kiertoja ollut) ja menkat pitäis olla nyt vloppuna tai parhaillaan menossa, riippuen kierron pituudesta.. Miten jos kierto nuinkin heittelee niin lasketaan raskausviikot? Laskin kiertojen keskiarvon ja katsoin sen mukaan la :D, joka olisi 27.8 ja viikkoja kasassa 3+4.
 
  • Tykkää
Reactions: -Raku- ja Reirei85
Hei! Vielä hetkisen taustalla lueskelen ja odotan viivan vahvistumista. Tänään sain ensimmäistä kertaa elämässäni raskaustestiin haalean viivan näkyviin :love:. Onnellinen mutta erittäin epäuskoinen olo. Oireita kyllä on ollut paljonkin, jonka takia sitten testinkin tein jo nyt.
Kierto heittelee 26-37 päivän välillä (nyt puolen vuoden sisällä kylläkin lyhyempiä 26-32 kiertoja ollut) ja menkat pitäis olla nyt vloppuna tai parhaillaan menossa, riippuen kierron pituudesta.. Miten jos kierto nuinkin heittelee niin lasketaan raskausviikot? Laskin kiertojen keskiarvon ja katsoin sen mukaan la :D, joka olisi 27.8 ja viikkoja kasassa 3+4.
Onnea plussasta! Neuvolassa ne laskee lasketun ajan 28 päivän kierron mukaan, ja se sitten korjataan ultran jälkeen, jos on aihetta :)
 
  • Tykkää
Reactions: ginga

Yhteistyössä