Elokuu 2017

Ihanaa kun monet on jo päässeet ultraan! Ja onnea tuplauutisista <3
Ultraa itsekin jo kovasti odottelen, mutta täällä päin ensimmäinen ultra on tuo nt-ultra joskus viikolla 12.
Meillä on myös neuvola/ koko terveyskeskus kolmen viikon joululomalla maanantaihin saakka enkä ole siis saanut varattua vielä ensimmäistä neuvolaakaan. Höh! No maanantaina äkkiä soittoa joskos malttamaton pian pääsisi. :D
Aika tässä raskaudessa tuntuu menevän niin paljon nopeammin kun tuo vuoden ikäinen pitää huolen ettei liikaa ehdi pysähtyä tätä raskautta miettimään. Onneksi vointi edelleen hyvä, väsymystä ja ajoittaista huonosta syömisestä johtuvaa huonoa oloa. Huomenna 8+0 :)
 
@Sokeripala ei oo totta,onnittelut!!

Ultrassa kävijöille myös onnittelut!

Uusille tervetuloa,päivittelen listaa viikonlopun aikana.

Hieman hiljaiseloksi on muuttunut täällä puolen oma kirjoitteluni. Jos joku haluaa tehdä uuden ketjun esmerkiksi kuukausittain ja tiheämpää päivitystä listaan niin vapaasti,olkaa hyvä.

Mulla pahaolo ollut poissa nyt muutaman päivän,mutta tänään illalla liian pitkä ateriaväli luultavasti teki tepposet..flunssan jälkeen poski hieman vihoitellut.pelännyt tulehdusta poskionteloissa mutta joka iltanen ja aamunen lämpökäärön pitäminen poskessa on vissiin auttanut kun kipu vähäsempi, jospa tästä selviäis ilman kuuria..

Nt ultra on muistaakseni 16.1 tai 17päivä ,verikokeissa kävin jo..näkyiskö muuten oma kannassa vai mikä se oli?? Sokerirasitukseen on mentävä kuukauden sisään tulloin 16.1 alkavalla viikolla,toivottavasti pahoinvointia ei enää tuolloin ole...2 neuvolakyntikin ja neuvolalääkäri tammi-helmikuun vaihteeseen...huh näitä käyntejä..

Terkuin Bea.S 10+3
 
@Bea.S Omakannassa tulokset näkyy heti kun lääkäri/tutkimuksen tilaaja ne kuittaa potilaalle näkyväksi. Jotkut kuittaavat ne vasta sitten kun on käyny vastaukset läpi potilaan kanssa, jotku kuittaa heti ku saa ne ja jotku kuittaa vasta ku saa siitä muistutuksen :D. Ne vois hyvin näkyäkin,omalle kohdalle sattunu sellaisia lääkäreitä jotka kuitanneet heti. Siinä on vaan se ikävä puoli että jos vastauksissa onki jotain erikoista ja lääkärin kans pääsee vasta myöhemmin jutteleen nii sit saattaapi murehtia ihan turhaanki.
 
Eilen kävin varhaisultrassa ja siellä katkarapu köllötteli ja syke kuului :love: Mitä muiden sykkeen ollut varhaisultrassa ? mulle sanoi muistaakseni 117 ja oli tyytyväinen . mut nyt tuli paniikki oliko liian vähän. ja viikkoja oli tasan 6+5 niinkuin pitikin.
Mä lueskelen vau.fi raskaus viikko viikolta nii siellä ainaki sanotaan nuilla viikoilla normaaliksi sykkeeksi 100-120 krt/min :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haavekesä
Varhaisultrassa eilen käyty, ja siellä kaikki hyvin! Sain kuitenkin gynekologilta noottia kalaöljykapseleiden syönnistä. Käski heti lopettamaan, ettei esim. synnytyksenaikainen verenvuoto ole liian runsasta. Aiheuttaa myös raskaudenaikaisia (vaarattomia) vuotoja, eikä niistä muutenkaan ole kuulemma mitään hyötyä.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottaa, kun osaa etukäteen syödä jotain raikasta. Musta onkin tullut hedelmien suurkuluttaja! :LOL:

Reirei 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: jenicha
Varhaisultrassa eilen käyty, ja siellä kaikki hyvin! Sain kuitenkin gynekologilta noottia kalaöljykapseleiden syönnistä. Käski heti lopettamaan, ettei esim. synnytyksenaikainen verenvuoto ole liian runsasta. Aiheuttaa myös raskaudenaikaisia (vaarattomia) vuotoja, eikä niistä muutenkaan ole kuulemma mitään hyötyä.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottaa, kun osaa etukäteen syödä jotain raikasta. Musta onkin tullut hedelmien suurkuluttaja! :LOL:

Reirei 7+4
Aika mielenkiintoista, tietenkin jos tulee se 2 kala-annosta viikossa täyteen niin silloinhan kalaöljykapselit on täysin turhia. Itellä ei tämä kyllä ainakaan täyty ja oon siksi syöny kapseleita. Mainitsin niistä kun neuvolaan soitin ja sieltä vaan neuvottiin vaihtamaan kapselit raskausajan tuotteisiin eikä siitä sen kummemmin ainakaan vielä sanottu. Täytyykin mielenkiinnosta kysyä kun lääkäriä/gyneä näkee. Omega3 + muiden mitä ne kapselit sisältää nii pitäis vaikuttaa esim. sikiön näköaistin, sydämen ja aivojen kehitykseen sekä ehkäistä ja lievittää synnytyksen jälkeistä masennusta.

Verenvuotoriskistä en sen enempää tiiä ku sen että ennen leikkauksia/toimenpiteitä potilaita ohjeistetaan lopettamaan kalaöljytuotteiden käyttö n.1 kk-2 viikkoa ennen toimenpidettä, jolloin lisääntynyttä verenvuotoriskiä ei siis käsittääkseni enää ole.. eli luulis että sama pätee synnytykseenki?
 
Hyppään mukaan! Laskettuaika ois 31.8 Omppu_liini 28 ja 3 lapsi. Vähän viel epätodellinen olo vaikka pahoinvointi vaivaakin... soittelen vasta pyhien jälkeen neuvolaan. Oon rauhassa ootellu et pysyy menossa nyt mukana. Ekan ja tokan murun välissä meni kaksi kesken. Siksi pikkuaskelin aina alussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wanti
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Haavekesä ja @Reirei85 :)

Mulla olis maanantaina ultra eli pari päivää vielä odottelua. Enemmän tällä hetkellä melkeinpä jännittää kuitenkin tää pahoinvointi ja ens viikon työt..huh mikä olo ollut keskiviikosta asti! Aamusta iltaan etoo ja helpottaa ehkä hetkeks kun saa jotain syötyä. Ei tee edes mitään mieli syödä :/ Väsymyskin on alkanut olla ihan lamaannuttavaa, tänä aamuna oli olo kun jyrän alle jääneellä kun väsytti hyvistä unista huolimatta, oli paha olo ja huimas. Yritän miettiä koko ajan et ehkä parin viikon päästä helpottais:LOL:

Onkos kukaan kokeillut koskaan mustaherukansiemenöljyä? Kävin eilen ostamassa kun siitä on tehty tutkimus että sen käyttö mahdollisesti helpottais vauvan atooppista ihoa. Esikoisella oli aika pahana vauva-aikana niin aattelin ettei tuon kokeilu ainakaan haittais, ja jos se helpottaisi omaakin atooppista ihoa.

Unimaa 7+5
 
Moikka! Onnittelut kaikille ultrassa käyneille sekä tuplauutisia saaneille!:love:
Mulla edelleen jonkun verran pahoinvointi vaivaa, mutta selkeesti helpottamaan päin. Kun ei päästä ateriavälejä liian pitkiksi niin hyvä. Salitreenistä oon pitäny kans hetken taukoa mutta jospa pikkuhiljaa olot sallis jo senkin. Oon tykännyt käydä 3-4x viikossa:)
Ultra on 17.1. ja ei kyllä malttaisi odotella:ROFLMAO: mutta puolitoista viikkoa!

Ultran jälkeen voidaan kertoa perheille ja lähipiirille asiasta. Kunhan vaan kaikki on hyvin:barefoot:
KeepGoing 11+1
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Olin aiemmin tuolla heinäkuisissa, mutta alkuviikosta kävin lääkärineuvolassa ja siellä laskettu aika siirtyikin sitten elokuun puolelle. Tämä oli kyllä odotettavissakin.
Erittäin suurta ylläriä odotetaan, esikoisemme täytti hiljattain vuoden. Emme olleet vielä suunnitelleet pikku sisarusta mutta hän päättikin omin päin liittyä perheeseemme.

5.8/Golla/27/Kys/2.lapsi
 
Tervetuloa vaan mukaan @Golla ja muutkin uudet!
Onnea ultraan @Unimaa ja tuu sitten kertomaan kuulumiset.

On tää kyllä aika erikoista. Ollaan lasten kanssa tämä viikko Kanarialla ja normaalisti keskittyisin lomailuun ja pysyisin poissa netistä. Nyt etenkin viime viikon tuplauutisten jälkeen ei tule kysymykseenkään. Asia on mielessä ihan koko ajan ja välillä yölläkin herätessä mieleen jysähtää "kaksoset!" Olo on vaihteleva ja useimmiten aika huono edelleen, mutta oksentamiselta olen nyt säästynyt ja saan ihan kiitettävästi syötyä ja juotuakin. Enemmänkin paino varmaan nousee kun napostelen ihan koko ajan pitääkseni pahan olon kurissa.

Eka neuvola on pe, heti kotiintuloa seuraavana aamuna. Mua jotenkin vähän ahdistaa se puntarille kiipeäminen. Oon normaalipainoinen mutta aiemmissa raskauksissa paino on noussut reilunpuoleisesti, muistaakseni 17 ja 19 kg, ja hirvittää jo ajatellakin mille kymmenluvulle tässä kaksosraskaudessa päästään :/

Muuten olen oikeastaan jo aika lailla sopeutunut kaksosuutiseen ja innostunutkin. Lisääntyneet riskit toki pelottaa ja ihan ekana jännitän nyt sitä äitiyspkl:n ensimmäistä ultrakäyntiä - näkyykö vielä kaksi ja onko kaikki kunnossa. Aika ei vielä ole tiedossa mutta ymmärsin että nt-ultraa vähän aikaistettaisiin jotta istukoiden erillisyys/yhteisyys pystyttäisiin toteamaan? Onko kellään tietoa tai aikaisempaa kokemusta tästä?

Sokeripala ja tuplamuruset 7+6
 
Hyvin mahtuu vielä mukaan, tervetuloa uudet!

@Unimaa itsellä ei oo aatooppista ihottumaa joten en oo kikkakolmosia testaillu. Satuin kuitenkin lukemaan että tiettyjen probioottien käyttö viimeisellä kolmanneksella/imetyksen aikana saattais ehkäistä tai ainakin helpottaa vauvan atooppisen ihon oireita. Olikohan joku Turun yliopiston tutkimus jos oikein muistan :). Jäi mieleen kun sitä jotkut odottajat miettivät ns. ennaltaehkäisevänä aloittavansa.

Mullaki on tänään ultra! Yritän olla miettimättä, ettei paineita keräis liikaa. Oon jo nyt melko varma että tuun vollottaan siellä, oli lopputulos mikä tahansa ku musta on tullu kauhee itkupilli tämän raskauden myötä :LOL:
Tsemppiä sinnekki (y)

ginga ja Pirpana 7+4
 
Tervetuloa @Golla :)

Tsemppiä ultraan menijöille :)

Väsyttää! Oksettaa! Siinäpä ne tärkeimmät :D viikot menny lähes maaten ja syöden :/ toivottavasti alkais pian helpottaa.. Verta ei nyt oo enää tullu oikeastaan ollenkaan! :) silti ei uskalla täysin vielä raskauteen luottaakkaan! Ensi viikolla ultra! Josko sen jälkeen sitten olisi varmempi olo!

11+2
 
Eilen illalla alkoi pientä veristä vuotoa.. :( ja tänään aamulla jäi paperiin pyyhkiessä.. ei onneksi mitään kipuja ole.
Huomenna aamulla ultra, sitten toivottavasti viisaampia.:unsure:
Kova väsymys ja huono olo ollut viikon verran mukana..

6+6
 
Moi

Tervetuloa uudet:).
Tasaisen oksettava olotila
jatkaa voitokasta kulkuansa minun luonani
Torstaina ultra jännittää kyllä sekin...

Toivottavasti nyt kaikki tuhrut loppuisi teiltä muilta kin ja kaikki sais nauttia raskaudesta.

Tänään oli pakko ostaa oikeen kunnon donitsi en syö mitään sokerista mut maistu tosi hyvälle hih.

Hyviä vointeja kaikille.
Jadde ja pulla 9+
 
Kaikki hyvin, sydän siellä pienellä pamppaili :love: vastasi viikoiltaan 7+5 eli muutamaa päivää pienempi kuin la:n mukaan. Mutta niinpä se oli esikoinenkin ja syntyi tasan tarkkaan sinä päivänä kun oli varhaisultran mukaan laskettu aika, saa nähdä toistuuko :D jotenkin mulle tuli heti sellanen fiilis että tossa se syntymäpäivä nyt sit on :)

@Sokeripala varmasti kestää aikaa tottua ajatukseen kahdesta yhden sijaan! Jotenkin loma-ajat on mulle "pahempiakin" kun sillon ehtii ajattelemaan kaikkea aivan liikaa, toisin kuin normiarjessa :D En osaa kyllä tuohon istukka-asiaan mitään sanoa kun ei ole kokemusta. Onneksi pienet on kuitenkin hyvän ja tiheämmän seurannan alla koko ajan.

@ginga nuo probiootit ei muuten myös olisi pahasta, ehkä auttaisi vauvan suolistonkin kanssa..

Tsemppiä @jenicha ,toivottavasti olisi vaan harmitonta vuotoa. Hyvä kun pääset jo huomenna ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
Täällä lähinnä myös väsymystä ja voimakasta pahoinvointia ollut jo 2 viikkoa. Viime viikolla nousi kuumetta ja olinkin sairaslomalla. Huomenna taas töihin kokeilemaan miten pahoinvointi pysyy kurissa. Siivoustyö on sitten mukavaa kaikkine hajuineen :D Itsellä alkoi nyt paljon aijemmin pahoinvointi kuin aijemmista kahdesta. Myös kohdun kasvukivut on ihan omaa luokkaansa. Meillä suvussa paljon kaksosia (olen itsekkin kaksonen). Äitee kiusaa koko ajan et kaks sieltä tulee. Mä oottelen rauhassa sinne niskapoimu ultraan et mitä masussa näkyy :) Eka neuvola on 25.1 jos silloin kuulis jo sydänääniä. Omppu_liini 6+4
 
Ulrassa käyty ja siellä pikkuinen pötkötteli :barefoot::love:Sydän puksutti kauheeta kyytiä ja hän jopa pikkusen liikahtiki. Mä luulin että vasta myöhemmillä viikoilla alkaa liike mut niin se gyne meinas :) Oli muutenki jotenki kauheen kiva ja symppis gyne, sanoi että kaikki näyttää oikein loistavalta, koko vastas 7+3, kiekosta kattoi päiviksi 7+5 kun netin laskurit näyttää 7+4... Noh, ehkä pysyn nyt tässä vanhassa laskutavassa ja katsotaan päivitys sitten myöhemmin kun la tarkentuu :).
Kyseli perusjuttuista ja lääkkeistä ja mainitsi kalaöljyn/omega3 kohdalla vaan että erittäin hyvä kun syö niitä @Reirei85 (y)

Kiva kuulla että @Unimaa teilläkin on kaikki menny hyvin!

@jenicha tsemppiä, jospa se tuhruttelu olis täysin harmitonta!

ginga ja Pirpana 7+4
 

Yhteistyössä