*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Täällä kanssa näyttää peilin mukaan siltä, että maha olisi alkanut roikkumaan aikas alhaalla. Ei sen puolen, että vaavi mitenkään olisi lähtökuopissaan, potkiskeli tuossa aamusella tuonne alas päin, mistä viimeksi näkemäni kätilö (sijainen siis) sanoi, että se on yleensä perätilan merkki... tiedä häntä, luulen ennemminkin että vauva oli sillee poikittain, pää alasuunnassa tuolla lonkan kohdalla.

Meillä jää ristiäiset väliin, ei ole kummeja ja mä en jaksa edes miettiä minkään juhlien järjestämistä tällä hetkellä. Kastetaan sitten teininä jos niin haluaa... itse asiassa se sopii paremmin munkin vakaumukseen että saa itse päättää.

Kävin tänään töissä piipahtamassa kun meidän hieroja oli siellä viimeistä kertaa tänä kesänä. Ja sain aivan mielettömän ihanan tunnin selkähieronnan. Sattui aivan sairaasti. Mulla on oikealta puolelta tuolta ristiselästä joku lihas ilmeisesti aikas jännittynyt, ja se säteili niin, että kun hartiasta painoi niin alaselkään sattui :O Ei se sitä varmaankaan saanut ihan kokonaan paranemaan, mutta paljon kuitenkin. Ja hieronnan jälkeen ehdin pariksi tunniksi kaupungille pikapikaa alennusmyynnissä käymään, ihan yksin. Sain pari pitkää hihatonta toppia vielä, eiköhän niitä voi ensi kesänäkin käyttää, ja uudet lököhousut, vanhat kun hajosi kuukausi sitten. Ja vähän muutakin pientä. Ainoa vaan, että kun tulin vajaata tuntia myöhemmin arvausta kotiin oli mies täällä kuin myrskyn merkki, hänellä oli suunnitelmana pyöräillä myöskin kaupungille nyt iltapäivällä. Totesi ettei ehdi tehdä kuin puolet suunnittelemastaan nyt... en tajua, se ei ole sanonut mitään muuta tekemistä kuin imurin kahvan vaihtamisen, ja siihen nyt ei niin kauaa mene, ja sitten sen täytyy käydä kaupassa. Pari tuntia se on siellä reissussa nyt ollut, ja riita tulee kyllä kun tulee takaisin, mä en tajua miksi mun täytyy vajaasta tunnista ja siitä, että kerran lomallani pääsen yksin kaupungilla käymään saada huono omatunto.
 
Hildalle onnittelut pienestä prinsessasta! Kylläpä näitä ihania uutisia nyt tulee joka päivälle. :)

Kirppiinalle onnittelut täysiaikaisuudesta! Samalla tajusin, ettei siihen itselläkään ole enää kuin viikko. Hui! :rolleyes:

Siobhan - kiitos lohduttavista sanoistasi peräpukamien suhteen. Ehkäpä mäkin sitten uskallan pukaman kanssa synnyttää. ;) Se Ac3 on ainakin nyt pienentänyt tuota pukamaa, eikä se ole enää niin kipeäkään, mutta alkoi tänään vuotaa verta... Vähän säikäytti, kun ensin piti paikallistaa, että mistä se veri tulee eli että tosiaan sieltä pukamasta eikä emättimestä. Jos tuo Ac3 ei vie ongelmaa kokonaan, niin täytyy sitten kokeilla sitä Miuskin vinkkaamaa voidetta.

Neuvolassa kävin tänään minäkin:
Rv: 36+0
Paino: -350 g/vko eli yhteensä 0,8 kg tullut nyt tähän mennessä
Turvotus: +
RR: 137/91 (eli jotain valkotakkipelkoa täällä, kun kotimittauksessa oli aamulla 107/67), pulssi edelleen matala eli vain 39... Onko muilla muuten pulssi ollut mittauksissa minkälainen?
SF: 36,5 eli ei ollut kasvanut yhtään viime mittauksesta
Syke: 148
Tarjonta: rt. Vauva oli tosi alhaalla eli ei ihme, että häpyluu ja alapää kipuilee. Vielä vauvan pää kuitenkin vähän heilui eli ei ollut täysin kiinnittynyt.

Uusi neuvola-aika on sitten viikon päästä maanantaina ja samalla viikolla äippäpolikontrolli torstaina. Lisäksi sain neuvolasta vielä testitikun streptokokki-b:n testausta varten eli otan näytteen itse kotona ja kiikutan sitten labraan. Multa on se viimeeksi testattu 3.5. (oli negatiivinen) joten onkohan se ihan normaalia, että testataan näin usein? Ainakaan edellisissä raskauksissa ei sitä muistaakseni testattu kuin kerran ennenaikaisten supistusten vuoksi.

Ristiäisiä ja kummeja ei olla vielä(kään) mietitty tosissaan ja vielä vähemmän nimeä - täytynee ottaa miehen kanssa puheeksi tässä lähiaikoina. :)

Blanco + Öttiäinen 36+0 *POKS*
 
Eea
Ihanaa, että monet täällä ovat saavuttaneet jo täysiaikaisuuden rajapyykin. :) Itsellä tuohon on vielä muutama viikko matkaa.

Turvotus on nyt muutaman päivän aikana vaivannut täällä aika pahasti. Jalat on ihan pökkelöt, eikä mikään tunnu auttavan. Loppuis helteet edes heteksi, niin ehkä turvotuskin katoaisi. Muutenkin tämä lämpö tekee hulluksi!! Mitään ei jaksa tehdä, eikä missään ole hyvä olla. : / Esikoisen kanssa ei jaksa touhuilla ja hermot on huonosti nukuttujen öiden vuoksi kireällä.... Kauheeta valitusta. :ashamed:

Kummit on mietitty ja kysytty jo hyvän aikaa sitten. :) Nimikin on pojalle valmiina.

Voimia kaikille näiden helteiden kanssa taisteleville tai muista vaivoista kärsiville!!

Eea & Urki 33+4
 
Leo Mäkin mietin pitkää et varmaan kutinat johtuu vaan turvotuksesta, kun just jaloissa oli pahin kutina. Ensin mulla siis jalat alko kutista niin että just hinkkasin niitä mattoon. Sit alko kämmenet kutista ja nyt raavin joka paikkaa, myös kasvoja niin että oon ihan ku tappelun jäljiltä. Jos yhtään epäilet tätä hepatoosia ni kannattaa käydä labrassa.

Viola Nyt oli sappiarvot 47,5 ja jäin osastolle tarkkailuun. Mulla on just kohdunsuu ton 2cm auki niin että kalvojen puhkaisu edessä jos ei annostuksen nosto auta. Nyt siis nostetaan annosta niin että 2 tablettia aamulla ja 3 illalla. Mikä teidän esikolla oli että oli huonossa kunnossa? Johtuko se tästä hepatoosista? Meidän esikko syntyi muuten myös huonokuntoisena, streptokokki A hänellä oli.

(.) Eli terkkuja Naistenklinikan osastolta 42. Tosi haikeeta, joudun oleen ekaa kertaa esikosta yön erossa :( Täällä nyt makoilen ainakin keskiviikkoon, luultavasti pidempäänkin. Äsken käyrälle piirtyi muutama mojova supistus, et voihan olla et tää lähtiskin käyntiin ihan itsestään :) Mut en usko, esikko kuitenki synty 40+3 ja mulla nyt 37+3. Älyttömän kuuma täällä on, onneks sain tuulettimen. Ja on sen verran tyhjää että sain ihan oman huoneenkin :)

hemari ja helmiäinen 37+3
 
Kiitos onnitteluista, ja onnea myös muille poksujille!

Onnea myös Päksäkälle ja muille muuttajille uusiin koteihin!

Raitapaitainen, ok, varmaan se sitten vaihtelee, itellä on sekä esikoisen että tän tulevan maksupäivät aina kuun viimisiä päiviä olleet, oletin että se ois kaikilla niin. Ei siis :)

Käynnistyksestä, Leo81 mm. puhuikin tosta katetrikäynnistyksestä, sehän on semmoinen uusi metodi, jolla (virtsa)katetri ujutetaan kohdunkanavaan ja laajennetaan, ja sen pitäisi saada kanava reagoimaan niin että käynnistäisi synnytyksen. Siinä ei siis aiheuteta tavallaan keinotekoisesti supistuksia antamalla hormonia tai lääkevaikutusta kuten esim cytotecilla, vaan aiheutuvat supistukset ovat elimistön "omien" hormonien aiheuttamia, reagointia siihen laajennukseen. Ystävällä käynnistettiin niin helmikuussa KYS:ssä ja koki sen positiivisena kokemuksena. Monestihan just esim cytotecilla käynnistettynä supistukset ovat erittäin rajuja verrattuna elimistön itse laukaisemiin verrattuna, varmasti tähänkin tietysti poikkeuksia on!

Streptokokista, mä oon sitä monesti miettinyt ja kysyin sitä sitten kun sillon rv31 jouduin käymään synnärillä tarkistuksessa ennenaikaisten supistusten vuoksi. Että siis tarviiko ottaa emättimen streptokokki B-näytettä, jos ne supistukset johtuis siitä. Gynekologi KSKS:ssa sanoi, että ei kovin usein oteta, koska sillä ei juurikaan ole merkitystä, koska: a) ei kuitenkaan hoideta raskaana ollessa, hoidettava ainoastaan synnytyksen yhteydessä jolloin äiti saa antibiootin ettei lapsi saa infektiota. JA koskapa ennenaikaisesti synnyttävät hoidetaan hänen mukaansa JOKATAPAUKSESSA antibiootilla ton suhteen synnytyksen yhteydessä, tulee mahdollinen streptokokki hoidettua ja vauvan infektio estettyä joka tapauksessa, eli erikseen otettava testi ei tarpeen. JA että tuo on nimenomaan riski ja ongelma ennenaikaisesti synnyttävien kohdalla, vaikka äiti kantaisi ko. bakteeria mutta synnytys tapahtuu täysiaikaisesti, ei riski ole suurentunut vauvan infektiota saada. Tämä koskee siis EMÄTTIMEN streptokokin tutkimista ja hoitamista, pissasta raskaana ollessa hoidettas aina oli bakteeri mikä tahansa. Mutta ilmeisesti käytännöt vaihtelevat, mutta musta toi selitys kuulosti ihan järkevälle..? Tosin sitä mietin, että missä se raja menee, ettei enää "täysiaikaiselle ole riski". Tässä 37+0 kohdalla yhtäkkiä, vai?:confused:

Hemarille tsemppiä osastolle! :hug:
 
Hemari: Tsemppiä sinne sairaalaan. On kyllä hurja jo tuo sun sappihappo. Turvallista olla siellä seurannassa.
Aamulla taidan käydä tuolla kokeissa taas. Oli sitten kutina mistä tahansa johtuvaa. Jotenkin tuntuu, että saattaa kutista ihan muuten vain. Nyt illalla on vain ollut sellainen kummallinen kuumotus kutisevilla paikoilla ja nytkun tuota turvotusta ei niin hirmuisesti juuri olekaan. Viikonloppuna oli ihan erilailla niin käyn varmuuden vuoksi. Luultavasti loppuaikana käynkin viikon välein jos arvot normaaleja.

Kirppiina: kaverilla myös hyvä kokemus tuosta katetri käynnistyksestä ja en olis muuten tuosta tiennytkään jos ei olis kertonut. Cytotec oli mulle tosiaan aivan liian raju.

Leo rv 32+6... Pian saa poksua. =)
 
Saas nähdä miten tää päivä menee. Suppaaminen se vaan jatkuu taas. Yö mennyt vähäunisesti ja nyt aamusta taas peräpää laulaa urakalla...
Taukoilee onneksi eli ei ole vielä ihan tarpeeksi säännöllistä. Kivut päällä koko ajan ja tää olo muutenkin on nyt outo. Tarttiskohan sitä alkaa miettimään varmuuden vuoksi sairaalakassin pakkaamista? Ainakin vois syödä nyt jotain vaikka olo ei kaksinen olekaan....

Miuski the kärvistelijä & Jimpula 34+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Lueskelin viikon verran ahkerasti mökillä kännykältä teidän viestejänne –*kiitos, kiitos – mutta en jaksanut alkaa naputella viestejä. Onnea kaikille vauvan saaneille oikein lämpimästi! Ihania uutisia ollut täällä. On ollut jännittävää lukea, mitä teille kuuluu. Kovasti voimia ja onnea supistelijoille ja sairaalaan siirtyneille ja oikeastaan ihan meille kaikille. Onneksi ainakin täällä on ilmat viilentyneet.

ON: On ihanaa olla kotona kymmenen päivän reissun jälkeen. Oli liian pitkä matka tässä vaiheessa. Olimme Ahvenanmaalla, missä jouduin etsimään neuvolan ja ihme kyllä löysin ihan pienestä kylästä ja sain selostettua raskausmyrkytysepäilyni ruotsiksi –*hätä antaa sanat suuhun. Onneksi ei ollut mitään. Oireet varmaan johtuivat helteestä ja siitä, etten nuku tarpeeksi, siis läheskään tarpeeksi, mikä huolestuttaa vauvankin syntymää ajatellen. Raskausmyrkytyspelon jälkeen on ollut veristä tiputtelua, ja kun päästiin mantereelle (helpotus!), soittelemaan Turkuun sairaalaan (olimme siellä sukulaisissa). Ei kuulemma mitään hälyyttävää, ellei "tule reisille"... Onneksi huomenna on neuvola. Tuntuu epämääräiseltä tuollainen reisimitta:confused: Välillä supistelee kipeästikin, jopa levossa, välillä taas unohdan olevani näillä viikoilla ja säikähdän peilistä mahaa. Kovin erilainen on tämä raskaus kuin edellinen tai sitten en vain muista.

Tavaroista pitää vielä ostaa matkasänky (vaikka nyt tuntuu siltä, ettemme lähde ikinä enää reissuun) ja lasisia tuttipulloja (vaikka haluan toivoa, etten niitä tarvitse) ja kosteussuoja sänkyyn. Tilasin Vaavi-sängyn 4 kuukaudeksi – aion hinailla siinä vauvaa huoneesta toiseen.

Mulle tehdään sektio 5.8. Siihen on kolme ja puoli viikkoa. Enää ja vielä...

Rabarber ja pikku-A (35+3)
 
Leo - joo oli kyllä jo ihan hyvä tilanne kohdunsuulla! :) Tosin esikoisestakin oli lähes sama tilanne, samoilla viikoilla ja yli meni ! Toivottavasti tämä ymmärtäis vähä aikasemmin tulla !

Tsemppiä Hemari sinne sairaalaan! Onneksi sulla on jo tosi hyvät viikot, uskomatonta että pian teilläkin on vauva sylissä! :)

Miuski - Toivottavasti supparit nyt ymmärtäis loppua!

Tänne ei mitään ihmeempiä, tuun myöhemmin kommentoimaan lisää!

majj & 35+1
 
Kirppiina, jännästi kyllä vaihtelee saman sairaalan sisälläki mielipiteet samoista asioista! Mulla nimittäin jo useamman kerran (ekan kerran rv22+) otettu strepto-näyte ja lääkärin mukaan ois kyllä heti hoidettu jos ois löytyny.. Ja ollu eri lääkäreitä jotka ottanu.. Mielenkiintoista...

Tänne ei uutta, tai vähän enemmän supistelee koko ajan :( Tänään lääkäri tutkii..

Huikkis ja typy(?) rv 33+2
 
Onnea Hilda! :flower: Yllättävän monta elokuista saatu jo maailmaan. :heart: Ehkä kyllä vain yllättävää mun mielestä, koska esikoinen syntyi 42+1. :D

Hemarille, Miuskille ja Huikkikselle jaksamista!

Tänään oli aamulla neuvola. Vähän oli vaikeuksia saada vauvan asento selville kun supisteli just samaan aikaan ja maha ihan kovana pallona. Korttiin kuitenkin merkintä raivotarjonnasta. Sykkeet kuului hyvin ja liikkeet näkyi ja tuntui hyvin.

Kohdunpohjankorkeus 31cm, ihan viikkoja vastaava ja verenpaineet edelleen alhaalla. Hemoglobiinia ei otettu, se otetaan tosi harvoin. Ensi kerralla sitten lääkäri, kahden viikon päästä ja sitten neuvolakäynnit viikon välein. Taitaa tulla vain yksi käynti vieraassa neuvolassa lomien takia, ei paha ollenkaan. :)

Luna 34+2
 
Täällä tuli tänään 37 vkoa täyteen :heart:

Neuvolassa kävin, kaikki oli ok, painoakaan ei ollu nyt tullut, mikä on positiivista..

MUTTA, iloitsin kai liian aikaisin, kun Tyksissä sillon vilkaisivat ultralla ja sanoivat, että pää on alhaalla.. sydänäänet kuului vahvasti ja kovaa ylämahalta. Terkka oli siis sitä mieltä että perätilassa on. En tiedä onko siis taas kuperkeikan tehnyt siellä :confused:
No torstaina on se ultra toisessa neuvolassa, eli sitten näkee tilanteen. En tiedä miksi, mutta stressaan taas ja paljon : /

Elzu ja poitsu 37+0
 
Neuvola kuulumisia.

Rv36+0
pissa puhdas
paino +600g/vko
turvotus +
RR 124/76
hemppa 118
sf-mitta 33cm
syke 136
liikkeet ++
Vauva on POIKKITILASSA!! sf-mittakin selittynee siksi noin pieneksi..

Laitettiin lähete äitiyspolille ja siellä katsotaan tilanne. Alkoi pelottamaan mahdollinen sektio! ei ole aiemmista odotuksista mitään tämmöistä tarvinnut edes miettiä vaan kaikki 4 lasta olleet kiltisti rt:ssä valmiina syntymään.

Ihmetyttää vaan miksi hikka tuntuu ihan selvästi tuolla alhaalla :confused: ja sen nakutuksen tuntee ihan kädellä, kun laittaa käden alamahalle. Pää ultran mukaan oli oikealla ja vartalo tuolla alhaalla. Se on kyllä erittäin vanha ultra, joten olisko mahdollista että ultra näyttää väärään suuntaan jotenkin ihmeellisesti?

Terveydenhoitajalla heräsi epäilys asennosta, kun ei löytänyt lapsen päätä alhaalta mahan päältä kokeillessaan.

Pieni Tähtönen ja Neiti 36+0 :heart:
 
Jes, kerrankin pissan sokerit nollassa :) Tosin veri plussalla, mutta se on ollut koko raskauden ajan, vissiin niin herkät limakalvot tai jotain.. Vauva edelleen perätilassa..

Piti kysyä siitä välilihan öljyämisestä. Eli missä vaiheessa aloitetaan, ja millä litkulla ja kuinka usein ja onko siitä oikeasti apua?

Hankinnat ihan vaiheessa vielä.. Täytyy varmaan tällä viikolla kaikki tavarat hakea, kun pikkuhiljaa alkaa olemaan niin turvonnut olo, ettei jaksa mihinkään liikkua..

Nimestä ei tietoa.. Miehelle ei käy mikään mitä itse ehdotan ja päinvastoin.. Ehkä tästä vielä yhteisymmärrykseen päästään :)

Linda ja Möhis 35+1
 
Heissan! Toisesta ketjusta kurkkailin tänne ja olisin kommentoinut Tampereen käytäntöö Streptokokista. Täällä näyte otetaan aina jos ongelmia ennenaikaisten supistusten tai muiden vaivojen takia. Mulla todettiin se rv 24+4 kun jouduin supistusten takia sairaalaan. Antibiootit aloitettiin heti ja sanoivat, että synnytyksessä antibioottitippa oltava ehdottomasti. Suosituksissa oli, että se testattaisiin kaikilta raskaanaolevilta ainakin 2 krt raskausaikana, jos ensimmäinen näyte on negatiivinen. Voi vauvalle aiheuttaa isot ongelmat, jos saa sen synnytyksen yhteydessä.
 
miuskilla on kans jännät paikat. toivottavasti vielä supparit rauhoittuvat ja saat levätä vielä kunnolla ennen synnytystä!!

väsyttää vaan eikait se auta kun alkaa siivoushommiin näin vesisadepäivän kuniaksi! jesh!
 
Hemarille voimia ja onnea synnytykseen! :) aika monella on jo pienet nyytit päässyt maailmaan turvallisesti.. ihanaa ja onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille <3 + jaksamisia suppareista ja muista vaivoista kärsiville..

Itelläni ei oo myöskään mikään huippu olo todellakaan.. on ollu jo muutaman päivän masentunut olo ja voipunut ja väsymys kova.. johtuu tietenkin varmasti osittain noista helteistäkin mitä on ollu.. Taisinkin aikasemmin mainita että viikolla 33 lääkäri teki tutkimuksen ja sano että vauva on jo ihan alhaalla ja paikat oli pehmenny mutta kiinni.. ja ite olin huolissani kun vauvan pään tuns alakautta sormella.. noh.. oon hissukseen tässä edenny päivä kerrallaan mutta viime yönä tunsin ku joku olis puskenu ittensä läpi mun alapäästä ja hirvee kipu lantiossa.. ja huomasin et lantiossa on häpyluun yläpuolella nyt ihan kunnon patti et sen pään tuntee tosta ulkokautta..

Ekakeralaisena en tiedä mikä nyt on mitäkin normaalia mille viikoille mutta siitä sit alko ihan kivat selkä ja vatsakivut jotka kesti koko yön.. heräilin siihen tuskalliseen kipuun ja kipu oli välillä menkkamaista ja välillä aaltoilevaa et oli siellä jotain suppareitakin joukossa.. nyt oon koko aamun maannu sohvalla peiton alla ja vaan levänny.. selkään sattuu aivan pirusti ja kävellessä paineentunne alapäässä on ihan kamala.. :(
Onneks mulla on huomenna Jorvissa aika sinne diabeteshoitajalle.. uskoisin et siellä ultrataan ja tehdään sitä kokoarviota niin varmaan siellä joku osaa sit tilannetta kattoa samalla.. huoh.. nyt alkaa tuska jo tulemaan :(

Elokuunvaavi 36+3
 
hemarille tsemppiä käynnistykseen! =) Pääsit paljon ennen mua synnyttämään. Mä taidan odotella vielä pitkään. :)

Huikkikselle ja Miuskille voimia supistusten kanssa. :hug:

Elokuunvaaville tsemppiä kipujen kanssa, jos vaan yhtään mietityttää niin soita kuitenkin synnärille!

Päksäkkä 37+4:heart:
 
Hemari: Aika korkeeksi on kyllä sulla noussu arvot, ei siis ihme tuskasi kutinan kanssa :| Määkin jouduin olemaan 5vrk:ta saiaalassa esikoisen aikaan kun avot oli korkeat. Meillä esikoinen syntyi siis ihan normaalin synnytyksen jälkeen yllätys huonokuntoisena (näin papereissa lukee). Ei liittynyt mitenkään hepatoosiin. Tyttö kärsi tiukoista apneoista eli hengityskatkoista, sai syntyessään vain 4 ja 6- pistettä. Synnytyspöydältä joutui suoraan lasten teholle seurantaan, jossa tutkittiin ihan kaikki mahdollinen. Lopulta löytyi kaksi verenvuotoa aivoissa, joista ainakin toinen oli aivojen sisäinen. Yhteys hengityskatoksiin jäi kuitenkin epäselväksi, koska verenvuodot olivat hyvin pieniä, joita kuulemma esiintyy noin 70%:lla alateitsesyntyneistä. Sairaalassa kuitenkin vierähti reilu pari viikkoa, jotta tilanne korjaantui. Ensimmäinen 1,5v. oltiin lastenneurologilla kehitys seurannassa, mutta mitään ei ole onneksi jäänyt. EIlen sitten kyselin lääkäriltä että miten tuollainen voidaan ehkäistä, kun alkanut pelottaa että niin käy uudelleen. Mutta lääkäri sanoin ettei oikein muuta voida kuin eurata vauvan vointia takasti. Tuon tyyppinen vuoto on kuulemma hyvin harvinaista ja siksi lääkäri lohdutti että on hyvin epätodennäköistä että näin kävisi kaksi kertaa peräkkäin! Pelottaa silti synnytys, jotenkin olen saanut päähäni että "runnoin" ponnistuksilla tyttöparan pään ja siksi pelkään nimenomaan tuota ponnistusvaihetta. Lääkäri kuitenkin yritti puhua, etten ole voinut saada päätä rikki ja että vuodot ei olisi silloin aivojen sisällä (?). Ei kai auta kuin yrittää saada itsensä luottamaan kätiöihin tms. että huolehtivat vauvanvoinnista ja yrittää unohtaa aiemmat kokemukset. Toivon vaan niin sydämeni pohjasta että saisin tällä kertaa kokea sen että vauva nostetaan (terveenä) rinnalle syntymän jälkeen ja saan vauvan osastolle mukaan!!! :heart:

Leo81: Mullaki oli juuri tuota jännää "kuumotusta" jaloissa ja käsissä aina seisoessa silloin kun arvot oli nousussa. Ja käynnistyksestä niin lääkäri eilen juuri puhui, että jos ei sitä tarvittavaa kahta senttiä ole auki niin sitten kokeillaan tuolla katetrilla. Sillä oli joku hieno nimikin mitä en muista. Mutta kaiketi se lääkkeellä käynnistäminen on vähentynyt kun tuntu ettei se ollut es vaihtoehto nyt?! Mulla lähti yhdellä cyto...- palalla käyntiin viimeksi synnytys, supistukset tuli tiuhaan, mutta en kokenut liian rajuksi. Tosi pitkäänhän synnytys kesti, kun ei alkuunsa supistukset saaneet oikein mitään aikaan. Mutta jospa se nyt vähän joutuisampaan homma etenis!!!

* kirjoitin yllä olevan tekstin jo aamulla ja nyt huomasin että Hemari on jo päässyt käynnistykseen!!!! Paljon tsemppiä ja onnea matkaan, tulehan heti kertomaan kun vain pystyt miten kävi ja millainen kokemus oli!!!! Minä ainakin jännään täällä mukana :whistle:

Limatulpasta Millainen se on? Mulla äsken WC- käynnillä jäi suht iso semmonen hyytelömäinen kirkas löntti paperiin (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu :ashamed: ) ja mietin että mitähän oli? Valkovuotoa on ollut suht runsaasti koko odotusajan, mutta ei kyllä todellakaan noin hyytelömäistä? Eilen äitipolilla kohdunsuu auki sormelle ja -kaulalyhentynyt eli "tippuuko" se limatulppa luonnollisesti pois eestä kun paikat aukeaa vai missä se tulpaa "sijaitsee"? :LOL: Esikoisesta en muista moista limatulppaa havainneeni missään vaiheessa...

Viola ja "Wilhelmiina" 36+5
 
Hemarille tsempit.
Ja muillekin supistusten kanssa painiville

Täällä herätty ennen kahdeksaa ukkoseen, joka rankkasateesta huolimatta ei kyllä puhdistanut ilmaa yhtään...tai sitte mä oon vaan niin turtunut tähän tukalaan ja nihkeään oloon, ettei mikään enää tunnu miltään :O.

Nimi on tytölle valmiina, täytyy vaan toivoa että pari viikkoa sitten tytön saaneet kaverit eivät ole keksineet samaa nimeä ;). Pojalle nimi on vielä hakusessa, mulla olis vaikka mitä ehdotuksia mutta mies haluaa miettiä sitä oikein pitkän kaavan mukaan.

Kummeja on yksi tiedossa, ei siis ole vielä kysytty, olen jotenkin niin taikauskoinen että haluan saada vauvan ensin terveenä maailmaan ennenkuin uskallan alkaa kummeja kyselemään. Toinen on vielä harkinnan alla, ja tarkemmin kun asiaa alkoi miettimään, niin ei ole kyllä hajuakaan kuinka moni lähipiiristä enää kuuluu kirkkoon. : /. Jotenkin on sellainen kutina että suurin osa on jo eronnut...

Kelassa kävin tänään kyselemässä mikä mättää siinä mun äippärahassa, ja niinhän se oli kun epäilinkin, että palkanlaskija siellä on säätänyt. On kyllä laittanut kaikki tiedot, mutta niissä oli ollu jotain päällekäisyyksiä ja nyt on sitten 1.7 uusin tieto, että uudet tiedot tulossa..eli odotellaan vielä ja jännätään kumpi tulee ensin, Kelan päätös vai vauva :LOL:.

Mua ärsyttää...lapsi ei ole vielä edes syntynyt ja nyt jo lapsettomat kaverit alkaa ihan selvästi karsastaa..Nyt kun olis aikaa kahvitella ja nähdä kunnolla, kaikilla on aina hirveesti tekemistä ja millekkään päivälle ei löydy vapaata... Sitte kun käväset facebookissa ni profiili päivitysten mukaan on "niin ihanaa kun ei ole mitään suunnitelmia ja ihana kesäloma ja vapaus ja blaa blaa blaa"...:mad:. Ihme touhua, ja nyt puhutaan kuitenkin jo yli 30-vuotiaista ihmisistä. Miksei voi sanoa suoraan ettei halua nähdä? Ja omasta mielestäni osaan kyllä puhua vielä muustakin kun tulevasta vauvasta, ne keskustelut käyn mielummin jo lisääntyneiden ystävien kanssa. Mutta kai se sitten on vaan väistämätöntä että lapsen myötä kaveripiiri supistuu..:(.

Mutta ei se mitään, ostin lohdutukseksi kaksi ihanan isoa mansikkaviineriä..saatan ehkä säästää toisen miehelle...tai sitten en :p
 

Yhteistyössä