*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Terveiset äippäpolilta !

Vauva oli yön aikana vaihtanu taas pään paikkaa ja oli RT:ssä niinkun arvasinki, pylly tuntuu jälleen tossa vasemmalla melkein kylkiluiden kohdalla ! Eli kääntämistä ei onneksi tarvittu, kunhan ei enää pyöris tuola niin ! :)

Paino arvio oli vauvalle tänään 2700g ja viikkoja 37+3, eli ei mikään kovin suuri näytä tulevan! :) Esikoisesta oli paino arvio 2700g viikolla 35 tai 36 ja syntyi 41+4 ja oli 3635g..
Kohdunsuu oli auki 2-3cm eli jotain nää supistukset saaneet aikaan.
Muutenkin lapsivettä ym vielä riittävästi.

Blancolle - onnea matkaan, varmaan jo nyytti sylissä! :)

Siiruska - Meillä miehellä kans välillä samanlaisia kommentteja, todella rasittavaa ja nyt raskaana tuntuu että otan muutenki kaikki niin itseeni, vaikka ei varmaan pitäis.. :headwall: Ja mä kuitenkin joka päivä teen jotain, kun tuan esikoisen kanssa pitää touhuta.

majj & 37+3
 
Hienoa majj että pikkuinen on rt:ssä :) kyllä se vaan helpottaa omaa mieltä kummasti.


Täällä vetäisisin kahdetkin päikkärit päivässä, jos vois :whistle: ihan mahoton väsymys vaikka hemppakin 118 rautatablettien ansiosta kylläkin.
Yöllä ravaan vessassa noin 3-4 krt mutta tämä kuumuuskin saa olon heikoksi :kieh: olen siivoushommia vähentäny, että jaksaa pakolliset asiat tehdä. Onneksi mies jää viikon päästä lomalle kaveriksi.
Viimeyönä kädetkin puutuivat vähän väliä :confused: vissiin kroppa alkaa ilmoittelemaan, että raskaus riittää jo tältä erää... :)

rv 38+2 :heart:
 
Tässä pikaisesti neuvolakuulumiset:

RV 39+3
Paino 77,2 tasan 1kg tullut siis viikossa
RR 127/91 eli samaa luokkaa kun aina neuvolamittauksissa.
Turvotus +
Pissa puhdas
Syke +133
SF-mitta 34, viimeviikolla oli 33. Sanoi kyllä mitaksi 35 mutta merkkasi korttiin tuon 34 :confused:

Maha oli niin kovana koko ajan ettei terkka saanut selvää millä puolella peppu ja muut osaset oli. Ensimmäistä kertaa se painelu tuntuikin aristavan. Oli edelleen sitä mieltä, että pää tiukasti lähtökuopissa, tuskin enää kääntyy, vaikka sellaistakin kuulemma sattuu...:O. Tuosta vattan kovettumisesta päätteli että johtuu joko vain siitä pöydälle nousemisesta tai sitten enteilee jotain muuta. Nyt ensimmäistä kertaa peilasi laskettua aikaa noihin ultaäänessä saatuihin..eli 12+1 viikolla sikiö vastannut 12+3 ja 21+0 viikolla ollut 21+3. Näiden perusteella arveli synnytyksen käynnistyvän hyvinkin viikonlopun aikana. No, sitä sitten odotellessa..

Pakko mennä syömään, jos ei se terkkarin painelu muuta saanu aikaan niin ainakin hirmuisen nälän :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Onnea jälleen vauvan saaneille <3 Nopeasti elokuisten lapsiluku nousee!

Minä tilasin keväällä oikein sateisen kesän, mut nähtävästi tilaus ei menny perille. Mistä ihmeestä tätä lämpöä riittää? Vettä ei oo satanu pitkään aikaan. Muutaman kerran ukkonen on lupaavasti jyrissyt, mut tänne se ei vaan tuu. Paljosta vetoa, et jos ensi keväänä toivon aurinkoa, vettä tulee ku esterin pyllystä ihan koko kesän??!?

No joo. Selällään en oo pystyny nukkumaan moneen kuukauteen. Saatan joskus yöllä herätä siihen, että on paha olo ja syynä on se, et oon kääntyny selälleen. Kyljelläänkin alkaa olla jo hankala nukkua, ku lonkkiin koskee varsinkin aamuyöllä. Tyyny mulla on jalkojen välissä.

Nukkumiseen liittyy myös tää, että oon ruvennu kuorsaamaan ja nokka on tukossa joka yö. Kysyin tästä tänään neuvolassa ja siellä sanottiin, että johtuu limakalvojen kuivumisesta ja siitä, ku vauva saattaa painaa keuhkoja ja hengittäminen on nyt muutenkin erilaista. Kuorsasin joskus teininä, mut se loppui ku risat leikattiin pois. Itsehän en tätä kuorsausta uskonut nytkään, ennen ku mies oli sitten kuvannut minun korisemista. Mies EI saanut tästä hirveästi kiitosta...

Tänään neuvolassa terkkari sanoi, että vauva on nyt laskeutunut ja kiinnittynyt. En tullut kysyneeksi, että miten kauan siitä yleensä menee, ennen ku vauva lähtee ihan kunnolla syntymään. Joten millainen kokemus teillä on, miten kauan kiinnittymisestä on mennyt, ennen kuin vauva on syntynyt?

Tässä viikon sisällä on ruvennut kuulumaan mahasta sellaista hauskaa naksumista. Se kuulostaa vähän samalla kuin naksauttelisi omien sormien niveliä. Nähtävästi vauva siellä myös paukuttelee niveliään.

Ja Miuskia minäkin olen etsinyt, edellinen kirjoitus taitaa olla jo viikon vanha?!?

Ja sit ne muut neuvolakuulumiset:

Paino -200gvk JEEEE!!!
Paineet 140/90, ylläri
Turvotus ++
Pissi --
Sf 36 (vauva vähän työnsi pyllyään ylös <3 )
SYkkeet 135-145, liikkeet ++
Hemoglobiinia multa ei oo otettu pitkään aikaan, ku se on ollu koko ajan hyvä

Seuraavan kerran neuvola on jo maanantaina, jollon on laskettuaika...kovasti terkkarikin toivoi, että en tuu sinne :)

Biliga ja naksuva poikanen 39+3
 
Biliga: Mä olen sun terkan kanssa eri mieltä, että syynä nenän tukkoisuuteen olisi limakalvojen kuivuminen. Eikö paremminkin syynä raskauden tässä vaiheessa ole limakalvojen turpoaminen ja siitä johtuva tukkoisuus?

Miuski oli ainakin eilen vielä yhdessä koossa fb:n puolella. :)

Mulla tulee kivuttomia suppareita välillä useampiakin tunnissa, siis ihan esim 8-10kpl tunnissa.. Mikä teillä muilla on harkkasuppareiden tiheys? Tuo tuntuu jotenkin paljolta. Sitten saattaa mennä tunteja ettei tule kuin ihan muutama silloin tällöin.
Pissa tuoksuu mun mielestä vähän spermalle (aihetta tähän ei ole), mutta vaikka jotkut sanoo, että lapsivesi tuoksuu spermalle, niin ei ne noin 150 eri lapsivettä mitä mä olen haistanut ole haisseet yhtään siltä.. Ja nytkö oma sitten haisisi? Outoa. :D

Huomenna äitipolille!
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Tänään oli käynti äitipolilla kasvukontrollissa. Nyt vauva on ihan normaalin kokonen eikä uutta kontrollia tarvi. Arvio n.2,9kg. Muutenkin kaikki oli mallillaan :) Vihdoin oli se eka sisätutkimuskin joka sit aiheutti hämmästyksen. Kaulaa jäljellä 1,5cm ja suu auki 1cm! Olin ihan varma näillä tutemuksilla/tuntemattomuuksilla, et kaulaa metri ja suu varulta solmussakin! :D Lääkäri oli sitä mieltä ettei tää yli mee. Sen kyl uskon vasta kun näen! Pitää kai kuitenkin alkaa kunnolla pakkaa sitä sairaalakassia...

Jotain piti oikee kommentoidakin, mut pää lyö tyhjää... Tällä hetkellä mielessä vaan se, että mitäs evästä mä kasaan itelleni vlopun kuninkuusraveihin että selviää ne kaks työpäivää viel :) Pyttipannulla ja pehmiksellä ei viitti kahta päivää elää :D

Salama 36+0 :heart:
 
Raitis, tuo kuulostaisi järkevältä. Voi olla, että terkkari sanoikin niin, mulla jäi mieleen vaan limakalvot :ashamed:. Tässä päässä ei nimittäin pysy enää mikään asia, kaikki tuntuu unohtuvan saman tein.

Oon muuten myös joskus ollu haistavinani sperman ku oon käyny pissillä. Oon vaan sitte ajatellu, että kuvittelen. Ja täällä ei myöskään ole ollut muuten aihetta siihen hajuun. (Joka muuten saa minut normaalisti yökkäämään...)
 
Pikaiset kirjoitukset, prinssi vaatii jo maitoa :heart:

mammy Täytyypä juu kokeilla!

Siiruska No työhän asutte sitten aikas lähellä meitä, me muutettiin Jaalan tuossa keväällä :). Tuo matkahan meitäkin jännitti, mutta aateltiin sitten että kameroista huolimatta jos tarvii niin ajetaan kovaa ja yritetään sitten selittää sakot sillä että kiire synnyttään :D. Ei kyllä onneksi tarvinnut. Kätilöt varsinkin siellä oli kyllä tosi mukavia, muutama va nhempi lastenhoitaja oli joilla oli sitten oman aikansa opit, mutta vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin hyvin sekin sitten meni. Ja varsinkin synnytyksessä meillä oli aivan mahtava kätilö, siitä oli tosi iso apu. En nyt muista sen nimeä, mutta sellainen lyhyet ja tummat hiukset, aika pitkä muistaakseni. Ja tosi mukava ja kyllä ihan oikeassa ammatissa!! Ootko muuten käynyt Kuusaalla neuvolassa? Minkä niminen täti sulla on siellä? Mä laitan vielä tosiaan tarkempaa kertomusta siitä synnytyksestä kun ehdin, vauva työllistää nyt niin paljon etten tännekään ole ehtinyt moneen päivään :)!

joosu onnellinen olit, osasto oli silloin kun itse siellä olin niin aivan täynnä ja siellä oli niiiin kuuma! ovia piti pitää käytävään koko ajan auki, ja oli tosi kiva kun supisteli jo aika kipeesti ja porukkaa lappoi siitä käytävillä ohi ja kaikilla oli kauhea tarve tuijottaa sinne huoneeseen :/. Itse synnytys oli onneksi yöllä ja aamulla, ja silloin alakerran salit oli viileämpiä kun yläkerran osasto! Mistä päin sä muuten olet?

kirppiina Kiva oli lukea synnytyskertomus :). Sattuiko sulla tuo ponnistaminen paljon ja ehtikö epiduraali vaikuttaa siihen? Mulla se ponnitsuskipu yllätti täysin, huusin ihan suoraa huutoa välillä kun sattu niin älyttömästi ja välissä taisin sano että haluan lopettaa kokonaa :D. Mula tosin viimenen annos epiduraalia ei ehtinyt vaikuttaa kauheen kauaa, tunsin ihan tarvetta ponnistaa, eli olisiko johtunut siitä...

karvatonkoira ONNEA :heart:! Mulla myöskin tuo streptokokki löydettiin positiivisena ja sitä epäiltiinkin tuohon että lähti synnytys noin ajoissa, mutta varmaksihan sitä ei voi tietää! Netistä sitten luin vaikka mitä kaikkea mitä se voi vauvalle saada aikaan ja niit' sairaalassa itkeskelin, mutta onneksi kaikki hyvin! Mitään oireita ei myöskään mulla ollut, mutta ei kai siitä välttämättä olekaan, sehän kuuluu jokaisen ihmisen normaalin bakteeriflooraan.

ONNEA myöskin maamille!! Ihanan helpon kuuloinen synnytys, oon ihan kateellinen tuosta ponnistusvaiheen lyhyydestä :)!
 
Kiitos onnitteluista! =)

Kotiin päästiin vauvelin kans eilen. En saanut sairaalassa nukuttua oikeestaan yhtään. Hirveä kuumuus ja jatkuva meteli. Olipa ihana nukkua viime yönä omassa sängyssä. Nyt sit vaan syödään ja nukutaan. Isoveljet ovat ottaneet pienen hyvin vastaan.

Synnytyskertomusta hieman:
Eli la-su yönä meni vedet 23.30, sairaalaan soittelin ja käskivät tulla heti, mutta ei ollut kiirettä ja omalla autolla saatiin mennä. Supistuksia alkoi hiljalleen tulla n 10 min välein ja siitä aika pian 5 min välein. Päästiin synnytyssalin viereiseen huoneeseen vielä huilailemaan ja odottelemaan kunnolla synnytyksen käynnistymistä. Mutta sitten supistuksia alkoi tulla vaan harvemmin ja aamuun mennessä olivat loppuneet kokonaan. Sitten osastolle ja käynnistystapletin sain siinä aamupäivällä ( cytotec), sillä ei tullut yhtään ainutta supistusta. Iltapäivällä sain kaksi taplettia ja sitten illalla 19 maissa alkoikin kunnon supisukset, ja pahenivat aika koviksi. Paikat ei kuitenkaan auenneet yhtään, sitten ennen puoltayötä pääsin synnytyssaliin, kun oli paikat just ja just 3 cm auki, mut kanavaa hieman jäljellä. Ilokaasua hengittelin jonkin tunnin. Supistukset koko ajan ihan hirveitä, mutta tilanne kohdunsuulla oli edelleen sama vielä 3 yöllä. Sitten sain epiduraalipuudutuksen, joka auttoikin hyvin muutaman tunnin. Samalla laittoivat oksitosiinin tippumaan että supistukset vielä saisivat lisää tehoa. Aamulla kohdunsuulla oli tapahtunut jo pieni edistys, kanava hävinnyt ja just 4 cm auki.
Sitten loppui epiduraalistakin jo tehot kesken sain vielä sen puudendaalipuudutuksen kun särki ihan hirveästi lantiota ja kankkuja supistusten aikana, sit piti ottaa käyttöön lisäksi vielä ilokaasukin, joista ei tuntunut olevan juurikaan mitään apua. Sit alkoi kuitenkin paikat aukeamaan ja hieman ennen 11 oli paikat jo 8 cm auki. Sitten vähän yli 11 alkoi tuntumaan ponnistustarvetta ja sai alkaa ponnistamaan.
Ponnistus kesti 3 min. Istukka tuli ulos siitä 5 min päästä. Yhtään repeämää eikä mitään muutakaan vauriota tullut, ei ainuttakaan tikkiä. Itsellä oli synnyksen jälkeen tosi hyvä ja pirteä olo.
Vauva sai pisteitä 9/9 ja alkoi heti imemään rinnalla kun vanha tekijä.
Synnytyksen kokonaiskesto olikin 16h40min, eli aika pitkän kaavan kautta meni. Kaikista 4 synnytyksestä tämä oli melkeimpä kyllä kaikkein hankalin. Jännä kun oletin että nyt kun on neljäs et olis jotenkin helpompi, mut ei.
Kunto on edelleen itsellä erinomainen, ei ole yhtään olo että olis synnyttänyt 3 päivää sitten. Ainut paikkakin mikä on kipeänä, niin polvet :D
Pienellä vaunukävelyllä käytiin jo tänään.

karvis ja Elli 3vrk
 
Onnea kauheesti kaikille vauvan saaneille. Teitä tullu tänne nyt niin tiheästi, etten enää muista kuka saanu tytön ja kuka pojan.. Mut ihanaa vauvantuoksuista onnea teille tasapuolisesti :heart:

Mulle sais kans riittää tää raskaus pikkuhiljaa. Olin ihan tyytyväisenä tälle viikolle asti ku oli hyvä vointi, mut nyt se on menny niin kurjaks tää oleminen, että ihan hirvittää ajatella jos pari viikkoa yli menis..sit olis 3vko vielä jäljellä!
Niin kamala migreeni iski reilu viikko sitten, että piti mökiltä kesken yötä lähteä ajamaan pois, että pääsin sairaalaan ja sain kunnon lääkettä! Sanoinkin siellä kätilölle, että tuhat kertaa mieluummin synnyttäisin ku kärsisin migreenistä. Ennen tätä raskautta oli migreenit yli 3vuotta poissa. Nyt on ollu kyl elämäni pahimmat kohtaukset.
Mulla on myös protskut ollu nyt + ja RR alapaine noin 100 luokkaa. Labroissa oli kans jotain häikkää. Nyt sit vähä tiheämmin tarkkaillaan.
Eniten harmittaa se, että oma yleisvointi on ajoittain niin huono, etten jaksa tehdä mitään. Makaisin vaan mieluiten sängyssä kokopäivän, mut mun alle 2-vuotias ei oikein ymmärrä et äiti on vähän väsynyt. Tietty sil on sit tylsää ku äiti ei jaksa mitään ja se riehuu ja tekee pahojaan, että sais huomiota. Sääliksi käy pikkusta. Kiva tilitys :) Helpottaa kummasti. Miehet ei vaan voi ymmärtää samalla tavalla näitä valituksia ku naiset. Ainakin tuntuu siltä et jos omalle miehelle sanoo jotain ni tulee heti sellanen olo et ei sais valittaa. Naiset ymmärtää niin hyvin näitä loppuraskauden tilityksiä.

majj Tosi hyvä, että sun vauva oli fiksusti itse ymmärtänyt kääntyä :)

Tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä eipä ole juurikaan. Supistelee välillä, mut en usko et ne tekee mitään. Jotenkin niin vaikea uskoa, että vauva syntyis ilman käynnistystä ja alkais luonnollisesti tulla omia aikojaan. Varsinkin ku 37+1 ei ollu vielä tapahtunu mitään. En sit tiedä, et voiks se tilanne kypsyä nopeastikin.

lyyli ja piiperö 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopsula
pikaisesti tulin katsomaan viimeisimmät. paljon onnea vauvan jo saaneille! teitä alkaa oleen jo useampi. :) onnea onnea!!

mulla oli kanssa tänään neuvola. 35+1 ja vauva ehkä oli RT mut ihan täysin varmaks ei voinut sanoo.. ens viikolla uus neuvola jossa sitten terkkari katsoo ultralla varmistuksen. mutta toivon kovasti että on tosiaan pää alaspäin ja pysyykin siten. :) esikoinen oli ollut näillä viikoilla jo pitkään RT:ssa mutta kuopus on ilmeisesti ketterämpi tapaus.
 
Hei taas! :wave:

Nyt kun täällä kotona riittää vilskettä kahden tyttären kanssa ei oikein enää ehdi kommentoimaan mutta vähintään kerran pvässä oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja!

Vimmu, se ponnistusvaihe ei tällä kertaa sattunut yhtään! Se musta olikin niin ihmeellistä. Kun ekassa synnytyksessä muistan kanssa että se oli helvetillistä...:kieh: Sattu ehkä enemmän kun se avautumisvaiheen kipu ennen epiduraalia, ja siinä sentään supistukset tuli taukoamatta ilman välejä....tiedän siis mitä tarkoitat tolla kivulla, mutkin se sillon yllätti. Tässä tosiaan ei kuitenkaan sattunut ollenkaan, tunsin että nyt tulee supistus, joka tuntui vain lievästi ja siitä tiesin millon ponnistaa ja tunsin että vauva etenee joka ponnistuksella siellä kanavassa. Ekassa tunsin vaan sen kivun, en osannut ponnistaa ja varsinkaan mitään etenemistä en tuntenut. Molemmista sain epiduraalin, en tiedä mikä nyt oli erilailla....:confused:

Kiitos karvaton koira synnytyskertomuksesta! Eikö oo kumma olo tuo että on just synnyttänyt mutta ei tunnu yhtään siltä. Sukulaisetkin on ihmetelleet kun ovat nyt kylässä käyneet että Eikö sun pitäs olla kurjan näkösenä sohvalla makaamassa, ei uskos että oot just synnyttänyt :D

Hyvä, että Majj:n vauva oikeinpäin! :flower:

Tosta selällään makaamisesta, siinähän voi ensinnäkin mennä ne äidin omat suonet "tukkoon", eli vena cava-suoni, siksi sitä sanotaan vena cava-syndroomaksi. Se aiheuttaa äidille huonon olon kun veren paluu sydämeen huononee. Mutta vaikkei se meniskään, ymmärtääkseni selällään makuulla voi istukan suonet painua kasaan, varsinkin jos istukka on selän puolella takana, eikä välttämättä vaikuta omaan oloon mitenkään, vauvan verenkierto vaan voi huonontua?

( . ) Täällä arki imettämistä, esikoisen kanssa leikkimistä, nukkumista, syömistä, imettämistä, vauvan tuoksuttelua ja vierailuja :heart:
Vauva nukkuu 3-4 tunnin pätkiä ja sitten syö, joskus tankkaa jo hieman lyhyemmän tauon jälkeen. Imee yleensä 15-20 min ja masu on täynnä. Joskus hieman pidempään, tilannee kai sillon lisää maitoa jatkoon :) Öisin syö 2-3 kertaa, riippuen miten pitkä meidän "yö" on...Pinniksessään pääasiassa nukkuu hyvin, pari kertaa on selvästi ollut läheisyyden kaipuuta ja olen sitten ottanut viereen.
Oma olo loistava, ilokseni olen huomannut että maha alkaa kadota hyvin, painoa tuli kokonaisuudessaan 12 kg, josta synnärille jäi ehkä 7 ja pari kiloa on tippunut vielä. Kolme kiloa jäljellä lähtöpainoon! Ainoa kurjempi juttu omassa olossa on se, että toissapäivänä sain rintatulehduksen :kieh: Mutta onneksi sain alotettua antibiootit heti niin nopeasti kuume laski ja olo alkoi kohenemaan. Johtui varmaan siitä että olin pari pvää joutunut ko. rintaa pumppaamaan sen haavan takia kun en voinu kivun vuoksi imettää eikä pumppaus kai sitten tyhjentänyt riittävän tehokkaasti ja maito pakkautui.....
Neidillä oli tänään eka neuvola ja painoa tullut hyvin, vielä ei kuitenkaan syntymäpaino ole tavoitettu, mutta hyvään suuntaan menossa. Tiistaina viimeinen bili-kontrollikin oli hyvä, laskua niin paljon arvoissa ettei tartte enää kontrolloida! Yksi ilonaihe on myös se että toistaiseksi ainakin mennään ihan täysimetyksellä ilman lisämaidon tarvetta, JEI!! Esikolla kun koko imetystouhu oli yhtä takkuamista, oon niin onnellinen tästä. Täällä mä hörpin samalla kotikaljaa kun tätä kirjotan että maitoa vaan heruis mahdollisimman hyvin:LOL: On pahaa kun mikä mutta mitä sitä ei lapsensa eteen tekis!:)
Ristiäisiä täällä mietitään ja nautitaan vauva-arjesta :heart:

Muuten, haluaako joku päivittää ELOKUUN? Saa ilmottautua :) Jos ei halukkaita ole, voin vielä ens kuun päivittää mutta joku muu saa sitten tehdä vauvapinon tonne syntyneisiin, eiks ni!:)

Kirppiina ja Peikkotyttö 10 vrk
 
Mulla todettiin sitten raskausdiabetes viikolla 36. Painoarvio tällä hetkellä 3300g. Nyt sitten ongelmia syömisen kanssa, salaatilla vetänyt pari päivää. Mikään leipä ei näköjään käy mahalla, maitoa en pysty juomaan ja muutkin maitotuotteet saavat vaan yökkäilemään ja lääkäri käski lopettaa hedelmien ja marjojen syömisen. Mitäköhän sitä sitten söisi?

Tänään vähän viileämpi ja pilvisempi päivä. Tuntuu ihan mukavalta ja voisi kokeilla nukkua viellä. Hirveän katkonaiseksi on yöunet menneet. Puolet yöstä hereillä ja pieniä nukkumispätkiä siellä täällä. Oisin jo valmis synnyttämään.
 
Oli se hyvä ettei mitään ulkoista kääntämistä tarvittukkaan ! :)

Kiva lukea Karvatonkoiran synnytystarinaa - Niinkuin muidenkin omia on kiva lukea !

Nukkumisesta - Mä nukun kyllä aika pitkälti vasemmalla kyljellä, välillä saatan "käydä" oikealla kyljellä, mut mun oikea käsi puutuu heti jos sen päällä makaa. Selällään en oo koskaan tykännyt edes nukkua, välillä tulee minuutti pari maattua selällä jos kylki puutuu. Mun mielestä selällä on muutenkin vaikea hengittää.

Kirppiina - tsemppiä rintatulehduksen kanssa!


Tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä - Eipä kyllä ole minkään laisia tuntemuksia, edelleen olen sitä mieltä että yli mennään, eli kyllä mä täällä vielä elokuunlopussa taidan olla!

(.) Oma vointi on edelleen ihan hyvä, vielä jaksan kävellen tai pyörällä mennä esikoisen kanssa puistoon jne. Öisin vaivaa vaan levottomat jalat, edes liitoskipuja ei juuri ole, mitä esikoisesta oli näillä viikoilla, hyvä kun silloin pääsin edes sängystä ylös! Ainut että mulla alkoi taas sellanen verestävä vuoto !! Kolmas kerta kolmeen viikkon :confused: Toivottavasti enteilis jotain.. Tuskin !

majj & 37+4
 
Paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille :heart: teitä tuleekin hurjaa vauhtia koko ajan lisää :) ihanaa!! Pian onkin sitten elokuu ja taitaa tahti vaan kiihtyä.. ;)

Hienoa kuulla Majj että vauva olikin itse tajunnut kääntyä! :)

Kivoja synnytyskertomuksia kaikilla ollut, mä niin toivoin, että olisin kanssa päässy kertomaan omani, mutta joudunkin suunniteltuun sektioon :( siitä ei paljoa taida sit olla kertomista, kaikki kun on jo ennalta suunniteltua..tylsää!!

( . ) Kävin siis tiistaina siellä magneettikuvauksessa lantiostani. Lääkäri soitti eilen ja ilmoitti, että lantioni on liian ahdas perätila-alatiesynnytykseen vaikka vauva onkin pieni, eivät ota kuulemma mitään riskejä asian suhteen. Joudun siis sektioon :( Olin puhelun jälkeen aika pettynyt, mutta päivän kuluessa asiaa sulateltuani tulin siihen päätökseen, että toisaalta hienoa, etten nyt joutunutkaan tekemään päätöstä itse, helpottaa huomattavasti kun asiantuntijat tekivät sen mun puolesta! Tänään on taas jo asteen parempi fiilis :D

Sektioaika on ensi viikon perjantaina 5.8 ja samana päivänä täytän itse vuosia :D aika ihanaa saada poika synttärilahjaksi :heart::heart: saadaan sitten pitää aina yhteiset kemut ;)

Nyt vaan täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä, ettei synnytys käynnisty ennen sitä, että mies pääsisi myös mukaan saliin. Edellisestä kun tehtiin hätäsektio Espanjassa ja mies oli Suomessa niin olo oli hieman yksinäinen. Jos joutuvat tekemään synnytyksen alkaessa aiemmin kiireellisenä sektion niin mies ei pääse taaskaan mukaan..se mua kyllä harmittais!!! No toivotaan parasta..

Kuopus vaatii jotain, täytyy mennä..jaksamista kaikille näillä ilmoilla!! Tää alkaa kyl olemaan jo aika ahdistavaa kun jalat on joka ilta ihan kaksinkertaset :(

Happy ja Nestori 38 *POKS* :D
 
Ainiin, piti vielä kiittää Pujajaa kun tsemppasit mua omilla kertomuksillasi, sain niistä paljon paremman mielen ja oikeestaan olin ajatuksissani jo ihan valmis alatiesynnytykseen! Kurjaa, että tää päätyykin nyt sektioon, mutta hyvä puoli on just se etten sit loppujen lopuks joutunutkaan tekemään päätöstä itse ;)

Miten te muuten yönne nukutte? Musta tuntuu etten nuku enää juuri lainkaan.. :( ehkä pari tuntia yössä ja sit päivän yritänkin pysyä väkisin hereillä..tää on kamalaa kun uni ei vaan tuu, tai sit pissattaa jatkuvasti, närästää, ahdistaa, on kuuma, mitä vielä..huh huh! Toivotaan et unen laatu paranis kun vauva on syntynyt..
 
Eea
Onnea Blancolle!!!! :heart:

Mie olen niin kateellinen kaikille vauvansa jo saaneille. :) Pahimmassa tapauksessa meillä vielä 6 viikkoa odotusta edessä. Mies taitaa pelätä jo miun mielenterveyden puolesta. :) On ottanu nää helteet aika koville.... Onneks viime yönä sain nukuttua pitkästä aikaa melko hyvin.

Eilisen aamu- ja iltapäivän koski alamahaan ja lantioon ihan kummallisesti. Varsinkin seisoessa ja kumartuessa kipu tuntui voimakkaalta. Vauva mylläs myös ihan poikkeuksellisen ahkerasti. Liekköhän poitsu olis viimeinkin laskeutunut lähtöasemiin ja painanut tuolla alhaalla jotain, joka sitten aiheutti kivun. Olisin kyllä pikku hiljaa valmis lähtemään synnyttämään....

Eea & Urkki 36+1
 
Onneksi olkoon Blanco prinsessasta! :flower:

Mullon ollu tällä viikolla sellaista pistävää pistemäistä kipua mahan keskiosassa, eilen oli melkeen koko päivän. Kun aivasti, niin sattui pirusti. Pötköllään ei pistä, mutta liikkuessa kyllä. Ärsyttävää... Neuvolassa tiistaina sanoi, että todennäköisesti jotain lihasperäistä. Jos jatkuu koko viikonlopun, niin soitan kyllä neuvolaan.

Eilen tuli pestyä mattoja ja selkäpä ei siitä sitten tykänny. Alkaa issias taas vähän ilmoittelemaan itsestään. Varasinkin ensi viikolle heti akupunktion, ettei ylly taas pahemmaksi.

Nyt vois alkaa kaverin hiillostuksen, kaikki kotikonstit käyttöön. ;-) Minun puolesta sais jo tulla...

Soulmama ja Kunto-Oskari 37+0 POKS
 
Onnea Blancolle pikkuisen tytön johdosta! :flower:

Happy harmi, että alatiesynnytys ei nyt sitten onnistu. Positiivista tosiaan, että lääkäri teki päätöksen sun puolesta. Tota ahdasta lantiota mäkin silloin salaa toivoin. Olis ollut niin paljon helpompi, kun lääkäri olisi sanonut, että muita vaihtoehtoja ei ole, kun sektio. Teillä on sitten viikon päästä vauva sylissä. Ihanaa! Ja vielä omana syntymäpäivänä. =)

Lunalle tsemppiä RD:n kanssa painimiseen. Aika kurjaa, jos noin paljon syömisiä on kiellettyjen listalla.

Kiitos Kirppiinalle ja Karvatonkoiralle synnytyskertomuksista!

Ootko Raitis ammatiltasi kätilö? Vai, miksi olet haistellut noin monet lapsivedet? Mulla tulee harkkasuppareita ehkä 10 kpl päivässä.

Nukkumisesta joku kysyi. Mä oon nyt nukkunut suht hyvin. Välillä lonkat puutuu ja tietty vessassa saa ravata muutaman kerran yössä. Oon kyl tosi väsynyt, joten uni maistuis aamullakin tosi pitkään.

Omassa navassa on taas ollut kovin hiljaista. Eilen oli hiljaista ja tänään oon tuntenut ihan vaan muutaman venytysliikkeen. Sais vähän aktiivisempi tapaus olla tää Nuppu, että ei tarviis koko aikaa miettiä. Ja aika suuri kynnys on enää soitella mihinkään äitipolille, kun olin silloin 1,5 viikkoa sitten siellä ihan turhaan. Eilen mullakin tuntui outoa kipua ja juilintaa alamahassa ja häpyluun tienoilla. En tiedä, johtuiko siitä, että neuvolassa sanottiin vauvan olevan jo hyvin alhaalla vai siitä, että sitä kopeloitiin eilen niin paljon siellä.

Anoppi kutsui torille, joten lähden pakkaamaan lapsia autoon. =)

Pujaja ja Nuppu 36+6 (huomenna jo täysiaikainen :O)
 
Paljon onnea Blanco!! Ihanaa, pieni prinsessa!
Nyt kun teidän neiti on maailmassa ja tiedän painon ja pituuden, niin odotan innolla vajaan tunnin päästä olevaa äitipolikäyntiä, että millaisen painoarvion saan. Meillä kun oli sama La. :)

Pujaja: Olen perioperatiivinen eli leikkuripuolen sairaanhoitaja. Olin sen viimeisen kesän ennen esikoisen saamista naistentautien leikkurissa töissä ja siellä nimenomaan "sektiotiimissä" instrumenttihoitajana (eli se joka avustaa lääkäriä leikkauksessa) ja valvovana hoitajana (eli se joka pesee mm. mahan jne). Laskin silloin, että aika tarkalleen 150-160 sektiota tehtiin sinä aikana. Ja sithän 6viikkoa siitä kun lopetin siellä, niin olinkin samassa salissa itse potilaana. Omat työkaverit hoitamassa. :)

Jaahas.. Kolmen vartin päästä äitipolille. Oli sitten paino taas noussut 1,3kg vuorokaudessa.. Kyllä mä jo itekin uskon, etten saa näitä syömällä (tai sitten mä ostin jotain tosi tehokasvatettuja herneitä eilen..), mut ikilaihduttajalle tämä on kova paikka, kun muutama viikko sitten painonnousu oli 6kg ja nyt se onkin yhtäkkiä 12kg.. Ja kyllähän tässä realisti pitää olla, että toksemiaa se teettelee. Turvotusta, paineet korkealla, jatkuva päänsärky, eilen langanpätkiä silmissä.. Mutta pissa puhdas, niinkuin esikoisestakin vielä pari päivää ennen sektiota.
Josko ne käynnistäis ens viikolla. Toinen häppärikin huutaa Hoosiannaa kun istun tässä tuolilla. Siihen painaa joku tosi kurjasti. Vauva se ei ole, koska hän kelluu vielä ylhäällä.

Raitis 38+4
 
Tänään oli neuvola 38+1 Kaikki ok. Vauvan pää heiluu kuulemma enää vähän, että vissiin on melkein kiinnittyny :)) Painoa tullu vähän yli 0,5kg/vk. Eilen ku mies otti mun mahasta kuvan niin hyvin huomas uudet raskausarvet -.- Onko teillä muilla tullu kuinka paljon niitä? Mulla on alavatsaan tullu mutta ei muualle tän raskauden aikana. Maanantaina taas neuvolaan, Alexandran 2v. tarkastus hoidetaan siinä samalla :)

Nukkumisesta
: mä nukun n.4h yössä kun ei vaan uni tule ja menee koko homma vaan pyörimiseks.. oon melkein viikon nukkunu tossa sohvalla missä saan paljon paremmin unta kuin sängyssä, olohuoneessa on niin paljon viileempää eikä oo miestä kuorsaamassa korvan juuressa :D
 

Yhteistyössä