*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Kiitos Violalle tsempityksestä ja majj, ihana masu :)

Turvakaukaloksi valittiin Maxi-Cosin Cabriofix Isofix-telakalla. Se pärjäsi hyvin testeissä ja oli kaupassa näppärän tuntuinen..

Liikkuminen tuottaa täälläkin välillä tuskaa.. Odotan innolla loppuaikaa kun nyt jo puskee niin pirusti :D Varsinkaan töissä ei jaksa itekään olla enää oikeen paikoillaan, kun toinen ei anna keskittyä.

Ihanaa, huomenna vähän lyhyempi työpäivä ja sen jälkeen viedään vihdoin kaatiskuorma, jota olen jo pari kuukautta suunnitellut, mutta ei olla saatu aikaseks.. :ashamed: Sitten kun on päästy ylimääräisestä roinasta eroon niin voi ruveta ostelemaan vauvalle kaikkea kivaa, kun kämppään jopa mahtuu jotain..

Linda ja Möhis 31+3
 
Miksi ihmeessä tuntuu siltä, että ei saa mitään aikaiseksi? Kaikki vauvanvaatteet on vielä pesemättä ja muutenkin kaikki on vielä varastoituna mikä minnekin. Sain sentään purettua yhden laatikollisen tavaroita äsken ja sieltä löytyi vielä kestovaippoja...
Hep, täällä myös yksi saamaton. Olin suunnitellut siivoavani koko talon järjestelmällisesti katosta lattiaan näin loman alettua, maalaavani terassin kaiteet, istuttavani vaikka mitä kasveja, järjestämällä vaatekaapit ja sisustamalla työhuoneen uusiksi. Mutta höpöhöpö, perusviikkosiivouskin on ollut työn ja tuskan takana. Samaten kaikki vauvanvaatteet on vielä siellä, mihin olen ne säilönyt isompien jäljiltä ja osa jopa kierrolla, eikä enää hajuakaan kenellä... No, vastapainoksi olen saanut monta kassillista kestovaippoja ja pieniä vaatteita muualta, että ehkä tässä pärjätään. Mutta saamattomuus on ihan käsittämätöntä, ei ollenkaan hallinnassa. Miehen tultua töistä en oikein osannut edes sanoa mitä olen tänään tehnyt. :ashamed: Anoppini lohdutti, että nyt vaan on tarpeen OLLA olematta tehokas ja syyllistymättä tästä, tätä yritän...
 
Pikainen vastaus Lunalle monen päivän lukutauon jälkeen... Meidän esikoisellakin oli noita molluskoja. Me ostettiin luontaistuotekaupasta sellaisia kapseleita, joissa oli kuivattua muistaakseni siitakesientä (kannattaa kyllä varmistaa myyjältä, mikä sieni oli kyseessä, ne tietää). Parin-kolmen kuukauden kuuri poisti ne molluskat ihan ilman mitään puhkomisia, rasvaamisia yms, eikä jäänyt arpia.

Täälläkin on vauva ruvennut hikkaamaan ihan viime päivinä. Muuten on liikkeet hiljentyneet jonkin verran. Eli hyvä että hikkaa, tiedänpähän että on hengissä =)

Siobhan ja Plutte 33+1
 
Pikaisesti vaan turvakaukalo / istuin galluppiin vastailemaan...elikkäs, me hankittiin nyt tälle uudelle tulokkaalle Britaxin B-Dual travel setti: rattaat, sisaristuin, pehmeä koppa sekä turvakaukalo BRITAX BabySafe Plus SHR II sekä telakka autoon. Samalla hankittiin tolle meidän 2v neidille: CYBEX Pallas 2-Fix turvaistuin 2011. Meillä neidin vauva aikana Gracon travel system: kaukalo, telakka sekä rattaat...mutta pidin kaukaloa tosi isona ja leveänä kanniskella...Britaxin kaukalo ainakin äkkiseltään mukavampi käteen =) ...katsotaan sitten mitä käyttö tuo tullessaan eli oliko hintansa väärti ostos :whistle:

Öitä nyt kaikille tasapuolisesti :heart:

 
Piti tulla vain poksumaan, mutta pitää kommentoida tuota turvakaukalo asiaa. Me saatiin mun siskolta Gracon telakallinen kaukalo, joka on vielä tosi hyvässä kunnossa :) Se taitaakin olla ainut mitä on tähän mennessä "hakittu" vauvaa varten... Kovasti äippäpakkausta odottelen, jos siitä lähtisin enemmän tarmo hankkia vielä puuttuvia tavaroita :)

Vicy+tirppa 30+0 POKS!! (hups, tuli poks tunnin liian myöhään, mutta eikai se ketään haittaa :D )
 
Huomenia!

Täällä ilmoittautuu myös yksi saamaton
:wave: Kaikki oikeestaan vielä tekemättä ja läjä tavaroita viel hankkimatta.. No josko sitä juhannuksen jälkeen alottas vaikka vaatteiden pyykkäämisellä kun saatin vihdoin tuo uusi lasi tuohon pesukoneeseen.. :) Pari koneellista tosin joutuu ensin pyörittää tätä ihan omaa likapyykkiä. Huoh. Isoimmat hankinnat meille taitaa olla noita vaunuja vaille ostettu, tosin nekin jo tiedossa kun vain jaksais tilausta laittaa eteenpäin. Hobby hallista tilataan ne ABC:n yhdistelmät.

Turvakaukalona
meillä on kaverilta ostettu viime vuotinen Brion kaukalo, tarkempaa tietoa ei mallista kun kaukalo viel kaverilla. Autoon saa kiinni sekä isofixillä, että vöillä ja meillä tulee nuo vyöt käyttöön kun autot sen verran vanhempia. Lisäksi meil on viel kakkoskaukalona ukon siskon tutulta ostettu muutaman vuoden vanha kaukalo (merkkiä en muista kun on tuolla vierasmajassa maannut ostamisesta lähtien), joka tulee sit tuohon ukon autoon kiinni niin ei tarvi irrotella kaukaloita ees taas. Empä tiiä onko turhaa kun noita kaks tuli ostettuu mutta edullisesti saatiin ja kummastakin tiedetään, että hyvää huolta on pidetty joten tuskin ainakaan haittaa on :)

Joku/jotkut täällä oli puhunut synnytyspelosta. Ite en hirveästi oo koko synnytystä viel miettiny mut pikkuhiljaa rupee pieni pelko hiipiin munki mieleen. Parina yönä oon ny valvonu ja miettiny tyylilleni uskollisena, että mikä kaikki voi mennä pieleen. : / Välistä tuntuu et haluais synnyttää tän heti alta pois ja välillä taas ettei uskalla mistään hinnasta alkaa synnyttämään. No, niin oon kyllä ukollekkin sanonu et aivan sama vaikka ite menisin viiteen osaan kunhan pienen osalta menis kaikki hyvin :heart:

Jahas jos sitä pikkuhiljaa rupeis starttailee tätä päivää..

Piianappula + PikkuPena 32+1 :heart:
 
Huomenta!
Molluskat paranevat vauhdilla. Taitaa suurin murhe niistä olla takanapäin (koputtaa puuta).

IHANAA, että täällä on muitakin saamattomia ihmisiä!! :LOL: Mulla on ollut monta viikkoa aikeena laittaa hoitopöydän tavarat ja laatikostot kuntoon, mutta vitut. Mitään en ole saanut tehtyä. Jossain vaiheessa tämä rupesi jo ihmetyttämään, koska esikoista odottaessa olin hirveä duracell-pupu, joka siivosi kaikki kaapit, asunnon muutenkin ja silitti pyykit alusvaatteita myöten. Yleensä en todellakaan silitä vaatteita. :eek: Ehkä tää on sitten, joku elokuisten juttu, että mitään ei saa suunnitelmista huolimatta tehtyä. ;)

Olipas aika tuskainen yö. Raajat puutuivat vuoron perään. Ensin jalat, sitten kädet, sitten lonkka ja taas jalat. Kolme kertaa vessaan, kerran lohduttamaan pahaa unta näkevää tyttöä ja kerran juomaan.

Liikkeistä tulee välillä kipua, varsinkin jotkut venyttelyt (?) kun oikein painaa jalkaa vatsaa vasten saa silmät jo sumenemaan ja sitten pään pyörittely (?) tuolla ihan alavatsassa osuu ei niin mukavasta hermoihin ja sattuu. Nivuset myös aika kipeät usein ja häpyluu. Selkä onneksi ollut ihan kunnossa.

Muoks:

Mitä olette kirjoittaneet sairaalan esitietolomakkeeseen toiveiksi?? Mulla lyö hyvin tyhjää taas tämän kohdalla. Hyvä lääkitys, nopea kotiutus, helppo ja nopea synnytys?? Ei niin mitään järkevää. :p
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi pitkästä aikaa :)

Oon käyny lueskelemassa teidän kuulumisia, mut olot on vähä ikävät ollu niin en ole malttanu kirjoitella.. Käytiin kuun alussa ottamassa synnärillä vauhtia, kun tuntu että tyttö painaa tonne alas ihan hulluna...kattelin sitä painon tunnetta ekaks pari päivää ja sit käytiin tarkastuttamassa ja typy oli laskeutunu alas ihan niinkuin joku veikkasikin kun kyselin viimeksi :) Kiitos neuvoista Mutta muuten oli kaikki hyvin siellä, silloin tyty painoikin jo 1,6 kg ja silloin oli lasketun ajan mukaan 30+0. Sanoivat että laiha ja pitkä tyttö tulossa...hmmm...kumpaankohan tulossa minä tasan 160 cm ja isä yli 180 cm :)

:attn: Milloin meinasitte pakata sairaalalaukkua? Mitä sinne kannattaa ottaa mukaan?

Nyt on kolme päivää menny vatsakivuista kärsien, tai illat on pahoja joitakin tunteja ennen nukkumaan menoa alkaa menkkakivut(koskee alaselkään ja alavatsa menee tosi helläksi) ja tulee tosi tukala olo...plaah...

Tsemppiä kaikille meille, loppurutistus menossa ennen kun nyytti on sylissä :heart:


Nti + pikku nti. 31+6 huomenna poksahtaa rv 32 !! jipii,jipii,jipii..
 
Kiitos masu kommenteista! :)

Saamaton olen minäkin ! Meillä siis ei myöskään ole vielä laitettu mitään paikoilleen. Vaunut on ja vähän vaatteita. Pinnis odottaa edelleen kellarissa enkä vaatteita ole vielä pessyt. ( eilen tosin käytiin tilaamassa uusi lipasto meidän makuuhuoneeseen, minne ne vauvan vaatteet mahtuu. Toimitus aika n. 2-4vk jonka jälkeen olis tarkotus alkaa pesemään ) Kaukaloa varmaan mennään ens viikolla katsomaan jne. Kai sitä kerkee vielä ihan hyvin ! Esikoinenki meni yli, joten olen varma että niin menee tämäkin.
Mutta muuten meidän koti on ollut nyt harvinaisen pitkään aikaan puhdas ! Aamullakin meinasin pestä pyykkiä, mutta oon ollut muka niin ahkera ettei meillä ollut yhtään pyykkiä. :D

Sairaalan esitietolomakkeeseen - Muistaakseni en laittanut mitään toiveita.

Sairaala kassin pakkaaminen - Koko kassi, tai siis hoitolaukku on vielä ostamatta. Joten en sitäkään ole hirveästi vielä miettinyt. Vauvalle kotiin tulovaatteet ja itselle hygienia tavaroita ?

(.) Ei mitään uutta! Oma olo on kieltämättä hyvä ( jos todella levottomia öitä ei lasketa ), jaksan vielä touhuta kaikenlaista. Supistuksiakaan ei ole taas pariin päivään ollut !

Liikkeet - Joskus jos oikein venyttelee ottaa hetken aikasesti "kipeää" tai ehkä kipeä on väärä sana, mutta en nyt keksi parempaakaan! :D

ja tosiaan, missä miuski ?

Majj & 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Eea
sairaalakassin pakkaan varmaan joskus viikolla 36.

Saamattomuus vaivaa myös täällä. Energinen keskiraskaus loppu ihan seinään. Nyt ei huvita kotityöt eikä oikein jaksais tehdä mitään. Kai keho viestittää et olis aika alkaa levätä. Esikoisen kanssa meinaa välillä tulla hulluksi! Hänellä on kamala kyselyikä, eikä äiti saa hetken rauhaa. :) Lipaston laatikoita pitäis tyhjennellä vauvan vaatteita varten. Jospa nyt viikonlopun aikaan sais jotain aikaseks.

Eea & Urkki 30+1
 
Sairaalakassi pakkaan varmaan joskus lähiaikoina. Tai laitan sinne kaikki vauvan kotiintulovaatteet jne. Parin viikon päästä vasta ostan sinne sitten itselleni suklaata ja lakuja,joita on ollut edellisilläkin kerroilla ja jotka maistuvat taivaalliseslta synnytyksen jälkeen! Suosittelen.

Vaatteiden pesu Alkaa ensi viikolla. Esikoinen menee viikoksi isälleen,jonka jälkeen on taas 3 viikkoa meillä. Eli ens viikolla hyvin aikaa järkätä ja sit on aikaa viettää esikon kanssa kesälomaa! Hän kun seuraavan kerran menee isälleen niin mulla jo viikkola 36+ joten vauva voi jo periaatteessa silloin syntyä! Kamalasti olis kaappeja laitettavana uuteen uskoon että mahtuu vauvan tavarat..samoin kaikki turvakaukalot yms. pitäis kaivaa varastosta jne.

Kaukalo on meillä muutamia vuosia vanha Britax.

Esitietolomaketta
en ole edes saanut. Mutta mulla siihen toiveena luomu synnytys ja nopea kotiutuminen.

MM ja Kirppu 31+5
 
Eea
Esitietolomaketta en ole miekään saanut. Ilmeisesti toiveita kysellään vasta synnyttämään mennessä. Toiveena olis ammeen käyttö avautumisvaiheessa ja mahdollisimman pitkälle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä.
 
Täällä kans yks saamaton. :wave: Ja otan kauheen stressin, ei hyvä. :kieh: Ollaan tosiaan valittu jo kaikki tarvikkeet, mut koko läjä odottaa miehen pomoa. Syy: mies on Lastentarvikkeella töissä ja saa henkkarialen, mut sen pomon pitäs vilkasta se ostoslista eka läpi. Ääh. Toivottavasti sais tänään hoidettuu.. Käskin jo miestä sanomaan pomolleen, että vaimo stressaa ja saa supistuksia ja yhyy. :p Kaiken lisäks mies on tänään vikaa päivää töissä ennen kesälomaansa, joten ois kiva saada homma hoidettua nyt eikä vasta kuukauden päästä! Ku en mä oo noita vaatteitakaan pessy ku ei niille oo paikkaa (= alkuun hoitotaso)..

Kaukaloks meille tulee Gracon Logoco S.

Sairaalakassi on täällä vasta mietintävaiheessa. Kaveri vinkkas ottamaan mukaan huulirasvaa, vaikka en normaalisti käytä koskaan. Huulet kuivuu kuulemma takuuvarmasti. Sit myös pilli on pop, kun muuten voi olla hankala juoda.

Energisyyttä ei näy eikä kuulu. Keskiraskauden energisyys oli kyl mun tapauksessa ihan urbaani legenda, eikä energiaa oo edelleenkään. |O Rupee jo kämppä näyttämään pommilta ku en vaan jotenki saa mitään aikaseks.


u & Liipukka 31+2
 
eilinen yö meni taas supistellen, onneks pääsen tänään neuvolaan josko ne kattois tarkemmin tilanteen.
Meinaan vatsa on menny täysin sekaisin noista suppareista ja mun kroppani käsittelee kipua joko oksentamalla tai sitten tolla toisella tavalla joten kaikki ei ihan ok ole:/

mietin kans että pahimmissa suppareissa muikkunen alkaa liikkumaan tosi paljon niin senkin haluan varmistaa onko haittaa herralle.

Mun sairaalakassiin menee suraavat:

vauvan lähtövaatteet
vaippoja
x2pipoa
x2bodya
dödö
shampoo ja hoitoaine
laturi
kännykkä
hammasharja
kampa
kahvila rahaa ja naisten lehti (palkinto kovasta työstä :D )
neuvolakortti ja kännykkä
mun lähtövaatteeni


en ota omaa yöpukua tai siteitä koska aion käyttää sairaalan omia kun siihen on mahdollisuus

näillä mennään :)
 
Sairaalakassiin ajattelin seuraavaa:

*neuvolakortti
*vauvan vaatteet (vaippoja saa synnäriltä)
*itselleni alusvaatteita ja sukkia (sairaalamalli on per*eestä)
*kamera
*känny+laturi
*hammasharja+tahna
*rasvoja mitä tarvitsee, pesuaineet
*dödö, harja yms hygienituotteet siis. Huulirasvaa suosittelen myös, sairaaloiden ilmanvaihto saattaa kuivattaa huulia kivasti.
*mies saa tuoda hedelmiä, lukemista ja muuta evästä mitä ehkä tarvitsee. Turha mitään mässyjä ostaa valmiiksi, söisin ne niin takuuvarmasti ennen sairaalaan lähtöä. :whistle:

Muuta ei juuri tule mieleen. Korvatulppia, särkylääkkeitä yms saa kyllä osastolta ja onneksi miehen mukana kulkee tavaraa kyllä helposti. :)
 
Onpas ihana huomata että en ole ainoa jolla ei ihan kaikki vauvanjutut ole vielä valmiina... Kiitos teille saamattomille, helpotti kummasti mieltä:flower: Minä kun yleensä haluan kaikki asiat valmiiksi nyt heti eikä viidestoista päivä, niin tää nykyinen vetämättömyys on ihan outo juttu, samoin kun se että sitt kun ois vähänkin energiaa onkin pakko löysäillä kun ei pysty tekemään asioita niin kuin ennen. Minä kans ihmettelen, että missä se paljon puhuttu raskausajan hehku ja keskiraskauden energisyys oli/on, ei oo nimittäin meikäläisellä näkynyt...

Tuota sairaalakassia minäkin olen vähän miettinyt, mutta en ole sen eteen kyllä mitään tehnyt vielä... Kaveri neuvoi, että kannattaa ottaa omia siteitä mukaan, kun sairaalan siteet on yleensä niitä hillittömän paksuja vaippoja ja toinen kaveri sanoi ettei kannata varata kotiinkaan mitään allwayseja vaan esim. pirkan tai vuokkosten puuvilla(?)pintaisia siteitä. Ja siis niitä joissa on imutehoa eniten+yösiteitä. Kuulema jos on tikkejä, niin varsinkin lämpimällä kelillä noi puuvillapintaiset on parhaimman tuntuisia, eivät hiosta/hankaa... Mulla ei oo juuri viime vuosilta kokemuksia siteistä, kun ei oo kunnon kuukautisia ollut minipillereiden takia mutt oon kyllä sitä ennen ja just ennen raskautta mieluiten muutenkin käyttänyt Vuokkosia, joten niitä varailen varmaan sairaalakassiin ja kotiin, ellei ole parempia ehdotuksia? =)

Ai ja sitt joku vielä neuvoi ett kantsii ottaa omia alushousuja, sellasia jotka voi nakata sitt roskiin. Ne sairaalan verkkopöksyt ei kuulema ole kivoja!

Jollakin muullakin oli vissiin jotain puutumistuntemuksia ilmaantunut? Mulla on nyt viikon verran nukkuessa puutunut molemmat kädet ja erityisesti sormet on ihan nakit kun herää. Tää on jotenkin erilaista puutumista, kuin se ett oot esim. nukkunut samassa asennossa käden päällä tms. Mistähän johtunee? Aamulla tuntuu ett menee useampi tunti ennen kuin sormet on taas normaalissa käyttökunnossa:| Mietin jo, ett pitäisköhän hommata vähän korkeampi tyyny, vois ajatella ett ton mahan takia nukkumisasento on vähän erilainen kuin ennen ja aiemmin passeli tyynynkorkeus voi käydä nyt vähän matalaksi...: /

Mä en tuota hikkaa ole bongannut, vaikka maha-asukki myllää muuten kyllä varsin reippailla liikkeillä. Vatsa oikein aaltoilee välillä kun hän pistää vähän asentoa uusiksi ja ei se aina ihan kauhean kivalta äidistä tunnu... Miltä se hikkaa tuntuu, osaako kukaan kuvailla?

Kylppärin siivousta ois nyt luvassa ja kai sitä pitäis sitt orientoitua mökille lähtöön. Aurinko paistaa, mutta onneksi tuulee sen verran ett ei taida aivan tukahduttava ilma olla... :wave:

Tuulia ja papu 31+1
 
32+0 poksista vaan!

Huikkis Voimia kauheesti! :heart: mulla itellä on ollu vimme aikoina stressaantunu ja turhaantunu olo, kaikesta pääsi itku ja mikään ei ollu hyvin.. tuntu että maailmaa kaatuu niskaan. Mut onneks se helpotti, varmaanhan se takas tulee.. mulla on ollu aina tämmösii ailahteluja varsinkin raskaana ollessa. :) Mutta et sä voi ite tehä mitään et se vauva pysys sen paremmin masussa. Hyvin ootte jo pitkille viikoille päässy! :hug: vaikka sattuisikin niin että vauva syntyis, sillä on jo niin hyvät mahdollisuudet. :)

( . ) anteeks nyt taas omanapa mutta taas kerran vee tuttaa tuo lääkäri ja koko reissu.
Eli elenhä me käytiin ja hyvää kuvaa vauvan naamasta saatiin, hymypoika :D eli halkio siellä nähtävissä on. No, lääkäri kysy multa useamman kerran: "onko vauva liikkunut, oletko ihan varma että se on liikkunut, oletko nyt aivan varma.." johon minä vaan änkytin että olen, normaalisti on liikkunut.. mitä ihmettä se meinaa ajaa tuolla takaa? taaskin merkkas neuvolakorttiin liikkeet yhellä plussalla, vaikka vauva potki ultra anturiakin monta kertaa, mä en enää tajuu :confused:
No, sitten lääkäri ultrasi sydäntä (taas) tunnin verran, niinkun viimeksi.. ja jankkasi: " ei täältä kyllä löydy nyt mitään, ei sitten millään.." MITÄ, pitäskö sieltä löytyykki.. eikö lääkäri voi nyt olla vaan tyytyväinen.. Nooo, eihän tää riitä sille rouvalle taaskaan. Vaan hänpä päättää kattoo mun verenpaineet neuvolakortista, jotka ovat olleet pulssia lukuunottamatta mallipaineita.. no "onko sulla verenpainetautia ?" "öö, no ei..." joo no lekurin mielestä vauvalla on huonommat virtaukset että päättää seurata KTG käyrää, ja sinne sitten makaamaan remmeihin kiinni ja kaikki näyttää erittäin hyvältä, ei mitään.

No, ei tääkään riitä vielä vaan viikon päästä uus aika kun lekuri haluaa katsella vauvan kasvojen rakennetta, hänen mielestään kai pitäisi löytyä jotain muutankin kun huulihalkio.. :( ja hän haluaa ottaa syntymän jälkeen VIELÄ catch 22 testin, jota ei peruskromosomistossa näy.. eli ei, ei todellakaan tuo helpotusta nää ultrat enään :( miks aina pitää ehtii vaan pahimpia mä en ymmärrä. Mut toisaalta tajuun että vauvahan se on tärkein mutta että.. en tiiä. Niin pistää vihaks vaan nuo käynnit, aina jotain uutta..

Hyppy ja poika 32+0
 
Hyppy - Mä sain ainaki sellasen käsityksen sun kirjoituksesta että vauvalla pitäis olla nyt kaikki hyvin, lukuunottamatta sit huulihalkiota mikä varmasti on pienin murhe! :) Tuntuu että tua lääkäri haluaa vain etsimällä etsiä jotain vikoja. Joita toivon mukaan ei oikeasti ole olemassakaan! :hug:

Siteistä - Kyllä sielä sairaalassa on tavallisiakin siteitä, ei vain niitä "vaippoja". Vaikka ne "vaipat" onkin aika suuria, niin kyllä mä otin niitä viimeeksi kotiin muutaman ja pidin aina öisin, pelkäsin että tulee läpi ja varmaan olis tullutkin ilman niitä. En tiedä vuosinko sit tavallista enemmän kun oli imukuppi synnytys ja piti tehdä eppari ja tikkejä oli sit aika reilusti. ( ei suostunut edes sanomaan montako laittoi )
 
Huikkis :hug: :hug: :hug: todellakin samanlaisia fiiliksiä täällä myös aika ajoin. Varsinkin silloin, kun supistukset pahimmillaan ja ei saa nukuttua ja se väsymys kertyy ja purkautuu ahdistuksena ja pahana mielenä. Mun tulee vielä sitten menetettyä herkästi hermot esim esikoiseen joka uhmaiässä ja sitten hän hermostuu ja kiukkuaa vielä enemmän ja mulle tulee huono äiti-fiilis ja kierre on valmis. Sitten lopulta yleensä itken itekseni jossain lukkojen takana, viimeksi menin wessaan ja laitoin hanan täysille ettei mun itku kuuluis miehelle ja lapselle. Yleensä se vähän helpottaa, mutta loppujen lopuks mikään muu ei helpota niin paljoa kun se että saa levättyä ja viikot menee eteenpäin ja huoli vauvasta jne sen myötä helpottaa. Sulla nyt on vielä varmasti monta kertaa rankempi tilanne, mutta toivottavasti kertyvien viikkojen myötä olo helpottaisi pian. Saatko kotona arkeen apuja mieheltä tai muilta? Ja juteltua noista sun huolista ja olosta? Tsemppiä kovasti :hug:

Nti. Ihana kappale :heart: MasuvauvaRooney on ollut pari päivää hiljaisempi, tarvittavan määrän liikkunut kyllä. Nyt kun kuuntelin tuon linkin niin heti alkoi maha heilua. Taisi siis murukin tykätä:)

Sairaalakassin
ajattelin pakata ihan tässä, varmaan tänään. Kun koskaan ei tiedä koska lähtö on, viime raskaus opetti sen. Onpahan valmiina. Vauvallekin varmaan pakkaan pikapuoliin, vaiks sen ei niin kiire, kun vaikka kohta syntyisikin, ei vielä hetkeen kuitenkaan kotiin pääsisi.
Mukaan aion pakata:

*Imetysliivit ja yhdet kestoliivinsuojat (eiks osastolta saa siellä käytettäväksi niitä kertsejä?)
*Kotiutumisvaatteet itselle: alushousut joihin mahtuu iso side, sukat, jotkut kevyet housut, toppi ja pitkähihainen
*shampoo, hoitoaine, saippua (ostettuna jo minikoossa ja saippua ihanan tuoksuvana mutta mietona, ettei häiritse jos allergikkoja huoneessa, hieman hemmotusta sinne sairaalan kliiniseen ilmapiiriin), kasvovesi, -voide, dödö
*Sukkia! Muuten sairaalavaatteet ei haittaa mutta ne sukat on ällöjä kun on semmosia lerppuja ettei pysy jalassa
*Kännykän laturi pitää ottaa lähtiessä tai mies saa tuoda myöhemmin, kameraa ei tartte kun kännykässä on hyvä, sekä mulla että miehellä
*Vauvan tarvikkeet, vaiheessa.
*Kuten Mittumaaria sanoikin, myös mä otan lakua, koska sillä saa hyvin vatsan toimimaan synnytyksen jälkeen, viimeksi se ummetus oli T.O.D.E.L.L.A tuskallista, varsinkin kun epparihaava kiristi

Sen sijaan mukaan en ota mm lukemista, ei siellä tosiasiassa tule luettua ja jos tulee, sairaalastakin saa mm lehtiä tai mies voi tuoda. EN myöskään pakkaa vauvan vaippoja, lähtiessä saa osastolta kotimatkaa varten kyllä.

Mun mielestä taas ne sairaalan alushousut on just hyviä, isoja, joihin mahtuu ne isot sairaalan kroonikkovaipat jotka pitää jälkivuodon just hyvin, samoin ne vaipat on musta huippuja, kun ei tartte koko ajan pelätä että falskaavat, kun sitä VUOTOA tulee aluksi aikas paljon. Viimeks teki mieli ottaa niitä sieltä kotiinkin mukaan :D

Hyppy, kurjaa että edelleen huonot kokemukset jatkuu. Ettekö te voi vaihtaa tuota lääkäriä? Inhottavaa kun joudut noin koko ajan olemaan jostakin huolestunut. Toisaalta itse ajattelisin myös niin, että hyvä kun lääkäri on noin perusteellinen ja tutkii asiaa monelta kantilta, ei kai olis myöskään kiva jos olis ylimalkainen ja jättäs teidät epätietoisuuteen eikä mitään tutkis noin perusteellisesti? Mä ainakin nimenomaan haluaisin että kaikkia vaihtoehtoja mietittäisi. En usko että se lääkärikään haluaa löytää mitään uusia huolenaiheita vauvasta mutta hänen tehtävänsä lienee niiden mahdollisuus kuitenkin ottaa huomioon? Mutta jos ette halua noita lisäselvityksiä niin eihän niihin ole pakko suostua, voitte todeta että näillä mennään nyt loppuraskaus ja katsotaan tilannetta sitten syntymän jälkeen jos on tarvis. Tosi tylsästi jokatapauksessa se lääkäri kyllä tuon kommunikaation hoitaa eikä tietenkään pitäisi sun oloa pahentaa aina vaan.....Ootteko kysyneet että voisitteko jatkossa käydä toisella lääkärillä kun tuon kanssa nyt ei oma olonne ainakaan helpotu? Tsemppiä!

ON: Eilen oli huono päivä, suurimmaksi osaksi johtuen ihan kamalasta väsymyksestä. Onneksi illalla mies ja esikko menivät mummolaan joten sain levättyä (=siivottua rauhassa väkisin sen mikä oli pakko, ja vähän sitten levättyäkin), ja viime yönä sain ihan hyvät unet. Tänään sitten hieman parempi olo. Liitoskivut edelleen hankalia ja ajoittain liikkuminen siksi lähes mahdotonta. Uutena vaivana eilen tuli myös NÄRÄSTYS, voi itku. Esikosta se vaivasi lopussa todella paljon, ennen en ollut tiennytkään miltä koko vaiva tuntuu. No eilen sitten taas muistui mieleen. Ihan kun näitä vaivoja ei tässä olis jo tarpeeksi, nyt sitten todnäk loppuajaksi jatkuva kipu ja kuristus ja polte kurkkuun....:headwall: Muuten olo kuitenkin suht ok, kunhan muistaa levätä.

Eli, nyt päikkäreille.

Kirppiina ja Rooneymuru 33+4
 
Kiitos kaikille sympatiasta :heart: Tänään on onneksi taas ollut henkisesti helpompi päivä :)
Kirppiina, meillä on ollut täällä kotona pojalla hoitaja nyt viimeset 7 viikkoa (siis aina joku mun lisäks..) joka on sitten samalla siivonnut keittiötä jne.. Ja mies on kyllä täysillä mukana, on vaan hänkin aika väsynyt tähän tilanteeseen eikä ihme, ja sitten kun molemmat on väsyneitä niin.. :stick: Ja mulla onneks on ihmisiä keiden kanssa jutella asioita, eritisesti mun paras ystävä joka kyllä jaksaa kuunnella ja on myös täysillä raskaudessa mukana, jos niin voi sanoa.. On vielä itse äitiyslomalla ni voidaan nähdä ihan päiväsaikaanki.. :) Ja mullaki on kamalan huono omatunto siitä, etten pojan kanssa voi touhuta, sillä on vielä nyt kamala hali-pusu vaihe ja käy aina leikkien lomassa mua halailemassa ja pussailemassa sohvalla, voi toista :heart: Mut kyllä huomaa, että se reagoi tähän tilanteeseen (eikä ihme), esimerkiksi sana "äiti" on kadonnut ihan kokonaan, aina sanotaan vain "isi! !!
Mäki tykkäsin sairaalan alkkareista ja täällä ainaki ne oli ihan sellasia puuvillapöksyjä.. Mulla oli yöllä synnytyksen jälkeen pöksyissä just sellanen pitkulainen kroonikkovaippa ja sit viel sellanen megaimu niin ei tarvinu koko ajan miettiä vuotoa :D Ja muutenki ku ei siinä kamalast liikuttu ni ihan sama miten muhkea varustus housuissa oli :D
Ihanaa kun täällä puhutaan sairaalakassista, mulla nimittäin ei ollut viimeksi mukana muuta kun neuvolakortti :D En sit hätäpäissäni kun tuli äkkilähtö tajunnut ottaa kortin lisäks mitään mukaan, vaik kyllä siinä nyt sen verran ois aikaa ollu.. Oli sit mukava kun en saanu sairaalasta edes hammasharjaa ja hiukset pesin jollain käsisaippualla eikä ollu edes hiusharjaa niitten selvittämiseen sen jälkeen, olin varmaan aika näky :D Synnytin vielä illalla niin mies ei enää siksi illaksi/yöksi päässyt tavaroita tuomaan kun lähti vasta yöllä sairaalasta..
Hyppy voi sitä sun lääkäriä jälleen kerran! Hyvä tosiaan, että on tarkka mut ei kyllä tarvis sellasta kuvaa jättää, että jotain "vikaa" ois pakko löytyä.. Voihan noita halkioita olla ihan täysin terveellä vauvallaki.. Jaksuja!

Täällä edelleen supistelee ja sattuu, eli ei uutta :)

-Jo paremmalla mielellä oleva Huikkis ja typy rv 29+5 (IHANAA, että oon jo näinki pitkällä, en ois uskonu tähän silloin kun osastolla makasin rv22+ suppareiden takia..)
 
Meillä kuopuksella on turvaistuimena nyt Besafen izi combi isofix ja on kyllä hyvä. Isofixiä en vaihtais mistään hinnasta pois :D

Äitiyspakkaus tuli ja kohta lähemme sen hakemaan postista. Ihanaa, pääsen pesemään jo pikkuisen vaatteita urakalla.

Saamattomuus joo, sitä jonkin verran on. Kaapit laittamatta jne.. Varmaan into alkaa kunnolla kun alan tässä pesemään ne vaatteet lapselle.

Synnytyskassi Pakkailen sen vasta rv 35+ kiirettä ei ole, kun en millään usko, että tämä päättäisi syntyä ennen laskettua aikaa. Erikseen laitan vauvalle oman hoitolaukun, jonka mies tuo sairaalaan sitten lähtöpäivänä turvaistuimen kanssa.

Mukaan lähtee omaan kassiin:
*imetysliivit
*liivinsuojuksia
*pillimehua ja pieniä mehukeittoja
*lakua
*lehtiä
*raskaus päiväkirja
*laturi+puhelin
*äitiyskortti
*KAMERA
*shampoo, harja, meikit, dödö
*lähtö vaatteet
*hammasharja+tahna
*bebanthen rinnan päihin
* ja jotain muutakin varmaan otan...


Vauvan laukkuun:
*vaatteet
*harsoja 2
*vaippa
* ja mitäs muuta :confused: no, pakkaillessa tulee loputkin mieleen....

Neuvola oli tänään :heart:
Syke 145
RR 114/80
sf 30,5cm
hemppa 116
liikkeet ++
painon muutos /vko +300g

Kaikki hyvin :)

Pieni Tähtönen ja Martta 32+3
 
Raitis hoi!! Sitä sun dokkaria kyselen,kun sillon sanoit,että näkyy jossain välissä teeveestä? Oliko sillä jokin ajankohta millon? Olis niin mielenkiintonen se nähä!

Hyppy kurja taas tuo lääkäri :/ En ymmärrä,miks jotkut on tollasia,vaikka luulis tajuavan muutenkin vanhempien huolen,niin lääkäri tuottaa sitä lisää..

Vauvan liikkeet tuntuu enimmäkseen ylös keskelle.. Hassua kyllä,että ne liikkeet siinä tuntuu parhaiten,kun oon ollu siinä käsityksessä koko ajan,että istukka on tossa ylhäällä silleen "päällä"mutta hiukan enemmän etuseinässä..En tiedä.. :D

Jollakin,en nyt muista kellä?, oli kait ollu tätä samaa vaivaa? melkein ainaski.. Itellä on tullu raskausaikana sellanen,että jos istun liian nopeasti,alkaa silmissä näkymään sellasia banaanikärpäsen näkösiä mustia pisteitä.. Ihmettelenkin aina hetken,että mistä nää kärpäset tähän nyt tuli,mutta sitten huomaan,että ne onki näköharhoja.. Ajattelin,että ne varmaan liittyy migreeniin,vaikka ei mun migreeniin oo ennen ainakaan liittyny minkäänlaisia näköharhoja,tai auroja tai mitä siinä nyt voikaan olla.. En oo muistanu tosta koskaan neuvolassa mainita,mutta ei kait se vaarallinen ole,kun on ollu ihan alusta asti..

Ja sit vielä lisää omaanapaa,(anteeksi) Mutta miten te ihmiset kestätte tämän lonkkasäryn!! Aivan sama kummalla kylellä nukkuu,tai on, hetken päästä sen puolen lonkkaa alkaa pakottaa ja se kestää ja kestää.. Panadolista ei oo apua ja venyttely auttaa vain hetkeksi.. Ei oo onneks montaa päivää ollu,mutta ei tää kivaakaan ole,kun sitten ei saa nukuttua edes kun pakottaa niin paljon.. :/ Ja lakkaako tää edes sitten synnytykseen? Vai onko odotettavissa vielä pitkäkin pakotus?

Taiska ja napero *poks* 31+0
 
Kiitoksia myötätunnosta! :)

Tosiaan, tää lääkäri vaan tuottaa pahaa mieltä vaikka tarkoittaisikin vaan hyvää. Mutta, enää asioita ei voida muuttaa ja me otetaan vastaan se mitä tulee. Tottakai toivon että poika olisi terve, ettei enempää löytyisi. On halkiossakin jo tarpeeksi "murehtimista". Varsinkin tuo reissaaminen pienen vauvan kanssa leikkauksiin, kun matkaa tulee sinne sairaalaan yli 500km.
Me katotaan vielä toi seuraava ultra, jos siellä taas vaan "päivitellään" samoja asioita, ei me mennä enään yhteenkään ultraan vaan katotaan syntymän jälkeen mitä on jos on ja murehditaan sitten. Tää odotusaika on menny kyllä suurimmaks osaks vaan murehtiessa.
Harmittaa myös kauheesti että kun vauva syntyy, en saa häntä viereeni vaan poika viedään lääkärien tutkittavaksi heti ja otetaan kokeita yms. Imetystä myöskään ei edes kokeilla täälläpäin näköjään, vaan laitetaan nenämahaletku :/ mutta mitäpä sitä ei pienen eteen tekisi.

Vauvan liikkeet tuntuu oikealle kylelle tai ylös keskelle, se aina vaihtelee.. mutta raivotarjonnassa hän on.

Sairaalan alkkarit :D varmaan tulee käyttöä, mullakun ei oo kun tämmösii tiukkoja pöksyjä kotona :D en omista siis lörpäkkeitä, mutta varmaan on paremmat jalassa semmoset sortsit sitten :D ja megaimut sisään :DD

Rintapumppu pitäis ostaa vielä.. ootteko mistä hankkineet ite? saako neuvolasta vuokrattua? :eek:

Jeee äippäpakkaus tuli! 2011 mallia ja tykkään kovasti!! :heart: ja ä raha päätös tuli myös. =)
 
Nti Toi on iiihana kappale, en voi itkemättä kuunnella :). Oonkin ettinyt tuota, yhden kerran kuulin sen radiosta ihan alkuraskaudessa ja sen jälkeen en ole kuullut tai löytänyt sitä millään eli kiiiiitos kun laitoit. Aivan ihana :heart:.

Milloinka muut aikoo pakata sairaalakassin?
 

Yhteistyössä