**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

mä vielä kommentoin ja kysele, kyllä mä kohta haihdun häiriköimästä :whistle: :ashamed:

siobhan 3D ultra on kuva missä vauvan kasvonpiirteetkin näkyy ja vauva on vauvan näkönen ja 4D on sitte sitä liikkuvaa kuvaa siitä :)
tossa jotain:
4D-ultraääni sikiötutkimuksiin
mitkä sun kilppariarvot on nyt raskausaikana ollu? itellä kans vajis ja aika matalalla nyt mennään.

mammy ei mekään zafiraan mahuttais, aika hyvä on ollu toi chryslerin plymouth voyager, pitempi ku normaalisti ni taakse mahtuu aika hyvin tavaraa, vaunutki menee heittämällä :)
kauheeta tollaset tulipalot et kaikki menee :( näillä pakkasilla niitä paloja on aina enempi : /

miikulaiselle kiitos streptoinfosta :flower:

jessi ja pikkuj 22+6
 
Heipparallaa!

Allergioista: Ite kuulun siihen onnekkaaseen ryhmään, joilla raskaus lievittää oireita. Silti viime raskaudessa jouduin zyrteciä (sitä nimenomaan neuvolalääkäri suositteli) syömään jonkunverran. Järkeilin sen asian niin itelleni, et jos en ota niitä nappeja...on nenä, nielu ja korvatkin niin turvoksissa, ettei happitaso varmasti ole ihanteellinen sikiölläkään.

Hih, mä olen vaan kuumeisesti miettiny tuplavaunuja, ettei ole käynyt mielessäkään...Hmm, et ne ei mahdu meidän nykyiseen autoon. Joten nyt mies saa ihan luvan kanssa ;) päästää autokuumeensa valloilleen.

Nyt pitää taas mennä...pakkasta muuten -33° c

Kirsikka 15+4
 
Mä näin viime yönä sit heti unta että olin synnyttämässä ja synnytys oli todella helppo, alle minuutin kesti ponnistus vaihe ja pieni poikahan sieltä tuli ! ( heti ku eilen kirjotin että toinen tyttö ois kiva :D ) Tää tais olla jo toinen vai kolmas kerta että näen unta pojasta.. En tiedä tuleeko se jostain alitajunnasta vai mistä.. Esikoisen aikaan näin unta vaan tytöstä ja tyttö tuli ! :) Häiritseekö muuten muita, esim esikoisen odottajia kun kaikki aina vertaa ennestään jo syntyneisiin lapsiin? Mua itseä joskus ärsyttää kun vertailen tätä ja esikon raskautta! :D

mammy-: Voi ei ! Todella ikäviä tollaset tulipalot! Toivottavasti ítse ei joutuisi moista kokemaan !

streptokokista: En oo yhtään edes miettinyt mitään, mutta nyt kun otitte asian esille niin........ :D no jokatapauksessa onneksi Miikulainen laittoi tuan linkin niin vähän helpotti mieltä! :)

).( Mulla on nykyään vointikin jo ihan hyvä! :) Aamupala pitää syödä, niin sit ei tuu ongelmia päivän mittaan. Mahassa on vieläki jotain punasia näppyjä, mut luulen et ne ois jotain hormoninäppyjä?!

Mitähän muuta..

Majj & 14+3
 
Miikulainen: Kiitos :) Kestikö sulla tuo rokko pitkään päivissä? Mie alan olla ihan loppu tähän kutinaan... :( Aivan hirveää. Yölläkin herätin miehen parkumalla, että kuolen tähän tautiin kun mikään auta :LOL: (viisiin vähän hrmoonit+yliväsy vaikuttaa). Soitin sitten yöllä OYS:n päivystykseen että voinko ottaa jotain allergialääkettä ensihätiin että selviän, niin sieltä terveysneuvonnasta sanoivat etten raskauden takia saa ottaa mitään, vaan on tauti on vaan kärsittävä... Eli kaiketi niitä allergialääkkeitä määrätään tosi nihkeesti!

ON: Soittelin aamulla neuvolaan maksa-arvoja ja ne oli KOHOLLA!!!! Siis voiko olla es tosi???? Arvot oli 105 ja 90 kun saisi olla n.30/40 :headwall: Yleensähän ne nousee vasta 30+ viikoilla, eli saa nähä mitä tästäkin taas tulee! Neuvolatäti laitto lääkärille viestiä et katsoo arvot ja soittelisi, joten nyt ootellaan. Lisäksi mulla alko inhottavat menkkamaiset kivut alamahalla, pelottaa että mihin tää kaikki päättyy... Kaiketi tuo kipu voi olla ihan sitäkin että oon kaksi yötä nukkkunut SUPER huonosti ja oon TOSI väsy. Lisäksi tää kutina/ihottuma tekee mut hulluksi...! Mielikin meinaa olla maassa!!!! Tietääkö joku onko tuo kipu mahassa hälyyttävää? Googlesta kattelin että monilla sitä oli ollut....

Nyt en jaksa enmpää kommentoida, anteeks! :ashamed: Lähden ootteleen josko lääkäri soittaisi!

Viola ja 16+0
 
jessi75 paljoko sellanen vie bensaa? noilla amerikkalaisilla on monilla tapana olla aikamoisii bensasyöppöjä...

Joo aika järkky fiilis vieläkin tosta tulipalosta..hurjaa ko meilläki koko talo välkkyi kun pimeessä ulkona paloautot oli monta tuntia :/ tuli tosi epätodellinen olo..eihän sellasta tapahdu kun elokuvissa...

Koira hertti asukkaat saunan sytytty tuleen

savuvahingot koko talossa...asuinkelvotonta,,jotain olivat kuitenkin saaneet pelastettua..
 
mammy mulla on samoja mietteitä:ashamed: Vielä kun koko lähipiirikin toitottaa että nyt pitäisi se tyttö tulla. En halua kuunnella koko loppuraskauden noita tyttövihjailuja jos sieltä onkin poika tulossa. Ja tottakai mä tiedostan että varmasti lasta rakastan ihan samalla tavalla kuin näitä kahta muutakin,mutta kyllä mulla semmonen pieni tytönkaipuu on..vaikka itseänikin oikeen hävettää myöntää:ashamed:

Autoista meillä oli aikasemmin kolmeovinen auto :D Todettiin että ei ehkä siihen enää mahduta,niin annoin sen auton isälle ja isä sitten hoiti mulle isomman auton. Tällä hetkellä meillä siis volvo v40 ja sillä nyt saadaan luvan pärjätä kun en isompaa halunnut. Sinne mahtuu carenan twinbuggyt takakonttiin ja kolme istuinta takapenkille. Koiria meillä ei allergian takia ole eikä tule.
Sillä voi myös yhtä hevosta vetää kopissa. Mies ettii juuri jotain halpaa työautoa itselleen,tuo volvo on vähän niinkuin pereautoksi kun lasten kanssa kuljen..

allergiat ovat mulla pahentuneet raskausaikoina. Tai ei muuten,mutta esikoisen synnytyksen jälkeen tuli ihan kamalat silmien turvotukset ja ihottumat,itkua väänsin kun mikään ei tuntunut auttavan! Tämän nuoremman raskausaikana oli vaan ihottumaa ja nyttenkin on tullut semmosia atopialäiskiä. Mutta mulla kuiva iho muutenkin.

Mittumaaria 14+5
 
mittumaaria sama juttu meillä,"eiköhä se nyt se tyttö ole". Mie olenki sanonu että ei poika voi olla tyttö,et eiköhä se poika ole niinku tähänki asti. Jotenki tulee ehkä olo että pettyykö kaikki läheiset jos hän onkin poika :( siksi työnimi onkin Manu :D koitamme valmistautua ottamaan vastaan ihanan pikku pojan ;)
 
mulla tulee verta..tosi tosi vähän, mut huolestuttaa kuitenkin. Hätäpäissäni soitin synnärille ja sanoivat siellä ettei mitään hätää kun tulee vain tipoittain. Mut miks on kokoajan jotain?! Aaargh!

teelikki ja murunen 15+1
 
vauvan sukupuolesta meilläkin on kaks poikaa ja jotenkin en osaa kuvitella edes vauvaa tyttönä. Salaa kuitenkin toivon sitä prinsessaa, jos tää nyt jää viimeiseksi. ;)
Viime raskaudessa olin alusta saakka varma pojasta, kuitenkin jossain sisällä toivoin tyttöä ja kyllähän se pieni pettymys oli rakenneultrassa kuulla varmasti poika-kommentti. Nopeasti siitä kuitenkin "toipui" enkä tuota poikaa rakasta yhtään vähempää. =)
Tästäkin poikaolo, luulen että alusta saakka alkanut valmistautumaan siihen et tämäkin poika. Inhottavaa ajatella näinkin pinnallisia asioita, mutta minkäpä sitä tunteilleen mahtaa.:/

Meijän suvussa, mun puolella siis mun pojat on serkuksien lapsista ainoita poikia. Äiti sanoikin että nyt on mun vuoro tehdä 4poikaa ja1tyttö, niinkuin mummo. Äidilläni taas on 4tyttöä ja 1 poika.
miehen puolelta noita serkuksia on vaan poikia,joten siellä nyt odotetaan tyttöä tästä vauvasta.
tulipa taas sepustus, vaikka tulin vaan poksumaan.

tuulis ja rusina 14+0:heart:
 
Hirveesti tekstiä tullut päivässä! Mutta hyvä niin.. :)

Tyttö & poikavauvoista ootte puhuneet, mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee kun esikko kyseessä niin ei oikeen osaa toivoakkaan kumpaakaan :D mutta luulen että jos ensimmäinen on poika niin toiseks lapseks haluis tytön tai toistepäin. Joten hyvin ymmärrän miks monet toivoo jotain tiettyy sukupuolta ja pelkää pettyneensä sitten. Mutta aivan varmasti meille jokaiselle on yhtä tärkeä lapsi oli sitten tyttö tai poika :) ei kannata syyllistää itseään omista ajatteluistaan.. :heart:

teelikki Mutta onneksi tosiaan vain tipottain! Seuraile vuotoa.. voithan aina soittaa uudestaan ja eiköhän ne sitten auta sua, ja ultraa sitten tarpeen vaatiessa :heart:

Streptokokista.. en ole edes ajatellu moista :D no mut, onneksi miikulaisen laittama linkki vähän hälvensi huolta..töissäkin missä oon, niin joudun hoitamaan vaikka minkälaista ihmistä jolla on tartuntatauteja ym, eristysjuttuja.. pitää vaan toivoo ettei omalle kohalle sattus mitään ikävää :(

( . ) tää aamu alko pahoinvoinnilla, kiva. NYT VASTA. Mulla on ollu tosi seesteinen alkuraskaus, ettei juuri mitää oireita.. mutta nyt muutamina päivinä järkyttävä aamupahoinvointi.. ja päänäsrky.. no aijempina aamuina ei mitään ole kuitenkaan tullu ylös asti, vaan nyt toisimpa kävi. Ja oikeen kunnolla kaikki.. :( miks just nyt.. eikös nyt pitäs alkaa ihana keskiraskaus pikapuoliin?? :(

Hyppy ja rakas 14+6 (huomenna POKS) :heart:
 
Viola mulla tuo nokkosrokko on kestänyt suurinpiirtein viikon-puoltoista viikkoa verran. Mulla se tuli yhessä vaiheessa aina angiinan jälkeen, aina jälkitautina nokkosrokko, ja siihen päälle pari muuta; kyhmyruusu, vyöruusu yms.. Pahinta on kun on pari ihottumaa samaan aikaan ja angiina.. Sitten myöhemmin kun monta vuotta kärsin noista, viisaampi lääkäri totes että olen allerginen penisiliinille jota sain aina angiinan hoitoon. Eipä ole nokkosrokkoa sen koommin tullut.. Se Zyrtechän on reseptivapaa lääke, siihen ei reseptiä tarvitse. Jos sulla on kauhea olla, niin soita tuonne Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
(normaalihintainen puhelu)
eivät siis toki määrää sulle mitään lääkkeitä yms, mutta voit kysyä Zyrtecin vaikutuksista sikiöön, ja sitä kautta itse puntaroida, jos oikeasti tuntuu että tarvitset jotain lääkettä siihen kutinaan, edes auttamaan yöksi että saisit nukuttua hetkisen.
Toivottavasti tuo tauti sulta pian hellittää! :hug:

Sukupuolesta ja muitten odotuksista munpuolen suku odottaa kovasti poikaa, kun tyttölapsia 98% suvun lapsista. Isännän puolen suvulle ei ole väliä, poikia on ja nyt tämä meidän esikoinen kun oli tyttö, niin saivat sellaisenkin. Vielä about 5 vkoa ennenkuin on eka mahdollisuus selvittää sukupuoli, jos ei selviä niin sitten odotellaan syntymään ;D

Teelikki jos verta ihan vähän tiputtelee, ei varmasti ole hätää. Mutta uudestaan soittele synnärille tai neuvolaan jos vähänkin tuntuu että sua huolestuttaa, ylimääräinen stressi ei ole hyväksi vauvalle.

astma ja allergiat mulla taas raskaus on helpottanut mun oireilua. Astmalääkkeitäkään ei ole tarvinnut ottaa muutamaa kertaa lukuunottamatta, siis paljon paljon vähemmän kuin normaalisti. Normaalisti joudun pari kertaa viikon-kahden kuurina ottamaan vuodessa flunssan aikana, siitepölykauden alusta loppuun ja tarvittessa jos rasitun liikaa, esim. pakkasilmalla hengästyminen.

Siobhan 4D ultra antaa visuaalisempaa ja tarkempaa liikkuvaa kuvaa sikiöstä, pystytään tarkemmin määrittelemään mahdollisia rakennepoikkeavuuksia ja mahdollistavat vauvan kasvojen tarkemman tarkastelun. Tästä näät malliesimerkin;
4D-ultraääni sikiötutkimuksiin
MUoks. En ollut huomannut että joku muukin oli laittanut saman esimerkki linkin :D

Hyppy meillä kans oli töissä jos jonkinlaista eristys ja tartuntatautijuttuja kun esikoista odotin, ja kyllä sitä yritti kaikin tavoin välttää ja toivoa että ei itse saa mitään. Niin noroa, meningkiittiä, mrsa:ta yms.. Vaikka monena vuonna ollut paljon vähemmän tuollaisia, niin kaikki sit osuivat samaan vuoteen kun odotin esikoista. Nyt oon kotona esikoisen kanssa, mutta ilmeisesti tässä on lähdettävä pari keikkavuoroa tekemään kuukaudessa, joten saas nähä mitä tälläkertaa siellä työpaikalla odottaa :D

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 15+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
(.). Käytiin tänään taas ultrassa ja saatiin hyviä uutisia :heart: Veriseula negatiivinen ja niskaturvotusta 1,3mm (sitä ennen mittasi pari pienempää lukua, mutta se korkeinhan siinä sitten laitetaan ylös) ja oli todella pienet riskiluvut :) Viikot on nyt 12+0 ja LA 1.9, joten ei tarvi lisätä listaan :) Varhaisultran mukaan siis viikot samat. Ihan kiva, kun masukuvat olen ottanut aina torstaina aamulla, kuten tänäänkin ja silloin vaihtuu aina viikko! :) Todella onnellinen olo, helpottunut ja vaikka mitä. 1 kuva saatiin mukaan. Kysta siis edelleen ja sitä tarkkaillaan, joten ultraan mennään noin rv 16 ja samalla kurkataan pikkuista :)

innoM + Pulla 12+0 :heart:
 
myyden mulla ultrattiin mahan päältä. Sanoi että sit jos siitä ei näy kunnolla niin alakautta. Mutta näkyi kyllä. Ja viikkoja oli sillon 12+.

Papa mulla otettiin esikoisen rakausaikana ekalla neuvolalääkärillä. Eikä mulle kyllä sanottu että siitä mitään vois tulla... No nyt ei kai oteta kun siitä on niin vähän aikaa tms.

Violan ihottuma tosiaan kuulostaa ikävältä. Mulla itselläni on atooppinen iho. Pienempänä se oli välillä tosi paha ja muistan kun ala-asteella en olis kehdannu mennä kouluun kun naama oli niin kamalan ihottuman peitossa...Aikuisikällä iho on ollu tosi hyvässä kunnossa, mutta hormoniheittelyt kyllä näkyy heti ihottumana. Esim. esikoisen raskausaikana iho oli hyvä, mut heti synnytyksen jälkeen ihan armottomat taiveihottumat. Ja sitten kun imetyksen lopetin niin taas kamala ihottuma. Ja nyt sitten kun uudestaan ollaan raskaana niin taipeet on ikävät ja myös polvissa jotain hämärää ihottumaa... Kortisonia en voi käyttää lähes ollenkaan kun mulla on niin älyttömän ohut iho ja kortisoni ohentaa entisestään. No, kärsin vaan. Onneksi aika vähän.

Istukka oli takaseinämässä esikoisen aikana. Nyt en tiedä vielä.

Sukupuolta ei aiota selvittää, kun mies ei halua. Itse ehkä vähän haluisin :) Se auttaisi luomaan mielikuvaa vauvasta, mutta ei me esikoisestakaan kysytty niin eipä nytkään sitten.

mammy luulenpa että tollainen ajattelu on tosi yleistä, siitä vaan ei puhuta. Kyllähän sitä toivoa saa ja mun mielestä ei ole vääri vaikka syntymän jälkeen olisikin hetken pettynyt vauvan sukupuoleen. Eihän omille tunteilleen mitään voi. Kyllä se lapsi lopulta on ihan yhtä rakas kumpi sitten tulikaan :) Ja niin, ihana masuhan sulla :)

minä ja kolme Mulla ei kyllä esikoisen aikaan pissassa näkyny yhtään mitään ja silti oli streptokokki... Tällä kertaa mut testataan sitten loppuraskaudessa. Kun meidän tyttö meinasi kuolla alle viikon ikäsenä. Aika harvinaista se kai kuitenkin on. En huolehtisi etukäteen. No paitsi mä huolehdin kun tosiaan ekassa raskaudessa se oli.

Kaunis masu Pilvilinnallakin :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ah, tuosta streptokokista vielä, että meillä oli kyse siis A-streptokokista eikä B:stä. En tosiaan tiedä mitä eroa niillä on :ashamed:

Meilläkin muuten suku odottaa kovasti poikaa, tai ainakin mun äiti odottaa, kun on pelkkiä tyttöjä tullu nyt. Mutta samapa se kumpi on :) Tyttöolo mulla on.

hemari 16+6
 
Yövuoroista. Mulla oli just vikat yöt. Onneks. Olin niiiiiiiiin kuollu öitten jälkeen, ihan ku ois ollu vuosisadan krapula. Olo jatkunu nyt pari päivää.. Kumpa helpottais pian.

Vaatteita oon hamstrannu jo kaks iso säkillistä. :LOL:

Äääääähh, olipa tylsä postaus, myöhemmin positiivisempaa ja enempi.

u & Kallo 14+0 :heart: POKS
 
mammy kyllähän se bensaa vie oikeen hörppimällä ja varsinki kaupunkiajossa :rolleyes: ollaan vaan tykästytty tohon ku kiva ajaa ku automaatti ja niin korkee et näkee hyvin. mein äitin nissanilla ku ajelen välillä ni tuntuu ku istuis auton lattialla ku mitään ei nää ja nyt varsinki ku nää tautiset lumivallit joka paikassa :kieh:

tosta sukupuolesta vielä jauhan et mä pelkään sitäki et miten kauheen kateellinen ja katkera tuun olee niille kellä se tyttö on tai on sen just saanu poikien lisäks :ashamed: meillä myös suku oottaa tyttöä tai kaikki ainaki kovasti sitä toivoo kun pokia jo on ja ahistaa seki ku kaikki hokee et tyttöhän sieltä nyt tulee yms. jotenki itellä on sellanen olo et poika se tälläkin kertaa on ja oon siihen nyt henkisesti valmistautunu vaikka eihän siihen kokonaan pysty valmistautumaan kuitenkaan. voi kökkö miten tunnen itteni välillä pinnalliseksi...
 
Kiitokset kaikille 4D-ultraa kommentoineille! =) Mä olen aina käynyt sellaisessa, jossa vauvasta saa sekä liikkuvaa kuvaa, että sitten kun ne mittaa esim sitä niskaturvotusta, niin sen kuvan saa pysäytettyä. Kerran olin jopa sellaisessa jossa voitiin katsoa verenkiertojuttuja (mm. napanuorassa, tarkastettiin ettei se ollut kaulan ympärillä).

Miuski, mulla seurataan tuota kilpirauhasen toimintaa, en kyllä tiedä miksi se on niin tarkaa raskausaikana (en ole jaksanut googlailla), mutta hyvä näin. Ja hb:n pyysin itse ottamaan kun kävin neuvolassa, mulla tuppaa se olemaan aika alhainen. Eli siksi näitä erilaisia veriarvoja on otettu. Jessi, en tiedä kilppariarvoja. Mulle on vaan soitettu neuvolasta kummallakin kerralla kun kokeet on otettu ja on sanottu, että lääkäri on määrännyt lääkkeitä ja resepti on apteekissa, hae sieltä. Eli en ole siinä puhelimessa niitä huomannut sitten tarkemmin kysyä (eilen soittivat kun oli hakemassa lapsia tarhasta, eli ei todellakaan ollut aikaa, saatika sitten paperia ja kynää siinä tilanteessa saatavilla). Mutta tarvii varmaan seuraavalla neuvolakerralla haastatella vähän.

Huhhuh Mammy, tosi hirveää tuo tulipalo! Toivottavasti teidän talonne ei kärsinyt?

Mittumaaria, kivaa (not) tuollaiset lähipiirin toitotukset että "tyttö pitäisi tulla". Mitä se niille kuuluu, suoraan sanottuna? Ja mitäs jos tulee poika, onko sitten läheiset pettyneitä? Meillä mun isä toivoo poikaa, toisteli asiaa ainakin 100 kertaa jouluna kun viimeksi nähtiin. Ei vois vähempää kiinnostaa mitä HÄN haluaa, kumpikin on mulle tervetulleita.

Siobhan ja Plutte 16+ ööh jotain.
 
Heips taas, tänne sitä tekstiä tosiaan tulee... kiva juttu! En ihan kaikkia jaksanut tarkasti lukea mutta eipä ainakaan suru-uutisia tainnut olla ilmaantunut, hyvä niin. hyvä et miuskilla myös kaikki kunnossa.

4D kiinnostaisi kovasti, tietääkö kukaan mitä sellainen lysti maksaa?

vatsakipuilu onko se ihan normaalia et on sitä menkkamaista kipuilua? ku jotenkin tuntuu et tasaisesti pitkin päivää sitä esiintyy... ei ole kovaa kipua eikä ole mitään vuotoa, onko se sit vaan kohdun kasvukipuja niinku kätilö sanoi... välillä vaan huolestuttaa ku ei tosiaan niitä liikkeitäkään vielä tunne...

ON: tänään ihana vapaapäivä, äiti tarjosi kosmetologilla kasvo- ja jalkahoidon, kestivät yht. 2 tuntia ja sen jälkeen tein hyvää ruokaa ja otin päiväunet... :) Lisää tällaisia päiviä... Tiistaina oli neuvola ja siellä sit eka kertaa oli sydänäänien kuuntelu, hyvin löyty ja ihan keskeltä ja jo paljon ylempää kuin yleensä silloin kotidopplerilla olen löytänyt. Ekat mammapökät tuli HM:ltä eilen postissa ja niistä tuli heti mun lempparihousut, niin ihanat jalassa sen vyötärökaistaleen vuoksi, ei enää tunnu siltä et kuminauha puristaa vatsan ympärillä! Uudet rintsikat piti myös hommaa kasvaneen kuppikoon vuoksi ja tilasin sit suoraan imetysliivit, ihanat oli ne myös ja tosi edullisia kaikki vaatteet siellä mielestäni. Jaahas jos alkais taas takan lämmitykseen ku ei nuo hemmetin pakkaset helpota!

Minttu + Jalmari 14+6 (huomenna taas poksuisi, 15+0 :heart:)
 
tytöistä ja pojista olitte vielä aika paljon keskustelleet, itselläni ja isännälle hiljainen ja salainen toive molemmilla elää esikoispojasta, mutta emme todellakaan kumpikaan pety vaikka sieltä prinsessa tulisi. Ainut toive on et tyhjä syli täyttyisi ja plussaa jos lapsi on ihan täysin terve =)

Sit niistä oloista se poikaolo mulla on vaan näiden yleisten uskomusten perusteella eli ovulaation tiedän ja tunsin jo tapahtuneen aamulla kun vasta samana päivänä myöhään illalla vaavi saatettiin alulle, sit se et kaikki raikas ja terveellinen maistuu, naamassa ei ole ollut kuin 1 finni koko aikana ja muutenkin olen rauhallisempi ja tasaisempi ihminen nykyään kuin siinä viime raskaudessa olin koko ajan tosi pahalla päällä ja muutenkin siinä kaikki edellä mainitut asiat olivat päinvastoin... niistä ruokahimoista muuten mulle on nyt sit jäänyt se mehujäähimo päälle mikä iski silloin pari viikkoa sitten, tänään jo yhden söin ja nyt odottelen isäntää töistä, se lupasi tuoda toisen :) onneksi niissä ei paljon kaloreita ole...

Minttu
 
Kiitos tarkennuksesta Siobhan42! Mä tiedän kans, et multa tullaan ottamaan pari putke ainakin tänä aikana johtuen rhesus-tekijästä. Ei aikaisemmin ainakaan ole ollut mitään ongelmia joten toivon ettei tule tälläkään kertaa.

Käväisin tuossa apteekissa noukkasemassa lisää vitskuja ja hahaa, mä muistin ostaa jopa maitohappobakteerit! Jos vaikka niiden päivittäinen käyttö auttaisi ummetukseen.... aargh mikä vaiva! Onko muilla ummetusta kaverina? Mä olen koettanut juoda kunnolla, syödä kuitua jne...

Kaveri tulee huomenna lasten kanssa kylään. Meinasin tekaista kunnon juustoisen kasvissuikalekeiton, lähes soseeksi menee niin nam! Ainakin meitin muksuille se maistuu joten toivottavasti myös heille :)

( . )

Mun tarttee alkaa täydentämään vaatevarastoa.... paitoja tartten näemmä lisää, kun pallo sen kun kasvaa vaan :) Parit housut onneksi on ja pitkä farkkuhamonenkin. Rintsuvarasto koki tuossa kummia, eihän mulle mahdu yhdetkään vanhat...siis voi [piip]... ONNEKSI löysin yhdet systerin vanhat jotka just ja just menee, kun sillä on mua enemmän tavaraa edessä. Nyt tosin mulla on jo sen verran, että en kaipais enempään, mutta suunta on vain yhteen suuntaan.... kipeytyivät taas joten.... ja mikä kivointa, mun tarttee ostella liivinsuojia nyt sitten jo.... tihkuttaa aina välillä... blaah....

MUOKS:

Sukupuolipolitiikasta: Mies toivoo poikaa, mä myönnän toivovani tyttöä ja tyttöolo mulla onkin edelleen. Loppupeleissä ei kuitenkaan ole väliä kumpi tulee. Mulla on esikoinen tyttö ja kuopus poika, miehellä 2 tyttöä ja sitten tää meitin yhteinen poika. Matias on päättänyt, että hän saa pikkusiskon. Kysyin, että mitäs jos onkin pikkuveli niin poika totes: "sitten se täytyy palauttaa" :D
 
Viimeksi muokattu:
miuski täällä ollaan oltu onnekkaita ja ummetusta ei juurikaan ole, iltaisin on kyllä aina tunne et enemmänkin saisi pihalle tavaraa tulla mut silti joka aamu on vatsa toiminut... turvotusta kyllä riittää siis mut vatsa toimii (koputtaa päätä)...
 
mulla pelottaa se huominen ultra!!!!! oon koko ajan surffaillu eri sivuilla ja kutakuinki varma että jotain ongelmia on vastassa. päätin jo että mies saa jäädä käytävään oottamaan, otan huonot uutiset mieluiten ihan ittekseen vastaan... pah, tätä mielialaa... * 13+3*
 
siobhan42 onneks näissä vanhemmissa taloissa on sen verranisot tontit ettei meidän talo vahingoittunu mitenkään..

Mua helpotti vähä ko mun äiti kävi kylässä ja sanoin tuosta tyttötoiveesta ja siitä et kun moni sanoo "kyllä siellä tällä kertaa tyttö on". Äiti oli ihana ja oli sitä mieltä että olishan se poika kiva,tulis kahdelle nuorimalle sopiva ikä ero ja olis oikeen veljeskaksikko <3 näin mie itekki ajattelen,mut se et jos tää on se viimeinen lapsi...et olis kiva saada yksi tyttökin :) ja mie kyl tunnen kans itteni tosi pinnalisek näiden ajatusteni kanssa,eli et oo yksin jessi75 :) Mut lohduttaa itseäni sillä,että tiedän sata varmasti että rakastaisin lasta loppupeleissä ihan yhtä paljon olipa se tyttö tai poika <3
 
Iltaa!
Pakko tulla hehkuttaan, ostettiin tänään uusi auto! =) Eli nyt on suurin hankinta vauvaa varten tehty. Ostettiin tollanen chrystler grand voyager. Ihanan iso ja tilava auto! Sinne mahtuu lapset ja koirat ja rattaatkin vielä. Ja tilaa 7 hengelle. Ainut vaan, että siinä on automaattivaihteisto, ja mä en oo ikinä ajanut kun vaihdeautoja. Mutta eiköhän sitä pian siihen totu. Tosi ihana muuten ajaa kun on korkea.
Neamma ja masukki 17+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille mielipiteensä tuohon yövuoroasiaan antaneille. Mie olin tänään esimieheen yhteydessä, kun eilen alkoi sitten myös ruskeaa vuotoa tulemaan ja hää sanoi suoraan ettei aleta riskeeraamaan ja poisti miulta yöt listalta =) Ite ehdotin, että olisin vielä kokeillu perjantain, mutta hää oli ehdottomasti sitä mieltä ettei tarvitse.

Ummetuksesta on ollu puhetta. Juuh, kyllä on ollut ongelmana : / Luulen tosin, että noilla banaanien syömisellä on jotain tekemistä asian kanssa. Ei vaan voi mitään että tekee mieli niitä :LOL:

Pikaisesti

~tottis ja napero rv 13+4
 

Yhteistyössä