~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

katso liitettä 14708

Tulin vaan leijumaan! "Nt Ultrassa" Näkyi 34,4mm pikkunen joka vastasi viikkoja 10+2 eli LA siirtyi 31.7. Pieni potki ja pyllisteli sielä ja istukka on takaseinämässä! Viimeksi oli etuseinässä ja jouduin odottelemaan liikkeitä 20+ viikoille. Varattiin seuraava Nt ultra aika reilun viikon päähän, kun ei saatu vielä tietenkään mitattua turvotusta. Neuvolalääkäri on ens viikon perjantaina.
Onnellinen täällä<3

Jenny ja Papu 10+2
 
tiinelli Voi ei sinäkin sait huonoja uutisia.. jotenkin en eilen huomannut. Pahoittelut ja paljon voimia!! :hug:

Onnellinen Hei mä en olekaan ainoa oireeton!! :) JEE! Ei mullakaan siis ole mitään erikoisia oireita paitsi että tissit on saakelin kipeät. Ei ole vuotojakaan joten en ole stressannu mistään kun kaikki silti vaikuttais olevan hyvin. Google on minullakin ahkerassa käytössä :) Tosin pari tuttua tuossa sanoi että se pahoinvointikin voi tulla myöhemmillä viikoilla. Toivottavasti ei.

Jenny Mäkin haluaisin jo niin kovasti ultraan mut ei oo se eka neuvolakaan vielä lähellä.. Ja pääset vielä uudestaankin, varmaan ihanaa nähdä oma pikkuinen :)

Muuten tänne ei kuulukaan ihmeitä. Syöminen on pakkopullaa mutta jotain pitää syödä. Iltaisin voisin valvoa vaikka pikkutunneille asti (niinkuin usein teenkin) ja aamulla nukuttais vietävästi.
 
Pahoittelut Tiinelli! :(

Jenny ihanaa! :heart: Onnea hienoista ultrakuulumisista!

Tää mamma on kanssa ihan onnesta sykkyrällä kun äsken sain neuvolassa kuulla pienen sydämen sykkeen! :heart: Olin ihan paniikissa ku ei oikein ole oireitakaan ollut, pelkäsin tuulimunaa ja vaikka mitä. Mutta sielä se murunen köllöttelee tyytyväisenä. Muutenkin oli tosi ihana neuvolakäynti ja kaikki on niinkuin pitääkin.
Ainiin, en tiedä kumpi on laskenut väärin, minä vai neuvolantäti, mutta LA oliskin 5.8. Jos Jenny viitsit vaihtaa? :)
Voihan se olla että ultrassa vaihtuu, mutta mennään nyt tolla. Ultra noin 2 vkon päästä, ilmotan ajan sitten kun lappu tulee postissa.

Nepo 9+4
 
Miinä
Hellouu... heittäytyisin seuraanne,.. la 15.8,.. 8+1 menossa ja toiveen pikkuprinsessa vaikka tärkeintä että on terve :) Ikää 31 ja toinen raskaus,.. ennestään 7v poika. Pojan odotukses ei mitn oireita, mutta voin sanoo että oon henkisesti aivan loppu jo näillä alkumetreillä. Kaikki mahdolliset oireet ollut; pahoinvointi, mielialanvaihtelut viimosenpäälle, syöminen on lempiharrastus.. ei niis mitään. mutta NÄÄ LEVOTTOMAT JALAT!!!:'( En tosissaan kestä tätä.. on koitettu kylmät ja kuumat suikut, kylmä geelit( ei tieten säännölliseti) kylmäkalle pyyhkeen sisäs.. lenkillä käyty . on jumpattu ennen nukkuu menoa mutta ei :( Moista täällä muilla vaivana? :eek: Olipa hieno sisääntulo ns :)
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Täällä kanssa ei kauheasti oireita ole välillä kuvottaa mutta ei oksentaa ole tarvinnut, rinnat on arat, sen minkä olen huomannut jano on jatkuvasti.

NT-ultra on 18.1

Piukke ja Pikku-Kala 9+1
 
Jenny ihanaa,onnea :heart: Täälläkin vähä leijutaa! Ultrassa käyty ja siellä Pikkunen köllötteli,liikettä ei vielä näkynyt :(( sydän sykki kovasti ja vastasi viikkoja 9+1,mutta heittoa voi olla +- 3 pv! Pituutta meillä oli 23,8 mm :heart: Helpottunut (hetkeksi :D) hattarapupu ja rautis 9+4 (uä 9+1) :heart:
 
Ensimmäisenä suuret osanotot kaikille huonoja uutisia saaneille. :hug:

Miinä ootko kokeillut levottomiin jalkoihin magnesiumia? Esim. apteekista saatava Emgesan -niminen tuote voisi tuoda helpotuksen.

ON: Päivisin väsymystä, kuvotusta, ennestäänkin liian isot rinnat tuntuvat vielä isommilta, nännit kipeät, yöllä pitää juosta vähintään kerran wc:ssä, kamalia painajaisia. Eli oireisto edelleen hyvin vahvana. Nyt uskalsin jo luottaa sen verran, että ensimmäinen neuvola on varattu. Varhaisultraa en aio varata, koska jos se on kesken mennäkseen, niin se menee.

Hieman pelottaa tämä raskausaikakin. Mikäli pikkuinen siis pysyy mukana. Edellisessä raskaudessa tuntemattomasta syystä jalat menivät alta. Kävelin viimeisen 2 kk kepeillä, kuten myös pojan syntymän jälkeen 2 kk. Jos nyt käy samalla tavalla, voikin pojan hoidosta tulla melko haasteellista. Miten juosta uhmaisen parivuotiaan perässä keppien kanssa? No, täytynee vaan tuudittautua ajatukseen, että kaikki raskaudet ovat erilaisia.

Ihanaa päivää kaikille!

Aracia ja Ankanpoika 6+6 (pienen nimi muuttuu joka kerta, koska ed. kerralla käyttämäni näyttää siirtyvän jonkun muun käyttöön - josko tämä nyt pysyisi ;))
 
Nepo tottakai muutan, mun ylityöllistymistä ei kannata vahtia, koska mun mielestä tää on kivaa :D

Callisto kiitti :D

Kukas kolmas olikaan tänään ultrassa? Toivottavasti saadaan sieltäkin hyviä uutisia. Oliks muilla jotain 13.1 (perjantaina)?? Mulla on lääkärineuvola ja kyllä, olen hieman taikauskoinen:D
 
Täällä on ollut tosi huono olo aamulla,nyt onneks helpottaa. :D kävin vähän kaupassa heräteostoilla, ostin jotain ihme eksoottisia hedelmiä ja vadelmia ja mustikoita :D Juu ei yhtään mielitekoja...

Tää otsan kukkiminen on kyllä inhottavaa, toivottavasti tasaantuu pian! Oottelen jo tosi innolla neuvolaa, nyt huomasin tosin et menee just päällekkäin lääkelasku-tuntien kanssa joista ei oikeen sais olla pois... No ehkä opettaja hyväksyy kun on hyvä syy :D

Maha oli tosi kipee eilen illalla taas pitkästä aikaa, taitaa kohtu kasvaa :)

Minea ja maha-asukki 9+3 :heart:
 
ONNEA kaikille ihanista ultrauutisista!


minea huomasin että olit käynyt ostamass vadelmia.... muistathan ettei ulkolaisia pakastevadelmia saa syödä tuoreeltaan vaan ne pitää kuumentaa. :) Kai sä tiedätkin, kunhan muistutin. ;)

-EM
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja sydänäänistä! Upeaa kuulla mahtavia uutisia.:) Leijukaa vaan nyt! :D

Miinä tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! :)

Eloveena ihmettelin itsekin tänä aamuna, kun ei ollutkaan huono olo heti herättyä ja aamupala pysyi sisällä - sitä ei ole tapahtunut aikoihin. Mutta eipähän tuota kauaa kestänyt, sillä lounaalle kävi huonosti.

Yöheräilyt ovat tuttua täälläkin. Olen ihme kyllä olen nukahtanut helposti uudelleen.

Kävimme muuten äitini kanssa jo katselemassa lastenvaunuja. Aivan liian aikaista oikeasti, mutta kun kävelimme liikeen ohi ja siellä oli ale, niin pakkohan se oli vilkaista, vaikken vielä ole ollenkaan ehtinyt pohtia, että millaiset vaunut olisivat meille parhaat.

Kaipa meillekin jossakin vaiheessa tulee tieto ultrasta...:)

Luckygirl & Vintiö 7+6
 
Suuret pahoittelut ikävien uutisten kokeneille. :hug:

Jenny90 IHANA tuo kuva ! :heart:

Täällä ja yksi joka heräile pitkin yötä. Monet yöt ovat nyt jo menneet plörinäksi ja uudestaan ei meinaa uni hyvin tulla.
Asiaa hankaloittaa vielä se kun mies tekee aamua ja itse teen kolmivuorotyötä.
Mutta minkä vain kestää, kunhan pikkunen on mukana matkassa loppuun asti.

Maanantaina olisi eka neuvola käynti. :)
 
Onko monella tullut ns. Menkkojen aikaan mitään vuotoa? Mulla tuli ekaa kertaa koko raskauden aikana äsken ihan aavistuksen beigeä vuotoa, kun tähän saakka ollut ihan valkoista. Laskin, että olisi menkat normaalisti päällä. Kuukausi sitten ei tullut kyllä mitään, mutta silloin oligin luget tukena. Tietysti heti tuli tunne, että tää oli nyt tässä, vaikka värieroa hädintuskin huomasi. Neljä pitkää päivää edessä ellei jotain tapahdu jo ennen ultraa. Koska en ole ollut koskaan raskaana vaikea verrata oloja, oireettomuus edelleen mietityttää. Eikun googlailemaan taas.
 
Täällä ilmottautuisi yksi uusi elokuulainen. Oireina jatkuva väsymys ja kuvotus sekä rintojen kipuilu. Alavatsa alkanut kovettua ja tuntuu sellaiselle "pinkeälle". Mitään ei oikein jaksaisi tehdä ja siivoaminenkin ottaa voimille ihan kunnolla. Lenkit koirienkin kanssa on lyhentynyt aika radikaalisti parin viime viikon aikana, mutta toivottavasti sitä kohta taas jaksaisi vähän paremmin.

Neuvolassa kävin tänään ensimmäistä kertaa ja paljon tuli kyllä uutta tietoa, pää ihan pyörällä siitä tieto määrästä. Olisin halunnut varhaisraskauden ultraan, mutta terkkari oli sitä mieltä että sitä ei tarvita. Yksityiselle minulla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta mennä. Huolestuttaa vaan onko tuolla masussa kaikki kunnossa, kun tuli muutamana päivänä niukkaa rusehtavaa vuotoa. Terkkari oli sitä mieltä, että se oli vain jotain vanhaa verta jostain joka tuli pois..

Aikamoinen omaa napaa- teksti tästä nyt tulikin, mutta onnea kovasti kaikille plussan saaneille! =)

ja niitä tietoja
ikä 28v. LA 22.8 k-hks
 
Onnea kaikille ultrakuulumisia saaneille!! :flower:

Kärsiikö ketään muu päänsärystä?? Tuntuu ettei tätä enää jaksaisi, tähän vielä 24/7 etominen ja hirvee väsymys päälle niin aika tsippi alkaa olemaan. :ashamed: Ens viikolla olisi seulan otto ja parin viikon kuluttua taas neuvola. Toivon jo kovasti että sydänäänet kuuluisi :heart:

Mietin kovasti oliko tuo oikea päätös tuohon veriseulaan osallistua, pelkään niin kovin poikkeavaa tulosta. Mitenkäs te muut, aiotteko osallistua seuloihin?

Onneksi on 3 vapaata, ehtii korjaamaan joulun pois :xmas:

Mirkku76 9+0 (POKS!)
 
Tiinelli: Pahoittelut km:sta! Elämä ei oo reilua...

NP-ultra 27.1

Kaikki hyvin tänään ultrassa, jee! Pienokaiset ovat kasvaneet tasaisesti ja olivat hieman yli 22 mm "pitkiä". Sydämet sykki ja toinen heilutteli mulle kättäkin tervehdykseksi ;) Ei kait vielä kovin tietoisia liikkeitä.. Miestä vähän harmittaa kun ei päässyt mukaan ja nähnyt tuota huiskutusta, no toivottavasti pienet huiskuttelee sit sitellä rv 12 ultrassa. Seulaan osallistutaan, toisaalta pelottaa tulos, mutta...

Ihanaa, että hyviä ultrakuulumisia oli kaikilla meillä tämän päivän ultratuilla.

Yöheräilyt, hm... nyt aivan viime öinä on alkanut tuo useammin kuin kerran vessassa ravaaminen. Välillä tunnin välein, yleensä 2-3 kertaa yössä... Totta tuo rakon venytys, mutta kun sit rupee sattumaan ja jotenkin helpompi käydä herätessä aina vessassa, kun kohta kuiteski pitäs käydä... Joten on tullu käytyä samantien kun siltä on tuntunut...
 
Jes!! Tulin vain nopeasti tarkistamaan tämän päivän viimeisetkin ultrakuulumiset! Hurrjasti onnea Nippe! :heart: Oli varmasti ihana nähdä pikkuiset. :) Mahtavaa kun tulee näitä hyviä uutisiakin ja vielä näin paljon! Mulla tuli vasta tänään sellainen raskaana oleva olo kun tietää että masussa on elävä pikkuinen. :) Lisää tällaisia uutisia tänne!

Nepo ja pirpana 9+4
 
Heippa ja tervetuloa uudet:wave:

Tiinelli: iso :hug:

Onnellinen75: Mulla on nyt tullut kaks kertaa just tommosta sun mainitsemaa beigeä vuotoa..eka viikolla 5+jotain ja nyt 9+3. Kävin tiistain lääkäris ja se ei maininnut muuta kun käski tarkkailla, et jos on muitakin tuntemuksia ni voi olla joku tulehdus. Mulle se kirjotti dalacin reseptin..sano, et ei oo haittaa vaikka ottais "turhaa". En tiiä auttaako tuo mitään. Mut lääkäri sano, et on yleistä, et tulee vähän kaikennäkösiä vuotoja alussa. Esikoisestakin mulla oli samanlaista.

Ihania ultrakuulumisia! Kiva vihdoinkin kuulla iloisempia uutisia noiden monien surullisten uutisten jälkeen. Onnea Jenny, Nepo, Nippe82 ja hattarapupu. :flower: Toivottavasti en unohtanu ketään.

ON: Täällä viime yönä vessa käynnin jälkeen oli ekaa kertaa pakko käydä oksuilemassa yöllä. Ennen tätä ollu vaan aamusin ja iltasin. Ja jotenkin pahentunut tää etova olo. Koko aika on pala kurkussa ja jos liikaa puhuu niin rupee heti kaotuttaa.

Jenny: Kiitos uudesta pinosta ja mulla np-ultra 20.1.

Pennun tihutöistä väsynyt Annubella ja Onni-Ilona rv 9+6
 
Miehelle kannattaa hermostua joskus =) Eilen kun tulin töistä kotiin, niin täällä odotti imuroitu ja luututtu koti, kuusi oli viety pihalle ja kukkia odotti maljakossa ;)

Minäkin enemmän tuolla fb:n puolella kirjoittelen, mut laittelenpa nämä mun sinne laittamat kyselyt nyt tännekin.

Mitäs mieltä ootte, voikos sitä käydä jumpalla ihan normisti raskauden aikana? Oon syksyn käynyt zumbassa, kuntojumpassa ja pumpissa ja haluttais niin jatkaa! Mä kun en ikinä ole ollut urheilijatyyppiä ja nyt kun on innostunut, niin ois inhottavaa jättää "kesken". Jostain kyllä muistan kuulleeni ettei vatsalihasliikkeitä sais tehdä?? Miksiköhän? Mietin vaan et uus kortti pitäis ens viikolla ostaa.. ostaakko vaiko eikö osta..

Kuinka paljon uskotte näihin tyttö/poikamerkkeihin? Eli mahan malli, sydämen syke, oireet yms. (mitä muita niitä nyt onkaan...) Mä en tuohon mahan mallista päättelemiseen usko yhtään. Kaksi raskautta takana, joista maha oli ihan erilainen ja molemmista raskauksista syntyi poika. Sydämen sykkeeseenkään en usko, meillä pojilla ainakin heitteli niin paljon 120-170 välillä nuo sykkeet, et eipä siitä mitään voinut päätellä. Oireista paha sanoa, kun ei ole juurikaan mitään ollut ja molemmat samaa "merkkiä".
Mulla vaan ärsyttää jo valmiiksi nuo tulevat poika/tyttömaha puheet, sykkeenkyselijät, mahantaputtelijat yms.

Haluttais aikaistaa np-ultraa... Mulla se ultra on vasta 26.1, silloin viikkoja 13+3 enkä millään malttais odottaa enää! Se vaan että jos aikaa muutan, niin mies ei pääse mukaan =(

Ja kaikille tekisi mieli kertoa.. mutta toisaalta ihanaa pitää salaisuutta vielä! Kyllähän tämä kaikille jossain vaiheessa paljastuu... ;)

Ihmemamma ja rönttönen 10+3/9+6
 
Kauheasti ollut täällä meidän pinossa huonoja uutisia! :|
Pahoittelut niille kaikille, jotka ovat niitä joutuneet kokemaan. :hug:

Täällä on nuo oireet myöskin vähän hävinneet/vähentyneet ja pelko pahimmastakin on käynyt mielessä. Positiivisella mielellä kuitenkin yritetään olla. :)

Nt-ultra-ajan saan vasta varattua maanantaina, mutta kerron sitten milloin se on. Jenny90 tuollaista kuvaa täälläkin odotetaan. :heart:

Onneksi huomenna pääsee kahdenkeskistä aikaa viettämään miehen kanssa laivalle! Meillä ensimmäistä kertaa tuo sviitti-hytti, täällä innolla odotellaan sitä! :)

-Sinful89 ja Pampula 8+1
 
Pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille :hug:

Kyllä nuo uutiset pistää miettimään... ja ehkä toppuuttelemaan tätä innostusta, mutta toisaalta myös saa enemmän jännittämään onko tuolla kaikki ok. Varhaisultrassa en siis ole käynyt, np-ultra on 17.1.

Joo kummasti tuonne fb:n puolelle vaan kirjoittelee.

Olot on vähän rauhottuneet. Hampaita harjatessa vielä yököttää, mutta muuten oon saanu pitää tavaran sisällä. Paitsi jos olen syönyt vähänkin jotain jo ennen harjausta. Väsymys on ihan kamala ja tulee nukuttua tosi pitkään kun on itsenäisen opiskelun päiviä, ei oikein saa mitään aikaseksi. Naaman kukkiminen on laantunut, mutta hiukset rasvottuu edelleen tosi nopeasti. Turvotusta löytyy, samoin rinnat on kasvaneet/turvonneet niin paljon että piti alkuviikosta marssia liiviostoksille. Sekin yksi iso ongelma, kun pienirintaisena (A/B) tottunut että liivien osto on helppoa. Nyt kun tuo koko on humpsahtanut jo C:hen ja varmaan viikkojen edetessä kasvaa vielä... :s

Tännekin voin antaa kaverini hyvän vinkin, että kannattaa ostaa niitä liivejä, joissa on ne irroitettavat täytteet/kolot niille! Tosin itse huomasin, että ainakin H&M:llä ja Lindexillä ihan samassa mallissa tuo ominaisuus loppuu C kokoon. Eli D koko onkin sitten jo ilman lisätäytteitä, menipäs siis vaikeaksi ja luulen että noi ostamani liivit onkin ihan turhat loppuraskaudesta..

Jaa, taidan siis avata tuon tenttikirjan.

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihmemamma: Noista liikuntajutuista kannattaa miettiä että uskaltaako jatkaa, jos varsinkin aiemmin et ole paljoa harrastanut liikuntaa. Yleensä kai suositellaan sellaiset lajit jätettäväksi pois, joissa tulee esim. paljon tärähtelyjä tai ainakin on riskialttiutta kaatumisille ym. Toki alkuvaiheessa ei välttämättä vielä vaikutusta, mutta kun masuasukki alkaa kasvamaan rv 12 tietämillä ja masukin sen myötä... Itse jätin spinningin pois, vaikka juuri olin siitä innostunut. Mutta ihan sen vuoksi, että en ole himoliikkuja ja siinä syke nousee niin korkealle.

Masuntaputtelijoista ja ennustajista kumpi tulee ei ole vielä mitään käsitystä. En ole näistä jutuista oikein perillä, enkä kuullut mitään että masun muodosta vois edes päätellä :confused: Mutta olenkin tähän asti elänyt täysin ulkopuolella vauvojen elämästä ja arjesta... Ja kun meille tulee kaksi, niin mitenhän se mahan muoto sitten kertoo mitään???

Ihan pakko oli hyvien ultrakuulumisten jälkeen tilata vauvoille ekat vaatteet ;) Joo päätin olla intoilematta liian aikaisin, mutta... Meillä ei oo ainuttakaan vauvan tarviketta, no okei potta on ostettu vierailevia lapsia varten, mutta sille nyt ei taida olla käyttöä ihan heti ;) En aio kyllä pukea kaksosia, jos nyt kaikki menee hyvin aina samanlaisiin vaatteisiin, mutta nyt tilasin sellaiset beige/valkoiset potkarit molemmille samanlaiset ;) Toivottavasti niille tulee käyttöä... jos ois yksi vauva ollut tulossa oisin varmaan ostanut kaiken tuplana sinisenä ja punaisena, mutta nyt kun tulee tuplat, niin ei taida budjetti antaa periksi ostaa kahta punaista ja kahta sinistä aina jokaista vaatetta ;) Toki voi tytöillä käyttää sinistä ja pojilla punaista, mutta onhan se kiva että on "oikeenkin" väristä välillä...

Nippe + tuplat rv 9+2
 
Hei (pienen hiljaiselon jälkeen)...

Ensinnäkin Jennylle pinosta kiitos! :)

Ja Ruskalle ja muille huono-onnisille pahoitteluni :hug:

Olen kyllä lueskellut teidän juttuja lähinnä työmatkoilla, kännyllä on vaan niiiiiiin ärsyttävä kirjotella tänne... Eli tiedän suurinpiirtein missä mennään...

Nepolle: Mun mies sanoo aivan samaa, ei sais murehtia... Oon panikoinut, kun kättäriltä (jonka voi muuten päivittää mulle synnäriksi KOS) ei oo tullut mitään kutsua nt-ultraan. Siitä kun paprut faxattiin on jo melkein 4 viikkoa : / tänään sitten soittelin sinne ja sain puhelimitse ne ajat, ettei tarvitse ressissä elellä enää... vähän kyllä nolottaa nyt :headwall: mutta kun tuntui että kaikki muut on jo ajat saaneet :ashamed: Se nt ois nyt sitten 17.1! ei tarvii kovin kauan jännittää :whistle:

Oireista: Ei oikeestaa mitään. Pieni etova olo joka lähtee jotain syömällä. Vessassa juoksu. Semmoista. Onneksi "mökö" on jo nähty siellä varhaisultrassa :heart:

Tsemppiä jännittelyjen ja oireilujen kanssa painijoille =)

terveisin Mimmu & Mökö 9+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä