¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

Äippäpakkaus tuli tänään, ah ihanuutta :heart: Jo me tulevan mummon kanssa sitä hypisteltiin ja ihasteltiin että onpas kivoja :) Erityisesti se toppahaalari oli mun mielestä aivan siis iiiihana :)

Lisärautaa en oo vielä tähän mennessä tarvinnut mut ehkä hyvä niin.. Ens viikolla on taas neuvola ni siellähän sen hemoglobiinin sit taas näkee.

inieh ja murunen 29+1
 
oi kiitos kiitos NP! mä unohin tallentaa sen sun blogin osoitteen mun "lukemistoon" vai mikskä sitä sanotaan tos bloggerissa, ei olis varmaan muuten tarttenu näin typeränä kysellä täällä :) mutta kiitos että vaivauduit! eli mielenkiinnolla odottelen sitten tuloksia, mitä ne sitten ikinä onkaan.

puuhamatto meil oli sellanen joku ilman että siinä tuli sitä kaarta, siinä poitsu oleili joskus 3kk tienoilla ekan kerran muistaakseni. käsissään hypisteli irtoleluja tai muuten vaan tyytyväisenä köllötteli/venkuroi siinä. oli hyvä vastapaino sitterissä ololle, vaikka sylissä oon aika paljon mielestäni aina pitäny! vieläki ihanaa sylitellä samun kanssa, vielä niin mielellään tuleekin :) mutta kyllä se puuhamatto on aika monella ollut nappi ostos, harvoin oon kuullut ettei laps olis viihtynyt sellasella.
 
Moi kaikille!Pahoittelen,etta tama on omanapaviesti. Kirjoitan tata viestia Naistenklinikan osastolla,silla eilisen aippapolin laakarikaynnin aikana selvisi, etta kohdunkaulani on havinnyt jo kokonaan, paikat ovat pehmenneet ja olen kahdelle sormelle auki. Olen siis vuodelevossa,saan kayda vessassa ja syomassa keittiossa. Sain kaksi kortisonipistosta. Eli olen osastolla ainakin loppuviikon, pe arvioidaan tilanne uudelleen. Supistuksia on ollut, kipeita,jotka tunsin ja sain niihin laakitysta. Onneksi suppareita ei kayralla nakynyt, vauvalla on kaikki hyvin, istukka naytti myos ultrassa hyvin toimivalta ja vauvan koko arvio on 1700g.:)
Etta tammoista tanne.

Luckygirl&Vintio 31+3
 
Tsemppiä Luckygirl (ja muutkin joita jo tosissaan supistelee ym.)! Me mennään tismalleen samoilla viikoilla ja itteäkin alkaa pikkuhiljaa jännittämään että koska vaan voisi jo alkaa tapahtumaan jotain.
Hyvä että olet siellä nyt tarkkailussa ja tilanne on seurannassa!

Jotenkin outoa että loppuraskaudessa on vaan yksi lääkärineuvola, olikohan viikolla 36. Sitä ennen vaan ollaan ja ihmetellään ja toivotaan ettei paikat aukea, että vauva olisi oikein päin siellä ym. Jotenkin toivoisi että olisi useampi lääkärikäynti niin voisi ehkä olla rauhallisimmin mielin viimoset viikot.

Penni ja pikkunen 31+3
 
Oho! Tsemppiä Luckygirl! Olipas yllätys, sullahan ei ole ollut aikaisemmin mitään kipeitä supistuksia yms mistä tuon tilateen olis voinut ennakoida? Tosi hyvä että sulla sattu olemaan toi synnytystapa-arvio näin aikaisilla viikoilla, niin sait ajoissa tietoon ton kohdunsuun tilanteen. :)

Nepo ja Pirpana 32+4
 
Luckygirl: toivottavasti kaikki menee hyvin, jaksamista sinne sängyn pohjalle!

Leikkimatoista: Meillä esikoinen oli tosi pienestä siinä matolla, ja päällä oli erillinen lelukaari. Kyllä tykkäsi hyvin pienenä niitä jo katsella ja 1kk ikäisenä rupesi huitomaan leluja liikkeelle. Suosittelen siis :) Tosin erillinen kaari on siitä näppärä että pelkkä matto on sitten helppo ottaa esim. kyläilemään mukaan jos vauva sattuu olemaan paikallaan viihtyvää sorttia.

Ihanaa aurinkoista päivää!
 
Huomenta muillekin!

Eli tänään oli nla, viikkoja nyt 29+1

paino: alusta tullut 9,3kg, nyt viikkomuutos +600gr
hb: 106 ja rautaa olen syönyt jo pari kuukautta, tuloksetta
vauvan syke 142 ja RT
omat RR 119/68
supistuksia on ajoittain ollut ja terkkari varoittelikin että älyän jääd ajoissa saikulle, jos eivät lopu, niitä nyt pitää seurata. Siirryin koulujen loputtua istumatyöhön, joka selkeästi provosoi supisteluja, ei sovi mulle tämmönen rauhallinen tahti näköjään ;)

Muuten hyvin menee, mielialatkin jo rauhoittumaan päin, toki välillä känkkäränkkää iskee...

Hauskaa päivää!
 
moi kaikki taas :wave:

kivuttomia supistuksia tulee paljon päivittäin, ja nyt taas vähän väliä menee alavatsa-alaselkä alueella semmosia pieniä kipuaaltoja, joiden pelkään yltyvän supistuksiksi. ärh tää on ärsyttävää. :kieh: muuten olo on ollut ihan ok, mitä nyt tosiaan noita supistuksia ollut. ja pari päivää on vaivannut aivan kamala hammaskipu, ja piti tänään soitellakin hammaslääkäripäivystykseen, mutten herännyt aamulla herätyskelloon. tarttee soitella huomenna. mun piti tosiaan sinnitellä tän hampaani kans sinne elokuulle, ja sitten varailla aikaa nukutushammaslääkäriin kun mulla on aivan tajuton hammaslääkäripelko, mutta en mä tän hampaan kans kyllä sinne asti millään pärjää. kipu oli jotain niin sanoinkuvaamatonta tosiaan toissayönä! silmissä sumeni välillä, ja oksetti kun sattu niin paljon. kipu säteili otsaan, leukaan ja korvaan, ja mä oikeesti meinasin pariin otteeseen pyörtyä siitä kivusta. en tiedä pystyykö ne mulle edes siellä hammaslääkärissä tekeen mitään, kun mä hypin varmasti seinille siellä kun pelkään niin paljon, mutta pakko se on käydä kokeilemassa kun tää hammas tekee mut hulluks!

Emilien ja pikkunen 31+6 :heart:
 
Heipsan!

Pitkästä aikaa kirjoitan minäkin tänne..Mistäs sitä aloittais...
Onnittelut vauvautuneille :flower:
Tervetuloa mukaan uudet=)
Halaukset kaikille jotka sitä kipeästi kaipailee :hug:
Onnittelut kaikille ostoksista ym:flower:

Seksi Mitä se on..?? on ollut hiljasta sillä rintamalla..
sokereista täällä onnesta ne on normaalit..testit tehty tossa rv 26 tienoilla.
unipussi ekaa kertaa käytössä,en sitten tiedä millainen on
sairaalakassi/kassitpakattuna on kassit,nuoren miehen sängyssä
vaatteet pestynä kaapissa

leikkimatto löytyy sellanen kaari juttu,ja hyvä on ollut edellistenkin kanssa
äitiyspakkaus 5 kertaa olen ottanut ja nyt en ottanut vaan olen ostanut mieleisiä ite :)

(.) Neuvolassa tänään käyty

paino 74.6 +450g
turvotus -
RR 108/67
Hb -
kohdun pohjan korkeus 32
tarjonta RT
syke +
liikkeet ++

käväsin pelkopolilla tossa toukokuun lopulla ja nyt sitten 16.7 synnytyssuunnittelun ja päätetään mahdollinen käynnistyspäivä ;)

taysiin on lähteny toinenkin lähete mun ja pojan voinnin seuraamisen takia,kun me päästään kotio sairaalasta aikasintaan vasta 3vrk ikäisenä :/
oma vointi on hanurista,selkä on loppu,yöt valvotaan ja sattuu ja supistaa mutta pakko liikkua tai selkä sanoo senjälkeen poks poks..

lomalla ollaan lasten kanssa ja ansaittu äippäloma alkaakin sitten 30.pvä :O
tälläistä meille..

kesämasu-12 + poika rv 32+4 :heart::heart:
 
Täällä myös neuvolassakäynti takana.
Painoa oli tullut kuukauden takaisesta käynnistä 1,1kg.
Ei vielä uudet kymmenluvut paukkuneet, jes!

Hemoglobiini oli laskenut 111 -->101, eli rautaa ruetaan syömään oikein urakalla. :(
Paikat oli napakasti kiinni ja kaikki muutenkin ok.

Luckygirlille paljon tsemppiä matkaan!
 
Neuvolassa käyty ja äippäpolille taas soitettu. Verenpaineet lattiassa ja pulssi 100-120 ihan levossakin. Adalatin käyttö täytyy siis lopettaa ja jos supparit jatkuu joudun osastolle tiputukseen :ashamed:. Positiiviset uutiset oli että painoa ei ollut tullut yhtään (ei kai tällä syömisellä voi tullakkaan?). Lääkärikäynti ensi viikolle, ellei nyt sitten joudu sairaalaan sisään sitä ennen...

Luckygirl: :hug:, toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä nyt vielä muutaman viikon ajan!

Mulla on nämä hormonit kyllä nostaneet tämän v- käyrän ihan huippuunsa, mua ärsyttää kaikki. :kieh: Kukahan hillitsisi näitä kuohuvia tunteenpuuskia???

Mirkku76 + vaaveli 32+5
 
luckygirl tsemppareita täältä ! aika ylläri tosiaan että oli noinki pitkälle edennyt tuosta noin vaan ilman sen kummempia "varotteluja" :O

mirkku76 jäätelö auttaa kuohuviin tunteisiin ;) kummasti ainaki meikäläisen aivot jäähtyvät muutamasta kipollisesta :D mutta toivottavasti sunki olot paranis, kauheen tylsää tollanen :(

kesämasu voimia kans sulle, on varmasti rankkaa monen lapsosen kanssa kotona ja krempat päälle niin avot! hyvä että pelkopolilla otettu tosissaan, tartte sitten sitä murehtia kaiken päälle :)

jostain kumman syystä täällä meikäläinen onku naantalin aurinkona, hyvää vastapainoa on tosiaan sille äksyilylle mitä on nyt enempi esiintynyt. hirvee sisustusvimma jatkuu vaan, on tullut ommeltua uusia verhoja ym. tehtyä pikku hankintoja, vielä haaveilen että sais uudet pinna suojat joko ite ompelen tai ostan niin olis kivampi sitten vaavi kotiuttaa kun jotain muutaki uutta&omaa olis ku vaan pari uutta bodya. esikoisenki sänky pitäs seuraavalla viikolla kotiutua ja juhannuskin on kohta, pääsee ystävän mökille rentoutumaan hyttysten keskelle :D istuskelen tässä hiusväri päässä, pari päivää sitten kävin kampaajalla nyrhimässä tätä lettiä parempaan malliin niin sekin varmaan vaikuttaa hyvään mieleen kun ei oo niin homssuisen näköinen. eipä nyt muuta tällä kertaa, meen viel nauttii tästä hyvästä mielestä hetkeks takapihalle aurinkoon, jos nyt oikein alan lietsomaan niin kyllä tää kerkee viel pari kertaa ainaki muuttumaan ärtymykseks :D

samunäiti&alex 31+1
 
Moikka kaikille !=)

Ai että mä nautin tästä ku ollut nyt parinapäivänä niiiiiiiin ihana ilma. :p

Täällä myös neuvolassa käyty eilen:


Pissa puhdas
Paino oli noussut muutama kilon,täytyy hillitä herkutteluja kyllä nytten :ashamed:
Verenpaineet: 113/61 p.82 (Kuulemma hyvät ollu kokoajan neuvolatädin mukaan)
Hemoglobiini oli 123
Sf mitta 29,5
Tarjonta: RT
Syke: 150
Liikkeet: ++

Kaikki muutenkin ihan hyvin. Seuraava neuvola 2 viikon päästä.. Mä kyllä tykkään noista neuvola käynneistä kun mulla on niin mukava tuo neuvolatäti, sen kanssa höpötellään aina kaikenlaista ja muutenkin sen kanssa on tosi helppo jutella asiasta ku asiasta :)

Mut ny taas mentävä..kommetoin teidän juttuja heti kun kerkeän!
Jaksamisia kaikille!

Hemami ja pikkuinen 30+6 :heart:
 
Heipparallaa mamit!! :)

Ootte puhuneet nukkumisesta ja miehen reissuhommista, en muista kommentoinko näitä jo aikaisemmin. Viime yö oli kyllä yhtä ''tuskaa'', jotenki en löytäny mitenkään hyvää asentoo, pyörin ja hyörin koko yön, tuntu et vauvaa painaa mahassa olinpa mitenpäin hyvänsä. Meilläkii mies tekee siis reissuhommia, ja maanantai aamusta lähti, torstaina illalla tulee, joten sekin vaikuttaa mun nukkumiseen, pyörin paljon enemmän ku se ei oo vieressä. Jännittää seki et ku miehellä loppuu kesä+isyysloma ja lähtee taas reissuun et miten pärjään yksin vauvan kanssa. Onneks tosiaan anoppi asuu lähellä, et hänestä saa takuulla apua jos sitä tarvitsen.

Neuvola kuulumisia;

Paino: oli noussut viime käynniltä n.4kg, yhteensä 10kg
Hb.: laskenut 106, eli rautaa kehiin
RR: 116/77
Sf-mitta 27,5, eli keskikäyrillä mennään. :)
Tarjonta: RT, jota olin itsekkin päätellyt siitä kun vauva hikottelee usein ja ne tuntuvat alavatsalla.

Eli kaikki siis hyvin, paitsi tuo hb, neuvolan täti suositteli retafer nimisiä rautatabletteja mut sanoi et voi aiheuttaa vatsavaivoja ja sit sanoi obsidaneista et ne on paremmin kestettyjä jos nuo retaferit ei käy. Toivottavasti nyt ei tarvii vessassa viettää paljoo aikaa huomisen jälkeen kun aloitan syömään tota rautaa. Seuraava neuvola varattiin jo uudelle neuvolan tädille, joka on sit kahden viikon päästä, koska muutan nyt kuun lopulla mieheni luo.

Kävin moikkaamassa tänään ystävääni, jonka poitsu täyttää elokuussa vuoden. Kateltiin heidän pieniä vauvanvaatteita ja kassillinen lähti mukaani. Onneks heilläkin oli sellaisia mitkä käy tytölle. Kyllä alkaa näitä vaatteita jo olemaan, mut olis ihanaa ostella enempi tyttömäisiä vaatteita neitille. NOH, mut onhan tässä koko elämä aikaa ostaa tytölle vaatetta. :D

Ihana aurinkoinen päivä oli tänään, lisää näitä! <3

Jaksamisia kaikille, toivottavasti pysyis vauvat masussa..


nansku: ja masu-asukki 31+6 (huomenna poksuu)
 
Luckygirl:lle voimia lepäilyyn.

NP Itse mietin eilen samaa tuosta liikelaskennasta. Täällä ja eilen hiljaisempi päivä ja joutui oikein "töniä" kaveria että saisi jonkin merkin. Kauan odotin ja lopulta tuntui liikeet. Toinen ilmeisesti nukkui sikeämmin tms. Itse kyllä olin jo valmiina lähtemään käymään äippäpolilla tarkastamassa tilanteen...
Tänään sitten taas myllätty oikein kunnolla... :heart:

Täällä tänään postista saapui vihdoin Kelan päätökset. Eli nyt vaan odotellaan äippäpakkausta.
Huomenna meinasin käydä verotoimistossa laskettamassa veroprosentin uudestaan, kun en halua 20 prosenttia maksaa veroa noista vähistä rahoista... Vai oliko se niin että alle 20% ei voi saada?

Ninzi & Tyllerö 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Ninzi: kopioitu suoraan Kelan sivuilta. "Ennakonpidätyksen suuruus

Vanhempainpäivärahan ennakonpidätys on yleensä palkan veroprosentti + 2 prosenttiyksikköä (paitsi osittaisessa vanhempainrahassa).

Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 %, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään vähintään 20 %:n suuruisena. Jos saat vähimmäismääräistä vanhempainpäivärahaa, ennakonpidätys on 20 %. Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan päiväraha vähimmäismääräisenä, ja ennakonpidätys on 40 %."
 
Ninzi Mä ainakin sain alle 17 prosenttia kun soitin suoraan verotoimistoon ja ne sieltä laittoi Kelaan sähköisenä verokortin menemään. Etuuksia varten voi siis pyytää erikseen sähköisenä verokorttia, ne laskee sen siellä tarkalleen sun kuluvan vuoden kertyneiden tulojen ja odotettavissa olevien arvioitujen tulojen mukaan.
 
Kiitos Sinful89 Eli tuon mukaan ei ole mahdollista saada alle sen... :mad:

Ihmettelin vaan kun papereissa sanottiin että voi toimittaa muutosverokortin Kelaan tai pyytää verottajaa toimittamaan... Ja silloin mennään muutosverokortin mukaisesti... ?! Oonko ymmärtän mitään... :LOL:
 
Tsemppejä kovasti kaikille, että vauvat pysyisivät vielä muutaman viikon masuissamme. :)

Täällä päivittäin on supistuksia ollut, osa kipeitä ja osa ei ollenkaan. Eniten vaivaavat nivuset ja nyt on tullut ihan hirveät turvotukset! :( Jalat on kuin elefantilla konsanaan, ainoat kengät mitkä jalkaan mahtuu ovat crocsit. :D Sormet turpoilevat myöskin, kamalasti kiristää kun sormia koukistaa. Olisin jo niin valmis jakautumaan kolmeen osaan!

Tänään oli myös neuvola;
Paino noussut 1400g/viikko :whistle: yhteensä nyt tullut 18kg:ashamed:
Turvotus ++
RR 112/78
Pissa puhdas
Hb laskenut 105 --> rautakuuri
Sf-mitta 36
Tarjonta RT/RT ja sykkeet 158/134

Maanantaina sitten olisi Tyksissä jälleen ultra-aika, toivottavasti silloin selviäisi mahdollisesta synnytystavasta yms jotain. :)

Sinful89 ja tupla-pampulat 31+6
 
Kannattaa olla varovainen sen Kelan veroprosentin laskemisessa, varsinkin jos on tänä vuonna tienannut. Moni joutunut maksamaan mätkyjä, vaikka ois koko vuoden ollut Kelan rahalla ja maksanut sen 20% veroja, mikä ei kyllä mee mun järkeen.

Tänne ei ihmeempiä. Ens viikolla istukkakontrolliin, onko täällä muita istukkakontrollissa käyneitä? Ja toivon todella, että istukka on siirtynyt hyvän matkan päähän kohdunsuusta.. sektiota en todellakaan haluaisi.

Marde ja poju 29+3
 
Argh tätä närästystä. Tykkäisin niin juoda vichyä, mutta se vasta tekee helvetillisen olon.

Nyt malttia toivotaan vielä niille pikkuisille, jotka toivoo ottavansa liian aikaisen lähdön. :hug:

Liikelaskennasta. Sen nyt voi aloittaa ihan hyvin jo näillä viikoilla millä mennään. Hikkaa ei sitten saa laskea liikelaskentaan mukaan. Meidän ohjeet on 5 liikettä puolessa tunnissa tai 10 liikettä tunnissa. Jos liikkeitä ei tunnu näitä määriä, käydään pyörähtään, syödään jotain makeaa ja uudelleen laskut. Laskut aina kylkiasennossa leväten. Sitten jos liikkeitä ei ala tuntumaan näitä määriä, ä-polille yhteys.

ON: Mulla stressaa työhön takaisin paluu. Sanottiin kyllä, että saikkua voi pyytää jos siltä tuntuu, mutta jotenkin koen kuitenkin pärjääväni työssä, mutta sitten uudestaan sen kynnys pitää ylittää jos alkaa tuntumaan, ettei pärjääkään. Varsinkin kun pomo aina irvistäen katsoo kun vähänkin vihjaan, että nyt ei ihan välttis jaksa täydellä teholla. Tulee syyllinen olo.
Ja vaihtuu myös nlath (kesälomalle jää siis oma)nyt kohta ja se kesälomankorvaaja on tyyppi josta en niin välitä. Harmittaa, että nyt kun käynnit tihenee, niin sitten pitää katsoa sitä mytrynaamaa, joka päivää sanoo, mutta muutapa juuri ei käynnin aikana raataile! Plaaa.. On se kyllä tärkeää, että tulee juttuu neuvolatädin kanssa. Toinen paikka on sitten lastenneuvola, jossa on tärkeää hyvä yhteistyö th:n kanssa...
 
NP
Kiitos liikelaskentavastauksista. :heart:

Tuo 5 liikettä puolessa tunnissa tai 10 liikettä tunnissa ei kuulosta paljolta, muistelin sen olevan paljon enemmän ja huolestuin. Yöllä mylläsi taas aika normisti.

Ykköstä odottaessa jouduin muutama vk ennen laskettua aikaa (4 vk ?) lähtemään illalla ä.polille, kun ei liikkeitä alkanut tuntua edes jäätelölitran jälkeen.
 

Yhteistyössä