¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

Kesämasu-12 On kyllä kurjaa jossei särkylääkkeilläkään mene kivut ohitse. :/
Itse olen lääkkeitä pariin otteeseen joutunut napsimaan ja ne onneksi auttavat. Muutoin yritän vain purra hammasta vaikka sattuukin. Ei ole välistä helppoa tämä odottaminen.
Jaksamisia kipuilujen kanssa, kestetään vielä pari kuukautta!

Onko täällä muita jotka pelkäävät että vauvalle tapahtuu vielä tässä vaiheessa jotain? Itselle tuli oikeastaan pieni pelko takaraivoon kun tuli puhetta tuosta pirun liikelaskennasta. Nyt tuntuu että jossei vauva liiku hetkeen alan kuvittelemaan jo pahimmat skenaariot päässäni. Mieskin yrittää rauhoitella että ei saa yliajatella asiaa, kyllähän se vaavi tuolla möyrii ja välillä pitää levähtääkin.
Millaisia liikkeet ovat sitten kun tilaa ei ole enää kääntyillä ja pyöriä?

Täällä iski armoton väsymys tänään päälle, eli se raudanpuute näkyy sittenkin. Nukahtelin koko päivän pystyyn enkä jaksanut tehdä mitään.
Nyt on valmiste haettu apteekista, kuinkahan kauan menee ennenkuin alkaa vaikutukset näkymään?

Puolentunnin päästä poksutaan uudelle kymmenviikolle! :heart:

Ss ja Poju 29+6
 
Scarlett89: epävarma tyttöveikkaus :) esikoisesta oli samanlainen vatta ja hän on tyttö :) mulla on vissiin kroppa sen mallinen että poikavattalta näyttää :D
ja onhan se joo. kokoo samanverran kun esikoiselta sillon kun vedeltiin ihan viimesillä :LOL: olo on "hieman" jättimäinen ja tukala :D

ääärh. sain sitten tänään mukavan kaverin.. meinaan inhottavan vihlovan selkäkivun. oli pakko käydä asioilla kävelemässä, ja siinä sitte kipeyty selkä :( nyt tuntuu ihan hriveeltä nousta sohvalta ja käveleminenkin vihloo. :kieh:

onko muilla sellasta väsymystä, että heti kun tekee pikkusenkin jotain, ni tuntuu että on kaikki voimat pois? :O esikoisen perässä juokseminen tuntuu ihan älyttömän raskaalta, kun on fyysisesti niin heikko olo kun vaan voi. tai mulle tulee sellasia energia piikkejä, ku vois juosta 50km hengästymättä, mutta sit ku se taas menee ohi, ni ei jaksa edes nousta sohvalta ylös, ja kaikki pienikin liikkuminen/fyysinen ponnistelu tuntuu ihan ylitsepääsemättömän raskaalta.. ja sitten ahdistaakin ihan hulluna koko ajan :| siis fyysisesti.

vauva alkaa painaa lantioo, kun on alkanu tuntumaan painetta : / voi apua. millonkohan tulee lähtö :confused:
supistelee koko ajan, lähes koko ajan kivuttomia, mutta kipeitäkin välillä.

emilien ja pikkunen 32+1
 
Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan mimski!

Täälä on kohta viikko kärsitty kauheesta nuhasta. Ensin oli muksut ja sitte myös vanhemmat. Alkuviikosta oli yli +30C ja meinas järki lähtee sen niistämisen kanssa... ja super tukala olo kun iso vatta ahistaa ja sit ei meinaa henkee saada. Onneks nyt välissä on ollu vähän viileämpää (24-29C), mut huomiselle on luvattu jo taas yli 30C. Mulle kyllä niin riittäis max 25C, kun toi oma lämpöpatteri hiottaa jo muutenkin. Ja sais tää rään tulo riittää.

Mulla oli maanantaina ylimääräinen ultra, jossa tarkistettiin vauvan munuaiset. Oikeassa munuaisessa kun näkyi silloin rakenneultrassa ylimääräistä nestettä. Nyt kaikki oli kunnossa. Ei tuota kauheesti tullu tässä välillä murehdittua, mutta nyt on kuitenkin kiitollinen mieli, että kaikki näyttäis olevan hyvin. Vauva näyttäis edelleen olevan tyttö. :) Köllötteli ainakin sillon pää alaspäin ja toivottavasti pysyykin sillee loppuun asti.

Mies sai vihdoin pinnasängyn kasattua. Se on kauheen iso! Eikä siinä saa pohjaa ylemmäs (paitsi mies kyllä meinas, että vois ruuvailla sen pohjan aluks jotenkin omilla systeemeillä korkeammalle) eikä toista laitaa saa pois. Saatiin se siis ilmasi ja oli osissa kun haettiin niin ei ollu oikein tietoa kummonen se on. Tuntuu, että tuommosena sitä ei tuu käytettyä vielä moneen kuukauteen. Oonkin pähkäilly, että ostanko jonku kopan (esim tämmösen Badger Basket Espresso Moses Basket with Hood an... : Target ), jossa vauvaa aluks nukutan vai minkä viritelmän teen. Me kun ei saada tänne tota äippäpakkausta, niin ei tuu edes sitä laatikkoa.

Puuhamattoa olin jo hommaamassa, mut sit totesin, että lähisuku varmaan haluaa ostaa jotain vauvalle... joten jätin maton vielä ostamatta. Onpahan järkeviä lahjavinkkejä, kun ei ole kaikkee vielä hommanut vauvan syntymään mennessä. :)

Supistuksia tai jotain aikas kipeitä kramppeja tulee sillon tällön... vallankin jos en oo juonu aivan tolkuttoman paljon. Välillä sattuu ainoostaan oikealle puolelle tonne alamahaan. En sit tiedä, että voiko ne olla supistuksia vai onko siellä joku suolitukos tmv. mikä tuntuu kipuna.

Kaikkien vauvoille semmoisia terveisiä, että pysykää siellä äipän masussa vielä monta viikkoa. Ihanaa viikonloppua kaikille.

Sulo-Sylvia 32+5
 
Jiihaa! 30+0! :heart:

Täällä alkoi uusi viikko ihan järkyttävillä repäisykivuilla ja krampeilla jotka tuntuvat molemmilla puolilla alavatsaa ja nivusissa. Missään asennossa eivät mene ohi..
Samanlaisia pirulaisia kun silloin joskus ennen puoltaväliä oli, nyt vaan 10x pahempia.
Voihan kipujen maailmaa.

Emilien: Onko sulla hemoglobiini katottu milloin viimeksi?
Mulla ainakin on tuollaista väsymystä liikenteessä ja raudat on nollissa.
 
Tervetuloa uusille!:)
Pahoittelen lyhyita ja hassuja viesteja,kirjoitan tata Tabletilla.

Olen ottanut rauhallisesti, eilen ei onneksi suppareita tullut. Maanantaina arvioidaan tilani, paasen ehka juhannukseksi kotiin.Kaikki riippuu siita,etta miten asiat etenevat viikonlopun aikana. Ihanaa kuitenkin on,etta tanaan on 32+0! :) Se on meille Vintion kanssa pieni edistysaskel. Ei kun bileet pystyyn ja syomaan kirsikoita, joita mies toi eilen.;-)

Meidan juhannus menee hyvin rauhallisesti kotosalla, mokeille ei haikailla.Jos paasen kotiin, olen silti vuodelevossa, joten en kodista lahde mihinkaan.

Paljon tsemppia kaikille, rauhoittukoon supparinne, kadotkoon vasymyksenne,pelkonne ja muut kipunne.Ihanaa odotusta kaikille! :)

T:Luckygirl &Vintio 32+0 POKS! :)
 
Surusilmät: taidettiin se kattoo viime kerralla, vai sitä edellisellä, ja se oli tosi hyvä.. ja terkka juur sillon sanokin et tuskin tarttee rautaa koko loppuraskauden aikana alottaa.. tarttee varmaan nyt maanantaina ku mulla on seuraava neuvola-aika, pyytää kattomaan se, jos siinä on tapahtunu jotain radikaalia muutosta..
 
Hei kaikille! :wave:

En ole pitkään aikaan käynyt muuten kuin poksumassa, mutta nyt ajattelin vähän kirjoitella. :)

Tervetuloa uudet! :)

Isyysloma Miehen työ on osa-aikaista, joten pystyy olemaan osan viikosta kotona. Isyyslomalle ei katsottu olevan tarvetta. Jos ei nimittäin mene töihin, niin ei saa tuloja... :/

Hankinnat Eilen käytiin vihdoin tilaamassa Emmaljungan Duo Edge -yhdistelmät. :) Päätin jo aikoja sitten että nuo haluan. No, kalliithan nuo on, mutta muutoin ei kamalasti uutta tulla ostamaan, joten olkoon vaunut kunnolliset ja sellaiset kun haluaa. :) Muutoin ei olla kummemmin mitään osteltu. Vaatteita ollaan saatu paljon, samoin muita tarvikkeita. Kestovaippoja pitää varmaan käydä kirpparilta kattelemassa, kun niitä ei vielä ole tarpeeksi. Kuorivaippoja ajattelin huovuttuvasta langasta neuloa, mutta on pari muuta neulomusprojektia kesken, ni ei pääse niihin vielä käsiksi. ;)

Sairaala-kassi Hammasharjan olen ostanut valmiiksi, mutta kaikki muu on vielä kattomatta. :D Jotenkin synnytys tuntuu kauhean kaukaiselta ajatukselta, niin en osaa orientoitua pakkaamiseen. Vauvalle ajattelin pari eri kokoista bodya, paidan, potkuhousut, myssyn ja peiton/fleecehaalarin. Katsotaan nyt mihin sitä päätyy. :)

Nukkuminen En muista milloin olisin koko yön nukkunut. Milloin pitää käydä vessassa ja milloin särkee mihinkin. Kyljellä nukun ja aina herään ku pitää vaihtaa kylkeä, koska sattuu nivusiin tuo kääntyminen. Oon aika pitkään jo iltasin ottan yhden parasetamolin, et jos se edes vähän auttais noihin pahimpiin kipuihin. Saa edes vähän nukuttua.

Liikelaskenta En virallista laskentaa tee, mutta aamuin ja illoin tarkistan, että mitä vauva tekee. Jos ei ala liikkeitä tuntumaan/näkymään niin sitten koputellaan ja häiritään pientä. Ja odotan aina, että liikkeitä tulee useampi ja ne on napakoita. Ihan vain oman mielenrauhan takia. ;)

Vauvan asento En kyllä osaa sanoa, että mikä mötikkä tuossa navan vieressä puskee ulospäin. Veikkaisin että peppu olisi, mutta näillä viikoilla mahtuu vielä varmaan kääntyilemään, niin en uskalla varmasti sanoa.

Rintojen vuotaminen Täällä ei ole rinnoista tullut mitään koko raskausaikana. Viime viikolla varovasti puristin rinnat lyttyyn, mutta ei mitään. Vähän alkanut välillä kihelmöidä rintoja vuorotellen, että näinköhän sitä joku aamu herää rinnukset märkinä... :)

Ensi viikolla olisi sitten normineuvola. Vähän jänskättää tuo Sf-mitta, kun maha on pienen sorttinen vaikka kyllä erittäin selvä tapaus. :D Mutta sitä voi miettiä ensi viikolla. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Jaksellaan massujen kanssa vielä vähän aikaa. :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 31+6
 
Sairaalakassin pakkaamisesta: Ainakaan Kaks:ssa ei oo harsoja osastolla joten pakkaan sairaalakassiin niitä mukaan. Tympeetä pukluja paperilla kuivailla ja yöksi voi tunkea ne paidan alle jos rinnat falskaa. Kannattaa vaikka omasta neuvolasta kysyä onko teijän alueen synnytysosastolla noita vai ei. Monissa sairaaloissa on omatkin.
 
Rintojen vuotaminen: täällä mies yhtenä iltana "läheisyydenhetkenä" sanoi, että tais muuten sun rinnasta tulla jotain suuhun :LOL: olin, että häh, oikeestikko? sit ite puristelin ja kyllä toisesta vaaleeta nestettä tulikin .. Hassua, aiemmin ei oo vuotanu tissit ollenkaa ennen ku vast ku on maito noussu 3-4pvää synnytyksen jälkeen.

Tääl ei oo sairaalakassia pakattu, enkä oikein tiiä onko mulla mitään sopivaa kassiakaan. Varmaan jotkut vaatekerrat vauvelille pakkailen sinne jossain vaiheessa ja puhelimen laturin, itelle kotiinlähtövaatteet, pesuaineet,dödöt ja meikit sekä jotain luettavaa ja naposteltavaa.

Emilien: mie luulin, et mul on iso maha, mutta sullahan onkin isompi ;) mie taidan olla niin tasapaksu joka suuntaan, että onkohan osa vauvasta pakaroiden puolellakin :LOL:

Pelko, että vauvalle sattuu jotakin: täällä ainakin on ajoittain suurtakin pelkoa ja epävarmuutta. Varsinkin nyt kun luin jostain palstalta, että jollain oli syntynyt kuollut vauva, oli selvinnyt kun oli mennyt synnyttämään, että ei ookkaa vauva elossa. :'( Se ois jotain niin kamalaa, että ei osaa ees ajatellakkaan. Ite nykyään oon toivonu alkuraskaudessa, että jos jotain vauvalla pahasti vialla, niin tulisi sitten luonnollisesti pois jo heti alussa, se olisi helpompi ymmärtää, kun se että viimeisillä hetkillä. Tai niinkuin meillä v.-08 kun jouduttiin keskeyttämään raskaus rv17+ ilmenneiden pahojen rakennevikojen vuoksi. :( Se oli niin rankka juttu silloin, että kyllä on sen jälkeen raskaudet olleet enemmän tai vähemmän epävarmuuden aikaa.. Mutta nyt ollaan tässä vaiheessa ja sitä pitää vaan uskoa ja toivoa, että kaikki menee hyvin ja meille suodaan tämä vauva.

Nyt taidan suunnata saunan lämpöön, yksin, kun mies siellä Lontoossa esikoisen kanssa. Vielä ois monta yötä jäljellä.. Onneksi ovat soitelleet sieltä paljon ja tytöllä tuntuu olevan siellä hauskaa. Ja nuorinkin on yllättävän hyvin kotona viihtynyt ilman isosiskoa, on yritetty keksiä kaikkea erikoista puuhaa :)

Hyviä viikonlopun jatkoja kaikille mahakkaisille ja masuasukeille! :hug:
 
Poks 30+0:heart:

Väsymys Mulla itsellä on koko raskauden ajan ollut väsymystä. Hb kuitenkin ollut korkealla. Viimeksi taisi neuvolassa olla 145. Ainakin rikkonaiset yöt saa mulla tuota aikaan ja kun ei tosiaan nuiden muiden lasten takia saa aina päivisin nukuttua. Päivät vaihtelee ihan tautisesti, välistä on oikein energinen ja toisena taas aivan väsynyt ja kipeä:/

Pelko vauvan tilasta On aina ollut. Ikinä en täysin ole voin ut ottaa rennosti. Tai siis en panikoi turhia, mutta aina jossain tuolla takaraivossa on ajatus että kaikki ei aina välttämättä mene hyvin. Mutta eipä niitä kannata niin miettiä etukäteen. Saa vain itsensä paniikkiin kun ajattelee mitä kaikkea voi sattua.

Sairaalakassia En ole vielä pakannut.. odotetaan nyt ainakin muutama viikko.

Muuten olo on olut hyvä ja ihanaa kun on saanut nauttia lämmöstä ja auringosta. Eilen oikein otin aurinkoa nurmikolla:) Miten olette suojanneet itseänne auringossa? Itse olen ihan normi apteekin aurinkorasvoilla rasvaillut. Muistelin vain että pitikö jotain ainetta niissä välttää?

petite ja pieni
 
Terveiset lomalta. Aivot on ihan narikassa :)

Marde Mä kävin istukkakontrollissa ja istukka oli noussut niin, että oli 1,5 cm kohdunsuulta. Ei pitäisi olla este synnyttämiselle.

Väsymyksestä Mua ainakin väsyttää tosi paljon ja vaikka henkisesti haluaisi tehdä paljon asioita, fyysisesti ei vain jaksa. Se alkaa sitten välillä kiukuttamaan. Osittain väsymys tietysti johtuu siitä, että nukun katkonaisesti vessakäyntien, närästyksen ja lonkkakipujen lomassa. Jestas mä vihaan närästystä... yritän nyt vähentää rennien ja gavisconin käyttöä, joten siis valvon.

Surusilmät Musta tuntuu ainakin tuntuu että mun pelot koko ajan vaan lisääntyy. Tuntuu että surullisia tarinoita loppuraskaudesta on aivan liikaa. Aina kun kuulen niitä tekisi mieli sulkea korvat ja huutaa, että en halua tietää. Mä myös koen liikelaskennan lähinnä stressaavaksi. Useimmiten vauva liikkuu aktiivisesti, mutta joskus hiljaisempana päivänä alkaa heti kauhia ahistus kun ei koko aikaa potkuttelekaan.

Imetyksestä Onko kellään kokemusta siitä, miten rintaruokittava vauva oppii imemään tuttipullosta maitoa? Mä ehdottomasti haluaisin että mieskin voi imettää syöttää vauvaa...

Luckygirl Tsemppiä! Kiva että vauva on toistaiseksi pysynyt masussa!

Uusiäippä ja vaaveli 31+1
 
Imetys ja pulloruokinta. Meillä esikoisen kohdalla ei imetys onnistunut monen vkon yrityksistä huolimatta, joten hän meni kokonaan sitten pulloruokinnalla. Tokan kohdalla imetys onnistui, kun sairaalassa pyysin kaikki neuvot ja keinot. Annoin kuitenkin samalla myös pulloa 1-2krt päivässä, kun halusin, että myös pulloruokinta onnistuisi. No yhdistetty tissi-pulloruokinta onnistui pari kk, kunnes sitten tuli eteen mökkireissu, jolloin oli helpompi antaa vain tissiä viikon ajan, kun maito kuitenkin riitti. No sen viikon jälkeen sitten ei enää pullo kelvannutkaan, kun oli unohtanut viikon aikana pullon. Ja sen jälkeen sitten imetin 1vee asti. Vaikka kuinka yritin pulloa opettaa uudestaan, niin ei kelvannu ei. Itsellekin olisi ollut kiva, että mieskin olisi voinut syöttää välillä maitoa, mutta eipä sitten onnistunut enää. Nyt oonkin aatellu, että jos vain mahdollista, niin yritän imettää pääsääntöisesti, mutta samalla pitää pulloruokinnan siinä sivussa siten, että 1-2 ruokintaa päivässä tapahtuisi pumpatulla maidolla pullosta. Ainahan se ei mene niin, mutta yritetään kovasti. Pitkiä taukoja ei näköjään voi pitää kummassakaan tavassa, nopeasti vauva tottuu vain toiseen ruokintatapaan. Näin meillä. =)
 
POKS 34+0!!!

Viime viikolla olin pari päivää sairaalassa kun tuli kovia alamahakipuja ja vatsa oli jatkuvassa krampissa. Ei kuitenkaan tuntunut supistukselta. Syytä ei sit selvinnyt, tulehdusarvot ym kunnossa ja vauva voi hyvin. Saatiin painoarviokin eli nyt painoa 2,2kg, eli keskikokoinen vauva. :heart: Pieni oli nyt perätilassa eli seurataan nyt asentoa sit neuvolassa. Tosin tuntuu mahtuvan kääntyilemään aikas hyvin. Nyt tuntuis olevan taas pää alaspäin. Toivotaan että niin pysyiskin. Nyt jos kipua tulee uudestaan niin sit kuulemma uudestaan osastolle. Toivotaan ettei nyt tule kipua uudestaan... Kohduskaulaa jäljellä, mutta oli jo pehmeä. Eli nyt ihan ok tilanne.

sairaalakassi pitänee pakata lähiaikoina kun ei sitä näköjään koskaan tiedä millon joutuu sairaalaan makailemaan.

liikelaskentaa teen silloin jos vauva on ollut vaisumpi ja mielestäni liikkunut vähemmän.

juhannuksen vietto mennään mökille varmaan hieman isommalla perhe porukalla. Oikein kiva ja leppoisa juhannus siis tiedossa.

Nyt pitää käydä vähän lepäilemään.

Devil+pyöriäinen 34+0
 
Täällä kärsitään taas epäsäännöllisistä suppareista. Eilen tuli jo vaaleanpunaista vuotoakin, mutta koska tilanne ei nyt ole pahenemaan päin en ole mihinkään yhteyksiä otellut. Huoli on silti kova sillä mulla ei TODELLAKAAN ole sairaalan osastoreissuun varaa! No kait tämä kuuluu asiaan kun on jo 3 lapsonen kyseessä =)

Onkos muilla tuo ruokahalu ihan olematon? Itsellä syöminen on todella minimissä, ei mahdu eikä tee mieli.

Levon kannalta, minkä nyt sit ehtii...

Mirkku76 33+2
 
Huh, en ole siis ainoa joka pelkojensa kanssa painii.
Mietin että jätän kyllä turhat liikenlaskennat ihan poies, aamuisin ja iltaisin tarkastan että vaavi möyrii hetken aikaa. Päivällä tunnettavat liikkeet on vain plussaa. :)
Stressitasot minimiin.

Nukkumisesta ei täällä tule yhtään mitään tällä hetkellä. Nukkumaanmennessä ei vaan tule uni, tuntuu että valvoskelen reippaasti tuonne yli puolenyön ja sitten heräillään pari kertaa vessaan ja muuten vaan noihin lonkkakipuihin. :/
Viime yö oli turkasen kuuma joten tuskanhiessä sitä pyörittiin. En malta odottaa niitä ihan oikeita kesähelteitä. Miten pirussa sitä pärjää? :stick:

Sairaalakassia täällä ajateltiin pakkailla vasta joskus heinäkuun lopulla..:)

Täällä pitäisi alkaa pikkuhiljaa laittamaan vauvanhuonetta kuntoon, sisustus on jäänyt täysin kesken. Löysin ihanan taulun ja värimaailma mitä olin kaavaillut muuttui ihan täysin ja nyt pitää ostaa kaikkea uutta. :LOL:
Onneksi en ollut ehtinyt vielä laittaa sinne paljon mitään.

Ruokinnasta Täälläkin olisi toiveena että mies saisi vaavia syöttää toisinaan pullosta, saa nähdä miten tulee onnistumaan. :)

Nyt painun kauppaan, tekee valtavasti mieli pirtelöä! :LOL:

Ss ja Poju 30+1
 
Imetys/pulloruokinta Aikaisemmin olen täysimettänyt 5-7 kk vauvasta riippuen. Nyt olisi tarkoitus aloittaa heti imetyksellä ja pulloruokinnalla. Tarkoitus siis jatkaa opintoja joita vain puoli vuotta jäljellä. Ja aina en voi vauvaa ottaa tunneille mukaan. Itselläni on manuaalinen aventin pumppu. (Pidin itse enemmän siitä kuin aventin sähkökäyttöisestä tai sairaalan pumpusta) Ja ajattelin myös hommata ennen vauvan syntymää tämän: Ainu Medela Alma / Tuotteet / Etusivu - Ainu Kuulostaa minusta paremmalta kuin normipullot. Edellinen vauva joutui teholle jossa syötettiin tavallisesta tuttipullosta. Kun sain vauvan vierihoitoon, oli se yhtä tappelua ja huutoa. Tuo ainun pullo jäljittelee rinnasta imemistä ja siisryminen pullosta rintaan takaisin luulis olevan helpompaa.
 
Terkkuja ultrasta!

Vaavilla kaikki hienosti, olin käyrilläkin hetken..
Painoarvio oli 1947g eli vastasi 32+1
Ainut ongelma oli, että neti istuskeli kohdussa ! Nyt sitten neuvolassa tarkkailua ja jos ei käänny itse raivotarjontaan niin sitten polilla ultra ja mahdollinen yritys ulkoiseen kääntöön. Ja jos sekään ei onnistu niin se on sitten sektioon meno :(

Onko kokemuksia että vaavit olisi vielä kääntynyt näiden viikkojen aikana oikeinpäin ja millainen se ulkoinen kääntöyritys on...? Lievästi alkoi ahdistaa tuo sektion mahdollisuus :(

Ninzi & Tyllerö 32+4
 
Imetys ja pulloruokinta. Suosittelen kans lämpimästi tuota petiten esittelemää tuttipulloa. Se kun on niin, että vauva tykkää ottaa sieltä mistä helpoiten saa ja tavallisissa tuttipulloissa maito vain virtaa suuhun, ilman että kauheasti imutyötä joutuu tekemään. Näin ollen sitten imuote voi kärsiä ja imetys sitten vain hiipuu pikkuhiljaa, koska maito loppuu tulemasta lisämaidon jatkuvasti lisääntyessä (Yleistys, joka ei tietenkään koske kaikkia)... Tosiaan siis jos on toiveena maksimoida se osittaisen imetyksen onnistuminen, niin tuollainen pullo, jossa joutuu imutyötä tekemään. Ensin kuitenkin ohjeistamaan imetyksen aloittamisen niin, että imuote on kunnossa vauvalla ja sitten vasta lähdetään kokeilemaan tuttipulloa. Imetys on aina sellainen asia, että oli vaihtoehto mikä tahansa niin oman työnsä siinä joutuu tekemään ja on hyvä muistaa, että kärsivällisyys palkitaan. Ja sitten on aina mahdollisuutena hörppyyttäminen, jos vauva ei tuttipulloa opi imemään. Näin voi mieskin hoidella vauvaa ja syöttäminen hoituu yhtä hyvin.



Supisteluita tulee yhä tiheämpään ja kivuliaina. Stressikö lie tekee. Oisin niin onnessani jos oisin jo äitiyslomalla. Sais vaan keskittyä siihen, että koskahan se vauva syntyy ja sitten olla ihan hermorauniona kun aloin odottaa synnytystä liian aikaisin. Näin kävi viime raskaudessa. Ai että miten se aika kultaa muistot. Sitäkin jo muka kaiholla odotan, että olen hermoraunio! :D

Täällä kans yks, joka pohdiskelee aina niitä vaihtoehtoja ja sitten alkaa pelkäämään vauvan puolesta.
Ja toinen asia näin synnytyksen lähestyessä on hätäsektio, jota olen vähän alkanut kammoamaan. Onko kellään kokemusta asiasta? Se kun tehdään pääsääntöisesti nukutuksessa, niin aloin pohtimaan minkä trauman saa siitä heräämisestä ja mahdollisesta epävarmuuden tunteesta, onko vauvalla kaikki hyvin ja onko itsellä kaikki enää normikunnossa.. Vai onko joku siinä heti sanomassa, että kaikki hyvin tms?

HAA ja niin, eipä ollut klamydiaa. Huomasin, että kyllä se vähän pelotti minkä vastauksen saan. Bakteerivaginoosin hoidosta huolimatta alavattakivut jatkuu ja koska kaikkein yleisimmät tulehdukset on katottu, niin se kai sitten on vain jotain kipuja venytyksestä. Mullakin tosin nyt mietityttää, että mitenköhän tuon kohdunsuun laita, kun ei sitä enää juuri tarkastella. Hitto vie, mistä minä tiedän, milloin se sinnittely työmaalla pitää lopettaa. Ois se kiva, kun joku tekis päätökset minun puolesta.

rv 30+1
 
Moikka! Mä ny ajattelin ilmottautuu tänne vihdoinki, eli mulla on LA 18.8 ja poikalupaus annettii ja nyt viikot rv31+2 ja synnytys sairaalana toimii Kantahämeen keskussairaala:)

Ja jotain musta:)

Eli mä oon 19v ja Lahdesta kotoisin, mut muutin viimesyksynä tänne Hämeenlinnaa mun miehen luo:) Plussasin onnellisesti 8.12.11 ja nyt onnellisesti loppusuoralla:)
 
Paljon tsemppia kipujen ja pelkojen kanssa kaikille!

Minulle on kaynyt niin,etta aika osastolla on karsinut tehokkaasti pelkojani.Otan nyt iisimmin.

Tapasin laakarin ja viikossa ei ole tapahtunut lisaa tuhoja, hyva niin. Sain oikeuden kavella aterioille. Jos supparit pysyvat poissa, niin paasen todellakin kotiin juhannukseksi. :) Olen aivan innoissani, vaikka takaraivossa onkin katilon arvio siita,ettei pikkuinen mita suuremmalla todennakoisyydella viihdy kohdussa elokuulle asti.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan, Kultahippu!

T:Luckygirl & Vintio 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä Tyksin kontrollikäynti takana. Kaikki muuten oikein hyvin, painoarviot 2400g ja 2300g, lapsivettä riittävästi MUTTA MOLEMMAT OLIVAT KÄÄNTYNEET PERÄTILAAN! :headwall: Lääkäri kyllä toisti useaan kertaan, että vauvat mahtuvat hyvinkin vielä pyörimään siellä ties miten päin. Mut mun pahin pelko olis joutua jonnekin sectioon. :( Eli ymmärrän hyvin Ninzi tilanteesi, toivottavasti sinunkin pikkuinen kääntyisi masussa vielä. Meillä kun ei ole mahdollista tehdä edes mitään ulkoistakääntöä.. Fiilis on nyt siis niin maassa kuin vaan olla ja voi :(

Sinful ja tupla-pampulat 32+4
 
heippa kaikki :wave:

neuvolassa käyty, ja vauva on kuulemma laskeutunu ja kiinnittyny lähtöasemiin.. (niinkun epäilinkin) kysyin sitten terkkarilta, että eikös se meinaa että vauva saattaa syntyä koska vaan, ni ei ottanu oikein kantaa.. sano et ei se välttämättä tarkoita sitä. mutta sit alko neuvomaan synnytyssairaalaan otettavia tavaroita ja selittään ettei tartte soittaa sinne etukäteen paitsi jos vedet menee.. :whistle: iiks. alkaakohan se synnytys ihan tosissaan olla lähellä.. sf mitta oli kasvanu 2cm vaikka vauva oli laskeutunu, eli on se siel jonkun näkösen spurtin ottanu :D nyt taas supistelee ihan törkeesti, ja vähän särkee lantioo.. toi kävely ei ainakaan tee hyvää. :ashamed: ja peloteltiin, että saatan joutua hämeenlinnaan synnyttämään, kun toi tays on vähän väliä ihan täynnä. toivottavasti en joudu, kun ei meillä oo autoo, eikä kummallakaan edes korttia, ni eihän mies edes pääse sinne oikein millään kattomaan meitä! alko sit stressaamaan toikin.
hemppa oli hyvä.. 126, eli ei johdu väsymys raudan puutteesta. kai tää on sit vaan sitä et tää raskaus tuppaa viemään voimat.
seuraava neuvolakäynti onki sitte enskuun 10pv. ja se on neuvolalääkäri..
tää on tosi ärsyttävää, kun koko ajan miettii sitä et koska lähtö tulee.. argh!!

emilien ja pikkunen 32+4 :heart:
 

Yhteistyössä