~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Raitapaitainen taidat olla ihan oikeessa. Mä vaan ajattelin, kun mulla tehtiin ultraus vatsan päältä, että jospa sinne vatsamakkaroiden alle olisikin piiloutunut yksi salamatkustaja. Kai mä vaan toivon, että tää mun mahan kasvu johtuis jostain muusta, kun lihomisesta. :ashamed:

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille pitäis tulla tyttö. Esikoinen ei ole mennyt oikein, mutta toinen taas on mennyt oikein. Kuukausi pitää vielä odottaa, jospa sitten Torsti paljastais onko hän Torsti vai kenties tyttöpuolinen Torsti. Mikähän olis tyttöversio Torstista?

Miuski säikäytit mut oikein, että oonko koko ajan laskenut päivät väärin. Kovin tuttua toi lukihärö mullekin. Nyt raskausaikana varsinkin, kun luetun ymmärtämisen lisäksi kuullun ymmärtäminen saatikka sen mielessä pitäminen tuottaa suunnattomia vaikeuksia. Mun täytyy usein kysyä työkavereilta, että mistä me just keskusteltiin ja mitä sovittiin, kun unohdan saman tien. Samoin kesken oman lauseen saatan unohtaa, mistä olinkaan puhumassa. Nice! :xmas:

Pujaja rv 15+6
 
Voi apua, viikko enää puoliväliin!! Nopeesti menee aika, tosi nopeesti. Ja viikko rakenneultraan. Jännittää aika tavalla...

Jahas esikoinen heräskin uniltaan jo eli kirjottelu loppuu tähän.

hemari 19+0 POKS



kuva piti vielä laittaa :D
 
Mulle tuli tanaan hyva mieli kun keksin kivan poikanimen, yhtakkia se vaan pompsahti eteeni. Ja mun mielesta poikanimet ovat vaikeimpia! Kiinalaisen laskurin mukaan olisi tytto tulossa, eli nyt vaan keksimaan lisaa nimia.. :p

Raskaustestin tein, kun menkat olivat kolme paivaa myohassa. Meilla oli sellainen tilanne, etta olimme "kayttaneet ehkaisya" sitten loppukesan. Ma toivoin toista lasta mutta mies oli vahan silla linjalla, ettei han halua sellaista alkaa yrittamaan vakisin, vaan tulee jos on tullakseen. Sitten marraskuun alussa tulin toisille ajatuksille, enka enaa tiennyt, halusinko perheemme kasvavan. Sovimme, etta aloittaisin taas kunnon ehkaisyn seuraavien menkkojen jalkeen. Mutta eihan niita sitten koskaan tullut.. nyt ajattelen, etta nain oli tarkoitus kayda. :)

Ma olen nyt pari paivaa karsinyt melkein jatkuvasta sydamenpumputuksesta.. tiedattehan, kun tuntuu silta, etta sydan lyo valilla tyhjaa? Onko muilla vastaavaa? Vahan alkaa jo pikkasen huolestuttamaan.. mutta ehka tama on vaan sita, etta sydan joutuu koville kun verimaara lisaantyy? Samasta johtuen olen myos ollut tosi hengastynyt jo pienesta kavelylenkista.

Kiitos teille jotka kerroitte noista verihiutaleista! Ma kavin vahan googlettamassa ja kuten totesitte, lukuni eivat anna aiheutta pelkoon (kunhan nyt suostuvat siihen epiduraaliin.. grr). Luin yhdesta linkista, etta ainakin ennen sairautta tata sairautta on hoidettu pernan poistolla, ja siita tuli alynvalahdys. Mulla on nimittain kaksi pernaa, eli se ehka selittaa matalan trombosyyttiarvon.
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan esikoinen ja kuopus olis pitäny olla tyttöjä, väärin siis meni.
Nyt en tiedä onko tämä pienokainen saanut alkunsa marras- vai joulukuussa.. sukupuoli muuttuu just noiden kk välissä :D hahah

muoks. Siis nyt toi kalenteri näyttää taas tyttöä.. en muistanut enää kuinka vanha oon kun katoin tota äsken :D eli varmaan poika tulee.

Meillä mies on ollut jo 4 päivää kovassa kuumeessa, eikä näytä hellittävän yhtään. Toivottavasti ei tartu muhun tai lapsiin ja toivottavasti ei ole sikaflunssaa.. :snotty:

Mulla on monta kertaa päivässä niin kipeät ilmavaivat että huh huh. koko maha kramppaa :/

DarkRed 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan vietetty talvilomaa lasten kanssa ja miehellekin sattui sopivasti työvuorojen väliin 4 vapaapäivää, joten päästiin Tukholman risteilyllekin koko porukka. Ja olihan ihanaa syödä hyvin laivalla sekä shoppailla Tukholmassa. Löysinkin sieltä tosi kivan äitiystakin kevättä varten ja se on sen mallinen, että käy myös sitten ei-raskaanakin. :) Tosin maksoi euroissa noin 120, joten paras sopiakin myöhemminkin päälle!

hemari - ihana masu! :heart:

Kiinalaisen kalenterin mukaan olisi poika tulossa ja kieltämättä mulla on vähän sellainen olo ollutkin. Mies tosin toivoo varovaisesti tyttöä ja lapsista toinen tyttöä ja toinen poikaa. Joten saapa nähdä saadaanko kiinalaista kalenteria parempaa ennustusta sitten rakenneultrassa parin viikon päästä. ;)

Neuvolakäyntejä on ollut nyt viikoilla 9 ja 14 ja seuraava on ensi viikolla eli viikolla 19. Eli reilun neljän viikon välein näin alkuun ja sitten tihenee käynnit. Neuvolalääkäristä ei ole minulle vielä neuvolassa mitään puhuttu, mutta eiköhän sekin tässä jossain vaiheessa tule ainakin kertaalleen. Tosin silloin varhaisultrassa rv 7 lääkäri teki myös sisätutkimuksen, joten korvasikohan se sitten jonkun lääkärin..? Sitä tosin olen vähän ihmetellyt, ettei minulle ole vielä tehty sitä sokerirasitusta, kun on kuitenkin kummassakin edellisessä raskaudessa ollut raskausdiabetes. :confused:

Bump78 - mulla on ollut sydämentykytyksiä koko raskauden ajan, mutta ne kyllä alkoivat jo vuosi ennen raskautumista, mutta ovat selkeästi pahentuneet raskauden aikana. Minulla on siihen lääkitys (Propral), jota saan nyt onneksi jatkaa puolikkaalla annoksella. Yritin sen lääkityksen tässä äippäpolin kehoituksesta lopettaa, mutta sydän muljahteli sen verran ilkeästi, että meinasi taju mennä ja pari viikkoa särki päätä, joten lääkärin mielestä oli pienempi paha jatkaa tuolla annoksella kuin kärsiä noista oireista. Minulla on aikaisemmin siis tutkittu sydän noiden muljahtelujen takia ja silloin ei löydetty mitään hälyyttävää, vaan lääkäri sanoi niiden muljahdusten olevan terveen sydämen merkki. Ja nyt raskauden aikanahan tosiaan sydän joutuu tekemään enemmän töitä. Uskoisin sinullakin olevan ihan vaarattomia muljahduksia, vaikkakin ne ikäviltä tuntuvat. Mutta kannattaa tietysti kysellä vielä neuvolassa asiasta, jos ne kovasti tuosta pahenevat tai häiritsevät muuten.

(.) Stressi on ollut tällä viikolla minimissään talviloman takia, joten olokin tuntuu nyt mainiolta. =) Minun isän terveystilannekin on nyt ehkä vähän paranemaan päin, joten hieman on saanut tässä hengähtää ja katsoa positiivisemmin tulevaan. Ajokortin takaisin saaminen näytti piristävän isän mieltä ja olotilaa selvästi ja vaikuttaa siis meihin lähimmäisiinkin suuresti. Öttiäinen tuntuu potkiskelevan joka päivä ja etenkin tuleva isoveikka odottaa innolla sitä päivää, kun potkut tuntuvat päälle päin!

Laitanpa minäkin tähän vielä otoksen Öttiäisen yksiöstä tänään kuvattuna:



Blanco + Öttiäinen 17+4
 
Raskaustestin tein ihan vaan siksi että meillä oli vauva toiveissa :D Ensin siinä ei näkynyt mitään,koska mulla oli tosi epäsäännöllinen kierto raskauden jälkeen..mutta pari päivää odotin ja koitin uudelleen niin hento viiva tuli ;)

Neuvolakäyntejä mulla on nyt ollut 3. Täällä on kuukauden välein.

hemarilla ja blancolla ihanat masut :) Blancolle sen verran infoa kun samasta kaupungista ollaan,että täällä on vain kerran raskauden aikana lääkäri. Eli se alkuraskauden lääkäri on jätetty pois.

(.) Oma mahani on kyllä aika pieni. Kasvua odotellen ja niitä LIIKKEITÄ. En vieläkään tunne oikeen mitään. Plääh!! Päivitykset jäivät parilta päivältä kun kävin eilen poistattamassa hampaan :( Repivät hammasta TUNNIN irti kahden hammaslääkärin voimin :( Oli tiukassa ja nyt on kyllä suu ihan mielettömän kipeä :( Panadolia vaan naamariin. Lääkäri olisi mieluusti antanut panacodin reseptin mutta mä en sitä suostu raskausaikana syömään..


Mittumaaria ja Lahja 16+6
 
Pujaja, tyttö-Torsti on tietty Torstiina ;)

Ihanat mahat Hemarilla ja Blancolla =)

(.) Aamulla oli sitten tosiaan se rakenneultra, yksin sinne menin. Kätilö katsoi tosi tarkaan kaiken, aloitti peräaukosta (ja koska en nähnyt siinä kuvassa muuta kuin pari pakaraa niin oletan nyt sitten, että tyttö on tosiaan tulossa), jatkoi jalkoihin, katsoi että on luita, munuaiset, mahalaukun, sydäntä hän tuijotti kauan ja muutakin vielä katseltiin. Terveeltä vaikutti vaavi.

Nyt on sellainen olo että on oksutauti alkamassa. Mahaan sattuu ja oksettaa. Eli tämä tästä.

Ai niin, laskettu aika siirtyi ja on nyt 3.8!

Siobhan ja Plutte, vasta 18+1
 
Ihania vauvamasuja täällä jo esillä, eipä täällä vaan meinaa vatsa pompata kunnolla esiin, edelleen alavatsa pömpöttää saman verran ku ylävatsakin... :attn: siitä pitikin kysyä että neuvoja kaipaan, täällä joskus puhetta ollut Levolacista, kuinka usein ja paljon käytätte sitä? Itsellä ku lähes päivittäin saan jotain pihalle asti mut en ilmeisesti tarpeeksi ku olo on niin turvonnut ja inhottava! Tuntuu et alkaa jo närästyskin hiipiin kehiin ja ilmaa vatsassa kauheasti!!!

kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö tulisi =) yllätyin ku olen luullut et nää mun höpöhöpö -netistä luetut oireet yms viittais taas poikaan... no 29. päivä sen ehkä sit saattaapi nähdä jo, jännittää!! Kunhan olisi vaan terve...

raskaustestin tein vasta viikko sen jälkeen ku oletin et menkat olis pitänyt alkaa, tein kerrankin niin etten alkanut kyttää mitään haamuja ku oli tosiaan se kierto aivan päin peetä, osasin tietenkin arvella raskautta vähäisten oireiden perusteella mut en uskonut plussaan ku tosiaan se ovis yks aamu ihan puskista vaan tuntui ja siitä sit vasta illalla myöhään mietittii ukon kaa et kai sitä voi kokeilla mitä tapahtuu...

tyttö-poika olo nyt ku moni on jo merkinnyt jommankumman niin olisi taas kiva kuulla mistä oireista kukin arvelee sukupuolen. Olen siis lukenut näitä muiden kokemuksia joskus joista itse olen päätellyt poikaolon, yhdyntä oli tunteja jo tapahtuneen oviksen jälkeen, tekee mieli kaikkea terveellistä ja raikasta, herkut ei maistu vieläkään, sen mitä on kasvanut niin vain vatsa tuntuu kasvavan ei siis pakarat yms., pojasta olen uneni nähnyt, finnejä ei ole, olen varmaan ukkelinkin mielestä ollut paljon rauhallisempi ihminen nykyään, vähemmän dramatiikkaa ollut meidän elämässä :) anoppikin sano ultrakuvasta ilman et oltiin oloista edes puhuttu et kyllä tuo ihan pojalta näyttää, nooh saas nyt nähdä kumpi olisi tuloillaan, molemmat ihania...

Jaahas se olis duuniin lähtö edessä, ihanaa eilen tunsin töistä tullessani ku mulla pitkä ajomatka niin laitoin musiikin kovalle autossa niin alkoi joku ihme liikehdintä vatsassa, ei siitä kertakaikkiaan voinut erehtyä vaikka olikin niin pientä ja hentoa edelleen. Aina vähän eri kohdissa tuntui ja sit ku kotiin pääsen ja sisälle niin se loppui ku seinään...

Minttu + Jalmari 17+1
 
Just kun olis viikonloppu ni jostain syystä en sit saa nukuttua.. heräisin seittemältä ja vatsa oli ihan sekasin.. vessassa oon ravannut nyt monta kertaa jo puolen tunnin aikana.. Toivottavasti ei oo mitään mahatautia tulossa et olis muuten vaan sekasin.. mietin et söinkö eilen jotain sopimatonta mut en kyl keksi mitään.. :/
Ihania masuja teillä jo ! Mulla kyl kans kasvanut maha aika reippaasti täs ihan lähiaikoina.. =)

Liikkeistä: neuvolassa sanoivat et aika aikasin tunnen liikkeet ku sanoin et oon tuntenu jo hetken.. nyt ne alkaa tosin vasta voimistumaan et aikasemmin saatto tulla muutama möyriminen silleen tosi pienesti.. nyt tuntu et eilen se ei nukkuis yhtään ku kokoajan siel joku kääntelehti ja tuntu sellasia pieniä hentoja "tökkäyksiä" ja oikeesti vois verrata johonkin elohiireen.. Suoraansanoen jopa ehkä vähän epämiellyttävältä tuntuu täs vaihees ainakin :D mut aivan ihanaa et siel joku liikuskelee.. Mulla kohtu varmaan on sit silleen et ne tuntuu herkemmin tai sit oon vaan niin tarkka mun kehosta et tunnen heti pienetkin muutokset :D

Raskaustestin teosta puhuitte ja mä taisin tehdä testin kolme tai neljä päivää ennen ku olis pitäny alkaa ja kahta viivaa näytti, siitä sit testasin varmaan neljä viis kertaa peräkkäin jokapäivä ja tummu aina se viiva :D Mies ei kyllä pitänyt ku niitä testejä tein niin paljon kun se on kuulemma pelkkää rahan tuhlausta kun selvästi oli jo plussaa näyttänyt :D mut joo.. mun oli vaan pakko kun en voinu uskoo sitä todeks.. :)
Vauva oli todella toivottu ja ehkäisy jätetty pois jo kesällä et ei tää pikkunen ihan heti kyllä tullut ja se oli jo ehtiny vähän masentaa mua.. mut tässä viimesessä yrityskuukaudessa mä vaan yks päivä päätin et kokeilen sitä ovulaatiotikkua jota en ollu käyttäny ku joskus monta kuukautta sit viimeks eikä siihen mitään ollut tullutkaan.. ja yhtäkkiä siihen tuliki hymynaama :D kahtena päivänä se sitä hymynaamaa näytti ja näköjään ku tarpeeks touhus niin plussahan sieltä sit tuli parin viikon päästä! :heart: en tiedä edelleenkään mikä mut sai sen ovulaatiotestin tekemään kun en mä oo oikeastaan edes yrittäny koskaan laskee mun ovulaatioo mistään..
Onnellisia ollaan kyllä molemmat ja tupakanpoltonkin onnistuin silloin alussa lopettamaan ja siitä oon kyllä omaltaosalta todella ylpeä! =) helppoa ei kyllä ollut mut motivaatio oli todella kova..

Kai voisin viel hetkeks aikaa mennä sänkyyn nukkumaan etten oo illalla sit jo kuuden aikaan nukkumassa..

Elokuunvaavi 18+0 (POKSS!!:heart:) =)
 
Viimeksi muokattu:
Mä riehuin eilen vähän liikaa :( Pistettiin vintti tyhjentäen ja siireettiin sieltä alas 8 lootaa & 2 ikean kassillista vauvakamaa joiden olemassaoloa ei edes muistettu! Mies kantoi kaikki lootat, mä VAAN ne kassit. No sitten blokattiin kaik läpi ja saatiin se 2 kassillista kiertoon, kun siellä oli kaikkea mitä ei tod. tule tälläkään vaavilla käytettyä, kun ei aikaisemminkaan ole ollut suosikkeja. No ne menee mun tytärpuolten äidin siskon likalle jolla la just mennyt eli kohta siellä on nyytti. Siis huom: Mä sain sen idean jota ihmettelen syvästi, kun en halua olla sen puolen kanssa missään tekemisissä. Joku inhimillisyysmomentti iski sitten eilen ja vieläkään ei kaduta :D

No kamat on siis blokattu ja lajiteltu kokojen mukaan, niin vaatteet(hui, niitä oikeasti sittenkin ON) kuin vaipatkin(edelleen mietin tarvitaanko kokoa s, kun sitä ei ole, mutta pojukin hyppäs suoraan m-kokoon....) ja sitten muut kamat. Mentiin saunaan sitten myöhemmin joka oli ihana ele mieheltä!!! Halus mun kanssa kaksin, kun ei tänään meitin vakiovuorolla päästä, kun MÄ olen laivalla!!!! :)

No jossakin vaiheessa mulla kipeytyi persus ja sitten alkoi tuntumaan, että mun römpsä tippuu!!!! Siis kamala paine ja sitten iski supparit :( Voi vidu mut oli tuskainen olo!!!!! Ja mies ihmetteli miks mä en halua seksiä... olinkohan nyt sitten niin hemmetin epäreilu, kun en antanut, kun itseäni sattui???? Mielipiteitä???

Alkuyö siis meni kipuillen, mutta sitten rauhottui ihan ilman kipulääkitystäkin josta olen iloinen. Nyt on ihan ok olo, mutta päätin ottaa varovasti tänään, että jaksan laivalla. Siis MITEN hitossa näin pääsi käymään, kun MÄ olen niin kunnossa ja energinen että alta pois?! Mä en kestä jos joudun oikeasti hillitsemään mun puuskia joita ei ollut aikaisemmissa raskauksissa jotka olivat todella vaikeita alusta loppuun... :| No pakko se on jos kroppa niin sanoo...

Ja nyt mä voin sitten sanoa että *pox* 16+0 Näin pysymme Pujaja yhdessä kärryillä :D

-Miuski &"Ötökkä" 16+0

ps. IHANIA MASSUKUVIA!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:


Mulla on monta kertaa päivässä niin kipeät ilmavaivat että huh huh. koko maha kramppaa :/

DarkRed 15+4


Nää on mun ikuisuusongelma ilman raskauttakin :( Mulla on kiinnikkeitä suolen alueella ihan liikaa... Nyt raskaana on jopa helpottanut. Harmi vaan, että kun pierettää niin mä en saa pahemmin pidäteltyä eli kaveritkin on mun kanssa nyt sitten koetuksella.... :ashamed:

Mulla auttaa maitohappobakteerien päivittäinen napsiminen, idoform osoittautunut parhaaksi. Sitten sellainen liike jossa olen kontallani ja vuorotellen pyöristän selän oikein kunnolla (tulee jännitettyä vatsalihaksia) ja sitten päästän vapaaksi, lähes roikkumaan mahan kanssa. Muistahengittää syvään pyöristäessä ja sitten puhaltaa ulos vapauttaessa. Tätä kun toistelee säännöllisesti niin mulla lähtee ilma kiertämään jos on jumissa.
 
Kiinalainen raskauskalenteri esikoisesta povas poikaa, tyttö tuli. Nyt povaa tyttöä, saas nähä kui käy.

Sain sitten minäkin kuvan otettua masusta;

Kuvassa tänään rv 17+4

raskaustestin tekemisestä, mulla piti sinä päivänä alkaa kuukautiset (suurinpiirtein, koska epäsäännölliset), ja jossain mun sisällä oli tunne että mun pitää mennä apteekkiin ostamaan testi. Vaikka varsinaisia raskausoireita ei ollut. Illasta sitten ostin pari testiä, joista yhden tein heti kotiin päästyäni, ja plussa pärähti tosi vahvana heti ruutuun. Ja seuraavana aamuna oli pakko testata uudestaan että uskoin silmiäni, yhtä vahva plussa.

Mutta nyt itselle jotain syötävää ennenkuin pikkuneiti herää päikkäreiltä.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Miikulainen, Tirppa melkein 10kk & Tirlittantoukka rv 17+4 :heart:
 
Onnea Siobhan! Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin. :heart:

Ihania masukuvia!

Miuski no et todellakaan ollut epäreilu. Ei mulla ainakaan olisi ekana seksi mielessä jos supistaisi ja tuntuu että alakerta tippuu. Kai se on siinä vaiheessa ihan hyvä ollakin ilman.

Päksäkkä 19+1:heart:
 
Mua kans kiinnostaa sama mitä Minttu81 kirjoitti, eli millä perustein veikkaatte tyttöä tai poikaa ? Oireiden vai onko vaan sellanen olo?

Aluks oli ihan poika olo, sen takia että teki mieli niitä suolakurkkuja ja esikoista odottaessa joka on tyttö teki mieli mandariinejä. Nyt en oikeen osaa päättää mikä olo on! Nyt tekee mieli jugurttia, sitrus hedelmiä esim. sitruunaa + hapollisia juomia. Pitsat, hammpurilaiset ym. ei vieläkään uppoa, yleensä ei ole koskaan finnejä niin nyt niitä löytyy muutama otsasta ja hedelmoittyminen tapahtui n. 2pv ennen oletettua ovista.. :D Että en nyt sit tiiä kumpaa noilla oireilla voi veikata? :D

Mä oon edelleen kipeä, nyt panadolin voimin jaksoin tulla koneella käymään. Kävin aamulla lääkärissäkin jo kun kolmatta päivää 39 kuumetta + kamala jalkasärky, tai alaselästä hieman vasemmalle nii siinä on kauhea kipukohta josta säteilee ihan ku jotain sähköiskuja koko vasenta jalkaa pitkin varpaisiin saakka.. Löytyipä myös elämäni ensimmäinen virtsatie tulehduskin, joten antibiootti kuurin sain..

Nyt sängyn pohjalle --> :wave:

Majj & 16+5
 
Nyt on mekin viimein kuultu sydänäänet! :heart: Eli neuvolalääkärissä käyty, kaikki ok. Mies oli mukana ja molempien mielestä sydänäänet kuulosti erilaiselta kuin poikien, onkohan tuo mahdollista? Nyt siis syke kuulosti aivan paukuti-paukuti, kun aikaisemmin on ollut sellaista suhisevampaa. En tiedä, eikä sitä nyt voi tarkasti muistaakaan monen vuoden takaisia juttuja, mutta tuollainen tuntu tuli. Ja tuo tuntu varmistaa tyttöoloa, sillä äänetkin olivat erilaiset kuin aikaisemmissa raskauksissa. Eli minulla tuo tyttöolo lähti juuri siitä, että raskaus on ollut erilainen kuin poikia odotellessa. Toisaalta taas hetkittäin tulee tosi vahva poikafiilis, että eipä tämäkään tunne ole kiveen hakattu. ;)

Masu on yhtäkkiä alkanut näkyä ja housut kiristää. Yritän vielä sinnitellä omissa housuissa, kun muistan kuinka nuo raskauspökät ehtii kyllästyttää. Viikot menee kyllä hurjaa vauhtia, ei oikein ehdi perässä pysyä! Kohta on jo puoliväli käsillä, vaikka ihan vasta plussasin.

Paranemisia kaikille toipilaille! Raskaana on vielä kurjempaa sairastaa, vaikkei se tietenkään koskaan mitään herkkua ole.

Lemongrass 16+0
 
Niin ja sitä piti tulla vielä hehkuttamaan, että nyt niitä liikkeitä tuntuu täälläkin! :heart: Viime päivien epämääräiset hipaisut on vahvistuneet ja mahassa kävi äskenkin aivan selvä pyöriminen. Ihanaa, nyt alkaa tuntua odotukselta! :)
 
kiinalaisen kalenterin mukaan olisin saamassa kolmannen pojan ja kaksi aikaisempaa lasta menivät niinkuin kalenteri kertoi. Saa nähä.

Napa on älyttömän kipee taas ja pullahtelee jo ulospäin, auts. Onko muilla samaa? Vai onko mun navassa joku vika ku se on niin kipee.

teelikki ja murunen 17+3
 
Mulla iski nyt paniikki : / meillä oli kummitytön ristiäiset tänään ja söin voileipäkakkua jossa oli GRAAVILOHTA!!!miten mie en tajunnu koko asiaa?? voi kamala jos mun vauva nyt kuolee :( Oon ollu tarkka just noissa mahdollisissa listeriaruoissa ja nyt menin töppäämään...antaako se listeria mitään oiretta edes?mie en tiedä mitään koko aiheesta ja nyt pelottaa :(
 
teelikki, mulla on kans napa kipee.. ja välillä navan ympäriltä.

mammy, listeria on aika harvinainen. oireena on kuume ja mahakivut (näin google kertoi).
voithan soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä asiaa, että olisko joku verikoe josta sen sitten voi tarkistaa.
 
Majj ja Minttu, epäilen tyttöä koska noin yleisesti ottaen on ollut kuitenkin tosi samanlainen raskaus kuin aikasemminkin, ja kaksi tyttöä meillä jo on. Mieliteot on vähän vaihdelleet, mutta nyt on alkanut tulla sama kauhea makeannälkä kuin aikaisemmillakin kerroilla. Kahdella ekalla kerralla teki alkuraskaudesta tosi paljon mieli kaikkia raikkaita hedelmiä, nyt se mieliteko taisi olla vähän heikompi, mutta en pystynyt syömään mitään makeaa, en siis karkkia, kakkua, jätskiä enkä siis mitään. En muista oliko edellisillä kerroilla sama juttu.

Mammy, eiköhän se listerian riski ole aika pieni kuitenkin... mäkin söin graavattua lohta jouluna ja hyvin voin edelleen =)
 
mammy, sama täällä eli minäkin oon sillon tällön graavilohta syöni, jouluna viimeksi ja hyvin oon voinu ja vaauva myös. Aika harvinainen tuo listeria taitaa olla ja tosiaan kun sen voi ihan perus vihanneksistakin saada niin sinuna en huolestuisi turhaan. =)

(.) Olipas taas työpäivä :kieh:, minen ymmärrä kuinka jotkut voivat olla niin piittaamattomia, että.. Verenpaineet nousee.. :mad: Muutenkin nää viikonlopun yövuorot on ihan sanonko mistä. Huomenna pitäs taas sitten jaksaa olla 13-22 sorvin ääressä, meilläkun niin ärsyttävän pitkiä nää viikonloppuvuorot. Ukollekkin kiukkusin puhelimessa, kun muuten kiukutti ja nyt huono omatunto :headwall: Kaiken lisäksi olin tyystin unohtanut, että ukolla synttärit huomenna :ashamed: Siitäkin sitten vielä paha mieli. Höh!!

No jos sitä ny nukkumaan edes muutamaksi tunniksi ennen huomista, on vaan helpommin sanottu kuin tehty työvuorojen jälkeen käy aina niin kierroksilla ettei uni meinaa tulla ollenkaan.. :|
 
mammy mä olen syönyt itse tehtyä graavilohta välillä siivun tai pari. Sitä voi ainakin syödä mutta terkka ei suositellut suolan takia. Vakuumipakatut kalat on ja muut lihat on sellaisia mitä pitää ainakin välttää. Mä olen myös ollut syömisissä sen verran tarkkana kuin pystyy kun viime vuonna on kuulemma ollut paljon listeriaa liikkeellä mutta niinkuin sanoit sen voi saada vaikka huonosti pestystä salaatista. Varmasti vauvalla on kaikki hyvin..

Toivottavasti majj paranet pian. Onpa sitkeen kuuloinen tauti.

Mä en oikein tiedä onko mulla poika- vai tyttöolo. Mies toivoisi tyttöä kun meillä on jo poika mutta itse en edes oikeen osaa sitä sanoa kumpaa toivon. Pieniä vaaleenpunaisia vaatteita oisi kyllä ihana ostaa.:heart: Ultrassa meinattiin kyllä tällä kertaa kysyä kumpi tulee. Viimeksi meiltä kysyttiin että haluatteko tietää mutta silloin ei haluttu.

Poikaa odottaessa mulla oli raskausoireina tissikipu, hiukset rasvoittui tosi nopeesti, finnejä naamassa, makeaa teki mieli ja kaikkea muutakin syötävää, säärikarvat kasvoi tosi hitaasti, paljon sellaisia oireita että moni sanoo että tyttö tulossa. Maha taisi kyllä kasvaa vaan eteen. Nyt mulla taitaa olla aika samanlaiset oireet. Hiukset ei kyllä ole rasvoittuneet, finnejä tulee mutta vain kun enemmän herkuttelen. Taisikyllä olla viimeksikin. Äh en mä tiedä mulla on oikeestaan aika vähän oireita. Harmi kun vanha neuvolakortti on jossain kamojen seassa varastossa niin ei pysty vertailemaan edes sykkeitä. Ihan vaikka vaan huvikseen.

Päksäkkä 19+2:heart:
 

Yhteistyössä