*Elokuun nassukat huhtikuussa*

kelan papereihin nimi??? ei kai sentään :)

( . ) ultrassa kaikki hyvin,Piippa kasvaa isona kuten on odotettuakin, eli jo yli 800g painoarvio :) Kovasti viuhtoi ja ei sille ollu palleja kasvanu vaikka kuinka tiirailtiin ;) Mulla proteiinit yhdellä plussalla :/ huomenna vietävä kontrollipissa neuvolaan ja jos edelleen plussalla niin vuorokausikeräystä..toivon että on vaan jotain pissatulehduksen alkua tms...outoa nippailua on ollu masussa,mut ei kirvellä pissatessa tms...
 
Ihanaa mammy. Tyttönä siis pysyy. Tuskin ne vehkeet sieltä enää kasvaa. =)

En mä ainakaan ole mitään nimeä Kelan papereihin laittanut.

Hitsi mua on alkanut mietityttämään tosi paljon ton epäselvän istukkahomman takia että jos saankin kolmen viikon päästä sektiotuomion. Lääkäri mua juuri lohdutteli että yleensä aina se istukka sieltä nousee mutta on mulla vieläkin välillä tullut vähän veristä vuotoa joten tarkoittakohan se sitä että se ei ole noussut. Ja kun ne ei edes tiedä onko se vuoto istukasta. Mä en missään nimessä haluisi sektiota, vaan alatiesynnytyksen. Mulle on nyt tullut jokin kammo sitä kohtaan. Eniten pelkään kai että jos siitä palautuu hitaasti. Olisihan män voinut siihen viimeksikin joutua kun imukupillahan se poika viimein ulos tuli. En mä tajua mistä mä tämmöisen kammon olen kehittänyt, koska en mä pidä leikkausta sen huonompana tapana synnyttää kuin alakautta. Jokaisellehan valitaan paras vaihtoehto. No tyhmäähän se kai on etukäteen stressata. Kolmen viikon päästä oon paljon viisaampi.

Päksäkkä 26+4:heart:
 
Hyppy meille jaettiin se sairaalan esitietolomake, jossa kysyttiin nimiehdotus lapselle hätäkasteessa. Se tuli kelan papereiden kanssa samalla, tarkotatkohan sitä? Esikoisen kohdalla laitoin nimiehdotukset, mutta niistä kumpikaan ei ollut kuitenkaan se lopullinen nimi, nyt jätän tyhjäksi koska en kuulu enää kirkkoon.
 
Pikaisesti tulin kommentoimaan..

Kelan papereihin nimi eihän sellaista tarvitse vielä tietää :)

Tuplavaunut meille tulee Britax B-dualit, varasin ne jo lapsimessuilta; rungon ja ratasistuimen esikoiselle. Loppukesästä ostetaan sitten loput osat jotka tarttee vauvalle, mm. kovan vaunukopan, sisaristuimen, palikat että saa turvakaukalon kiinni niihin .. Hintaa tulee yhteensä kaikkineen sellaset n. 750e. Puolet halvemmaksi tulee siis kuin ne ihastelemani Icandyt, jotka olisin ehkä oikeasti halunnut.. ;)

minivauva saattaa tulla tännekkin, esikoinen oli 44cm syntyessään, ja kohta vuoden täyttää eikä oo kuin jtn päälle 70cm pitkänpätkä :heart: Esikoinen synty toukokuussa ja talvipukuna meillä oli 74 cm karvahaalari lindexiltä, vaikka vähän väljä olikin, mikä oli hyvä että sai alle mahtuu vaatetta sopivissa määrin kun oli niin hurjat pakkaset. 68cm vaatteet tais mennä vielä 9kk iässä.

Miuski voi kamala! Täit yms on niiiiin inhottavia! Meillä oli syyhypunkki ongelma 09 syksyllä kun ootin esikoista, oli yhdestä lyhytaikaisesta työpaikastani tarttunut minuun (hoitokodista..) mitä ilmeisemmin, ja mulla ei juuri oireillut selvästi mutta meiän isäntä kyllä munkin edestä.. Sillä oli molemmat käsivarret ihan auki ja lopulta tulehtuivat todella pahasti.. Käytiin vissiin 4 hoitokuuria yhteensä läpi ennenku saatiin ne punkit karistettua lopullisesti.. Voi kamala sitä pyykin määrää, kun joka päivä piti vaihtaa lakanat, vuorata sohvat yms..
Ja toivottavasti ne supistukset oli vaarattomia, jaksamista! Oottelen kuulumisia täällä, jahka ehdit/jaksat niitä kirjoitella! :hug:

Omaa napaa täällä meni tiistaina rv 25 rikki, 15 more to go.. :) Suonikohjut täällä todellisena riesana, oik. sääri ihan sininen ja kipuilee niin että yölläkin välillä herään kun siihen särkee. Kireät pitkät lentosukat kaivettu esille, esikoisen odotuksessa pärjäsin näillä. Mutta jos ei riitä, niin mentävä ostaa kunnolliset tukisukat.
Vauva potkii ja liikkuu todella ahkerasti päivän & yön mittaan, saas nähä millanen potkunyrkkeilijä sieltä tupsahtaa :heart:
Neuvolassakin käyty, 4,5kg tullu about lähtöpainosta. Viimisen kuukauden aikana 2,5kg :whistle: vähän on herkut maistunu! ;)
Hemppari ei mitannut vielä, sano vaan että jatka lisärauhan syömistä ja otetaan arvot sit ens kerralla jos ei tapahdu äkkiväsymystä yms..
Verenpaineet alhaiset niinkun aina :D Ja vauva päätti monottaa doppleria oikeen kunnolla ensimmäiset 3min, että joutu terkkari tekee töitä et sai äänet kunnolla kuulumaan :heart:
Sf mitta 23cm, menee nätisti hieman keskikäyrän yläpuolella tasasesti.

Meillä esikoinen täyttää 2vkon päästä 1v :heart: Ens viikolla jo juhlistetaan, joten siivoilua on luvassa ja leipomista. Niin kamalan nopeasti menny vuosi :heart:

Hyvää päivänjatkoa :)

Miikulainen, Tirppa 11,5kk ja Akutoukka rv 25+2 :heart:
 
Tuplavaunuiksi ostettiin Phil&Teds sportit. Vanha malli, mutta kun halvalla sain :) Kriteerinä oli että mahtuu bussiin ja junaan nätisti ja kulkee missä tahansa maastossa. Olisin vielä halunnu et sais aisan molempiin suuntiin, mut sellaista yhdistelmää ei enää ollu. Eli luulen et noi on parhaat meidän käyttöön, kun paljon käytetään julkisia, kun autoa ei ole.

Vauvavakuutus otettiin ifistä, niinku esikoisellakin. Esikoiselle hommattiin vasta 2kk syntymän jälkeen ja virhe oli kun heti oltiin viikko lastenklinikalla. Eli nyt vahingosta viisastuneena pistin paprut tänään postiin.

minivauva oli meidän esikoinen, saa nähdä tuleeko nyt järkäle :) Toivon et olis edes sen 3kg ni ei tarttis sokereita seurailla ja syöminen olis parempaa. Maha on kyllä nyt paljon isompi ku esikoisesta et ehkä se vois enteillä pikkusen isompaa vauvaa :)

Miikkulainen voi suonikohju... Täällä taistellaan saman asian kanssa, paitsi että jaloissa ei mitään vaan tuolla alapäässä...:kieh: En ollu ikinä kuullukaan että alapäähän voi kohjuja tulla mut niinpä vaan mulle on tullu. Että repikää kaikki siitä, voi päivää nyt sentään mitä kaikkea sitä on. Ja onnea pikku- Tirpalle :heart:

( . ) Eipä tänne uutta. Maha on iso ja alapää kipee, mut mieli on ihan hyvä :) Tosin ottaa aivoon kun ei tuo ukko nyt haluakaan ostaa asuntoa, vaan vuokralle mennään vielä :kieh: Eli ihan turhaan mä mitään asuntoja oon kattellu... En yhtään enää haluais vuokralle. Haluisin niin jo laittaa paikkoja oman näköisiksi. Joskus sitten...
Ihania ilmoja ollu :) Esikon kanssa päivät pitkät vaan ulkona. Huomenna poksuilee taas viikotkin. Kyllä menee nopeasti aika...

hemari ja helmiäinen 26+6

ai niin sitä vielä piti sanoa että en todellakaan pidä hysteerisenä sitä jos ei anna koiran ja lapsen olla samassa tilassa puremisen jälkeen.
 
Neuvolakuulumisia. Paino on noussut 5,7 kiloa lähtöpainosta, mutta mutta... 630g/viikko on pikkusen liikaa :whistle: Eli mässäilyn pitäis loppua nyt (tuskin loppuu). Paineet 132/79, Hb 116 ja kohdunpohjan korkeus 19. Sykkeet 145 ja liikkeitä tuli kahden plussan verran.

Sain Kelan paperit, ja nyt pitäis päättää otanko pakkauksen vai rahaa. Olen tähän asti ajatellut pakkausta, mutta nyt pikkuhiljaa kallistun sille suunnalle että ottaisin sittenkin rahana.

Varasin vihdoin sokerirasitukseen ajan. Ja neuvolalääkäri on joskus toukokuun lopulla.

Sammeli & Sintti 22+6
 
Heippa!

Täälläkin tänään neuvola /lääkärissä käyty. Ihan yhtä tyhjän kans koko käynti! Meillä joka kerralla eri neuvolantäti ja nyt lääkärinä tk:sta nuori mies. Sf mitan mittas se lääkäri nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa, mut totes itsekkin, että eihän tällä mitään merkitystä ole kun eri mittaaja joka kerta kuitenkin. Mitaksi sai 32 cm, eikä sitäkään laitettu ylös. Vauvan sykkeitä hetken kuunteli, mut korttiin ei niitä merkannu.
Verenpaine ihan ok ja painoa tullut hieman yli 500g/vk, nyt olis paino lähtöpainossa. Proteeni oli + /- ja neuvolantäti multa kyseli, et mitenköhän tää pitäis tulkita :O No lääkäri sit tuli siihen tulokseen, et kun mulla on se antibioottikuuri niin saattaa sillä olla + - 0
Mitään sisätutkimuksia ei tehty, kun ei ole juurikaan supistuksia ollut.
Onneks mulla on aika 12 päivä Kysiin äitipolille, jossa katsovat ultralla vauvan kokoarvion ja pissanäytteenkin luultavasti uudestaan. ( sokereiden vuoksi )

Kelan papereita en ole vielä laittanut postiin, kun haluaisn sen uuden pakkauksen, paperit sain jo maaliskuun lopulla eli viimestään kelalla ne pitäs olla toukokuun lopulla. Meillä vaan on niin nopea kela, että yleensä käsittelevät asiat melkein samana päivänä. Viimekskin kun hain äitiyspakkausta niin päätös oli tehty samana päivänä ja siitä vajaa viikko niin pakkaus oli jo mulla kotona...jos vielä pari viikkoa pitkittäs lappujen vientiä.

Eka satsi vauvan vaatteita pesty, en enää malttanu pitää näppejäni erossa niistä :) On ne vaan sulosia ja pieniä :confused:

Miuski toivottavasti kaikki kunnossa!
 
Pikaraportti nassukirjasta kopsaten:

Olen nyt kotona kera supparilääkityksen josta ei tule niin hyvä olo. Samoin sain käskyn olla ja levätä ja olla.... blaaaaAAAaaah!

Joo ja mut olis pidetty siellä ellei siellä olis niin täyttä. Mun yks huonekavereista ei päässyt edes synnytyssaliin kuin vasta ihan viime tipassa, kun ei mahdu niin ei mahdu. Samoin toi osasto oli aivan ylitäyteen buukattu ja vajaa määrä henkilökuntaa.... ja voi vidu mikä yöhoitaja osui viime yölle kohdalle....aargh...

Mutta siis muuten kaikki hyvin mulla ja vauvalla jonka painoarvio oli siinä "jo" 600g kieppeillä ja oli ihana nähdä ultrassa taas.... ja nä pallit näkyi edelleen ja jopa paremmin :D

Nyt lepoon, istuminenkin tekee häijyä :(
 
Tulin kurkkimaan tuolta elokuisista :D Mutta huomasin että täällä ollut keskustelua Firkon F7-yhdistelmistä..
Minä ostin esikoiselle sellaiset keväällä 2009, meidän mallissa ei ainakaan ollut minkäänlaisia vikoja. Toimi kuin unelma koko ajan! Kaupungissa siis asutaan, hyvin kulkivat joka säässä ja olivat kätevät tuon heitto aisan takia, meni pieniinkin hisseihin :)
T:mi Koskimki - Lastentarvikkeita suoraan maahantuojalta! tuolta Vaunulasta silloin ostettiin ja me saatiin ainakin puolen vuoden takuu, että kyllä siinä ajassa olisi tullut viat esille..
Joku oli maininnut että rengas lähti irti omiaan, mulla kävi kerran niin mutta tajusin että en ollut laittanut sitä kunnolla paikoilleen :D Kun siinä oli sellainen pieni klipsi mitä piti painaa että se lukkiutu.. joten oletko varma että sinulla oli rengas oikein :D
Nyt tuli vaunut myityä, kun piti hankkia tuplat..
 
SaaBas + Firkonin yhditelmävaunut - Kyllä olen ihan tietonen mitenkä ne renkaat niihin kiinnitetään ( tuli jotenki tyhmä olo tosta kysymyksestä) ! :D Ja se on totta että mahtuivat kyllä pieneenkin hissiin just ton heittoaisan ansiosta, mutta meidän vaunut lähti vetämään aina oikealle jos lykki lapsi menosuuntaan päin.. Joka tapauksessa mun mielestä oli ok vaunut jotka ajoi ihan ok:sti sen puolitoista vuotta mitä niitä käytin, koskaan en kuitenkaan niitä uudestaan ostaisi.. Tosiaan 2008 vuoden keväällä ostettiin nua, joten voihan olla että niihin on kolmessa vuodessa ehtinyt tulla muutoksia! :)

Miuski - Toivottavasti supistukset helpottais, oneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Gynekologilla käyty, ja aattelin tulla kertomaan kuulumiset. Jotain ne supistukset olivat kohdunsuulle tehneet, painaneet sitä alas ja taaksepäin ja vauvan pää painaa kuulemma koko ajan lisää. Onneksi itse kanava oli vielä kiinni ja sitä oli ihan hyvin jäljellä. Kuitenkin nyt täytyy ottaa rauhallisesti, ja PITÄÄ saada nämä supistukset rauhoittumaan, tai muuten pakko alkaa lyhentää työaikaa tai jäädä sairaslomalle, mitä en missään nimessä haluaisi. Mutta tietenkin vauva on ensisijalla ja jos ei rauhoitu, saa työt jäädä kakkoseksi. Painoa oli lähes kilo jo, 966g, vastaten viikkoja. Kovasti liikkui ja mukaan sain ihanan 4D kuvankin :heart: Kontrolli on viimeistään 2vkon päästä.
Jotenkin tolla käynnillä konkretisoitui että MEILLE TOSIAAN TULEE TOINEN VAUVA, ja kotimatkalla oli pakko käydä ostamassa vauvalle jotain omaa, ja useampi vaate sitten tarttui mukaan. Ensimmäiset hankinnat tälle tulokkaalle:) Kotona sitten piti myös heti siirtää esikon vaatteet isompaan vaatekaappiin sen huoneessa jotta sain vauvalle ja vauvan tavaroille vapaaksi lipaston, joka tähän asti ollut esikon käytössä. Homma joka odottanut tekemistään PIIIITKÄÄN......Se siitä lepäämisestä :p Mutta toisaalta, mulla niin yhdistyy nuo supistelut työstressiin ja erityisesti sen psyykkiseen puoleen, ei niinkään fyysiseen touhuiluun, mm koko pääsiäinen ulkona touhuillen ei aiheuttanut yhden yhtä supistusta mutta heti yksi pvä töissä niin johan taas valvottiin kipeiden suppareiden kanssa seuraava yö...:|

Hyvä että Miuski pääsi kotiin! Toivottavasti sullakin olo kohenee.....

Karvattomalla koiralla oli aika turhan kuuloinen neuvolakäynti kyllä..

Kelan papereita on ole minäkään täytellyt, haen rahoja edeltävien 6kk mukaan ja mun palkka riippuu niin paljon työn lisistä per kuukausi että tiedän ne edeltävien kuukausien tulot vasta kun oon jäänyt jo kotiin. Ja pakkausta en todennäköisesti ota, en tykännyt tosta uudesta, joten otetaan se raha ja käytetään vaikka vaunuihin. Esikollakaan en juuri käyttänyt niitä pakkauksen vaatteita....

Mammylle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kirppiina ja :heart: 26+3
 
Päksäkkä, mulla oli tokaa odottaessa myöskin kauhea sektion pelko, en halunnut sitä millään. En tiedä, mistä se tuli, kaipa aika lailla samanlaisia ajatuksia kuin sulla, eli kuinka kauan toipumiseen menee ja mitä jos leikkauksessa jotain meneekin mönkään (tyyliin ne unohtaa sakset mun sisään, kursii kokoon väärin, puhkaisee vahingossa suolen ja vuodan kuiviin...) Ja just siinä synnytyksessä kun olisin ilman ongelmia sen sektion "saanut" kun kuopus oli tosi kauan perätilassa (onneksi sitten kääntyi, mutta kääntyminen kävi sen jälkeen kun suunniteltu sektio olisi jo tehty). Tällä kertaa tuntuu siltä, että pelkään sektiota vähemmän. Tai melkein jopa haluaisin sitä, kun väsyttää ja se tuntuu kuitenkin aika "helpolta" vaihtoehdolta, ei tarvitsisi synnytyskipujen kanssa kärvistellä jne. Ota tästä sitten selkoa :p

Eli yritän vain sanoa, että et ole ajatuksinesi yksin. Ottamatta mitenkään kantaa siihen, mikä sulle on se oikea tapa synnyttää tämä vaavi =)

Toivottavasti Miuskin lääkkeet auttaa ja olo kohenee muutenkin!

(.) Täällä "piti" tulla kylmää ja sateista jo eilen säätiedotuksen mukaan. Mutta aurinko on tänäänkin paistanut siniseltä taivaalta ja takkiakaan ei päivälläkään todellakaan tarvittu. Olen lomalla tämän viikon ja kävimme tyttöjen kanssa Skansenilla, oli aivan mielettömän ihanaa, vähän ihmisiä ja saivat neidit juosta sydämensä kyllyydestä, nautittiin kesästä :heart:

Siobhan ja Plutte 26+1
 
Siobhan42,Päksäkkä mulla on kans sektiopelko. Vaikka kaks niitä takana. Eilen kun lääkäri totesi tämän neitokaisen olevan pää alaspäin(ihme kyllä :D ) tuli jotenkin niin tyhmä olo,meinasin sanoo että eipä sillä oo merkitystä ko olen tällänen muotopuoli etten pysty "edes" synnyttää sitä :/. En tiedä mistä nää tunteet tulee??vaikka tiedän että sektio on ihan yhtälailla synnytys kun normaalisynnytyskin,enkä itse voi mitään sille,että lantio on liian ahdas niin silti näitä fiiliksiä tulee :/ Mie en osaa olla riippuvainen musta ihmisistä,se on NIIIN vasten mun luontoo ja mitä muuta mie olen eka vuorokauden sektion jälkeen kun just sitä? :/ viimeks mut viel "unohdettiin" eli odotin monta tuntia et pääsen vauvan luo teholle käymään,mut mun hoitaja unohti ja tuli ilmoittamaan et on menossa kotiin :( romahdin täysin,onneks ihana yöhoitaja järjesti asian niin et pääsin sinne menemään. En haluu et se toistuu..Aamulla heti kivuista huolimatta halusin nousta sängystä ylös,etten olis "jumissa"..tuntui kun mut olis kahlittu kiinni tai et olisin häkissä. Olin kipee,tosi kipee,mut ei antanu luonto periks jäädä makaamaan..

Nyt lähdettävä kiikuttamaan pissaa nuevolaan ja toivoa että proteiini ei enää vilkkuis,,,


mammy+piippa 24+2
 
Viimeksi muokattu:
jesssssss!miinusta oli :) eli onneks väärä hälyytys..huh...nöin jo kauhukuvia siitä kuinka joudun kitumaan sairaalassa ja olla erossa lapsista jne :/ ainaki tältä erää viel pelastuin!!iso kivi vierähti sydämeltä....

täällä on maalari(minä valkeissa mammahaalareissa :D ) ja merirosvo lähdössä kerhon vappunaamiaisiin...:)
 
Eea
Täällä kanssa yksi sektion pelkääjä, varsinkin esikoisen kohdalla. Nyt taas kauhistuttaa ajatus koko synnytyksestä. :| Esikoisen synnytys oli melko pitkä, eikä kivunlievitys auttanut kätilön mokan takia + repeämiä tuli ihan tarpeeksi. Nyt olen yrittänyt olla ajattelematta koko synnytystä ja tyhjentää pään edellisistä kokemuksista. Rentoutumista olen yrittänyt opetella ja pyrin luottamaan omaan kehoon.

Sektion pelko johtui luultavasti siitä, että äitini on synnyttänyt meidän kaikki neljä lasta sektiolla ahtaan lantion takia. Kuvittelin sitten automaattisesti itsekin omaavani ahtaan lantion, josta ei edes pientä lasta saa ulos puserrettua. Vaikka synnytystapa arvioinnissa sanottiin, että mahtuu tulemaan isompikin lapsi ja esikoisen painoarvio oli n. 4 kiloa eikä sektiosta siltikään puhuttu mitään, pelkäsin loppuun asti joutuvani veitsen alle. Onneksi kuitenkin siltä säästyttiin.

Pidän kuitenkin sektiota ihan yhtälailla hyvänä tapana synnyttää, ja kunnioitan kyllä siitä toipuvia äitejä todella kovasti. Omasta äidistäni muistan, kuinka kivuliasta toipuminen on.

Vaikka synnytys tällä hetkellä kovasti pelottaa, toivon silti, ettei sektiota tarvittaisi. Toivottavasti vauva tajuaa ajoissa kääntyä pää menosuuntaan ja kaikki menee muutenkin hyvin.

Eea & Urkki 23+1
 
Toivottavasti supistelijoilla olo helpottaa!

Tännekin on luvattu tälle päivälle vesisadetta, mut missä lie pisarat, aurinko paistaa...

Mulle on nuo kaikki vaunujutut ihan hepreaa, pitäis ruveta tutustumaan niihin, että löytyis itelle sopivat. Varmaan kannattaa käydä ihan jossain liikkeessä katsomassa vaunuja, vaikka uutena me ei kyllä niitä hankita.

( . )Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Hemoglobiini oli tippunu entisestään, mut vielä ei oo tarvetta lisäraudalle. Lähtöarvo oli 143, joten siitä onkin ollu hyvä tiputtaa sitä. Pissi oli ok, paino noussu 525g/vk, nyt on painoa tullu alusta 5,4kg. Lääkäri sanoi, että maltillinen nousu, terveydenhoitaja paasasi taas kerran ruokavaliosta (sama juttu joka kerta). Vissiin ylipainoisille odottajille pitää muistuttaa joka kerta painosta, vaikka tiedän kyllä itsekin sitä olevan liikaa. Mulle kuitenkin mahtuu vielä ennen raskautta käyttämäni housut (no mahan kohdalta ei tietenkään mee kiinni) eli kyllä nyt tulleista kiloista suurin osa on jotain muuta ku läskiä.

Sf-mitta oli 27cm, se on noussu tasaisesti. Verenpaine korkeampi, mut mulla onkin neuvolassa aina mittarikammo päällä, kotona paineet on paljon paremmat. Vauvan syke oli 145. Näillä mennään toukokuun puolivälin tienoille, sit olis äitiyspolikäynti Kysillä sikiön kasvun kontrollin merkeissä.

Ja joo, selkä- ja nivuskipua löytyy kiitettävästi, illemmalla ei meinaa päästä kunnolla liikkeelle.

Biliga ja poikanen 26+4
 
Täälläkin yksi sektiopelkääjä. Oon nyt kehittäny itselleni ongelman, ku tää vauva on selkeästi koko ajan poikittain mahassa ja todella pelkään et jääkin niin! Vaikka kaipa sillä nyt vielä pitäisi olla tilaa kääntyä...Perätilassa olevan vauvan mielellään synnytän alakautta, jos vaan mahtuu. Mut poikittain oleva leikataan aina, huh!

Hei muuten, jos joku sattuu törmäämään jossain Phil&teds sport sadesuojaan niin huikatkaa :) Kovasti sellainen hakusessa.

Onko joku huomannu et raskaus herkistäisi siitepölylle? Kun en muista että olis näin vahvoja oireita ollu moneen moneen vuoteen... Silmän vuotaa ja nenä kirvelee. Ei siis mitään kamalia oireita mut kuitenkin ihan selkeitä mitä ei oo ollu ennen.

Ei vitsi arvatkaa mitä! Sain eilen kaverilta, sellaiselta kenen kanssa ollaan tunnettu vasta vuos, niin ison kasan äitiysvaatteita! Olo on ihan ku jouluna :) Ikuisuuksiin ei ole mun vaatekaapin sisältö vaihtunu ja eilen sain vaikka mitä! Ihanaa!

Jahas, tänään poksuu. Sen kunniaksi pitkästä aikaa masukuvaa, joka tulee vähän myöhemmin kunhan kerkeän sen ottaa :)

hemari ja helmiäinen 27+0 POKS
 
Anteeksi taas hiljaisuuteni ja nyt tuleva oma napani..

Mutta täälläkin on oltu osastolla huilimassa supistusten takia ja jotain ne ovat täälläkin alapäässä jo saanut aikaan.. Nyt oon kotona mut elämä menee uusiks ku en voi varmaan tota esikoista enää hoitaa.. :( Mä en kestä et nää ongelmat alkaa jo nyt..

Huikkis rv 22+5
 
Hemari ihana massukuva, niin siro! Mullakin oli aika siro esikoista oottaessa, mut nyt sit kyllä huomattavasti isompi.
Ai sullakin nuita suonikohjuja, mulla kans tuo nivusen suonikohju yltää jonkin verran alapäähän, niin että välillä vihloo ikävästi sieltäkin, mut tuo jalka on kyl pahempi mulla..

Huikkis kovasti jaksamista, ja kärsivällisyyttä "oleiluun"/lepäämiseen :hug:

Laitetaan kans masukuvaa tiistailta;

Kuvassa rv 25+0

Ihanaa vappuviikonloppua kaikille! :flower:

Miikulainen, Tirppa 11,5kk ja Akutoukka rv 25+3 :heart:
 
Ihanat masut hemarilla ja miikulaisella :)

Miuskille ja Huikkikselle paljon jaksamista suppareiden kanssa. Toivottavasti helpottavat!! :hug:

Ja kiitokset kaikille jotka noita Firkonin F7 ovat kommentoineet! Vielä pistän itse mietintään hankinko ne vai sitten emmaljungat, jotka tosin kaksi kertaa tyyriimmät mutta varmasti laadukkaat..

Hauskaa vappuviikonloppua kaikille! :wave: Tämän vappu menee töissä, mutta empä pistä pahakseni :)

Piianappula + Pikku Pena 25+1
(Niin ja eilen tosiaan taas poksui, hui, ihan rupiaa jännittään tää viikkojen kuluminen :p)
 

Yhteistyössä