~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

nti ihan hirveältä kuulosti sun synnytystarina :O Onneksi lopulta leikkasivat ja sait palkinnon syliin, mutta olis sen kyllä voinu tehdä paljon aikasemmin. Mulla kans laitettiin toi oksitosiinitippa ja jos mitenkään voin sen seuraavalla kerralla välttää niin en halua sitä, ihan kamalaa ainetta. Mut mulla se ajoi asiansa, eli en voi kuvitellakaan mitä kipuja sulla on ollu, voi päivää sentään. Ja inhottavaa on off -meininkiä sen kanssa. Mut hei, selvisit :) Oot aika mimmi :)
 
Että osaa vituttaa, pissa 1,5 protskulla jo toista päivää, +- turvotus olo ihan ok vaikka viikossa on noussu paino 2gk, meni toi veuvola täti sanomaan et jos se oliskin joku tulehdus et odota maanantaihin..

Mulla on ollu paineet niin alhaset koko raskauden että nyt kun ne on noussut mulle suuriksi niin ne on normaalin ihmisen paineet joten tuskin on raskausmyrkytys mutta protsku kuulema ei koskaan ole hyvä juttu:(

Nyt mä joudun odottamaan maanantaille saakka ja pidättää aamupissaa 4h!!
niin ja ei päivystykseen ota koska on kuulema neuvolan heiniä, mä en anna itselleni kyl anteeks jos mulla joku tulehdus on ja vauva kärsii mut kukaan ei tee asialle mitään:(

ekaa kertaa toivon että nyt se synnytys alkais niin vois huokasta helpotuksesta:|

miimii10 ja rv 39+1
 
Kiitos ja kumarrus kommenteista :heart: On se vaan niin että mieltä piristää kummasti kun alusta pitäen teidän kanssa jakanu nämä jutut..
Samanlaista synnytystä en toivo kenellekkään, mutta palkinto kyllä mitä parhain :heart::heart: Tuossa hän pötköttää omassa sängyssä ja näkee unia kun tuhisee ja huokailee, välillä menee suu mutruun ja välillä tosi isosti hymyyn :) Mutta yöt menny äärimmäisen hyvin NELJÄN TUNNIN TIRSOJA VETELEE ja sitten onkin jo niin kova nälkä että meinaa aina vähä sohimista olla syönti...tissit on ihan sairaan kipeet, mut ainaki nousi maito :) Keksin että päivällä kun kiristää rintoja tosi kovasti niin pumppaan talteen ja kun yöllä neiti rauhottuu pullolle tosi nopeesti niin syöttelen yöllä sen päivän kiristysmaidot :) Mutta en kyllä epäröi yövastikettakaan..Eikös se ole parempi että lapsi saa syödäkseen yöllä ja pääsee nukkumaan hetkessä kun tottuu tissin kanssa taisteluun keskellä yötä?!

Jep mutta tää menee nyt nuuhkimaan vauvan hajua ontelot täyteen..Lattioita pestessä tuli tänään itku kun vauva nukkui keinussa ja mies ajoi nurmikkoa takapihalla ja tajusin että hitsi mullahan on asiat tosi hyvin..

nti
 
  • Tykkää
Reactions: vimmu
Syntyneet -päivityksiin unohtui... syntyi rv40+4

Mittoja en laita, kun en just muista tarkkaa painoa:whistle:

Synnytysstooria vähän outo kirjoittaa tänne kaikkine luettavaksi, vaikka tuskin täällä kukaan "ulkopuolinen" edes käy (ketä oikeasti voisi kiinnostaa..??).
No, laitan kuitenkin jotain paremmalla ajalla:) Todettakoon vain, että synnytys aivan helvettiä ja kaikki tapahtui hurjaa vauhtia (ei pelkästään oma mielipide, vaan myös kätilön ja lääkärin.3h ja lapsi syntyi).

Vauva on tietysti aivan ihana ja tissille rauhoittuu heti:) ihanan helppo homma:)

Kättärillä muuten ainakin ollut nyt joinain päivinä ruuhkaa. Ei kyllä valitettavaa synnytyksen hoidosta, vaikka 2 kätilöä hoiti ties kuin montaa synnytystä yhtä aikaa. ..

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja onnea vauvan saaneille!!
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille :) Ja nuo synnytyskertomukset ovat antaneet näin ensikertalaiselle hyvää tietoa siitä, mitä tuleman pitää tai mitä voi tulla... Vaikka kyllähän ne aika hurjan kuuloisia välillä on, mutta ehkä parasta on se, että synnytyksestä aiheutuneet kivut taitaa unohtua suhteellisen pian pienen nyytin synnyttyä :)

Kiva kuulla, että koiratkin on ottaneet uuden tulokkaan hyvin. Jospa ne tosiaan vaistoaa uuden tulokkaan jo hyvissä ajoin :) Meillä nuuskuteltiin yks ilta minun napaa kovasti, mikä lie haissut =)Minua jännittää kovasti meidän karvanaaman suhtautuminen, vaikka kaikille ihan pienillekin lapsille on kiltti, mutta kovin innokas.. Ja niin mamman poika, kuin mamman poika vaan voi olla.. Siis todellakin minun perään kovasti ja on aika mustasukkainen minusta, erityisesti muille koirille.

Onko teidän puolisot jäämässä kuinka pitkäksi aikaa isyyslomalle vauvan synnyttyä ja viettävätkö/viettivätkö he päiviä sairaalassa teidän seurana? Meillä yrittäjämies ei pysty kovin pitkään olemaan kotona, mutta on luvannut onneksi olla vähintään viikon kotona. Yhteisiä koko päiviä en edes uskalla toivoa sairaalassa ollessa.. taidan ottaa useamman kirjan matkaan ja toivoa, että samaan huoneeseen sattuisi mukavia äitejä :) Isä-lapsi-suhteen luomiseksi olisin myös toivonut, että isä olisi käyttänyt osan vanhempainvapaasta, mutta eipä se taida meidän tilanteessa olla mahdollista, eikä mulla mitään hinkua töihin mennä välillä..

ON: Minulla oli kohdun korkeus vaan noussut edellisestä mittauksesta ja kyllä ne pienet varpaat tuolla kylkiluiden välissä tuntuukin aika muikeelle :whistle: Pääkään ei ole kiinnittynyt lantioon, mutta on kuitenkin jo ihan hollilla odottamassa tuloaan.. Nukkuminenkin on aivan kauheeta, kun tietää jo nukkumaan mennessä heräävänsä noin 1,5 tunnin välein vessaan ja tuossa puoli neljän tienoilla voi nousta jo ylös, kun uni ei vaan tule. Viimeiset neljä päivää supistukset on voimistuneet ja niitä tulee välillä noin 7 minuutin välein, mutta sitten taas katoaa kokonaan pois. Sellasta menkkamaista kipua mahassa ja selässä, ei mitenkään älyttömän pahoja, mutta ei mitään mukaviakaan.. Jotenkin on vaan sellanen tunne, ettei pikkuinen vielä ole halukas tulemaan maailmaan. Ja pysyköön siellä vielä turvassa :)

Miisu ja pikkuinen 39+4
 
Onnea vauvautuneille!

Jopas olis synnytys nti:llä : / onneksi palkinto oli parhain. Sissi olit kun kestit kaiken.

Oksitosiinista,mullahan esikoissynnytyksessä joudutettiin synnytystä oksotosiinilla ja muistan just, että supparit oli tosi tiheitä ja kovia ja olin ihan hämärän rajamailla, kunnes sain epiduraalin. Nyt kolmannen synnytyksessä oli ihan eri juttu. Oksitosiini aloitttiin tosi pienellä annostuksella ja käytiin nostamassa 20min välein. Kätilö kysy koko ajan oloani, sanoi että on ihan turha nostaa tippaa liikaa, ettei ole tarkotus, että suppareista tulee liian kovia. Sanoi, että kun tulee 3 supistusta 10minuutissa, niin siihen pyritään. Jossain vaiheessa kysyi jo, että riittääkö annostus, kun supparit tuntu musta jo kovilta, mut sanoin, että anna mennä nosta vielä kerran annostusta ja sitten suppareiden väli oliki n. 3min ja sen enempää ei tippaa enää nostettu. Tuossa jäi hyvin aina aikaa toipua edellisestä supistuksesta ja pärjäsin hyvin ilokaasulla.

Täytyy sanoa, että tuntu kyllä että sain hyvin vaikutettua omaan synnytykseeni. Ehkä siksi jäikin niin hyvä mieli koko jutusta tällä kerralla.
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Laitan myös synnytyskertomusta kun jaksan keskittyä tähän kirjoittamiseen ja asian läpikäymiseen enemmän. Synnytyshän sujui todella hyvin käynnistettynä, mutta ne tapahtumat sen jälkeen on vielä päässä niin monena mykkyränä, jotta ei oikein itsekän tajua miten huonossa jamassa sitä on ollut. Tänän kävin ekan pienen kävelylenkin ja kyllä piristi. Eilen sain tikit pois, ja haava on siisti. Klexanea pistelen vielä 5 päivää, antibiootit jatkuu maanantaihin asti. (mullahan nousi kaksi päivää leikkauksesta reilusti crp ja sain antibiootteja suoneen) Dosetin vois hankkia kun lisäksi menee kipulääkkeitä, rautaa, cuplatonia ja maitohappobakteereja. Mutta aikansa kutakin ja pahimmat paniikkipäivät luulen jääneen taakse. Vauva on mitä suloisin ja imetyskin on lähtenyt käyntiin, vaikka vauvaa en juuri pariin ensimmäiseen päivään nähnytkään. Lisämaitoa ei olla kotona tarvittu. Nyt kun poika tuolta heräis pääsis se ensimmäiseen kylpyyn kotona. :heart:

Leo ja "Lupu" 10vrk
 
16.08. klo 00.17 syntyi viimeinkin meidän pieni rakas prinsessa sektiolla :heart:
Mitoilla 3750g, 51 cm ja pipo 36 cm.
Tänään päästiin kotiin :heart:

Onnea kaikille vauvautuneille ja jaksamisia vielä odottaville :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miisu, meilläkin mies on yrittäjä ja vaikea pitää noita vapaita putkeen. Nyt kuitenkin onnistui pitämään sen 3 vkoa isyysvapaata. Viimeksi esikoisen kanssa ehti olla reilun viikon. Mitään muitakaan lomia ei juuri ole pitänyt useaan vuoteen, maksimissaan viikon sillon tällön. Pystyy kyllä sitten pitämään jos tarve on tai joku matka suunnitteilla vapaata oman mielen mukaan lyhyitä pätkiä, kunhan ei osu ruuhka-aikaan ja saa sovittua muiden työntekijöiden kanssa. Sairaalassa oli nyt mun kanssa iltapäivästä iltaan, aamut kävi töissä vielä sen viikon muuten.

Onpa ollut rajuja synnytyksiä osalla, tsemppiä kovasti!

Onnea uusien vauvoja saaneille! :heart:

Kata
, tiesittekö tosta halkiosta etukäteen? Onnea myös teille vauvasta!

Kiitos taas synnytyskertomuksista, niitä on kiva lukea!

Piti sanoa muuten tosta oksitosiinista, että mullekin sitä laitettiin mutta en voi sanoa siitä mitään pahaa kun en niitä senkään tehostamia/aiheuttamia supistuksia tuntenut, kun oli epiduraali vaikuttamassa. Käyrältä vaan huomasi että alkoivat sen vaikutuksesta tihetä ja voimistua supistukset.

Minäkin mietin sitä pinoa tonne syntyneiden puolelle, millon perustetaan? Olis kiva sielläkin jatkaa puheita.

Täällä kovasti vauhdissa jo ristiäissuunnitelmat, viikon päästä pidetään. Nimeä on kovasti pohdittu, ja varmaan se oikea nyt sitten löytynyt! :)
 
Kopsaan...

Puolen yön aikaan laitoin nukkumaan, tunnin välein oon käynyt vessassa ja vähän ennen viittä havahduin taas ja totesin että muahan supistelee... Nyt oon puolisen tuntia kellotellut, alle 10 min välein tulee n. minuutin kestäviä mutta ei mitenkään kamalan kipeitä... Saapas nähdä päättääkö meidän vauva syntyä sorsastuksen aloituspäivänä, isi tykkäis...:D

Miuskille tsemppiä!

Tuulia ja papu 40+2
 
Sajeva Hirmuisesti onnea :)

Täällä on moni kysellyt sitä pinoa syntyneiden puolelle. Mun mielipiteeni on, että sinne voisi pinon ensi kuun alusta perustaa ja ne kenellä ei vauvaa vielä silloin ole niin siirtyisivät kanssa sinne kirjoittelemaan. Mutta en tiedä mitä muut ovat ajatelleet.
 
Heippa täältäkin piiiitkästä aikaa! On tämä 4 lapsisen perheen arki vaan niin kiireistä ettei tahdo koneelle enää ehtiä :D vaikkakin vauva nukkuu melkein koko ajan mutta 1,8 vuotiaalle on iskenyt kamala uhma vauvan tulon jälkeen ja se vie viimeisetkin voimani. Eiköhän tämä arki tästä taas ala rullaamaan omaa tahtiaan..

Ensinnäkin PALJON ONNEA kaikille vauvan saaneille!!

Omaa synnytyskertomustani ei pahemmin tarvii kertoa :D sehän oli suunniteltu sektio, mies pääsi saliin mukaan ja kaikki meni suunnitelmien mukaan. Leikkaussaliin pääsimme n.klo 8.10 ja anestesialääkäri alkoi heti puudutuksen laiton. Ihana poikamme syntyi klo 8.40 :heart: Heräämössä olin n.1,5 tuntia ja mies oli sen ajan vauvan ja kätilön kanssa osastolla. Sektiosta toivuin HUOMATTAVASTI paremmin ja nopeammin kuin edellisestä hätäsektiosta! Kotiin pääsimme kolmantena päivänä. Ja nyt alkaa olokin olemaan jo aika mukava :D pieniä kävelylenkkejäkin oon jo uskaltautunut tekemään.

Koralli: On muuten hassua miten noi paino-arviot voi noin paljon heitellä molempiin suuntiin!! Ei paljon voi näköjään luottaa.. Miten teillä on muuten mennyt pikku-neidin kanssa? Joko on 2,5 kiloa saavutettu?

Tsemppiä kaikille synnytyksiin, vauva-arkeen sekä mahan kanssa kärvisteleville!!

Happy ja pikku-ukko 2 vko :)
 
Hihii, ette voi uskoa mitä murehdin tänään:ashamed: Sitä, että kohta tuo ei enää ole pieni vauva:D

Tästä varmaan jo puhuttu, sori, mennyt ohi... mutta miten olette aloittaneet ulkoilut pienen kanssa?Ihana sää nyt, niin aateltiin ottaa tuo mukaan ulos pikkuhiljaa:) Menee tosin hetki, että oppii taas pukemaan pikkuisen ilman suurempaa miettimistä, että onko liikaa tai liian vähän..
 
Hei!! Eli siis meille syntyi poika pienoinen 17.8. klo 1.22. Mitoilla 3290g 51cm ja pipo sen 35.5cm

Synnytystarinaa hiukan (ei edes ole paljon kerrottavaa :D) Eli siis se viesti,mitä sillon laitoin,tänne 16pv aamulla niin suppareita siis tuntu jo aamusta asti,mutta oikeesti kuvittelin,että ei ne mitään ole. No niitä päivän mittaan siinä tuli ja välillä aina vain irvisti,en sen kummempaa,vaikka ne kipeitä siis olikin,mutta arvelin,että ei ne siitä jatku.. Iltasella sitten olin kaverin luona kahvilla ja sanoin sille,että älä ihmettele,mua vain väliin supistelee,kun irvisteli ja puhaltelin siinä tuolilla.. Se sitten sano mulle,ettei noiden suppareiden väli kyllä kovin pitkä ole ja mä vain että "no onpas" se laski,niin se oli noin 20min. (ei toistuvasti) sit tulinkin kotiin ja kävin saunassa. Sieltä tultua rupesin kattoo frendejä ja siinä ollessa sit vähän kellotin suppareita,niin olihan ne noin 10-15min välein ja kesto noin 1min... No,soitin siskolle ja kysyin,että miten kipee se oli kun se ekalta lähti laitokselle.. Se sano,että kipee ja sano mulle kun puhaltelin,että kuulostat kyllä siltä,että soita kokkolaan :D Soitin sitten sinne ja sanoin,että asun 100km päässä..No se sano,että tulla näytille.. Autossa mietin,että onkohan sitä tyhmä kun lähti,että ei nää kuitenkaan niitä oo..

Mentiin kuitenkin perille asti,olin käyrillä hetken,siitä näky muutamia suppareita ja sit kuulu NAPS. vedet meni (noin 10min siitä kun tultiin) ja sisätutkimus olin 7cm auki! no sit vaihettiin huone ja miehen laitoin siitä töihin,kun pitkä matka sillä edessä ajaa.. Kätilö tuli sinne mun seuraks,laitto vauvalle pinnin päähän ja sit alko olla kipeempi olo.. Kerkesin kysyä,että millon on liian myöhästä ja sanoin,että voisin kyllä jotain nyt sit haluta.. Alko tulla niin tiheillä väleillä. Sit tippa,kävi hakee lääkärin.. Kerkes ovelle asti tää anestesialääkäri,ni mua ponnistutti,olin täysin auki ja sain luvan ponnistaa. Eli täysin illman puudutteita ja ilokaasuja tai mitään!!

Ponnistusvaihe kesti noin 20min. Kokonaiskesto mun mielestä merkittiin 5h5min. Repesin häpyhuulista ja emättimen sisältä (?) tikattiin kauan,mut väliliha säily ehjänä. Tyytyväinen siitä. Poikaa en saanu rinnalle,kun oli napanuora kaulan,mahan ja jalan ympärillä,vietiin happikaappiin ottamaan lisähappea,oli kaapissa noin 2h (sen aikaa mua tikattiin) ja sit sain kokeilla imetystä.

Nyt ollaan kotona ja väsyttää! viimeyö valvottiin,kun otti poikaa jokin mahasta!! Kätilöt ja hoitajat aivan ihania tuolla! Yhestä en vain tykänny,kun oli jotenkin tympeen olonen. Ja oli toiselle hoitajalle sanonu meidän poikaa maruseks :/ Kun oli kaks kertaa vuorossa ja aina sillon meijän poika sattu huutaan eniten. Mitäs muuta-?? Nyt opetellaan!!

Kaikinpuolin ihana kokemus,vaikka kipeetä tekikin ;)

Taiska ja "Hannes" 3vrk ;)
 
Onnea hurjasti vauvan saaneillle! :flower: Täällä on kohta jo kaikilla muilla nyytti kainalossa paitsi mulla..

Joka päivä odotan, että josko se tänään syntyisi, vaikka tosiaan vieläkin on laskettuun aikaankin aikaa. Viime yönä heräs pieni toivon kipiniä, kun joku 1,5 tuntia tuli kipeitä supistuksia, mutta sitten ne loppui tai itse ainakin nukahdin. =) En vaan jaksaisi enää yhtään oottaa, vaikka olo edelleen muuten hyvä. Aiheuttaakohan tämä malttamattomuus vaan sitä, että vauva ei ainakaan synny? :headwall: Pitäis yrittää ottaa vaan rennosti ja ajatella että syntyy kun syntyy, mutta mä en pysty, haluan vauvan tänne heti.

Tosiaan tosi kiva lueskella synnytyskertomuksia ja vaikka joillain on ollut aika hurjiakin synnytyksiä niin kaikki on onneksi päättyneet hyvin.

Tinja ja pikkunen 38+3
 
Onnea taiska nyytistä! <3

Mä oon ihan turvoksissa jaloista päähän ja silmätkin tuntuu muurautuvan kiinni. Pientä päänsärkyä on myös.. mut mulla ei oo rr mittaria, et voisin tsekata paineita :(

Tottis Oumaigaad, t.w:n vastaanotolle ku joudut menee. Uteliaisuuttani kysyn että mitä kauhukuvia se loi synnytyksestä sulle?

aika matelee... 41+1
 
ONNEA hurjasti kaikille vauvan saaneille :heart: ja TSEMPIT vielä yhdessä koossa oleville ;)

Ihania synnytyskertomuksia...niitä on niin mukava lukea...vaikkakin toisilla ei kaikki oo mennyt ihan putkeen ym. mutta on ne nuo vauvalle tuoksuvat pienet nyytit vaan kaiken sen kivun ja tuskan arvoisia :D

Meillä poitsu on nyt reilun kaksi viikkoa...hyvin on mennyt kaikin puolin...lievistä vatsakivuista kärsitään mutta ollaan otettu avuksi Rela tipat..katsotaan josko tehoais...terveydenhoitajan mukaan niiden vaikutus alkaa näkyä noin kahden viikon käytön jälkeen.

Päivisin poika jaksaa seurustella pitkiäkin aikoja ja ottaa parit reilun kolmen tunnen unet ja menee aika hyvin illalla 9 jälkeen yö unilleen ja heräilee muutaman kerran yössä syömään...joskus tankkailee aamuyöstä tiuhempaan, mutta esim viime yö meni kolmella syötöllä ja 10 aikaan aamulla pikku herra vasta heräili tähän päivään :D

Maitoa riittää hyvin ja oon saanut pumppailtua jemmaankin ja annan siis aina silloin tällöin pullosta esim, kauppareissulla pullo on ollut korvaamaton apu =)
Mietityttää vaan kovin et mitä pitäis jättää omasta ruokavaliosta pois ettei tulis niin hirveästi noita vatsanväänteitä :|
Oon karsinu jo kaikki mehut ja limut, mausteet, herneet paprikan, en juo teetäkään kun pari kuppia, suklaan ja maito tuotteita pyrin käyttämään kohtuullisesti...en tiä sit et mitä vielä vois jättää pois kun tuntuu et ruokavalio on nyt jo tosi yksipuolinen :ashamed:

...niin ja poitsun syntymämitathan oli siis 3875g ja 52cm ja nyt kaksiviikkos neuvolassa käydessä paino on 4200g ja pituus 55cm. Mielestäni aika hurja pituuden kasvu :confused:
Mutta hyvin on herra kasvanut omalla maidolla :heart:

Pilvilinna ja Murunen 2vk ja kohta 3vrk. :heart:
 
Nopsasti vain, kun taiskan kuulumisia olen kyttäillyt. Hieno ensisynnytys sulla! Onnea kovasti vauvelin johdosta! :heart:Tiedät sit jatkossa, jos toista teet, että lähdet ajoissa laitokselle, ku noin nopsaan ja helposti tuli ekakin! :p Kiva, että synkkas sullaki kätilöiden ja hoitajien kanssa!

Tsempit vielä odottaville!

*neiti kutsuu*
 
Kata Nyt vasta huomasin että teille on syntynyt halkiovauva. Sillä olen niin "kiinnostunut" kun meille on tulossa halkiovauva, hällä ois molemminpuolinen huuli suulakihalkio todennäköisesti, ainakin ultralla ollaan sen verran saatu selvää. Miten teillä meni sairaalassa syöttöminen? saitko vauvan rinnalle heti vai vietiinkö hänet tutkittavaksi? :) Onnea hurjasti nyytistä <3
 

Yhteistyössä