~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Meille syntyi tyttö 16.8. klo 05.20. Syntymämitat ovat 49 cm, 2895 g ja py 32,5 cm. Raskausviikkoja oli 39+3.

Synnytys oli nopea ja helppo. Yhtään tikkiä ei tullut. Voisin synnyttää vaikka tänään uudestaan. Tytöllä oli lapsivettä keuhkoissa syntyessään, joten jouduttiin virvoittelemaan ja kutsumaan lastenlääkäri paikalle. Tyttö toipui kuitenkin hyvin ja pääsi vierihoitoon. Sokeriseurannassa tyttö oli 1,5 vuorokautta alhaisen syntymäpainon vuoksi. Eilen päästiin kotiin. Tuun kertomaan synnytyksestä tarkemmin myöhemmin.

Onnea muillekin vauvautuneille! En vielä ehtinyt lukea aikasempia viestejä läpi. Voimia masun kanssa kärvisteleville. Kohta teidätkin palkitaan ihanalla nyytillä.

Pujaja ja Nuppu 2 vrk
 
Onnea uusille vauvoille!

nti, tiedän niiiin hyvin, mille sinusta on tuntunut. Mut onneks palkinto on maailman paras!

(.) Tänne kuuluu hyvää, vauva syö ja nukkuu. Ja ei itke kuin vaippaa vaihdettaessa *koputtaa puuta*. Yöunet vaihtelee 2-4 tunnin välillä. Imetys onnistuu ihan hyvin, toisesta tissistä ei tuu vielä tarpeeks maitoa ja lisämaitoa annetaan välillä. Tänään tulee neuvolan täti käymään meillä täällä kotona. Sektiohaavasta lähtee tikit pois. Joskus pohdin, kuinka meidän hemmoteltu koira suhtautuu vauvaan....kaikki on tähän asti menny tosi hyvin. Koira ilmottaa, ku vauva itkee ja imettäessä koira nukkuu ihan minussa kiinni. Öisin vauva nukkuu omassa sängyssään ja koira minun peiton alla...

Biliga ja poikanen 8vrk
 
  • Tykkää
Reactions: megalintunen
tulin poksumaan eli rv 39+0, kyllä tämä niin yliaikaiseksi menee niinkuin esikkokin, harmi olisin halunnu synnyttää jop (kamee vauva kuume) <3

yöllä noita supaareita tulee ja neljältä herään sitten että kaikki hyvin ja unta ei enään saa:/
Tässä pitäis maksimissaan kolmisen viikkoa odottaa vielä :D


miimii10 ja muikkunen rv 39+0 poks poks
 
Onnea Marie_, nti. ja Pujaja!:flower:

Eilen oli neuvola. Ei mitään uutta, verenpaine jälleen hieman koholla. Kovasti kotiseurantaa. On se kotonakin koholla, enkä oikein tiiä missä vaiheessa mun pitäs ottaa jonnekin yhteyttä sen vuoks, kuiteski pissa puhas ja turvotuksia vähemmän ku hellepäivinä.. Mut ehkä paras uutinen: koko raskauden aikana paino noussu 800g! Oon niin happy! :) Nyt jos sais kans imetyksen sujumaan, niin en kyl ikinä ala mihinkään ihmedieetteihin, vaan ihan tällä meen mitä nytkin tähän mennessä. Limaa tulee kans täällä, joka päivä. Jotain enteilee siis. :) Saas nähä pääsenkö huomenna kampaajalle. :LOL:


u & Liipukka 40+1
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille ja kiitos kaikille jotka viitsivät tänne synnytyskertomuksia naputtaa :)
Itse tulin tänne lähinnä poksumaan ja että olen vielä yhtenä kappaleena vaikka 15. päivä piti jo käynnistää. Vauva kuitenkin oli vielä niin pieni että ei vielä lähdetty käynnistämään (painoarvio 3200g)...

Vicy+Tirppa 39+0 POKS
 
Hei!! Pikaisia kuulumisia täältä suunnalta. Perjantaina 12.8 syntyi poikamme. Painoa 3435g ja pituutta 48.5cm.

Sunnuntaina päästiin kotiin ja täällä nyt sitten ihmetelty pientä elämän alkua niin kovasti, että ei ole suuremmin malttanut koneella istuskella. Synnytys oli nopea ja meni kohtalaisen hyvin. Kotona oleminen tuntuu taas ihan taivaalliselta parin sairaalayön jälkeen. :)

Onnea synnyttäneille ja hurjan paljon jaksamisia mahojen kanssa jatkaville. <3
 
Pitkästä aikaa kuulumisia taustalta..

Onnea ensinnäkin kaikille vauvansa jo maailmaan saaneille, ONNEA, olen hiukkasen kade. Kiva on lukea synnytyskertomuksianne, laidasta laitaan tuntuu olevan kokemuksia. Ja tsempit kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville.

Täällä vielä siis odotellaan, tänään 40+2. Huomenna jos ei synny, niin on kakista neljästä lapsistamme mattimyöhäisin. Itsellä ei aiemmin ole oiekastaan mitään ennakkovaroituksia juuri tullut, vaan kun on alkanut supistella niin saman tien on täysi tohina päällä. Edellinen syntyi neljän tunnin päästä ekoista säännöllisistä supistuksista, kera kerralta on mennyt nopeammin. Nyt vaan vatsa kivikovana pallona melkein koko ajan, hiukan juilii ja lievääkin lievempää supistelua harvakseltaan huomattavissa. Tämä on kuulkaa T-Y-L-SÄ-Ä aikaa. Onneksi öisin saan nukuttua kuin tukki.

Maanantaina olisi ollut neuvola, mutta muistin ajan väärin ja menemättä jäi. Ens maanantaille sain uuden ajan, toivottavasti ei tarvitse mennä. Lapset odottaa jo pikkuveljeä malttamattomana, samaa voisin sana itsestäni..

Mamma oli täällä kolme päivää varmuuden vuoksi, tänään lähetettiin välillä kotiinsa käymään :D Murphyn lain mukaan nyt siis pitäisi alkaa tapahtua. Jos tuon miehen vielä patistaisi jonnekin saunailtaan tms. niin takuuvarmasti alkaisi tapahtua :D

Voimia & vauvantuoksuista arkea kaikille, tilanteensa mukaan

Tylsistynyt ja hiukan tuskainen Hopsula 40+2
 
Onnea taas kaikille uusille vauvan saaneille! :)

Synnytyskertomuksia on aina mukava lukee :)

Nyt on haettu kotiin uusi turvakaukalokin. Ja on hyvä :)

Samalla reisulla käytiin mun porukoita morjestamassa. Hiukan on siellä mun isä malttamaton odottaan ensimmäistä lapsen lasta :D Sillä ei tunnu olevan vaihtoehtoa, että paljon menee yli :D Äiti onneks ottaa rauhallisemmin, tai ainakin peittää kärsimättömyyden hyvin :) Tosin kyllä sitä itellekin alkaa tää odottelu riittää...

Salama 39+0:heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja jaksamisia vielä odottamaan joutuville. :heart::flower:

Kiitos kaikille tsempeistä ja erityisesti Tatomirille kokemuksesi jakamisesta. :flower:

Vimmu Kokemukseni KOKS:ista. Noh, alakerran väki oli tosi mukavaa ja ystävällistä, siellä tunsi olonsa tosi "turvalliseksi" ja aina sai kysymyksiin vastauksen. Osastolla sitten tuntui että osa niistä hoitajista oli tosi "tökeröitä". Ekana yönä oli aivan ihana yökkö (joka tosin oli mun lapsuudenkaverin äiti :) ) mutta hän valitettavasti jäi just lomalle. Seuraavien öiden hoitajat ei sitte ollutkaan musta niin kivoja. Mulla oli jonkin verran ongelmia imetyksen kanssa silloin kun maito oikein alko nousemaan, ja jouduin pyytämään pariin otteeseen apuja niin hoitaja tuli ja työnsi vauvan tissiin kiinni ja lähti menemään. Ja jotenkin aistin että oli vähän sellanen "no mikäs täällä nyt taas on hätänä"- asenne. Yksi sellainen vähän vanhempi hoitaja oli tosi mukava, jaksoi aina paneutua ja neuvoa kunnolla. Ja ne kätilöopiskelijat oli ihan perusteellisia. Ja koko ajan oli kuuma, porukkaa ramppas ees taas, mulla ehti olla kolme eri huonetoveria ja siinä vaiheessa kun itse sain luvan lähtä kotiin, oltiin heti kysymässä että joko on kyyti tilattu. Että kyllä se aika siellä meni ihan siihen pois pääsyn odottamiseen. Mulla varmaan nyt kyllä vaikuttaa näihin tuntemuksiin aika paljon se synnytyskokemuskin, eli oli vähän huono asenne jo osastolle mentäessä.

Täällä kukutaan nyt ylhäällä kun ukko vihdoin ja viimein rauhoittui. Ensimmäinen viikko tuntui menevän ihan helposti, tällä viikolla onkin sitten ollut yönukkumisten kanssa vähän niin ja näin. Päivällä vedetään aika pitkiäkin unia, mutta illalla aloitetaan se heräily ja kitinä tunti sen jälkeen kun on ensin nukahdettu. Vatsanväänteitä taitaa olla. Mutta ehkä se tästä vielä tasaantuu.

Siiruska ja vielä nimetön ukko 2vk
 
Jee, vihdoin laskettu aika saavutettu! Jaksan vielä 2 viikkoa kärvistellä, jaksan jaksan (pakko tsempata itseäni). Ei ole ollut yhden yhtä supistusta eikä mahakaan ole laskeutunut joten tuskin äkkilähtöä tulee. Eilen siivosin 2 h, tein puutöitä 1,5 h ja vielä kävin 1 h vaunulenkillä ja saldona vain jatkuvat harkkasupistukset illalla. Onnea taas vauvautuneille, kuu alkaa häämöttää loppua ja syyskuu lähenee, jolloin kaikilla meillä viimeistään vauva on, sooner or later! Tsemppiä loppuun asti kaikille!

t schnappy 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Lemongrass ja Eea
Hassua, toisilla jo hymyillään ja toiset vielä kasvattaa mahaa. :heart:

Tadaa, täällä vielä, tukevasti yhtenä. ;) Huomenna on la ja nyt on ajatus muuttunut, että se pari viikkoa tässä vielä menee, yritän ottaa rauhassa. Eilen supisteli vähän jo kipuisammin, mutta kuitenkin vaisusti ja nukkumaan mennessä loppui kokonaan. Mutta siinä hetkessä tuli mieleen, että apua, tämähän ei nyt sitten pääty kuin synnytykseen ja alkoi pelottaa. On tämäkin, toisaalta odottaa kuin kuuta nousevaa, että pääsisi synnyttämään ja nyt sitten alkoi pelkäämään sitä niin, ettei haluakaan. :headwall:

Jonkun ihmeen puuskan kourissa tuli eilen siivottua koko talo, joten nyt voikin hyvillä mielin tehdä jotain kivempaa.
 
Eea
Huomenta kaikille! :wave:

Uskomatonta, että osa vauvoista on jo kuukauden!! :) Itse saatan vielä kolmekin viikkoa mahan kanssa kärvistellä.

Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua kohtuu hyvin. Yleensä olen yön aikana siirtynyt sohvalle lukemaan ja nukahtanut lopulta siihen, mutta nyt heräsin omasta sängystä. Odottelin kyllä, että yöllä olisi supistellut, mutta vain yhden supistuksen tunsin. Ei tainneet toissaöiset supparit vielä enteillä mitään. : /

Mielelläni lähtisin jo nyyttiä hakemaan. Tuntuu, että mitä kauemmin synnytystä odottaa ja miettii niin sitä enempi se alkaa myös pelottamaan. Tähän asti olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta pitkinä päivinä on aikaa miettiä ja muistella esikoisen syntymää. Toivon, että synnytys nyt alkaisi, ennen kuin pelko ottaa vallan.

Onnea taas uusille vauvaantuneille ja voimia vauva-arkeen!! :flower:

Eea & Urkki 39+1
 
Päivä alotettu lenkkeillen :) Tuntu vähä ehkä liiankin hyvältä ja helpolta. Kyllä tässä se 3 viikkoo taitaa mennä ja sit käynnistellään... Välillä harmittaa kun on niin hyvä olo! :LOL: Pöljä mikä pöljä :D

Neuvolassakin käyty tänään, kaikki sielläkin hyvin. Ens pe lähetettä kohti Tayssia kun la ylitetty.

Salama 39+1
 
Heissan!

Tottis, oon kuullu et koirat aavistais kun synnytys alkaa eli lupaavalta kuulostaa! :)

Biliga, hienoa, että koiran kanssa lähtenyt sujumaan hyvin! Meidänkin ennen huomion keskipisteenä ollut neiti on ottanut yllättävän hyvin uuden tulokkaan vastaan. Itse olen aivan ihmeissäni, koska tuntuu, että koira on RAUHOITTUNUT (???) entisestä, kun jätkä tuli taloon. Kovasti haluaisi nuuskutella jätkää mutta vielä on komennettu pois kun jätkä niin pieni. Syöttäessä koira tulee myös aivan toiseen kylkeen kiinni ja vaunulenkit sujunu paremmin kuin hyvin, koira tassuttelee kiltisti vaunujen vieressä, välillä käväsee hajujen perässä tienpenkalla mutta oikein hiensti kulkee :heart: Olen minä kyllä niin ylpeä myös tuosta meitin koirasta. :)

hemarille ja kirppiinalle onnittelut ekasta hymystä :heart: Täällä kans kovasti ekoja hymyjä odotellaan. Mutta neuvolassa sanoivat, että vaikka jätkä nyt jo reippaat viis viikkoa niin pari viikkoa saattaa hyvinkin vielä mennä kun syntyi kuukautta aikasemmin. Kovasti on jätkä vaan kulmat kurtussa ja tutkaile kulmien alta maalimaa. :)

Piianappula + Jätkä 5 vko + :heart:
 
Tuun nyt kertoilemaan vähän synnytyksestä, kun vauva vaan nukkuu.

Tänään käytiin neuvolassa painokontrollissa ja paino on jo noususuunnassa. Tiistaina mennään uudelleen tarkistamaan, että rimpula varmasti kasvaa.

Luin pikaisesti pari sivua läpi. Hurjia synnytyskokemuksia täällä joillain. Onneksi kaikki on kuitenkin päättynyt hyvin.

Oma synnytys alkoi siis silloin maanantaina 15.8. Kävin silloin illalla täällä kirjoittamassakin kipeistä, mutta ei säännöllisistä suppareista. Oltiin maanantaina anopin ja tytön kanssa shoppailemassa muutama tunti. Siellä tuntui, että harkkasupparit on muuttuneet erilaisiksi. Mietinkin, että taitaa synnytys olla tässä muutaman päivän sisään. Harmittelin, kun ei kuitenkaan mitään limatulppaa ole tullut. Oletin, että sen täytyy tulla, kun viimeksikin synnytys alkoi limatulpalla.

Illalla kotona kahdeksan aikaa alkoi tulla menkkakipumaisia suppareita. Välit oli kuitenkin jotain 15 minuutin luokkaa. Touhuilin siinä, laitoin lapsia nukkumaan ja järjestelin paikkoja. Lasten mentyä nukkumaan aloin kellottamaan supistuksia. Kesto oli 40-60 sek. Väli oli 10-17 minuuttia. Kipua oli, mutta sen kanssa vielä pärjäsi. Otin paracetamolia ja kävin suihkussa. Sama supistelu jatkui. Pakkailtiin miehen kanssa sairaalakassi valmiiksi, mutta ei soitettu vielä lapsenvahdille, kun en ollut varma, onko synnytys käynnistymässä vai ei.

Mentiin puoli kahden aikaan nukkumaan, mutta kahden tosi kipeen supparin jälkeen nousin ylös, kun tuntui, että maatessa sattu enemmän. Menin olohuoneeseen ja kävelin mattoa ympäri (näytti varmaan tosi fiksulta). Nyt supisteli jo 7 minuutin välein säännöllisesti ja tosi kipeesti. Kolmen jälkeen herätin miehen ja käskin soittamaan lapsille vahdin. Odoteltiin lastenvahtia joku 20 minuuttia ja sinä aikana supistusten väli tiheni kahteen minuuttiin ja olin jo tosi kipeä. Soitin synnärille ja sieltä sanottiin, että on ruuhkaa, mutta saa tulla, jos itsestä tuntuu. Tuli sellanen olo, että pitäiskö vielä oottaa. Kolmannen synnyttäjänä olis ollut niin noloa rynnätä sinne ja paikat olis ollut tyyliin sormelle auki ja kanavaa jäljellä.

Lähdettiin kuitenkin heti, koska supistukset sattui järjettömän paljon. Autossa vielä mietin, että lähdettiinkö liian aikaisin. Päästiin sairaalalle ja se matka autosta synnytyssalien puolelle oli ihan järkyttävä. Mua sattu niin hirveesti. Supisteli minuutuin välein ja en meinannut pystyä kävelemään. Kätilö katsoi heti kohdunsuun tilanteen ja olin jo 7 senttiä auki. Lähdettiin synnytyssaliin ja anestesialääkäri tuli käytävällä vastaan, kun tilauksesta. Musta tuntui, että en kestä enää. Sain heti spinaalin ja kivut kaikkosivat. Tunsin silti, milloin supistaa. Melkein heti spinaalin laiton jälkeen alkoi tuntua kauhea paineen tunne supistuksen yhteydessä. Kätilö katsoi ja olinkin auennut jo täysin. Menin hetkeksi pallon päälle odottelemaan kunnon ponnistamisen tarvetta, joka sekin tuli melkein heti. Kätilö ehdotti jakkaraa ja se kuulosti hyvältä ajatukselta. Tunsin hyvin ponnistamisen tarpeen ja jakkaralla ponnistaminen tuntui hyvältä. Kätilö kokeili, että kalvot olivat vieläkin ehjät. Kovin ronklaamalla sai ne sitten puhkaistua. Tyttö syntyi 8 minuutin ponnistamisen jälkeen. Oltiin oltu siraalassa reilu tunti. Sain tytön syliin ja menin sängylle. Tytön hengitys oli naristavaa ja kunnon parkasua ei tullut. Kätilöt päättivät viedä vauvan virvoiteltavaksi. Mies lähti vauvan mukana ja minä jäin odottamaan jälkeisten syntymistä. Repeämiä ei tullut, joten en tarvinnut tikkejä.

Pääsin sitten katsomaan tyttöä, kun häntä virvoiteltiin. Näky oli aika kamala. Tyttö hengitti tosi raskaasti ja käytti kaikkia hengityslihaksia. Anestesialääkäri antoi tytölle paineella huoneilmaa ja hetken aikaa 30% happea. Saturaatiot pysyivät onneksi normaalin rajoissa. Tytöltä imettiin limaista lapsivettä keuhkoista iso määrä. Mä olin ihan paniikissa ja itkin. Onneksi mies pysyi rauhallisena. Päivystävä lastenlääkäri hälytettiin paikalle. Lääkäri saapui ja tytön vointi alkoi kohentumaan ja kalpea väri sai vähän punakkaa sävyä. 50 minuttin virvoittelun jälkeen tyttö oli ihan kunnossa ja päästiin pesuille ja punnitukselle. Mun piti mennä suihkuun, mutta kukaan ei ehtinyt mua ohjata sinne, joten olin vähän pallo hukassa, että mihin mä meen. Päätin sitten mennä ottamaan kuvia, kun tyttöä kylvetetään. Huomasi, että kätilöillä oli kiire, kun tilanne oli aika sekava siinä virvoittelun jälkeen. Mäkin olin jonkun 1, 5 tuntia heti synntyksen jälkeen pystyssä ja käymättä suihkussa, kun missään ei ollut edes mitään istumapaikkaa. hiukka pyörryttikin välillä. Tyttökään ei ollut saanut ensi-imuja rinnasta. No, mutta päästiin viimein suihkuun ja huoneeseen ihastelemaan pientä ihmettä. Vauvan pieni koko oli mulle vähän yllätys, kun olin itse ajatellut mahan päältä tunnustelemalla ja vertaamalla aikaisempiin, että olis noin 3,5 kg. Painon takia tyttö joutui sitten sokeriseurantaan. Kaikki arvot olivat kuitenkin hyviä ja päästiin kotiin 1,5 vuorokauden iässä.

Nyt tyttö täytyy herätellä kolmen tunnin välein syömään. Kysyin asiasta vielä tänään neuolassa ja edelleen täytyy herätellä vaikka paino jo noususuunnassa. Kurjaa vaan jotenkin, kun välillä hän syö tunnin välein ja sitten haluaisi nukkua pidemmän pätkän. Tuntuu niin tyhmältä herättää kesken unien syömään vaikka ei ole nälkä. No, mutta tytön parhaaksihan se on.

Isommat sisarukset ovat ottaneet vauvan todella hyvin vastaan. Toivottavasti sama meno jatkuu. Vauva on kyllä niin ihana. Välillä on ihan ikävä sitä, kun se nukkuu niin paljon. Odotan aina, että pääsisi seurustelemaan vauvan kanssa.

Tsemppiä taas isomahaisille! Onko muuten ollut aikomus, että jossain vaiheessa tehdään elokuisten pino tuonne vauvapuolelle? Olisi kiva jatkaa keskusteluja näin vauvautuneenakin.

Pujaja ja Nuppu 3vrk
 
Synnytyskertomusta..
(kävin muuten äsken eka kävelyllä ei vauhti päätä huimannut, mutta oli ihanaa, eikä arpeen sattunut yhtään, tyttö jäi iskän kanssa köllimään)


Torstai-Perjantai 11.8-12.8


No niin torstai-perjantai välisenä yönä 11.-12.8 supisteli noin 2tuntia tosi kipeästi, meni kuitenkin ohi sitten ja jatkoin unia. Aamupisulla käydessä tuli limatulppa jota sitten irtoili pitkin päivää ja SITÄ OLI PALJON. Mies lähti töihin ja heitti minut siitä samalla äitini luokse, en todellakaan halunnut jäädä yksin kotiin ja vieläpä ilman autoa. Äitini luona supistukset alkoivat taas ja kipeytyi päivän mittaan. Mieheni pääsi klo16.00 töistä ja siinä vaiheessa suppari väli n.10 min. Lähdettiin laitokselle klo 18 hujakoilla. Minut tutkittiin, avautumista ei tapahtunut mutta säännölliset supistukset. Meidät lähetettiin tunnin lenkille. Takaisin mentäessä päästiin omaan huoneeseen ja käyrille, supistukset n. 5min välein ja alkoi olla jo aika kipeitä, ei enään naurattanut. Pääsin polskimaan ammeeseen, joka tuntui aluksi taivaalliselle...20 min siellä oltuani halusin pois, ei ollutkaan minun juttu, vaihtui huone siinä vaiheessa ja sain ilokaasua. Mies lähti hakemaan sairaalakassini ja hänen tultua takaisin minulle annettiin reiteen kipulääkettä, jonka jälkeen alkoi maailma pyörimään, oksentelin sitten ihan reippaasti ja lopuksi unilääkkeen voimin sain unta...huimat 40-45 min. Supistusväli oli pidentynyt siinä vaiheessa ja tilan puutteen vuoksi minut siirrettiin osastolle, mies joutui lähtemään kotiin.

Lauantai 13.8.2011
Synnyttämättömien osastolla kipuun sai vain panadolia, joten tuska oli helvetillistä koko yön ja aamun. Mies tuli seurakseni osastolle, onneksi. Yritin lievittää kipua jumppapallolla, kuumalla suihkulla, panadolilla, kävelyllä, kontillaan...kaikkea..
Noh päivällä aukeamista ei tapahtunut mutta supistukset yltyivät taas ollen välein 2-3 min ja sairaalan vastaus tähän oli:peräruiske. Kiitti! Kamalaa oli istua pöntöllä ja supistella yhtäaikaa :( Klo 18.00 lääkäri kävi tekemässä päätöksen oksitosiinitipasta ja lähdettiin takaisin saliin. OKSITOSIINIA EI ENÄÄ IKINÄ. Kamalaa ainetta. Tippaa pidettiin päällä pari tuntia, ilman että sain mitään kivunlievitystä, rupes jo tuntumaan että liikutaan hämärän rajamailla, tässä vaiheessa sain ilokaasun käteen, muistan hetken supistuksen ollessa käynnissä joku kätilö kävi pyörähtämässä ja sanomassa että hyvin supistelee, supistuksia oli n.minuutin välein ja minuutin kestäviä. Koski niin perkeleesti että sitä kun olin kärvistelly reilun tunnin minuutin mittaisilla ja minuutin välein supistuksilla kätilöitä tuli käymään, heitin ilokaasun pois, ryntäsin miehen syliin ja itkin että nyt lopettakaa jo. Kätilöt lähti pois?!?! Lääkäri tuli käymään, tilanne ei ollut edennyt kuin 1 cm, minä itkin ja anelin että leikatkaa nyt perkele, se ei tule ulos, kun itse tunsin että vauva tulee koko ajan vaan ylöspäin. Kiinnittynyt ei ollut missään vaiheessa. Sain epiduraalin,IHANAA!siitä n.4-5 min eteenpäin tuli lapsivedet,

SUNNUNTAI 14.8.2011

Ja siitä taas muutama tunti unta ja olin auki 5 cm, aamu yön - auki vain 5 cm, aamu auki vain 5cm. Pyysin jo varmaan kymmenettä kertaa että ymmärrän riskit ja tunnen oman oloni ja kohtuni ja että vauva pyrkii ylös päin, eikö voida leikata, olen ollut täällä kolme päivää. Ja kaikki on yritetty mutta mitään ei tapahdu. No lääkäri päätti käynnistää oksitosiinin taas, ajattelin että ei helvetti minä kuolen tänne, estelin kovasti mutta ei, ilokaasua vain. Olo oli ihan kamala, olin tosi uuvuksissa ja toivoin vain koko ajan että tuska päättyy ja joku tulee sanomaan että leikataan, mutta ei. Joku kävi koko ajan tarkistamassa mutta mitään edistystä ei tapahtunut kohdun suulla. Oksitosiini lopetettiin joskus 9 kiepuroilla kun lääkäri vaihtui, uusi lääkäripä käynnisti sen uudelleen, ajattelin että eihän tämä nyt voi olla oikeasti totta!!Itkin. Reilut kaksi ja puoli tuntia kärvistelin taas, vuosin jo tosi kovasti verta mutta mitään edistystä ei tapahtunut..Toivoin jo kuolemaa. Lääkärin tullessa tarkistamaan tilanne, diagnoosi oli: Pysähtynyt synnytys, leikataan. Se oli musiikkia korville, tämä tuska päättyisi pian. Pääsy leikkaukseen kesti puoli tuntia ja tasan 19.45 minuutissa leikkaus oli ohi. Kuulin kun tyttö parkaisi ja silloin itkin onnesta, Tästä selvittiin. Kello oli tuolloin 13.05


Sellainen tarina meidän tytön syntymä. Onneksi ennen kotiutumista lantionni kuvattiin, että ei toista tuollaista enää, ikinä. Hauskalle kuulosti kun olin lähdössä magneettikuvaus tilasta, kuului hoitajan ääni: Onko tuo muka synnytyskanava. Naurahdin ja lähdin talsimaan kohti osastoa tietäen että nyt lähdetään kotiin.

Nti.ja pieni nti. 5vrk
 
Eea
nti. Aika hurjan kuuloista. Pistää oikein vihaksi tuollainen, ettei synnyttäjää kuunnella ollenkaan ja annetaan kivuissa kärsiä monta päivää. :mad: Onneksi kaikki meni lopulta kuitenkin hyvin, eikä vauvalla ollut mitään hätää.
 
Mulla synnytys alkoi supistuksilla n.7 aikaan illalla, niitä tuli säännöllisesti 10min välein. 00.00 asti jaksoin olla kotona ja sitten lähettiin synnärille, siellä 30min käyrillä ja sitten kätilö kysyi että halutaanko lähteä vai jäädä kun tulee vielä niin harvoin supistuksia, olin siinä vaiheessa 3cm auki ja kanavaa jäljellä 1cm. Jäätiin sitten sinne ja mentiin perhehuoneeseen. Tunnin päästä supistuksia 5 min välein, sitten päästiinkin synnytyssaliin missä vedin ilokaasua muutaman tunnin ja sain sen jälkeen epiduraalin kun olin yhä sen 3 cm auki. Sitten puhkaistiinkin kalvot ja alle tunnin päästä epiduraalin laitosta olinkin täysin auki ja ponnistin pikkuisen ulos 7 minuutissa :)) Meillä oli ihana kätilö, PALJON parempi kuin viime kerralla :) Tyttö on terve mutta hänellä on oikealla puolella suu-ien-suulakihalkio, ensimmäinen korjausleikkaus on 3-4kk ikäisenä.

Kata90 ja smurffiina 1vk
 
Neuvolassa käyty, kaikki niin ok kuin vain olla voi. Sain vähän vinkkejä ponnistuksen suhteen terkalta ja uus aika varattiin kuitenkin ens viikolle vaikka tiistaina on äitipolikäynti.

Vähän mittoja:

RR: 108/70
Hb: 125
Sf-mitta: 34½ noussut ½ cm viime viikolta
paino laskenut 200 g viime viikolta
pissa puhdas

Verenpainetta pääsi nostamaan tieto siitä, että T. W. ottaa minut vastaan ensi viikon polikäynnillä. :headwall: No, pääsenpähän kuittaamaan hälle edellisen synnytyksen aiheuttamat kauhukuvat yms joihin hän oli osallisena. Inhottavinta on että jos tämä syntyy nyt viikonlopun aikana, ollaan taas samassa tilanteessa kuin edellisen synnytyksessä eli kukaan ei tiedä minkä kokoinen vauva tulossa ja että mahtuuko edes tulemaan. Esikoinen oli siis syntyessään isokokoinen ja synnytys vaikea.

Joten melkeinpä :attn: melkeinpä :attn: toivon ettei tulis ennen tuota käyntiä ;)

~tottis ja napero 39+3


nti. Aivan kauhea tilanne siulla!! :O Tuota mie just oon kritisoinnu kaikille kavereille jotka vähänkään jaksaa kuunnella, että kun edelleen mennään liian pitkälle näitten synnytysten kanssa eikä äitiä tai äidin vointia kuunnella ollenkaan.

Kuusi vuotta sitten jolloin esikoiseni synnytin "trendi" oli ponnistat vaikka sen kaksi tuntia mutta se ponnistetaan ulos sieltä. Nykyään "trendi" on se, että supistukset hoitaa synnytyksen vaikka kolme vuorokautta putkeen kivuliaina mutta supistukset hoitaa synnytyksen. :stick:

Eikö juuri äitiä/äidin tuntemuksia kuuntelemalla ehkäistäisi synnytyksen jälkeistä masennusta ja synnytyspelkoa?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä