~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Pikainen omanapainen moi!

Neuvolassa kaikki ok. Olen niin turvoksissa että!!! Ei kuitenkaan protskuissa mitään tai verenpaineessa. Mulla on tajuttoman paha olo ollut viime yöstä ja hetki sitten tosiaan kyökin silmät valuen...nice.... Tämä tästä puuttuikin. Väsyttää ja ketuttaa, ei sen kummempaa.

-Miuski & Jimpula 38+3
 
Kiva on lukea toisten neuvolakuulumisia ja synnytyskertomuksia. :)

Mä ainakin oon täälä yhdessä osassa vielä pitkään....
Just nimittäin äitipolilta tulin. Paikat edelleen ihan umpijumissa, sormenkärjelle kuulemma juuri ja juuri auki, paikat takana ja korkealla, ei edes yritetty ballongia sisään. Toksemiakokeet puhtaat, vauvan painoarvio 4,1kg ja uusi aika ens maanantaille 41+0. Silloin kuulemma joko käynnistetään tai annetaan sektiopäivä ens viikolle.. No, tämähän oli sama tarina kuin viime viikolla.. Ja sitä edellisellä... Ja tätäkö tässä nyt kuunnellaan jouluun asti?? ;)

Lapsi voi onneksi oikein hyvin, mutta äitillä kypsyy vaan yläpää.. Huoh. Odottavan aika on pitkä ja nyt alkaa mielessä olla kaikki vaaratilantete mitä voi tulla kun ollaan plus-viikoilla..
Perjantaina neuvolaan.

Raitis ja Salarakas 40+1
 
Taustalta olen näitä juttuja lähinnä käynyt lukemassa ja muutoin melko hiljaiseloa viettänyt, vaan ajattelin tulla kertomaan, että laskettu aika tuli täyteen tänään ja muuta erikoista ei näköpiirissä. Joitain kipeämpiä supistuksia tullut parina yönä, mutta näyttää kovasti siltä, että toimitusaika siirtyy.. ;) Esikoinen siis tulossa ja kovasti jo odotellaan syntyväksi, yölliset vessareissut ja kääntyminen alkaa olla jo melkoista tuskaa. Muutoinkin aika kuluu kovin hitaasti, on kuin katsoisi maalin kuivuvan. Muuten olo hyvä, vauva liikkuu ahkerasti ja on pirteä. Isännän suunnitelmien mukaan huomenna hoidetaan ensin kyyhkynmetsästys alta pois ja illalla mennään synnyttämään.. :D

Evejiima ja Pikku-Virkku 40+0
 
Taka-alalta tulin tänne kertomaan, että pikkuinen prinsessa syntyi Lohjan sairaalassa 7.8.11 klo 23.02. Pituutta pikkuisella oli syntyessään 50cm ja painoa 3520g, pipon koko 35,5cm. Tänään pääsimme jo kotiin.

Janttu & rinsessa


Ja onnea kaikille pienokaisen jo saaneille.
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Onnea taas kaikille vauvaantuneille! Hurja määrä pikkuisia ja syntynyt maailmaan. :)

Täällä ristiriitaisin tuntein ollaan vielä yhdessä kasassa. Toisaalta yritän nauttia mahasta ja viimeisistä raskausviikoista, toisaalta taas vaivat alkavat käydä hermoille ihan urakalla. Kädet puuduksissa ja kipeät, hartiat jumissa, alaselkä kipeänä, liitoskivut, öinen närästys..... Mikäs tässä olisi raskaana ollessa, jos edes kädet toimisi normaalisti. : / Päivät käy pitkiksi kun ei voi neuloa tai ommella käsien takia. Toivottavasti vaiva helpottaa synnytyksen jälkeen.

Anteeks kauhee valitus! :ashamed:
 
Onnea Janttu672 ja muut tässä välissä poksahtaneet :)

Piti tulla tänne hehkuttamaan, kun löydettiin vauvalle vaunut :) Emman bestar combit, uutena ja hinta oli vain 170e (II-laatua, koska työntöaisan pehmusteessa pieni viilto, norm. hinta 299e).. Siis tämmöiset


Nyt puuttuu enää itkuhäly ja sitten olisi kaikki valmiina pienen tulla :)
 
Taalla alkoi vihdoin ja viimein aippaloma, kivaa! Olen nyt toista paivaa tehnyt EN MITAAN (lukenut kirjaa, lakannut kynnet, kaynyt pitkassa kylvyssa ja ulkoiluttanut koiraa..) ja kivalta on tuntunut. Esikoinen on siis paivakodissa ja mies toissa. Tallaista lomaa mulla ei ole ollut ties miesmuistiin, yleensa lomat ovat aikamoista haaraamista. Joten nautin ja otan rauhallisesti enka suunnittele paljon mitaan. =)

Eli myonnan, ettei haittaa, vaikka bebe ei tulisi pihalle seuraavaan viikkoon, silla tallaiset rennot paivat ovat sitten historiaa vuosiksi taas.. Yolla nukkuminen ottaa pahasti lantioon ja heraan melkein tunnin valein, ja harkkasuppareita (lahinna kivuttomia) tulee sillon talloin, mutta muuten olo jees.

Ainoa huolenaihe talla hetkella ovat Lontoon mellakat, jotka tahan asti ovat pysyneet meidan nurkilta pois (kop-kop). Mutta nyt tuli hieman mutkia matkaan. Ovat sulkemassa pari Pohjois-Lontoon sairaalaa ja se tarkoittaa, etta nama potilaat joutuvat hakeutumaan muualle. Meidan sairaalan synnytysosasto saattaa siten olla ihan jumissa jos bebe saapuu lahipaivina.. ei hyva, silla ruuhkaa siella riittaa muutenkin. Sattavat jopa kaannyttaa pois joten nyt pitaisi keksia joku varasairaala mihin suunnata jos huonosti kay.

Bump rv 38+5
 
Onnea vauvautuneille!!!

Täällä pari yötä sit supisteli ihan hienosti läpi yön ja sit aamusta loppuivat kun olin jo iinnoissani et nyt päästään tosi toimiin..plääh. Sen jälkeen ollut rauhallista ja varsinkin vauva rauhoittunut kovasti. Äitipoli käynnillä kaikki ok, ja hoitsu meinas et vauva lepää vain kohta tulevaa koitosta varten. Sydänkäyrää kun otettiin niin pulssi pienellä oli 120-130 luokkaa kun vielä kaksi viikkoa sitten 140-150. Neuvolatäti tänään kuitenkin käski seuraamaan liikkeitä et jos yhtään vielä rauhoittuu niin sit sairaalaan sydänkäyrälle. Alapää niin kipee et välillä melkein mahdoton kävellä. Niin ja lääkäri tutki tilanteen eli kohdunsuu pehmeä, kaulaa 1,5 cm ja auki 2 cm.

Teelikki ja plikka 39+6
 
Mä en kestä! Olen kamala ympäristäkatastrofi, kaasua niin maan perhanasti ja mun lähellä ei voi olla :( Pakastinta sulattaessa pääsi vahinko ja ei auttanut edes miehen dödö ja jestas miten alkoi naurattamaan miestä ja sitten mua ja mä pissin housuun! Siis NIIN noloa!!!!! Lorahti ihan reippaasti enkä saanut pysäytettyä vaan jatkui pytylläkin vielä.... huoh, mä tarviin kohta tenoja näemmä..... NOLOA!
 
  • Tykkää
Reactions: Marie_ ja janttu672
Miuski! Oli pakko tykätä tosta:D Huom. kun tässä ei ole oikein elämää ja ei sen kummempaa tekemistä niin huumorintaju tätä luokkaa (tai ehkä se on aina?):LOL:

Synnytystarinat on kiva lukea. Neuvola-arvoja en lue koskaan enkä omiakaan sen kummemmin ikinä mieti. Arvot on aina itsellä olleet ok, niin ei vaan jaksa.

Miksi te kaikki saatte jo vauvoja ja minä varmaan odotan vielä jouluna? Älkää kaikki vauvaantuko nyt heti!! blääh, tämä on vaan niin samperin tylsää odotella jotain tapahtuvaksi....

tietääkö kukaan HUSin alueella,mitä lasketun ajan jälkeen tapahtuu? Siis vaan odotellaan kotona...?vai käydäänkö vielä neuvolassa (en kyllä tiedä mitä hyötyä?), milloin sairaalaan tsekkaukseen... Esikoinen syntyi etuajassa niin eipä ole koskaan ennen tullut tämmöisiä mietittyä.
 
Pikaisesti: Meille syntyi pikkuprinssi 5.8. perjantaina (ilman sovittua käynnistystä) rv 40+1 klo 16.51 3040g ja 46cm.py 36cm
Sunnuntaina tultiin kotiin, kotiinlähtöpaino 2870g. :heart:

Tiitu ja Mini 4 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvansaanneille <3 ja voimia odottaville!! Kyllä te kaikki pian vauvan saatte ja sitten alkaa vauvantuoksuinen elämä.. täällä vauvan kanssa mennyt oikein hyvin.. Mulla taitaa ollakkin suurin vauva:) mulla tosiaan 2vkolla siirrettiin laskettuaikaa joten neiti tuli varmaan sitten niinku 42 viikoilla koska oli niin iso:) Yli kilon isompi kuin muut lapset ja pienin ollut 2kg pienempi.. mutta varmasti sen takia olikin kiire maailmaa koska niin ahasta ja omalla painolla tulla tupsahti, pitihän mun ponnistaa mut ei montaa kertaa... Meillä sitten nyt 5 tyttöä<3.. Poikien saanti näyttää olevan hankalaa;) mut tytötki on ihania... semppiä kaikille ison mahan kanssa oleville.. tiiän et se on kamalaa... mullakin painoi maha n 6kg ku vauva, istukka, veet ym niin oli niin raskasta.. aivan kamalaa suorastaan loppuaika vaik en kyl tienny et vauva on niin iso....mut seppiä..
 
Aargh, kirjoitin pitkät pätkät mutta se hävisi bittiavaruuteen :kieh:

Joka tapauksessa, viime viikko oli niin väsyttävä ja ryydyttävä, etten jaksanut tulla edes tänne lukemaan ja kommentoimaan. Eli keskiviikon jälkeen meikäläisellä ei ole hajuakaan mitä on tapahtunut... mutta oletan, että vauvoja on syntynyt. Onnea vauvautuneille!

Meillekin syntyi Petra tyttö lauantaina 6.8. klo 8:00, ei ehkä noin teknisesti nähtynä maailman pisimmän synnytyksen jälkeen, mutta koska tuntemuksia alkoi tulla jo maanantain iltana, ja lapsivedet menivät jo torstai yönä klo 2, nukkumisesta koko viikkona ei tahtonut tulla yhtään mitään, ja synnytyksen vihdoinkin alkaessa olin aivan poikki. Tulen kertomaan kammoja yksityiskohtia paremmalla ajalla ja jaksamisella joskus toiste. Vauva painoi 3475 g ja oli 51 cm pitkä, meidän kolmesta ehdottomasti pienin. Pipomittakin ehkä jostain löytyy mutten jaksa lähteä etsimään tähän hätään... Raskausviikkoja oli takana 40+2. Jouduimme jäämään laitokselle reiluksi 24 tunniksi tarkkailtavaksi, koska lapsiveden menosta syntymään kesti niin pitkän ajan. Eli vasta sunnuntaiaamupäivällä pääsimme kotiin.

Olen jonkun sortin vauvaeuforian, totaalisen väsymyksen (neiti herää kahden tunnin välein syömään yöllä, päivällä hän voi nukkua pitempiäkin pätkiä, mutta ei missään nimessä yöllä, miksi?!?), ja varsinkin meidän erittäin vahvasti reagoivaan numero kakkoseen suuntautuvasta myötätunnosta ja ryytymyksestä koostuvan sekoituksen vallassa. Itku tulee helposti, mutta mitään varsinaista baby bluesia en ole vielä saanut. Ehkä siihen ei ole aikaa kahden isomman lapsen kanssa...

Tulen lukemaan ja kommentoimaan paremmalla ajalla ja jaksamisella.

Terveisin Siobhan ja Petra 3 päivää 12 tuntia ja 53 minuuttia
 
nyt jänskättää...kävin tänään äitipolilla ja huomenna aamusta käynnistykseen viikoilla 38+1 . tänään oli painoarvio jo 3,8kg ja kaik paikat auki,sisäsuukin kahdelle sormelle joten aamusta puhkotaan kalvot.....mul viel kaikki laittamata ja kassit pakkaamata ku tää tuli hiukka yllätyksenä kuitenkin. odotin ett 3-4viikkoo viel. laskettuun viel siis kaks viikkoo aikaa ja mul kaikki 5 lasta menny yli reilusti :-o ei tässä nyt mikään kiirus tullu...täytyykin lähtä nyssäköitä pakkaamaan...ei taija uni tulla silmukkaan ens yönä :D
 
Huomenta ja samalla jälleen onnitteluja vauvautuneille! :heart:

Heh, kyllä mun eilinen ympäristökatastrofi-olotilani aiheutti täällä naurua ja sain muuten olla suht rauhassa :D Mä en tajua mikä oli, mutta ihan järkky kaasupallo olin! Kuopuskin joka ei ole mikään hienonenä varmisteli aina haistelemassa ilmaa, että voiko tulla äidin lähelle :LOL:

Ja yöllä sain taas ravata vessassa parhaimmillaan alta puolen tunnin välein, huoh. Onneksi kuitenkin sain torkuttua aina välillä ja näin mitä ihmeellisimpiä unia. Yhdessäkin karkasin sieppaustilanteesta oman esikoiseni kanssa ulkohuussin kautta....jep...

Kasassa siis edelleen vaikka mies oli jo illalla ihan varma, että NYT on se yö, kun päästään hakemaan nyyttiä... ihanaa, että jaksaa olla positiivisella mielellä, kun mä olen jo lähes asennoitunut olemaan vielä joulupallonakin.... Kyllä tää niin alhaalla on ja niin kipeetä tekee koko ajan, että kumma jos ei kohta tule. Neuvolatäti eilen sanoi, että mä näytän siltä, jostain ihme muutoksista puhui, että lähtö on käsillä... no toivossa on hjuva elää sanoi lapamato-Matti...

Mukavaa päivää, mä menen nauttimaan jalat ylhäällä-olotilasta, kun en mä muuten pysty kävelemään. Hitto mikä turvotus!!!

-Miuski & Jimpula 38+4
 
Onnea vauvautuneille:flower:

Täällä kaikki ok, eilen kävin neuvolassa ja vauva on kiinnittynyt lähtökuoppiinsa:) Paino oli tippunut 400 g, mikä selittynee varmasti turvotusten vähenemisenä. Sf pysyi samana, paineet oli ekalla mittauksella vähän korkeat mutta se taas selittyy sillä että just ennen mittausta terkka kertoi, että täällä päin ennätys la:n ylitykselle on 21 päivää!!! Ja minä kun olen laskenut siihen varaan, että max 14 päivää yli ja alun alkaenhan mä olen tätä odottanut syntyväksi ennen la:ta... Jos vauva ja äiti voi hyvin, niin ei kuulema käynnistellä turhaan.

Viime viikon pahoinvointi on onneksi hellittänyt ja sitä tulee enää vaan ajoittain. Selkä ja lonkat kipuilee ja liikkuminen + erityisesti liikkeelle lähtö on ajoittain kyllä melkoista lyllerrystä, nukkumisen oon todennut olevan ihan yliarvostettua touhua ja supistelujakin tulee mutta ei mitenkään erityisen kipeinä tai säännöllisinä. Eilen siivoilin hissukseen koko päivän ja yö olikin sitten tavallista hankalampi, mutta ei tää kyllä edelleenkään siltä tunnu että vauva olis syntymässä...

Varasin huomiselle ajan kulmakarvojen muotoiluun ja väriin, kuulin jostain että kulmakarvojen alueella on akupisteitä jotka voi käynnistää synnytyksen...:p Ja jostain kumman syystä ei oo tullut kauheesti pidettyä karvoja kuosissaan, ne rehottaa ihan valtoimenaan... Varotin kyllä aikaa varatessani, että saattaa tulla lyhyellä varoitusajalla peruutus jos tulee synnyttämään lähtö:D

Tsemppiä kaikille :wave:

Tuulia ja papu 38+6
 
Eea
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille!!!! :heart:

Neuvolassa käyty taas pyörähtämässä. Kaikki ok. Sf-mitta laskenut viime viikosta 4 cm, eli ilmeisesti vauveli on jo tiukasti lähtökuopissa. :) Terkkari arveli että tokkopa enää ensi viikolla neuvolaan olen tulossa, mutta luultavasti ja todennäköisesti vielä yhdessä kasassa ollaan. Ja ens viikolla on taas uus terkkari. :kieh: Tää onkin sit jo kuudes täti.

Eea & Urkki 37+6
 
Onnea taas kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Janttu oliko Lohjalla ruuhkaa?

Marie mun käsitykseni mukaan HUS:n alueella eka ya-kontrolli olis viikolla 41+5. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Siihen saakka käydään tiheesti neuvolassa. Mun esikoinen syntyi rv 41+0 ja sillä viikolla mulla oli kaksi neuvolaa ja juurikin tuona syntymäpäivänä olisi pitänyt varata aika äitipolille.

Omaan napaan ei mitään uutta. Joka päivä on nyt jotain ohjelmaa. Tuntuu, että kalenteri on täydempi, kun töissä käydessä. Kaikkea ei edes ehdi tehdä, mitä haluaisi. Eipähän nyt sit aika käy pitkäksi. =)

Pujaja ja Nuppu 38+4
 
ONNEA HIRMUISESTI KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :heart:

Tässä nyt vihdoin ja viimein meidän synnytyskertomus :)

Eli 3.8. keskiviikkona aamusella tuli muutama oikein tosi napakka supistus ja väli tais olla alle 10min...noihin siis heräsin. Sitten täysi hiljaisuus ei mitään...
Mulla oli neuvola yhden aikaan ja viikkoja siis silloin keskiviikkona tasan 40+0. Neuvolassa kaikki hyvin, verenpainekkin alhaisin koko odotusaikana :) Neuvolan täti arvioi pojan painoksi 4kg ja epäili synnytyksen alkavan viikon sisään. Kysyi haluanko että hän "ronklaisi" hieman kohdun kaulaa, mutta vastasin etten halua ja katsotaan vaikka seuraavalla kerralla jos ei siihen mennessä syntynyt...jälkeen päin neuvolan täti tuumaili ettei onneksi alkanut ronklaamaan, olisin synnyttänyt siihen neuvolan tutkimus pöydälle ;)
Sain tuomioksi alkaa pestä kotona ikkunoita ja vaihtaa verhot...hmm...

No menin neuvolasta suoraan kauppaan kahden maissa ja sain ostoskärryt täyteen tavaraa kunnes tunsin jälleen tosi kipeän supparin...meinas mennä jalat alta :| Pelästyin tottakai kun yksin olin kaupassa...ajattelin kokoajan että kun ei vaan vedet menis jne...no sain kun sainkin kaupassa käytyä ja kotiin ajettua...supistuksia tuli noin vartin välein puol 3 jälkeen ja neljän aikaan vessassa käydessä irtosi limatulppa...siitä tiesin että se olis kohta menoa :eek:

Kärvistelin kotosalla supistusten kanssa puol yhdeksään asti illalla jolloin oli sit jo pakko lähteä kun alkoi supistuksen aikana tuntua jo voimakasta painon tunnetta alapäässä. Oltiin sairaalassa vähän ennen yhdeksää ja tarkastuksessa 5cm auki.
Mentiin suoraan saliin istuskelin jonkun aikaa keinutuolissa käyrillä ja supistukset voimistu ihan silmissä...välillä tuntu ettei edellinen ehtinyt loppua kun uusi jo tuli.

Klo: 22.50 sain kohdunkaulan puudutuksen ja olin 7cm auki.
Klo: 22.55 sain pudenduspuudutuksen ja olin 9cm auki.
Klo: 23.00 olin 10cm auki kalvot puhkaistiin.
Klo: 23.10 sain luvan alkaa ponnistaa.
Klo: 23.13 syntyi poika 3875g ja 52cm pisteet 9-10 ja napanuora kerran kaulan ympäri joka saatiin löysättyä.
Klo: 23.20 tuli jälkeiset ja istukan paino 700g.

Vauva oli tosi virkeä heti synnytyksestä ja rinnalle päästyään imi terhakkaasti rintaa =)
Osastolle päästiin yhden aikaan yöllä ja vauvan sokereita tarkkailtiin 3 tunnin välein ensimmäinen vuorokausi. Vauva sai lisämaitoa joka imetyksen yhteydessä sen ekan vuorokauden ajan ja hienosti lähti sokerit nousuun :heart:

Maito nousi seuraavana päivänä ja sitä on riittänyt kyllä vaikka naapureidenkin lapsille ;) Kotiuduttiin siis perjantaina 5.8 ja nyt eletään ihanaa vauvan tuoksuista arkea...nyytti on kerrassaan enkeli...syö ja nukkuu ja pieniä hetkiä jaksaa myös jo tarkkailla ympäristöään :)

Poika pitää päivisin noin 3h syönti välit ja öisin noin 2h eli tankkaa selkeästi öisin enemmän....mutta oon aika hyvin jo tottunut lyhkäsiin uni pätkiin...täytyy vaan osata ottaa kaikki niistä irti ja yrittää levätä edes yksi syöntiväli sitten päiväs aikaan.

Eilen jouduttiin palaamaan sairaaalaan vielä aikaisen kotiutuksen vuoksi tarkastukseen ja siellä kaikki hyvin ja pojan paino noussut kotiin lähdöstä jo reilun 300g...eli siis maitoa todellakin tulee :D

Toivottavasti kaikki vielä vauvaa odottavat saavat nyytit pian syliinsä...on se vaan niin ettei tuollaisen vastasyntyneen vauvelin tuoksua voita mikään :heart: Mä voisin ihastella poitsua 24/7 :heart:

Pilvilinna ja Murunen reilun 6 päivää :heart:
 

Yhteistyössä