~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Täällä vieläkin yhdessä kasassa, laskettu aika perjantaina ja ei mitään merkkejä mistään. Oon saunonut ja siivoillut :D mutta ei tuu ku harkkasuppareita siivouksen yhteydessä. Kyllästyttää jo tää odottaminen ja mahan kantaminen ja kaikki muut vaivat, lonkat ja nivuset on niiiiin kipeät! valivali..

Tänään on ilmaantunu uus "kipu" alamahaan, aivan häpyluun yläpuolelle.. semmonen ns. vihlova kipu, tunkisiko vauva alemmas?? :) onko muilla tätä? vai onko tää jotain liitoskipua...

Ihana lukea synnytystarinoita! :flower: Lisää lisää.

Mammy No kiva et oli hyviä kokemuksia e3:sta.. toivottavasti meille ei satu sit se hoitaja, kenen et antas hoitaa vauvaasi. Jos saan udella nii minkä takia? onks se töykee vai.. Voiko siellä edes päättää että "sinä et kyllä hoida..." pelkään vaan ihan sikana että en saa hoitaa vauvaa, ja enkä pääse näkemään häntä! :(

Huomenna neuvola, alkas jo tapahtumaan nii ei tarviis mennä sinne :)

Terkuin hyppy ja poikanen 39+5
 
Hyppy mulle on tullut just tuollaista kuvailemaasi kipuilua. Sanoin miehellekin, että ihan kuin luuhun hankaisi. Ja siis ihan eilen alkoi illasta ja tänään aamulla oli niin kipeä, että ei tehny mieli kävellä paljoa. Voiskohan tosiaan olla, että vauva punkisi itteään alemmas :)

rv 40+1
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Eilen käytiin verikokeissa raskausmyrkytys epäilyksen vuoksi, mutta onneksi ne näytti vihreää että kaikki hyvin =) Alapaine tosi kova ja kamala päänsärky..Lääkäri sitten teki tutkimuksen ja sanoi että kanava on tullu lähtöviivalle?( ennen ollut jossain takana, en ymmärtänyt:confused: )Paikat auki1,5 cm ja sitä kanavaa jäljellä 1cm..ihanaa että jotain oli sielläkin tapahtunut..Noh lääkäri sanoi vielä että ronklaa vähän kovempaa, ja kylläpä se koski :( viime yön olin sitten tosi kipeä selästä ja vatsasta, panadolin voimalla aamuun, aamupäivällä sain nukuttua ja nyt alkaa jo puhalluttamaan...mitään säännöllisiä kipuja en tunne mutta vatsa ja selkä taas tosi kipeät että välillä pitää ihan keskittyä hengittämään...vatsa kovottelee tosi paljon..niin ja vasen kannikka ihan puutunut, ja vasemmassa jalassa käy vilun väreet välillä..:confused: onko ihan normaalia? Voisko olla tänään jo minun vuoro lähtee hakemaan tyttö kotiin.. ? Viisaammat ja kokeneemmat neuvokaa keltanokkaa ?

nti + pikku nti 39+4
 
Pujaja: juu, terkkari sanoikin just, että 41+5 Husissa ya-kontrolli.
Mutta tän pitäs syntyä nyt ihan lähiakoina...! Jos ei sitten neuvolan ennustus mene ihan pieleen:) Eli nyt vaan odotellaan ja odotellaan...Vauva jo kiinnittynyt(vai mikä se termi onkaan) ja tulossa pieni (no, ainahan nää on VAAN painoarvioita...mutta ei siis mikään jätti ainakaan tulossa)

En mene neuvolaan tässä nyt enää raskaana ollessa, kun ei siinä mitään järkeä.
 
Hurjasti onnea vauvautuneille!!!! :flower:

Tänään siivosin aika ahkerasti koko kämpän ja nostelin painaviakin juttuja. Tuloksena pientä juilimista selässä. MÄ HALUAN ENEMMÄN!!! :p Huomenna olisi lääkäri ja niin paljon mielummin lähtisin synnärille kuin sinne. :)

Marie_ Suosittelen kyllä hyvin lämpimästä neuvolassa käymistä yliaikaisena. Edellinen meni yli ja istukka oli kalkkeutunut, lapsivesi vähäinen ja onhan noita riskejä vaikka kuinka. Kannattaa ainakin ne sydänäänet ja pissa testauttaa.

nti Saattaapa olla, että kohta pääset synnyttämään. Mulla tulee kanssa noita puuskutuksia supistaessa ja sitten sellaista kipua kuin kuukautisten aikana esiintyy.
 
Nyt ois neuvolassa käyty taas. Oli sf mitta kasvanu edellisestä 31.5 cm:stä 33cm. Sanoi kuitenkin et pää kyl tuntuu tosi alhaalla kun mie ite totesin et ei oo tainnu vielä laskeutuu..? Eli en nyt tiiä onko hää sit laskeutunu, mies väitti eilen et maha ois selkeesti alempana mut omasta mielestä ei.. :confused: No, joka tapaukses on oikein päin ja kaikki oli hyvin. Vieläkään ei oo suppareita kuulunu, ainoostaan valkovuoto on selkeesti runsaampaa kun aiemmin, tiiä sit mitä se tarkoittaa.

Huomenna aattelin pitää siivouspäivän, eli ikkunoitten pesua, imurointia ja luuttuamista! Jospa junioriki alkas olemaan halukkaampi sit ulostautumaan :D Vaikka kiirehän ei nyt oo mihinkään, mut alkaahan tää jo pikkasen ahistamaan kun joka paikka kremppaa...

Huomen sit poksutaan ja viikko laskettuun =)
 
*LuNa* Hiero vatsaa juilimisen aikaan ylhäältä alas pyörivin liikkein, mukava kätilö antoi tuon vinkin kohdun stimuloimiseksi, kestää supistus pidempään... Mulla se toimii ainakin.. :) Kaikki muu onkin kokeiltu joka päivä lenkkeilen minim.30 min reipasta kävelyä,siivonnu, saunottu on paljon ja peittookin heiluteltu niin paljon kuin paikat kestää :D kolme s ei toimi minulla ainakaan...

Voitas keräilläpoppakonsteja kotikäynnistykseen? :)

Nti
 
Luna: en koe tarvitsevani neuvolaa nyt ja terkkari samaa mieltä. Jos jotain ilmenee,otan tietty sinne yhteyttä. Ja istukan kalkkeutumista esimerkiksi tuskin neuvolassa huomattaisiinkaan.
Jos olisi kyseessä eka lapsi, ehkä sitten ramppaisin siellä.

Supistaa,muttei kovinkaan kipeästi...Toiveena kummiskin että nyt lähtis pikkuhiljaa synnytys käyntiin:)
 
  • Tykkää
Reactions: *LuNa*
poppaskonsti jonka ä-polin hoitsu kertoi mulle oli, et hieron nilkassa sisäpuolella olevaa luupallukkaa alapuolelta, sellasta puoli ympyrää liikettä (vaikee selittää). Se on kuulemma kohdunsuun piste eli kai kypsyttäisi sitten vähän reippaammin.

Ja tänään sit tuli ainakin osa limatulpasta! Jes, edes jotain tapahtuu. Mut supistuksia tulee tosi harvakseltaan..

teelikkai ja plikka 40+0
 
Piti tulla kommentoimaan vauvan kokoa että niihin arvioihin ei kannata oikein luottaa. Mulla oli sf-mitta 31,5cm ja pieni maha koko raskaudenajan. Kaikki lääkärit ja terkat sanoivat että pienempi on kuin esikoinen (3690g) ja pojan koko oli 4120g. Kätilökin sanoi kuvitelleensa kun katsoi mun mahaa että ehkä noin 3300g olisi tulossa ja oli todella yllättynyt kun olikin yli neljä kiloa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille.

Meillä o vauvalla kauheat vatsavaivat jo nyt vaikka huomenna on vasta viikon ikäinen. Mies lähti just ostamaan Cuplatonia että saisin öisin nukutuksi kun vähän vähälle on jääneet unet ja pientä käy niin sääliksi. :(
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!

Happy-82: teillä sitten heitti painoarvio toiseen suuntaan. Aika jännä, kun meillä oli samat painoarviot, ja sulla oli sit selvästi isompi vauva ja mulla taas selvästi pienempi.

Täällä vauveli jo 8vrk vanha. Lisämaitoa on annettu edelleen synnärin ohjeiden mukaan ja vauvan paino on selvässä nousussa. Hyvä hyvä, ottaisipa nyt toisia vähän kiinni ettei ihan peukaloiseksi jäisi. =)

Mulle jäi sit kivat liitoskivut synnytyksen jälkeen. Niin ku mä luulin, että ne loppuis synnytykseen, niin vielä mitä. Ei yhtään ole helpottanu ja synnytyksestä jo yli viikko. Pikaisesti googlettelin ja joillaki ovat ilmeisesti kestäneet jopa kuukausitolkulla. :headwall: Mä en oikeesti voi ees ajatella meneväni vaunulenkille, niin kipeä oon yhä. Häpyluun seutu ja sit sätii kipu nivusiin, joten välillä saa oikeasti miettiä miten jalkansa asettelisi kun kävelee. : / Toivottavasti kipu nyt edes jossain vaihees helpottaisi. Neuvolan täti sano vaan, että lepää ja lepää ja vältä pitkää kävelemistä ja seisomista. Että pitää antaa paikkojen levätä ja asettautua taas uomiinsa. Niin kai sitten.

Sit toiseksi mulle on puhjennu joku kauhea akne nyt, oon ihan ku joku teini. Dekolteen alue ihan täynnä finnejä, nyt ovat levinneet kaulalle ja leuassakin on jo. Ja otsalla orastavaa näppylän alkua. Viime synnytyksen jälkeen mulle tuli dekolteen alueelle näppyjä, olivat hetken ja häipyivät, mut nyt meinaa iskeä paniikki kun kasvoihinkin alkaa tulla. Onko kenelläkään muulla tämmöistä? Mulla on aina ollut semmoinen rasvainen iho, mut tää on ihan järkkyä, tulee teini-ikä mieleen. Meneeköhän nämä itellään ohi, ku hormonit tasoittuu vai pitäskö näihin hakea jotain antibioottikuuria lääkäriltä, onko kenelläkään mitään kokemusta? En muistanu neuvolas näistä mainita, ku tuntu niin vähäpätöiseltä asia silloin ku mietin neidin kasvua vaan silloin.

Koralli & Keijukaistyttö 8 vrk
 
Eea
Darkred Täällä vähän sama homma. Esikoisen aikaan en synnytystä osannut pelätä, koska en tiennyt mitä tuleman pitää. Lähdin hommaan avoimin mielin ja ajattelin että kai siitä selviää kun muutkin on niin tehnyt. Noh, selvishän siitä toki, mutta kyllä se kipu yllätti. : / Esikoisen synnytys oli vielä melko hidas ja pitkä, eikä kivunlievitys toiminut. Nyt tietää mitä on edessä, ja välillä iskee sellanen "en synnytä"-olo. Oon yrittänyt olla mahdollisimman paljon ajattelematta koko asiaa.
 
Tylsästi aloitan tekstin aina samoin kun ennenkin.. Eli onnea vauvatuneille!! Teitä on jo niin paljon!!! Ja kuinka moni syntykään jo heinäkuun puolella. Hassua tää vauvautuminen,kun ei voi ennustaa ^^

Ja kiitos Koralli!! Nyt on vähän enemmän uskallusta lähtee synnärille,sit kun sen aika koittaa.Vaikka pakkohan sinne on mennä,olkoot sitä uskallusta tai ei.. Mutta ainakin luulisin,että ei niin hirveesti niitä ihmisiä nyt sit jännitä,kun enpä oo oikeestaan enää kuullu muuta kun kehuja paikasta! (tai sit ne ei uskalla kukaan mulle pahaa sanoo,kun tietää,että mä jännitän niitä "pahoja" ihmisiä :D)

mun mielestä noita toisten neuvola-arvoja on mukava lukee,mutta ite en osaa niitä merkitä,kun tähän koneelle pääsen,niin en koskaan jaksa hakee neuvolakorttia,että voisin oikeesti ne merkitä :D Eipä mulla yleensä muuta erikoista ookkaan,kun leukkarit 3plussalla.

Tuli tosta pullotutti- vinkistä mieleen (kiitos Miuski siitä:)) että siis onko se totta,että jos tahtoo imettää,niin ei sais antaa tuttia/tuttipulloa alkuun ollenkaan,että vauva muistaa miten imetään tissistä?? Siis kun mä oon arponu,että uskallanko antaa tuttia heti jo synnäriltä päästyä,tai otanko mukaan synnärille.. Siis etten vain pilaa sitä imuotetta,tai imukykyä mitenkään?

( . ) Ei mitään muuta kun kärsimätöntä odottamista!! Pitäkää peukkuja,että viikon sisään tapahtuu,kun isäntäkin olis jopa kotona!! lähtee siis oikeesti ensviikon ke takasin,ja on 2viikkoo pois (eikä tuu kotiin,vaikka synnytys sillon käynnistys[liian pitkä matka ajaa]) Joten olis ihan kiva saada se tässä viikon sisällä,niin mieskin näkis ennen kun työt taas kutsuu..

Ei auta muu kun toivoo tsemppiä MEILLE odottaville vielä.. Huh. Jospa se kohta!! :)

Taiska ja napero 38+5
 
Pikakommentti tutin/pullon antamisesta vauvalle: Henk.koht. en usko ollenkaan tuohon ns. kieltoon, ettei tuttia ja pulloa sais antaa vastasyntyneelle siksi, että imuote rinnalta kärsii. Voi olla että vaatii vähän enemmän työtä ja kärsivällisyyttä, että vauva oppii molempiin, mutta ei se missään nimessä kyllä mahdotonta ole. Tietysti eri asia jos vauvalla tai äidillä on joku ongelma, joka hankaloittaa imetystä tms. Itse olen ajatellut, että molempia meillä tarjotaan; varsinkin pulloa ihan jo sen takia että isäkin saa osallistua syöttämiseen. Edellytyksenä tietysti se että imetys ylipäätään onnistuu!

Tuulia ja papu 38+6
 
Pikasesti minäkin kommentoin tutti asiaa. Meillää esikoinen sai tutin jo laitoksella suuhunsa eikä vaikuttanut mitenkään rintaruokintaan. Ei vienyt siis imuotetta. Ja lisämaito annettiin siellä sairaalassa tuttipullost.

Tässä sairaalassa jonne nyt menen eivät suosittele tutin antamista, jotta imuote ei kärsi. Jos on oma tutti niin saa antaa mutta eivät suosittele. Lisämaito annetaan hörpyttämällä eli ei tuttipullosta imuotteen vuoksi. Ovat saaneet tunnustuksia imetysohjauksesta niin sen takia toimivat näin.

Itse olen tutin hankkinut ja keittänyt ja sitä aion käyttää mikäli vauva sen hyväksyy.
 
Eea
Meillä esikoinen hyväksyi tutin vasta parin kuukauden iässä. Jo sairaalassa hän sai lisämaitoa pullosta ja kotona huomattiin, että meinasi alkaa hylkimään rintaa. Pullon ja tissin välillä oli hankala tasapainotella, jompikumpi meinasi aina viedä voiton ja pullo hylättiin pitkäksi aikaa. 4-5 kk iässä oppi viimein syömään sekä pullosta että rinnasta.

Nyt ajateltiin mennä tilanteen mukaan. Jos vauva suostuu syömään pullosta ja rinnasta niin hyvä. Saa isä ja isosiskokin osallistua syöttämiseen. Mutta jos alkaa tissiä hylkiä saa pullo jäädä kaappiin. Tutin syöminen ei tissittelyyn esikon aikaan vaikuttanut mitenkään.
 
Suuret onnittelut jälleen!!!!!!!! :heart:
Päivässä tullut taas monta uutta vauvauutista!!

Joku (nimimerkki unohtu!) kyseli synnytyksen jälkeisestä aknesta. Johtuu hurjasta hormonimyrskystä, tasaantuu kyllä omalla painollaan, joten malttia vaan (Terveisin: ex-kosmetologi). Ei oo kivaa, mut ihan heti ei tarvi antibiootteja/aknetuotteita/tms hommailla. Toki jos häiritsee kovasti, niin voi käydä näyttämässä, mutta todennäkösesti ihan heti eivät esim. anna mitään lääkettä, kun tuo synnytys (ja raskaus ylipäänsä) tuppaa olemaan sen verran "tavallisesta poikkeavaa" hormonitoimintaa, joka puolestaan aiheuttaa ihon kukkimisen..


u & Liipukka 39+1 (höh, lukemiseen meni liian pitkään, niin poksuminen myöhästyi! Poksun silti! POKS!! :LOL:)
 
Nukutti tosi hyvin klo 4:n asti... Tunnin pyörin, mut unihan ei enää tullu. Nälkäkin on kaamee, mut pitää viel tovi odotella noitten tyroksiinien vaikutusta. Onneks mun kohdalla nää yöt ollu tosi vähissä, mut silti mieluummin nukkuisin vielä :)

Taas oli tullu vauvoja lisää, onnea kaikille!:flower:

Meillä meni turvakaukalokin uusiks :( Serkulta ostin edullisesti kaukalon ja tiistaina kun sitä lopulta alettii testaa ja asentaan autoon niin eihän se sinne istu mitenkään! Heiluu kun mikä ja tuli tosi "turvallinen" olo koko hommasta! No ei muuta kun puhelu kaverille jonka tarjouksen hylkäsin hetki sitten. Sillä onneks vielä tallella ja on sit sellanen isofix telakallinen! Onneks ensin ostettu oli käytännössä lähes ilmanen niin ei harmita niin paljoo :)

Eilen ravipalaverissa oli ukot sitä mieltä, et meille on tulossa poika. Alkaa epäilyttään taas, et pitikö lääkärin ultrassa näkemä sittenkään paikkaansa kun lähes kaikki on poika-mieltä:LOL: Tosin suurta vahinkoa varusteita ajatellen siitä ei tulis. Ei oo yhtään röyhelömekkoa eikä muutenkaan pinkkiä haalittu :) Maanantai aamuna kampaaja ja sen jälkeen saa tulla kumpi vaan mieluiten heti :):heart:

Salama 38+0:heart:
 
Täällä on yksi uneton myös. Viimeiset kaksi kuukautta yöunet on ollut tosi heikot. Korkeintaan 6 tuntia yössä unta, ja joka yö vähintään 2 tunnin herääminen väliin. Vessassa juoksuttaa ainakin 2 tunnin välein, parhaillaan tunnin välein.. Tämän yön saldo oli tosin jo huippu 2 tuntia unta koko yönä.. :| Epäilen kovasti, että meidän vauva taitaa valvoa synnyttyään yöt, kun minua näin kovasti valmennetaan yövalvomisiin. :O Tosin vauva on ollut tämänkin yön suurimmaksi osaksi masussa ihan hissukseen, tuleva äiskä vaan ei saa unta.. Taitaisin kuitenkin mielummin valvoa yhdessä vauvan kanssa, kuin yksin..

Mutta eilisen ihanilla muistoilla tässä vielä mennään. Olen saanut kunnian olla omissa vauvakutsuissani jo toista kertaa (eri kaveriporukat järkänneet) :heart: . Eilen ihanat ystäväni hakivat minut kotoa, kun olivat järkänneet yllärikutsut mulle. Ihania ystäviä, herkullisia tarjoiluja, pieniä lahjoja ja mikä parasta, sain ystävävieni tekemän kukkasen, jonka terälehdissä oli kirjoitettu minusta positiivisiä asioita. Kotona sitten mies sai kirjoittaa vielä kukan lehtiin omat näkemyksensä. Ihan kyyneleet tulee silmiin niistä kaikista ihanista sanoista. Lisäksi sain vielä ystäviltäni lupauksia siitä, miten he muistavat minua vauvan synnyttyä. Siellä oli pullakahvittelua, laatuaikaa ystävän kanssa, koiran lenkitystä, vauvan hoitoa, minun ulkoilutusta yms. Aivan mielettömän ihana ilta :)

Ihan noin yleisesti vielä, on todella ihana seurata kertomuksianne odotuksesta ja synnytyksistä. Tätä palstaa tuleekin seurattua aika tiiviisti näin yöaikaan :) Hienoa, että tälläinen on olemassa :kiss:

Miisu 38+3 sekä pieni maha-asukkimme :heart:
 
ps. näyttääkö edellinen kirjoitukseni teille kellon ajaksi 3.21? Meillä kello on jo kyllä 6.30.. kenenkähän päässä nyt viiraa :LOL:

Me lähdetään nyt koiran kanssa aamulenkille, kun vesisadekin tais just loppua. Että hyvää huomenta vaan kaikille aamun virkuille :)
 

Yhteistyössä