Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
vauvahaaveita Onnea poksumisesta! :) Saunomaan ja kävelemään niin saattais tulla poitsu ulos ;)

Käytiin tänään taas bilirubiini arvoja ottamassa. Laskeneet 262 ----> 201 ! Ihanaa! nyt ei tarvi enään käydä ottamassa verikokeita! <3 :D Painokin on taas noussut siitä 3162 g ----> 3445g. Ihmekkään että bili on laskenut ^__^ <3

Lumi ja poitsu 12 päivää :heart::heart:
 
Neuvola takana:

rv 41+0 (37+3)

paino : +560g/vko (+1,225g/vko)
RR: 148/97 - 142/94 (134/76)
pissa: prot: - Sok. ++ (puhdas)
hb : 137 (rv 30+2 mitattu 118)
sf : 32,5cm (34cm)
tarjonta : rt (rt)
sykkeet, liikkeet : ++ 140

Kaikki ok, paitsi verenpaine koholla...
Toipa oliki sit viimene neuvolakäynti pallomahana...torstaina on se yliaikasikontrolli sitten.
 
Sartsa83
Patience kiitos. :) :heart: ..voih! :'( Mä pelkään tota samaa NIIIIN paljon! Haluisin imettää ainakin sinne 3-4kk saakka ellen pidempäänkin, mut A. mun rintamaito ei riitä nytkään oikeen (kun vasta alkanu nousemaankin ja B. poitsu ei malta aina imeä rintaa kun on iso nälkä ja joutu tosiaan eroon musta heti päivä syntymänsä jälkeen, niin jäi se vierihoito kesken ja oppi sairaalassa tuttiotteen. :'( Oon ollu niin masentunu ton takia... tahtoisin niin kovin imettää!!!

Onnea minni tätäkin kautta!!!!! :heart::heart:

vauvis uskon että alkaa oleen tukalat oltavat ja usko loppumaan kesken ettei mitään tapahdu! Mutta ei se siellä enää kauaa pysy.. kyllä sä pian vauvan saat syliisi. :heart:

LumiPoni semmosia nuo isot poikavauvat on. ;) Syö paljon ja nukkuu päivät ja meillä ainakin sit valvoo yöt.. mikä tietenkin kiristää äidin ja isin hermoja, mutta minkäs teet. Toinen on vasta muutamia vuorokausia vanha. Kyllähän se tossa sitten tasottuu kun ikää tulee. :) Muutaman kuukauden iässä viimestää. :)

minni oh! Teilläkin on siellä helppoa tytön kanssa! Tuntuu että meillä vaan melkein valvoskellaan öisin. Nyt koitetaan pitää hereillä toista tässä illalla että sais yöllä vähän paremmin nukuttua.

Niin, mun piti tosiaan tänne kertoa noi mun synnytyksen kokonaiskestot jne... elikäs..

Synnytyksen kesto: 17h 45min.
Vaihe 1: 15h 34min
Vaihe 2: 1h 59min
Vaihe 3: 12min

Ja tosiaan lapsivedenmeno tapahtu 19.8.2010 klo 23, laatu oli rusehtavaa ja aikaa lapsiveden menosta syntymään oli 34h 33min, jonka takia sitten toisella oli crp:t koholla. : /

Mutta nyt toinen on terve! Ja me ollaan alettu kamalasti seurustelemaankin! :heart: Vaikka väsyjä ollaan niin silti tää on ihanaa!!! :heart:

Sartsa ja pikkumies 9päivää :heart:
 
Tosi kiva Minni kuulla, että teillä kaikki sujui noin hienosti! Onnea vielä kovasti! Sä sitten ehdit elokuun puolelle, toisin kuin mä : /

Ompas teillä söpö poju Sartsa. Niin miehekkään näkönen että :)

Meillä oli tänään neuvola. Sen piti olla ihan nopea rutiinijuttu niinkuin aina tähänkin asti mutta...
Rv 40+2 (38+6)
Painonmuutos/vko +1540g (Huh huijaa!!!) Yht. painonnousu 16,4kg!!! :ashamed:
Turvotus: ++ (++)
RR:122/80 ja 118/82 (107/68)
Pissa: puhdas (puhdas)
HB:118
SF:38 (36,5) (hoh, hoijaa, ei riittänyt käyrät enää)
Tarjonta:RT (RT)
Syke: 135 (130)
Liikkeet:+ (+)
Elikäs mun verenpaine oli koholla. Tai no toi nyt on vielä normaalin rajoissa, mutta mun aikaisempiin arvoihin verrattuna koholla. Ja sitten mulla on ollut niitä näköhäiriöitä (sirkkelinterä pyörii oik. yläkulmassa enkä näe silloin tekstejä), tajuton turvotus, nilkat kaksinkertaiset, nopea painon nousu, päänsärkyä ja mitäs vielä...no ei kai muuta, mutta noiden perusteella terkkari alkoi epäilemään raskausmyrkytystä. Hän soitti sitten äippäpolille ja pyysivät sieltä, että menisin käymään näytillä. Sain lähetteen ja menin. Otin kaverin mukaan, kun mies oli iltavuorossa. Menin ensin 30min käyrälle ja se oli kuulemma loistava. Mitattiin verenpaine ja nyt se oli 120/69. Pissa oli puhdas. Sitten pääsin vielä lääkärin juttusille ja hän teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni, kaulan pit. 1cm. Ultralla teki kokoarvion ja nyt oli 3080g. Silloin viimeksi 36+6 sanottiin lasketunajan painoarvioksi (joka oli lauantaina) 3500g. Oon ihan tyytyväinen, jos on oikeesti vielä noin pieni, olis ainakin helpompi puskea se ulos :) Eihän sitä tiedä, vaikka se viihtyisi siellä vielä sen vajaa pari viikkoa, niin ehtiihän sitä kasvaa. Mutta siis lääkärin mukaan ei ole aihetta epäillä raskausmyrkytystä. Toi verenpaine ei kuitenkaan oo vielä mikään huono. Mun kohdalla kuulemma sit alkaa olee epäilyttävää jos on tyyliin 150/90. Ja mitä noihin näköhäiriöihin tulee niin raskausmyrkytyksessä ne on kuulemma jotain ihme nokipilkkuja. Ei siis mitään sirkkelinteriä niinkuin mulla. Toi viittaa kuulemma enemmänkin migreeniin. Mutta ei mulla kyllä sitäkään ole, oon pärjännyt ilman särkylääkettäkin ton päänsäryn kanssa. Niin ja se päänsärkykin pitäis siinä myrkytyksessä olla tosi kovaa.

Mutta ihan kiva, että tuli käytyä tuolla, koska pääs kuulemaan ton alakerran tilanteen. Ja mikä tärkeintä tietysti, että kaikki oli hyvin!

Ollaankos me vauvahaaveita kanssa täällä enää kaksin jakautumatta? Mä oon varmaan sit vika meistä kaikista...noh, kyllä mäkin vielä joskus...

Elkku 40+2
 
khyllä minäkin täällä vielä könnään -ja pitkään :D ..ainakin tuntuu todella siltä ettei tämä oo täältä lähimpään kuukauteen tulossa mihinkään....

Sartsa haluun vain sanoa sulle tosta imetyksestä, että jos oikeasti tahdot sen jatkuvan niin yritä, jos saat pumppaamalla 50ml, niin lapsi voi imemällä saada vaik 120ml! ...koita taistella, jos siis kovasti haluat! Tokikin vauva kasvaa hyvin myös korvikkeella ja pärjää sillä mainiosti, on kokemusta molemmista :) Mutta siis vain sitä että jos maitoa kuitenkin tulee ja et tahtoisi lopettaa, niin jatka yrittämistä!! Meillä tyttö kun syntyi niin oli kans pari vrk lasten teholla ja sille laitettiin nenämahaletku, eikä sit syöny oikeen rintaa.. olin sitä mieltä että kun letku otetaan pois niin saa syötyä paremmin -ja niinhän siinä kävikin! ...vasta siis 3 päivänä sain alkaa kunnolla imettämään ja kun vain jatkoin niin kyllä se maito sieltä nousi! (eikä siis tarvittu korvikkeita) ..imetin 4kk asti täysin.
No tämä meidän poika ei mennytkään aivan kuten olin ajatellut, oli ihan erilainen kuin tyttö jo syntymästään, en meinannut millään saada syömään en rinnasta enkä pullosta, vaikka maitoa kyllä itellä riitti... Sittenhän meille selvisi että pikkuisella on pissatulehdus, joka oli sit syynä syömättömyyteen ja väsymykseen, eihän se jaksanut raukka kipeänä imeä mitään... Ja hänen kanssaan imetys ei sitten oikein alkanut eikä loppunutkaan...

Halusin vain kertoa, koska tuo pojan imettämättömyys harmittaa vieläkin, olisin niin kovasti tahtonut sen onnistuvan...nyt syytän siitä itteäni että en riittävästi yrittänyt... Tokikin siinäkin täytyy olla kohtuus kaikessa!!

hoh kun tuli selitystä :D ...toivottavasti ymmärsit kertomani oikein enkä pahoittanut mieltä tai saa aikaan paniikkia/stressiä, koska sitä en tahdo... vaan omalla kokemukselal vain että yrittää!! TSEMPPIÄ sinne :) Tärkeintä kaikessa että vauva kasvaa ja voi hyvin ja että sulla on itses kanssa ok mieli :)
 
Mies sitte joutu lähteen vielä töihin. Ja olihan sillä paska päivä eilen. Kumpiki ootettiin et tää syntyis aikasemmin mut koko loma meniki vaan odotteluun. Kävin tarkistuttaan lorahtelun ja ei ollu lapsivettä. Masennus iskee ja itku on herkässä.. Eipä sen kummempaa..

Rakkauspakkaus 41+4
 
Minä vielä myös olen täällä ilman vauvaa. :(

Tänää LA ja polikäynti.

Tapahtunutta siellä:

- Kohdunkaula vielä 2 cm
- Pää kiinnittynyt
- Lantiossa tilaa kovasti
- Kohdunsuu epäkypsä eli ei vielä laskeutunut tarpeeksi, kun ei ole ollut supistuksia jne..
- Painoarvio 3,7 kg
- Verenpaine ok
- Pissa ok
- Kaikki muuten ok

Masennus tuli, muutenkin ollu viime viikko masentavaa ja sellasta ihmeolotilaa..itku tulee vaan ja on todella herkkä. Sitä jotenkin nyt tajuaa, että vauva tulee ja on sitä jo ikävä. Pelottaa se, että jos menee paljon yli ja jos on se leikkaus.

Minnille paljon onnea tytöstä, ihanaa <3

Kaikille voimia ja jaksamista,
Tuikku ja Masulainen 40 + 0 <3
 
Ja tää kuulostaa tyhmältä mut välillä mua huolestuttaa ku tää riehuu tuolla mahassa ku hullu!! En ymmärrä miten se mahtuu ja miten se voi potkia niin voimakkaasti.. Välillä mietin et onkohan se sairas ja saa jotain kohtauksia ku niin sätkii tuolla.. Tyhmä minä.. mutta kaikkea sitä pelkää..
 
Kiitos onnitteluista :)

vauvahaaveita mullahan oli ja viimisellä neuvolakäynnillä paineet vähän koholla, tiedä sitte jos se vaikka olis enteilly synnytyksestä. Onneks sullakin loppuu kuitenkin toi puuduttava odotus viimeistään tällä viikolla! :hug:

Sartsa pitikin mennä sanomaan! :D Eli viime yönä herättiinkin sit puolentoista tunnin välein syömään! :D Silti en koe olevani mitenkään erityisen väsyny, ehkä kun nukahtelin sitte siihen tissittelyyn itekkin.
Ihanaa, että Pähkinä on saanut nyt terveen paperit! :heart: Ja nytkös se jo on alkanu seurustelemaan, oi että ootan sitä aikaa! :)

Elkku en pysty itekkään vielä käsittämään, että tyttö syntyi jo! Olin oikeesti niin asennoitunu sinne syyskuulle, että tuntuu ihan epätodelliselta! ..Ja alkuun meni aikaa että tajusin Minin olevan tyttö, mulla kun oli niin poikatunne :D Enkä siis mitenkään pettynyt ollut todellakaan, salaa toivoin enemmän tyttöä, mutta en oikein uskaltanu sanoa sitä ääneen kun olin niin varma tän olevan poika :D
Huh, kun alkuun pelästytti että teillä olis myrkytys ollu! Onneksi ei! :) Ja varmasti oli kiva kuulla toi alakerran tilanne :) Voimia sinne, toivottavasti saisitte oman pikkusen jo maailmaan! :heart:

Rinsessapa :hug: mulla oli ihan samallainen olo viime viikolla! Ja pelkäsin silloin jo, että masentuneisuus ei mee ees ohitte kun vauva syntyy, mut onneks se pelko oli turha! Koita jaksaa!

tuikku :hug:


Käytiin tänään neidin kanssa ekaa kertaa pienellä vaunulenkillä! :) Taidettiin vaan topata Mini vähän liikaa, koska pieni oli ihan hikinen kun tultiin kotiin :D Ehkä tässä vielä opitaan vähän paremmiksi äitiksi ja isiksi ;)
Ja voi että mua ihan oksettaa mun tissit! Nää on ihan kaameen isot, varmaan jotain kokoa Ö! Maitoa multa tulee vaikka muille jakaa! Että sen puoleen täällä menee ihan hyvin. Tahtoisin jo kovasti lähteä ostamaan askarteluvälineitä ristiäiskortteihin. Ei vaan viiti, kun sit jos tytölle tuleekin sillävälin nälkä. Ehkä maltan siis oottaa vielä sen muutaman viikon, että voin ottaa typyn mukaan :) Ristiäiset meillä on 17.10 ja oon suunnitellu jo lähes kaiken valmiiksi :D Nyt tekis mieli tilata netistä kaikkea vaaleenpunasta vaatetta....

Minni ja Mini-neiti 5 päivää :)
 
Mulla esikoinen alko tuleen rv 41+2 (synty 41+3) Joten jos tää herra ottaa mallia siskostaan nii huomena lähtis synnytys käyntiin:D

rinsessapa täällä saa kans ukko tommosia rytinäkohtauksia välillä...kun ei oo viel kiinnittyny/kunnolla laskeutunu nii pääsee viel liikkuun ja ojenteleen=)

minni kiva kuulla että siel menee hyvin, ja ulkoilemaanki on päästy:heart:
 
Täällä kirjottelee hieman väsynyt äiti kun poika on ruennut sitten yöt valvomaan..viime yönäkin 23.30-03.30 valvottiin pojan kanssa ja sitten muutenkin syö 1½ tunnin välein niin tuntuu että ei kerkeä edes nukahtaa kun pitää jo heti ylös nousta. mutta yritetään nyt päivällä pojan kanssa seurustella ja valvottaa hieman mutta hyvinhän tuo on taas koko päivän nukkunut nytkin on nukkunut yli 4 tuntia yhdellä 10minuutin herätyksellä.. Ja tuo poika syö muutenkin ihan kauhean paljon!yöllä saattaa syödä ensin molemmista tisseistä ja sitten vielä 50-100 milliä korviketta??en tajua mihin se saa maidot mahtumaan.mutta hyvähän se on että kasvaa.. Nyt tässä ajattelin että yritän antaa pelkästään tissistä päivisin ja sitten yöllä/illalla annan korviketta että nukkuisi vähän pitempään.mutta pitää ajatella positiivisesti että ei tätä toivottavasti enää pitkään kestä. Ajattelin kyllä tällä menolla rueta antamaan perunaa vellin muodossa jo 3 kuukauden iässä jos ei rupea sitä ennen maidon avulla nukkumaan. Mutta tänään olen kyllä miettinyt että heräileeköhän poika välillä senkin takia kun haluaa läheisyyttä kun välillä herätessä ei syö tissiä kun 5-10min.ajattein ostaa kantoliinan että saa poikaa siinä päivällä kannella että saa läheisyyttä.

Mulla on nuo tissit kanssa ihan jumalattoman isot!kohta on isommat kun pamelalla. kaikki paidat kiristää tissien kohdalta. mutta silti välillä tuntuu että maitoa ei tule yhtään ja kohta huomaatkin että paita on ihan märkänä kun niin valuttaa..

Olis kiva jos kaikki äidit saisi ensimmäisen vauvan synnyttyä kätilön kotiin pariksi viikoksi nin se vastaisili aina kaikkiin kysymyksiin ja vähän auttelisi jos on ongelmia:D

Mutta onneksi minun äiti haluaa ihan mielellään hoitaa poikaa.tänäänkin menin sinne siksi aikaa kun mies oli koulussa nin sain itse nukuttua pari tuntia.

Meillä on nimiäiset tuossa 10.10 ja olenkin jo kutsukortit tehnyt melkein ja pidetään ne miehen vanhempien luona niin jospa se anoppi tekisi pullaa tai kakkua sinne..toivossa on hyvä elää..

Marakatti ja Mikael 25 päivää:heart:
 
Onnea ja tsemppiä Rinsessapa ja vauvahaaveita!!! Mulla oli viime yönä semmosia harjotussupistuksia, ei kipeitä, semmosta menkkakipua. Mutta on sekin jotain, kun ei oo ollut pitkään aikaan mitään tuntemuksia! Illalla oli myös jotain erilaista mahakipua mitä ei oo koskaan ollut. Mut sit huomasin illalla myös, et vauvan potkut tuntu vas. puolella, kun AINA on tuntunu oikealla. Sama juttu aamulla. Ja hikka tuntu alhaalla oikealla, kun aina on tuntunut vasemmalla. Mitenhän päin se on nyt oikein kääntynyt siellä...

Elkku 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Rinsessapa onneaaaaaa! :heart: :heart: Onkohan siellä jo vauvakin maailmassa? :)

vauvahaaveita toivottavasti ei loppuis! Oliskin kiva, ettei käynnistää tarvis :) Mutta viimeistään huomenahan sitten käynnistetään, eiks je? ;) Ja samahan se on tässävaiheessa, että miten sen vauvan saa, kunhan vaan saa!!

Elkku oi, kuulostaapa oudolta, mutta voihan toikin olla joku merkki? :whistle: Musta on niin kivaa, kun kohta meillä kaikilla on jo vauvat! :heart:

marakatti :hug: Hyvä, että äitis auttaa! Pakkohan ihmisen on nukuttua saada! Varmasti tosi rankkaa :( Toivotaan, että sais ees korvikkeella nukuttua yön :hug:

Meillä on tytöllä alkanut toinen silmä vähän rähmiä :( Ei mitenkään pahasti, mutta kuitenkin, harmittaa kun ei tahtois oman pienen joutuvan kärsiä mistään.

Minni ja Mini 6päivää :heart:
 
Rinsessapa Nyt se aika sullkin koitti! Ihanaa :D Paljon voimia synnytykselle!
vauvahaaveita Jos ne on pirun kipeitä niin synnytys pitäis olla lähellä :D jännää. kohta kaikki on synnyttäneet ^^
minni Kyllä rpes naurattaa tuo sun yks komma "Ja voi että mua ihan oksettaa mun tissit! Nää on ihan kaameen isot, varmaan jotain kokoa Ö!" :D Sama on täällä. Isot tissit ja maitoo tulee kauheesti. Meijän poitsu kun lopettaa imemisen niin sitä joko ruiskuu tai valuu pitkin vartaloo :whistle: Välillä pumppaan vään maitoo pois että ei tuntuis niin täydeltä. Yöks on hyvä säästää maitoo tuttipulossa kun sen voi nopeesti lämmittää vesihauteessa ja syöttää vauvalle ja sit pääseekin nopeesti taas nukkumaan :D

Noista ristiäisitä, mä jo varasin meijän poitsulle ristiäispäivän ^^ Lokakuun 2 päivä. Ja ristiäis kortitkin tilattiin netistä, laitettiin poitsun kuva siihen korttiin, tuli tosi hienoja! :D Nyt en malta oottaa milloin saan ne :))

Lumi ja poitsu 2 viikkoa :heart::heart:
 
Täällä vielä.

Mullakin oli viime yönä sellasia erilaisia polttoja aika pitkään. Sitten kuitenkin nukahdin ja nukuin klo 14 asti. :D Ei ole jatkunu sitten päivällä tuo polttelu, mutta outoo tuntemusta alhaalla on. Toivotaan. :) Jotain nestettäkin tuli hieman, sellasta valkovuodon ja liman tapaista, josko sitten ois se tulppa. Tiedä näistä, hulluksi tulee.

Tein omenapiirakkaa ja yritän muuten ottaa rennosti, kun tässä on 6kk ainakin touhuttu yhteen putkeen koko aika jotain, en oikein osaa olla vaan.

Eli meitä täällä sitten vielä muutama on ilman vauvaa. Tsemppiä kaikille. Itsee jännittää synnytys ja se kuinka paljon itken, kun vauva syntyy. <3

Tuikku ja masulainen 40 + 1 <3
 

Yhteistyössä