ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Huomenta!

Heräsin sitten klo 5 kun koko selkä oli aivan jumissa. Parin tunnin venyttelyn ja kävelemisen jälkeen pystyn taas elämään. Vasen käsi on edelleen täysin puutunut ja lapaluun ympäristö tulessa. Haluan syödä kunnon särkylääkkeitä ja lihasrelaksantteja enkä mitään Panadolia :kieh:

Menen lämmittämään taas kerran kaurapussin. Onneksi joku viisas viisas ihminen on keksinyt sen!
 
Pörröpää
Ihanaa, nukuin jopa 3 tuntia heräämättä!! =) Onpas pirteä olo! Eilen kirjoitin, että vauva on ollut tosi hiljainen, huolestuin jo kun tuntui ettei liikkeitä ole juuri ollenkaan! Laskin illalla ja yöllä liikkeitä, hyvin kyllä tuli 10 liikettä tunnissa, mutta jotenkin huolestuttavaa kun on liikkuvainen tapaus! Nyt käy masussa semmoinen myrsky, välillä tuntuu että puskee itsensä tosta nahkan läpi! :heart: Eli liikkeet taas mallillaan!! =)

Seriina; mulla on kans öisin tuota vihlomista, kyljen kääntö on aivan työn ja tuskan takana!

Mukavaa sadepäivää kaikille!!
 
zamppa
Huomenta!
Tunti sitten oli pakko könytä sängystä ylös, kun en varmaan ole nukkunut ollenkaan selkäkipujen takia. Voi että kun sitä toivoo jakautuvansa, josko nuo selkäkivutkin sitten hellittäisivät.
Mieskin lähti jo golfaamaan samoihin aikoihin kumn itse nousin. Valittanut koko viikon, kun ei ole päässyt kentälle niin menköön nyt sitten kun ei tiedä koska seuraavan kerran on mahdollisuus.
Mieskin alkaa olemaan jo kärsimätön vauvan tulon suhteen ja jaksaa jatkuvasti kysellä että supistaisko edes vähän jotta näyttäisi alkavalta synnytykseltä. On kuulemma lukenut kaikki vauva lehdetkin jo moneen kertaan vessakäynneillä, että varmaan osaa sitten kaiken ja nyt valittaa kun ei ole enää mitään luettavaa.
Eilen oli kyllä niin väsy päivä mutta mies sentään toi kukkia, jotka sai mielen hiukka korkeammalle... kun niitäkään ei turhan usein saa. Tänään todennäköisesti tiedossa entistä väsyneempi päivä, kun tuntuu että silmät ei meinaa millään pysyä auki mutta kun ei nukkumaankaan pysty :x .

Sateista asunnuntaita vaan kaikille ja onnittelut jälleen uusille äideille!!

zamppa 39+4
 
Tässä vain pikaiset kuulumiset. Sain vielä näin viime metreillä mahataudin. Olen ollut koko viikonlopun sen kourissa! Ihka ydistelmä: loppuraskaus ja mahatauti! Monta viikkoa olen toivonut että synnytys käynnistyisi ja nyt vaan toivon ettei synnytys vielä käynnistyisi. Niin ne asiat saattavat keikahtaa ylös alas. Seuraava pelko on että mies saa myös taudin eikä pääse synnytykseen. Tai kun vauva on syntynyt, niin päästävätkö kotiin jos meillä jyllää mahatauti. Vauvan terveys on tietysti tärkeintä mutta tuo sairaalassa olo on mulle tervanjuontia. Meinaa masennus siellä iskeä.

Nyt täytyy kellahtaa pitkälleen kun tuntuu että päässä heittää. :wave:
 
Enkä muista että koko raskaus aikana olisi ollut näin kipeä/jumissa :kieh:
Päätä särkee myös pikkaisen!! |O Varmaan pakko ottaa särkylääkettä kohta jos se vaikka helpottaisi...yöllä kuuntelin kuuden aikoihin kun alkoi vettä satamaan!! Koko yön olen heräillyt ei ole saanut kunnolla nukuttua!! |O :/

Koti pihalle kun menee niin naapurit ihmettelee miten vielä olet kotona luultiin että olisit lähtenyt jo :headwall: Sama kuin olisi minusta kiinni :kieh: Ihan kypsä olen jo ja valmis synnärille!!!

Yksi iloinen asia tapahtui viime yön aikana tyttö oppi yö kuivaksi!!! :D :D Vihdoin ja viimein!! Ajattelin että se olisi ollut jopa vaikeampaa ja en ole saanut aikaiseksi aloittaa :ashamed:

Tuntuuko muilla liikkeet huonommin??? :| Tuntuu että vauvan liikkeet tuntuu tosi vaimeasti ei samalla tavalla kuin aikaisemmin?? :/ Liikkuu kumminkin kun vähän herättelee mutta liikkeet kadonnut? :eek:

Ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: :heart:
Ihanaa kun niin moni on jo saanut vauvan!!!
Varmaan Tuleva Mamikin on jo tosi toimissa!!! :D

Bebes & Muru 38+4 :heart: <--näin pitkälle päästiin mekin!! Varmaan menee ylikin :LOL:
 
Bebes: Täälläkin tuntuu liikkeet vähentyneet huomattavasti.. Ja joskus kun yrittää herätellä, voi mennä jonkin aikaa ennenku reagoi. Mutta sydänäänet oli ok tiistaina, joten luotan, että kun jotakin aina välillä tuntuu, niin kaikki hyvin!

Th epäili etten tulis enää tiistain synnytystapa-arvion jälkeen kotiin, vauva kuulemma jo lähtöasennossa, mutta miksipä ne mut sinne sisään ottas.. Ei siis mitään merkkejä synnytyksestä! Toivon vaan, että se sitten alkaa kertaheitolla eikä menis hirveenä yli. Saa nähä.. Eilen kierrettin päivä asuntomessuilla (oli kuuma!) ja yömyöhään asti vielä kavereiden tupareissa, eikä tullu koko päivänä yhtään supistusta!

Mutta mukava on lueskella, että muillakin samoja vaivoja (turvotusta & tuskasia öitä) Ehkäpä tämä tästä..

Veera 37+5
 
täällä yllättävän hyvin nukuttu yö takana. tosin aamusella supisti tosi tosi kipeesti ja olin jo ihan jee et nyt alan kellottaan, mut loppu sit taas ku seinään. :) mies lähti kavereiden kanssa huvipuistoon ja mä täälä yksikseni sitte sunnuntaipäivää vietän. :p
olo on jotenki unista huolimatta ihan nuutunut... ei jaksa tehdä mitään tai oikein keskittyäkkään mihinkään. viimeyönä unissani olin kyllä synnärillä ja hyvällä tyylillä sielä supisteli, mutta äkkiä sitte olinki hississä jonkun terrori-porukan kanssa ja heräsin. et semmosta..

koitetaas jaksaa vielä.. :)

-yopa ja pellervo 39+0-
 
Tasan 40. Eikä mitään merkkejä synnytyksestä... :headwall: Voisko joku kertoa tolle mun kyytiläiselle et vuokrasopimus alkaa ihan tosi olla jo lopussa!!! :attn: Että hyvin menee mutta menkööt!!!

Tea ja Kuriton PoikaniTarmo 40+0 :heart:
 
Heips!

Onnittelut jälleen vauvautuneille :flower:

Täällä takana taas hyvin nukuttu yö,yksi vessareissu katkaisi.
Ei supisteluja,hiukan masua puristelee ja kivistelee muttei voi supistuksiksi kutsua.Kävely on muuttunut hankalammaksi parin viime päivän aikana.

Huomenna sitten kontrolli äippäpolilla,jännittää,toivottavasti jotain toivoa antaisivat...

Olen niin kyllästynyt kaiken maailman kyselyihin voinnista ja ihmettelyistä kun ei jo synny.Ja kypsä koko oloon,eilen jo manasin että miksi ylipäänsä suostuin enää lapsen tekemään,just kun kaikki alkoi helpottaa esikoisen kohdalla.Ehkäpä kuuluu normaaliin tuskaisuuteen tässä lopussa :)

No,jaksuja kaikille ja sori valitus!

herkku1 ja juniori 41+4
 
Täällä tänään ei yhtäkään supistusta, mihin ne nyt hävis, eilen vielä supisteli :headwall: ja taas hellettä luvattu, oikein kun kiusalla meille jotka ollaan viimeisillään |O oon käynyt nyt parina iltana n.1,5 kilsan lenkin ja aion käydä jatkossakin, jospa kävely vähän vauhdittaisi asiaa :kieh:

nanna ja vauva 39+3
 
Huomentapäivää!

Kiitoksia thelen mieltä rauhoittavista vastauksista :)

Täällä siivoskeltu tänään, käyty myös läpi jo hankittuja vaatteita, kokoja yms., että mitä otetaan käyttöön kun tullaan laitokselta. Olinkin jo ihan unohtanut mitä kaikkea ihanaa sitä on tullut ostettua ja saatua. Kyllä on pikkuisella hyvä läjä vaatteita! Vielä kun ne tuosta pesaisisi ja saisi raivattua vaatekaappiin hyllyn vauvatavaroille niin olisi hyvä.

Taas on herännyt muutama (typerä?) kysymys. Tuo synnytystapa-arvio. Pitääkö sellainen itse vaatia vai otetaanko se puheenaiheeksi neuvolassa? Tekeekö sen lääkäri vai th? Sama juttu kokoarvion kanssa. Mulla oli normi käynti viikko sitten, katsottiin että on varmasti kääntynyt ja kaikki ok, mutta kun kysyin lääkäriltä että voisko se kertoa vähän osviittaa kaverin koosta, niin ei se sanonut mitään, ihan kuin ei olisi kuullutkaan.

Jouduin käymään Naistenklinikalla rv 20, oli kamalat kivut vasemmalla puolella vatsassa ja selässä, en voinut edes hengittää saati kävellä kunnolla, menin omalle tk-lääkärille, ja se marssitti mut Naikkarille kun ei löytänyt koneeltansa vaihtoehtona Kättärin päivystystä (oli fontti liian iso eikä osannut käyttää scrollbaria - itku meinasi tulla, mutta hei - kyllä ne lekurit tietää parhaiten). Ne nauro mulle Naikkarilla kun kerran olin jo Kättärillä käynyt kummatkin ultrat suorittamassa. Niin, juu. Syy miksi minut lähetettiin Naikkarille; suljetaan pois kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus. Mä olin ihan huulet pyöreenä; "Anteeksi kuinka?". Kuitenkin kummatkin ultrat ollu ok, ja eiköhän Pikku-Pekka olisi alkanut aiheuttamaan vaivaa jo hiukkasen aiemmin kun viikolla 20+5 jos olisi ollut ulkopuolinen... Noh, pointti tälle kaikelle on siinä että Naistenklinikalla arvioivat ultran avulla silloiseksi painoksi 544g. Eli tehdäänkö kokoarvio juuri tuolla metodilla? Koska ei mulla ainakaan ole enää lääkäriaikaa ennen laskettua aikaa...

Ja synnytystapa-arvio, tehdäänkö se jos menee yliaikaiseksi vai jo aiemmin? Ymmärtäisin että nämä kaksi asiaa kulkevat käsikädessä, lapsen mahdollinen koko ja juuri siitä johtuva spekulaatio parhaasta synnytystavasta.

Ehkä ne katsoo terkkarilla että ei sellasta mulle tarvii tehdä; oon 187cm ja 115 kg - luulisi että mahtuu vaikka minkä kokoinen ulos, vaikka tiedän ettei mun ulkopuolinen lantioni koko määrää synnytysteiden kokoa. Eihän näitä voi ensikertalainen tietää... *huokaus*

Niin, ja voisi nyt kyllä tulla jo kunnon ukkonen, eihän tätä trooppista ilmastoa kestä kukaan!!

Kirvash ja Pikku-Pekka 37+4
 
:flower: Lara83 ja tsuna onnea molemmille prinsessoistanne! :heart: :heart:

hipsu07 hurjalta kuulosti synnytys, mutta onneksi kaikki on nyt lopulta hyvin. ihania hetkiä vauvelin kanssa.

pihlajanmarja kiva että poika on jo kunnossa ja pääsi äipän hellään huomaan.

monella kuulostaa olevan selkävaivoja. ikävää, ihankuin liikkumien olisi tarpeerksi vaikeaa muutenkin.

omasa navassa ei edelleenkään suurempia edistymisen merkkejä. nyt alkaa mulla se tuskastuminen lähestyä. appiukolla on tiistaina 60-v synttärit, jospa vauva haluaa olla synttärilahjana =) haaa haa en jaksa uskoa kohta enää, että syntyy ollenkaan... olo on onneksi itellä hyvä, ei tätä oottelea muuten varmaan jaksaisi. olen jopa pari yötä nukkunut kuin tukki, hyvät unet onkin mun viimeinen oljenkorsi, tyyntä myrskyn edellä.

naapurit tuli justiinsa kahveelle. täytyy lopetella.

helleterkut täältä kaikille!

jari-maija 41+0
 
synnytystapa-arviosta mulle ainakin tuli yllättäen vain aika keskussairaalaan nimellä "vastaanotto" ja kun neuvolasta kyselin että mistä mahtaa olla kyse, niin th sanoi sen olevan kys. asia. viikkoja oli silloin 36+5. mulla kätilö ensin mittaili vauvaa ultralla jonka jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja ilmotti, että mahtuu syntymään. luulen, että asia on aika paikkakunta/sairaanhoitopiiri kohtainen, kun esim. kaveri keski-suomessa ei ollut saanut synnytystapa-arviota ja mulle täälä keski-pohjanmaalla aika tuli kysymättä/tietämättä edes asiasta.. varoista tieten kaikki riippuu.


Kirvash kysäise asiaa neuvolasta ja sano että haluat sen! vie asiaa eteenpäin niin kauan, että tottelevat..
ei väkisin vaan väsyttämällä. :D


-yopa ja pellervo 39+0-
 
Kirvash synnytystapa-arviosta: Täällä Kotkassa sitä ei tehdä, jollei äiti ole huomattavan lyhyt tai muuten toooosi kaponen. Joten mitenkään rutiinisti sitä ei tehdä. Mie esim. olen normaalisti 165cm ja paino +-50, niin ei mulle esikoisesta tehty. Kuten ei tietenkään nytkään.

Tässä raskaudessa ainoastaan vauvan kasvua seurattiin KOKSissa rv 33 ja 36 ultrilla, kun mulla sf-mitta oli kasvamatta lähes kaksi kuukautta.

Taas ollut kauhea päänsärky. Onneksi sain nukutta parin tunnin päikkärit, mutta äsken sain jotain näköhäiriöitä. Täytyy soittaa äippäpolille, kun aiemmin jo raskausmyrkytystä epäiltiin. Neuvolantätsy sanoi, että jos näköhäiriöitä, niin soitto KOKSiin.

-Capri ja Tiiitiäinen 38+3-
 
Onnea taas uusille vauvautuneille :flower: :flower: :flower: !

Ja Kirvash, tervetuloa minunkin puolestani mukaan! Kyselin kanssa tuosta synnytystapa-arviosta noilla 37-viikon paikkeilla ja ainakin meidän neuvolassa tarkkaileevat tilannetta koko ajan automaattisesti. Eli jos ei mitään erikseen mainita tai lähetetä arvioon, niin kaikki on silloin kunnossa :) . Sama juttu kokoarvion kanssa. Meidän kokenut neuvola-kätilö on kyllä arvioinut vauvan kokoa tuntumalla neuvolassa ja on kuulemma keskikokoa. Joten varmaan lähetettäisiin varsinaiseen kokoarvioon, jos olisi aihetta epäillä ylisuureksi tms.

Omaa napaa: Neljättä päivää mennään yli lasketun ajan, eikä mitään oireita edelleenkään :headwall: . Pikku hiljaa alkaa rassata tää odottelu - ja helle! Onneksi nyt sataa - eipä olis uskonu, että tänä kesänä siitäkin voi olla iloinen :p . Kaikki ne kuuluisat kolmet s:t on kokeiltu, eikä mitään lupaavaa. Kovia liitoskipuja ja vihlontaa edelleen, pari satunnaista ei-kivuliasta supparia - siinä kaikki. Noh, ehkä tää tästä.

Istukan rappeutumisesta: Alkaa jo nää yliaikaispelot kummitella mielessä: Voikohan mistään päätellä, alkaako istukka rappeutua jossain vaiheessa, kun menee yliaikaiseksi? Sydänäänet oli onneksi hyvät viimeksi ja liikkeitä tuntuu päivittäin (tosin vähemmän kuin ennen). Onkohan silloin kaikki siis ok?

Onkohan Tiki (vanha piiniskaverini lapsettomuuspuolelta) päässyt jo tositoimiin, kun ei ole muutamaan päivään kuulunut :wave: . Jaksuja kaikille isomassuille elokuun tropiikkiin B) !

- Hiiru - rv 40+4
 
Kirvash

Synnytystapa-arviota ei PK-seudulla tehdä automaattisesti ensisynnyttäjille, ilman "syytä epäillä ettei mahdu alateitse"-ajattelua. Itse jouduin siihen tässä raskaudessa synnytyshistoriani takia, eli yksi alatie ja yksi sektio. ( ikäänkuin tuo hätäsektio olisi paikat kuronut umpeen tms). Arvio oli käynti NKL ä-polilla, jossa lekuri ultrasi ja teki sisätutkimuksen sekä kysyi " millä mielellä olet tulossa synnyttämään": :)


Esikoista odottaessa minäkin olin kuutamolla ja luulin, että kaikken naisten vehkeet tutkitaan ultralla ja röntgenillä ennen synnytystä sen takia,e ttei vauva mahdukaan. Kyllä ne yleensä mahtuu, siis todellakin 98%tapauksissa ( jos äiti on normaalikokoinen ja sinähän olet).


Omaa napaa.
Yö vietetty lasten huoneen lattialla patjalla sepposen selällään olevan oven luona. Alakertaan ei saa läpivetoa ( tai saa,mutta kissat karkaa metsästämään ja naapureilta noottia tulloo) joten yläkerta on hirveän kuuma. En silti viitsi valittaa helteestä, kun muistan vielä kesän 2002 kun odotin ekaa. Silloin oli kuuma.
Ajatelkaas kuule, että nyt meidän ei tarvi sentäs pukea päälle suuria mammatoppahousuja, mammatoppatakkeja, eikä kaikkia lapsiakaan toppavehkeisiin! Kyllä kesällä on kivempi odottaa ( ainakin luulen, koska en saisi nyt edes talvikenkiä kiinni).
Supistustilanne nolla , flunssatilanne sata.
 
Ensiksikin isot onnittelut kaikille vauvan saaneille :hug: On ollut ihana myös lukea synnytyskertomuksianne, kiitos niistä!

Itselläni ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä, mitä nyt vihlontaa ja tunne, että joku yrittää porautua alapäästä ulos. Supistuksia en ole tuntenut eikä vauva ole suuremmin laskeutunut saatikka kiinnittynyt ja rv on nyt 39+3. Olo alkaa olla huomattavasti tukalampi ja varmasti myös vaavalla, sillä ei tunnu olevan enää paljon tilaa liikkua mutta myllää silti ja se alkaa tuntua jo kipeältä. Muuten koko raskaus on sujunut hävyttömän hyvin ilman mitään ongelmia.

Kummallista miten mieli muuttuu synnytyksen suhteen. Olin aiemmin kauhuissani ja mietin jo miten tulen ikinä selviämään alatiesynnytyksestä, toivoin jo saavani sektion. Nyt kuitenkin odotan jo synnytystä ja olen päättänyt rauhallisin mielin ottaa mitä eteen tulee, eihän tässä muu auta B)

Minulla on vähän tyhmä ajatus pyörinyt päässä: kun terkka sanoi, että jos synnytys käynnistyy vesien menolla, niin sairaalaan täytyy lähteä kylkiasennossa, mikä on erityisen tärkeää kun istukka on niin alhaalla. Kamala, jos sattuisikin niin, että vedet menisi kaupungilla tms. julkisella paikalla. Onko kenellekään sattunut niin? Miten olette toimineet? Huvittaa ajatus heittäytymisestä kylkiasentoon jossain torilla tai kaupassa ja tilailla siinä sitten kyytiä :LOL:

Kirvash: Minulle on tehty synnytystapa-arvio istukan takia. Muuten ei KYS:lla ainakaan rutiinisti kaikille tehdä jos ei ole jotain erityistä syytä. Tai en tiedä jos välttämättä haluaisi ja onko eri neuvolan toimipisteiden välillä eroa.

Thelen: Minäkin mietin juuri tuota, millaista olisi odottaa talvella kaikkien toppavaatteiden kanssa. Nautin kesästä ja näistä vähäisistä helteistä täysin siemauksin, näitä kaipailee kummasti ensi talvena kun pakkanen paukkuu ja on pimeää.

Hyvää vointia ja voimia synnytykseen kaikille :heart:
Vompatti 39+3
 
Täällä olotila alkaa vähitellen helpottamaan. Tänään olen ripuloinut vain pari kertaa. Pahinta tässä mahataudissa oli kovat vatsakivut. Tuntui kuin tulisilla pihdeillä olisi väännetty mahaa. Täytyy kyllä sanoa että pahin mahdollinen ajankohta tälle taudille oli. Moni asia mutkistuu, jos useampi meidän perheessä sairastuu tähän. Toivottavasti menee ohi ennen tiistaita, jolloin eka yliaikaiskontrolli Kysissä. Vauvan tilanne on hieman huolettanut kun koko viikonlopun aikana tosi vähän mennyt kiinteitä alas ja nesteitäkin vain kohtalaisesti. Vauva on kyllä liikkunut hyvin, joten sen puoleen ei hätää. Tänään piti varmistaa ja soitin synnytysosastolle. Sieltä vain rauhoittelivat ja toivottivat tiistaina tervetulleeksi. Eivät varmasti halua mahatautista sinne tartuttamaan koko synnytysosastoa!

Niin se on muuten kesä mennyt. Huomenna alkaa pojalla koulu. Ei ole poika kyllä kovin mielissään. Olisi varmasti mukavampi jatkaa lomailua. Äkkiä se rytmi palautuu ja muistuu mieleen miten kiva on nähdä kavereita joka päivä koulussa. Jos nyt oppitunnit ei hänestä niin mukavia olekaan.

Täytynee jälleen käydä vaakatasoon lepäilemään. :wave:
 
Heipä hei! Yhtenä kappaleena ollaan ja varmaan vielä pitkään, mutta eipä siitä sen enempää B)
Kuuma... en tykkää yhtään.

Asiaan.. Synnyttäneiltä utelisin vauvan liikkeistä synnytyksen alkaessa, tuntuuko siis ihan yhtälailla vai väheneekö? Ja voiko vauva liikkeillään sitten puhkaista kalvot? Että tälläisia mietin sit tänään..

Te jotka aiotte käyttää ä-pakkauksen laatikkoa ensi sänkynä, niin kuinka olette/meinaatte laatikon "pedata", mitä boksi siis valmiina sisältää
=) ?
 
Sunnuntai-iltaa!

Tänään sitten tulee mittariin tasan 41 viikkoa, ja edelleen hiljaista on tuo synnytyksen käynnistyminen. Parin päivän ajan toivo oli korkeammalla, kun tunsin ylipäänsä jonkinlaisia supistuksia (ei tosiaan mitään kipeitä edes) mutta eipä tuo ole taas tänään supistellut edes harjoitusmielessä koko päivänä. Vointi on edelleen ok, joten mikäpä tässä sitten toisaalta odotellessa.

Edie: onpas kurja juttu että mahatauti vaivaa :( . Pikaista paranemista sinulle ja toivotaan, ettei tartu muuhun perheeseen! :hug:

bebes: Myös minun massussa nuo liikkeet ovat vaimenneet muutaman viikon takaisesta tilanteesta. Lienee kai ihan normaalia näin loppupuolella.

herkku1: Tsemppiä huomiselle!

Kieltämättä kovasti lohduttaa että täältä pinosta löytyy kovasti kohtalotovereita, aika monella näyttää tuo vauvan syntyminen painuvan yli lasketun ajan. Yritetäänpäs akat kestää nämä viime hetket kunnialla loppuun :D!


inom 41+0
 
Zamppa: loistava idea viedä vauvalehdet vessalukemiseksi miehelle. Toteutan sen heti :)

Bebes: Liikkeitä tuntuu paljon vähemmän ja ne ovat tosi rauhallisia. Tosiaan taitaa tilanahtaus vaivata.

Laitoin pahvilaatikon pinnasängyn sisään ja levitin pellavakankaan laatikon reunojen yli. Päälle laitoin patjan lakanoineen niin kangas pysyy hyvin paikoillaan.

Selän vasenpuoli edelleen jumissa ja vasemman käden minetön&pikkurilli melkein tunnottomat. Huomenna menen käymään lääkärissä jos sama homma jatkuu! Huomenna tulee täyteen rv40 eli vuokrasopimus päättyy!!! Toivottavasti vauva tajuaa sen homman ja alkaa tekemään ulostautumista...
 
Olo alkaa olla todella tukala ja ahdistunut, onneksi tänään on ollut edes vähän viileämpää vaikka kuuma on silti....

Niin onnea taas kovasti vauvan saaneille :flower: Minäkin haluan omani äkkiä...
Sanoin tänään jo miehellekkin, että illalla mennään saunaan ja otetaan kovat löylyt ja illan päätteeksi vielä harrastetaan seksiä, jos vaikka olisi jotain apua... :D Ainahan kannattaa ainakin yrittää... Huomenna on neuvola, toivottavasti viimeinen käynti yhtenä kappaleena..

Olen miettinyt ihan samaa kuin elo07, että voiko vauva päällään puhkaista kalvot ja saada lapsivedet tulemaan...??? Välillä kyllä siihen malliin puskee päällään että en ihmettelisi yhtään.

Onkos Pietu muuten synnärillä kun ei ole kuulunut muutamaan päivään mitään..?

No jaksuja kaikille jotka vielä masuaan kantavat mukanaan...

jonna ja möhkis 39+2
 
Täällä alkaa olla pinna tosi kireällä, ei muuten mutta kun on kaiken maailman vaivat, joista turvotus pahimpana. Sen takia on painokin noussut jo 30kg ja liikkuminen tosi tuskallista. Jalat iltaisin niin kipeät että hyvä kun vessaan pystyy kävelemään. Sormet ovat lähestulkoon kaksinkertaistuneet leveyssuunnassa jne. Että saisi jo pian alkaa tulemaan. Tosin veikkaan että käynnistykseen menee, niinkuin meidän suvussa on ollut tapana... :kieh:

40+4 :ashamed:
 
Juuh, kävin siellä kontrollissa tänään, rv siis 41+5 ja kotiahan ne passittivat takaisin... |O |O :'( ! Uhkasin kyllä miehelle että heittäydyn lattialle kiukuttelemaan jos sen tekevät, mut en sit kehdannutkaan :snotty: ! Mut saldona siis kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja heppulin paino 4kg ja risat, ja tervetuloa tiistaina uudelleen jollei aiemmin oo tapahtunut mitään!!

Toivottavasti sulla Herkku1 ois parempi tuuri... Kyllä mä oon itekkin toiveikas että se sisätutkimus pistäs vauhtia tähän hommeliin, nyt ei oo kyllä muuta kuin alavatsan jomotusta ja pari supistusta! Vihjailin kyllä ukkelille että se vois tehdä kans pikku tutkimuksia illalla :p !

Jälleen kerran vallan omanapaista äkinää täällä, antakee anteeksi... :ashamed:
 

Yhteistyössä