)))ELOMASSUT 2008((( elokuussa

meidän ihanuudet


31.7
31.7...tyttö...3520g...50cm...veli -05...Tiina80

1.8
1.8...poika...4240g...51cm...veli -02...milho

2.8
2.8...poika...3710g...51cm...kaneliomena

9.8
9.8...tyttö...3510g...50cm...sisko -06...Poni06
9.8...tyttö...3640g...50cm...mairo

10.8
10.8...tyttö...2740g...48cm...Malinda

11.8
11.8...tyttö...3190g...49cm...siskot -03,-05...mammaliini83
11.8...poika...4295g...51.5cm...siskot 5v+6v, veli tulossa...chilitin

12.8
12.8...tyttö...3420g...51,5cm...sisaruksen LA 8.8.09...ajatar

14.8
14.8...poika...3155...51cm...veljet -02,-03,-06...jyffe
14.8...tyttö...4035g...50,5cm...siskopuolet -97,-00,-03...neitiperho
14.8...poika...3895g...52cm...sisaruksen LA 25.8.09...Kimalle84

15.8
15.8...poika...2790g...48cm...sipe81
15.8...tyttö...3430g...49cm...veli -05...HooÄs
15.8...poika...2880g...47cm...pikkukakkosen LA 10.12...upp3

16.8
16.7...tyttö...2550g...48cm...Bella-Lumia

17.8
17.8...tyttö...3655g...49cm...veli -04...äiti lpr

18.8
18.8...poika...3640g...51cm...irtosora

20.8
20.8...tyttö...3175g...52cm....Jonspe

21.8
21.8...tyttö...2904g...48cm...veljet -95,02, sisko-98...kotiäiti75
21.8...tyttö...3880g...50cm...sisko -04...Emeelia
21.8...poika...2790g...49cm...nea85
21.8...tyttö...3440g...50cm...Marikki A

24.8
24.8...poika...3445g...51cm...shihtzu

25.8
25.8...poika...3590g...51cm...veli -02...jennika1983

27.8
27.8...poika...3660g...49cm...velipuoli -00...miranth

30.8
30.8...poika...4630g...53cm...veljet -03,-04,-06,sisko -05...Möyrylit
30.8...poika...4500g...55cm...siili81


31.8
31.8...tyttö...manoloholic

3.9
3.9...tyttö...3960g...54cm...veli -05...Hemuli80

6.9.
6.9...tyttö...3770g...50cm...veli 2v,sisko 3v...Aukku

Poikia saatoimme maailmaan 14kpl
Tyttöjä saatoimme maailmaan 17kpl

 
Huomenta!

Nyt olis sitten MEIDÄN KUUKAUSI!! Vauvat alkaa toinen toisensa jälkeen täyttämään 1v. Ihan hullua, vastahan ne synty!?! :eek: :heart:

ONNEA Tiina80 sekä milho, teillä ollaan jo vuosi tullut täyteen!! :flower: :flower:

Mä lopetin pillerit viime sunnuntaina... :p ;)

Nyt laittaa kamoja kasaan. Lähetään lasten kanssa miehen siskon luo yökylään.


Mukavata viikonloppua kaikille!!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 11½kk
 
Uutta pinoa korkkaamaan - kiitos HooÄssälle :)

Meillä on tänään juhlittu pikkumiehen yksivuotissynttärit :heart: Poitsu oli ihan ihmeissään lahjojensa keskellä ja kokeili kaikkia uudelleen ja uudelleen kerta toisensa jälkeen... Ei ole vaikea arvata, että huomenna herätessään on ekana uuden potkumoponsa kimpussa ja soittelemassa sen torvea :D

Elmeri otti viikon alussa ensimmäiset askeleensa ilman tukea ja riemun ilme naamalla oli sen mukainen. Muuten menee lujaa konttaamalla ja äiskää kävelytetään käsistä kiinni pitäen ympäri taloa ja pihaa päivät pitkät... Saa ainakin liikuntaa :D

Yöt on olleet yhtä risaisia jo hetken verran. Viime yönä poju heräsi neljä kertaa vaatiin maitoonsa :headwall: On "jouduttu" kivaan oravanpyörään, kun pojulle ei muutamaan päivään maistunut hampaiden tulon vuoksi edes sormiruoka ja sitten ollaan höveleinä ajateltu, että pitäähän sen edes maitoa saada, kun sitä kerran suostuu juomaan... Noh - juo sitten 4-5 desiä :eek: yön aikana ja kyllähän sen arvaa, ettei sitten päivällä ruoka maistu juuri ollenkaan... Pakko varmaan alkaa vaan huudatukset, koska ei muuten saada tuota ruokarytmiä takaisin millään...

Mut, nyt iltapalalle ja nukkumaan. Varmaan huomenna aikainen herätys, kun päivänsankari nukahti jo kahdeksan pintaan :D

Öitä ja ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille, kaneliomena ja Elmeri (huomenna vuoden)
 
Minäkin sentäs löysin kerralla tän uuden pinon, aina oon ollut ihan hukassa kun kuukausi on vaihtunut... jos mä alan vihdoinkin oppia ;)

Meillä neiti otti tänään yhden ensimmäisen askeleensa ilman tukea, nousi seisomaan ilman tukea, seisoi tovin paikallaan ja otti askeleen... jos se vaikka rohkaistuisi vähitellen ja ottaisi useammankin peräkkäin =) on nimittäin aika arka tuo meidän likka.
Mairo ja Tyttö viikon päästä 1 vee
 
kiitos uudesta pinosta!

Niin tämä aika rientää..Täälläkin jo odotellaan, että ilman tukea lähettäis kävelemään, tukia pisin on menty jo pari kuukautta, tähänkö se nyt jääkin..Muuten ei kiirettä, mutta mun niskaparat ei jaksais kovin enää tuollaista yli kymmenen kilosta möykkyä nostella, itse kun olen pieni.

Yöelämä on ollut välillä aika vilkasta, lieneekö hampaita tulossa.Moniko vielä imettää? Mä imetän, mukista eikä pullosta tahdo paljon mitään nestettä mennä alas, sylkee pois. Hiukan olen huolissani, kun ei sitä maitoakaan kovin enää tule ja oisin valmis vieroittamaan jo. On vaan niin tississä vielä kiinni.

Täällä menty vauvan syntymästä ilman ehkäisyä, mitään ei ole kuulunut, menkatkin aika epäsäännölliset...
 
Onnea kaikille 1 vuotta täyttäneille :flower: :heart:

Meillä oli sunnuntaina jo ennakkoon 1-v synskät ,kun virallisena päivänä ollaan Muumeja katsomassa. Ihanat juhlat oli. Täytekakku maistui ja lahjapaperit oli mukavia.
Meidän pikku neiti kävelee tukea vasten sangen sujuvasti. Hetkiä seisoo ilman tukea ja puoli vahingossa on askeleen silloin tällöin ottanut. Minäkin imetän edelleen ja paljon..varsinkin öisin, jopa tunnin välein |O . Viime yö oli harvinaisen hyvä, kun herättiin vain kolme kertaa. Olisi kiva, jos vähän alkaisi yöt jo rauhoittua. Imetystä on tarkoitus vielä kuitenkin jatkaa, vaikka nokkiksesta juodaan jo tavallistakin maitoa.


Aukku..meilläkään ei ehkäisyä käytössä ole ollut ollenkaan. Mulla ei kyllä edes ole menkan alkaneet..kolmosta vähän kuumeillaan, mutta eipä kroppa vielä toimi.

HooÄs Siirrytäänkö syyskuussa taaperopuolelle? Lähes kaikki 1v..

-Poni ja pian 1 v manteli
 
hooäs kiitos pinosta ja muistutuksesta, että meillä ei olekaan kohta enää vauvaa, vaan taapero :eek: minne tää vuosi on mennyt??? :heart: mennään taaperopuolelle syyskuun ketjulla, peesaan ponia.

ollaan reissattu viikonloppuisin ja viikolla nyt niin, että vähän aikaa jumiudun kyllä ihan kotiin ja vaunuretkille vaan. jäbä ei saa enää nukuttua päiväunia autossa, ja vaunuissakin on "viivettä", joten senkin takia on hyvä vähän rauhoitella.

meidän "kesä" jatkuu enää 2 kuukautta, sit alkaa työt. ARGH!!!! noh, hyvin se menee... lohduttaa, että täällä jo pikkumiehen kollegoiden äitejä on jo hyvin sujahtanut työelämään, joten ei se mullakaan voi olla mahdoton rojekti. mutta kyllä siinä varmaan vähän tippa tulee linssiin?

irtis ja pikkumies, vielä vauva :heart:
 
neitiperho
Heissan mammat ja TAAPEROT?!?!
Siis tosiaan ollaan jo niin pitkällä...hui.

Minäkin jälleen töissä. Tekemässä siis sairaslomaa taas eilisestä huomiseen. Ihan kivaa vaihteluahan tää silloin tällöin on. Ja mikä kuitenkin parasta, oon parhaillaan töissä, neiti vieressä ja äiti netissä. Eipä siis paljon eroa normi arjesta :D

Niin ja hyvää elokuuta kaikille ja tietysti hirmuiset onnittelut jo 1 vuotiaille mussukoille. Meillä juhlat olisi sitten ensi viikolla perjantaina. Hirveesti kaikki kakkujuttuja jo miettiny valmiiksi. Ainoastaan miettiny et teenkö itse voileipäkakut vai jätänkö väliin. Onko kellään muuten hyviä täyte ehdotuksia voileipäkakkuihin???? Muutamaa itse kokeillu ja vähän vaisu ainakin oli mun löytämäni kinkkutäyte :/

Viime viikolla oltiin miehen kanssa laivalla piipahtamassa ja viettämässä 2v hääpäivää. Oli kyllä mukavaa. Ja mikä ihanaa kun mies oli kunnon Suite hytin hankkinu ja shampanjaa siemailtiin. Mutta oli se taas ihanaa palata lapsenkin luo.

Mitäs muuta. Tavalliseen maitoon ollaan siirrytty jo pari kuukautta sitten. Yöt nukutaan edelleen hienosti. Jaloillaan neiti kipittänyt nyt...öö...3vkoa?? On ollut yhdet hautajaiset ja yhdet rippijuhlat..näin sitä tapahtumaa vaan on. Pottaan olen yrittänyt totuttaa neitiä, mutta se ei tunnu antavan sitten mitään tulosta. Nauraa vaan mulle päin naamaa kun laitan siihen istumaan ja sen 2 sekuntia siinä suostuu istumaan vaikka millä yrittäisin viihdyttää. No ehkä sitten joskus.

Nyt neidille miettimään ruokaa.....

Neitiperho ja Iina 11kk3vko
 
Heippa mammat!

Vihdoin maltan tulla tänne kirjoittamaan. elikkäs meille syntyi 31.7-09 klo 17.31 käynnistyksellä pieni prinsessa mitoin 49cm ja 3100grammaa :heart:

perjantai aamuna mulle soitettiin äitipolilta,että tulisitko tänään heti niin nopeasti kuin kerkeät, niin aletaan käynnistellä.uudet maksa-arvot oli labra käsitellyt, ja ne oli noussut niin hälyttävästi,että lääkärin mielestä paras saada vauva nopeasti masun ulkopuolelle :heart:

sairaalaan tulin noin klo 11.00,kalvot puhkaistiin 11.25 (paikat oli 2-3cm valmiiksi auki), säännöllisiä supistuksia ei alkanut tulemaan,joten laitettiin oksitosiinitippa klo 13.50, jonka jälkeen supistukset muuttuivat samantien säännölliseksi.kivunlievityksenä sain epiduraalin noin kolmen aikaan.noin klo 17.10 oli paikat 8cm auki ja kivut oli niin kovia,että pyysin uutta annosta epiduraalia,supistuksissa ei tuntunut olevan taukoa ollenkaan.kätilö kun oli laittanut puolikkaan annoksen epiduraalia,muuttui kivut suunnattomaksi ja aivan älytön paineentunne tuli. sanoin kätilölle,että nyt on pakko ponnistaa,kätlö tarkisti paikat ja olin minuutissa auennut kahdeksasta sentistä kymmeneen!! ponnistusvaihe kesti 11minuuttia ja meni tosi hyvin! =) Veeran synnytyksessä olin ihan paniikissa,enkä osannut keskittyä ponnistamiseen vaan kipuun,mutta nyt tunsin,että olin tilanteen tasalla täysin ja käytin kaiken energian siihen ponnistamiseen. ja kyllä se palkinto vaan ihana oli :heart: kalvojen puhkaisusta meni siis 6tuntia 10 min ja säännöllisitä supistuksista 3tuntia 40 min.mies oli tässäkin synnytyksessä mukana suurena tukena ja turvana.

tikkejä ei tullut ollenkaan ja nyt muutaman päivän jälkeen tuntuu,että ei ois synnyttämässä käynnytkään! :D niin normaali olo jo kuin olla ja voi!Veerasta olin monta viikkoa kipeänä,kun tikkejäkin oli iso kasa.

vauvan kanssa kotiuduttiin eilen aamulla.on se vaan ihana olla kotona :heart: Veeraakin oli jo hirmu ikävä kun kolme vuorokatta erossa oltu :'( aikaisemmin en oo yhtäkään yötä erossa Veerasta ollut.



lueskelen muiden kuulumiset kun kerkiän ja maltan!! =)

ajatar & Veera 1.v & Vempula 4vrktta :heart:
 
Voi Ajatar, paljon ONNEA!!! :flower:

Meillä neiti täytti vasta 11kk. Ei se kyllä enää oikein vauvalta tunnu, taapero on parempi sana. Muutaman sekunni pysyy seisomassa ilman tukea. Ei syö, jossei saa pitää lusikkaa myös omassa kädessään ( :headwall: ...) tai vaihtoehtoisesti jotain muuta. Koittaa myös lusikoida itse, joskus jopa onnistuu. Tavis lehmänmaitoa neiti on juonut jo vaikka kuinka kauan... yleensä tutteli 2:sta tai sen ja kevytmaidon sekoitusta, mut välillä pelkkää maitoa. Ei oo ollut sen takia vatsavaivoja, tai ihollakaan mitään.

Joko muut juttelee paljon? Mietin, kun esikoinen oli näitä ikiä, ennenkuin sanoi ensimmäisen sanansa, mut neidillä niitä on ainakin 20!!! Päivittäin tulee uusia, esim. viimeeks autossa sanoi et "mennään" ja "ajaa". Anna ja äiti tulee pontevimmin :D , muita esim. itä(=isä), ottaa, kyllä, auto, lähetään, anta (=Manta, meidän koira), mitä, tänne, tulee.... hauskin uusi sana on varmaan tuo "kyllä". Olin just komentanut, et Riina EI!, mihin tyttö tuumaa että kyllä, ja jatkaa touhuaan :LOL: . Sillä tuntuu jo oman tahdon herääminen olevan täydessä vauhdissa, maltan tuskin odottaa, et näillä molemmilla kullannupuilla on se samaan aikaan...

Meillä on tän viikon ajan kylppäriremppa. Mies tekee isänsä ja veljensä kanssa, anoppi hoitaa lapsia (itse töissä). Tekee neidille hyvää, kun on niin meidän perään, ei olla mihinkään vielä päästy kaksin, kun neitiä ei voi jättää hoitoon... nyt on mennyt päivät mummon seurassa niin hienosti (puistoilut sun muut) et ehkä sitä kohta vois ainakin jonkun iltamenon keksiä =) . Isovanhemmat ei kyl asu samassa kaupungissa, mut silloin kun nähdään. Hotelliviikonlopusta ollaan haaveiltu piiiiiiitkään ja hartaasti (tai yksi yö alkuun), pakko ehtii tehä se, ennenkuin kolmonen syntyy! Esikoinen oli noin vuoden vanha kun oli ekan yön yli hoidossa, mut hän onkin aina ollut reipas ja sopeutuvainen poika, ei oo ollut hoitojen kanssa ikinä ongelmia.

Eka hammaslääkäri on 28. päivä. Ei olla vielä käytetty hammastahnaa, esikoiselta saatiin ohjeeks, et vasta sitten, kun lapsi osaa sylkeä sen pois. Et näköjään kunta/lääkärikohtaisia nuo ohjeet... puolikkaan purkan oon joskus antanut ruoan jälkeen, mut neitihän nielasee sen samantien, ei ymmärrä sen juttua vielä. Jokos muuten muut annatte taaperoille samaa ruokaa kuin muu perhe syö?


Hemuli ja lapsoset ketterät, sekä masuasukki 17+1
 
ajatar jättionnittelut täältä!!! meidän ketjun vauvojen eka pikkusisko on maailmassa! jes, jes! :flower: :flower: =) ihanaa, että kaikki oli mennyt noin jouhevasti!

neitiperho kyllä maistuis täälläkin jo ilta ja yö kahdenkesken pois kotoa miehen kanssa, ihanaa, että teillä oli noin kiva systeemi :) pitäsköhän sitä mummolta kysellä varovasti, jos hän ajais tänne parisataa kilsaa yhdeksi lauantaiyöksi ukkelia kahtommaan... ehkä, ehkä! vierastaminen karsii papan pois vahtipelistä, pikku-ukko pelkää aikuisia, möreä-äänisiä miehiä. neidoille kyllä flirttaillaan, kaupan täditkin on aina ihan hymysuin, kun jäbä heille hymyää.

hemuli meil ei jutella vielä ku täätäätäätä, joka välillä kuulostaa äiti-äiti-äitiltä, samoin pari kertaa on tullu he-he, kun on vieraan lähtiessä moikattu, että hei-hei.
ruuista: teen mulle ja pikkuselle usein samaa ruokaa, mut syödään niitä eri aikoihin, koska äijän unirytmi (yöunet n. klo 18-7) tekee päivästä niin lyhyen, ettei vaan osu isot ruuat samaan aikaan millään. just tänään aloin enemmän rakentaa hänelle "ateriaa" jo, salaattia, leipää, yms., kun jossain näin semmoisen suosituksen. maito siirtyi tänään nokkamukiin ja -pulloon, ja 2 kertaa meni kaikki maito niistä! jes!
 
Paljon paljon onnea ajatar pikkuisesta neidistä!!! :heart: :flower: Teillä onkin sitten heti uusi vauva, kun isosisko muuttuu taaperoksi. =)

Meillä tulee muutamia sanoja: aaaa-ppu (isoveli Arttu), ääääi-ti, toi, tuolla. Esikoinenkin aloitti puheen aika myöhään, 1v7kk, mutta sitten alkoikin pälpättää samantien lauseita. :)

Ruokana neidille on usein samaa kuin mitä muu perhe syö, joskus annan purkkiruokaa. Omia soseita en oo enää jaksanu tehä.

Hemulilla tehtiin remppaa. Meilläkin isäntä aloitti tänään keittiössä pienimuotoista remonttia. Yks seinä vedetään ihan uuteen kuosiin. Kivaa saada vähän uutta ilmettä, vaikka eihän tän koko kämpän täydellisestä muodonmuutoksestakaan oo aikaa kun 1½v., mut nopeesti sitä kyllästyy. Tai mä ainakin... :D

Aliisa on jo kolmatta päivää kuumeessa. :( Viikon verran ollu jo nuhaa ja su iltapäivä alko sit toi kuume. Eilen iltapäivällä oli korkeimmillaan 39,6. Äsken ennen yöunille menoa oli 39. On ollu kyllä tosi reipas tyttö vaikka huomaa, et on veto pois. Jaksaa leikkiä ja touhuilla, syödä ja juoda suht normaalisti. Mut aamul jos on viel kuumetta, niin soitan kyllä lääkäriin.

Nyt tää lähtee hakee vähän iltapalaa.

Heipat ja aurinkoista (toivottavasti) viikon jatkoa!!! :wave: :wave:

HooÄs ja Aliisa 11kk3vko
 
Ajatar Hurjasti onnea koko teidän perheelle! :flower: =)

Meidän neiti otti tänään monta askelta peräkkäin, niin se vaan oppi kävelee ennen 1vee bileitä :D

Pariksi yöksi on pitänyt antaa särkylääkettä, kun on vaan kitissyt, käynyt kierroksilla ja työntänyt sormia suuhun, varmaan taas hammasta pukkaa tulemaan :|
Nyt viimestään imetyksen lopetus on mielessä kun puree joka imetyksellä, uskallanko vaikka tavis maitoo (nokkamukista) ei mee nimeksikään, miten sen kalkin saanti sitten ois?

Mairo ja Tyttö (sunnuntaina 1v) :heart:
 
hei pitkästä aikaa! en ole ollut mukana niin pitkään aikaan että olen tipahtanut pinostakin :)
meillä poika täyttää 28.8. vuoden. TÄllä hetkellä harjoitellaan kovasti kävelemistä. Seisomaan hän nousi jo 7kk ikäisenä mutta kävelemään lähteminen on ilmeisesti kovin jännittävää! :heart:
Tällä hetkellä kaikki menee suht rauhallisesti, ensimmäiset hammasrytinät ovat ohi ja suussa komeilee rivi pikkuruisia helmiä :)
Yöt ovat vähän levottomia, uuden oppimisen myötä ovat tulleet unet, välillä pikkumies itkee, välillä nauraa unissaan. Imetyksen lopetin n. kk sitten ja tutista on tullut entistä tärkeämpi, yöllä varsinkin. Meillä onkin sängyn vieressä muutama tutti joita sitten ojentelen pinnasängyn suuntaan kun itku tulee ja tuttia ei löydy.
Tällä hetkellä on jännittävä tilanne, olemme haaveilleet pikkukakkosesta ja teimmekin yhden "harjoituskerran" ilman ehkäisyä :LOL: nyt sitten tuntuukin kovasti raskausoireita. Testaamaan en pääse ihan vielä...mutta olisipa napakymppi jos ekasta ja ainoasta kerrasta tärppäisi! :eek:
Hauskaa elokuuta kaikille! :flower:

sibirica
 
neitiperho
ONNEA HIRMUISESTI AJATAR!!!!!

Hyvä että sä HooÄs muistat paremmin, :LOL: :LOL: :LOL: Tuntuu et aika menee niin vauhdilla ettei itekään enää muistaa kauan mistäkin aikaa on. Mut joo oot tosiaan ihan oikeassa. Johan meillä on kävelty reilu kuukaus. Hihihihihihih!!

Nyt tää mamma lähtee ottamaan pikku päikkärit kun neitikin nukkuu. Ei oikein saanu viime yönä nukutuksi...siis ihan töiden takia. Työ haittaa vapaa-aikaa :kieh: Mut joo palataan.....

Neitiperho ja Iina 11kk3vko (vieläkin eikä 10kk heheh)

*muoks*
Tosiaan piti kommentoida Irtosora. Mulla/meillä nyt tosiaan on onneksemme tosi helppoa saada tyttö hoitoon. Miehen äiti asuu (vielä toistaiseksi) 10km päässä, mun sisko myös 10km päässä ja mun äiti 45km päässä. Jokaiseen tyttö tottunut tosi hyvin ja myös heidän luona olemaan. Paljon käytiin ennen niissä kylässä ja nykyään tietysti kun vierastaminen suureksi osaksi menny ohi, niin ei mitään ongelmaa senkään puolesta. Jokainen muutenkin ottaa mielellään tytön hoitoon aina kun mahdollista. Varsinkin kun mun äiti ja sisko melkein tappelee kumpi saa ottaa Iinan hoitoon ja välillä lähes pakottaa et "ettekö vois jo jonnekin mennä et saan tytön hoitoon". Suuria apua siis todellakin ovat.
 
IhanPihallaSONE
Onnea Ajatar:) :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:

Sanoja: Meillä jankutetaan oikeestaan vaan TIKO-TIKO-TIKO-TIKO, ja oonkin alkanu sanoo tota tyttöö TIKOTIKOKS :) Kyl se on sanonu muutamia kertoja äiti, isi, anna, ota jne, mut ei selvästi puhu mitään. Eka askel otettiin toissapäivänä :) Esikoisella oli paljon kovempi kiire kaikessa kun Aavalla :) Mut älytön kiipeilyvimma on päällä, jokapaikkaan täytyy kavuta!! Parisen viikkoa vielä olis 1v synttäreihin :)
 
Ajatar Oikein paljon onnea pienestä prinsessasta!! Ihanaa että kaikki meni hyvin!

Meillä taitaa mennä "taaperoikään" vielä joku aika, vauva ollaan vielä. Mutta toisaalta en odotakkaan kauheasti, saa olla rauhassa pieni vielä. Ehtii sitä myöhemminkin. Ja kun ainakin merkit on siihen että kun lähetään kävelemään (juoksemaan siis) niin sitä mennään ja lujaa ja korkealle! Keskimmäinen otti tuolin heti mukaansa kun lähti käveleen ja siinä on ollut suojelusenkelillä töitä!

Pippuria ja omaa tahtoa löytyy kyllä vaikka muille jakaa!! Sormella osoitetaan sylissä minne halutaan ja jos ei pääse tai lattialla siirrän sitä pois "Kielletystä" paikasta niin alkaa hirveä huuto! Sanoja ei tuu kuin oikeastaa "ÄITÄ" (äiti) joskus. Esikoinen puhui aikaisin mutta keskimmäinen oli vasta 2v 3kk kun puhetta alkoi kunnolla tulemaan niin sitäkään ei välttämättä tule hetkeen...

Lauantaina juhlitaan synttäreitä vaikka tiistaina virallinen päivä. Mies lähtee sunnuntaina toiselle paikkakunnalle aloittamaan opiskelut ja kahvitellaan vähän sitäkin. Perjantaina olis tarkoitus käydä kahestaan vielä jossakin päiväseltään. Mun sisko tulee tänne kahdeksi yöksi.

Hmm... mitäs muuta piti sanoa... niin meillä ollaan vielä tissillä mutta juo nokkamukista ruoalla. Pullo jotenkin huono ja eipä niin väliäkään vaikka se jäis välistä. Tuttia ei kaivata mutta on oppinut sitäkin nyt syömään kun oon välillä antanut kun kaikkea pitää järsiä ja huudon saa hetkeksi joskus loppumaan esim autossa tai kaupassa. Soseista meillä syödään vielä 4kk ikäisen soseita. Itse tein lihasoseita ja ne uppos jotenkin mutta meillä neiti on äärettömän herkkäkurkkuinen ja isommat kökkäreet aiheuttaa kurkun tukkoon menemisen. Pikkuhiljaa oppii niitäkin puremaan kunnolla. Hampaita on 4kpl ja kaksi uutta ainakin tulossa lähiaikoina. Meillähän on tutkittu ruokatorven mallia rohinan yms vuoksi mutta mitään ei ole löytynyt ja naapuri kertoi että heillä poika (joka nyt 2v) oli pienempänä kans kauan tosi herkkäkurkkuinen ja yksi läheltä piti tilannekin oli kun joku pala oli jäänyt liian isoksi.

Mutta mukavia ja aurinkoisia päiviä kaikille, ite pitää koittaa ottaa kaikki irti näistä viimeisistä "lomapäivistä"! Ensi viikolla alkaa arki toden teolla, mies muualla, mä viikot yyhoona, esikoinen lähtee eskariin ja heti onkin viikolle jo ohjelmaa jonne menen kahden muun lapsen kanssa ja taidan ollakin seuraavana viikonloppuna valmis hermolomalle!! :LOL:
 
Malinda
Hei mammat ja vauvelit/taaperot! Mahdatteko te viela huolia uusia jasenia? Lueskelin teidan kirjotuksia jo sillon raskausaikana aina silloin talloin, mutta en koskaan tullut kirjottaneeksi, kun meilla ei ollut sillon omaa nettia. Nyt sitte yhtakkia tuli mieleen, etta teilla on ehka vielakin tallanen vertaistukipino taalla :) Monesti olisin kuluneen vuoden aikana virtuaalitukea kaivannut, kun ei oo ketaan aitikavereita samalla paikkakunnalla, mutta parempi myohaan kuin ei milloinkaan!

Eli lyhyt esittely nain alkajaisiksi. Meidan pikku prinsessa syntyi 10.08.08 TYKsissa, oli 48 cm pitka ja painoa oli 2750 grammaa. Perheeseen kuuluu aviomies, ja tytto on meidan esikoinen. Ikaa mulla on 30 (lapsen syntyessa 29). Neitokainen on ei kavele viela, mutta uskon ettei siihen kovin kauaa mene, koska nousi ylos ja kaveli tukea vasten jo 8kk iassa. Ilmeisesti aika jannittavaa tuo otteen irti paastaminen! Sanojakaan ei oikeastaan tuu viela, paitsi atta (aiti) ja mita. (Molemmat siis pisteitten kera...) Tytosta tulee kaksikielinen kun mun mies on ulkomaalainen, joten se voi varmasti viivastyttaa jonkin verran. Ollaan talla hetkella tyton kans kahestaa ulkomaan mummolassa ja tytto on selvasti ihan ihmeissaan, kun yhtakkia aiti puhuu vahemmistokielta. Selvasti se kylla ymmartaa molempia kielia, esim. tottelee lyhyita kehotuksia. Paitsi etta EI ei jostakin syysta tunnu menevan perille kummallakaan kielella! :LOL:

Talla hetkella tytto on hirveen innostunu kiipeamaan portaita, kun meilla ei kotona oo ja taalla mummolassa taas vahan liikaakin. Ylos menee hienosti, mutta alaspain hapuilee sen verran, etta pitaa jonku kattoa peraan ihan vieressa. Myos vesileikit on kovassa huudossa. Tavaroitten heitteleminen vesiampariin, sitten sielta pois ja taas takasin.

Aukku. Ma imetan viela useita kertoja paivassa ja oisinkin. Talla hetkella takkuaa, kun toisessa rinnassa on pureman jaljilta sellanen puolen senttia syva haava, joka aina aukeaa uudestaan ja uudestaan. Tytto on viela kovasti tissin peraan eika mulla oo kiire vieroittaa, kun se tuntuu olevaan pienelle niin tarkeaa. Tavallista maitoa en oo viela antanu, jogurttia syo ja taalla ulkomailla juo ihan innoissaan semmosta kotitekoista piimaa. Taytynee kokeilla suomessakin kun kerta maistuu!

Onnea Ajatar pienesta prinsessasta! Ihanaa! Makin tein raskaustestin rutiinimielessa juuri ennen tanne reissuun lahtoa ja yllattaen se naytti plussaa! Mulla on ollu vasta kahet menkat, yhet maaliskuussa ja toiset toukokuussa, joten en menkkoja osannu hirveesti kaivata, mutta aattelin vaan, et olis reissussa hyva tietaa jos satunkin olemaan raskaana. Ei olla ehkaisya kaytetty, koska esikoista odoteltiin lahes nelja vuotta ja aateltiin, etta jos meilla vaan on joskus mahollista saada toinen niin antaa tulla vaan milloin tulee, koska eipa tuo ian lisaantyminen ainakaan mahollisuuksia paranna. Viela on vahan ristiriitaiset tunteet. Kovasti oon tietysti iloinen, vaikka en uskonut etta uusi tulis nain pian. Toisaalta pelottaa, miten parjaan kahden noin pienen kans ja toisaalta jopa syyllinen olo esikoisen kannalta, kun se joutuu kasvamaan isoksi. Mutta toisaalta onhan se ihana saada sisarus leikkikaveriksi =) Mulla on laskettu aika nailla nakymin 7.2.2010. En oo viela ehtiny laakariin, enka paase ennen ku taalta kotiudutaan syyskuussa, joten katsotaan.

Nyt kylla lopetan talta eraa, ei tata jaksa muuten kukaan lukea! Onnea kaikille 1-vuotispaiviaan viettaneille ja lahipaivina viettaville!
 
Malinda Tervetuloa joukkoon! Ja onnea odotukseen =)

Meillä on huomenna 1vee kuvaus ja jänskättää ihan että kuinkahan se sujuu...

Synttäreille on tehty jo keksit, kakunkoristeet ja tänään paistoin kuivakakun joka epäonnistui täydellisesti. Mulla menee tää just näin, kun pitäis onnistua niin aina epäonnistuu, sit kun paistaa/leipoo huvikseen niin johan onnistuu, siksi mä oon aina ihan hermona kaikista juhlista/tarjottavien tekemisistä niin että yleensä juhlat tuntuu vain riesalta :headwall:

Näihin kullan synttäreihinhän äiskä tietty paistaa vaikka miljoona kakkua mielellään :heart:



Mairo ja Tyttö sunnuntaina 1v.
 
Kivaa, että vieläkin löytyy uusia kirjoittajia! Kyllähän tänne mukaan mahtuu =) .

Hassua, kun muut jo touhotatte 1-vuotis synttäreistä. Meillä kun neiti täyttää vuoden vasta 3.9. Mä oon sen viikon vielä koulussa Mikkelissä, joten tuskin jaksan kemuja järkätä viikonloppuna... :| ehkä seuraavana viikonloppuna? Lohduttaudun ajatuksella, ettei noin pieni juhlista vielä mitään ymmärrä, isommallekin lapselle ei oo niin väliä, milloin juhlat on, kunhan saa kutsua kaverit kyläilee.

Riinalle on taas tullut uusi sana. Syödessä sanoo NAM. Suloista :heart: . Tai eikai tuo "oikea" sana ole...

Meillä loppui tissittelyt juhannuksena. Raskausajan imetyksestä on varmaan jokaisella oma mielipiteensä. Neuvolan täti vaan kysyi, et onko vauva muuttanut jotenkin imemistä, sillä maidon maku voi muuttua. En ollut huomannut muuta, kuin et neiti alkoi selvästi jo itsekin vierottaa itseään tissistä. Sai lähinnä unimaidot iltaisin, joskus päivälläkin jotain. Esikoista imetin 1-vuotiaaksi, kunnes hän itse lakkasi imemästä, Riinalle jäi 10kk. Yksi syy oli kyllä sekin, että neidille tuli ylös 4 hammasta silloin ja kun oli 2:lla alahampaallakin purrut ihan tarpeeksi lujaa, ei innostanut ajatus että puree niin, että on hampaat molemmin puolin...

Kotona jatkuu remppa, ja taitaa jatkua vielä aika pitkään, kun tulee "kivoja ylläreitä" :/ . Onneks on rivari, niin taloyhtiö joutuu maksumieheks, ei mee (suoraan) omasta pussista kaikki.


Hemuli, lapset 4,5v ja 11kk, sekä Tirriäinen 17+4 :heart:
 
Kyllähän tänne joukkoon mahtuu uusia mammoja. Tervetuloa mukaan Malinda ja onnea uuteen raskauteen!! =)

Hemuli80, meikin pidetään tytön 1v. juhlat vasta syyskuun puol välissä, kun pidetään esikon kanssa yhteisen kemut. Tyttö on sillon jo 1v1kk.
Mutta annetaan meidän lahja jo ensi viikonloppuna, kun silloin on se oikea päivä. :)

Mitä te ootte ostanu/meinaatte ostaa lahjaks pienokaisille?
Mä en meinaa keksiä yhtää mitää. Mun äidille sanottiin, että ostaa nuken vaunut tai rattaat. Nukke meillä jo on. Vaatteita tartteis, mutta niitä aateltiin pyytää muilta lahjaks. Haluis ite ostaa jonku lelun tmv. mikä kestäis sitten pitempään.

Täällä alkaa vihdoinkin Aliisa parantumaan. Keskiviikko aamuna viimeksi ollut lämpöä, mutta edelleen nokka vuotaa koko ajan paksua keltasta räkää ja välillä yskii.

Toissa iltana riideltiin miehen kanssa ja meni Aliisanki unille meno ihan ranttaliks.
1½h huusi täyttä kurkkua sängyssä, kun mies yritti laittaa nukkumaan. Aina kun otti neidin olohuoneeseen, oli kuin naantalin aurinko, mutta heti kun meni edes lasten huoneeseen, alkoi huutamaan. Sit kun mä menin rauhoittamaan tytön, niin nukahti samantien.
Voiko noin pieni vaistota sen, että äiti ja iskä on riidelly?
Vai johtuiko siitä, että kun yleensä mä laitan neidin nukkumaan, niin ei siksi rauhoittunut?!
Onneks saatiin puhuttua asiat selviks ja nyt taas kaikki hyvin. :heart:
Riitaa tuli ihan normi asiasta: Musta tuntuu, että oon täällä vaan joku hiton taloudenhoitaja ja mies ei arvosta sitä ollenkaa. Tai noin mä koen tän arjen. Mies kyllä sitten selitti, että arvotaa mua tosi paljon, mutta ei osaa vain kertoa sitä tarpeeksi usein. Lupasi asian jotenki korvata, että tuli taas riitaa tästä aiheesta. =)

Pääsenki tänään miehen siskon kanssa vähän viihteelle. Mennään ensin satamaan siiterille ja sieltä sitten kaupunkiin. B)

Täällä odotellaan kuumeisesti noin viikon päästä olevaa (toivottavasti) ovulaatiota... ;)

Aurinkoista viikonloppua ja hyviä synttärikemuja sankareille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 11kk3vko
 
neitiperho
HooÄs ihan kuin olisit kirjoittanu suoraan mun ajatukset/fiilikset. Vaikka ei ollakaan nyt asiasta riidelty...tai en ole taas jaksanu ottaa asiaa esille. Niin juuri samanlainen olo mulla. Mä olen kuin yleinen taloudenhoitaja perheessä. Alkuviikon kun olin töissä, niin aina kun tulin keikalta, isäntä odottaa neidin kanssa melkein eteisessä et sun vuoro vaihtaa vaippaa kun olet päässyt siitä koko ajan luistamaan. Ja samantien kun vuoro mulla päättyi, isäntä ilmoittaa että nyt lähtee töihin (lue: istumaan työpaikalla työpöydän ääreen, juomaan kahvia, polttamaan tupakkaa ja vaihtamaan kuulumisia kuinka oli rankkaa olla "koti-isi") ja jättää mut siivoamaan anopin talon kun tuli sotkettua siellä vuoron aika.

Sitten kaiken ihanuuden lisäksi mies kehtasi illalla kotona heittää, et joskos nyt äiti välillä hoitaisi lapsensa kun ei ole mitään tarvinut pariin päivään tehdä. Siis mitäh?!? Mä olin koko työvuoron ajan kuitenkin lapseni kanssa kun ei ollu keikkaa. Tein ruoan, touhuilin, heräsin yöllä keikalle ja käytin koiria keskellä yötä vielä ulkona kun herra ei herännyt siihenkään kun koira hyppii sängylle. Sitten kotona on vaan että josko nyt välillä tekisin jotain lapsen eteen kun hän joutui muutamaan kertaan syöttämään neidin ja laittamaan kahtena iltana peräkkin tytön nukkumaan. Ja tuo nukkumaan laitto molempina iltoina muutenkin oli niiiiiin vaikeaa, tyttö nukahti syliin ennen kuin kerkesi kantamaan sänkyyn.'

Et miksi välillä sitten tuntuu että mä olen täällä kodinhoitajana. No joo, tätä juttua voisi jatkaa loputtomiin. Ja toki nyt annan täysin sen kuvan ettei mies koskaan auta. Toki auttaa...mutta se vaan harvinaisempaa. Ja kyllä kuitenkin mies meillä se joka pääosin ruoan pöytään tuo ja laskuihin rahaa hankkii. Ottaa vaan välillä vähän päähän.

Miksi muuten usein tilanne niin menee, että mies vaan voi ovelta huikata että mä nyt lähden kaverin kanssa käymään vaikkapa yhdellä. Naisena sitten joudut ikään kuin pyytämään lupaa, et "kulta kaveri pyysi mua ulos, käykö jos menisin käymään. Tulen kyllä ajoissa kotiin. Voisitko olla sen aikaa lapsen kanssa??"
Onko tää vaan meillä tapahtuvaa vai käykö näin muilla koskaan?

Johan oli nyt avaus...mut tää taloudenhoitaja alkaa nyt siivoamaan kämppää ja tekemään ruokaa. Mies päätti että meillä taas esittely talossa viikonloppuna. Kätevästi kun hän poissa ja mä tytön ja kolmen koiran kanssa täällä...argh...
 

Yhteistyössä