¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Rouva Pikkumyy kävin vierailemassa tuolta heinämammoista ja huomasin kyselysi milloin kerrot raskaudesta työpaikalla.
Haluan vaan kertoa aiheesta pikaisesti oman ei niin mukavan tarinan aiheesta..
Minä ajattelin että kerron pomolle vasta vuoden vaihteen jälkeen, mutta kerroin sitten 3:lle "luotto" työkaverilleni 3 vkoa sitten ja ups... kuinka ollakaan ihan puun takaa lävähti sitten 2 vkoa sitten irtisanomislappu pöydälle ilman minkaanlaisia ennakkovaroituksia... paperilla luki tietenkin taloudelliset syyt... ja pah.
Nyt sitten toissapäivänä kävin tekemässä lakimiehen kanssa kirjeen laittomasta irtisanomisesta, jonka saavat ensi viikolla... joulu on varmasti heillä pilalla, mutta niin on minullakin :'(

Toivottavasti teillä on mukavampia työnantajia

;)
 
minäkään en kauhean pitkälle varmaan pysty piilotteleen, koska yksi kanta-asiakkaani tänään kysyi että koskas ajattelitte lisää lapsia ja minä hymy herkässä en pystyny valehteleen.. sit asiakas sanoi että hän arvas heti kun näki mut!! outoa miten joku huomaa heti.. ja työkaverit ei huomaa vaikka pari tiesikin yrityksestä..

niin ja pomolle kerroin jo koska sain tällä viikolla tietää että olisin saanut palkintomatkan sunnu beatchille ja ajankohta elo-syyskuu.. piti selvittää miksi en voi ottaa palkintoa vastaan! hyvin se otti asian, puhuttiin sit noista kesälomista ja sillai.. =)
 
Iltoja kaikille.
Täällä on sitten varhaisultra varattuna, rahaa menee ihan älyttömästi, mutta haluan ehdottomasti tietää, onko siellä oikeasti joku! Eli 27.12 olisi se.. En vaan tiedä, mitä sitten, jos siinä paljastuukin jotain ikävää...

Tänään on ollut ihan normiolo. Vähän väsymystä, mutta mahakin yllättävän litteä jne. Mulla ei ole ollut huono olo varmaan kertaakaan, mutta ruokahalu on vähentynyt! Tuntuu,ettei tee mieli syödä, vaikkei mikään ns. huono olo olekaan. Muilla samanlaista juttua? :)

Ananas ja 5+2- papu
 
Vilma-Annika Kurja juttu. On oikea paskapää tuo pomosi!! Vähän on pelottanut oman pomoni suhtautuminen, pelkään vähän vastaavanlaista... Siksi meinaan pitkittää kertomista niin pitkälle kun mahdollista jottei kenellekkään jäisi vahingossakaan epäselväksi mitkä ne mahdollisen irtisanomisen todelliset syyt olivatkaan... :kieh: Saas nyt nähdä miten käy...


 
Tirpiainen
pieniananas: mullekaan ei oikein tuo ruoka maistu ja varsinkaan makea. yleensä ruokahalu ei häviä edes tosi kipeenä, mutta nyt??? ja herkkuperseelle tämmönen "ei tee mieli makeeta" on ihan outo juttu.
 
Iltoja!

Täällä onkin ollut puhetta tuosta työpaikalla kertomisesta.. mua myös vähän mietityttää, millon kertois töissä. Mieluummin vasta sitten kun on "pakko" tai kun työkaverit huomaavat mahan kasvun. Sain nimittäin vastikään vakinaisen työsuhteen, ja jotenkin "nolottaa" jäädä heti pois töistä, vaikkei siihen nolouteen ole tietenkään syytä. Joka tapauksessa, minun kannaltahan tuo vakipaikka tuli juuri oikeaan saumaan. =)

Tämä päivä mennyt oikein mukavasti, väsyttää vaan jo. Vatsa ollut edelleen melko toimivainen, normaalistikin menkkojen aikaan on vatsa toiminut reilusti. Johtuneeko sitten siitä tämä, en tiedä. Kunhan vaan masu-asukilla on kaikki hyvin. :heart:

Hyviä öitä, huomiseen!
oda-sofia & pikkunen 6+3


...niin ja meil on tarkotus synnytellä siis Mikkelin keskussairaalassa, kun sitä ei ole tullut aikaisemmin mainittua.. :) kun täältä savosta ollaan kotoisin!
 
heiii.. sitä piti vielä kysymäni, että mikäköhän minun korvaani vaivaa... se on nimittäin humissut eilisestä asti? Humina on jatkuvaa, eli korva on kuin lukossa. Kuuluu jatkuva humina. Ei ole koskaan ennen moista ollut. Tuli mieleen, että voiko johtua verenpaineista tms..? eli johtuuko siis tästä raskaudesta?

Täytyy soitella lääkärille, jos ei ala loppumaan tässä piakkoin.. inhottavaa tällainen jatkuva humina korvassa! :/
 
Täälläpä taas roikutaan. Hetki omaa aikaa :) .

Tässä illalla huomasin töissä ollessani ,että mulla on sellainen raskaus-olo. Muistan sen selvästi ,että tälle tuntui ,kun tuota esikkoa aloin odottamaan. Se on vain sellainen hassu tunne ,johon liittyy hajuja ja makuja :) .Vaikea selittää ,mutta se tuntuu kivalle.

oda-sofia Löytyykö teiltä lähipiiristä verenpainemittaria? Mulla oli ainakin viimeksi alkuraskaudesta tosi matalat paineet, vaikka en huminaa nyt muista tunteneeni.

Taidampa kömpiä nyt nukkumaan tytön kanssa ,joka nukuu tässä mun sylissä ,kun heräsi kesken unien. Hyvää yötä.

-Poni rv 4+3
 
Muakin askarruttaa tuo työpaikalla kertominen. Esimieheni on nainen, jolla on lapsia, mutta on sanonut viimeisen vuoden aikana noin tuhat kertaa muka "vitsillä", että "täältähän ei sitten äitiyslomalle jäädä". Mulla on kuitenkin vakipaikka ja mielenkiinnolla odotin miten suhtautuu.

Onko jotain velvoitetta, että koska viimeistään työnantajalle on kerrottava raskaudestsa? Ei kai? :/

Hyvät yöt kaikille!
 
huomenta :wave:
Tytön kanssa herättiin et kohta lähetään ne kaverin hepat hoitamaan, tyttö heräs jo 5 aikaan et joko lähetään :D
Mulla taas ihme mahakipuja ilmeentynyt samoin alaselkäkipua, tuntuu vaan et kaikki ei ole kunnossa. Semmoinen menkkamainen vihlonta ja koko ajan tuntuu et alkaa vuotamaan :'( no ei voi muuta kuin oottaa :ashamed:

Tervetuloa uudet ja paljon vauvaliimaa mukaan :wave:

Perämaan emäntä ja nasuttaja 6+5
 
moi taas :wave:
työpaikalla kertomisesta, Henksi & co.: alani työehtosopimuksessa lukee "Äitiysvapaan alkamisesta on lain mukaan ilmoitettava työnantajalle viimeistään kaksi kuukautta ennen vapaan aiottua alkamista." Tämä kohta lienee about samoin muidenkin alojen tesseissä. itse kerron aikaisintaan sitten, kun km-riskiaika on ohi (km takana 8/07).
vilma-annika miten kamalaa, että nykyaikana voi joutuu tollasta kokemaan :( voi teitä! toivottavasti pärjäätte nyt ylimenokauden hyvin taloudellisesti bd bd :)
miten teillä on jo mahaa?? oon kyllä kuullut, että esikoista odottavien ja "uusijoiden" tilanne on eri vatsan kasvun suhteen, siitäkin voipi olla kyse kyllä, juu. mut ite oon yhtä litteämahainen kuin aina, varmaan siksi kun reenailen säännöllisesti, joten muuta havaintoa raskaudesta ei oo kuin näitä sisäisiä tuntemuksia. nekin on kyllä vähän himmautuneet, mut tissit kyllä kipinöi kivasti, joten asia pysyy mielessä väkistenkin ;) viime yönä näin niin kurjan unen raskaudestani, en muista yksityiskohtia, mutta olisi kiva nähdä toiveikkaita, iloisia unia...
hihhih, mää hukkasin jo sen hienon vauvalaskurin, minkä kävin tekemässä :D noh, loppuun sit manuaalisesti sama:

irtis 5+3

p.s. onnea uusille ketjulaisille, pidetään kaikki maha pystyssä ;)
 
Huomenta kaikille! :)
Tulikin nukuttua ihanat unet, melkein 12 tuntia, poika nukkuikin yli 13 tuntia. :D
Mä olen kovasti pohtinut tota töissä kertomista, enkä vielä tiedä mitä teen..
Eilen oli siis vika päivä, kun lomapäiviä oli kertynyt yli viikko ja jatkosta kovasti kaikki puhuvat ja pomo soittelee mulle ensi viikolla.
Työ in ihanaa ja työkaverit huippuja, mut työnkuvaan kuuluu aika paljon asiakkaiden nostelua, kääntämistä yms. raskaamman puoleisia hommia.
Jotenkin vaan tuntuu epäreilulta tehdä uusi sopimus ja pian siitä sit kertoa tästä omasta tilastani. Kun siis tekisin juurikin raskaana olevan työntekijän sijaisuutta..
Äh, täytyy nyt miettiä, palkka kuitenkin taas nousisi ja luulisin että ainakin nyt 5kk olisin aivan työkykyinen.
 
Poni06 kyllä pystyn vaik töissä mittaa verenpaineeni. En vaan tiedä mitä sen pitäisi näyttää, siis mikä on hyvä..?! Oon vähän tollo näissä asioissa. Humina korvassa on vaan jatkunut. Ajattelin maanantaina ainakin soitella neuvolaan, jos ei tämä lopu!
 
Tirpiainen
myö mennään tänään kertomaan mun vanhemmille. tein niille kortit joissa pikku maha-asukki puhuu ukille ja mummille. saas nähä mikä on reaktio. ovat tätä kyllä yli 2v oottaneet kun ollaan yritetty.
 
illuusia olen miettinyt samaa about samassa tilanteessa. olen päätynyt siihen, että ajattelen vain perhettämme tässä kohtaa. raskaus on vielä niin alussa, että se voi hyvin mennä vielä vaikka kesken, näin on mulla käynyt jo kerran näillä raskausviikoilla elokuussa. sittenhän se vasta harmittaisi, että ajattelisin ennakkoon työnantajan etua niin paljon, että antaisin hyvän duunin lipsahtaa läpi sormien äitiysloman takia, jota ei koskaan edes tule.
työnantaja ajattelee omaa etuaan, joten minä ajattelen vain omaani, se on se osajako. työnantajan lojaaliudesta työntekijää kohtaan kertovat myös viime aikojen mittavat yyteet ja tes-neuvottelut, yms. kuinka paljon sillä puolella on mietitty, mitä seurauksia työnantajan toimilla on työntekijöille...
itselläni on alkamassa uusi, mielenkiintoinen projekti, ja otan sen vastaan. olen ollut vuosia samassa duunissa, aina on ollut kesken joku mielenkiintoinen isompi projekti, ja toivon mukaan aina tulee olemaan.
ja työnantajalle ei sitten kerrota ennenkuin sopparissa on nimet alla! täältä plussastakin löytyy tuore tapaus, jossa oli tullut yllättävä irtisanominen, kun raskaustieto oli vuotanut "oikeaan" suuntaan, joten järki päähän ja oma etu edellä :) ota rahat ja työ, sanon minä :)

terv. naarastiikeri jo esikoisen ollessa 5+3 :D
 
Irtosora: meillä on tasan saman verran viikkoja :) Missä sie synnyttelet, jos kaikki menee hyvin?

Mullakaan ei ole taas mitään tuntemuksia ollut naaman kukkimisen ja lievän väsyilyn vuoksi + ettei tule nälkä. Eli kaipa ei näillä viikoilla se vakavaa ole :) Edes vatsavihlaisuja ei ole pariin päivään ollut. Melkein normiolo siis :D

Itse aloitan uudessa työpaikassa parin viikonpäästä! Työnantaja tykännee, kun sitten jo jäisinkin muutaman kuukauden päästä pois.. En aio kertoa ennen ultraääntä asiasta. Ja mulla nyt pömpöttää maha välillä muutenkin, eli..:D
 
irtosora, sun ajatuksesi olivat hyviä, kiitos paljon, ehkä mä kerrankin olen "itsekäs" ja ajattelen omaa etuani tässä asiassa.
Sitä juuri miehelle puhuin että jos mä kertoisin tilastani niin luultavasti saisin muutaman kuukauden sopimuksen ja sen jälkeen kun raskaus selvästi jo näkyy, olis luultavasti turha edes kuvitella pääsevänsä töihin.
Ja tammikuun alussa viikkoja on kuitenkin vasta 9, mitä tahansa voi tosiaan sattua.
 



Tunnin sauvakävelylenkki tehty, reippaasti kävelimme mieheni kanssa, sauvat vaan viuhtoi;=))

Ajattelin siis ainakin odottaa hiihtolaman jälkeistä aikaa töissä, kerron vasta ilm maaliskuun puolella.

Ja irtisanomisesta töissä, raskauden takia, sellainen on todella kurjaa! :hug:

Meillä vanhuspuolella niin kova pula hoitajista, että ei irtisanomiset koske meitä, ja minulla ollut virka yli 10 vuotta. Siinä asiassa olen onnellisessa asemassa ja jos esim supistuksia tulisi aiemmin saattaa olla mahdollista, että siinä tapauksessa tekisin enemmän paperitöitä, toisalta jos supistuksia, niin jos annetaan slomaa kannattaa se kotona viettää. Sehän on tärkeintä, että me kaikki saisimme nämä vauvamme hyväkokoisina maailmaan! :heart:

Toivottavasti kaikki saisivat pitää työnsä, vaikka raskaus joskus ilmeneekin myös työyhteisössä.

Minulla ei ole enää alavatsaturvotusta, sisäistä kihelmöintiä kyllä kohdun kohdalla ajoittain ja Rinnat kasvaa;=)9 Mies sanoi, että minulla raskaus alkaa Pamela Anderssonina, ja sitten vasta myöhemmin vauvamasuna;=)) :heart:

Ihanaa pvää kaikille lähdemme miehem kanssa jouluostoksille! :heart:

Rva myy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Hei!
Mulla on vakivirka joten ei paineita sen suhteen raskaudesta kertomisen kanssa. Päätin kertoa jo nyt esimiehelle siksi, että meillä yksi toinen työntekijä jää lomalle ja hänen tehtäviensä hoitamisesta keskustellaan. Uuden tulijan olisi vaikea ottaa niitä hoitoonsa ja minä taas hoidin niitä ennen häntä joten päätin suoraan kertoa mikä on tilanne enkä ottaa niitä (vaativia ja minut kertaalleen uuvuttaneita) tehtäviä pariksi kuukaudeksi vastaan ja kertoa sitten, että hahaa, mäkin jään kohta pois. Esimies on luvannut olla hiljaa ja ammattinsa puolesta joutuu oikeuteen jos ei ole, mutta itse olen kyllä asiaa möläytellyt innostuksissani. Vaikka keskenmeno pelotta, en jaksa olla kertomatta. Ihan kaikille en tietenkään kerro, mutta ystäville... Ja perheen haluaisin olevan tukena keskenmenon sattuessa, joten halusin kertoa.
LA 13.8, maanantaina eka ultra, silloin tasan 5+5
 
onko kellään tietoa..? eli olen osa aika töissä ja sovitellulla liitonrahalla. voinko lopettaa osa aika työni milloin haluan vai tuleeko mulle karenssia vai pitääkö minun olla töissä niin kauan kun äitiysloma alkaa?
 
Taas on tullu uusia mukaan, kiva. Onnea ja tervetuloa mukaan! :flower:

Ostin eilin huvikseni itelle palapelin, jossa oli kaks 500palan peliä ja yks 1000palan peli. Oli ihan kiva tehä, siinä meniki sitte puolille öin, ku ei ois malttanu lopettaa. Tänään olinki sit ihan tautisen väsyny. Herätys oli seittemältä, no sain mä sit yheksän jälkeen tunnin nukkua, ku mies heräsi. Nyt nukkuu tyttö ja mies päiväunia, ite en saanu enää unta.

Vilma-Annika: Onpas teillä kuuluu "reilupeli" siellä työpaikalla. Tosi inhottavaa tommonen :(
Tänään on taas ollu vähä huono-olo, liekkö johtunu sit väsymyksestä. Mut mä jatkanki täällä lauantaipäivän viettoa, ku muutkin jo heräsi päikkäreiltä.
Piua tasan 7
 
mimulus :hug:

aamun jälkeen pahoinvointia ja päänsärkyä sekä mahakipuja ja selkäkipua. kohta ois lähettävä pikkujouluihin, aattelin käy vaan syömässä ja sitte hyvissä ajoin lepäämään ja nukkumaan.
oksettava olo on heti jos sattuu et nälkä pääsee yllättämään. :x äsken koitin lohikeittoa syödä mut puolet jäi lautaselle :ashamed: no syönpä sitte siel pikkujouluissa.
ainii hiusten värjäyksestä oli aiemmin puhetta, tänään värjäsin ja hyvin onnistu :wave:
mut nyt vähäksi aikaa pötkölleen :wave:
 

Yhteistyössä