¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

neitiperho
Heissan mammat.

Virkistävää tosiaan tää uusi pino. Mä tosiaan tilailin vaatteita H&M ja Ellokselta. H&M sain tosin hyvän mamma hameen itelle, sellaisen farkkuisen. Tykkään siitä mielettömästi. Ellokselta löytyi siistit, valkoiset farkut ja tosi hyvät myös. Pikkusen jopa kasvun varaa :D Paitoja tuli myös tilattua urakalla. Äippäpaitoja tosin en ole tilannu enkä tilaa. Ne jotenkin tuntuu turhalta ostoksilta. Kuitenkin niitä vaan pienen hetken käyttää ja toisekseen, nykymuoti suosii niin paljon mahaakin omaavia naisia joten vaihtoehtoja löytyy. Siis tämä mun kanta. Nyt sitten olen ostanu paitoja jotka pitkiä, mutta voi käyttää raskauden jälkeenkin oikein hyvin.

Uutta kuvaa en sitten vieläkään saanu profiiliini. Perhana...ei ymmärrä miksi ei suostu kuvaa vaihtamaan vaan aina vaan näyttäisi sen vanhan kuvan.

Masuun ei oikein kuulu mitään uutta. Liikkeitä tuntui viimeksi toissailtana...sellaista "raapimista". Sen jälkeen taas ollu hiljaista. Kaksi viikkoa vielä pitää malttaa 4d-ultraan, jännittää jo. Vointi pysyny hyvänä. Iho myös kuiva, tosin mulla aina talviaikaan. Liitoskipuja alkanut taas vähän olemaan, mutta ei pahasti. Turvotusta edelleen iltaisin tosin alkaa sekin jo aamupäivällä. Maha on ISO. Naama edelleen kukkii.. :kieh: ..rinnat kans alkaneet vähän taas aristamaan. Kuivat myös nykyään rinnat ja välillä tuntuu erittävän ainakin iltaisin.

Mutta sellaista meillä. Poika olo on vahvasti edelleen itellä, saas nyt sitten nähdä. Eilen oltiin taas toisen koiran kanssa koiranäyttelyssä. Sai taas muutakin elämää ittensä ympärille kuin työ ja maha =)

Mutta muuta kuin jälleen (jo taas) uuden viikon alkua kaikille...niin ja tietysti oikein hyvää maaliskuuta =)
 
Terkkuja kätilön luota!

Tänään pääsin minäkin vihdoin ja viimein kuulemaan vauvan sydänäänet :heart: :heart: :heart: ja hyvin en kuului :D . Painoa oli tullut 100g viime kerrasta, n. puoli kiloa yhteensä koko raskausaikana. Hemppa 125 ja verenpaine 100/60 -mulla, joka on joskus joutunut verenpainetarkkailuun korkeiden paineiden vuoksi!!

Suppareista mä kysyin niistä, ja kätilö sanoi, että uudelleen synnyttäjillä eivät ole ollenkaan vaarallisia näillä viikoilla. Päinvastoin, kertovat, että vauvalla on kaikki hyvin ja että kohtu kasvaa. Mahan koostakin sanoi, että "onpa hyvin kasvanut" ja hymyili. Tunnusteli mahan läpi, kun oon niitä möykkyjä tuntenut ja kaikki on siellä hyvin ja niinkuin pitääkin.

Nyt on niin mielettömän iloinen ja onnellinen olo, kun sai noin huojentavia vastauksia plus kuuli ne sydänäänet. Kotimatkan tyyliin hypin/tanssin suupielet korvissa, kaikki vastaantulijatki hymyili, eli hyvin tarttuu hymy :D .

Anoppi ja appi tulee meitä moikkaa ensi viikonlopuksi, kivaa saada vieraita tänne. Varmaan samalla sit juhlitaan jo etukäteen esikoisen 3v synttäreitä, ovat 20.3.

Neitoperho, mä oon myös ihaillut farkkuhametta H&M:n postimyynnissä. En oo sitä vielä löytänyt liikkeestä (tosin en äippävaatteita noin yleensäkään kuin erikoisliikkeistä täältä). Täytyy varmaan laittaa tilaukseen!

t. Hemuli80 rv 15+2
 
neitiperho
En mä myöskään itse liikkeestä ole oikein mitään löytänyt vaan juurikin tuolta postimyynnistä. Niissähän kun suurinkaan osa vaatteista samoja. Postimyynti ja liike myy aina eri tavaraa ainakin kyseisessä ketjussa, ne kun ovat sisaryhtiöitä ei siis samaa.
 
Hyvin saitte naiset miut ympäri puhuttua :D , pakko oli äskön vierailla h&m sivuilla ja hame, caprit ja legginsit tarttu matkaan, pitäs tulla ens viikolla.. vaikka niin sanoin et enää en mitään osta.. mut jospa nuo sopis, ku pitäähän kesällä olla mukavat vaatteet, muuten olo on varmaan ihana =)
 
neitiperho
hahahha...mut tossa kun niin helppo että sitten lähettää vaan takas mitkä ei miellytä. Mulla lähdössä tänään myös iso paketti nimittäin takaisin. Monet vaatteet oli ettei tosiaankaan enää tälle kropalle soinnu =)
 
Mä tilasin h&M:ltä tytölle ja mulle 240e vaatteita :eek: en tosin mitään mammavaatteita,mä en ostanut esikon aikanakaan mammakuteita. Ostin vaan isompaa kokoa normi vaatteita ja sit rakauden jälkeen myin kaikki pois. Ai,niin ostin mä kaks masutuubia,kun sai 13eurolla.

Semmonen kysymys olisi,että kutittaako teillä muilla mahaa? mulla kutittaa ihan kauheesti ja tosi usein päivässä joutuu raapimaan..

Kiitos uudesta pinosta ja tervetuloa uudet :wave:
 
Hei taas. Eilen olin parin koiran kanssa näyttelyssä tai no yksihän noista vaan osallistui, oli pitkästä aikaa virkistävää tavata tuttuja, joita ei normaalisti näe.

Perjantaina kävin ostamassa ekat äippävaatteet, farkkuhameen ja paidan ja joitain housuja pitäisi ostaa. Vielä kyllä menee omatkin vaatteet, mutta pikkuhiljaa ne ovat hieman alkaneet kiristämään. Kaapissa on kyllä kahden äippähousut, mutta molemmat ovat kesäksi turhan paksuja ja ovat muutenkin aika suuria kooltaan, että mä taidan hukkua niihin, vaikka toi maha tosta kasvaakin.

Meillä remppa edistyy hitaasti mutta varmasti, kämppä on suht kylmä, kun alakerta on täysin eristämätön, mutta huomenna alkavat rakentamaan uutta ja 5 viikon päästä pitäisi olla valmista.

Tän viikon voikin ottaa rennosti, kun alkoi loma ja saa viikon levätä, tosin saa nähdä kuinka kauan tässä töitä enää voi tehdä, kun tuo työ on sen verran raskasta ja vaatii kropalta aika paljon, että voi olla et olen piankin sairaslomalla.

shih tzu + pikku apina 17+0
 
Hemuli80, tosiaankin, viime viikolla kun soittelin neuvolaan niistä papa-kokeen tuloksista, kätilö muisti että olin aiemmin supistuksista kysellyt. Hän vielä lisäsi että supparit voivat liittyä myös kohdun kasvupyrähdykseen, mikä on hurja juuri näillä viikoilla. Eli ei ne supparit tosiaankaan aina ole huono merkki näillä viikoilla :)

Ollaan saatu miehen kanssa nyt joka ilta kuulostella Tiitin liikkeitä :heart: Mies varsinkin on tosi innoissaan, nyt on hänellekin vähän konkreettisempaa että se vauva tosiaan siellä masussa on :) Vaikka näkihän hän Tiitin np-ultrassa, mutta silti!
Pojankin odotusaikana miehen mielipuuhaa oli tunnustella liikkeitä, minun kyllästymiseen asti :D Loppuvaiheessa kun nuo iskut tekevät tosiaan jo kipeää. Kovasti toivoin että tämä vaavi olisi rauhallisempi mitä poju, mutta ei hyvältä näytä :LOL: Poika kun melskasi masussa jatkuvasti, ei tarvinnut paljon liikkeitä laskeskella... Ja melskaa muuten vieläkin, mahan ulkopuolella :)

Hyvää viikon alkua!

Lilli ja Tiitti 17+5
 
Moro kaikille!
Mä olen totaalisesti hurahtanut noihin mammavaatteisiin! Kaapissa edellisistä raskauksista jääneenä parit housut, pari paitaa ja pino t-paitoja. Nyt olen ostellut lappuhaalarit, farkkuhameen, t-paitoja, topin, pari tunikaa ja mekon... Käytettyinä tosin, mutta eihän nekään ilmaisia ole :D Hyväkuntoisia kuitenkin ja edullisia. Ihan vinkkinä, täälläkin Kaksplussan kirpparilla niitä moni myy, samoin huuto.netissä, mikko.fissä, vauva-lehden sivuilla ym. Just sellasen kivan H&M:n farkkuhameen ostin 10?:lla ja käyttämättömät farkkuhaalarit (H&M) 20?:lla. Myymälässä noi on 29? ja 49?. Pakko elvistellä :LOL: Täytyy varmaan ainakin yksi vauva vielä tämän jälkeen saada, että tulee vaatteille käyttöä :heart: Itse olen sen verran isokokoinen jo normaalistikin (meitä ei ikinä uskoisi Hemulin kanssa siskoksiksi =) ), että on ihan kiva ostaa "oikeita mammavaatteita" eikä isompia kokoja. Istuvat nuo vaatteet sitten paremmin ja ainahan ne saa myytyä eteenpäin =) .

SK06: Mulla on ollut kaikissa raskauksissa noita mahakipuja. Aina työpäivän jälkeen olen kuin rantapallon niellyt, maha on kova pallo ja sitä särkee. Levossa yön aikana tilanne laukeaa, joten ilmeisesti on vaan turvottelua ja ilmaa. Huolestuin itse siitä aluksi aika lailla, mutta on kuulemma täysin vaaratonta ja melko yleistäkin. Pitkät paikallaolot (istuminen) tai jatkuva seisominen tekevät mulle tuota vatsakipua. Nyt kotona ollessa sitä ei ole lainkaan.

Kuumeisesti täällä odotetaan kunnon liikkeitä ja 4D-ultraa (johon aikaa melkein kuukausi). Pieniä lurinoita ja kuplintaa mahassa on jo tuntunut, muttei vielä kunnon liikkeitä. Malttamattomuutta liikkeellä...

Hyviä vointeja kaikille! Pian ollaan puolivälissä :flower:

Bonus 16+1
 
Hemuli80 onko sulla millanen olo kun verenpainen alhainen? Mulla oli tuo yläpaine 104 ja hemppa 114. Olo on välillä tosi naatti ja ootan jo kovasti energisiä aikoja jotka toivottavasti pian tulossa!! Ehkä mulla vaikuttaa tuo työ joka vie voimia ja nämä ihanat villiviikarit täällä kotona joiden kanssa ei meinaa saada huilattua ollenkaan!

Kun muistais popsia noita rauta ja vitamiinipillereitä!!

Täällä seinäjoella on muuten tosi kehnosti tarjontaa mammavaatteista, täytyy joko netistä tilata H&m:ltä tai ajaa vaasaan. Seinäjoen HM ei myy mammavaatteita säännöllisesti. Kappahlissa oli peräti kahdet mammafarkut kokoa 44!! Sieltä löysin yhen kivan tunikan normaalivaatteista kyllä joka menee aika pitkään.

Taloasiassa toivottavasti huomenna joku ratkaisu, miehen serkku joka on rakennusmestari, tulee käymään meidän kanssa vielä haaveilemaamme taoa kattomassa ja osaa toivottavasti antaa suuntaa remonttibudjettiin. Sitten pitää päättää ostetaanko! Monta hyvää asiaa on mutta kun keskustassa asuttu niin tottunut siihen että kaupat ja palvelut ääressä ja tuolta on useampi kilometri mutta eiköhän siihenkin totu ajan myötä kun muuten unelmapaikka!
 
heissan taas. Hiihtolomareissu tuli tehtyä, kivaa oli mut tosi väsyny olin torstai-iltana kun tultiin kotiin. Kävin vähän shoppailemassa mammavaatteita turussa kun ei kokoaikaa jaksanu uiskennellakka. Muutamat housut, farkkuhameen ja paitoja löysin.
Omaan napaan ei ihmeitä, masu kasvaa, vähän nippailee ja liitoskipujakin silloin tällöin.
Herättiin to-aamuna tukholman satamassa ja lähettiin aamupalalle niin oli paljon poliiseja laivassa ja jutteli turvamiesten kanssa. Kukaan ei tienny miksi ja nyt vasta sain kuulla et joku nainen oli raiskattu sillon yöllä siellä laivassa. Hyi kamala.
 
Heipparallaa. Täällä ei mitään uutta, nyrkiniskuja ja potkuja kuulostellaan ja iltaisin tuntuu tosi hyvin.. Yöllä heräsinkin siihen kun mua muksittiin masuun.. :heart: On se ihmeellistä, ja kyllä ne tosiaan erottaa ne "potkut" suolen poksumisesta.. Kirjastossa kävin äsken jos olis löytyny sairasloma luettavaa, mutta pyh, oon lukenu jo ne kaikki vauvakirjat heti alussa mitä siel olis ollu.. tyttö/poika olosta, mulla on alusta asti ollu poikaolo, ja sitä vahvistaa myös entistä enemmän nyt se, että maha kasvaa suoraan eteenpäin, ei siis leviä :D Vaikka yksilöllistä se onkin :LOL:
 
mammaliinille piti kommentoida sen verran et ite ostin talon josta keskustaan n.3km. Mutta talo on päättyvältä tieltä poikkeavan päättyvän polun viimeinen talo(kai tajusitte,heh) joten lapset saa leikkiä omassa pihassa rauhassa ilman pelkoa autoista tai voi mennä naapurin lasten luo ilman vanhempia turvallisesti. Se asuinalue on ikäänkuin pieni yhteisö. Aina jokun vanhemmat tiesi missä alueen lapset on, voi luottaa siihen että vieraat vanhemmat komentaa myös mun lapsia jos näkee ne tekemässä päättömyyksiä. Aivan ihana talo ja alue. Nyt harmittaa kun mun uuden miehen talo on keskustassa ja mun taloon ei tällä porukalla mahduttais, nyt pitäis päättää mitä teen ton oman taloni kans kun ei oo kovin halpaa pitää kahta omakotitaloa. Voikun sais tän miehen talon siirrettyä tonne mun tontille niin olis ihanne tilanne. Mutta siis kyllä syrjemmässäkin tottuu asumaan. Mikä matkoissa harmittaa korvautuu kyllä turvallisuudella ja lasten viihtyvyydellä.
 
Nyt se alko! :kieh: Iskias kipu! Yht`äkkiä päivällä oikeelta alaselästä :ashamed: Varsinkin sillon kun kumartuu vähän eteenpäin..Kokemuksesta tiedän että jos tää pahenee, niin oikea jalka ei kohta enää nouse. Jepjep. Mikä tohon auttas?
Piti tänään sitten kertoa pomolle. En uskaltanut...Ajatelkaa nyt, aikuinen ihminen ja ei uskalla kertoa maailman ihanimmasta asiasta. Mutta te ette tunnekkaan tätä miestä. Ja olkaa siitä onnellisia :LOL:
Huomiseks varasin lääkärin että käyn mittaan verenpaineen ton huimauksen takia niin eipä tule hukkareissu kun saan piipittää tosta selästäkin.
Muuten ollut hyvä päivä ja iltapäivällä pampulakin potkiskeli oikein kunnolla :heart:

Täällä tulee lunta, mun puolesta ei tarvis tulla! Kevättä odottelen kovasti B)

f ja p 18+1
 
Vilma71 Tuolta talolta olis 18km molempien työpaikalle, tosin mulla jää kulkeminen toistaiseksi mammaloman ansiosta :) ja sijaitsee siis nykyisen asuinpaikkamme naapurikaupungissa, mutta sen kaupungin keskustaan alle 5km eli ei sinänsä syrjässä. Ihanan iso tontti ja oma rauha vaikka paljon olisikin naapureita mutta tuonne ei suoraan näy mistään. Maalle muutosta haaveillaan ja siellä se unelmapaikka olisikin mutta tästä kun on ollut lyhyet yhteydet joka paikkaan... no sieltä on jo paljon lyhyempi mun vanhemmille ja serkkuja asuu samassa kaupungissa. Huomenna kai sitten selviää!! Jännityksellä odotan tyrmääkö "ammattimies" sen vai minkä lausunnon antaa,,, vanha talo siis kyseessä. Mutta uuttakaan ei haluta.

Nyt masentaa ja raakasti kun päivä ollut yhtä kitinää... nuorempi viihtyi ulkona noin puoli tuntia lastenhoitajasiskoni kanssa ja sain just ruuan tehtyä. Koko ajan vaan ovat tapelleet samasta tavarasta. Nyt tilanne vähän rauhoittunut ja leikkiäkin alkaa syntymään mutta haaveilen että saan nuo kohta sänkyihinsä! Sais ees hetken olla hiljaisuudessa!! Huomenna vapaapäivä ja toivottavasti mun sisko selviää kylään, asuu kuopiossa ja harvoin nähty vieras on...
 
Kukas se puhuikaan, mitän tää palsta koukuttaa... :D No, suosittelen, et älkää käykö rekisteröitymässä facebookiin, se se vasta koukuttaakin! Minähän en tietty ite oo yhtään koukussa mihinkään... :whistle:

Mammaliini: mulla tuo alhainen verenpaine ei oikein tunnu olossa mitenkään. Päikkärit kyllä otan melkein päivittäin, mut kyllähän sitä raskaana ollessa väsyttää muutenkin. Korkea verenpaine enemminkin aiheuttaa ongelmia (mulle), päänsärkyä, huimausta ja äreyttä. Heh, ja nyt oli tehty tutkimus, että kissanomistajilla on vähemmän sydänkohtauksia kuin lemmikittömillä. Koirista noita tutkimuksia on tehty vaikka kuinka, mm. että koira alentaa verenpainetta. Meillä on ollut koira anoppilassa hoidossa viimeset puol vuotta (tän Norjassa oleskelun ajan) ja nyt mulla paineet ennätysalhaiset. Meidän koira on kyllä sellanen hysteerikko ja energiapommi, et välillä vaan nostattaa paineita... :D Vaan kova ikävä sitä on, lenkkejä, näyttelyitä, agilityä, jälkimetsiä... niin kivoilta kuullostaa esim. shitzun näyttelyt...

Mansikka: mahan kutina voi olla kohdun kasvua, tai sitten vauvan liikkeitä.
 
mahan kutinasta mul kutiaa kans maha tosi paljon, tuntuu välil et kutiaa tosta päältä ja sit tosi usein et ihanku joku kutittelis tuolta sisältäpäin, esim nyt..

t. Hosso Ja Iisakki 17+6 :heart:
 
Moiks kaikille ja tervetuloa uudet elokuulaiset =)

Minulla ei pahemmin mitään uutta, pieniä juttuja vaan.
Oikea rinta on kipeämpi, eikä kärsi olla mahallaan sen takia.
Välillä maha kutiaa, kaasutus ja ilmanpoisto tuntuu edelleen toimivan loistavasti,
varsinkin iltaisin :x
Rakenneulraa 14.3 kovasti odotan, se on seuraava kohokohta.
Tyttöolo täällä, tiedä sit kumpi tulee :heart:
Miehen sisko sai juuri pojan...kuten olin häntä kiusoitellutkin, että poika tulee...

Mikkka + pikku-Raksu 17+5
 
fosfori, ikävää tuo iskias. Vie toimintakyvyn aika totaalisesti, jos pahaksi äityy. Toivotaan, ettei se sinulla tuosta pahene. Nytkin taitaa olla jo levon paikka?

Olen ollut molemmista raskauksista puolivälin paikkeilla useamman viikon sairaslomalla juuri iskiaksen takia. Nyt pelkään tämän raskauden puolta väliä. Toivon kovasti, että asiat olisivat toisin tällä kertaa... Kipu on ollut sen verran kovaa, että enää en moisesta välittäisi. Monen vuoden jälkeen vasempaan etureiteen palasi tuntokin ekan odotuksen iskiaksen jäljiltä. Silloin menivät hermot ihan kirjaimellisesti. :LOL:

Tänään niitä sitten on tuntunut ihan kunnolla - pieniä hipaisuja tuolla häpyluun yläpuolella

=) Meinasin jo oikeasti hermostua.

Nyt katsomaan Harvoin tarjolla - se on varsinainen opetusohjelma siitä, miten vanhempana ei tule käyttäytyä. Muutoin kyllä sarja minun makuuni.
 
Mulla myös masunahka kinnaa ja venyy. Tuntuu ,että masu kasvaa nyt huimaa vauhtia. Töissä olen aina toppavaatteissa ,kun maneesissa pidän tunteja ,joten siellä ei varmaan monikaan ole vielä arvannut ,että vauva on tulossa. Voivat pian hämmästyä ,kun kevät tulee ja saa vaatetusta keventää :) .

Meidän masuvaivainen taapero nukkuu jo. Onneksi ei ole oksentanut kuin sen kerran ,mutta ripuloinnut koko päivän. Miehen kanssa ollaan vielä suht kunnossa. Kova väsy on itselläkin ,että nukkumaan joutaisi.

Muutoin ollut tänään lähes kivuton päivä noiden liitoskipujen suhteen. Kävin pikku lenkilläkin ja ihan mukavasti pääsi pitkästä aikaa liikumaan.

Tervetuloa taas uusille!!
Hyvää yötä!!
-Poni ja Manteli 15+5
 
Huh huh että oli tullu asiaa tänne :) En oo päässy pitkään aikaan lukemaan niin oli ehtiny tulla jo uus pinokin :D

Onneksi kaikilla samankaltaisia oireita kun itselläkin. Hirveenä hermoillu ja huolestuttaa kaikki eri oireet että mikäs nyt sit on normaalia ja mikä ei :) Mutta onneksi tänne aina ´pääsee huojentamaan sitten mieltä.

Viikonloppuna alko talviloma ja lähdetään tässä kohta tuohon Ouluun päin ajelemaan, jos kävis vähän shoppailemassa :)
 
Huomenta!!

Miulla on TAAS kipee olo.. ei voi olla totta.. siis päässä ja kurkussa tuntuu että oisin tulossa kipeeks.. tää oiski jo 3 flunssa + se ykä tauti.. normisti oon ehkä kerran talvessa kipeenä.. kai sitä on sitte vastustuskyky heikompi..

Muuten ei mitään ihmeempiä.. eilen olin tosi väsyny, kävinkin ennen ysiä jo nukkumaan..

Viikonloppuna ollaan oltu miehen kanssa jo 8v. yhessä ja meinattiinkin lähtee leffaan ja syömään!! kauheen nopeesti menee aika.. vastahan myö tavattiin!!

Sillon on muuten naistenpäiväkin!! Mites teidän miehet huomio naisten päivän?? meillä on tuo vuosipäivä samalla ni ollaan aina jotain pientä hyvää syömistä tai jotain sellasta.. mutta ei niinkään sitä naisten päivää olla "juhlittu"..

Mutta nyt taas töiden pariin!!

Äiti lpr 18!!!!
 

Yhteistyössä