¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

neitiperho
Huomenta päivää...

luminen keli vaihteeksi täälläkin. Masentaa taas vaan maksella laskuja. En ymmärrä, että tulot meillä mukamas kasvaneet, mutta silti rahaa vaan jää laskujen jälkeen vähemmän. Täytyy alkaa nyt tarkkailemaan oikein urakalla meidän rahan käyttöä. Oishan se kiva ihan loppukuuhun asti välillä elää huoletonta elämää eikä jo viikon päästä miettiä että lopetanko syömisen :kieh: perhana, et taas ketuttaa...

Mulla iho myös kutiaa älyttömästi varsinkin juuri mahan kohdalta, läski siis tulee vaan hyvin esille :LOL:

Monet vaan koko ajan kipeenä, outo juttu. Tosin nyt on ihan ihme tauteja liikkeellä ja sitkeitä sellaisia. Yleensähän siis raskaus juurikin lisää nimittäin vasta-aineita eikä päinvastoin. Äidin kroppa siis paranee vähän niin kuin tuo liikkuminen. Tuntuu, että kaikki hengästyttää ja, että kunto olisi huono, mutta sehän on päinvastoin. Kroppa paremmassa kunnossa, mutta reagoi vielä huonosti vaan "ylikuormaan". Pöpöissä siis sama juttu yleensä, suojelumekanismi paranee, lasta turvatakseen, mutta pahat pöpöt tietty aina pääsee läpi. Oliko tarpeeksi monimutkaisesti selitetty :D

No mutta tää ja maha nyt yrittää olla tänää reippaita ja lähdetään ettimään tulevalle isukille synttärilahjaa, kun sillä huomenna sellaisetkin. Päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Täällä flunssa jatkuu yli toista viikkoa :kieh: Iltaa kohden varsinkin nenä menee tukkoon ja on PAKKO laittaa nenäsumutetta. Sitäkin on tullu käytettyä jo reilusti yli 10 päivää :'( Mut ku nenu ei pysy muuten auki ja ahdistun heti jos en saa nenän kautta hengitettyä :/

Viime vuonna taisin anopin kanssa saada mieheltäni naistenpäivän kunniaksi kukkia :flower: Tänä vuonna tuskin mitään :LOL: Enkä niin odotakaan.

Seksi: Löytyykö muita mun lisäksi jotka ei ole harrastaneet nyt raskausaikana seksiä juuri ollenkaan?? Mulla viikot on jo päälle 17 ja sen aikana ollaan varmaan sekstailtu vain KAKSI tai KOLME kertaa :kieh: Mua ei vain kertakaikkiaan kiinnosta/huvita koko homma. Olisko jollakin vinkkejä millä sais omat halut taas hyrräämään?? Alan olla jo epätoivoinen miehen puolesta ja silläkin tuntuu olevan jo tuskaa :ashamed:

Jahas, nyt odottaakin 2-vuotiaan kakkapesut :x

Mukavaa päivän jatkoa ja voidaan hyvin :heart:

Tatjana80 ja rv 17+4
 
Joo tosta kipeydestä vielä, että en muista et oisinko esikon aikana ollu kertaakaa kipeenä, tosin sillo ei saanukkaan näitä pöpjä mistään, ku nyt poika tietty kantaa päiväkodista, mutta ihme ku se ei oo kipee, mie vaan.. alkaa ärsyttää.. nyt on joku saakelin pöpö talvi ja ne kaikki iskee miuhu.. no, koha vaavi on kunnossa ni kyllä mie nää räät kestän :kieh:

on meillä seksiä ollu, ite en vaan jaksa tehä alotteita, ku ei niin hirveesti tee mieli.. mut kyl se sitte aina siitä piristyy ;) mut tällee ku on kipee olo, ni ei kyllä vois vähempää kiinnosta..

kylläpä käy taas hitaalla tää työnteko.. alkais jo loma :D .. tai olis ees jossain vieraalla töissä, ni viittis hakee saikkuu.. nyt voisin vaan maata sohvalla ja syyä jätskii B)
 
Huomenta =)

Tulipas nukuttua pitkään, kun tultiin eilen reissusta niin myöhään. Tuntuu, etten oo kerennyt täälläkään käydä aikoihin, vaikka totuus lienee maksimissaan kolme päivää taukoa ;)

Rinnoista - mulla ei oo kovinkaan paljoa muutoksia tapahtunut tähän mennessä. Täyteläisyyttä on tullut enemmän just sen verran, että liivit pitää vaihtaa kohtapuoleen. Tummumisesta / vuotelusta ei täälläpäin merkkiäkään.

Mulla myös maha kasvanut ihan suoraan eteenpäin eikä takaa edes näy, että raskaana ollaan =) Alkuun olin sitä mieltä, että tyttö tulee (vaikkakin tekonimenä Elmeri :D ) , mutta nyt on kyllä poikaolo vahvistunut vahvistumistaan. Toivottavasti saataisiin jotain vinkkiä puolentoista viikon kuluttua rakenteessa =)

En oo vieläkään tuntenut liikkeitä. Ajoittaista pulputusta ja kuplintaa on, mutta kyllä ne sinne suolistoliikkeiden suuntaan taitaa kallistua vielä. Toivottavasti seuraavien kahden viikon aikana alkaa jotain tuntua - kuumeisesti joka päivä oon kyllä kuulostellut ;)

Mansikka85: Kyllä mahaa kutittaa siinä määrin, että rasvaa kuluu litratolkulla ja siitä huolimatta tulee rapsuteltua :) Pitää varmaan vaihtaa rasvamerkki vielä johonkin pikkuisen nopeammin imeytyvään...

Vielä tervetulohalaukset uusille elojoukkueen jäsenille :hug: ja pikaisia paranemisia flunssaisille ja vatsatautisille :heart:

Ihanaa tiistaipäivää joka mammalle ja masulle :heart:
kaneliomena ja Elmeri 18+0 =)
 
onpa luminen keli!! uusia tullut mukaan!tervetuloa!! =)
itse olen pitänyt nyt vähän hiljaiseloa kirjoittelusta, lukemassa kyllä muiden jutut olen käynyt päivittäin :)
no, mutta neuvolakuulumisia.. neuvola oli viimeviikon perjantaina ja siellähän pikkuisen syke kuului 150hakkaavan :) hb oli 117 ja paino oli laskenut hiukan.. mutta eiköhän se kohta ala urakalla nousta!! :D
löysin tänään ihanat rattaat!(käytetyt,mutta tosi kivat) ehkä vähän aikaista ostaa kyllä mutta..
seksistä, mulla kyllä tekee ihan samalla lailla mieli kuin ennenkin raskautta..eli useampana päivänä viikossa harrastetaan, että ihan suhkoht aktiivista on :)
ja naistenpäivänä huomioimista, ei me ainakaan sitä juhlita mitenkään. mun mielestä vähän turha juhla.niinkuin esim. myös halloween..
mulla on alkanut nyt tisseistä vuotaa nestettä ja kuitsee myös tissit kovasti :/
jep, mutta nyt kolme päivää töistä vapaata ja tää tuleva mamma aikoo nyt ottaa rennosti ja painua kohta päiväunille!
vointeja kaikille masuille!! =)

ajatar rv 16+4
 
En ole kirjoitellut aikoihin, kun ei ole olevinaan aikaa. Tosin joka päivä käyn lukemassa uutisianne. (Toisaan tämä palsta koukuttaa =) )
Maha kutiaa täälläkin ja osittain senkin vuoksi, että pikkuisemme ilomoittaa tulevalle äipälleen jotain :) Yleensä ruoan vähyyttä tai tilan ahtautta kun kumarrun :D

Tänään täytyi soittaa neuvolaan kun flunssa on päällä ja alavatsakivut on lisääntynyt, en nyt sitten tiedä johtuuko ne flunssasta vai mistä. Onko kellään kokemusta? Oireet: jatkuvasti tuntuu hiukan vasemmalla puolella alavatsaa, silloin tällöin koko alavatsassa. Ei ole liitoskipuja kun ne kyllä tunnistan kun oli aikamoiset kivut alkuraskaudesta! Huomenna pääsen iis neuvolaan ja tarkistetaan jotain... täytyy vain jaksaa huomiseen

Rakenneultra olisi ensiviikolla eli 12.3. Joten toivottavasti siellä selviää, että kaikki on hyvin.! Tänään sattui vielä aika huono kelikin joten sekin pistää mielen maahan. Mutta täytyy pisrityä, positiivisuus on puoli voittoa :LOL: Jos nyt töissä voi piristyä =)

Terveisin Pippuri ja "Nestori"


 
Heippa!

Ihan ihmeissäni olen masuni kanssa...kun se on niin pikkuinen! Ei muuten, mutta kun pojasta oli jo tässä vaiheessa paljon isompi, selkeä vauvamaha... Toki kohdun ääriviivoista tuntee, että se on kasvanut(on vähän navan alapuolelle) mutta ei pullistu paljoakaan ulospäin. Hassua!

Tyttöolo on ehkä vielä, ei ainakaan poikaolo... kuitenkaan ei niin selkeä kuin mikä pojasta oli. Siis silloin poikaolo:) Mietiskelen kuitenkin enemmän tyttöä. Ja mies oli nähnyt unta tyttövauvasta, samoin minä, tosin mä näin jo ennen kuin olin raskaanakaan.

neitiperhon miehelläkö on huomenna synttärit? Niin on munkin miehellä:) Tänään ollaan pojun kanssa ostoksille menossa, kun herää päikkäreiltä, ja kakkuainekset odottaa kaapissa. Mies täyttää 30, mutta onneksi mulla on siihen hetkeen vielä 2,5 vuotta aikaa! Tunnen itseni kyllä jotenkin kauhean vanhaksi, elämä on vuodessa muuttunut niin paljon. Kun vielä vuosi sitten oltiin niin meneväisiä, opiskelin ja olin kaikki viikonloput menossa =) Ja kohta on kaksi pientä lasta ja kaikkein parasta viihdettä on lapsen kasvun seuraaminen =) :heart: Onnellinen saa kyllä olla, kun kaikki on mennyt näin hyvin.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
vib ja pikkuvauva 17+4
 
Pippuri, piristystä päivääsi :) Toivottavasti saat vastauksia kipujesi suhteen. Mulla on ollut kanssa outoja kipuja tässä pitkin raskautta(erilaisia kuin liitoskivut tai venymiskivut), mutta en ole kysellyt niistä keneltäkään mitään. Mullakin huomenna neuvola, täytyy ottaa puheeksi siellä...
 
Jospa minäkin ehtisin jotain kirjottelemaan. Nukuin viime yönä reilut 11 tuntia, ihanaa! Tuntuu että alkuajan väsymys on taas tullut takasin :( Tyttö/poikaolosta on ollut puhetta, mulla ei oo oikeestaan kumpikaan. Pojasta olin ihan varma et poika on tulossa ja sehän sieltä tulikin. Ehkä nyt ois sit tyttö... Molemmat ovat tottakai tervetulleita! Rakenneultrassa kyllä kysytään, jos vaan sukupuoli näkyy, ja toivottavasti näkyy. Miten on, haluatteko te muut saada sukupuolen selville etukäteen?

Nyt tuntuu mahakin pullahtaneen ulos, mutta liikkeitä en tunne vielä. Munkin maha on alkanut kutisemaan, rinnoissa ei oo kyllä tapahtunut minkäänlaista muutosta. Makuuhuoneen puolella on melko hiljasta, ehkä nyt vähän piristymään päin. Naistenpäivää meillä ei sen suuremmin vietetä, tänä vuonna mies on matkoilla. Vielä pitäis kotia laittaa kuntoon, tää työhuone on täynnä romua. Ei millään jaksas siivota. Taidanpa mennä huutonettiin kattelee mammavaatteita =)

tintsa ja vaavi 15
 
Heissan!! Seksistä oli puhetta, joo, täälläkin aika hiljaista.. Ehkä raskauden aikana just max 5kertaa. ei vaan huvita mua, ja viimekerta pelästytti kovasti, kun tunsin seksin aikana että kohtu liikkuu työntöjen tahtiin, KÄÄK!!

Mulla on hei kans mammat ollu noita "outoja" kipuja, siis ei liitos eikä venymis vaan semmosia toisenlaisia, tulkitsen ne vaan kasvukivuiks.. Ilmoittakaa jos saatte jotain muuta vastausta mitä ne vois olla ellei ole normaalia..

Tuskin myöskään naistenpäivää juhlitaan mitenkään.. Mut jos sit äitienpäivää jo etukäteen juhlis kun ei tänä vuonna sitä vielä aidosti saa juhlia :LOL: Toisin kun isienpäivää! :D
Tilasin Ellokselta IHANAT housut, tämmöset "lököhousut" oikein ihanan joustava vyötärö, ja ei purista mistään ja niiiin ihanat päällä :heart: yleensä mulle ei kyl elloksen vaatteet sovi mutta nääpäs sopi!! Löysin aivan ihanat farkutkin tänää, enpä raaskinu ostaa kun ne meni just ja just kiinni, tietysti niitä sit ei enää myydä kun ne mahtuis, olis pitäny ostaa varastoon :) tosin mistä sitä tietää palautuuko koskaan samoihin mittoihin kun ennen raskautta.. Täällä on tänää ollut hiljaiseloa masussa, ei oo potkittu yhtään.. Ehkä sit kun makuulle käy niin voi tuntua taas hipasuja :heart: Mulla myös maha kasvaa suoraan eteenpäin, kokoajan on kyl poikaolo ollutkin, rakenneultrassa 19.3 sit toivottavasti saadaan tietää vaavin sukupuoli! :)

katham ja vaavi 18+2 (JO!!niin se aika menee :))
 
Uusi ketju, kivakiva!!! :heart:

Pari päivää pois linjoilta ja tekstiä kertynyt hyvin!

Tervetuloa uusille elokuulaisille Hansu27:lle ja SK06:lle! :wave:

Ostin eilen ekat mammavaatteet eli mukaan lähti H&M:stä mammafarkut ja olohousut. Omat verkkarit kun alkoivat jo puristaa sen verran, että vatsaan jäi aina kuminauhasta viirut. Farkuista otin vähän isomman koon, että on masulle kasvunvaraakin. H&M:n valikoimasta oli vaan farkuista yks vaihtoehto mitä pystyin ees ajattelemaan itselleni. Muissa housuissa niin kamalan kapeat lahkeet, ettei minun reidet niihin mahtunu! :kieh:

Seksistä... Se maistuis kyllä, mutta oon ihan "kuivettunut", eikä se siis ole oikein kivaa. Pitääköhän ostaa jotain liukastetta jostakin... Mies on kyllä heti mukana kun seksiä ehdotan, vaikkakin pelkää koko ajan muksivansa vaavia! :D

Kuvia olen ottanut vatsastani joka viikko. Omasta mielestä vatsa on kasvanut viikon sisällä paljon, mutta kuvista sitä en huomaa... :/ Se ei näytä yhtään vauvamasulta, kun ylävatsakin on koko ajan, varsinkin iltaisin, turvoksissa... Julkaista niitä kuvia ei viitti, ku niissä näyttää vain vähän läskiltä...

Lomaa odottelen. Puolitoista viikkoa vielä ja sitten pääsee lappiin kotikonnuille! =)
Rakenneultra vasta 28.3. ja toivottavasti saadaan tietää silloin sukupuoli. Sinne tuntuu vaan olevan ihan sikapitkä aika!

Vointeja kaikille!


Kiia ja Kaveri 18+0 (kylläpä aika rientää, 19. viikko lähti!)
 
äiti lpr kyseli naistenpäivän vietosta. Mies on yleensä minulle silloin kukkia ja esim. suklaata tuonut, mutta ei sitä sen enempää juhlisteta. Ihanaa se silti on kun muistetaan :)

Seksistä, meillä on justiinsa se tasan kaksi kertaa seksiä ollut tämän raskauden aikana :LOL: Mies ei ole kertaakaan edes ehdottanut, tuona kaksi kertaa kun minä olen ollut asialla on hän ollut kyllä innolla mukana. Eka kerta oli ihan jees, toisella kerralla paikat olivat kuivat kuin sahara ja limakalvothan siinä meni rikki. Vaikka miten liukastetta olisi käyttänyt... Verta tuli muutama viiru ja seuraavana päivänä hyvä kun kävelemään pääsi :| Joten ei tee nyt sitäkään vertaa mieli, lisäksi se että mies ei tee koskaan aloitetta. Minähän en enää aloitetta tee, sitten ollaan ilman jos mieskään ei asian eteen mitään tee :)
Pojan odotusaikana kyllä seksiä oli joka päivä melkein.

Minä en oikein tästä mahasta vielä tiedä että miten mahtaa muotoutua. Pojasta se oli juuri sellainen edessä oleva pallo jota ei takaapäin huomannut lainkaan. Nyt ehkä vähän tuntuisi että tämä alkaa tästä leviämään sellaiseksi kivaksi tynnyriksi... Jotenkin on sellainen "leveä" olo :D
No, eiköhän sen kohta näe kun masu enemmän kasvaa :)

Löysin tänään kivaksi yllätykseksi ison kasan Plussa-seteleitä :) Ajattelin että lähden iltasella Mammuttimarkkinoille ja ostan niillä pojalle välikausihaalarin, sen verran niitä oli kertynyt. Jotain hyötyä siis kanta-asiakaskorteistakin :D

Lilli ja Tiitti 17+6
 
heips. Ultrassa tuli käytyä ja veera-valtterilla kaikki hyvin. Tää oli tämmönen väli-huvi-ultra ku en käyny np-ultrassa ni oli kiva päästä kattoon että kaikki on kunnossa. Kovin hän heilutteli ja nosti peukunki pystyyn. Monta kuvaa saatiin mukaan ja ennenkaikkea hyvä ja rauhallinen mieli tuli tuosta käynnistä. yli 130e se lysti kyl makso, mut pieni raha mielenrauhasta. Rakenneultra on 5 vko:n päästä.
Seksistä ollu juttua, meillä ihan normaalisti kiinnostaa molempia eli muutaman kerran viikossa tulee peuhattua. Miehen mielestä mun paikat on muuttunu ja tuntuu kuulemma tosi hyvältä nyt. Ja naistenpäivästä, en tiä kuinka mies huomioi kun tää on meijen eka naistenpäivä yhdessä, mut varmasti jotenkin kun hän on sellainen et kaikki kissanristiäiset aina muistaa ja huomioi. Ekan puolivuotta sain sormuksen aina kun tuli kk täyteen yhdessäoloa. Häälahjaksi sain uuden citymaasturin ja kukkia tuo joka perjantai kotiin. Ihana mies kaikinpuolin.
 
Onnittetut vilmalle veera-valtterin näkemisestä! Ihanaa ku on hyviä uutisia jaettavaksi! :heart:

Ja ihana mies vilmalla!
Ihan vihreenä kateudesta lueskelen :ashamed: Mun mies ei muista, mitä on tänään syöny, jos nyt kysyisin...

Kaverilla oli eilen masussa jumppatuokio pitkästä aikaa ja tulikin siitä mieleen, että missä päin vatsaa te tunnette liikkeet? Itellä liikkeet tuntuu ihan alavatsassa karvoituksen yläpuolella. Kaipa se on ihan normaali paikka, vaikka tuntuukin kovin alhaalla olevan. Ei vielä tunnu ihan käteen asti, että mieskin pääsis tunnustelemaan vaavin liikkeitä.
 
Pippuri83:
Minulla juuri samankuuloisia oireita, ja tuo alavatsakipu on läsnä tosiaan lähes koko ajan. Eilen huomasin ja tänään on jatkunu. Olenkin ottanut vähän rauhallisemmin tän päivän. Alkuraskaus on menny kohtuu kivuttomasti ja oireettomasti, niin nyt pikkasen oon kyllä säikähtäny tätä kipua. Ajattelin odotella vielä huomiseen, että josko menis ohi ja soitella sitten neuvolaan, jollei oo loppunu. Kerrotko sitten, kun oot käyny neuvolassa, että tulkittiinko ihan raskauteen kuuluvaksi?

Mukavaa päivänjatkoa mammoille ja massuille :hug: !

Elo-onni08 + pähkinä 14+5
 
Vähän kuulumisia täältäkin

ja uusille tervetuloa pinoon :flower:
Vilma71 onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!

viikonloppuna kävin myös jo ostamassa mammahousut h&m:stä, tuolla Jumbossa (jos joku on täälläpäin ostoksilla) oli ainakin sekä h&m:ssä että Lindexillä monta mallia äitiyshousuja, ostin sellaiset matalavyötäröiset joissa on vyötärönkohta resoria, muut ei oikein istuneet.. ja toiset housut tilasin netistä. Kattelin myös sellaista farkkuhametta sieltä, varmaan sama jota monet on täälläkin jo mainostaneet =) mutta en vielä ostanut, kesäksi pitää varmaan sitten ostaa ja jotkut caprit myös.
Nyt on ihan muutamassa päivässä melkein tuo maha vähän pullahtanut esiin, mutta töissä saan vielä löysillä paidoilla peitettyä..

En tiedä onko tyttö-vai poikaolo, kun on ensimmäinen lapsi niin ei oikein voi vertailla noita oireitakaan edelliseen. Miehen suvussa on kyllä viimeiset kolme sukupolvea suunnilleen vaan poikia, joten jos tämä on tyttö niin mennäänköhän johonkin testeihin :LOL: , vaikka olen nähnyt jo noin neljä unta jossa lapsi syntyy ja se on aina ollut tyttö. Saapi nähdä, ehkä siellä rakenne uä:ssä sitten selviää parin viikon päästä.

En tiedä olenko noita liikkeitäkään vielä oikeasti tuntenut, välillä sellaista möyhintää ja kuplimista tuntuu, mutta ei oikein vielä sanoa mikä on suolistosta johtuvaa ja mikä ei. Niitä odotellessa.
Rinnat on kyllä melkein pari kokoa kasvaneet, mutta muuten ei kovin arat enää ole.
Seksikin huvittaisi nykyään jatkuvasti (ainakin minua), alussa olikin paljon hiljaisempaa..

Saa nähdä miten naistenpäivää vietetään, ehkä kukkia tulee

pitää mennä taas, hyviä vointeja kaikille! :flower:
miranth ja kasvava masu 17+1
 
Tänään sit marssin suoran pomon puheille kun tulin töihin, ajattelin että nyt tai hannaan loppuelämäni :D Kerroin että vauva tulossa ja että en tule enää kesäloman jälkeen ja se onnitteli!! Nyt on kyllä tosi kevyt olo..
Iltapäivällä alkoi ihan ihmeellinen huomo olo, oli pää kipeä ja selkää särki ja vatsaan sattui :eek: Ja siihen pääkipuun otin sitten lääkkeenkin ja helpotti se selkäsärkykin. Kotona kun pääsin lepäämään niin oli helpotti, mutta sitten tunsin kun vatsa kovettui! Eli varmaan ne ekat supistukset :ashamed: Mä kun ajattelin ettei niitä nyt vielä aikaan tulis.
Kävin siellä lääkärillä mittan sen paineen ja oli 104/64 tai jotain. Luultavasti huimaus johtuu noista hartioista, on taas niin lukossa :kieh:

Meillä seksiä ehkä kerran viikossa pitkin hampain(minä siis :LOL: ) ja paikat sen jälkeen todella kipeät. Yliarvostettua! :D

F&P 18+2
 
Helou!

Huojentava kuulla täällä vain hyviä uutisia. Viimeksi kun kirjottelin tänne, niin yx jos toinenkin oli tippunut pois... :(
Minulla ihan tajutonta vatsan kutinaa siinä suunnilleen navan ympärillä, koko ajan saa raapia...illalla öljyän vauvaöljyllä mahan, mutta pitäs kai useimmin tota tehä, että auttas kutinaan. Viime raskaudessa käytin tota samaa vauvaöljyä, niin ei tullut yhtään raskausarpia vatsaan (vaikka lihoin n.17kg), mutta en tajunnut öljytä myös rintoja ja jenkkakahvoja..nyt olen siis viisampi ja öljyän myös ne! :)
Inhottavia oireita on melkein joka päivä tosi kova päänsärky sekä nenästä tuleva veri lähes joka aamu. Samat oireet olivat myös esikoisesta.
Liikkeitä olen tuntenut ihme kyllä jo 2 viikkoa, ihan tossa alavatsalla. Vaikka nyt vasta rv 17+1. Maha alkaa olla jo ihan kivasti näkyvissä, mutta painoa ei ole tullut yhtään.
En tiedä mikä olo on..esikoisesta oli tyttöolo ja sehän sieltä tuli ja nyt ehkä enemmän poikaolo..en tiedä johtuuko siitä, että ennustaja-elli ja mikä se toinen madame olikaan, niin he ennustivat poikaa...
Oon kovasti jo koittanu miettiä poikien nimiä, mutta mikään ei tunnu hyvältä. Tytöille löytyy helpommin nättejä nimiä. En halua ihan yleistä nimeä..
Millonkas sinne Kelaan pitäs niitä jotain lappuja viedä ja saatiinkos ne neuvolasta vai mistä? Mulla neuvola ja rakenneultra pääsiäisen jälkeisellä viikolla, emmekä halua tietää sukupuolta.
Mitä luulette, kumpi äitiyspakkaus meille tulee toi vanha vai se uus? Vanha on ainakin tosi kivan näkönen, joten ei haittaa vaikei uutta saiskaan.
Mutta nyt tuli taas turistua tarpeex..ei muuta kun masuja kasvattelemaan! :)

Milba rv 17+1
 
Moikka kaikki!

En oo pariin viikkoon päässy nettiin, enkä siis tännekkään kirjoittelemaan/lukemaan kuulumisianne, ku meillä oli muutto Helsingin seudulta tänne Keski-Suomeen. Mies sai täältä työtarjouksen ja koska ei oikein viihytty tuolla etelässä, eikä siellä ollut tuttuja juuri lainkaan, niin muutettiin sitten takasin tänne! Täällä onneks on tuttuja tosi paljon :)
Muutto oli kyllä melkoinen urakka, ku matkaa oli yli 300km. Nyt ois vielä paljon tavaroitten paikoilleen laittoa ja sisustamista, mut pikkuhiljaa... ;)

Mulla siis muuttuu neuvola ja kuulinkin, että täällä ei oo ku se alkuraskauden ultra, eikä siis edes rakenneultraa.. :| Kyllä harmittaa, ku niin kovasti olin oottanu että pääsee taas masuun kurkkaamaan että mites se pikkuinen siellä voi.. :heart: Edellisellä paikkakunnalla se ultra ois ollu parin viikon päästä, ni nyt harmittaa ku ei pääse ultraan ollenkaa... :/ Mut ei mahda mitään... pitäis tilata tänne neuvola-aika.. toivottavasti ois uus terkka mukava!

Masu on alkanut pikkuhiljaa kasvaa niin, että ihmiset jo arvaa että vauvelihan sieltä on tulossa.. ihanaa kyllä ku alkaa pyöristyä, ni tulee jotenki konkreettisemmaksi tää odotus.. :heart: Ja ihanaa ku pahoinvoinnit meni tuossa pari viikkoa sitten kokonaan ohitse, ni pystyy nauttimaan enemmän ja kahviki taas maistuu.. :)

Mut nyt on alettava tiskaamaan,ku sain just pojan päikkäreille!

Hyviä vointeja kaikille ja onnellista odotusta!!! :hug:

Annilia & Nuppu 17+1
 
Hei pitkästä aikaa! Mäkin käyn kyllä päivittäin lukemassa palstan kuulumiset, mutta ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua.

Tänään oli neuvola, eikä ollut mitenkään kiva kokemus! Vaavin sydänäänet saatiin kuulumaan pitkän yrittämisen jälkeen, mutta ihan kaikki ei ollut kohdallaan. Mulla oli viime viikolla paha flunssa ja päälle vielä mahatauti. Muutoin en olo koko raskausaikana kärsinyt pahoinvoinnista lainkaan. Viikonloppu meni lähinnä nukkuessa, ei oikein jaksanut tehdä mitään ja päätäkin särki. Eilen olin töissä, mutta sielläkin kävin jotenkin puoliteholla ja tunnin verran pisti vasenta olkapäätä oikein todella kovin. Sanoin neuvolan tädillekin näistä oireista ja hän oli vaan sitä mieltä, että kaikenlaista flunssaa on nyt liikenteessä. Ihan neuvolakäynnin lopuksi terkkari mittasi verenpaineet ja nehän oli pilvissä!! Alapaine huiteli 120 (juu todellakin alapaine) ja yläpaine oli ensin 180 ja viimeisessä kolmannessa mittauksessakin vielä 150!! Terkka ei vaikuttanut ollenkaan huolestuneelta, vaikka mä kysyin, että eikö mun pitäis olla jo pyörtynyt kun paineet on noin kovat! Terkka vilkuili vaan koko ajan kelloa ja hoputti että tuu vaikka torstaina kontrolliin niin mitataan uudestaan. Sitten sen piti opettaa mulle miten tikutetaan virtsanäyte, mutta ylläri, kun oli niin kiire, niin sekin jäi tekemättä! Eli se vaan käski mut ulos huoneesta ja kerto, että vessassa on sellasia näytepurkkeja, jätä sellaseen näyte, niin hän analysoi sen kunhan kerkee jossain välissä!
Tuli jotenkin tosi huono olo käynnin jälkeen, enkä menny töihin tänään ollenkaan. Soitin työterveyshoitajalle, että voisinko tulla heille vähän tarkempiin tutkimuksiin, että voisko mulla olla vaikka joku flunssan jälkitautina tullut tulehdus, vai mistä tollaset paineet voi johtua? Sain onneksi ajan työterkkarille.

Terveydenhoitaja kuunteli keuhkot ja sanoi ettei kuule mitään epäilyttävää. Kerroin neuvolakäynnistä ja pahasta olosta, tällä kertaa mut otettiin tosissaan ja sain kuulla, että nyt on liikkeellä flunssa-aalto, johon todellakin liittyy vatsatautia ja sen myötä olo voi olla pahoinvoiva ja heikko. Väsymystä ja olotilaa yleensäkin terveydenhoitaja käski seurata, mutta epäili sen kuitenkin kuuluvan "taudin kuvaan".
Otettiin verenpaine vielä pari kertaa, ja yllätys yllätys, se oli aivan normaali, 120/88, mikä on ehkä hieman kohonnut arvo, mutta mulle täysin normaali!

Eli onkohan neuvolan verenpainemittari ihan kunnossa vai nouseeko mun verenpaine vaan sen neuvolatädin seurassa? :kieh:
 
Moikka kaikille,
tänään sitten jo viikot 17+0, puoliväli tulee koko ajan lähemmäksi =)

En ole oikein jaksanut kirjoitella, kun tuntuu, ettei mulla oo oikeen mitään vaivoja tai mainitsemisen arvoista! Olenkohan outo? Maha kasvaa ja on jo selkeästi huomattavissa, mutta ei kyllä mitään kipuja satunnaisia pieniä vihlaisuja lukuun ottamatta, ja nehän ovat ihan normaaleja. Mitenhän tää pötsi voikin kasvaa näin huomaamatta..

Mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut, ehkä tässä parin viikon sisällä sitten. Koitan vaan rauhassa nyt odotella kun en muutakaan voi..

Milba, nuo laput Kelasta saat rv22 ja siellä huolehditaan niihin kyllä oikeat leimat ym. :) Niistä ei siis itse tarvii huolehtia sen koommin. Ja kyllä me uusi äitiyspakkaus saadaan, luulisin? Viikolla 23 tulee jakoon.. Jos viivyttelisi niiden lappusten viemistä sitten, heh. Tosin onhan tuohonkin aikaa vielä 5 viikkoa.

Kotidopplerilla on tullut joka päivä vauvaa kuunneltua, ihanaa kuulla ne terävät potkut ja vahva syke sillä :heart: Töissä yksi vanhempi kollega sanoi, että mun maha olis selkeä poikamaha B) saapa nähdä, onko oikeassa, 4d on reilun 3 viikon päästä..:p
Millos teillä muilla on rakenneultrat?
 
Iltaa!
Inhottavan tuntonen masu, tuntuu että masunahka kiristyy äärimmilleen.. Ja ihon kutinaa masun ja rintojen seudulla on myös täällä vaikka käytänkin kosteusrasvaa!! Nännien ympärys on alkanu myös tummuu, kuuluu kai asiaan. Mittasin eilen iltana huvikseen vyötärön ja masun ympäryksen.. Vyötärö oli ennen 64cm, eilen 71cm :D Ja masu leveimmältä kohdalta 80cm!! Järkytyin ;) Alkaa olla jo jättimammutti olo, mies sanooki mua mammutiksi, tarkoittaa kyllä äitiä sillä mutta...;) Miehestä puheenollen, seksi sille maittais useammin entä mulle, ennen raskautta saatoimmekin harrastaa sitä useammanki kerran päivässä, nyt voi jäädä välillä päivä tai kaks väliin...:D Haluni ovat siis kutakuinki säilyneet, väsymys vaan meinaa painaa päälle toisinaan.. Minulla on ollu vahva tyttöolo alusta saakka, miehelläkin alun poikaolo on väistynyt..:D

Oltiin pari päivää porukoideni luona hevosten hoitajina kun siskoni, joka niistä yleensä huolehtii, on rippileirillä!:) Tänään jaksoin siivota jopa molempien kopukoiden karsinat, melko hitaaseen tahtiin kun selkään alkoi heti sattua.. Heikko selkä aina ollut, pahempaan päin ehkä jo mennyt raskauden myötä.. :(

Masua viiltelee ja nippailee melko paljon, joskus useammin päivässä, joskus ei kertaakaan.. Just jos nopeasti vaihtaa asentoa niin repäisee kipeästi jne.. Aivan uudenlaisia kipuja oli lauantai-iltana, viilteli kuin ois puukolla vedetty alavatsalta saakka rinnan yli!! Luoja että pelotti vauvan puolesta ja itkeä tirautinki muutaman kyyneleen kunnes nukahdin.. Tämä siis tapahtui automatkan aikana niistä jo mainitsemistani 50-v synttärijuhlista kotiinpäin..

Mutta mepäs alamme odottelee miestä kotiin futisharkoista.:)
Upp3 ja Peppi-Lotta Sikuriina Kissanminttu ;) tasan 17
 
Iltaa myös täältä!

Olipa skorpioonilla ollut "kiva" neuvolatäti... :(

Annilia, minnepäin Keski-Suomea muutitte?

Naistenpäivää meillä ei oo oikein ikinä noteerattu. Eipä sitä kyllä itekään muista. Ei tuo mun mies oo mitään lahjanostaja -tyyppiä, mut huomio kyllä muuten ihan joka päivä arjen pienissä ja suurissa jutuissa.

Seksikerrat on meillä vähentyneet, kun ei oikeestaan kummallakaan tee mieli tai sit ollaan liian väsyneitä tai poika ei suostu nukkuu. Esikoista odottaessa oli huomattavasti aktiivisempaa. Sellanenkin uskomus on, et tyttö vie halut ja poika lisää niitä. Sen ja masun muodon mukaan meille ois tyttö tulossa, maha on nyt tasaisesti levinnyt (kuten koko mamma!, ihme vaan kun ei vaa´an lukemat muutu), esikoisella oli pelkkä pallomaha, mikä ei taakse näkynyt.

Ultrista oli puhetta, meillä on eka ja ainoa 1.4. Meinaan kyllä kysäistä sukupuolen. Harmittaa vain, kun mies ei tod.näk pääse mukaan, sinne kun ei saa lapsia ottaa mukaan... vähän vaikea täältä löytää suomenkielistä hoitajaa pojalle siksi aikaa :|. Mut onhan tässä vielä hetki aikaa pohtia mitä tehään.

Äsken innostuin siivoo vaatekaapin. Ison matkalaukullisen sain sieltä kamppeita jo, mitkä anoppi ja appi saa jo viedä Suomeen meitä oottaa. Talvivaatteita, pojalle pieneks jääneitä, kaikki mun omat housut ja hameet + kesämekot, lyhyeks jääneet paidat... Hassua ajatella, et me ollaan täällä oikeesti enää 3kk ja sit kotona!!!

Tänään on taas tuntunut kunnon potkuja, tosin tuntui samaan aikaan sekä ylhäällä oikeella että alhaalla vasemmalla... tiiä sit, voiko vauva olla jo niin iso... vaikka voihan se hyvinkin jo olla joku 15cm =) En kuitenkaan usko miehen mielipidettä, et siellä olis kaksi. Kaitpa tää maha olis sit jo VALTAVA! Mutta noista liikkeistä vielä niin ei joka päivä vielä tunnu selviä potkuja, sellaista kevyttä kutinaa yleensä ja silloin tällöin potkuja.

Nyt jos menis tekee iltapalaa.

Hemuli 15+3
 
Heippa taas!
No niin,mä varasin ajan sitten yksityiseltä,jotta päästään kattomaan vauvaa ja tekemään se rakenneultra. Kun on sellanen tunne,ettei kaikki oo kunnossa....rauhoittaahan se,mutta maksaa ihan törkeesti. Täällä Keski-Suomessa tavan rakenneultra noin 157 ekee:eek: ja 4d vielä enemmän. En tiiä sitten otanko senkin vai pelkän rakenteen. Mä kun en lähtenyt niihin seulontoihin niin ei ole muita ultria kuin se alkuraskauden. Tosi tyhmää.

Seksistä, mun ei oo tehnyt mieli koko raskauden aikana seksiä,vaikka mieheni on sitä kyllä toivonut. Täytyy alkaa kohta yrittään,koska onhan se vaikeaa hänellekin. Unta olen kyllä nähnyt,siis seksiunia että kyllä kai sitä vois yrittää senkin vuoksi....jaa kerran harrastettiin mutta tuntui tosi inhottavalta koko touhuamisen ajan mahassa niin silläkään en ole halunnut.

Niin se rakenneultra on 14.4.

Kivaa lukea kuulumisia muilta,vaikka itellä nyt ei kaikki oireita(ainakaan vielä) ole ollut. Rinnat ovat kasvaneet tai tiukentuneet,kun mulla on isot normaalistikin. Maha on ehkä hieman kasvanut viimeisen kuukauden aikana...sekin on normaalisti iso(iso immeinen täällä,siis
;) . Vauvan liikkeitä en vielä tunnista vaikka möyriikin välillä....mutta eiköhän niitä vielä tule ;)
Moikka vaan,
Hansu27(15+6)
 
Heissan täältäkin!

Joo ei seksiä :x yök!!! Miten se voikin olla joka kerta niin vastenmielistä??

Minäki haluan uusia äippävaatteita, jotenki nuo viime vuotiset on jo ihan vanhoja :LOL: ei niitä voi enää pitää! ehkäpä vähä netti surffailua, ku mies lähti yöksi töihin.

minullakin rakenne ultra vasta 15.4, ihan älytön aika odottaa. mielellään kyllä sukupuoli halutaan tietää.

sitte vaan ellokselle ja h&m:lle
 

Yhteistyössä