¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Tiitin potkut tuntuvat yleensä aika ylhäällä masussa, ja oikealla puolella. Vasemmalla taitaa olla istukka, kun siinä kohtaa ei liikkeitä vielä kunnolla tunnu.

Minulle on tullut ärsyttävä vaiva, yöllä. En pysty kääntämään kylkeä muuten kuin konttausasennon kautta :LOL: Repii nimittäin niin inhottavasti masun sivuilta, että jos unissani muulla tavalla käännyn niin kyllä herään ja tuskastelen sitten jonkin tovin. Mitähän seuraavaksi? :D

Rakenneultra on 19.3, niin kuin taisi monella muullakin olla! Minulla on kylläkin taas siinä iltasella, puoli viiden aikaan. Mies pääsee sitten mukaan eikä tarvi töistä olla pois, ja anoppikin ehtii tulemaan suoraan töistä tänne poikaa kaitsemaan :) Taidetaan tehdä taas niin kuin np-ultrankin jälkeen, että jos ultrassa on kaikki ok mennään juhlistamaan sitä johokin ravintolaan ja syödään kunnolla :) Tai sitten mennään suoraan lastevaatekauppaan ostoksille jos vauvan sukupuoli selviää :LOL: No viimeistään seuraavana päivänä ainakin, minä olen niin malttamaton :)

 
Tiitin potkut tuntuvat yleensä aika ylhäällä masussa, ja oikealla puolella. Vasemmalla taitaa olla istukka, kun siinä kohtaa ei liikkeitä vielä kunnolla tunnu.

Minulle on tullut ärsyttävä vaiva, yöllä. En pysty kääntämään kylkeä muuten kuin konttausasennon kautta :LOL: Repii nimittäin niin inhottavasti masun sivuilta, että jos unissani muulla tavalla käännyn niin kyllä herään ja tuskastelen sitten jonkin tovin. Mitähän seuraavaksi? :D

Rakenneultra on 19.3, niin kuin taisi monella muullakin olla! Minulla on kylläkin taas siinä iltasella, puoli viiden aikaan. Mies pääsee sitten mukaan eikä tarvi töistä olla pois, ja anoppikin ehtii tulemaan suoraan töistä tänne poikaa kaitsemaan :) Taidetaan tehdä taas niin kuin np-ultrankin jälkeen, että jos ultrassa on kaikki ok mennään juhlistamaan sitä johokin ravintolaan ja syödään kunnolla :) Tai sitten mennään suoraan lastevaatekauppaan ostoksille jos vauvan sukupuoli selviää :LOL: No viimeistään seuraavana päivänä ainakin, minä olen niin malttamaton :)

 
huomenta!!

miun maha on hirveen iso.. mies naureskelee sille nyt melkeen koko ajan ku yritän lyllertää sohvalta ylös tai jotain muuta.. hirmu vaikee löytää kunnon asentoa sohvallakaan.. uff.. ja se vaan kasvaa.. mut en valita :D , miehän halusin taas ison vauva mahan!!

unettomuus alkaa iskeä.. yöllä erehdyin pitkästä aikaa vessaan, ni pöyörin kauheen kauan sängyssä.. sit poika tuli mein huoneeseen ja alko TAPPELEE miun kanssa KESKELLÄ YÖTÄ?? siis sillä on oma pikku sohva mein lttialla missä hän saa nukkua yöllä jos omasta sängystä sinne tulee.. ni piti alkaa narisee et mie tuun tein sänkyyn.. mie en saa nukuttuu yhtään jos se tulee siihe pöyrimää.. no meni se sit sinne nukkuu.. ja taas tää mamma pyörii pitkän aikaa ennen ku uni tuli.. ja sit mies tuli töistä kuuden aikaa ja miun kello soi vasta 7, ni en sitte sen jälkee saanu nukuttuu... ennen en oo ees heränny ku mies tulee yövuorosta, mut vähänkö ärsyttää jos tää kestää kauan kauan.. muutenki on väsyny, ni nyt yö unettomuudet siihe päälle, ni oon kohta joku muumio :kieh:

kohta pitäs lähtee aamupesuille ja sit töihin..

meillä on se rakenne ultra 20.3, jänskää!! sit haluun kyl ostaa vähän vaavin vaatteita!! jos hän siis suostuu näyttää kumpi on!!! mie en kestä tätä tietämättömyyttä...

mutta ihanaa päivää taas kaikille, voikaamme paksusti =)

Äiti lpr 18+1
 
heissan:) nyt on meikäläinenkin ihan varmasti tuntenu liikkeitä:D oon jo viikon verran kuulostellu et olikos tuo vai mikäs se oli, näin ensisynnyttäjänä kun oon vaan niitä perhosen siipiä ootellu mut mulla ne tuntuukin semmosina ihme niinku olis elohiiri alavatsassa. tai sitten että olis pieru tulossa;) siksi ei oikeen ensin niitä liikkeiksi uskonut kun olin ihan varman et lihakset siellä vaan kiristelee mut nyt ei voi enää erehtyä. steve pitää näköjään jumppatuokiota mielellään aamupäivisin ja illalla:D yleensä niitä tulee kerralla aika monta putkeen ja onhan se niin ihmeellistä:)

meillä rakenne 1.4. joten vielä pitäis jaksaa oottaa! mie sanoin miehelle et jos ne ei siellä suostu kertomaan sukupuolta vaikka näkyisi niin sitten kyllä varaan yksityiselle ajan koska oon niin malttamaton:D mulla ei sillon ihan alussa ollu minkäänlainen olo mut sit ekan ultran jälkeen alkoi heräillä vahva poikaolo. nyt sitten jostain kumman syystä en yhtäkkiä ookkaan enää niin varma. noh, 50-50 tsäänssithän siinä on et saas nähä;)

meillä olis perjantaina tuparit, meni pikkasen rahaa kauppaan eilen mut pitää lohduttautua sillä ajatuksella et ei tämmösiä pirskeitä kovin usein järjestetä... ja kun mullakin on nämä heränneet äidinvaistot saaneet aikaan sen että haluan touhuta tuolla keittiössä niin pitää kai nyt antaa niille valta, oon nimittäin aina ennen ollu semmonen et en oo paljon kokkaillu, lähinnä jotain saarioisten valmisruokaa mikron kautta pöytään:D onneksi nyt tämän vauvan myötä on pakko alkaa itekki kokkaamaan niin ei täyty lisäaineista koko kroppa.

eikai tässä kummempia, hyviä vointeja kaikille! :wave:
 
Sone
Huomenta!

Onkos teillä muilla ollut päänsärkyjä? Ihan karsee hedari vaivannut parina kolmena päivänä, raitista ilmaa oon haukannu, ja vettä litkinyt, joten ei varmaan siitä. Vaikuttaakohan hempparit ja verenpaineet...??

Miellä on rakenneultra 1.4 ja sitä odotellaan kovasti. Ihan pakko kysyä sukupuoli, en minä ainakaan malta olla. Veikkaan kyllä että poika, tosin oli kyl helpomaa jos tulis tyttö, ei tartteis ostaa mitään poikien juttuja kun esikoinen on tyllerö. Sittenhän sen näkee, toivottavasti =)

Masu on kasvanut kiitettävästi, ei mahdu juurikaan muut kaapista kun trikoot. Minä taas haaveilen pienestä masusta (esikoisesta oli) , mutta taitaa jäädäkin haaveeksi. :LOL: Olis helpompi olla töissä kesällä jos ei olis ihan jumbo :/ Äippälomalle jään heinäkuun lopulla. LA siis 25.8.
 
mie onneksi jään lomalle joskus kesäkuun alussa jo!!! hei kertokaas muuten miten se lasketaa millon äippäloma alkaa?? siis 30 päivää ennen laskettua, mutta onko se arkipäicvää, lauantait mukaan, sunnuntait?? ja lasketaankoo se la mukaan vai miten???

Vitsi tulin hakee äitin töihi, ni pakko oli käyä niitten karkki varaston kautta.. nyt se on viel käyttää koiraa ulkona ni miulla on aikaa olla täällä :LOL: ja syyä karkkii!! mitenköhän iso oikeesti oon sitte kesällä!!?? nytki on jo reilusti isompi maha ku pojasta tähän aikaa ja eri mallinen jotenki..

mut nyt äippä tuli pitää lähtee :wave:
 
Huoh, hetki sitten kutsuin porukan koolle täällä töissä ja kerroin mahdollisesti tulossa olevasta äitiyslomastani. Vietin unettoman yön tämän asian takia, mutta nyt se on tehty. Olisin kovin mielelläni ollut kuulemassa jälkikäteen, mitä alaiseni keskustelivat tuolla kahvitilassa =) Minulle näyttivät ihan ok naamaa. Onhan se vähän kohtuutonta, että heille vaihtuu puolen vuoden välein esimies. Nyt vaan tuli elämässäni kaksi isoa asiaa ihan yhtä aikaa - uusi työpaikka ja raskaus. Mutta kovasti kertominen kuitenkin helpotti!

Olen investoinut ihan liikaa mammavaatteisiin, niin etten aiempien raskauksien aikana edes yhteensä näin paljon. Eilenkin löysin tosi hyvän malliset farkut Lindexiltä, oli sitten ostettava... Täytynee alkaa rajoittamaan - ei niitä nyt niin kovasti tarvitse.

Meillä myös rakenneultra 1.4., huomasin muutamalla muulla saman päivämäärän tuolla jutuissa. Kovin malttamattomasti sitä odottelen. Olisin mielelläni kertonut töissä vasta sen jälkeen, mutta ei tätä mahaa pidetä oikein nytkään enää piilossa.
 
Yritin jo aamulla laittaa viestiä, mutta kun olin romaanin kirjoittanut niin se sitten ilmoitti serveri virheestä! :headwall:
Kumminkin tänään kävin neuvolassa ja kaikki ainakin vauvalla ok, kun vahvat sydänäänet kuului :) (helpottaa kummasti kuulla äänet) otettiin testejä, jotta voidaan pois sulkea tulehduksen vaara. Tulokset siitä saan perjantaina. Mutta Neuvolassa sanottiin, että luultavasti kivut johtuu viime keväänä tehdystä tähystyksestä. Se olis kuulemma jättänyt arvet sinne jotka ei veny niinkuin muut paikat, joten kiristys aiheuttaa sen kivun. No kunhan ei ole tulehdus niin sitten kestän nämä kivut :) olenpahan viisaampi! =)
Tämä kun on ensimmäisemme, joten kaikki kivut pysäyttää ja mietityyttää. Mieluummin olen varovainen, jkuten neuvolassa sanotiinnkin silloin alussa että kaikesta voi heille soittaa, jos se yhtään helpottaa ja uskokaa pois olen soittanut :LOL: olen perussairaudessani tottunut kipuihin (nivelreuma), mutta tämä on niin erilaista ja pelottavaa kun kysessä on myös toinen eli päivänpaisteemme "Nestori". Ainiin sanoihan neuvolatäti etten saisi kovin rasittaa itseäni kun on tuo flunssa, joten yksi mappi kerrallaan pitää töissä kantaa :)

Nestori - nimi on sitten mieheni keksimä... ei tiedetä kumpi tulee, enkä oikein osaa arvata. Alussa oli kova poikaolo, mutta nyt enää ole varma. Kun olen lukenut iestejänne ja sellaiset tuntemukset mitä miula on ollut niin viittaisi tyttöön. Mutta saa nähdä maltetaanko odottaa synnytykseen vai kysäistäänlö ranenneultrassa ;)

Mutta nyt työpäivän parhaaseen hetkeen eli ruokatunnille! :LOL:

Pippuri ja "nestori"
 
Huomenia! Täällä sairaslomaa viikko takana ja viikko edessä.. Eipä ne supistukset kyl mihkään ole hävinny vaikka oonkin levänny ja ottanu rauhassa.. Mua alkaa vaan todenteolla nyt huolestuttamaan tuo MAHAN KOKO. Eihän mulla ole koko mahaa ollenkaan!! Ja kohta mennään jo puolivälissä, näin aamulla sen varsinkin huomaa, ihan kun ei olis edes raskaana.. Mietin olisko sit taaksepäin kallistunut kohtu,mutta kun sydänäänet kuulu jo neuvolassa viikoilla 9+5, niin voiko olla taaksepäin kallistunu.. Eilen vaavi taas monotti tai nyrkkeili, isukki yritti tunnustella mutta ei ne niin hyvin vielä ulospäin tunnu, kerran tuns vaan :) kuka siitä sanoikaan että tuntuu ku olis elohiiri, niin siltä se tuntuu täälläkin aina välillä :heart: :heart: :heart: Nyt pyykinpesuun (rauhallisesti ottaen) tietty! KAUNIS ILMA ulkona, jokseenkin kyl ootan jo kevättä! :heart:

katham ja vaavi 18+3
 
Tää palsta tökkii. Olen jo muutaman kerran koittanut laittaa viestiä ,mutta ei onnistu :headwall: . Toivottavasti nyt :)

Tänne ei mitään erikoista. Ihan normaaleja raskaus vaivoja ,mutta onneksi liitoskivut olleet ihan siedettäviä parin päivän ajan. Liikeitä ei ole vieläkään tuntunut ,mutta enpä niitä ole kovasti kerinnyt kuulostelemaankaan. Rakenne ultra on loppukuusta. Toivottavasti sukupuoli selviäisi. Esikko oli rakenne ultrassa niin jalat ristissä ,että silloin sukupuoli jäi selvittämättä. Onneksi parin viikon päästä neuvolassa se selvisi :) .

Nyt syömään. Mies on kokannut.
-Poni ja Manteli 16+0 , jes, taas uusi viikko!
 
neitiperho
Heissan,

eilen meinasin tirauttaa ihan muutaman kyyneleen töissä ollessani. Illalla kun ajeltiin työparin kanssa takaisin työmaalle, niin yllättäen mahan pohjalla tuntui pari peräkkäistä kunnon muksausta. Ei sattuneet vaan tuntuivat tosiaan, että joku potkii sisällä. Nyt siis voin varmasti myös sanoa tunteneeni liikkeet :D Onhan pientä tuntemusta ollut tässä viimeisen vajaa pari viikkoa, mutta aina alan jälkeenpäin epäillä, että eiköhän ne kuitenkin olleet vaan suolistosta johtuvia juttuja. Mutta kylläpä tuli hyvä mieli.

Meillä töissä porukka ollut tosi ihania töissä. Nytkin työparina kaveri, joka koko ajan häätämässä mua vähänkin arvaamattoman potilaan luota pois, tarkistaa koko ajan koko kaikki ok ja jaksanko. Nosto hommat yrittäny saada multa kokonaan pois yms. Tietty aina vähän tulee fiilis, että kyllä mä edelleen työni hoitamaan pystyn, mutta oon tietty otettu, että pari koko ajan huomioi. Tässä työssä vaan usein kun tulee tilanteita, että naisena joudut kuitenkin ehkä hieman enemmän näyttämään, että susta tähän on, siksi välillä kiusallistakin, että toinen sun puolesta hommia enemmän tekee.

Meillä olisi tuo rakenne/4d-ultra 18.3. eli tasan kahden viikon päästä. Aika samoihin siis menee monien kanssa. Innolla sitä tosiaan myös odotan, jos sukupuolikin selviäisi, ihanaa =)

Petipuuhat on alkaneet vähän taas enemmän innostamaan ja mies tuntuu yllättäin tyytyväisemmältä =) Mun murullahan on myös tänään synttäritkin, niin kuin oli jonkun toisenkin miehellä. Onnittelut vaan =) Huomenna vasta pääsen töistä, mutta meinaan täällä töissä huomenna tehdä miehelle ylläri kakun, haen töiden jälkeen miehen lapset yllätyksenä meille herkuttelemaan kakkua. Sen jälkeen vien lapset takaisin äidilleen ja sitten olen kutsunut miehen tietämättä tämän lähimmät kaverit vaimoineen kaupungille, jossa meille ravintolaan pöytävaraus. Toivottavasti mies edes vähän yllättyy ja tykkää ajatuksesta, saa nähdä.

Mutta nyt miettimään syömis puolta, kun alkaa taas nälkä kurnimaan mahan pohjalla.

Päivän jatkoa äipät :wave:


 
Tänne ei mitään ihmeellistä :). Masu on kasvanut ja olo on ollut hyvä. Vähän on masu kipuillut ja "sukkopuikkovihlasujakin" on ollut. Melkosen paljon vauva tuntuu liikkuvan. Suurin osa liikkeistä tuntuu oikealla puolella; sivulla ja ylhäällä. Sitten tuntuu vasemmalla puolella alavatsalla.

Äitiysvaatteita on tullut haalittua ja vielä tekisi mieli lisääkin :whistle: . Kesäksi pitää ostaa vielä jonkinlainen hame ja caprit.

Naistenpäivää me ei vietetä, eikä mieskään muista silloin mitenkään. Miehellä on vaikeuksia muistaa jo minun syntymäpäiväkin niin saati sitten naistenpäivää. Vilmalla on kyllä todella ihana mies kun tuolla tavoin muistaa! Hieno juttu!

Miija 18+1
 
heips taas. On siinä mun miehessä se toinenkin puoli olemassa kuten muutamasta aiemmasta viestistäni voi lukaista, ettei tää aina yhtä ruusuista tää elämä täälläkään ole.
Kävin muuten päivällä äitipolilla yhen jutun takia ja sitä lääkäriä alko ekaks kiinnostaan mun maha ja sit se pyysi saada ultrata(vaikken siis siksi sinne mennyt) ja sit se kysy saisko hän tehdä mulle rakenneultran ku aika on varattuna toiselle sitten huhtikuun alussa. No sitten jo mäkin kiinnostuin että mikäs tässä nyt on outoa, onko mulla ja valtterilla kaikki kunnossa vai mikä nyt on. Niin se lääkäri sano että tää raskaus on ainakin 2vkoa pidemmällä mitä papereissa on, ja hän haluis ite seurata sitä kun on niin mielenkiintoista. Sanoin et kyl se sopii ja todellakin mun la on ultrassa määritelty ku en muista menkkojani. Rakenneultra on sit 7.4 ja siellä määrätään uusi la. Jännää jotenki että oliski jo pidemmällä ku luultiin.
No nyt auttaan tyttären läksyissä.
 
Hellou kaikille!
Täällä suunnalla ei ihmeita, supisteluja täälläkin edelleen vaik rauhallisesti olen ottanutkin, miten tuota.. tosta seksinharrastamisesta on ollu puhetta ja sit kun on paljon noita suppareita, ja lääkäri sano että se voi ärsyttää viel enemmän eli pitääks se nyt jättää sit kokonaan pois? :ashamed:

Muuten olo ollu ihan jees ja eilen täälläkin tuntui taas selviä liikkeitä ja moksahuksia mut en kyl joka pvä tunnu.. sitä vatsansisäistä kutinaa kyl on joka pvä mut en tiedä sit et onks se ihan vaan kohdun kasvua.. Ja rinnat vuotaa! joka ikinen yö aina kauheet läiskät lakanoilla.. =)

katham mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, mut sydänäänet kuulu kyl selvästi jo viikolla 9 + 3..

pippuri83 kerroit et sul on nivelreuma, mulla on myös reuma joka aika oireellinen ollut nyt viimesen vuoden, ja oon saanu kortisonipiikki hoitoja + lääkityksen. miten onko sulla helpottunu nyt raskauden myötä (kun yleensä niin käy) vai miten? kun ihan mielenkiinnosta kysyn, koska mulla ei ainakaan ole helpottunu, nyt perjantaina menen piikkinä kortisoni ottamaan ranteisiin ainakin ja en tiedä tuleeko muualle.. mites sinun lääkitys? multa puotettiin varmuuden vuoksi lääkitystä pois ja nyt on pelkästään se kortisoni mikä ei kyl ole mikään lempi lääke.. :(

äippävaatteita pitäis kyl täälläkin ostella.. mul ei ole kuin yhdet housut mut nekin on reisitaskuhousut.. pitäis löytää lisää.. mut täällä ei kaupoissa oikein ole..

naistenpäivästä mä kyllä pakotan mieheni viemään mut edes limulle.... :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!!

t. Hosso Ja Iisakki 18+1
 
pippuri, meillä on näköjään yhteisenä tekijänä nivelreuma. Miten reumasi puolesta olet jaksanut raskausaikana? Itselläni raskaudet ovat loistavaa aikaa, pärjään ilman lääkitystä ihan hyvin, vaikka lääkitys muulloin on aika raskas. Lääkärini totesikin minulle, että kannattaisi olla aina raskaana. No, jos ei nyt kuitenkaan :LOL:
 
lisään vielä et kun kävin neuvolassa ja lääkärissä reilu viikko sitten, tuli petihommiin kielto, mutta nyt kun kohdunkaulan pituus ei ollut lyhentyny niin lääkäri sano maanantaina että pitää vaan rauhallisesti ja lunkisti ottaa, en tajunnu kysyä et vieläkö noi petipuuhat on pannassa..
 
hosso, vastaan nyt minäkin tuohon reumakysymykseesi, kun saman kohtalon omaavia kerran olemme =)

Itse olen ollut reumalääkityksellä pian 20 vuotta, viisi vuotta sitten aloitettiin sytostaatit, jotka toivat todellisen avun. Eli niiden avulla olen voinut ihan hyvin. Kuten edellä totesin, raskausajat ovat taudin kannalta elämäni parasta aikaa. Imetysaika sitten ei. Molempien aiempien synnytysten jälkeen olen mennyt nopeasti huonoon kuntoon, ja se on pienen vauvan kanssa hiukan haasteellista. Oireilleet ovat sekä isot että pienet nivelet. Näin ollen olen joutunut jättämään molemmilla kerroilla imetyksen aivan liian lyhyeen, jotta olen voinut alkaa lääkitä itseäni. Mutta ihan terveitä kelpo lapsia noista on kasvanut :heart:
 
Ääh, tänään on ollut todella heikko olo :/ Taisi kätilö ennustaa oikein kun ekalla neuvolakäynnillä sanoi että minun tosi alhainen verenpaine voi laskea entisestään raskauden puolenvälin paikkeilla ja se kyllä sitten tuntuu. No, niin tuntuu joo |O Aamu oli ihan hirveä, en voinut ollenkaan nousta istuvaltani ylös kun heti alkoi huippaamaan ja näkö sumeaksi, sitten tuntui että happi loppuu. Tuolla vessassa sitten huohottelin varmaan puoli tuntia, poika katseli tyytyväisenä Ti-Ti Nallea olkkarissa :D Sitten kun pääsin tolpilleni niin menin juomaan vettä ja sekin meinasi ensin tulla saman tien ylös :x
Toivottavasti tuollaista ei tulisi kovin useasti... Nyt on olo ihan ok, olen kätilön neuvojen mukaan yrittänyt juoda entistäkin enemmän.

Omaa napaa tuli taas vallan, mutta jos illalla vielä muutakin!

Lilli ja Tiitti 18+0
 
Hosso ja Säihke: Olen sairastanut reumaa jo kohta 16 vuotta vahvalla lääkityksellä. Lääkitys lopetettiin heti kun aloimme yrittämään lasta n.3 vuotta sitten. Oireet tottakai aika kovat kun normaalisti on vahva repertuaari kaiken näköisiä mömmöjä ja jotta kaikki vaaralliset lääkeaineet olisi poissa niin jouduin syömään tyhjennyshoidon (johon en olisi ryhtynyt, ilman kovaa halua perheeseen hoitona hyvin rankka) Nyt on aika kohtalainen tilanne nivelissä, vaikka reumatekijää ei ole löydetty (silloin ei pysty ennustamaan kuinka reuma käyttäytyy raskauden aikan) lääkärit sanoivat että voinnin näkee n. 4 kk alkaen... Vaikka nyt ollaan "jo" 5 kk raskaana niin silti kädet oireilee ja joutuu ottamaan pistoksia. Lääkityksenä siis pelkkä kortisoni myös suun kautta ja ei todellakaan ole lempi lääke!. Tosin olen kirjanpitäjä joten kädet on kovalla rasituksella, varsinkin näin keväällä... :LOL:

Mutta täytyy olla onnellinen, että reuma ei ole tavanomaisesti perityvä tauti, joten ei pitäisi vaikuttaa vauvavakuutuksiin. Katsotaan miten pystyn imettämään, kuulemma pitää varautua, että se jää kuukauteen. Jotta pystyn hoitamaan vauvaa muuten. Miula on siis moninivelreuma, jonka vuoksi pelättiin etten voisi synnyttää alateitse, mutta ei kuulemma ongelma kunhan varotaan niskoja :)
Reumaa ei edes oikein muista kun sitä vaan ihmettelee kasvavaa mahaa. Reumalääkäri kun kyselee vointeja niin vastailen vain kuinka on mennyt raskauden kanssa :LOL: sieltä jo tulee kommentteja, että muistahan nyt omakin terveys, vastaan vaan takasin että sitä vartehan te olette -huolehditte miusta :LOL:

Ihana kun kohta pääsee töistä kotiin! en ole oikein jaksanut keskittyä töihin... Mutta jos aamulla olisi pirteämpi (turha toivo) |O

Mutta nyt keskitytään hiukan aikaa vielä töihin

Pippuri ja "Nestori"
 
Äippävapaan alkamisen saa näppärästi laskettu Kelan laskurilla :)

Katham usein tuo masu pullahtaa esiin kunnolla vasta vko 20 jälkeen jos ekaa odottaa :) Pikkukakkosta odottaessa levähtää jo valitettavan aikaisin...

Oon ihan henkisesti ja fyysisesti rauniona tuon työni takia, onneksi neuvola perjantaina niin voi kysäistä mahdollisuutta saada matkustuskielto taijotain lääkäriltä.

Muuten, saako äippävapaalla kotihoidontukea?

Pepppi ja Örkki 17+0
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille. Olen kyllä taas käynyt joka päivä lukemassa juttujanne täällä mutta ei ole tullut kirjoitettua.

Ny meinasin laittaa vähän kuulumisisa. Eli tänään minulla oli se lapsivesitutkimus TYKS:ssä kaksi viikkoa nyt sitten odotellaan tuloksia. Tutkimus meni hyvin eikä todellakaan sattunut niin paljoa mitä pelkäsin. Lääkäri sanoi että lapsivettä oli paljon ja vaavi ihan oikean kokoinen ja muutenkin kaikki näytti hyvältä.
Tutkimuksen jälkeen olen nyt vaan ottanut lunkisti ja makoillut, äsken tuli oikein vedettyä tunnin tirsat ku ei tuo uni ole viime öinä kovin hääppöistä ollut.

Hyvää päivän jatkoa kaikille
 
Hienoa kotiäiti ,kun tutkimus meni hyvin. Kiva myös ,että kaikki näyttää hyvälle.

Pepppi Muistaakseni äippävapaalla ei saa kodinhoidontukea ,mutta sitä lisäosaa voi hakea. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Kävin äsken kävelyllä eikä tuntunut kipuja lähes ollankaan. Olisipa ihanaa ,jos pystyisi jatkossa edes vähän liikkumaan, ettei paisu ihan muodottomaksi :) .
Nyt kattelemaan jospa tyttö jo heräisi ,että ehtisin vähän touhuta hänen kanssa ,kun illaksi menen töihin.
 

Yhteistyössä