¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Moikka!

Nyt ollaan mökiltä kotiuduttu. Tein ensitöikseni uuden pinon meille, kun kuukausiki vaihtu eilen. =)

kotiäitille taas ison iso kiitos! :wave:

Hansu27, lisäsin sut listaan, tervetuloa mukaan turisemaan! Mikä on sun synnäri, lisään senkin sit sinne. :wave:

Nyt mentävä purkaa tavarat loppuu.

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa!!


 
Pojan 6-v synttärit tuli sitten eilen juhlittua ja kaikki meni oikein hyvin!!! Moni oli kiinnostunut vain myös kuulemaan exän kohtalosta, että onko kuulunut mitään uutta. Eipä se asia ole siitä edistynyt suuntaan eikä toiseen, että edelleen epätoivossa elellään :kieh:

Tyttö-/poikaolosta: Mulla itellä ei oikeestaan ole kumpikaan olo :LOL: Sukulaiset sanoo, että mahan perusteella meille on tulossa poika (masu täysin edessä eikä levinnyt muualle). Mä kyllä haluisin tytön ja mies taas poikaa! Meillähän on 1 yhteinen lapsi ja se on tyttö ja mulla ennestään 1 tyttö ja 1 poika lisäksi.

Äidit ja anopit: Mun äitihän ei juurikaan vauvasta sen kummempia kysele eikä muutakaan, kun hän on sairastunut muutama vuosi alzheimerintautiin. Alkaa oleen siinä vaiheessa, että ei paljon enää juttele, mutta vielä kuitenkin muistaa kaikkien nimet yms. Anoppi on taas ihan kiva. Se ei ole tainnut kertaakaan edes kysyä, että miten mä voin ja onko vauvalla kaikki hyvin :kieh: Vauvauutisiinkaan ei paljon mitään kommentoinut. Muuten on kyllä lapsille hyvä mumma, myös mun edellisen liiton lapsille :heart: Appiukko taas soittaessaan miehelle kysyy usein, että miten mä voin :D

Hansu27: Sen ensimmäisen ultran (niskapoimu) jälkeen tehdään yleensä vielä toinen ultra, rakenneultraääni joskus viikoilla 20 (riippuu taas paikkakunnasta). Siinä katotaan vielä tarkemmin vauvan mittoja, rakenteita yms. ja joissakin sairaaloissa vanhempien niin halutessa saavat tietää onko tulossa tyttö vai poika. Toivottavasti sain asiaa selvennettyä!!

Täällä jaksellaan ihan hyvin edelleen jatkuvasta flunssasta ja ex-miehen katoamisesta huolimatta. Lapset on kaikki onneksi jo täysin terveitä flunssasta yms. :heart:

Tatjana80 ja rv 17+2
 
Kiitos HooÄs uudesta ketjusta taas!

Olipas kiva katsoa aamulla ikkunasta ja huomata että lunta oli tullut ihan hirveästi ja sen kun vaan jatkaa pyryttämistä :) Pääsi pitkästä aikaa ulos lumitöihin! Täytyy kyllä myöntää että ne keväiset päivät auringonpaisteineen olivat myös aika ihania... Mutta eiköhän niitä ole tiedossa vielä :)

Ollaan taas vaihteeksi kahdestaan pojan kanssa kotona, mies lähti aamupäivällä harrastuksiinsa (oli kylläkin jo paljon paremmalla tuulella hyvin nukutun yön jälkeen). Huomasin että minua ei edes ketuttanut vaikka tämäkin päivä saadaan keksiä kahdestaan pojan kanssa tekemistä :D Tottumuskysymys nähtävästi... Ehkäpä ensi viikonloppu on täysin vapaa miehen kalenterissa, joten jos sitä pitkästä aikaa tekisi jotain kolmistaan.

Eilen kun oltiin saunassa, toisesta rinnasta alkoi vuotamaan maitoa ja oli muuten niin pirun kipeä :/ Olen koko tämän raskauden ajan kärsinyt todella kipeistä rinnoista ja tuntuu että pahenee vaan. Rintaliivien kanssa on ihan ok olo, mutta auta armias kun illalla menee suihkuun ja ottaa liivit pois :eek: Öisinkin herään siihen kun rintoihin sattuu, jos vähänkin huonossa asennossa olen.
Osin tästäkin syystä minulla on tyttöolo, pojasta kun rinnat eivät muuttuneet juurikaan ennen ihan loppuraskautta ja olivat vain plussauksen jälkeen hetken arat.
Onko muilla vielä rinnat arat?

Lumipyryistä sunnuntain jatkoa!

Lilli ja Tiitti 17+4
 
Vastailenpa mäkin pikaseen noihin galluihin.

Tyttö tai poikaoloista ei oo tullu mitää selkeetä. Esikosta tuli tosi aikasessa vaiheessa jo tosi vahva poikaolo. Työnimenäkin toimi ytimekkäästi Poika. Toisaalta toivois tyttöä, mut pojalta on jääny niin paljon kaikkea pieneks, niin olis kiva käyttää niitä, ettei ihan hukkaan menis.

Mun äiti oli aluks vähän pöllästyny tästä uutisesta, mutta nyt on ihan innoissaan, että toisen hemmoteltavan. :D Anoppi on ollu alusta asti innoissaan. Tosin ei ihan niin paljon kysele mun vointia yms. kun esikkoa odotellessa. =)

Siinäpä ne. Nyt syömää raffeleita ja taco dippiä sekä sohvalle kattomaa pelkokerrointa. :p :wave:
 
Hansu 27, ootko Jyväskylästä vai lähikunnista? Jkl ei tarjoo kuin sen ultran viikolla 10-12, ite joutuu maksaa rakenneultran, jos sellaisen haluaa. Sydänäänet kuunnellaan joka neuvolakäynnillä, mut eipä niitä tutkimuksia juuri muita oo, jos jätti alun seulonnat väliin... (toki nää perinteiset pissa, verenpaine ja hemoglobiini tutkitaan). Tottakai sit tutkitaan tarkemmin, jos kaikki ei oo ok.
Me siis asutaan Jkl:ssä vakituisesti, nyt vaan käymässä maailmalla =). Viikkoja on 15 ja risat, vaan eipä oo yhtään ultraa tai edes sydänääniä viel kuunneltu. Vauvan liikkeitä kumminki tuntuu silloin tällöin, ei vielä päivittäin, mut eiköhän siellä masussa oo kaikki kunnossa.

Sit tyhmä kysymys, saako ituja syödä raskausaikana? Tuli niitä syötyä tänään sämpylän välissä ja vasta jälkikäteen tuli mieleen, et oliko ne ok. Eihän sitä nyt kaikkee voi muistaa!
 
Olen Jyväskylän läheltä....no voi että... :(

Pitäsköhän sit varulta käydä rakenneultrassa ja maksaa ite,niin sais mielenrauhan. Paljonkohan sellaset maksaa?? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis....:ashamed:

Itseasiassa en ole varmaan käsittänyt tätä raskautta todeksi,ennen kuin nyt...luettuani noita viestejä ja huomannut mitä muut miettivät. Täytyypä huomenna ottaa selvää.
 
Eipä ole omia kuulumisia tullut kirjoiteltua vaikka viikoittain olen muiden juttuja seurannut.. Tasapuolisesti kiitos kaikille kokemusten jakamisesta, on auttanu paljon kun on miettiny samoja juttuja :heart:

Täällä on siis menossa 15+6 ja nt-ultran jälkeen päivät piti paikkansa. Eli LA voi päivittää 18.8. Ensimmäistä täällä odotellaan mutta edellispäivänä tunsin jo ensimmäiset liikkeet varmasti. Viime viikolla jo oli pientä kutittelua mutta nyt tuntuu selvästi kuplintaa ja perhosen siipien havinaa. Ei vielä selkeitä potkuja mutta niitä odotellessa. Varmaan vaikuttaa kun istukka on ihan takaseinässä niin tuntuu masun puolelle hyvin. Meillä on kotidoppler ja sillä kuuntelen päivittäin sydänäänet, samalla kuuluu ja tuntuu kuperkeikat. Välillä luulen että siellä on kaksi kun meno yltyy hurjaksi mutta yksi näkyi ultrassa :D

Aika ongelmaton ja oireetonkin raskaus on ollu. Vatsa näkyy kyllä jo tosi hyvin vaikka ensimmäinen onkin tulossa ja painoakaan ei ole vielä tullut kun enintään 2kiloa. Huimaus on nyt ollu pari päivää voimakkaampaa, kun on fyysinen työ niin pitää yrittää levätä enemmän. Tällä hetkellä ei osaa yhtään sanoa kumpi on tulossa. Mies toivoo tyttöä, mutta itsellä on sellainen yllätyspoikaolo vaikka kaikki merkit viittaa tyttöön. Saa nähdä, toisaalta olis kiva rakenneultrassa tietää, toisaalta yllättyä..

Mukavaa odotusaikaa taas kaikille ja toivottavasti kaikki alkaa pian tuntemaan liikkeitä :heart:
 
Oli tullut uus ketju, hyväkiva! Eipä tänne kummempia, taas oltiin kylässa ja herkkuja vedelty kahden edestä :LOL: No, ens viikolla pitää kattoo mitä turpaansa tunkee..pe neuvola :whistle: Lomat on ohi ja huomenna takas töihin.. :kieh: ja pitäs pomolle kertoa vauvasta..juu-u :snotty:

f ja p 18+0
 
huomenta!!

Loma ohi ja olo alkaa helpottaa.. eilinen päivä meni ihan penkin alle.. Siis oltiin kavereilla la bilettämässa ja mie rankan/liian vähän nukutun loma viikon jälkeen valvoin n. 2.30, heitin miehen ja kaverit baariin ja läksin nukkumaan.. heräsin n. 9.00 ja hirvee päänsärky koko päivän.. ei helpottanu nukkumalla, onnex helpotti ku mies hiero illalla niskaa, ja nyt ei oo mitään, vaikka en paljoo nukkunu viime yönäkään, ilmeisesti olin töiden tarpeessa :LOL:

No ihan kiva olla taas töissä, jaksaa sitten tonne kesäkuun alkuun, millon tosiaan jään lomaala ja siitä sitten äippälomalle :heart: .

Tyttö/poika?? miulla on ihan selvä poika olo, alux oli tyttöolo. Edelleen mietin tyttöjen nimiä, mutta odotan et poika tulee?? no toivottavasti ultrassa selvii n. 2,5vk siihen aikaa..

Rinnoista joku kysyi, miulla oli ihan hillittömän kipeet ja vieläkin on ehkä joka toinen päivä tosi arat ja sitten vähän paremmat.. mutta ne kutisee hirveesti ja on ihan hilseilevän kuivat ne tummien osien reunat :kieh: , rasva ei hirveesti auta.. pojalta ei ollu tota kuivuutta ollenkaan, kipeet oli.. ja kämmenet on miulla hirveen kuivat, koskaan ennen ei oo ollu.. muutenkin olen kuiva ku korppu, naama hilseilee, vaikka rasvat on tosi tehokkaat.. kaikkee teettää..

Sen puoleen on ehkä se tyttö epäilys jossain takaraivossa, ku on ihan erilaisia oireita ku pojasta oli..

Mutta nyt työn tekoon!!

Ihanaa viikkoa kaikille meille!!!

Äiti lpr 17+6, puoliväli häämöttää jo.. =)

P.s. Pakko vielä sanoo tosta rakkaasta miehestä, sehän ei siis hirveesti puhu eikä pukaha(mistään), eikä kysele tästä raskaudesta, kerron kyllä asioita, mutta ei ite kysele, ni mainitsin vissiin viikko sitten et alkaa tuo puoliväli häämöttää, ni se mainosti kaverille viikonloppuna, kuka ihmetteli miksi mie en juo, ni et sehä on jo puolessa välissä raskautta kohta!!! Miehelläni on siis kuulo hyvä, ulosanti huono :kieh:
 
Oviili täältä flunssan ja sairasloman keskeltä lyhyesti kommentoi:

HooÄs:Jes, uusi pino, kiitos! :flower: Minust on aina ihanaa, kun kuukaudet menee eteenpäin, kun sitten se elokuukin lähenee :heart:

Hansu27: Lämpimästi tervetuloa vaihtamaan kuulumisia ja varoituksen sanana todettakoon,et tänne jää koukkuun(kokemusta on) :LOL:

Lilli85: Kipeet ja arat on minunkin rinnat, yöllä herää siihen, kun kääntyilee. Minul on kyllä ihan poikaolo =)

Hemuli80:Eipä niitä ituja vissiin suositella syötäväks, mut tuskinpa pienistä määristä nyt mitään haittaa oo.

Pepppi: Vajaa 3kk töitä.. kuulostaa mahtavalta :D Siihen ajatukseen on ihan hyvä turvata, kun työt rassaa.

Nyt syömään aamupalaa, kauhja nälkä. Kahvikin on alkanut taas maistumaan.Niin ja useat on painonnoususta kirjoitelleetkin,mut kyselenpä vielä eli miten teillä on paino näinä kuukausina noussut? Mulle tullut vasta kilo, kasvaakohan se vauva siellä ollenkaan :/

oviili 15+6
 
Huomenta täältäkin!

Hansu27 Tervetuloa!!

HooÄs Kiitos uudesta pinosta!

Täällä flunssa helpottaa ,mutta nyt iski vatsatauti. Tyttö oksensi yöllä sänkyyn. Aamulla tuli kaameat ripulit vaippaan ja en huomannut ,että tuli lahkeesta ulos. Taapersi sitten makkarista olkkariin ja niin ripulia on sievä vana koko talon läpi :headwall: .

Mullakin on rinnat vasta nyt kipeytyneet. Kasvaneet ovat myös, mikä on ihan kiva.

Ei tule nyt kirjoittamisesta mitään ,kun tuo taapero kipeilee joka paikkaa. Ei ole yhtään sairaan oloinen.
-Poni ja Manteli 15+5
 
Oon käyny lukee viikonlopun aikaan teidän viestejä, ja kiitos vielä tuesta kun on niitä suppareita..

Tänään aamulla oli siis lääkäri, ja kaikki näytti olevan hyvin, olisi kirjottanut kumminkin sairaslomaa kun pitää rauhallisesti ottaa, mut oon muutenkin kuntoutustuella niin ei tarttenu. Mut kyllä helpotti... :heart: vauva vastasi viikkoja 18 ja liikuskeli aika paljon, pissi oli puhas joten ei ainakaan pissitulehusta ole, mut sit otettiin jotain muita kokeita.. olipa kyllä ihana nähdä se pikkuinen. =)

Ukon kanssa meinaa vaan mennä vaihteeks hermo, ukko ei käy oikeestaan kun syömäs kotona ja nukkumas ja kokoajan kauhee tappelu päällä, ja kun kukaan muu ei oo tekemäs tai auttamas kotihommissa niin mä sit teen kaiken ja sit supistelee entistä enemmän. :kieh:

rinnoista mul itellä vuotaa tissit ihan "sikana", melkein joka yö tulee pieni lammikko lakanalle, ja sit tiputtelee jonkin verran rintaliiveihin.. ja on tosi piukeet.

tyttö/poika olo mä en tiedä, mul on alusta asti ollu tyttö fiilis (vaik työnimi onkin Iisakki =) )

Kiitos uudesta pinosta!!

ja mukavaa viikonalkua kaikille!!

t. Hosso ja Iisakki 17+6
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Odotan toista vauvaa jonka la on 11.8. Esikoispoika on nyt 2v 2kk.

Heti kysyn kommenttejanne kun mieltäni vaivaa seuraava huoli... viikon päivät alavatsa on ollut lähes jatkuvatsi pinkeänä - ei ole kipeä, eikä kyseessä ole liitoskivut tms. (niitäkin on ollut mutta ne tunnen edellisestä kerrasta) mutta hiukan huolettaa kun tuntuu koko ajan.

Olisikin kiva kuulla onko kenelläkään muilla vastaavia 'outoja' tuntemuksia tässä vaiheessa raskautta. Välillä mietin että kiristys voisi olla jopa ns. lievän supistuksen oloinen, mutta kun se on jatkuvaa.

Vai onko sitä vain herkempi tuntemaan erilaisia tuntoja toisella kerralla..??

Liikkeitä luulen välillä tuntevani, mutta kovin epämääräisinä vielä.

Jos vain tunnistatte vastaavia oireita niin olisi tosi kiva kuulla.

RV 16+0
 
Heissan!

Perjantaina oli neuvola ja kaverin sydänäänet puksutti 140-150. Terkka vertas meksikon pikajunaa :D Kahteen otteeseen pitää vielä käydä verikokeis raskauden aikana, kun olen veriryhmältä B-.

Viikonloppu oli töitä ja nyt on kaks vapaata. Ajattelin lähteä pitkästä aikaan Jumboon ja kattella, josko löytyisi sopivammat housut, kun alkaa nuo norm. housut jo vähän puristaa ja nappia ei oo voinu pitää kiinni ikuisuuksiin. Ja jos jotain hääalbumiakin katselis, kun ei ole vielä saanu aikaseks? sellastakaan hankkia, vaikka häistä yli puoli vuotta...

Mutta nyt hyvät päivänjatkot!

Bella-Lumia ja Nuppu 16+4
 
tervehdys!!

tervetuloa uudet hansu ja sk06 meil on muuten samanikäset poijjaat =)

omaan oloon ei ihmeitä kuulu, jokatoinen päivä tuntuu että on toi maha kasvanu ja jokatoinen murehdin että miks se ei kasva =) pää pimahtaa näitä kaikkia ongelmia miettiessä, nyt yritän ryhdistäytyä =) potkut tuntuu kunnolla, melkonen myllerrys käy välillä
rinnat on vieläkin arat ja toinen kutisee sietämättömän paljon :kieh:
mutta muuten ihan hyvin täällä menee, kuluis äkkiä tää viikko kun ens viikolla on se ultra,hui

fosfori mäkin suosittelen myllymuksuja, oon sieltä tilannu kaikki vaippakankaat, mut jos haluat ite tehdä hintavertailuja niin kato kestovaippainfon sivuilta vaippakankaiden myyjät, siellä on monta nettimyymälää, mutta mitä mä sillon joskus vertailin niin myllymuksut oli edullisin =) , joskohan itekkin vähän ajan päästä uskaltais ruveta suunnitteleen, harsoja jo löytyy ja villahousuja, niitä varmaan alkuun pidetään

nyt täytyy lähtee tekemään tytölle kerhoeväät ja kohta käveleen kerhollepäin :wave:

eliisa ja pikkuruinen 17+4
 
Maaliskuuta! :)

Mä pikaisesti kirjoitan kun lähössä pian terkkarille, Oksensin taas ja olo hutera! Onko muut joutunut enään oksentamaan?? Sais jo loppua, onneksi enään tosi harvoin tarvii oksentaa ja paljon paljon vähemmän kuin aiemmissa raskauksissa.

Potkuja tuntui eilen pitkästä aikaa melkein koko päivän ja näkyi ja tuntui jo ulospäin!! IHANAA!!! :heart: Vilkas tapaus jälleen tulossa.
Mulla ehkä hieman enemmän poikaolo kuin tyttöolo. Tuntuu että maha olis leviämässä sivuille kun molemmilta tytöiltä se oli eteenpäin eikä näkynyt takaa. Massua alkaa olemaan jo ihan kivasti ja oli asiakaskin huomannut kassalla vaikka on liivi ja fleecetakki auki vähän hämäämässä.

Rinnoista sen verran että mullakin on tosi arat varsinkin kun ottaa liivit pois. Varsinkin nännien ympärys, voi vaan muistella miltä tuntuu ne vauvan ensimmäisten imemisten jälkeen kun rinta ei oo hetkeen sellaiseen tottunut ja alkaa haavautumaan!! Mulla ainakin sattunut aivan sairaasti joskus toisena kolmantena päivänä ja siitä jonkin aikaa eteenpäin. kasvanutkin ne on enkä muista että aiemmissa odotuksissa olis näin paljoa kasvanut, poika? ;) Joo, eipä sillä oikeasti väliä kunhan hengissä syntyy!!

Mutta nyt täytyy lähteä!

Mammaliini83 ja ihme 16+6
 

Yhteistyössä