¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Eikös ne neuvolakäynnit ala tiheentymään vasta joskus 30 raskausviikon paremmalla puolella... Ellei aikaisemmin tule mitään vaivaa mitä joutuisi tiheämmin seuraamaan.

Tiitti on ollut taas riemukkaalla päällä, jotkut potkut tuntuvat jo ilkeältä kun oikeaan kohtaan osuu. Mieskin ihmettelee kuinka kovin Tiitti jo potkii, kun hän kättä masun päällä pitää. Pojan potkut alkoi vasta näillä viikoilla heikosti tuntumaan kun kättä piti mahan päällä, tämä tyttö vetelee jo kunnon iskuja :)

Tänään oli taas ihan pakko käydä vuokraamassa leffa :) Ja piti käydä ostamassa dippiä ja aion dipata porkkanoita, nam :p Vähän terveellisempi vaihtoehto kuin sipsit (vaikka on meillä niitäkin :LOL: )

Jaahas, sauna kutsuu!
Päivitin muuten taas masukuvan profiiliin :)

Lilli ja Tiitti tyttönen 21+3
 
Eilen oli rakenneultra ja kaikki näytti ihan normaalilta. Sukupuolta en kysynyt, eikä siitä muutenkaa ollut mitään puhetta, tosin tuossa äippäpolin lapussa oli sanottu, että sukupuolta ei tutkita, jos se ei ole jonkun asian takia tarpeellinen. Tyyppi vaan oli niin ujo tapaus, että meni viimeiseen nurkkaan piiloon ja niin pienelle kerälle kuin vain pääsi, joten siitä ei oikein kunnon kuvaa saatu. Päästäkin yritettiin saada sivuprofiili, mutta meihin päin vain katseli ja kun käänsi sivuprofiilin näkyviin, niin pisti nyrkin heti eteen, muutenkin heilutteli meille nyrkkiä koko ajan.

Mulla iski kunnon flunssa ja viime yönä piti jättää lehdenjako kesken, sillä kävelystä ei tahtonut tulle mitään, rappusten nousu teki todella kipeää ja jalkoja särki aivan älyttömästi. Aamupäivällä nousu kuume, mutta nyt on jo parempi olo, tosin en vielä ensi yönäkään töihin mene, sen verran heikko on olo vielä.

shihtzu + pikku apina 20+4
 
neitiperho
Heips

tällainen pikainen käynti. Huomasin nimittäin että tuo laskurikin taas toimii, jee =)
Mutta josko sitten suuntaisi nukkumaan..väsyttääkin jo. Ei vanha enää jaksa ;) Täällä siis kaikki ennallaan, äijä taas ärsyttää ja sillee, kaikkea normaalia siis, ehehe.

Huomiseen



ps. koska noi jäljellä olevat päivät hupeni 180 pvästä tuohon lukuun...??
 
Täällä vielä keikun koneella, vaikka väsyttää. No mies lupasi herätä aamulla tytön kanssa ,jotta minä saa vuorostani nukkua. Me ollaan notkuttu kotona koko päivä ja levätty. Vähän käytiin siivoilemassa raksalla. Mun iskias on niin julmetun kipeä ,että eipä juuri mitään pysty tekemäänkään.

Neuvolakäynneistä oli puhetta. Mä olen käynnyt 3-4 viikon välein. Nyt oli supparien takia ylimääräinen käynti ja kuitenkin ensi viikolla taas se aikaisemmin sovittu käynti. 30 viikolla täälläkin ruvetaan käymään 2 vko:n välein ja olikohan 38 viikolta joka viikko.

Kysymys teille joilla jo useampi lapsi!! Minua on vaivannut ,miten osaan jakaa rakkauden kahden lapsen kesken "tasapuolisesti"? Nyt on jo välillä huono omatunto esikon puolesta ,kun hän joutuu jatkossa huomioni toisen kanssa jakamaan. Ehkä tämä sitten todellisuudessa sujuu ihan luonnostaa, mutta nyt se välillä askaruttaa. Kaikkea sitä tuleekin pohdittua :) .

No nyt nukkumaan. Hyvää yötä!!
-Poni ja Manteli 19+3
 
Meidänkään esikoista ei ole kastettu, nimiäiset pidettiin.Hänellä on kummit.Ajattelin, et kivahan se on, et olis itselle tärkeät ihmiset mukana lapsen elämässä sitten vanhempanakin..

Meillä ois rakenne UÄ 2.4 ja ajatuksena miehen kans oli, et kysyttäis sukupuoli, mut en tiiä...
Nimiä olen listannut, mut siinäpä se sitten nimien osalta onkin..

 
Sone
Salah!

Tulipa vaan mieleeni että minulta terkkari on kysellyt monta kertaa onko ollut vuotoja, kun kuulema istukka on kohdunsuun edessä mikä voi aiheuttaa niitä vuotoja. Tai jotenkin noin se meni. Mut sano vaan ettei tartte säikähtää jos tiputtelee.


Tiistaina ultraan, jänskättää hirveesti, tää kun on niin oudon rauhallinen verrattuna esikoiseen masussa :whistle:


Mies totesi eilen että farkkuperse on nykyään mammaperse :kieh: :LOL:
 
Huomenta!

Onko kaikki muistanu jo siirtää kelloja eteenpäin? :wave:

Me oltiin eilen koko päivä menossa. Lähdettiin heti aamusta Ideaparkkiin. Oli ihan mukava paikka, vaikka mua ei hirveesti kiinnosta mitää ostella, varsinkaa itelleni, ku mikää ei sovi päälle. :/ Ja muuten samoja liikkeitä on täälläkin.

Isäntä lähti eilen viemään mun pikkuveljeä tän kaupungin yöelämään. Hauskaa oli ollut, mutta ei taida enää nyt olla. :D Ei käy kateeks...

Nyt meen. Hyvää sunnuntain jatkoa!!! :wave:


 
Poni06Kyllä sitä rakkautta riittää =) tulee ihan itsestään! mulla kävi sillain, ku olin tokan kans sairaalassa ja esikko tuli isin kans katsomaan vauvaa, aloin itkeen ihan hulluna ja rutistin esikkoa sylissä. oli kauhee huono omatunto ku uuden vauvan kans sairaalassa :ashamed: mut onneksi sitä ei kauaa kestäny.. hirveet hormooni huurut päällä!! saapa nähdä miten nyt käy?


 
Täällä toisen kerran ilmottautuja elomasuihin.. Meille tulossa 2 vauva. Hänen laskettu aikansa on 13.8.2008. Ensimmäinen syntyi 4.2006. Kätilöopistolle ollaan menossa synnytämään. Ultran mukaan tämän pitäisi olla poika.



:heart: :heart:
 
neitiperho
[/b]memmuli[/b] Aloin just ihan samaa ihmettelemään, kun pisti silmään että sulla saman verran päiviä jäljellä kuin mulla...mutta silti eri määrä päiviä. Outoa :LOL:
Kai se vähän menee senkin mukaan miten ne päivät on laittanu siihen laskuriin. Jaa muutenkin mulla neuvolassa aina kans sanotaan eri päivät. Toinen kiekko näyttää että nyt olisi 20+3 ja toinen että 20+4. Viimeksi kuitenkin päädyttiin rv 20+4..hehehe, hauskoja noikin jutut :D
 
:wave: Heippa täältä taustalta kaikille!
kotiäiti32: Tsemppiä sinulle piinaavaan odotukseen :hug: Olen sinun kuulumisiasi käynyt tuolta toiseltakin palstalta lukemassa, toivotaan nyt, että lopulliset tulokset selviäisivät äkkiä!!

Moni on jo käynyt rakenneultrassa, onnea kaikille hyvistä uutisista:heart:

(.) Varoitus, seuraava pätkä on pelkkää valitusta..
Oon taas ollut kipeenä, pari viikkoa menikin niin, että ei ollut puolikuntoinen. Ketuttaa suoraan sanottuna tää jatkuva sairastelu :headwall: :headwall: Mieliala on nykyään usein maassa ja epämääräisiä kipuja vatsassa päivittäin. En voi kyllä sanoa nauttivani raskaudesta :ashamed: Olen koko ajan huolissani jostakin ja tarkkailen itseäni jatkuvasti ja on ihmeellisen levoton olo. Kovin koitan ottaa itseäni niskasta, mutta mikään ei huvita ja työmotivaatiokin on tasan nolla. :( Onneksi vauva möyrii masussa ja liikkeet ovat selkeästi vahvistuneet. Muljahtelut saavat hymyn huulille :heart:

oviili 19+5(kait?)
 
Jos sitä kerkeis vähän kirjotteleen taas pitkästä aikaa... Jaahas, mistäs täällä onkaan juteltu...
Nimistä: Meillä on tytölle nimi valmiina, mutta pojan nimestä ei mitään tietoa. :/ En kyllä tiiä että kysytäänkö me sitä sukupuolta kun sinne ultraan mennään parin vkon päästä...ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen asiassa.. :p

Kummit ollaan päätetty, ja kysyttykin jo onko halukkaita ja olihan he. Kolme kummia siis tulossa pikkuiselle, miehen veli ja ystäväpariskunta. Ja tosiaan tärkeä juttu meillekin että nämä tulevat kummit ovat läheisiä ihmisiä meille.

Ja sitten omaan napaan. Eilen käytiin iltapäivällä ideparkissa, yritin ettiä vähän jotain vaatetta itelleni, mutta erittäin huonolla menestyksellä! mistä ihmeestä te kaikki ostatte mammavaatteita?? en viittis koko omaisuutta niihin kuluttaa, mutta olishan se mukavampaa kun menis päälle muutakin kun kahdet housut! :LOL:

Mulla on kans ollu jotain ihme vihlomisia milloin missäkin, olen pitänyt niitä ihan "normaaleina" kipuina.. Maha on taas niin pinkeenä ollu muutaman päivän. Varmaan joku kasvupyrähdys pikkuisella menossa!
En tiiä oonko kuvitellu vai liikkuuko se oikeesti niin että jo tunne ne liikkeet toisinaan. Yks ilta kun alettiin nukkuun ni alko mahassa sen päivänen myllerrys jotta oksat pois! :LOL:

Niin ja siitä piti kysymäni, kun mulla tuppaa jalat väsymään aina iltapäivää kohden mentäessä. Töissä nyt tietysti joutuu jaloillaan oleen, mutta ihan jo 5 tunnin jälkeenkin on jalat ihan poikki. Auttaiskohan tukisukat? kun ei mun työkengät oo kun vajaa 2vuotta vanhat ja ajattelin kyllä niillä sinnitellä tonne heinäkuuhun asti vielä. Mutta voiko oikeesti jo vaikuttaa jalkoihinkin kun on tota painoo tullu vähän lisää?

Joku täällä kirjotteli että yks himoista on suklaa,mä en taas voi sietää suklaata. Kinderin voin syödä, mut en paljon muuta suklaata. Mut mulla taas on himona marianne karkit ja muutenkin noi kovat karkit, esim. Fazerin parhaita erehdyin ostamaan.. B)

No niin, tulikoha siinä nyt sit kaikki asiat kirjoteltua... taisipa tulla.. nyt voiskin mennä sit ruuanlaittoon, ettei vaan pääse nälkä yllättämään :LOL:

Päivänjatkoja kaikille!
~Heitsu&Papu 19+2~
 
Hellurei!!

olipa ihana mökkireissu, ilma suosi kyllä perjantaina ja eilen!! tuli pilkittyä ja laskettua mäkeä (muut paitsi en mie), paistettua notski makkaraa ja kaikkee kivaa!!!

Omaa napaa ei mitään ihmeitä.. nälkä ja herkku nälkä jatkuu.. pelottaa mennä ens keskiviikkona neuvolaan.. paino on varmaan toisi korkeella..

kummit saatiin miehen kaa tänää päätettyy, toivottavasti kaikki neljä suostuu, koska muita ei ole.. esikolla on 5 ja kolme heistä pitää yhteyttä.. nyt ois neljä ehdokasta ja varmasti pitäisivät kaikki yhteyttä!!

eipä tässä kummempia, sunnuntain vietto jatkuu, yritän taivutella ton poitsun tosta vielä pihalle, sais vähän happea itekin!!

Äiti lpr 21+5
 

Väsyttää taas niin kovin että ajatukset ei pysy kohdillaan...
Pitäis tiistaina soittaa sinne lekurille tästä mun olosta...eli kilpirauhasarvot on kovin laskussa, eli raja-arvo on 0,4 niin mulla se on 0,2, ja se jos mikä väsyttää ja masentaa ja itkettää. Onko täällä kilpirauhas-kohtalotovereita?
Sitten toinen mistä pitää sille lekurille mainita on tää mun KAUHIA pahoinvointi joka ei tunnu loppuvan niin ei millään.
En pysty syömään lämmintä ruokaa yhtään, ku sen jälkeen olen tunnin ajan kuin kuollut, mutta jos en syö, heikottaa niin vietävästi, että kuljen sitte seiniä pitkin..Hoidapa siinä nyt sitten hoitolapsia päivät... :/
Mitähän se lekuri voi asialle??
Onko kellään mulle JOTAIN vinkkiä???

Oon yrittäny helpottaa oloa vaikka jäätelöllä, mutta yök :x se on niin makeaa...
kun tuo makea tekee vieläkin TOSI pahaa...
Ja kun suolaista syö, niin sitte turvottaa ja pakottaa jalkoja... :/
Anteeksi valitus :ashamed:
Mun tuurilla kesästä tulee PITKÄ ja KUUMA.... :kieh:

Sunnuntaisin tunnelmin AE ja Vilho 21+3
 
Heissan!
Mullakin oli rakenneeltra perjantaina ja siellä se kaveri näytti haukottelevan. Ultraaja kysyi otetaanko kantaa sukupuoleen, mut ei me haluttu tietää ja ite yritin kyl vähän kurkkia jos sattuisin tunnistamaan kumpi on kyseessä, mut eipä onnistunutkaan. ;)
Mulla sama juttu kun jollain muulla täällä elokuisissa, että istukassa jotain "häikkää", jonka vuoksi joudun kuukauden päässä uudestaan ultraan ja katsotaan onko alateitse synnytys mahdollista. Sanoin kyllä etten joka tapauksessa aio synnyttää alateitse, mutta se kannattaa silti kuulemma tutkia.
Kuulin viikonlopun aikana 2 eri juttua joissa tuttavilleni oli sanottu syntyvän lapsen olevan tiettyä sukupuolta ja sitten kun ne eivät olleetkaan sitä mitä piti, niin pettymys oli valtava. Toiset pettyivät siksi, että heillä oli jo monta poikaa ja poika tuli taas ja toiset koska he olivat ostaneet kaikki tarvikkeet pojan värisinä ja tulikin tyttö... kaipa jokaiselle nyt sanotaan että ei ole ihan varma sata varma kumpi tulee, vai eikö? Juuri tuon takia minä en tee sillä tiedolla yhtään mitään kumpaa sukupuolta siellä epäillään olevan.
Juu ja neuvolakin oli tossa viikolla ja muuten kaikki ok paitsi rautaa pistivät mut syömään (hb 111). Ne tabletit eivät vaan tee mun mahalle kauheen hyvää, mut kaipa se tästä. Painoa tullu jo 3,5kg vaikka aluksi ei tuntunut tulevan yhtään..kaikki nämä tulivat siis viime kuukauden aikana..karkit ja herkut tuntuvat maistuvan liiakin hyvin taas...
Päänsärky vaivaa taas, joten pakko lähtee tästä koneen äärestä. Anteeksi omanapaisuus...
Hyviä vointeja!

Milba rv 20+6
 
Sone
Moikkelis vaan!

Tuli vaan mieleen onkos muilla tälläistä...

Rinnat on yhtäkkiä kipeentynyt tosi paljon (alussa oli arat mutta tasaantui nopeesti) ja päivällä supisteli ihan levossa ollessa! Ei kauheen kivuliaita mutta tuntuvia kuitenkin, ei vaan pelkkää mahan kovettumista. Aikasempaan on supisetllut töissä ollessa jonkun kerran mutta nyt ihan levossa :( rv 19
 
Huomenna on rakenneultra. Jännittää. En edelleenkään tiedä, että tunnenko liikkeitä vai suolistoko siellä vain möyryää. Supistuksiakaan ei ole ollut (en ole ainakaan huomannut).

Me emme vielä halua tietää sukupuolta. Ainoastaan halutaan nähdä, että kaikki on kunnossa.

Maha on ainakin kasvanut. Kunnon pallo jo. =)

Marikki ja pikkuinen 19+5
 
neitiperho
Huoah..

tänään sitten kerrankin sain itteni rehkimään. Ensin olin aamupäivällä lenkillä jäällä koirien kanssa reippaan tunnin ja sitten kotiin syömään ja pumppiin seuraavaksi. Saa nähdä kuinka kipeenä paikat huomenna on. Vähän jännitti pumppiin mennä kun viime viikolla olin kuntosalilla ja lämmittely vaiheessa pyörää polkiessa alko vähän supistelemaan. Tänään ei sitten mitään. Vatsalihasten teko oli vaan HIEMAN hankalaa, siinä sitten itekseni olikin hauskaa, hihihihi.

Huomenna pitäisi mennä taas töihin...plääh..No onneksi vaan huominen töitä mutta sekin on ylimääräinen vuoro ja ke sitten taas jolloin vuoro kestää la aamuun. Masentavaa. Siinä se mun viikko taas sitten meneekin :/ Noh, josko ensi yön sais nukuttua kun viime yö meni ihan pipariksi. Heräsin siihen et närästi taas aivan mielettömän paljon, sitten hetken päästä olinkin taas pää pöntössä laattaamassa illan syömiset pois. Olikin taas pari päivää liian helppoa :whistle: Mutta nyt kiusallakin syömään kevyttä iltapalaa...kiroan varmaan itteni taas yöllä MUTTA KUN ON NÄLKÄ!!!

Hyviä öitä siis mammat :wave:
 
Viikonloppu olis taas takanapäin ja arki edessä. Esikoinen oli yökylässä lauantaina. Se haettiin aamulla, mä lähdin sitten vähän kaupungille muuten vaan kauppoja kierteleen, kun mieskin oli töissä. Oli sitten pakko ostaa tulevalle vauvalle parit sukat ja ihanan pehmeä viltti. Olen kyllä jo kutonu pari pipoo, parit tumput ja villasukat. Käväsin sitten siinä mun parhaalla kaverilla kelle synty pari viikkoa sitten aivan ihanan sulonen pikku prinsessa :heart: , siellä sitten juoruilin iltapäivään saakka. Illalla mies tuli kotiin, tehtiin pizzaa ja käytiin vähän ajelemassa.

Poika tuli kotiin iltapäivällä tänään, olikin jo ikävä. Huomis aamu pelottaa jo valmiiksi, oli nyt illalla jo kauhea show huomisen koulupäivän kanssa :( . Ja aamulla jatkuu. Mun voimat vaan on aivan loppu, en jaksa tapella enää. Oon kaksi viikkoa joka päivä itkenyt, kun on niin avuton olo. Poika on pakko sinne kouluun laittaa, mutta on kauheeta kattoo kun toinen itkee ja on niin.. :'( , tulee itku nytkin. Kunpa kaikki asiat olis ihan normaalisti, täytyy yrittää jaksaa. Tulee pitkä pari kuukautta.

Onneksi vauva aina ilmottelee itsestään ja yrittää äiskää piristää. Torstaina olis rakenneultra, toivon vaan että siellä kaikki on hyvin. Onneksi mieskin pääsee mukaan. Ei tarvi yksin mennä.

Mä yritän nyt jatkaa tätä virkkaushommaa ja saada tuon pojan untenmaille.

salah ja vaavi 18+6
 

Yhteistyössä