**ELOVAUVAT 2006**

Huomenta!

Nyt on pakko hehkuttaa, kun Emilia saa vuodenvaihteessa ensimmäisen serkun, kun miehen sisko saa vauvan :D Aivan ihanaa... :heart:

Liinos: Mulle kyllä sopii, että nähdään porukalla siinä asemalla ja mennään yhdessä puistoon tai kahvilaan. Kiva, että teillä oli ollut mukava ja aurinkoinen loma! =)

Pitää mennä nyt, palaillaan :wave:
 
Huomenta vaan \|O
Ihana yö taas, koira halus ulos 1:40 ja vein sen ulkohäkkiin sit toisen koiran seuraksi. Yläkerrassa oli kuuma nukkua ja tytötkin pyöri sängyissään... Iskä töissä torstaihin. No se vähän piristää että 16.6 lähetään iskän kans KAHDESTAAN kaveripariskunnan häihin :D Vaan mulle taitaa tulla neitiä ikävä kun ollaan kaks päivää pois... :ashamed: TIEDÄN et nauttia pitäis mut....
Meillä on Saga ruvennut nukkumaan säännöllisesti 20.30-8 :) mutta tuttia tahtoo haluta sata kertaa yössä... Itte on sitte aamuisin niin pää sekasi et puoleen päivään menee kevyesti yöpuku päällä jos ei suurempaa menoa ole =)
Mutta nyt neiti päikyille ja itte siivoon kun kaveri pistäytyy 12 maissa.
:wave:
 
Uppista!

Meillä nyt kaksi ihanaa helmeä alhaalla suussa,kyllä tulee ihania hymyjä :D Syökö kenenkään vauva vielä samaa kotiruokaa kuin muutkin? Aaro syö välillä ja välillä taas ei. Eli osittain soseruokaa ja osittain ihan tavallista. Kovasti kaiken maistaminen kiinnostaa, sylkee sitten ulos jos ei ollut mieluista. Eli jonkin verran on maistellut myös tavallisia maitotuotteita, jos ruoassa on sitä ollut. Määrät kuitenkin niin pieniä ettei mitään vatsaoireita ole tullut. Viime kauppareissulla piti aikuisten välttämättä saada jätskit niin olihan siitäkin annettava lipaisu... :ashamed: Ei onnistunut salassa syödä! Ainoastaan olen enää ollut ehdoton karkin suhteen, sitä ei missään nimessä anneta. Ei minusta ole ollenkaan niin paha antaa pieni pullanpala tai keksinmuru suuhun, enkä mitään suklaakeksiä tietysti ole antanutkaan. Mieheni isommilla lapsilla kun on lähes samanikäinen vauva toisessakin kodissa niin hän sai jo ennen puolen vuoden ikää suklaata, jätskiä, karkkia... Olenkin aina muistuttanut että Aarolle sitten ei saa antaa! Lapset tulevatkin viikonlopuksi, aaro on taas mielissään kun saa seuraa ja touhua!
 
Heini79
Vihdoin suostui päivittämään kuvan. Siinä sitä näkyy koko purukalustokin :LOL: . Ylös on nyt toisenkin hampaan kulma tullut esiin, mut edelleen ei merkkiäkään niistä etuylähampaista.
 
Onpas täällä hiljaista..

Mulla alkaa mennä hermot, ku Topias on heräilly nyt varmaan jo kahden viikon ajan 5-5.30 aikaan aamulla. OIkeestaan herää jo klo 4, mutta yleensä nukahtaa heti uudestaan, joskus menee tunti että nukahtaa uudestaan, mutta herääkin sitten viimeistään kuudelta :kieh: Tänään heräs neljältä, mutta nukahti uudetaan ja sitten lopulta heräs klo 5.30! Eilen 5.15!! Ja tuo noin aikaisin herääminen ei kyllä oo oikee aika topiakselle ku aamulla ei jaksa sitten valvoo niin kauaa ku sillon jos herää 6-7 aikaan, niin ku ennen. EN tiiä mistä tuo aikasten herääminen johtuu. MIetin että johtusko siitä, että meillä on aika valosaa makkarissa. Ostin kyllä pimennysverhokangasta, mutta se ei kyllä pimennä kunnolla. PItää vissiin käydä ostaan pimennys rullaverhot.

:wave: <br><br>
 
hansu :wave: ei kyllä ole kovin inhimillinen aika nousta ylös noin aikaisin... mulle tekee tiukkaa 7 aikaan herätyskin :snotty:

Meillä sairastetaan. Emilia on kuumeessa ja nenäkin vähän vuotaa. Ihan varma en ole onko tulossa flunssa vai tekeekö hampaita, kun kuolaa valuu ihan norona. Reppana nukahti vihdoin kun laitoin supon. Saapa nähdä millainen yö tulossa :ashamed:

Nyt iltapalalle ja vähän vielä kotihommia...
 
Meillä alkaa vihdoin olla kaikki ihmiset terveitä, mut tänään 18 aikaan kun pikku kissamme tuli sisään, niin toinen etutassu oli tosi pahasti turvoksissa ja ontui sitä... no ei muuta kuin soittamaan eläinlääkäriin. No onneksi päästiin jo tänään tutulle eläinlääkärille ja imusuonentulehdus siinä vaan oli, semmosesta pienen pienestä haavasta tullu. Samalla varattiin sille aika sterilointia varten, niin saadaan sekin vihdoin hoidettua, onhan tuolla jo melkein vuoden verran ikää että on korkea aikakin. Meillä on vaan nämä eläimet sairastanu niin paljon tänä talvena (varsinkin hevoset) että pikku hiljaa rupeis riittämään kun kaikki rahat menee eläinlääkärin laskuihin :headwall: :kieh:

Tulipahan taas valitettua :ashamed:

Ilma on sentään ollu ihana ja ollaan oltu Ronjan kanssa tosi paljon ulkona B) arskat ei vaan tuolla neidillä meinaa pysyä päässä millään :whistle: Ronja osallistuu innolla kukkapenkkien kitkemiseen, tai siis nyhtää ruohoa kukkapenkin vieressä. Onneksi tostesi kerran maistettuaan ettei ollu kovin hyvää :x

Mut nyt täytyy koittaa jos saisi tuon neidin nukkumaan...taitaa olla toive ajattelua, kun toinen konttaa ympäri kämppää turbovaihde päällä :D
 
Huomenta vaan:)

Me päästään iskän kans 16-17.6 meren rantaan mökkeileen IHAN kahestaan .)
Grillataa, saunotaan, käydään Kalajoen hiekkasärkillä ja nautitaan toisistamme ihan rauhassa :p :>

IHANAA <3

Kulta tulee tänään <3

Mulla ens viikol näyttö :\| ja sit kesäloma :)

Saga yrittää aloittaa konttaamisen. Punnertaa itteensä istumaasennosta eteenpäin mut ei hoksaa ottaa jalkoja pois edestä. Iso neiti kun lähtee suoraan konttaan ilman et kääntyis massulleen tai ryömis. Se ei viiti harrastaa noita vauvojen juttuja :LOL:

Mutta nyt laittaa ruoka uuniin valmiiksi.

:wave:
 
Hansu Meillä on pimennysrullaverho Alexin huoneessa ja se oli käytössä meidänkin huoneessa kun Alex vielä nukkui meidän kanssa mutta eipä siitä ole ollut apua aikaisiin aamuihin. Silti heräilee aikaisin. Meillä on nyt ihme kyllä herätty parina aamuna vasta klo 7 tuntuu ihan luksukselta kun saa nukkua niin pitkään.

Meillä on Alex tehnyt totaalisen stopin puuron kanssa. Pari lusikallista menee ja sitten pysyy suu visusti kiinni, kääntää päätä poispäin ja huidotaan lusikkaa. Lihakasvissoseetkaan ei oikein hyvin maistu puolet syö normiannoksestaan ja sitten alkaa sama homma. Mutta hedelmäsoseet maistuu ja maito. Alex juo maidon edelleen pääsääntöisesti tuttipullosta. Nokkamuki on joka aterialla käytössä ja siitä juo ehkä 20-40 ml. No ehkä mekin joskus päästään tosta tuttipullosta eroon.

Mitä te puette vauvoille päälle pihalle näillä lämpösillä keleillä? Mä vissiin alipuen tota lasta jos katsoo miten muut äidit lapsiaan pukee. Esim. maanantaina kun täällä oli tosi lämmin päivä kattelin kaupungilla kun yhdelläkin vauvalla n. puolivuotiaalla oli päällä äitiyspakkauksen vanuhaalari, se oli makuupussissa ja vielä pehmeässä kantokopassa. Jos mä toppaisin Alexin tollaseen arsenaaliin niin se saisi varmaan lämpöhalvauksen. Pakkaskeleillä oli Alexilla ton verran päällä nyt ei tulis mieleenkään. Alexilla oli sillon maanantaina päällä vuorelliset housut, sukat, pitkähihainen body, collegetakki, kypärämyssy ja kengät. Ite tarkenin hyvin t-paidassa ja caprihousuissa. No onhan vauvat erilaisia toiset on vilukissoja ja toiset kuumakalleja niinkuin Alex, tullut isäänsä.

Pysyykö teillä pipot/hatut päässä? Alex kiskaisee saman tien pois ei auta vaikka olisi narut millä solmia leuanalta kiinni. Sen takia pidän tota kypärämyssyä kun sitä ei saa kiskottua pois :LOL: Aurinkolasit ei pysy enää hetkeäkään päässä. No ehkä se joskus hokaa että niistä on oikeesti hyötyä.

Ottaa sitten päähän kun ostin Alexille Reiman haalarin. En huomannut kun ostin sen että hupussa olevat tarrat millä sen saa leuan alta kiinni oli samanlaiset eli eihän se pysynyt kiinni. Tein siitä reklamaation Reimalle ja ne käski lähettää hupun sinne niin korjaavat. Lähetin hupun siis sinne ja korjasivat ja palauttivat sen. No nyt huomasin että haalari sauma on ratkennut haarovälistä. Tosi hyvää tekoa toi haalari kun Alex ei ole sen kanssa vielä edes rymynnyt missään. Tein siis uuden reklamaation Reimalle että jo on kummallinen haalari kun hajoaa lapsella joka ei vielä kunnolla edes liiku että miten mahtaa kestää sitten kun lapsi alkaa oikeesti kunnolla liikkua. No käskivät vaan lähettämään sinne niin korjaavat. Tosi kiva! Nyt saa sitten olla ilman haalaria monta päivää. Kyllähän ton varmasti itsekin osaisin korjata mutta periaatteesta lähetän sen kyllä sinne. Ottaa päähän kun on ihan uusi haalari ja nyt jo hajoaa. Taisi kyllä olla ensimmäinen ja viimenen meidän perheen Reiman haalari. Hyvää suomalaista laatua tai sitten ollaan saatu maanantain kappale.

Huh tulipas tekstiä toivottavasti jaksatte lukea :)


Mimmi + Alex
 
Hei!

Laitoin profiiliin kuvan pikku potilaasta :heart: Mussukka katteli aamulla Vauva tv:a ja jyrsi samalla kaukosäädintä :)

Illalla ja yöllä Emilia oksensi pari kertaa ja yöllä kuume nousi reilusti yli 38 ja sen yli on pysynyt supoista huolimatta. Omat unet jäi kyllä tosi vähiin, kun vähintään ½h välein piti nousta sylittelemään. Kumman virkeä olo kuitenkin on, vaikka en nukkunut kuin pari tuntia :/ Nytkin olisi halunnut nukkua vain sylissä. Jotenkin tuntuu, että kyse on hampaista tai sitten jotain muuta, mutta en usko, että flunssasta on kysymys. Voi pientä...

Mimmi:Olen lämpimällä ilmalla pukenut sukkikset, sukat, tossut, housut, pitkähihainen body ja college tms. takki, pipo. Tällä vaatetuksella ollaan omalla pihalla/hiekkiksella kun ei tuule ja hyvin tarkenee. Hankalaa pukea sopivasti vaatetta, mutta laittaa sellaisia, joita voi sitten vähentää, jos tulee liian lämmin.

Kävin eilen optikolla ja olen nyt piilarikiellossa, kun toisen silmän pinta oli aivan rikki :eek: Kumma, kun en itse ollut huomannut mitään. Onneksi näillä vanhoilla laseilla jotain näkee ja kotona nyt osaa suunnistaa muutenkin :LOL: Onneksi ei kuitenkaan tarvitse lähteä minnekään...

Pitää mennä, mukavaa torstaita kaikille :wave:
 
Likka ekoilla päikkäreillä nyt vasta vaikka heräsi jo 6.30! Taitaa pikkuhiljaa vähentyä meilläkin taas nuo päikkärit!

Meillä on kanssa kaikissa makkareissa pimennysverhot ja ne on kyllä ihan ehdottomat! Mies tekee yövuoroa ja ilman verhoa ei tulisi hänenkään nukkumisesta mitään. Riinakin nukahtaa päiväunille omaan sänkyyn vain aivan pimeeseen huoneeseen. Aamut meillä alkaa yleensä 6.30-7 aikoihin joskus harvoin vähän myöhempään. Viiden aikaan on minua ainakin ihan tuha yrittää ylös saada :LOL:

Musta kanssa välillä tuntuu, että Riinalla on tosi vähän päällä... Kun toiset vauvat oli vielä kaupassa toppapuvuissa ni meillä jo kuljettiin gollaritakilla... Nyt kun on ollu +20 kelejä ni päällä tytöllä on vuorilliset huosut, lyhythihanen body/teeppari ja joku neule tai golitsitakki. ja tietty myssy ja kengät. Autolla jos mennään vaan niin vielä vähemmän on päällä ja yleensä aina on kuitenkin hiki! Ja hattu meinataan aina repiä päästä varsinkin jos kuuma tulee!

Joku kysy kotiruoan syömisestä. Meillä menee yleensä niin, että Riina syö esim makaronia jos me syödään tai perunaa tai riisiä tms... Ja leipä on nyt kovasti tytön mieleen!

Meillä liikutaan jo niin hurjaa vauhtia, että ihan milloin vaan on varmaan odotettavissa ekat askeleet ilman tukea!! Tukea pitkin kävellään jo monen metrin matkoja ja välillä seisookin jo ilman tukea!

Mitähän vielä... No eipä tuu mieleen... Lähden tästä laittamaan kamoja kasaan, että päästään lähtemään vauvapiiriin. Toivottavasti ei ala satamaan...

:wave:
 
Moikka :wave:

Kommentoinpa heti kun vielä muistan mihin piti vastailla,

Santa Maria kysyit kotiruoasta, meillä harjoitellaan syömään samaa kuin muut. Vaihtelevalla menestyksellä uppoaa, tähän asti syönyt pääasiassa tölkkiruokia. Pikkuhiljaa...

Wilhelmiina, toivottavasti paranee pikkuinen nopsasti! Meillä kans tytöllä nokka valuu ja ääni on kähee, kuumetta ei onneksi ollu. Tylsää sairastaa sisätiloissa kun on ollut niin mahtavia kelejä.

Mimmi -78 kyseli vaatetuksesta, nyt kun on ollu lähes 20 astetta, olen pukenut tytölle sukkikset, pitkäh. bodyn, farkut, takin, ohuet lapaset, kengät ja kypärämyssyn. meillä kans tuo kypärä on melkein ainoa hattu kun pysyy päässä :xmas: .


Meillä ollaan oltu unikoulua kaksi yötä. Päätin, että nyt loppuu jatkuvat heräilyt! Tosi hyvin on mennyt ja äitikin jaksanut ihmeen hyvin :) . Tyttö on kyllä herännyt kitisemään ja noussut sängynreunaa vasten parin tunnin välein, mutta osannut siitä hakeutua itse takaisin unten maille. Aamuyöllä olen sitten antanut maitoa yhden kerran. Iso muutos entiseen parin tunnin välein tankkaukseen! Toivottavasti oppis nopeasti nukkumaan putkeen sinne aamutissille saakka \|O .

Ai niin, olipas tosi suloisia kuvia teillä profiileissa :heart: . Minäkin voisin muuten laittaa, mutta kun en pääse kirjautumaan, kun tää onneton kalkkis ei omista sähköpostiosoitetta :ashamed: .
 
Heippa kaikille piiitkästä aikaa =) lukemassa olen harvakseltaankin ehtinyt käydä lukemassa.

Jotkut teistä on varmaan huomannutkin, että olen enemmän pyörinyt allergiapuolen sivulla.
Pojalla on testein todettuna maito ja kananmuna allergia + ainakin herkkyytenä paljon muitakin ruokia kuten peruna, possu, nauta, soija, mango jne. Meillä edelleen oireilee ihottumana, onneksi ei suolisto-oireina ja kasvu onkin edennyt ihan hyvin. (pituus jopa yläkantissa)
Niukalla ruokavaliolla ollaan ja olen huomannut, että tämä siitepölyaika on sotkenut ruokatestailua kotosalla.

Mukavasti poitsu on kehittynyt omaa tahtiaan, naurava puhelias vekkuli, istuttu on jo kuukauden päivät, mutta toissa päivänä opittiin vasta ryömimään, se lähtikin vauhtiin heti kunnolla. Kontalle nousuakin on harjoittelussa.

Itse olen tässä suunnitellut elokuussa kouluun lähtöä, jos allergiat vähän pojalla helpottavat. Kesän yritän "keplotella" vielä kotona.
Ei voi, kun ihmetellä miten huono kodinhoitotuki on ja sitten vielä kehtaavat ilmoittaa, että perheet saa valita hoitaako lapsen kotona :headwall:
 
Ihania kuvia profiileissa! Taidanpa itsekin taas vaihtaa kuvan.

Wilhelmiina Toivottavasti teillä parannutaan pian!

Meillä herättiin tänään taas 5.30 \|O Millonhan nää näin aikasten heräämiset loppuu... tänään onneks nukku sinne 5.30 asti heräämättä, mutta ei paljon lohduta. Mihin aikaan teillä mennään nukkuun illalla? Topias nukahtaa 20-20.30, joten ei se ainakaan siitä oo kinni, että mentäis liian aikasin nukkuun.

vaatteista. Täällä ei oo vielä ollu hirveen paljon lämpimiä kelejä, mutta esim. tänään ku oli 16 astetta, ni pojalla oli ulkona pitkähihanen body, sukkikset, keväthaalari, pipo ja puuvillahanskat. Sit ku on 20 astetta, ni jätän haalarin pois ja tilalle housut ja esim. huppari.

Topiaksella on parin viikon ajan tullu kakkaa 3-4 kertaa päivässä ja vähän löysää. En yhtään tiiä mistä johtuu, ku sillon ku alkoi näin maha toimimaan, ni ei kyllä oltu alotettu mitään uutta. sitä ennen tulikin vaan 2-3 kertaa viikossa ja taas sitä ennen kerran päivässä. rasittavaa vaan ku koko ajan pitää olla vaihtamassa vaippaa ja kun se ei oo topiaksen mielstä mitään lempihommaa. tänäänkin on jo tullu 3 kakkaa :eek:

Nyt täytyy lähtä siivoamaan, onkin taas imurointi pitkittyny.. :whistle:

p.s. eipä muuten äsken onnistunu lähetys, mutta onneksi olin kopsannu kirjotukseni. Viisastuneena, ku usein teksti hävinny ku tuhkana tuuleen ja ärsyttäny niin suuresti!
 
:wave: Heippa pitkästä aikaa (siis tosi pitkä aika)! :wave:

Aika kuluu sukkelaa ja unohtunut tänne kirjoittelu kokonaan.
Meillä Emmi ryömii ja nousee konttausasentoon, istuminen ilman tukea ei oikein luonnistu. Syö hyvin kaikkea rinnan lisäksi ja sormiruokailu alkanut kiinnostamaan, olen myös kokeillut jo vähän maustamatonta jogurttia ja puuroon pikkasen luomumaitoa. Iloinen neiti on, äiti olisi vielä iloinen siitä että nukkuisi omassa sängyssään yöt, kun ei ole yhtään yötä siellä viettänyt ( nyt mulla sitten olkapää tulehtunut ja kortisonipiikki laitettu :( ). Onneksi kohta päästään muuttamaan uutteen kotiin kun ostettiin omakotitalo jota nyt sitten rempattu, saa lapset omat huoneet ja enempi tilaa nyt kun meitä on kaksiossa 4+koira.

Aurinkoista kesää ( jos mulla taas tulee katkos tänne )


:hug: :heart: :wave:

PS. profiilista löytyy Emmin kuva<br><br>
 
Taas täällä :D

Nyt alkaa jo näyttää hieman paremmalta. Eilinen päivä oli kyllä yhtä huutoa ja kuumettakin oli koko päivän yli 38.5. Oli kyllä toinen ihan reppana. Viime yö kuitenkin nukuttiin kohtalaisesti ja tänään on typykkä jo vähän pirtsakampi =) Kovasti harjoittelee nyt konttausta ja osaa mennä itse istumaan :eek: Voi sitä ilmettä, kun keksi, että pääsee siihen itsekin! Yläien punoittaa ja pullottaa edestä ja kulmien kohdalta enemmän kuin aiemmin, joten taitaa sieltä jotain läpi tulla lähiaikoina.

Ulos ei olla kuumeen vuoksi päästy, enkä taida tänäänkään vielä Emiliaa ulos viedä, vaikka kuumetta ei nyt olekaan. Jospa huomenna sitten jo päästäisiin taas ulkoilemaan :) Huomaa, että on tullut täällä palstalla taas liikaa roikuttua, kun ollaan oltu sisällä :whistle:

Tuosta tapaamisesta vielä, että jos sinne puistoon päästään, niin pidetäänkö piknik vai tuoko jokainen omat popsittavat? :D

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Tervehdys kaikile! Mulla on jäänyt kokonaan tietokoneella käynti kun on niin hienot ilmat. Ulkona on hommia vaikka muille jakaa...3vuotta talon piha ollut hoitamatta ja kukkapenkeissä on muutama kukka ja muuten rikkaruohojen vallassa. Mansikka maahan sain just uudet taimet istutettua...ei siis kannata ostaa talvella omakotitaloa mis on iso piha...voi tulla mitä ylläreitä vastaan kun lumet sulaa :LOL:

Meillä neiti harjoittelee kävelemääm lähtöä mut hermot siinä menee kun ei pystyssä pysy ilman tukea :)

Meillä syömälakko vaan jatkuu. raejuusto ja leivän murut kelpaa, muut ei. en enää keksi millä sais neidin syömään...neuvolassa sanovat et syö kun on nälkä...mutta kun ei syö!

4hammasta on jo suussa ylhäällä ja alhaalla 2. neiti päätti eilen sit purra oikein kunnolla kun imetin. Parkuhan siinä pääsi...millään ei uskaltais enää antaa tissiä kun pelkää...jos lopettaminen kävis helposti niin lopettaisin samantien.niin kipeää tekee vieläkin...

Olis kiva tulla tapaamiseen mutta meiltä taitaa jäädä välistä. on tuo matka aika pitkä ja meidän neiti kun ei jaksa olla vöissä kun hetken aikaa. Pakko mennä koko ajan johonkin, ei paikallaan voi pysyä...taitaa tulla aika vilkas likka :)

Mutta nyt äkkiä jatkamaan ulkohommia ennen ku Noora herää!!
Viikonloppuja kaikille!!!

Heidi ja Noora
 
Huh, tunti meni, kun luin kaikki teidän jutut, joita en ollut lukenut.

Minja on nukkunut jo reilun kuukauden yöt heräämättä. Tuttia joudun antamaan yöllä monta kertaa. Mutta on öitä, ettei hän herää kuin aamuyöllä kerran. On ihanaa, että saa nukkua lähes heräämättä yön, kun mä olen sellainen, että tarviin paljon unta. Illalla nukkumaan meno on hankaloitunut, kun tytin pitää nousta seisomaan pinniksen reunaa vasten. Tänään jouduin laittamaan hänet varmaan 15 kertaa alas ja lopulta pitämään makuulla, että nukahti. Ja kuitenkin neiti oli toooosi väsynyt, kun ei ollut nukkunut kuin yhdet päikkärit.

Päikkäreitä meillä nukutaan 1-2. Kävelylle ei voi enää lähteä päiväunien ajaksi, kun tytti herää autojen ja muihin ääniin. Hän ei myöskään enää nukahda vaunuihin vaan istua tillittää hereillä. Ekat päikkärit on 2,5-3h ja toisetkin (silloin kun ne nukutaan) on 1,5-2h.

Meillä on makkareissa pimennysverhot. Muuten muksut heräisivät liian aikasin. Eivätkä saisi unta illalla. Ja heräisin minäkin aamuyöllä, jos olisi valosaa huoneessa. Mökillekin piti hankkia pimennysverhot, kun ilta-aurinko paistaa suoraan makuuhuoneen ikkunasta sisään ja meri vielä heijastaa sen tupalana. B)

Mä yritän vielä imettää, mutta tuntuu jo aika toivottomalta. Minja saattaa suostua imemään kerran päivässä. Useimmiten hän imee 3-4 krt/pvä. Illalla saa iltamaidon 140 ml. Olenkin miettinyt, että hän taitaa saada ihan liian vähän maitoa. Tänään annoin ruoan jälkeen nokkamukista veden tilalta tuttelia ja aikamoiset irvistykset tuli. :LOL: Olin niin toivonut, ettei olisi tarvinnut antaa tuttelia muuten kuin illalla. Oltaisiin siirrytty suoraan tavalliseen maitoon.

Hampaita ei tytillä ole vielä yhtään. Eikä ikenissä pullota yhtään. Kait ne sieltä joskus tulee.

Olen antanut Minjan maistaa jäätelöä ja jyrsittäväksi ruisvoileipäkeksiä tai ruisleipää. Tein tällä viikolla koko perheelle jauhelihakastiketta ja siitä otin Minjalle osan ennen suolan lisäämistä. Ja tosi hyvin maistui. Vaikka hyvinhän tuo syö muutenkin. Kop kop...

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Maxine ja Minja eilen 9kk (Mihin se aika on hujahtanut?)
 
Meillä taitaa kaikki sormiruuat mennä vähäksi aikaa tauolle. Alex meinas eilen tukehtua omenanpalaseen. Olen Alexille aikaisemminkin antanut omenanlohkon jyrsittäväksi ja eilen kun söin omenaa Alex hinkui mun omenan perään. Annoin ensin omenanlohkon käteen mutta oli tunkemassa sitä kokonaisena suuhun niin annoin sit pienen palasen siitä suuhun ja sen se vetäisi sitten väärään kurkkuun. Oli kyl hirveä tilanne kun toinen alkoi pää punaisena kakomaan, vedet lensi silmistä ja yritti vetää henkeä mutta ei saanut. Mä otin äkkiä Alexin polven päälle ja löin kämmenellä selkään. Tuntui ettei se tule millään pois sieltä vaikka kuinka hakkasin selkään lopulta sit alkoi henki kulkemaan ja voi sitä huudon määrää. Järkytyttiin kyllä kaikki aika lailla. Onneks oli isäkin kotona sillon. Itkuhan siinä tuli kun tilanne oli ohi. Ite olen kerran meinannut tukehtua leipään niin tiedän kuinka kaame tunne se on kun ei saa henkeä. Kyllä se on niin pienestä kiinni.

Nyt pitää lähteä välipalan syöttöpuuhiin ja sit pihalle. Toivottavasti ei sade yllätä.

Mimmi + Alex<br><br>
 
nostellaan :wave:
onpas täällä hiljaista...

Topiaksella sama meno jatkuu, eli heräilee edelleen 5.30 \|O alkaa jo vähän tympimään!!

Topias on kans saanu hapanmaitotuotteita nyt viikon ajan. Raejuustoo, maustamatonta jugurttia ja piimää. Jugurtti hedelmäsoseen kera on maistunu parhaiten! Eikä mitään vattaoireita oo tullu.

Meillä on tänään Topiaksen serkkupojan 1-v synttärit! Hirvee ku aika menee nopsaa. Kohta se on meilläkin.. niin ne vaan kasvaa meidän pikkuset :heart:
 
Morjens pitkästä aikaa!
Nyt alkaa hieman ahdistamaan, kun töihin pitäis mennä perjantaina!!!! Isä jää kotiin... Mä en saa itseäni ylös ennen klo 10. Pitäis mennä töihin seitsemäksi. Apua! Johtunee raskaudesta! Onneksi Almalla on sama rytmi. Onko muita töissä olevia tai menijöitä??
Meidän neiti on oikein kuumakalle. Nyt 17 astetta lämmintä ja päällä ulkona lyhythihainen body, huppari, potkuhousut, kengät ja huivi (korvia suojaava). Jos laitetaan enemmän päälle, tyttö on ihan läpimärkä. Kenkiä alettiin pitämään, kun kohta neiti kävelee. Seisoo välillä jo ilman tukea.
Sasu ja Alma 9kk<br><br>
 

Yhteistyössä