ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

Joo, ei toimi. Näin että sinä ja 77mm olitte sinne jotain kirjoitelleet, harmi ettei pääse lukemaan :/

Nella otti oikein vauhtia alleen eilen ja lähti ryömimään vauhdilla. On se vaan jo iso tyttö.

Kirvash ja Nella Vilhelmiina (huomenna) 7 kk
 
täälläkään. hyvä kun avasit uuden Nallekarkki. Tänne ei arkea kummoisempaa, muuttotouhuja ja opiskelua vauvanhoidon ohella. Nikolas jo istua tönöttää hienosti ja alkaa ymmärtämään jotain sanojakin. :wave:
 
No poistin nuo kysymysmerkit tuosta otsikon perästä. Ja ajattelin muutenkin alkaa palstailla enemmän :ashamed: Minkä ikäinen kykenee ymmärtämään sanoja? Tuntuu, että tyttö ymmärtää jo oman nimensä (kääntyy melkein aina katsomaan, ei toimi muiden nimien tai sanojen kohdalla samalla tavalla). Lähinnä kiinnostaisi tietää koska oppii ei-sanan merkityksen :LOL: On nimittäin semmoinen pahantekijä välillä. Ihana pahantekijä :)

Niin ja edellisessä pinossa kyselin tapaamisista. Onko sellaisia ollut (pk-seudulla) ja/tai suunnitteilla? Ja jos jotakuta kiinnostaisi muuten vaan kahvittelu tms. niin yv:tä saa laittaa. Alan olla aika :headwall: välillä tytön kanssa kaksistaan.
 
hyvä idis aloittaa uusi pino!

tänne ei kurjuutta kummempaa. viime yön valvotti kuu ja kuume. tämä päivä on mennyt mulla sellaisessa haamutunnelmassa. kuumetta siis minulla ollut koko päivän ja tietenkin iskä on lähes koko viikon pois. toivottvasti ensi yö ja huominen on jo parempi. pitäis saada isommatkin vietyä hoitoon. hiukka jännittää, kun on vielä meille kaikille niin uutta, varsinkin se että äiti vie. viime kerta oli esikon raivoamista, mutta niin me vaan mentiin tytön mekko hulmuten.

muuten ei mitään ihmeitä. oltiin ma-pe reissussa ja nyt kun siitä on palautunut, niin ihan kivaa siellä kai oli. yhteenotettiin milloin kenenkin kanssa (siis perheen sisällä), mutta oli siellä mukaviakin hetkiä. ehkä vois ensi vuonnakin lähteä, jos sama tarjous toistuu.

ei kummempia tällä erää. talvisia tunnelmia!

mirjamic ja lauri 8kk1pv
 
tapaamisista muistaakseni pk-seudulla on elomammojen ja vauvojen tapaaminen joka kuukauden eka maanantai, paikkaa en muista/tiedä. onko tapaamiset onnistuneet?

entäs oulun seutu? onnistuiko teillä kahvittelu taannoin? itse osallistun mielelläni, jos vaan sopiva ajankohta löytyy. pääsen niinä päivinä helpommin liikkumaan, kun isommat ovat hoidossa.
 
Pk-seudulla meillä oli puhetta että tavattaisiin joka kuukauden ensimmäinen maanantai (eli oikessa olet Mirjamic) Sanomatalon Wayne's Coffeessa. Pilkettä oli myös näitäkin tapaamisia ehdottamassa, mutta muutto ja muu vauvahälinä on tainnut tehdä tehtävänsä ja jos oikein muistan niin Pilkettä on palailemassa työelämään toukokuussa.

Eli tapaamisia EI ole ollut, tietääkseni. Voisi kyllä olla mukava tavata, mutta en tuosta kahvilasta tiedä, meidän tyttö ei pysy paikoillaan tai rauhassa edes kahvikupin vertaa. Meillekään ei mahdu kukaan jos itse ollaan kotona :D

En edes tiedä olisiko halukkaita tapaamaan? Nallekarkki, missäs päin pk-seutua asustelet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Juu mun tyttö on kans aika meno päällä, oikeestaan siksi ei ole tultu käytyä kuin jonkun kotona, koska tytsy alkaa yleensä hermota jos ei pääse liikkumaan. Asutaan Helsingissä.
Sittenhän me voitais vaikka treffata jossain joskus. Asun itse Itiksen suunnalla. Ei mullakaan ole yhtään kaveria jolla olisi vauva, niin on vähän nuo ystävät jääneet kaikkien poikaystävä- ja koulu/työongelmineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Juu mun tyttö on kans aika meno päällä, oikeestaan siksi ei ole tultu käytyä kuin jonkun kotona, koska tytsy alkaa yleensä hermota jos ei pääse liikkumaan. Asutaan Helsingissä.
Sittenhän me voitais vaikka treffata jossain joskus. Asun itse Itiksen suunnalla. Ei mullakaan ole yhtään kaveria jolla olisi vauva, niin on vähän nuo ystävät jääneet kaikkien poikaystävä- ja koulu/työongelmineen.

Se olis mukavaa :) Tai sitten jos sais jonkun "isomman" tapaamisen järjestettyä.
 
Pikaisesti: Nella oppi konttaamaan tänään :D On mennyt asentoon jo kuukauden verran, heilutteli siinä itseään, mutta tänään otti askeleita eteenpäin. Haparoiden, mutta parhaimmillaan 20 askelta eteenpäin. Viime lauantaina siis lähti ryömimään vauhdilla ja tänään konttaa. Ja samantien sähköjohdoille... Ei hemmetti kun mulla kiehuu taas tämän koko asuntojutun kanssa. Nellalla on semmoinen 1,5mx1,5m tila liikkumiselle lattialla :kieh:
On se nyt kyllä yks ärkele ettei saa sitä asuntoa... Vuosi ja kuukausi oltu jonossa. NYT on kyllä todella inhottavaa.

Meni taas kiukutteluksi, pahoitteluni siitä :ashamed:

Nallekarkki
: Silloin kun tavattiin ystävänpäivänä, meitä oli vissiin seitsemän mammaa ja vauvaa näistä elokuisista. Ainakin Pilkettä, Lara83 ja Noppis asuvat (muistaakseni) pk-seudulla. Muitakin varmaan on, mutta he osallistuivat tapaamiseen.

Jos jotakuta kiinnostaa tapailla, niin kertokaa, hyvät ihmiset! :D

Kirvash ja Nella 7kk (+1 pvä )
 
Kirvash Mistä te yritätte saada asuntoa? Minkä kokoisessa nyt ootte? Kaupunki ainakin tuntuu arpovan niitä asuntoja, kun monesti asunnottomat joutuu odottaa jopa VUOSIA ja sitten joku jolla ei ole edes muuttouhkaa saa sellaisen kuukaudessa! :kieh:
 
Moikka vaan!!!
Mä tuun pikaisesti purkaa itteeni... Mua "pelottaa" et oon raskaana. :eek: Ollan kyllä käytetty ehkäsyä,mut.... Testiä en oo vielä tehny. Odotan pääsyä apteekkiin. Mulla on ollu samanlaista pahoinvointia, mitä on Miinaltakin. :$ Oishan lapsi tervetullut, mutta kun ei ollut vielä tarkoitus! Ajoitus menisi kyllä totaalisesti pieleen. :ashamed: Vaikka, lapsi on lahja, eikä niitä suoda kaikille. Saan olla onnellinen, kun ja jos meille suodaan. :heart:
Mut oli pakko tulla purkautuu....TÄÄÄÄNKSS!!!! :hug: :LOL:

Ai nii, ja mullakaa ei toiminu aiemmin se edellinen pino, joten kiitos tästä pinosta. :)

- Vuoden vanhempi Maypo ja Miina 7½kk
 
Ei toimi se sivu 17 minullakaan. Mitähän olin sinne kirjoitellut? Yritänpä kerrata.

Ainakin menkkojen alkamisesta oli puhetta. Minulla ei ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet, vaikka en ole enää 1,5 kuukauteen imettänyt. Tein jo viime viikolla varmuuden vuoksi raskaustestinkin, mutta onneksi näytti negatiivista. Eipä tuo menkkojen puuttuminen sinäänsä haittaa, mutta kun aion heti niiden alettua käydä laitattamassa kierukan niin sikäli niitä odottelen.

Opituista taidoista. Milo on nyt muutaman kerran noussut itse istumaan ja tukea vasten seisomaan. Pinsettiote alkaa myös olla hallussa. Ryömien etenee edelleen, vaikka konttausasentoonkin nousee, ja menee tosi lujaa! Pois alta kissa ja isoveikan lelut :LOL: !

Maypo: Oletko juuri lopettanut imetyksen, tai lopettamassa? Minulla on molempien lasten imetysten loppuessa ollut "raskauden oloista" pahoinvointia ja samoin tiedän olleen useammallakin ystävälläni.

77mm ja Milo viikkoa vaille 8 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Kirvash Mistä te yritätte saada asuntoa? Minkä kokoisessa nyt ootte? Kaupunki ainakin tuntuu arpovan niitä asuntoja, kun monesti asunnottomat joutuu odottaa jopa VUOSIA ja sitten joku jolla ei ole edes muuttouhkaa saa sellaisen kuukaudessa! :kieh:
Ihan Hgi:n kaupungilta haetaan. Yksityisille ei ole varaa, ei todellakaan. Tällä hetkellä meillä on käytössämme "huimat" 40m2 1h+tk.

Jätin juuri hakemuksen Tapiolan asuntoihin, siinä vaan näytti olevan että ei luottohäiriömerkintäisille... No eihän miehellä niitä olekaan. Tosi typerää ettei mies voi ottaa lainaakaan tms., kun on kerran mun kanssa naimisissa. Tyhmä kun olen ollut, niin siitä saa sitten maksaa vuosia (kirjaimellisesti).

Ei Nellakaan osaa istua, ei pysy asennossa hetkeäkään ja nojaa liikaa eteenpäin niin ettei happi kulje. En usko että kauaa menee ennen kuin nousee tukea vasten seisomaan.
 
Tais olla Soippa joka varsinaisesti ehdotteli sitä tapaamista joka kuun eka ma, mutta ainakaan itse en ole päässyt mukaan. En sitten tiedä josko siellä ois kuiten jotkut käyneetkin. Mulla tosiaan, niinkuin Kirvash tuossa sanoikin, on aika kiire ollut kun on pitänyt joka Nikolaksen nukkumisaika tehdä opintoja etiäpäin ( toukokuu aikaa vain ) ja nyt sitten pitäs tää muutto hoitaa.
Nallekarkki kyseli että milloin alkaa sanoja ymmärtää, niin meillä tuo Ei -sana on jo käytössä ja Nikolas ymmärtää sen oikeen hyvin. Myös nimensä tunnistaa, on jo pidempään tunnistanut. Joitain sanoja kuten tuolla ja lamppu näyttäs tunnistavan, mutt en ole ihan varma. Eli varmaan yksilöllisesti näillä tietämillä sitä ymmärrystä alkaa tulla.
Nyt kun on kevät niin tapaamista vois järkätä jossain ulkonakin...en ole varma kerkeenkö mukaan, mutta voisin yrittää...miten ois Korkeasaar itai Seurasaari--säävarauksella. Tosin jos joku muu nyt järkkäisi sitten muuten tapaamista, kun minä en kerkee :saint:
 
Ei toiminut täälläkään edellinen ketju
Mirjamic:pikaista paranemista ja voimia sinne :hug:
77mm:Mulla alkoi vasta nyt kuukautiset vaikka imettämisen lopetin Jasmin ollessa 5kk,et jos vielä imetät voi hyvin olla ettei ala ennenkuin lopetat
Puheen ymmärtämisestä Jasmi ymmärtänyt nimensä jo pitkään ja joitain muita sanoja,katsoo kun puhuu ja lähte etsimään esim. veljiään.
Nallekarkki:meillä kyllä istutaan mutta ei kontata ja kävelyttää saisi käsistä aina kun kynnelle kykenee,eiköhän sekin taito sieltä pian löydy,kaikki ei vain mene kehityksessään samassa järjestyksessä,et älä huoli
Aurinkoista päivää kaikille Ihanaa jos pian kesä :wave:
 
Juuri kun ehdin sanoa ettei tyttö istu niin pari tuntia siitä hän jo yhtäkkiä nökötti lattialla :)
Kirvash: No on kyllä kumma! Tiedän yhdenkin pariskunnan joka asui kaksiossa ja sai kuukaudessa kolmion jo ennen lapsen syntymää! Ootteko te syntyperäisiä Helsinkiläisiä? Monet syntyperäiset nimittäin on saanu HETI ja ilman mitään suurempaa tarvetta asunnon...

Niin ja olisi aivan ihanaa jos saisi järjestettyä jonkin tapaamisen esim. seurasaareen, korkeasaareen, suomenlinnaan tai vastaavaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Juuri kun ehdin sanoa ettei tyttö istu niin pari tuntia siitä hän jo yhtäkkiä nökötti lattialla :)
Kirvash: No on kyllä kumma! Tiedän yhdenkin pariskunnan joka asui kaksiossa ja sai kuukaudessa kolmion jo ennen lapsen syntymää! Ootteko te syntyperäisiä Helsinkiläisiä? Monet syntyperäiset nimittäin on saanu HETI ja ilman mitään suurempaa tarvetta asunnon...

Niin ja olisi aivan ihanaa jos saisi järjestettyä jonkin tapaamisen esim. seurasaareen, korkeasaareen, suomenlinnaan tai vastaavaan!
Onneksi olkoon vaavin istumisesta! :flower:

No mies on muuttanut helsinkiin vantaalta kolme vuotiaana. Itse olen asunut koko pienen ikäni täällä. Se varmaan johtuu siitä kun meillä on "vain" 20 aluetta valittuna mistä kämppä halutaan. Mutta luulis nyt että viimeisen vuoden aikana olisi vapautunut edes YKSI kolmio mikä menee meidän vuokrahaarukkaan... Ja siksi kolmio kun pikkukakkosen yritys olisi suunnitteilla ensi vuonna eikä kaksioon sitten taas oikein mahdu neljää. Ettei tartteis taas muuttaa ja tuskailla, niin kuin nyt.

Korkeasaari voisi olla ihan kova, en vaan tiedä että missä välissä. Siellä tuulee tosi paljon ja lastenhoitohuoneet on vähän heikossa hapessa. Seurasaaressa oon käynyt viimeksi ihan kakarana. Suomenlinna voisi myös olla ihan kova, jos olisi jo tarpeeksi lämmin, esim. kesällä, niin voisi levittää viltit nurmikolle ja muksut siihen tappelemaan leluista. Palaan töihin kesäkuussa, mutta voisihan sitä joku viikonloppu nähdä silloin niin voisi tuon Suokin reissun laittaa toteen? Sielläkin kun on niin kylmä ja tuulista ellei ole oikesti kuuma päivä.
 
77mm : En oo lopettanu imetystä, enkä oo lopettamassakaan.
Mutta tein testin tänää, ja negaa näytti. Mistä lie huono-olo"kohtaukset" johtuu...
No tulipahan varmistettua! =)

Aurinkoista päivää!! B)
 
Tervehdys!!!
Hirveetä vauhtia oppii tuo tyttö uusia asioita.. Ensin pääsi vain lelulaatikkoaan vasten seisomaan, nyt pääsee melkein mihin vain ja koko ajan on kiipeemässä johonkin..Alas tulo ei oikein vielä onnistu, joten saan olla koko ajan Minean takana ottamassa koppia jos kaatuu.. Eilen oppi myös konttaamaan. Ei konttaa vielä pitkiä matkoja, kun kesken konttauksen tulee kiire johonkin niin jatkaa matkaa ryömimällä kun niin pääsee paljon nopeammin.

Minea tunnistaa myös oman nimensä ja minusta tunnistaa myös ei sanan, mutta ei siitä hirveemmin välitä...Katsoo sen näköisenä, että mitä sä siinä komennat ja jatkaa touhujaan.

Kirvash: Toivottavasti nyt saatte pian sen isomman asunnon!!!

 
tervehdys!

mulla kuume jatkuu edelleen. olen ma asti ollut 38-39 asteen kuumeessa ja kurkku on kuin kaktusten piikkejä täynnä. eilen aamulla kuume ponnahti sitte 40 ja oli pakko lähteä lääkärin pakeille. tulehdus on jossain,mutta ei vielä keuhkoputkissa tai keuhkoissa. sain viikon antibioottikuurin ja lähetteen labraan, jos kuume jatkuu. aamulla oli vielä 38,3, yö oli onneksi hyvin nukuttu. buranalla saa kuumeen alas, mutta on silti aika toistaitoinen olo. lisäksi isommat lapset sairastuivat kuumeeseen ja yskään eilen. niissä ei 38 astetta tunnu missään, mutta kipeitä ne kuitenkin ovat. lauri vähän yskii ja aivastelee, mutta tuntuu toistaiseksi vielä suht terveeltä.

meillä oli eilen hääpäivä ja suunnitteilla oli lähteä huomenna syömään ihan kahelleen, mutta soitettiin mummille ja ukille, ettei kannata tulla, kun ollaan melkein koko sakki kipeenä. täytyy juhlistaa hääpäivää sitten myöhemmin, kunhan tästä toivutaan.

viikonloppua kaikille!
 
meidän neitin 8kk mitat olivat 73cm ja 8720g. on oppinut ihan vähän ajan sisään ryömimään, konttaamaan ja itse istumaan. syö monipuolisesti, ei allergiaa. rintamaidolla käy vielä 3-4kertaa päivällä. yöt nukkuu. ihan hyvää kuuluu. vaikea päätös oli tuo loppu kesän tuleva muutos, kun palaan työhöni ja neiti ja sen isoveli aloittaa päiväkodin. ja isoisoveli koulun maailmaan. lyhennän kuitenkin työpäiviäni alkuun, että teen 5tuntia päivässä. eli itse vien lapset ja itse haen. :'(

tuntuu että vastahan vauva syntyi... jotenkin haikeena täällä, vaikka olen yrittänyt hitaasti nautiskellen elää tätä kotoelämää.

nyt viikonlopun viettoon lähdemme kokoperheellä kuopioon... lomalla ei murehdita! ei ainakaan etukäteen...
--mizu :wave:
 
Täällähän te olette :wave: Mäkään en siis päässy sivulle 17 ja alkuun luulin että mun koneessa oli jotain vikaa...

Meille kuuluu ihan hyvää. Tyttö kävelee parhaillaan noin 10 askelta ja sitten muksahtaa pyllylleen. Nyt se onneksi on oppinut kaatumaan pyllylleen niin ei niin tartte pelätä että koko ajan päätään satuttaa. Koko ajan hirveä treenaus päällä. Aina kun muksahtaa niin eiku heti ylös. Hauskan näköinen on ku yleensä kävelee kädet ylhäällä, liekö parempi tasapaino niin.

Vauvauinnissa ollaan käyty ja vielä meinattiin pari kertaa käydä. Uimahallissa alkaa toukokuussa kolmen viikon remppa, joten uinnit tauolla ja aateltiin ettei sit enää mentäiskään ku on aika kallista lystiä (16? / 30 min) ja kun siellä vaan lähinnä ite lasta uitetaan niin aateltiin että osataan uittaa nyt sit tyttöö ihan itsenäisestikin.

Hampaita ei täällä oo vieläkään näkyny.
 

Yhteistyössä