ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

Meilläkin kovasti mietinnässä tuo turvaistuinasia. Kilojen puolesta tyttö mahtuisi kaukaloon vielä mainiosti, mutta jalat roikkuvat jo varmaan 20cm kaukalon ulkopuolella :D, ja hartiat ovat myös ahtaalla. Eli kaukalosta pitäisi luopua ja hankkia uusi istuin.

Meillä mietitään kovasti, että ostetaanko selkä- vai kasvot menosuuntaan istuin. Tiedän, että selkä menosuuntaan olisi paljon turvallisempi, mutta minkäs ihmeen vuoksi markkinoilla ei sitten ole tällaisia tarjolla? Tuntuu myös että onhan isofix-kiinnityksen käyttömahdollisuus myös iso turvallisuustekijä, mutta en ole löytänyt vielä yhtään mallia, joissa olisi sekä isofix-kiinnitys että selkä menosuuntaan-mahdollisuus :eek:!! Ja muualla Euroopassa taitaa lapset matkustaa vallan tyytyväisenä kasvot menosuuntaan... Eli vinkkejä näistä minäkin kaipailisin :wave: .
 
Turvaistuin: Meillä on Graco Cosmic Comfort ja tyytyväisiä ollaan siihen. Menee nyt selkä menosuuntaan, ja myöhemmin kasvot menosuuntaan, ja lopulta vielä turvavyöistuimena. Minusta se on tukevampi kuin meillä esikoisella ollut Britax Two Way Elite ja se on korkeammalla niin lapsi näkee sieltä paremmin. Ollaan käytetty kaukaloa vielä kakkosistuimena, mutta Milolla alkaa siinä tulla jo painoraja vastaan sekä vöistä loppua pituus.

Milo on kuumeessa ja ollut koko päivän ihan veto pois, joten rauhallinen vapun vietto meillä.
 
:flower: Oikeen hauskaa wappua elovauvoille ja perheille. 77m Meilläkin on wappu vietetty kuumeilun merkeissä. Onkos teillä ollut muita oireita? Oon miettinyt että mistähän kuume tulee, kun tuntuu että ei mtn flunssan muita oireita ole. Hampaita tosin pukkaa ylös neljät nyt kerrallaan. Viime yö oli levottomin mitä ikänä on Nikolaksen kanssa ollut. Että oli meillä siinä warsinainen wapun juhlija :whistle: :D No, nyt on poitsu ihan pirteä, mutta meidän piti lähteä tänään miehen kanssa iltasella syömään ja kaupungille, kun mumminsa ois hoitanut, mutta ei nyt tohdi hoitoon jättää kun poitsulla olo on huono. Onkos täällä muut olleet jossain kuumeilutaudissa?

Muuten meillä on muuttotouhuja ja jäänkin tuossa viikon päästä nettipimentoon pariksi viikoksi ehkä. Työt alkaa 17.5, aaappuuva!....mies jää siis poitsun kanssa ja nikolas menee hoitoon sitten vasta elokuun puolesta välistä. Toivottavasti saadaan perhepvähoitopaikka niinkuin on haettu.
Liikkuminen ja kaikki muu kehittyy huimaa vauhtia..melkein jokapvä nyt jotain uutta ja alkaa välillä näyttääkin ihan taaperolta. Välillä on sitten niin vauvan näköinen.
Saippuakuplia on ihmetellyt ja jopa vähän kauhistellut nyt wappuna, ilmapallo ostetaan vasta tänään :D
 
Hauskaa Vappua kaikille!!!

Täällä näköjään useampi elovauva sairastaa vappuna.. Meilläkin Minea ensimmäistä kertaa kipeänä. Vähän nuhaa ja yskää ja eilen oli kuumetta. Tänään aamulla ei enään kuumetta ollut ja toivottavasti ei enään nousekkaan. Onneksi nuhakaan ei ole mikään kunnon räkätauti,eikä neidillä ole nenä tukossa. Eilisen päivän oli tyttö väsyneen oloinen, mutta tänä aamuna jo ihan normaali iloinen touhottaja =)

Kunhan Minea herää päikkäreiltä ja syö niin olisi tarkoitus lähteä pyörähtämään vapputorilla. Ehkä mekin hommataan ilmapallo sieltä.

Asiasta toiseen... Onko kukaan aloittanut jo pottailua? Minä aattelin, että vois hommata potan ja alkaa pikkuhiljaa tyttöä siinä istuttaa, niin tulee tutuksi se homma. Eihän sillä asialla vielä mikään kiire ole, mutta kuitenkin ajattelin kokeilla mitä Minea siitä tykkää.
 
Lara83
Turvaistuimesta: me ostettiin Gracon Cosmic Comfort, vielä ei olla sitä asennettu joten käyttökokemusta ei ole. Meillä oli kriteerinä nimenomaan se että istuimen saa selkä menosuuntaan ja että menisi mahdollisimman pitkään kun ei viitsisi kovin isoja ja useita istuimia varastoida.

Meillä myös sairastellaan, reilu viikko sitten nousi kuume ja sitten tuli flunssa. Kovin on oltu kärttyisiä ja luulin jo että tulee samalla hampaita, mutta lääkärikäynti paljastikin sitten taas korvatulehduksen :/

Mä mietin myös juuri tuota potta-asiaa. Eli missä vaiheessa siihen aletaan totuttamaan/käyttämään?? itsellä ei mitään hajua aiheesta.... :attn:

Hyvää vappua vielä kaikille :)
 
Vapun jatkoja kaikille täällä kans edelleen sairastetaan jo toista viikkoa su-ma vietettiin TAysis,kova yskä kuume ja nuha likalla on ja ahdistaa jatkuvasti,kurjaa on kun kukaan ei tiedä mikä on ja hyvin vaihteleva olotila on,nyt myös la asti oksentaa pari krt päivän aikana eikä kiinteitä mene sitä vähääkään enää :( huomaa kyllä kehityksessäkin takapakkia,mut toivottavasti ottaa joskus kiinni...näin tänään toivottavasti jo huomenna paremmin :wave:
 
Onpas teillä nyt sitkeää laatua tuo flunssa :hug: Tuntuu että nää nyky taudit on sitten niin kertakaikkisen sitkeitä, että saa pitkään aina sairastaa.
Me saatiin klo 10.20 lekuriin aika onneksi. Viikonlopua vasten haluun käydä tarkistuttamassa että ei ole korviin mennyt, kun Nikolaksellahan on jo yksi korvatulehdus ollut :/ Mites muuten KIRVASH ja NELLA? Miten teillä voidaan, kun kerroit tuolla aiemmin, että kiepinä olette....toivottavasti jo paremmin voitte koko porukka.

Onneksi aurinko paistaa ja kesää kohti mennään, niin eiköhän nää tauditkin hälvene. Oikeen mukavaa viikonloppua kaikille ja erityistsempit "sairastupiin" :hug:
 
Kiva on aina lukea teidän kuulumisianne, mutta itse ei vaan saa aikaiseksi kirjoittaa.

Meille hankittiin Britaxin Multitech -turvaistuin ja hyvältä vaikuttaa. Pitäisi olla pitkäikäinen.

Taitaa vaihdella aika paljon, milloin potalle aletaan opettaa. Kai ennen 1v-päiviä olisi hyvä alkaa pikkuhiljaa harjoitella. Ainakin näin oli kaverille sanottu neuvolassa. Me ei olla vielä ostettu pottaa, kun kakka tulee mihin aikaan vaan päivästä, niin ei ole niin helppo sellaista rutiinia luoda.

Pikaista paranemista kaikille, joilla sairastellaan! Täällä ollaan oltu terveitä *kop kop*. Nukkuminenkin on parantunut ja yleensä heräillään syömään kerran tai kaksi yössä. Tai siis varmaan herätään muuten ja tissillä saan taltutettua
:LOL: .

Meidän poikakin on lopulta etenemään eteenpäin. Nyt siis ryömitään!!! Välillä mennään konttausasentoon. Ikää tulee pian jo 9 kk. Istualleen poika on kauan kurottautunut mihin suuntaan vaan ja tasapaino on pysynyt hyvin ja tukeakin vasten seisty jo kauan, mutta tuo eteneminen on ollut hankalaa.

Mitä teillä on suosikkileikkejä? Voisi olla kiva jakaa vinkkejä. Meillä nyt tuon ryömimisen opettelun jälkeen hauskaa on se, kun kokoan vähän matkan päähän tornin palikoista, niin se pitää päästä kaatamaan. Kukkuu-leikki viihdyttää edelleen. Sitten poika tykkää myös siitä, kun makaan selälläni ja nostan jalat ylös "koukkuun" ja pojan makaamaan mahalleen säärieni päälle ja siinä lennättelen ja loruttelen. Osaa aavistaa, koska tulee iso "hyppy" tms. Ulkona tykkää käydä keinumassa. Leluista pallot ovat parhaita. Myös Fisher Pricen iso betoniauto on ollut pari kuukautta suosikki. Rauhallinen poikamme tykkää myös, kun katsellaan kuvakirjoja.
 
Tosta korvatulehduksesta.... Millasia oireita teillä on ollut, joilla korvatulehduksia on ollut? Kun meillä Minea välillä hankaa korviaan, mutta ei esim. yöllä tai päiväunilla itke tms. kun on selällään. Nyt on vellin ja maidon juonti ollut huonoa. En tiiä oisko korvat kipeet vai nuhasta johtuvaa pientä tukkosuutta ettei nesteet maistu.
 
Epämääräistä oirehdintaa. Hangannut toista korvaansa välillä, yskää hiukan ja kun pitkittyy niin nostaa kuumeen joka sahaa ja yöt on levottomia. Myös ärtyisyyttä ja just maidonjuonnin/ruuansyönnin vähenemistä vähän ja sellasta "valittelua" ei varsinaista itkua. Hyvin epämääräisiä oireita ja oonkin mennyt molemmilla kerroilla vain "varmuuden vuoksi" kun en ole uskonut että tulehdusta ois, mutta niinpä vain on sitten ollut. Harmittaa, kun nyt jo alkaneet. Meillä molemmilla vanhemmilla on kans pienenä ollut korvaongelmat, joten geeneissä löytyy...
 
PulttiBois: Onnittelut minultakin! :flower:

Aivan mahtavan ihania ilmoja ollut. Onkin koneilu jäänyt todella vähiin. Päivät menevät pihahommissa, kun ei viimekesänä mahan kanssa paljon pihaa voinut laitella (muutettiin tähän toissasyksynä). Nyt ei muuta raaskisi tehdäkkään. =)

Oskar kävi tasan 8kk neuvolassa. Painoa oli 9970g ja pituutta ainakain 73cm. Venkos sen verran, ettei aivan tarkkaa tullut. Onkin aivan mahdoton menijä tuo poitsu! Kaikki kielletty kiinnostaa kuten sähköjohdot jne tai sitten roikutaan äidin jaloissa.. Yöt on tosi levottomia, tissiä syö varmaan kymmenen kertaan. Kunhan mies saa pidettyä vapaata yötyöstään, niin pidetään unikoulua. Oskar oppi 8kk päivänä istumaan tuetta (siis että itse nousi) ja seuraavana päivänä nousi seisomaan tuetta. :D Pihalla olen pitänyt viltin päällä, kun ei muuten viihdy. Ei kyllä viltillä pysy, vaan on hetkessä vetämässä ruohoa kaksin käsin naamaan. :kieh: Herra muuten nappailee hatun ja kengät kokoajan pois, joten täytyy varjossa pitää.. Kauhulla odotan kun oppii kävelemään. Pitkään jo varannut hyvin jalkoihin ja kovin yrittää tallustella. Pysynpähän kunnossa, kun juoksen ukkelin perässä. :p

Aurinkoista toukokuuta kaikille! :wave:
 
Milolla on kuumetta edelleen ja eilen illalla alkoi nuhakin. Hampaita kuultaa ikenen läpi viisi kappaletta tuloillaan, joten se ei ainakaan auta asiaa. Syöminen on viime päivinä ollut tosi huonoa, mutta onneksi Milolla on tuota vararavintoa millä elää (8 kk neuvolassa siis 10 315 g ja 71 cm).

Potasta. Ollaan Miloa jo aina välillä isoveikan seuraksi siinä käytetty, mutta saaliina tähän mennessä vain muutamat pissat. Esikoinen teki aikanaan puolen vuoden iästä alkaen kakat pottaan lähes päivittäin, aina siihen asti kunnes oppi siitä nousemaan seisomaan. Sitten olikin neljän kuukauden pottatauko, kunnes aloitti siinä käynnin uudelleen 1 v 2 kk iässä perhepäivähoitajalla muiden esimerkistä. 2-vuotiaana oli päiväkuiva ja yövaipasta päästiin eroon 2 v 8 kk iässä.

Korvatulehduksia ei Milolla vielä ole onneksi ollut. Esikoisella korvatulehdukset oireilivat aina vain sillä että alkoi heräillä öisin, vaikka muuten nukkui yönsä läpi.

Ja vielä tuorein taito: Milo on ruvennut tukea vasten ottamaan muutamia askelia.

77mm ja Milo 8 kk 1 vko
 
Pauzi
Heipä hei!

En ole kovin paljon ollut koneella, ja tännehän oli tullut valtavasti juttua.

Meilläkin on turvaistuimena tuo Gracon Cosmic Comfort, ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Milja olisi mahtunut edelleen helposti kaukaloon, mutta alkoi olla niin painava kantaa lasta ja kaukaloa, eikä se ole kovin kätevä käyttää niin että lapsen vain ottaa pois siitä ja laittaa takaisin, niin vaihdettiin sit jo isompaan, kiinteään istuimeen.

Milja osaa kontata, ryömiä, nousta seisomaan ja tukea vasten kävelyä on alettu nyt harjoittelemaan. Hän vilkuttaa ja taputtaa, sekä syö itse sormiruokaa todella hyvin. Pinsettiotteen harjoittelua olen myös huomannut. Hampaita on kaksi alhaalla, ja ylös on puhjennut yksi kulmahammas. Ikenissä pullottaa myös etuhampaat, jotka puhkeavat ihan hetkenä minä hyvänsä. On tuo syönti ollut hankalaa meilläkin. Vain puuro maistuu, jos siihen sotkee vähän tuttelia, ja jogurttivalmistetta sekaan. Luulen et helpottaa kun nuo hampaat puhekeaa kunnolla.

Ei tässä kummempia, töitä olen koittanut katella, mut ei oikein mitään tunnu löytyvän. Ihanaa viikonloppua kaikille!

 
Tuntui, että vappu meni usealla sairastellessa. Kaisa oli ennen vappua useana päivänä kuumeessa, joten vappuaattona mentiin paikalliseen terveyskeskukseen. Lääkäri tarkisti tytön ja kamala labrakokemus lisäsi Kaisan inhoa valkotakkisia kohtaan. Verikokeessa tyttö oksensi sapuskansa labran lattialle ja mun housuille. Oli tosi kivaa. Kaiken kruunuksi Kaisa sai antibiootteja, kun kurkku punotti. Niistä tuli kovat allergiaoireet, näppyjä ja ruokahalu katosi melkein kokonaan. Käytiin sitten vappuna keskussairaalas. Onneksi ei ollut mitään hätää, tyttö tosin taas huusi täyttä kurkkua valkotakkisille. Mutta oli mukava kuulla lastenlääkäriltä, ettei Kaisa ole liian laiha, vaan jäntevä. TK:s lekuri väitti ettei tyttö saa tarpeeks ravintoa. Ja minä yritän parhaaani! Ehkä rintaruokinta vie halut syödä soseita. Vain maito kelpaisi.

Terkut kaikille!
 
moikka piiiitkästä aikaa!

ollaan oltu reissussa ja nyt vapun tienoon ihanat ilmat on menny 90% ulkona. aivan mahtavaa kun on lämmintä!

laurikin on nuhassa, mutta ei kuumetta. oma kamala kuumetauti meni antibiooteilla ohi, mutta sitten sairasti loppu porukka. se tauti on nyt onneksi voitettu.

muutenkin menee ihan ok. late imuttelee vielä aamuyöstä ja päivisin aterioiden jälkeen. nautin täysillä näistä viimeisistä imetyskuukausista, kun meillä lapsiluku taitaa olla täysi. imettää aion n. 1v ikään.

istuimena on vielä kaukalo, mutta kohtapuolin siirretään isosiskon perintötuoliin. kiddy safe plus on merkki ja matkustus tapahtuu nenä menosuuntaan. sellainen turvapalkki tulee tukemaan ja pitämään matkustajan paikoillaan ja istuma-asento on ieman makaava, ei kuitenkaan ihan kaukalokaltevuus. kakkosella on myös samanlainen ja tyytyväisiä ollaan oltu.

pottailua olen kanssa miettinyt, mutta en ole vielä jaksanut siihen viritäytyä.

leikkejä on jokapaikan tutkiminen. ilmapallot ja nyt paripäivää on kontaten työntänyt pikkuautoa. ottanut kai isoveikasta mallia. touhua on kokoajan, mutta tykkää myös seurata muitten puuhia rattaissa, sain siten kivasti haravoitua yms. hei hei vilkutus tulee ainakin iskälle.

yöt meillä menee kohtalaisesti, mutta päivisin unet on ihan sekaisin. ennen late nukkui kahdet melko säännölliset päikkärit, mutta nyt saattaa olla 3, jopa 4kin pikku tirsat vähän milloin sattuu. no onneksi on näin pienet murheet.

toivottavasti aurinko lämmittää meitä vielä huomennakin B)

 
Täällä oltiinkin kyselty meidän kuulumisia. Mies sai mun hiirestä pari nappia toimimaan ja kun tuossa muutama päivä sitten olin kirjoittanut piiiitkän (niinkuin on mulle ominaista) viestin niin wush! Kaikki katosi kun onnistuin painamaan vahingossa takaisinpäin nappia. Silloin ketutti niin paljon ettei ole tosikaan. Jos nyt paremmalla onnella.

Nella oli tosiaan kipeänä, flunssaa ja onneksi tuli sitten suht' lievänä. Mies oli paljon sairaampi ja täällä sitten hoitelin rakkaita. Nellalla vielä irtoaa limaa reippaasti, mutta hengittäminen sujuu jo hyvin. On meillä vieläkin pinniksen pohja vinossa, pää puoli korotettuna niin on neidin helpompi hengittää.

Uusia taitoja taas tullut. Noustaan polvilleen tuen varassa ja aina ei pienet kädet jaksa pitää kiinni: tulee kunnon muksis ja kopsis milloin missäkin. Pää rassu on kovilla tytöllä mutta ei se kauaa satu. Aina vaan syliin ja taputtelua. Jotenkin se on parasta tällä hetkellä, kun toinen satuttaa itsensä (siis en tosiaan tahdo että niin tapahtuisi) niin sitten tuntee itsensä tarpeelliseksi ja kerrankin lapsikin hyväksyy sylittelyn. Nella on aika... voikohan tuon ikäistä sanoa jo itsenäiseksi (?), sellainen että sylissä ei viihdytä pätkääkään, ei edes väsyneenä. Aina kiemurrellaan ja itkuksi menee jos yrittää pitää sylissä. Joskus viihtyy polvella pomputeltavana, mutta muuten ei. Niin, ja ei pidä yhtään pään silittämisestä. Siitä tyttö ottaa kunnon raivarit :D

Syöminen on vähän niin ja näin mikä tuntuu oudolta, aina on ollut kova ahmimaan. Puuro ei maistu iltaisin eikä aamuisin ja niinpä on siirrytty enempi vellejä antamaan ja jogurttia. Jogurtti maistuu ja vielä kerran tahdon sitä mammaa kiittää joka kertoi että on olemassa noita vauvan jogurttitetroja! Siitä olen kiitollinen sillä tuskin itse olisi koskaan (tai ainakaan nyt kun on tarvis) tullut niitä bongattua, aina on kaupassa niin kamala kiire että tasan ostaa vaan ne mitä on listaan merkitty. Kiitos :flower:

Mä olen kuukauden kuluttua töissä... Toisaalta tuntuu hienolle, sillä olen tosissani alkanut epäilemään taitojani vanhempana. Mies tuntuu pärjäävän paljon paremmin itsepäisen ja hankalahkon, joskin kovin energisen ja aurinkoisen lapsen kanssa. Mulla itsehillintä on joskus niin koetuksella ja ärräpäät lentelee... Se ei tosiaan ole "hyvän" äidin käytöstä, sen tajuan. Siksipä juuri voi olla hyvä että pääsen toteuttamaan itseäni muuhunkin ympäristöön. Ja Nella edelleen menossa elokuussa tarhaan eli on miehen kanssa kesän kotona.

Ja sitten vastailua:

Sahei: Niinkuin on tullut aiemminkin sanottua ja useasti: voimia :hug: Voi kun teillä jo loppuisi sairastelu ja saataisiin tytön allergiat hallintaan.

Turvaistuimista: Meillähän ei ole omaa autoa ja isovanhempien kyydissä on tullut oltua kolme kertaa Nellan kanssa. Ajattelin jostain Huuto.netistä tms., hankkia käytetyn istuimen. Olen katsellut myös tuota Gracon Cosmicia ja Britaxin Two-Way Eliteä. Omat vaatimukset on että selkä menosuuntaan sinne kolmeen ikävuoteen asti. Tuota Cosmicin 2003 mallia on aika paljon huudettavana ja voi olla että se tulee hankittuakin. Oli vain saanut Auto Bildin arvostelussa ainoana istuimena arvosanan heikko. Mutta sehän noissa useamman ikäryhmän istuimissa on, muunneltavuus vie käytännössä turvallisuudesta osan. Ei ne nyt täysin kelvottomia istuimia voi olla kun on markkinoillekin päästetty, mutta kyllä ainakin mulle noi arvostelut jotain osviittaa antaa. Jos olisi oma auto niin sitten varmaan tulisi ostettua noita järjettömän hintaisia testimenestyjiä ja jokaiseen kokoluokkaan oma (0-10kg, 9-18kg, 15-25kg jne.). Mä oon jotenkin niin turvallisuushullu... Toki luotan kuskeihin, en kai muuten lastani heidän kyytiin päästäisi mutta juuri se kun on muitakin liikenteessä.
Kiteytettynä: varmaan Gracon Cosmic.

On ollut juu lämmin B) Tänään tuntuu tosi viileältä vaikka aurinko paistaakin. Sellainen "normaali" toukokuun sää.

Tälläiset kuulumiset täältä päin, Kirvash ja Nella, 7kk 3vk
 
heipsan!

Meillä Veeti on nyt elämänsä ensimmäistä kertaa kipeä. Tuli sitten vauvarokko. Kuume oli sunnuntaipäivän 39 astetta mutta nyt 37asteen paikkeilla. Näppyihottumaakin on ilmestynyt. Hetken aikaa mietin että mikäs ihme sillä on ku ykskaks yllättäen nousi kuume eikä meinannut laskea vaikka suppoja annettii. Nyt jo parempi. Veeti on jo pitkään osannu sanoa äiti ja sunnuntai-iltana tokaisi että isi. että semmoista meille.

Niiskuneiti83 ja Veeti
 
On jotenkin tosi haikea olo.. Olen pakkaillut pieniä vaatteita, toppavaatteita jne. laatikkoon ja jotenkin tuli sellanen kauheen haikea olo. Mahtaakohan noitakaan enää kukaan käyttää? :'( Vastahan tuo pikku mies syntyi..tai vastahan sitä saatiin tietää että tuollainen aarre on edes tulossa! Haikeana olen muistellut viime kesää, sitä ihanaa tunnetta kasvavan vatsan kanssa, mahtavaa valaskala-oloa ja jatkuvaa hien pukkaamista ja taaperrusta. On ollut niin ihana katsella valokuvia kesältä, neuvolakorttia ja kuvia pojasta ihan pienenä. Mihin se aika on hurahtanut?? Kohta loppuu äitiysloma ja paluu töihin on edessä! :eek:

Juho on kasvanut oikein reippaaksi pikkumieheksi. Ei kävele mutta menee konttausasentoon ja ryömii. Nyt muutamana päivänä on ihan selvästi tapaillut sanoa.. anna,hätä,isi,täh,heihei.. Helposti availee laatikot ja kaapit ja jos ehtii niin tyhjentää salamana.. :) Saa nähdä minkä kokonen on, neuvolaa ei ole ollut sitten 6kkn joten jännityksellä odotetaan 19pvää.

Niin ja ostettiin se tuoli autoon, vielä ei ole kokeiltu mutta asennusta suunnitellaan. Akta Gracon Cosmic on malliltaan. Menee 25kg asti ja voi käyttää molemmin päin. Haluttiin tuoli mikä menee mahdollisimman pitkään ja tuosta saa sitten palasia pois pojan kasvaessa.. Ei noita nyt viitsi ihan joka vuosi ostella, hinta oli 289? :$

Että tällasia tunnelmia meillä, pikaisia paranemisia kaikille nuhanenille ja sairastaville! Ja mukavaa kesän odotusta kaikille.. :flower:

Tea ja Juho 8.5kk :heart:
 
Tervehdys kaikille Ihanaa likka terve,vuorostaan pojat sairastaa...alkaa hiljalleen kypsyttää tämä jatkuva sairastelu.
Jasmi puhuu paljon tät-tää,äiti ja kova komentamaan,eeilen käveli metrin itse,konttaa ei mutta kävelyttää pitäisi koko ajan,saa nähdä lähteekö suoraan kävelemään =) ja mikä ihaninta herättiin vain kerran yöllä.Aamuisin saisi nukkua paljon pidempään,onko muiden aamut aikaistunut huomattavasti ennen herättiin seitsemän jlkn nyt järjestäen 5.45 |O .
ISTUIMISTA:Vaihdettiin brion zentoon jo vaik ei vielä 9kg,ja ollaan oltu tosi tyytyväisä,menee lähes koko iän. Nauttikaa kesäpäivistä
 
Lara83
Huoh, tämä äiti on kyllä nyt väsynyt... Silloin kun viimeksi kirjoittelin ja epäilyt hampaiden puhkeamisesta olikin siis korvatulehdusta, niin kyllähän sieltä pari uutta hammastakin tuli. Ei mitenkään herkullinen yhdistelmä tuo hampaiden puhkeaminen ja korvatulehdukset. Ja sitten kun typy tervehtyi, niin nyt on sitten äippä kipeenä. Muutaman päivän ollut kunnolla kuumetta ja veto ihan veks. :headwall:
Ja nyt typy on oppinut kävelemään tuon taaperokärryn avulla joten ei pahemmin ehdi äiti lepäillä :D

Muutaman päivä on tuntunut siltä kuin typy olisi sanonut äiti, mutta en oo vielä varma :heart:

Typy täyttää huomenna 9kk! En vaan voi uskoa että aika on mennyt näin nopeasti... Ja mä aloitan ens viikolla jo työt. :/ No, onhan se välillä isukin vuoro olla lapsensa kanssa, ei oo vaan mun etuoikeus, vaikka hieman haikealta tuo tuntuu... Onneksi oon saanut mahdollisuuden tehdä etätöitä, joten ei tarvitse olla 8 tuntia päivässä erossa toisesta, ja muutenkin tuleva työnantaja oli hirmu joustavan oloinen :) Ja nopeasti tämä muutama kuukautta menee, ja siiten saan taas olla kotona :heart:

nyt takaisin lepäilemään :wave:
 
meillä Ossian ei vielä(kään)liiku kuin vähän kierien ja peruuttaen.Kävelytuolilla kyllä "kaahailee".Sain tänään postissa KELAlta kirjeen missä muistutettiin äitiysloman loppumisesta ja mahdollisesti seuraavien tukien hakua..Tiputaan aika rankasti alaspäin tuloissa hoitovapaalla mutta saa olla kotona kuitenkin kun töissä ehtii olla sitten ties mihin ikään saakka..On muutenkin hyvä jäädä kotiin kun toinen lapsi aloittaa esikoulun syksyllä.Kurja olisi kaksi lasta jättää aamulla keskenään koulutaksia odottamaan.Luulenpa että monesti myöhästyisivät ;o) Vielä ei ole mieli itsellä tehnyt töihin.Kotona ainakin vielä riittää tekemistä enemmän mitä ehtii tehdä.Haikeaa minullakin kun ihan pienet vauvanvaatteet oon jo antanut eteenpäin ja meidän lapsiluku on jo täynnä.. Kuinka moni vielä täällä aikoo lisää lapsia?
 

Yhteistyössä