Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

mariet: Kyllä se vaan täytynee uskoa :) Olin vaan laskeskellut oviksen aiemmaksi, ja silloin oli yritystä joka toinen päivä... Sitten jäätiin odottavalle kannalle ja pari peitonheilutusta spontaanisti. Ne siis kannatti :D Laskurit näytti hedelmällisiksi päiviksi 2.-8.11. keskimääräisen kierron mukaan. Mutta sehän tässä voi mättääkin, kun kierto heittelee... Nyt vaan vähän tulee lisäjännitystä tästä kun riskiviikkoja on vielä 2 enemmän... Mutta näillä mennään ja toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä...

Mussukka ja pikkumussukka 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi että meinaa olla malttamaton olo kun odottaa, että pääsee kertomaan isommille sisaruksille!
Tämä on siis meidän 6 lapsukainen <3

Mulla on kans vähä kellertävää valkovuotoa, ja rinnat todella arat ja nännit kovat. Nuorimmaista imetin viimeksi vähän vajaan vuoden, en tiiä vaikuttasko tuohon?

Pahoinvointia on nyt ollut iltaisin ennen nukkumaan menoa, toivottavasti ei isommasti tulisikaan. Esikoisen kanssa aikanaan vietin ensimmäiset 4 kk vessassa.

6+4
 
Heippa, täällä uusi elovauvan odottaja mukaan porukkaan! :) Tein ekan r-testin 3+4, ja tänään 4+0 digi kertoi minun olevan Raskaana 2-3 :heart:

kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KaKS Laskettu aika 25.8.14.

Minä olisin kiinnostunut tuosta fb-ryhmästä! Laitan Niinu88:lle viestiä! :)
 
Tervetuloa Kuppikakku :wave: Oon stalkannut Toinen lapsi 2014? -ketjua edelleen aina välillä ja sieltä sinäkin taisit tänne siirtyä?

Pitäisiköhän minunkin jo liittyä sinne fb-ryhmään kun ultrakin on käytynä. En yhtään osaa kuvitella, millaista siellä keskustelu on.
 
  • Tykkää
Reactions: kuppikakku
Etusivun tietoja päivitetty ja korjailtu :)

Tähtipölyä, mä imetin esikoistani n. 10,5kk, lopetin kolmisen viikkoa sitten. Siks ihmettelen, että jos se vaikuttaa nyt näihin mun tisseihin ku pitkä imetys on just äsken lopetettu. Koska nää ei siis oo turvonneet yhtään, niihin ei satu, eikä ne muutenkaan ole erikoiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka82
Elythia mulla on kanssa oireista pahin ollut juuri tuo väsymys.. Illalla tekisi mieli mennä nukkumaan yöunille jo puoli viiden maissa, jollei aikaisemminkin :D

muista oireista: tänään on turvottanut kyllä niin paljon, että on tukala olo ja housut kiristää :/ uutta on myös että rinnat meinaa pursuta jo näistä uusista rintsikoistakin. Rinnoista on tullut myös tosi "kiinteät" ja täyteläiset.

Äh kun aika menee hitaasti.

Candy & Napoleon 5+2
 
hitsi taas unohtanna laittaa nuo tarkemmat jutut,
eli 35 v ja 6 lapsi ja ksk vai miten tuo keski-suomen keskussairaala lyhennetään?

Ja meidän edelliset lapset ovat, 00, 01, 03, 06 ja 08

Ja nyt sitten tämä pikkuhippunen jonka laskettuaika on 7.8.2014, mutta voi vielä muuttua ultrassa tammikuussa.
 
Heippa! Täällä käyty ultrassa katsomassa pienen sydämen syketta :) Aika ihmeellistä!! Samaan syssyyn kyllä huomattiin hematooma eli jossain vaiheessa on ollut vuotoa kohdussa. Pienellä googlailulla tuo tuntuu olevan aika yleistä eikä kovin usein johtanut ikäviin lopputuloksiin, eli päätin olla hermoilematta. Lääkäri määräsi lepoa ja ei urheilua, nostamista, seksiä pariin viikkoon. Täyshemmottelu joulun yli mieheltä luvassa :)
 
Iiris_lorea: Ihanaa että oli hyviä ultrauutisia :) Sykkeen näkeminen on aina niin hellyttävää ja tekee pikkuisesta hiukan todellisemman :heart: Nyt vaan toivotaan ettei löydöksellä ole mitään seurauksia.

Ensinmäinen: Samoissa siis mennään edelleen, molemmilta tipahti pari viikkoa pois :)

Mathilda83: Varhaisultrasta ei saa kela-korvausta jos ei ole lähetettä. Itse kyselin neuvolasta ja sitten työterveydestä, mutta kummastakaan ei lähetettä tippunut, koska ei ollut mitään vakavaa syytä. Työterveyslääkärillä ei ollut valtuuksia määrätä erikoislääkäreitä ellei ole kyse pysyvän työkyvyttömyyden vaarasta... Jos olisin ollut viisas, olisin sanonut neuvolaan soittaessa etten ole varma onko edelliset kuukautiset olleet normaalit, vai ehkä aika niukat "valekuukautiset" jolloin neuvolan olisi ollut pakko antaa lähete varhaisultraan ettei vaan mene se 12 viikon np-ultran aika vahingossa ohi...

Lääkärinpalkkiosta voi saada korvausta, tai ainakin mulle annettiin Terveystalolta hakulaput mukaan. Siellä oli ultra 99 e, lääkärinpalkkio jotain vajaa 90 e ja lisäksi toimistomaksu. Yhteensä 197,50 e, auts! En osaa sanoa paljonko lääkärinpalkkiosta saa kela-korvausta, tuskin paljoa.
 
Viimeksi muokattu:
Mussukka meille ainakin vu paperieihin tuli KELAN merkintä ja korvaus, eikä ollut lähetettä :O

Hirveesti taas ootte jutelleet, tuun tarkemmin lueskelemaan myöhemmin :)

Ihanaa alkanutta viikko kaikille:), ja tsemppiä erityisesti pahoinvoijille. Meikä ainakin taas tänään päässy töissä morottaan wc:tä aika tiuhaan :(
 
Eikös kaikista lääkärikäynneistä ylipäänsä lähde kela-korvaus? Siis kun nehän pyytää yksityiselläkin näyttämään kela-korttia, niin eikös siitä loppusummasta lähde automaattisesti joku pari kymppiä? Ilman että korvausta tarvii hakea? En tiedä, oon ihan pihalla näistä jutuista.
 
Voih. Täällä pieni vaan pahentaa minun oloa :/ tänään alkoi sitten oksentelu :( Mitenhän töissä jos tulee tälläinen, niin pääsen salassa vessaan niin ettei kukaan kuule että siellä oksua pukkaa :S + voi tulla kiire juosta vessaan asti kun alkaa kurkkuun nousta :S
 
Olipas huono työntekijä ja saikutin tän päivän :( viikonloppuna alkoi siis kunnolla tää meikäläisen pahoinvointi ja tänäänkin sellainen olo, ettei töissä ois pystynyt antamaan täyttä panosta.. oon siis kaupassa töissä ja joulun aika on himppasen kiireistä :p

Miten te joilla on ennestään lapsia selviätte pahoivoinnista (ja muista oireista) ja lapsien huomioimisesta?

Onko muut luopuneet kahvista? En oo koskaan mikään himojuoja ollut, mut päivässä se 1-3 kuppia on tullut juotua. Nyt en oo kahteen päivään juonut edes aamukahvia kun ei oo vaan tehnyt mieli :eek: haju ei siis edes ällötä tai mitään.

mä niin haluisin lunta.. nytkin vaan ropisee vettä :( ei joulukuussa kuulu olla plussaa..prkl!!
 
reirei jaan "tuskasi" kahvista ja lumettomuudesta!
Kahvia en pysty juomaan - maistuu vaan pahalta (mutta tuoksuu niiiiiin hyvältä). Kärsinkin lievästä kofeiinin puuttesta joka ilmenee päänsäryllä :/
Lunta taas kaipaan ihan hirveästi - ja pakkasta! Olisi kaunista ja valoisaa.

Täällä olo ollut ihan hyvä. Hiljaiseloa pidän tuohon varhaisultraan asti. Kun ei oikein tahdo luottaa että olisi raskaana niin vähän hankalaa ottaa mihinkään kantaa.
Mitään ei tekis mieli hankkia, tai edes oikeastaan ajatella. Toivottavasti fiilis muuttuu ultran myötä ja siellä on hyviä uutisia :)

Muuten kroppa puhjennut kukkaan. tissit turpeet ja iltasin maha pömpöttää. Naama ja selkä kukkii ja hiukset rasvottuu vuorokaudessa. Iltaisin iskee aina flunssa :)
 
Kuppikakku, onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! Meillä onkin sama synnäri. :)

Tisseistä! Ei tunnu mitään, ei yhtään mitään erikoista! Se vähän huolettaa. Kaikissa raskauksissa tissit on oireillut ensimmäisenä... Minäkin lopetin imetyksen vasta n. 2kk sitten...

Pink ja tirppana 5+0
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola :) Jännitin lähinnä sitä, millainen täti siellä on, mutta oikein mukava oli eli ei enää tarvitse tulevaisuudessa sitä miettiä. Otettiin Hb ja verenpaine mutta ei kuunneltu sydänääniä, kuten jo etukäteen arvelinkin. Ainiin ja paino otettiin myös. Sain kasan lippusia ja lappusia ja purkin ja putkia virtsanäytteelle, jotka pitää viedä labraan tässä parin viikon sisällä. Ja sain luvan varata np-ultraan ajan. Seuraava neuvola on 20.1. Käytiin läpi perustiedot ja juteltiin lähinnä oireista, minun työoloista ja edellisestä raskaudesta. Kielletyistä ruuista kysyi, mutta ilmeisesti tuli siihen tulokseen että olen aika hyvin niistä jo perillä kun ei käyty niitä kuitenkaan kokonaan läpi. Muistutti, että listeria on oikeasti tosi harvinainen odottajilla Suomessa (kun kerroin että olen siitä vähän hysteerinen jopa), mutta totesi että siinä tosiaan on se vaara, että yhdestä kerrasta menee kokonaan kesken kun muut rajoitukset ovat paljon sallivampia.

Liityin tänään facebook ryhmään ja tosi kivalta se vaikuttaa kunhan vaan totun sitä käyttämään ja pääsen porukkaan mukaan :) Tosi vaikea kyllä yhdistää nimet siellä ja nimimerkit täällä! Tottuuko siihen?
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin, että mulla on alkanut lähteä hiuksia päästä silleen melkein tukuttain:s onko normaalia?

Onnea plussauksesta kuppikakku!

Mä olen juonut kahvia nyt sen yhden kupin päivässä.. En sen enempää aiokaan :)
lunta sais tosiaan jo tulla..
 
-j-
Ensimmäinen neuvola kuulostaa sekin jännittävältä, kuten kaikki muukin tässä ensiraskaudessa. Ja sydänäänet, ne kuulostaa jo aika absurdilta asialta, uskoisko sitä ees jos omalle kohdalle sattuis :)

Kahvin kulutus on tippunut mullakin. Kahvia tekee edelleen mieli mutta maku on aina pettymys, ainakin meillä kotona ja töissä. Niiden sijaan himoitsenkin kunnon ammattilaisen tekemästä tuoreesta kahvista, sen uskoisin edelleen maistuvan. En ajatellut pitää täydellistä kofeiinittomuutta ellei sitten tule ns. luontaista stoppia, sen sijaan aion ja olen jo vähentänyt reilusti ja hyvin vähään.

Mukavaa viikkoa ja hyvää oloa kaikille!
 
Tervetuloa kaikille uusille! Ja ihana kuulla hyviä ultra/neuvola kuulumisia! :)

Omista oloista
Ajattelin ensin ettei omista oireista tule pitkää listaa, mutta kyllähän siitä taitaa tulla :D
Maha ei onneksi enää kipuile niinkuin aiemmin. Paljon harvemmin ja siedettävämmin. Viime yön nukuin ekaa kertaa plussauksen jälkeen heräämättä kertaakaan mahakipuun, wuhuu! Muuten on pinkeät ja hieman hellät rinnat, turvonnut maha, ruuansulatus sekaisin ja palelu iltaisin.. Mutta pahoinvointia ei onneksi ainakaan vielä!

Tuohon fb-ryhmään oli tarkoitus liittyä vasta myöhemmin, mutta uteliaisuus taitaa viedä voiton ja laitan jo nyt pyyntöä sinne :D Tottakai tämän raskauden takia varovainen täytyy olla, mutta päätin olla toiveikkaampi kuin vain ajatella kokoajan "sitten jos"..

Reirei Muuten olen jättänyt kahvin, mutta jos sitä vierailuilla tarjotaan niin ei aio kieltäytyä. En ole aiemminkaan ollut mikään suuri kahvinkuluttaja. Tänään join ekan kupin plussauksen jälkeen ja kylläpä se maistui hyvältä :)
 
Heippa naiset! Mullakin oli eka neuvola tänään. Eikä sinne välttämättä sitä miestä mukaan tarvitse, tosin jos on laho pää niinkuin mulla niin sitten olla hyvä olla mukana :D Onneks nyt kuitenkin sovittiin että perjantaina soittelen neuvolaan miten ultrassa meni ja annan vastauksen että lähdetäänkö niihin kromosomiseuloihin, millä kannalla muut on asiasta? Täytyy tosiaan kysyä että niin koskas mun piti sinne labraan mennä :D

Mulla on ollut kauhea päänsärky tän päivää, on ollut pakko ottaa kolme särkylääkettä, mutta tuntuu ettei nekään ole auttanut. Tuskaa olla töissä, kun pää hajoo ja oksettaa. Onneks nyt on taas kolme vapaa päivää ja sitten joulukin on kokonaan vapaata että saa rauhassa potea oloaan. Huomenna ajattelin kyllä mennä apteekista ne pahoinvointirannekkeet ostaa ja vitamiineja.

Nyt unta myssyyn ja aamulla herätys kuudelta syömään ettei pääse paha olo niin pahaksi.
 
-j-
Pakko vielä jakaa tämä tieto, joka juuri äsken pääsi ilahduttamaan. Olen viimeisen viikon ajan himoinnut ja syönyt suurella nautinnolla pomeloa, sitä isoa sitrushedelmää jota nykyään löytyy monista kaupoista. Googlasin äsken sen ravintoarvot, sillä en tiedä hedelmästä mitään. Vastaan tuli tämä : 11 Amazing Health Benefits Of Pomelo | StyleCraze

En ota kantaa sivuston luotettavuuteen, mutta olihan tuo hauska sattuma lukea että pomelo olisi erityisen suotuisaa syötävää raskaanaoleville, etenkin kun pomelo on niin älyttömän hyvää. Joten mars kauppaan ja pomelohyllyille naiset, se tekee meille kaikille hyvää!
 
Moikka kaikki!
Minäkin varovasti kirjoittelen tänne.. taustalla olen ollut ja lukenut.

Viime viikolla sain plussan, haalean, päivällä testattu... eilen päivällä testasin ja helahti vahva plussa!
Syyskuussa Synnytin rv 16 kuolleena meidän toisen lapsen... pelottavaa, että olen raskaana, mutta onnellinen olen !

Meillä mönkii täällä kohta 10 kk vanha Fiia neiti, joka nyt toivottavasti saa siskon tai veljen :)

Kovasti tarrasukkia mukaan kaikille ja ihanaa joulun odotusta!

Tyntti 5+2
 
Reirei, mulla pahoinvointi on aika rajua, silloin kun se tulee. Meinaa taju lähteä. Riippuu mitä olen Fiian kanssa tekemässä kun se iskee, jos ollaan syömässä, haen appelsiinimehua ja vettä pöytään ja kärvistelen, jos ollaan leikkimässä niin nostan neidin kävelytuoliin j heitän ketarat oikoseks sohvalle. Meidän neiti viihtyy hyvin yksinään, käy aina rullailemassa vieressä ja käkättää äidin huonolle ololle :)
 

Yhteistyössä