eltusmaksuista

saan esikosta elareita 118 e/kk eli sen maksaa kunta. Isä oli taas heittäynyt varattomaksi kun oli soppareita uusittu........ :(

kuitenkin ostaa autoja ja tilanne ei ole viime vuodesta muuttunut ja silloin maksoi itse 70 kunnalle ja kunta sit mulle sen 118... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 18:40 vieras kirjoitti:
mielipiteitä!!
paljonko saatte/maksatte,miltä tuntuu?

meillä 168? menee joka kuukausi miehen exälle ja tekee suuren lovin meidän budjettiin eli paljolta tuntuu.
lisäys:
paljonko olisit itse valmis maksamaan exälle jos asiat olisivat menneet
toisella tavalla?
siis mikä oikeasti on tarpeeksi jos lasket myös oman osuuden ja lapsilisän.paljonko lapsi todellisuudessa kuluttaa kuussa?

eikä jaksa nyt laskee mitään bensoja ja asuntoja,koska auto luultavasti kulkee muutenkin ja asuttavakin on.

ei mekään voida yksiössä asua siksi että lapsi on meillä sillon tällöin,eli siihen on turha vedota että ilman lasta vois asua yksiössä,
ja meneehän vettä ja sähköä ja ruokaa myös etällä.
 
ELATUSMAKSUISTA,hyvä kun osaa kirjoittaa...


quote title="18.08.2005 klo 20:31 vieras kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 18:40 vieras kirjoitti:
mielipiteitä!!
paljonko saatte/maksatte,miltä tuntuu?

meillä 168? menee joka kuukausi miehen exälle ja tekee suuren lovin meidän budjettiin eli paljolta tuntuu.
lisäys:
paljonko olisit itse valmis maksamaan exälle jos asiat olisivat menneet
toisella tavalla?
siis mikä oikeasti on tarpeeksi jos lasket myös oman osuuden ja lapsilisän.paljonko lapsi todellisuudessa kuluttaa kuussa?

eikä jaksa nyt laskee mitään bensoja ja asuntoja,koska auto luultavasti kulkee muutenkin ja asuttavakin on.

ei mekään voida yksiössä asua siksi että lapsi on meillä sillon tällöin,eli siihen on turha vedota että ilman lasta vois asua yksiössä,
ja meneehän vettä ja sähköä ja ruokaa myös etällä.

[/quote]
 
ilkeä äitipuoli
Meillä mies maksaa ex:lle 267e/kk. Onhan se paljon kun meillä on yhteisiäkin lapsia kolme.
Onko kukaan ikinä ajatellut miten eriarvoisessa asemassa etäperheet ja lähiperheet on? Joo joo, tiedetään että uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista, mutta käytännössähän näin kuitenkin on.
Eli jos perheessä on yhteensä viisi lasta, mutta ei yhtään yhteistä lasta, niin vaikka kaikista sais vaan sen minimin, niin se on melkein 600e/kk verotonta tuloa. Ja sitten perhe, jossa on vaan yhteisiä lapsia ja siihen päälle etälapsia, niinkuin meillä, niin eriarvoisessa asemassahan tässä ollaan.
Ymmärrän nämä elatusmaksut, jos lähivanhempi on yksinhuoltaja, mutta kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin elatusmaksut vois mun puolesta lopettaa :whistle:
 
onneton
mieheni maksaa 120 euroa exälleen. ja sit vielä menee rahaa kun joudutaan hakeen tyttö ja sen ruuat,vaipat ym.. kyllä rahaa menee mutta sen olen päättänyt etten yhtään senttiä laita rahojani hänen lapseensa.ei kuulu mulle maksaa.sitten kun meillä on yhteisiä lapsia niin maksan omien lasten maksut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 21:28 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Meillä mies maksaa ex:lle 267e/kk. Onhan se paljon kun meillä on yhteisiäkin lapsia kolme.
Onko kukaan ikinä ajatellut miten eriarvoisessa asemassa etäperheet ja lähiperheet on? Joo joo, tiedetään että uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista, mutta käytännössähän näin kuitenkin on.
Eli jos perheessä on yhteensä viisi lasta, mutta ei yhtään yhteistä lasta, niin vaikka kaikista sais vaan sen minimin, niin se on melkein 600e/kk verotonta tuloa. Ja sitten perhe, jossa on vaan yhteisiä lapsia ja siihen päälle etälapsia, niinkuin meillä, niin eriarvoisessa asemassahan tässä ollaan.
Ymmärrän nämä elatusmaksut, jos lähivanhempi on yksinhuoltaja, mutta kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin elatusmaksut vois mun puolesta lopettaa :whistle:
Kannattaa olla kade siitä 600 eurosta,mieti paljonko sillä viiden lapsen äidillä menee rahaa kuussa niihin lapsiin.
 
no,jos se saa 600 ja laskee siihen oman osuutensa 600 ja saa vielä siihen lapsilisät mikä on myös monta sataa niin kyllä varmaan pärjää!!
miksi kukaan ei koskaan laske sen lähivanhemman osuutta??

en minäkään senttiäkään pistä miehen lapseen.

meidän yhteiset lapset ei ikinä saa käyttönsä rahaa niin paljon kun miehen lapsi vai tarvisko kokeilla niin että laittaa aina saman summan omaan lapseen kun elareihin ja kokeilla että kuinka saa sen kulutettua ja vielä lapsilisä ja oma osuus.

ylimitoitettuja sanon minä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 12:15 vieras kirjoitti:
no,jos se saa 600 ja laskee siihen oman osuutensa 600 ja saa vielä siihen lapsilisät mikä on myös monta sataa niin kyllä varmaan pärjää!!
miksi kukaan ei koskaan laske sen lähivanhemman osuutta??

en minäkään senttiäkään pistä miehen lapseen.

meidän yhteiset lapset ei ikinä saa käyttönsä rahaa niin paljon kun miehen lapsi vai tarvisko kokeilla niin että laittaa aina saman summan omaan lapseen kun elareihin ja kokeilla että kuinka saa sen kulutettua ja vielä lapsilisä ja oma osuus.

ylimitoitettuja sanon minä!!
Ei todellakaan ole ylimitoitettuja jos osaat vähänkään laskea.5 lasta ja elatusmaksuja 600 euroa on nipin napin minimi.Kun ostaa viidelle esimerkiksi keväällä ulkoiluvaatteet,kumisaappaat,lenkkitossut ja sandaalit,polkupyörät ja siihen päälle ulkoiluvaatteet koulun liikuntatunneille ja kaikki muut normaalit vaatteet,ruuan,maksaa lääkärissäkäynnit ja meillä esimerkiksi silmälasit kolmelle lapselle niin vaikka miten lasket siihen oman osuuden 600 euroa,lapsilisät niin kyllä helevetin tiukille vetää.
Ja jos niin pirun kateellinen on,ainahan voi hommata viisi lasta ja erota,pääsee nauttimaan niistä suurista rahavirroista.

Ottakaa itsellenne sellainen mies jolla ei ole ealtusvelvollisia niin ei tarvitse itkeä sen rahan perään.
 
No eipä niitä pyöriäkään joka kevät kai tarvi ostaa?? Ja kun paljon lapsia niin tavarat ja vaatteethan kiertävät. Ja ei varmaan tarvi kaikille ostaa merkki lenkkareita ja vaatteita. eletään sen mukaan miten varat sallii eikä olla ahneita =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 15:29 vilma kirjoitti:
No eipä niitä pyöriäkään joka kevät kai tarvi ostaa?? Ja kun paljon lapsia niin tavarat ja vaatteethan kiertävät. Ja ei varmaan tarvi kaikille ostaa merkki lenkkareita ja vaatteita. eletään sen mukaan miten varat sallii eikä olla ahneita =)
Näkee ettet elätä viittä lasta jos edes kuvittelet että merkkivaatteita ja -jalkineita kyettäisiin ostiskelemaan.Kouluikäisten poikalasten vaatteita et paljoa kierrätä,uudet housut kun pysyvät pahimmillaan ehjänä kokonaisen päivän.Kaikki jotka rutisevat,sopii koittaa mitä on elättää montaa lasta pienistä rahoista.
 
toinen vaihtoehto
on se että siirtyy elatusvelvollisen huolettomaan elämään. Siis kaikki yh:t jotka rutisevat, voisivat antaa lapset isälleen ja itse jäädä elatusvelvolliseksi. Ei olisi enää kohtuuttomia menoja lapsista, ne mitättömät elarit vaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 20:46 toinen vaihtoehto kirjoitti:
on se että siirtyy elatusvelvollisen huolettomaan elämään. Siis kaikki yh:t jotka rutisevat, voisivat antaa lapset isälleen ja itse jäädä elatusvelvolliseksi. Ei olisi enää kohtuuttomia menoja lapsista, ne mitättömät elarit vaan.
Se olisi hyvä vaihtoehto vaan kun exä ei huoli lapsia.Ei tapaamisia ei mitään.Nyt loppui elatusmaksujenkin maksaminen ja kun maksaa ne sossun uhkauksella,saa vedätettyä niitä mahdollisimman pitkään ilman että kaupunki maksaisi ne minulle määräajassa.
 
Olen samaa mieltä muutaman muun kanssa täällä, että monessa tapauksessa elatusmaksut ovat ylimitotettuja. Se lähivanhempi ei tosiaan ikinä muista sitä omaa elatusvelvollisuuttaan, lapsilisä tms. vaan etä vanhemman pitäis elarien lisäks maksaa ne kaikki kumisaappaat, sandaalit ja polkupyörät. Sekä on sitten yh:den mielestä ihan oikein!!?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 21:30 kyselijä kirjoitti:
Olen samaa mieltä muutaman muun kanssa täällä, että monessa tapauksessa elatusmaksut ovat ylimitotettuja. Se lähivanhempi ei tosiaan ikinä muista sitä omaa elatusvelvollisuuttaan, lapsilisä tms. vaan etä vanhemman pitäis elarien lisäks maksaa ne kaikki kumisaappaat, sandaalit ja polkupyörät. Sekä on sitten yh:den mielestä ihan oikein!!?
Niinpä ja kukaan ei ole vielä vastannut paljonko olisi itse valmis maksamaan???!! :kieh:
KANNATTAISI KATKERIEN LÄHIÄITIENKIN AJATELLA ASIOITA VOMALLE KOHDALLE!Myös etä joutuu huomioimaan lapset monissa asioissa ja meillä mies ostaa kännykät yms.isommat ostokset elarien lisäksi!EI VARMAAN PITÄIS!???
 
äiti ja puolikas
meillä yhdestä lapsesta saadaan elareita 110,-/kk kahdesta muusta 140,-/kk/lapsi.
mun mielestä ihan kohtuulliset summat. voisin itse kuvitella maksavani saman.
 
ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 11:59 äitee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 21:28 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Meillä mies maksaa ex:lle 267e/kk. Onhan se paljon kun meillä on yhteisiäkin lapsia kolme.
Onko kukaan ikinä ajatellut miten eriarvoisessa asemassa etäperheet ja lähiperheet on? Joo joo, tiedetään että uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista, mutta käytännössähän näin kuitenkin on.
Eli jos perheessä on yhteensä viisi lasta, mutta ei yhtään yhteistä lasta, niin vaikka kaikista sais vaan sen minimin, niin se on melkein 600e/kk verotonta tuloa. Ja sitten perhe, jossa on vaan yhteisiä lapsia ja siihen päälle etälapsia, niinkuin meillä, niin eriarvoisessa asemassahan tässä ollaan.
Ymmärrän nämä elatusmaksut, jos lähivanhempi on yksinhuoltaja, mutta kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin elatusmaksut vois mun puolesta lopettaa :whistle:
Kannattaa olla kade siitä 600 eurosta,mieti paljonko sillä viiden lapsen äidillä menee rahaa kuussa niihin lapsiin.

Mietinhän minä. Ja tulin siihen tulokseen että ei sillä perheellä pitäis mennä niihin viiteen lapseen sen enempää kuin muillakaan perheillä ;) Oletkos sinä puolestasi miettinyt, että miten perhe, jossa on 5 yhteistä lasta, pärjää taloudellisesti, kun ei tuota 600 euron ylimääräistä tuloa tipahda joka kuu tilille? Ja jos ei olekkaan niitä ex-puolisoita, joilla voi ostattaa lapsille kengät, ulkoiluvaatteet, harrastusvälineet ja kaikki muutkin vähän kallimmat varusteet?
Oli ihan pakko kommentoida tuohon sinun vastaukseen =)
 
Myöskin ilkeä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:08 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 11:59 äitee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 21:28 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Meillä mies maksaa ex:lle 267e/kk. Onhan se paljon kun meillä on yhteisiäkin lapsia kolme.
Onko kukaan ikinä ajatellut miten eriarvoisessa asemassa etäperheet ja lähiperheet on? Joo joo, tiedetään että uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista, mutta käytännössähän näin kuitenkin on.
Eli jos perheessä on yhteensä viisi lasta, mutta ei yhtään yhteistä lasta, niin vaikka kaikista sais vaan sen minimin, niin se on melkein 600e/kk verotonta tuloa. Ja sitten perhe, jossa on vaan yhteisiä lapsia ja siihen päälle etälapsia, niinkuin meillä, niin eriarvoisessa asemassahan tässä ollaan.
Ymmärrän nämä elatusmaksut, jos lähivanhempi on yksinhuoltaja, mutta kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin elatusmaksut vois mun puolesta lopettaa :whistle:
Kannattaa olla kade siitä 600 eurosta,mieti paljonko sillä viiden lapsen äidillä menee rahaa kuussa niihin lapsiin.

Mietinhän minä. Ja tulin siihen tulokseen että ei sillä perheellä pitäis mennä niihin viiteen lapseen sen enempää kuin muillakaan perheillä ;) Oletkos sinä puolestasi miettinyt, että miten perhe, jossa on 5 yhteistä lasta, pärjää taloudellisesti, kun ei tuota 600 euron ylimääräistä tuloa tipahda joka kuu tilille? Ja jos ei olekkaan niitä ex-puolisoita, joilla voi ostattaa lapsille kengät, ulkoiluvaatteet, harrastusvälineet ja kaikki muutkin vähän kallimmat varusteet?
Oli ihan pakko kommentoida tuohon sinun vastaukseen =)
Täysin samaa mieltä!
Jos ei lähivanhempi pärjää saaduilla tuilla niin siitä vaan itsekkin töihin ja osallistumaan yhtä paljolla rahasummalla lasten elatukseen kuin etäkin tai sitten kokeeksi lapset etälle, jolloin voi kokeilla itsekkin maksajan roolia!Luulen et monella avautuis aivan erilaiset näkökulmat sittemmin...TURHAAN TÄÄLLÄ MONIKIN LÄHIÄITI TILANNETTAAN ITKEE,KUMMINKAAN MONI EI OIS VALMIS LUOVUTTAAN LAPSIA ISÄLLE!!!!!!
Meillä itsellä uusperhe jossa myös nykyisiä lapsia, joten kokemusta on...Meillä ei ainakaan mene lapsiin asumiskustannuksineenkaan tuollaisia summia kuin edellä mainituilla!JOS ON YH NIIN ON ELETTÄVÄ SEN MUKAISESTI!!! :kieh:
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:08 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 11:59 äitee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 21:28 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Meillä mies maksaa ex:lle 267e/kk. Onhan se paljon kun meillä on yhteisiäkin lapsia kolme.
Onko kukaan ikinä ajatellut miten eriarvoisessa asemassa etäperheet ja lähiperheet on? Joo joo, tiedetään että uudet puolisot eivät ole elatusvelvollisia toisten lapsista, mutta käytännössähän näin kuitenkin on.
Eli jos perheessä on yhteensä viisi lasta, mutta ei yhtään yhteistä lasta, niin vaikka kaikista sais vaan sen minimin, niin se on melkein 600e/kk verotonta tuloa. Ja sitten perhe, jossa on vaan yhteisiä lapsia ja siihen päälle etälapsia, niinkuin meillä, niin eriarvoisessa asemassahan tässä ollaan.
Ymmärrän nämä elatusmaksut, jos lähivanhempi on yksinhuoltaja, mutta kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin elatusmaksut vois mun puolesta lopettaa :whistle:
Kannattaa olla kade siitä 600 eurosta,mieti paljonko sillä viiden lapsen äidillä menee rahaa kuussa niihin lapsiin.

Mietinhän minä. Ja tulin siihen tulokseen että ei sillä perheellä pitäis mennä niihin viiteen lapseen sen enempää kuin muillakaan perheillä ;) Oletkos sinä puolestasi miettinyt, että miten perhe, jossa on 5 yhteistä lasta, pärjää taloudellisesti, kun ei tuota 600 euron ylimääräistä tuloa tipahda joka kuu tilille? Ja jos ei olekkaan niitä ex-puolisoita, joilla voi ostattaa lapsille kengät, ulkoiluvaatteet, harrastusvälineet ja kaikki muutkin vähän kallimmat varusteet?
Oli ihan pakko kommentoida tuohon sinun vastaukseen =)
Mua huvittaa luettuani tämän viestiketjun se että että mitä hemmetin YLIMÄÄRÄISTÄ tuloa tässä tarkoitetaan?Ei elatusmaksut ole mitään ylimääräistä tuloa,ne on lapsen isän osuus rahallisesti oman lapsen elättämiseen,vai meinaatko että kun ero tulee niin isällä ei ole elatusvelvollisuutta omista lapsista ollenkaan?
Mun uusi mies maksaa joka kuukausi exälleen elatusmaksut mukisematta lapsestaan eikä ole mieleenkään tullut etteikö maksaisi eikä mulle ole mieleenkään tullut että mä kitisisin siitä että *meidän rahoista* pitää lapsen äidille elatustukea maksaa.Myös mun exmies maksaa neljästä lapsestaan500 euroa mulle elatusmaksuja joka kuukausi ja hirveän napinan niistä pitää eikä osta lapsille mitään esimerkkinä kesältä: kuopuksen lippalakki unohtui kotiin kun lähtivät isälleen.Poika sai auringonpistoksen kun isä ei periaatteen vuoksi ostanut sille lippistä kun hän kerran maksaa elarit.Maalaisjärkeä vois käyttää ja jos se oli yhdestä parin euron lippiksestä kiinni hänen elämänsä niin olis voinu tuoda mulle kuitin ostamastaan lippiksestä ja mä olisin maksanut sen hänelle.Mutta ei,kun periaate on se että jos vaikka takki repeytyy niin lapsi kulkee loppuajan siellä ilman takkia kun hän maksaa jo niistä elatusmaksut.Ja mä en tarkoita sitä että sen pitäis noille jotain ostaa,mä kyllä huolehdin heidän vaatetuksensa,harrastuvälineensä ym. mutta tuo naurettava periaate että rahat menee mun hyvinvointiini mitä hän omista lapsistaan maksaa on kyllä se mikä mua sieppaa.Tai se että jos vaikka takki hajoo niin tilalle ei osta uutta,ei vaikka mä maksaisin sen takaisin.
 
toinen vaihtoehto
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 21:13 äitee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 20:46 toinen vaihtoehto kirjoitti:
on se että siirtyy elatusvelvollisen huolettomaan elämään. Siis kaikki yh:t jotka rutisevat, voisivat antaa lapset isälleen ja itse jäädä elatusvelvolliseksi. Ei olisi enää kohtuuttomia menoja lapsista, ne mitättömät elarit vaan.
Se olisi hyvä vaihtoehto vaan kun exä ei huoli lapsia.Ei tapaamisia ei mitään.Nyt loppui elatusmaksujenkin maksaminen ja kun maksaa ne sossun uhkauksella,saa vedätettyä niitä mahdollisimman pitkään ilman että kaupunki maksaisi ne minulle määräajassa.
Sama tilanne oli minullakin. Ongelmaa ei ollut silloin, kun kävin töissä, mutta kun aloitin opisleut, se veti talouden tiukalle kun ei voinut ennakoida ollenkaan mitään

Tottakai se v***tti !!!!
Mutta en olettanut, että automaattisesti sama tilanne olisi ollut kaikissa muissa yh-perheissä, enkä oman kokemukseni perusteella alkanut vaatimaan korotettuja elareita kaikille läheille tai muutakaan yleiselle tasolle vietyä narinaa vain oman kokemuksen perusteella. Se, että minun lasteni isä oli itsekäs k.u.s.i.pää ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin lasten isät olisivat automaattisesti sitä samaa, vaikka elatusvelvollisia olisivatkin.
En myöskään alkanut vaatimaan kurjia oloja lasten isälle vain siksi, että hänellä ei ollut vastuuta lapsista. Siksihän hänestä olin eronnutkin, kun ei hän vastuuseen kyennyt yms.,
 
mun miehen ex on sitä mieltä että HÄNEN ei tarvitse maksaa ns.mittään lapsistaan vaan että minun mieheltäni kuukausittain menevät rahat hänelle+lapsilisä kattaa myös HÄNEN osuuden,minusta asia ei ole näin eikä mieheni todellakaan tarvitse osallistua MIHINKÄÄN ostoksiin (kengien,vaatteiden,pyörien jne.)koska hän maksaa jo elatusmaksut JOKA KATTAA KAIKEN,SIIS AIVAN KAIKEN!!! Hänen ei tarvitse ex:lleen maksaa senttiäkään enempää mitä elatusmaksu on ellei hän itse halua osallistua!!!
Tästä on tapeltu monet,monet kerrat ja lastenvalvojan kanssa on asiat setvitty,mutta ex-rouva jaksaa aina vaan valittaa!!!

Vaikka hänellä on uusi perhe (ollut siis koko ajan,hänhän se petti ja jätti) on siis kahden aikuisen tulot,uudet autot ja talot jne. mutta aina vaan vaaditeen lisää rahaa!!!! Minusta se on harmillista,onhan meilläkin yhteinen perhe,asutaan vuokralla,kituutetaan koko ajan eikä mitään ylimääräistä voi ostaa koska rahaa ei ole... Pankki ei anna lainaa juuri näiden elatusmaksujen vuosi,eli ei paljon naurata kun se millä mekin omaamme maksettaisiin pois menee joka kuusi vuokraan eli kankkulankaivoon,ikinä niitä rahoja ei näy enää missään!!! Mutta ehkä meidän onni joskus kääntyy,mieheni lapset on jo niin isoja että kohta maksut loppuvat ja ehkä mekin saamme OMAN kodin...

 
mieheni ei maksa tällä hetkellä mitään elatusmaksuja kun toinen lapsista muutti meille ja toinen asuu äidillään.
Kunnalta saa n.94e kuussa + lapsilisän
ei ainakaan kuoleman köyhää ole ollut vaikkei enempää saakkaan kaikkihan ne kuitenkin menee tulee paljon tai vähän. :D
 
Suoraan sanottuna niin raivostuttaa nämä viestit. Aina naiset valittaa exänsä maksamista elatusrahoista. Kyllä tämän miehen on huolehdittava jokaisesta lapsestaan, jota hänellä on. Ja jokainen nainen olisi voinut miettiä silloin, kun miehensä otti, että kykeneekö hyväksymään miehensä entisen elämän ja aikaisemmat lapset.

Näistä viesteistä päätellen ei kykene. Minulle ei tulisi PIENEEN MIELEEN valittaa miehen antamista rahoista muille lapsilleen. Yh:n elämä ei ole herkkua. Luulisi sen jokaisen tietävän. Ja minusta uuden miehen ei tarvitse elättää samalla tavalla puolisonsa lasta aiemmasta liitosta jos ei halua eli biologisella isällä tulisi aina olla se vastuu.

Et uusperheen vaimona voi vaatia, että exän uusi mies elättää lapsen ja biologinen isä pääsee helpolmalla. Huh huh, että sapettaa!
 
Sinä hyvä Kaunis Aamu!
Ymmärrän ketutuksesi, mutta ymmärrä sinä myös meitä muita uusperheellisiä...Meitä on moneen junaan!
Meillä ainakin tilanne se että mieheni maksaa elatusmaksuja usealta kuukaudelta vaikka lapset kaikkine kustannuksineen asuvat meillä.En halua asiasta täällä valittaa kummemmin kun ymmärrän sen että elatusmaksut on maksettava, mutta näiltä aika usealta kuukaudelta en aikuisten oikeasti ymmärrä..Ottaen huomioon meidän kaikki muut kustannukset mitä lapsille laitamme!ILMEISESTI ETÄISÄN PITÄISI OLLA VÄLINPITÄMÄTÖN OLLAKSEEN HYVÄ!?
 

Yhteistyössä