eltusmaksuista

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 00:58 Justiinax kirjoitti:
Sinä hyvä Kaunis Aamu!
Ymmärrän ketutuksesi, mutta ymmärrä sinä myös meitä muita uusperheellisiä...Meitä on moneen junaan!
Meillä ainakin tilanne se että mieheni maksaa elatusmaksuja usealta kuukaudelta vaikka lapset kaikkine kustannuksineen asuvat meillä.En halua asiasta täällä valittaa kummemmin kun ymmärrän sen että elatusmaksut on maksettava, mutta näiltä aika usealta kuukaudelta en aikuisten oikeasti ymmärrä..Ottaen huomioon meidän kaikki muut kustannukset mitä lapsille laitamme!ILMEISESTI ETÄISÄN PITÄISI OLLA VÄLINPITÄMÄTÖN OLLAKSEEN HYVÄ!?
[/quote

Jos lapset asuu teillä, niin ei kai sitä sitten tarvitse. Tai ei ainakaan pitäisi. No en tiedä teistä. Alkoi vain ottamaan niin päähän jotkut kirjoituksista. Olen vain tosi provosoitunut kun tuntuu, että yleinen valitusvirsi on tämä. Lisäksi seuraan koko ajan vierestä ystävääni, joka haukkuu jatkuvasti miehensä lasta ja tämän äitiä. Lapsi asuu heidän luonaan. Mitään vikaa ei ole miehessä! Voi olla, että olen kapeakatsoinen. Mutta mielestäni uudella miehellä tai naisella ei ole oikeutta olla mustasukkainen entisistä lapsista. Tämä on vain minun mielipide. Sillä mitä se sitten on jos ei mustasukkaisuutta.

Onko se sitten oikein, että jos etäisä ei muuten välitä lapsistaan. Maksaa kyllä elatusmaksut, joista uusi vaimo napisee, koska heille ei jää tarpeeksi rahaa. Ja sitten vielä tämä exä tehdään vaikeaksi ja hänestä tehdään pahan alku ja juuri.

Tuntuu vain siltä, kun olen seurannut, että hirveästi on napinaa miesten existä. Kaikki vika on ainoastaan heissä, ei tässä ukkokullassa.Sitä minä yritän sanoa. Näin viinipullon jälkeen ylituohtuneessa tilassa :)
 
Niin...Asioilla ja tarinoilla on aina kaksi puolta!En kadehi yksinhuoltajan etuja ja heidän suurta vastuuta...Toisilla etäisät ei maksa kuin elatusmaksut jos niitäkään!Meillä maksaa ja paljon muutakin..
Miehellä on myös jatkuva ikävä/huoli lapsistaan..Mieheni soittelee heille joka ikinen päivä ja minusta se on hyvä!
Toivoisin näin olevan jos mekin eroaisimme...Ei erotilanne ole aina helppo meiehellekkään!Useasti miehelle jää vain se maksajan rooli vaikka lapset varmaan kaipaisi paljon muutakin...
Minä ostelen lapsille myös paljon kaikkea heidän tarvitsemaansa, vaikkei pakko olisikaan,,,jotenkin vain tuntuu että minun kuuluu kun tarve vaatii ja he tavallaan ovat minunkin "lapsia"...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 02:39 Justiinax kirjoitti:
Niin...Asioilla ja tarinoilla on aina kaksi puolta!En kadehi yksinhuoltajan etuja ja heidän suurta vastuuta...Toisilla etäisät ei maksa kuin elatusmaksut jos niitäkään!Meillä maksaa ja paljon muutakin..
Miehellä on myös jatkuva ikävä/huoli lapsistaan..Mieheni soittelee heille joka ikinen päivä ja minusta se on hyvä!
Toivoisin näin olevan jos mekin eroaisimme...Ei erotilanne ole aina helppo meiehellekkään!Useasti miehelle jää vain se maksajan rooli vaikka lapset varmaan kaipaisi paljon muutakin...
Minä ostelen lapsille myös paljon kaikkea heidän tarvitsemaansa, vaikkei pakko olisikaan,,,jotenkin vain tuntuu että minun kuuluu kun tarve vaatii ja he tavallaan ovat minunkin "lapsia"...
Ja kommentoin minäkin viinipullon korkkauksen jälkeen!!! :LOL:
Jos yy kiinnostaa niin pistä tulemaan... =)
 
vali vali
kannattais miettiä 2krt ennenku niitä lapsia alkaa tekemään.niistä koituu kuluja! ja katkerat eukot joiden miehet maksaa elareita tiesitte varmaan mitä on tulossa, järki käteen valituksissa.
 
Huh
Joo ei kannata ottaa miestä jolla lapsia entisestä liitosta, jos niiden rahojen perään alkaa itkeä. On hullua olla kateellinen miehensä lapsille ja miehen lapsiin laittamiin rahoihin, jos ostaakin ylimääräsitä pakollisten lisäksi.Se on miehen vapaaehtoinen valinta.

Ainakin omalla kohdalla "äitipuoli" tuli mustasukkaiseksi kun oman lapsen sai. Kaikkea vahti ja kadehti, mitä isämme meille ylimääräistä hankki, vaikka ei ollut omalta lapselta pois (varakkuutta riitti). Näin vasta kun oma lapsi syntyi. Ei varmaan itkenyt ja valittanut kun oma lapsi jotain sai? Huom. ja taloudellisesti ei siis syytä ollut.

 
jos näihin viimeisimpiin viesteihin kommentoi niin ymmärrän jokaista jota ärsyttää tai v...tuttaa se että miehellä on rahanahne ex.
Kyllä minunkin puolesta sais ostella mitä tykkää jos olis rahaa,mutta kun sitä ylimääräistä ei oo!!

Jotain asiasta kertoo se,että äiti lähettää pojasta aina kuvia silloin kun on ostanut jotain uutta niin että ne tavarat näkyvät kuvissa.

Viimeksi hän toi pojan ilman riitaa tapaamiselle,ihmettelimme mikä nyt on ja kaikki selvisi kun hän ajoi pihaan uudella autollaan..Että sellasta meillä.Elatusmaksun päivämäärää ei meinattu saada muutettua koska exällä menee se raha suoraan asuntolainan lyhennyksiin!Näin käytetään elatusmaksuja.
 
Huh
Varmaan on rahanahneita ex-naisia ja yhtälailla kitupiikki isiä kuin myös kateellisia uusia naisia.

Oli miten oli, pääasia ettei LAPSET uudet kuin myös vanhatkaan joudu kärsimään! Ja muistettava on että myös edellisen liiton lapsilla on oikeus isäänsä (enkä nyt tarkoita rahaa).

Luonnollista on, että nykyaikana, kun ihmisillä on useita perheitä ja lapsiakin eri liitoista, niin varallisuus ei ole sama kuin jos perhettä rakennetaan saman kanssa vuosikymmeniä.
 
JEPS
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 10:08 Huh kirjoitti:
Varmaan on rahanahneita ex-naisia ja yhtälailla kitupiikki isiä kuin myös kateellisia uusia naisia.

Oli miten oli, pääasia ettei LAPSET uudet kuin myös vanhatkaan joudu kärsimään! Ja muistettava on että myös edellisen liiton lapsilla on oikeus isäänsä (enkä nyt tarkoita rahaa).

Luonnollista on, että nykyaikana, kun ihmisillä on useita perheitä ja lapsiakin eri liitoista, niin varallisuus ei ole sama kuin jos perhettä rakennetaan saman kanssa vuosikymmeniä.
Ja muistettava on myös se, että sillä elatusmaksaja-tapaaja-isällä on myös oikeus lapsiinsa - muutakin kuin vain maksaa elarit ja ostaa extrana sitä mitä lähiäiti huomaa lapsen tarvitsevan!!!!

Ja hyvä muistaa myös se, että myös uuden liiton lapsilla on oikeus tähän samaiseen isään - läsnäolevana vanhempana kuin myös elättäjänä!

Tasapuolisesti kaikille lapsille huolenpitoa - niin taloudellisesti kuin tapaamalla / saamalla olla lapsen kanssa.
 
Huh
Niinpä, kummallakin on oikeus. Mutta täällä on nyt lähinnä haukuttu entistä perhettä tai äitiä.

Kuten sanoin, on eri lähtökohdat jos on useita perheviritelmiä taustalla kuin yksi ja sama. SIlloin joutuvat kaikki joustamaan! Mutta ikävä on jos lapset joutuvat kärsimään! Oli ne uusia tai entisestä liitosta tai toisen omia.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 12:55 JEPS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 10:08 Huh kirjoitti:
Varmaan on rahanahneita ex-naisia ja yhtälailla kitupiikki isiä kuin myös kateellisia uusia naisia.

Oli miten oli, pääasia ettei LAPSET uudet kuin myös vanhatkaan joudu kärsimään! Ja muistettava on että myös edellisen liiton lapsilla on oikeus isäänsä (enkä nyt tarkoita rahaa).

Luonnollista on, että nykyaikana, kun ihmisillä on useita perheitä ja lapsiakin eri liitoista, niin varallisuus ei ole sama kuin jos perhettä rakennetaan saman kanssa vuosikymmeniä.
Ja muistettava on myös se, että sillä elatusmaksaja-tapaaja-isällä on myös oikeus lapsiinsa - muutakin kuin vain maksaa elarit ja ostaa extrana sitä mitä lähiäiti huomaa lapsen tarvitsevan!!!!

Ja hyvä muistaa myös se, että myös uuden liiton lapsilla on oikeus tähän samaiseen isään - läsnäolevana vanhempana kuin myös elättäjänä!

Tasapuolisesti kaikille lapsille huolenpitoa - niin taloudellisesti kuin tapaamalla / saamalla olla lapsen kanssa.
tähän on pakko vastata... tai kommentoida... :)
huolenpitoa meillä saa kaikki lapset tasapuolisesti niin meidän yhteiset kuin mieheni edellisen liiton lapset,mikä on hyvä asia tottakai!!! Mutta taloudellisesti tasapuolisuus on kaukana... No en tiedä mitä mieheni lapset saavat vai saavatko mitään kun elatusmaksu pamahtaa ex: tilille,mutta meillä ei ainakaan meidän yhteiset lapset saa mitään muuta kuin pakolliset esim.vaatteet,kengät ja ruoan ja valitettavasti sekin tekee tiukkaa,mitään ei voi ostaa,suunitella esim.lomaa,tai ostaa meidän lapsille lelua tms. koska rahaa ei ole ja yksi syy on se että elatusmaksu on niin suuri,ei ns.uutta perhettä tällaisissa asioissa ajatella,etäisä/äiti on tuomittu elämään yksin ainakin siihen asti että lapset ovat täysi-ikäisiä... Tai siltä se ainakin tuntuu,koska uuteen perheeseen ei ole varaa!!!
Mutta me sinnittelemme ja toivomme että joku kaunis päivä meillä on myös varaa,uutteen autoon,omaan taloon tms.
onhan meillä kuitenkin rakkautta ja ihania lapsia talo täynnä ja tarkoitan tällä myös mieheni edellisen liiton lapsia =)
 
Onko näistä kirjoittajista kukaan ollut yh? Siis niistä jotka aina haukkuvat miehensä ex:iä rahanahneiksi.

Kyllä sillä yh:lla on oikeutetusti huoli rahatilanteestaan, hän elättää kuitenkin lapsen. Ja koska sinulla on se mies, joka auttaa jos oma taloutesi kaatuu.

Mutta onhan päivänselvää, että jos on yksin, on todella haavoittuvainen. Ei ole ketään johon tukeutua. Joten koittakaa nyt ymmärtää, että huoli rahasta on yh:lla ihan ymmärrettävää, ja heillä on taatusti vaikeutensa, niin kuin teilläkin uusilla vaimoilla.

Mutta ei se rahanpyytäminen lapsen tarvikkeisiin varmastikaan ole pelkkää rahanahneutta. Jokaisen matikkapää antaa varmaan sen verran myöden, että kaksi ihmistä antaa lapselle paremmat mahdollisuudet harrastuksiin, kuin yksi yksinhuoltaja elatustuillaan.

Ja sitten on vielä suru, joka lapsella (ja ehkä äidillä) on koko ajan "menetetystä" isästä ja perheestä. Siksi minä en jaksa ymmärtää yhdenkään uusäidin marmatusta puolison exästä. Anteeksi vaan!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 12:34 Kaunis Aamu kirjoitti:
Onko näistä kirjoittajista kukaan ollut yh? Siis niistä jotka aina haukkuvat miehensä ex:iä rahanahneiksi.

Kyllä sillä yh:lla on oikeutetusti huoli rahatilanteestaan, hän elättää kuitenkin lapsen. Ja koska sinulla on se mies, joka auttaa jos oma taloutesi kaatuu.

Mutta onhan päivänselvää, että jos on yksin, on todella haavoittuvainen. Ei ole ketään johon tukeutua. Joten koittakaa nyt ymmärtää, että huoli rahasta on yh:lla ihan ymmärrettävää, ja heillä on taatusti vaikeutensa, niin kuin teilläkin uusilla vaimoilla.

Mutta ei se rahanpyytäminen lapsen tarvikkeisiin varmastikaan ole pelkkää rahanahneutta. Jokaisen matikkapää antaa varmaan sen verran myöden, että kaksi ihmistä antaa lapselle paremmat mahdollisuudet harrastuksiin, kuin yksi yksinhuoltaja elatustuillaan.

Ja sitten on vielä suru, joka lapsella (ja ehkä äidillä) on koko ajan "menetetystä" isästä ja perheestä. Siksi minä en jaksa ymmärtää yhdenkään uusäidin marmatusta puolison exästä. Anteeksi vaan!
Enkä minä jaksaisi kuunnella enää yhdenkään (yhden tietyn exän marmatusta exmiehensä uudesta puolisosta), anteeksi vaan!
 
jos yksinhuoltajia noin ärsyttää tää valitus niin voi kirjotella tonne yh-puolelle.täällä saa valittaa niin paljon kun haluaa \|O
voi olla myös niin että isä on menettänyt lapsen ja kodin ja sitten vielä siitä hyvästä makselee!
täällä saa ihan vapaasti purkaa tuntojaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 19:06 vieras kirjoitti:
jos yksinhuoltajia noin ärsyttää tää valitus niin voi kirjotella tonne yh-puolelle.täällä saa valittaa niin paljon kun haluaa \|O
voi olla myös niin että isä on menettänyt lapsen ja kodin ja sitten vielä siitä hyvästä makselee!
täällä saa ihan vapaasti purkaa tuntojaan.
näin minun miehelle kävi,vaimo harrasti useita vuosia kaksoiselämää ja yks kaks ilmoitti että haluaa eron ja että miehellä viikko aikaa muutta pois ja vielä yhteisestä kodista... Mies muutti ja viikko siitä muutti uus mies taloon... että siinä teille!!!!
Enkä sitä kiellä että olisi väärin maksaa tässä tapauksessa,oli tilanne mikä tahansa niin etä maksaa kunnes lapsi on 18-vee,mutta rajansa kaikella!!!
 
tämmöttis
Naisilla on kova halu hallita miehensä tilipussia. Tietysti yhteiset menot tulee hoitaa, mutta on ne miehen lapsetkin. Voiko kukaan uusista naisista ymmärtää, että ne lapset edellisestäkin liitosta ovat rakkaat, vaikka ex olisi pahan alku ja juuri????
 
äitipuoli
Meillä asuu miehen kaksi lasta edell.liitosta.Äiti ei maksa omasta pussistaan mitään,vaan kunta maksaa meille minimin.Jos me laitettas toinen mokoma,niin se ei totta vie riittäs teini-ikäisten lasten tarpeisiin,asumiseen,ruokaan,vaatteisiin,harrastuksiin ja koulunkäyntiin.Pakko se on oman kukkaron nyörejä löysätä lisää jos aikoo muksut elättää.Mutta en valita,itse olen osani valinnut aikoinani,kun ollaan samankaton alle muutettu,jolloin loppui myös mieheltä yh-lisä!
Musta tää on sellanen aihe mistä ei pidä valittaa ja narista jos kerran on itse osansa valinnut!! :headwall:
 
Tämmöttös
Seurustelin aikoinaan miehen kanssa joka oli vkl-isä. Minusta oli tärkeää että hän tapasi lapsiaan, keksi kivaa tekemistä ja hoiti elatusmaksut ajallaan eikä valittanut. Eikä panetellut ex:ää. Sai siitä plus-pisteet.
 
On täällä taas melkoset turpakäräjät!!
Meikä on tietty jäävi kommentoimaan kun on nuo eka liiton tulokset omia ja toinen pari on yhteisiä eli yksi äiskä ja kaksi isää...
Ex maksaa 225 kahdesta ja siinähän sitä onkin maksamista yhdelle immeiselle-matkaduunari kun on...
Tarpeen on sekin raha tulipa sitten exältä suoraan tai kunnalta!!
Leveästi ei elellä kun opiskelemaankin läksin ja vasta nyt on isompien iskä ruvennut "törsäämään" ylimääräistä lapsiinsa eli joku tivoli tai sirkus käynti mutta kaikki harrastus ym.kustannetaan tämän talon rahavaroista eikä nykyinen mies ole koskaan kyseenalaistanut kenelle rahaa jaetaan ja montako euroa kellekkin...
Luultavasti on rahanahneita exiä ja nyxiä ja saitoja entisiä ja nykyisiä mutta joskus tuntuu että unohdetaan tärkeimmät:lapset!!
Suvaitsevaisuutta kehiin siskot ja veljet!!!! ;) ;)
 
Kysyn vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 12:34 Kaunis Aamu kirjoitti:
Onko näistä kirjoittajista kukaan ollut yh? Siis niistä jotka aina haukkuvat miehensä ex:iä rahanahneiksi.

Kyllä sillä yh:lla on oikeutetusti huoli rahatilanteestaan, hän elättää kuitenkin lapsen. Ja koska sinulla on se mies, joka auttaa jos oma taloutesi kaatuu.

Mutta onhan päivänselvää, että jos on yksin, on todella haavoittuvainen. Ei ole ketään johon tukeutua. Joten koittakaa nyt ymmärtää, että huoli rahasta on yh:lla ihan ymmärrettävää, ja heillä on taatusti vaikeutensa, niin kuin teilläkin uusilla vaimoilla.

Mutta ei se rahanpyytäminen lapsen tarvikkeisiin varmastikaan ole pelkkää rahanahneutta. Jokaisen matikkapää antaa varmaan sen verran myöden, että kaksi ihmistä antaa lapselle paremmat mahdollisuudet harrastuksiin, kuin yksi yksinhuoltaja elatustuillaan.

Ja sitten on vielä suru, joka lapsella (ja ehkä äidillä) on koko ajan "menetetystä" isästä ja perheestä. Siksi minä en jaksa ymmärtää yhdenkään uusäidin marmatusta puolison exästä. Anteeksi vaan!
Miksi ihmeessä yh pyytää rahaa exältään lasten tarvikkeisiin!?? Eikö ne elatusmaksut ole just sitä varten: että lähi ostaa lapselleen sen, mitä lapsi tarvitsee; sen, mihin rahat riittää !Miksi pitää kerjätä ylimääräistä??
Menoja ja kuluja on "tavallisenkin" perheen lapsilla. Mistäs he rahaa pyytävät, kun ei ole yhtään elatusvelvollista exää maksumiehenä? Mistä pyytää elatusvelvollinen-uusperheellinen rahaa, kun lapsi tarvitsee välttämätöntä eikä omat rahat riitä?

Anteeksi vaan, minäkin olen yh ollut, olen jopa opiskellut yh;na. Nyt olen uusperheellinen ja miehen exää seuratessa olen tajunnut miten tyhmästi olen aikoinaan toiminut:
maksoin itse lasten koulukuvat, silti postitin kuvat kaikille sukulaisille, myös isälle ja isän puolen sukulaisille. Enkä perinyt maksua niistä. Olisin voinut pyytää puolet kuva-arkin hinnasta ja sitten postittaa hänelle sen oman puolensa.
en ymmärtänyt kerjätä lisärahaa luistimiin, rannekelloon, polkupyörään, jne.
en ymmärtänyt kieltää erikseen lapsia puhumasta kodin asioista ja minun elämästäni. He sitten selostivat kaiken, aivan kaiken, ja vähän enemmänkin - tosin heiltä kyllä tarkkaan kyseltiinkin minun kuulumiset..
pakkasin mukaan riittävästi vaihtovaatteita ja -kenkiä, pakkasin mukaan myös uimapuvut ja juhlavaatteet siltä varalta, jos niille olisi käyttöä ja tarvetta.
ja niin edelleen.
 
Tämmöttös
No kyllä kummallakin on vastuu niistä lapsista, oli mukana uutta tai vanhaa puolisoa. Ei vastuu jää kokonaan sille (äiti tai isä), jolla lapset on. Kumpikin kai kykenevä ajattelemaan. Kaiken varalle ei voi varautua.

Ja kai on etävanhempia, jotka vapaaehtoisesti antaa "ylimääräsitä" lapsilleen? Siitä turha olla kade.

Tietysti kaikkea maan ja taivaan väliltä löytyy.

 
on tosiaan kuumat keskustelut :)

Pakko kommentoida,
mielestäni VASTUUN lapsista, heidän henkisestä, fyysisestä, taloudellisesta ja koko elämästä kantavat eritoten heidän biologiset vanhempansa, jos sellainen vain on mahdollista!!!

Jos rahaa menee miehen tai vaimon lapsiin liikaa, niin kannattaa vaan katsoa sitä omaa kultaa ja kysyä siltä miks helvetissä olet lapsia jonkun toisen kanssa aikaisemmin tehnyt???

Lapsia kun alkaa suunnitella niin kannattaa suunnitella asioita vuosien vuosien päähän, myös taloutta. Omat lapset ovat omia aina, ei ne kulumalla pois lähde.

Niin ja uusien puolisoiden kannattaa katsoa myös itseään peilistä ja kysellä itseltään miks helvetissä on tullut ottaneeksi kumppanikseen ihmisen jolla on jo lapsia?? jos lapset vievät puolison kukkarosta liikaa rahnaa...

kyllä nyt kannattaa kaivella sitä omaa napaa, ei exiä tai muita...

aiaiaiai =)
 
Niinhän te luulette, mutta uskokaa vain, että kyllä se lähiäiti ja etäisäkin voisivat joskus katsoa omaan napaansa. Ei kaikki voi aina olla etäisän uuden puolison syytä. Paitsi mustasukkaisen ex-puolison pienessä mielessä..
 

Yhteistyössä