En taas tajua lapsettomuudesta kärsiviä

  • Viestiketjun aloittaja hups
  • Ensimmäinen viesti
hups
"Sinäki olet raskaana ilman omaa ansioitas!" Siis mitä hittoa? :D Eikö kyseessä kuitenkin ole minun kohtuni ja munasoluni? Miten voi olla raskaana ilman omaa ansioitaan?

Tuli paha riita siskon kanssa tästä asiasta, siis minun raskaudestani. Sain kuulla vaikka mitä, kai sillä vaan sitten kilahti pahasti tämä uutinen. En repostellut sitä, en sanonut mitään mutta kun tarjottiin lohta sanoin etten nyt ota ja kun kysyttiin miksi en, vastasin että olen raskaana. Sain siis kuulla vaikka mitä ja hermostuin ja loukkaanuin itsekin.

Sanoin että tiesitkö sen olevan riski lapsen psyykkiselle kehitykselle, siis lapsettomuus ja keinohedelmöitys ja adoptiovanhemmuus :ashamed:
 
juu
No miksi ihmeessä menit laittamaan vielä vettä myllyyn tolla viimeisellä höpötyksellä?

Olisit vaan itse pysynyt asiallisena ja antanut siskon kilahtaa. Jos ei pysy itse asiallisena, niin sitten vaan poistuu rauhallisesti paikalla ja pitää siskoon tarpeeksi etäisyyttä sitten. Jos tulee hän sitten asiallisena pyytämään anteeksi, niin ok.

Varmaan aika vaikea paikka tuo lapsettomuus, en usko että sitä voi ymmärtää muut. Mutta hän uskaltaa sulle kiukutella, koska oot hänen siskonsa ja purkaa sitä pettymystä sinuun. Ei kannata lähteä siihen mukaan.
 
tytönjapokienmamma
Snoit kyllä todella pahasti. Osoitti sinultta sura tilannetajunputetta. Siskosi reaktio tas oli ymmärrettävä, joskin ikävä. En ole koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, mutta tuo mitä sanoit, oli siis todellakin pahasti sanottu, siskosi on varmasti aivan murtunut.
 
Blue
Siskollasi ei ollut oikeutta kilahtaa, mutta luulisi että oma sisko kuitenkin ymmärtäisi toisen lapsettomuuden tuskan eikä missään nimessä lisäisi sitä lapsellisilla kommenteillaan. :/
 
tiina
Vaikeita juttuja. Sun siskolla vaan on niin paha olla ja uutinen tuli varmaan ihan puun takaa? Suutuspäissään sitä sanoo asioita, joita ei tarkota. Puolin ja toisin. Koita selvittää asia sun siskon kanssa, voisin kuvitella et se ei ton sun sanomisen jälkeen ota suhun yhteyttä.. Itse oon sun siskon tilanteessa, tosin jo sinut sen kanssa että musta tuskin tulee ikinä äitiä. Ja mun sisko tulee raskaaks tosi iisisti.
Voimia! :hug:
 
eliminoi riski, keskeytä raskautesi
Muuhun en ota minäkään kantaa mutta lapsettomuus, keinohedelmöitys ja adoptio eivät ole riski lapsen psyykkiselle kehitykselle.

Sensijaan kaltaisesi äiti kyllä on.
 
ex-lapseton
Tässä taas näkee, että tyhmät lisääntyy ja empatiakyvyttömimmät koreilee lapsilukutilastojen kärjessä. :(
Hyi kauhea, olet ilkeä ihminen, pahasuinen paskiainen. Kas kumma, että äitisi on epäonnistunut kasvatuksessa TEIDÄN kohdallanne täysin. Molemmat yhtä rääväsuita ääliöitä.
 
k
Eli lapsettomuudesta kärsivä saa sanoa mitä vain, ja sitten se raskaana oleva ei saa vastata samalla mitalla?

Höh, ymmärrän ap sua aika hyvin, vaikka itse en ole samassa tilanteessa ikinä ollutkaan. Vaikka ei hormoonit vielä täysillä jyllääkään, niin sen verran, että tuohduksissaan ollessa saattaa suusta päästä sammakoita. Varsinkin, kun toinen on ensin ryöpyttänyt!

Tylsä homma, mutta jospa se sisko siitä asettuisi, kun tottuu ajatukseen sun raskaudesta! :)
 
ex-lapseton
Pyydän anteeksi tunnevyöryä, jonka päästin näppikseltäni! Minua niin vituttaa ja keljuttaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä asioista, eivätkä edes vaivaudu ottamaan selvää. :kieh:
 
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eliminoi riski:
Muuhun en ota minäkään kantaa mutta lapsettomuus, keinohedelmöitys ja adoptio eivät ole riski lapsen psyykkiselle kehitykselle.

Sensijaan kaltaisesi äiti kyllä on.
Hyvät äidit eivät siis koskaan suutu sisarilleen kun heitä itseään haukutaan ties minkä sanankääntein?

Ja kyllä, asiaa on tutkittu ja riski todella on olemassa. Käytä Googlea.
 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja ex-lapseton:
Pyydän anteeksi tunnevyöryä, jonka päästin näppikseltäni! Minua niin vituttaa ja keljuttaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä asioista, eivätkä edes vaivaudu ottamaan selvää. :kieh:
Älä turhaan anteeksi pyytele kun asiaa kirjoitit.

Niinhän se just on että idiootithan ne juuri helposti lisääntyvätkin ja täyttävät maan.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapokienmamma:
Snoit kyllä todella pahasti. Osoitti sinultta sura tilannetajunputetta. Siskosi reaktio tas oli ymmärrettävä, joskin ikävä. En ole koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, mutta tuo mitä sanoit, oli siis todellakin pahasti sanottu, siskosi on varmasti aivan murtunut.
hmm, ehkäpä sitä ei aina niin kovasti kannata ymmärtää, siis ok, toki varmasti tuntuu pahalta kun ei alsta kuulu mutta ei se silti oikeuta kiukuttelemaan, ja käyttäytymään kuin idiootti!!!
ei se lasten hankinta ole helppoa aina ja jotkut eivät niitä laspia koskaan saa.. se on elämää ja sille ei mitään voi.. ja jos asiasta alkaa skitsoilemaan niin voi odottaa saavansa takaisin yhtä pahoja kommentteja |O
 
Entinen lapseton nyt äiti
Lapsettomuus voi olla todella kova suru ja mikäli herkällä hetkellä tuo ilmoituksesi tuli, niin siskosi siihen sitten ylireagoi. Mutta tuo sinun tapasi antaa takaisin oli ala-arvoista, kuinka kehtaat vielä potkia jo maassa makaavaa.
 

Yhteistyössä