En taas tajua lapsettomuudesta kärsiviä

  • Viestiketjun aloittaja hups
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
hmm, eli nyt kun mä en miehen kanssa onnistu saamaan lasta niin voin ihan luvan kanssa ryhtyä idiootiksi, ilkeillä muille jne?
vai oliskohan fakta nyt vaan se että se on asia mikä pitää hyväksyä ja muistaa ne käytöstavat vaikka kuinka olis toisille kateellinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja eliminoi riski:
Muuhun en ota minäkään kantaa mutta lapsettomuus, keinohedelmöitys ja adoptio eivät ole riski lapsen psyykkiselle kehitykselle.

Sensijaan kaltaisesi äiti kyllä on.
Hyvät äidit eivät siis koskaan suutu sisarilleen kun heitä itseään haukutaan ties minkä sanankääntein?

Ja kyllä, asiaa on tutkittu ja riski todella on olemassa. Käytä Googlea.
Sekin on tutkittu että raivoava äiti on riski lapselle jo KOHDUSSA, saati sitten myöhemmin. Käytä Googlea!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja eliminoi riski:
Muuhun en ota minäkään kantaa mutta lapsettomuus, keinohedelmöitys ja adoptio eivät ole riski lapsen psyykkiselle kehitykselle.

Sensijaan kaltaisesi äiti kyllä on.
Hyvät äidit eivät siis koskaan suutu sisarilleen kun heitä itseään haukutaan ties minkä sanankääntein?

Ja kyllä, asiaa on tutkittu ja riski todella on olemassa. Käytä Googlea.
Siis mille lapselle. Eihän sisarellasi ole lapsia VAI KUINKA???
 
Ymmärrän, että siskosi on kateellinen, mutta tuommoiset ilman omaa ansiotasi kommentit on aika mauttomia.... Ei se kuitenkaan sun vikaa ole, että hän ei voi saada lapsia joten turhaa kiukuttelua sulle... Ja tietäähän sen, että ei siihen pitäis lähtee mukaan, mutta kyllä se vaan vituttaa, kun oma sisko ei voi olla ees vähän iloinen sun puolestasi.
Överiks meni kummaltakin, koittakaahan sopia ja unohtaa koko juttu. Jaksuja! :hug:
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Eli lapsettomuudesta kärsivä saa sanoa mitä vain, ja sitten se raskaana oleva ei saa vastata samalla mitalla?

Höh, ymmärrän ap sua aika hyvin, vaikka itse en ole samassa tilanteessa ikinä ollutkaan. Vaikka ei hormoonit vielä täysillä jyllääkään, niin sen verran, että tuohduksissaan ollessa saattaa suusta päästä sammakoita. Varsinkin, kun toinen on ensin ryöpyttänyt!

Tylsä homma, mutta jospa se sisko siitä asettuisi, kun tottuu ajatukseen sun raskaudesta! :)
Ei saa, mutta lapsettomuus on äärimmäinen tuska ja suru (en ole itse kokenut), ihminen jää vaille jotain, mitä ei voi mikään korvata. Missään tilantessa ei pitäisi sanoa lapsettomalle noin (miten ap sanoi) Todella julmaa. Tuo taas, mitä sisko sanoi ap, lle ei osoittanut julmuutta, vaikka hölmö kommentti sekin oli. Mutta olisin jättänyt sen omaan arvoonsa , joas olisin ap ja itse siis onnelliseti raskaana..

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Ymmärrän, että siskosi on kateellinen, mutta tuommoiset ilman omaa ansiotasi kommentit on aika mauttomia.... Ei se kuitenkaan sun vikaa ole, että hän ei voi saada lapsia joten turhaa kiukuttelua sulle... Ja tietäähän sen, että ei siihen pitäis lähtee mukaan, mutta kyllä se vaan vituttaa, kun oma sisko ei voi olla ees vähän iloinen sun puolestasi.
Överiks meni kummaltakin, koittakaahan sopia ja unohtaa koko juttu. Jaksuja! :hug:
En edes odottanut että hän olisi iloinen, ei tarvitse olla. Mitähän siitä olisi tullut sitten jos en olisi kertonut raskaudesta ja kun se kohta näkyy, ollut vaan maha pystyssä ja hiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
hmm, eli nyt kun mä en miehen kanssa onnistu saamaan lasta niin voin ihan luvan kanssa ryhtyä idiootiksi, ilkeillä muille jne?
vai oliskohan fakta nyt vaan se että se on asia mikä pitää hyväksyä ja muistaa ne käytöstavat vaikka kuinka olis toisille kateellinen
Ei munkaan mielestä lapsettomuus ole mikään syy olla toisille kusipää, vaikka kuinka itseensä sattuis. Se tuskin on kuitenkaan kenenkään raskaana olevan vika.
 
myö
Mie kyllä oikeasti ihmettelen sitä, miten nykyaikana lapsettomat on nostettu korkeimmalle jalustalle ja he saavat käyttäytyä ihan miten vaan. Kun itse kärsin lapsettomuudesta kymmenisen vuotta sitten, ei miulle tullut mieleenkään mennä huutamamaan tuskaani raskaana olevien päälle. EI SE HERRANEN AIKA OLE NAAPURIN RASKAANA OLEVAN VIKA, JOS MINÄ EN SAA LASTA!

Lapsia voi adotoida, voi ryhtyä sijaisperheeksi, ym. Lapsettomuus ei ole lopullinen tuomio kuten vaikkapa pahanlaatuinen syöpä. Lapsettomuudesta voi siis aina "parantua".
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
hmm, eli nyt kun mä en miehen kanssa onnistu saamaan lasta niin voin ihan luvan kanssa ryhtyä idiootiksi, ilkeillä muille jne?
vai oliskohan fakta nyt vaan se että se on asia mikä pitää hyväksyä ja muistaa ne käytöstavat vaikka kuinka olis toisille kateellinen
Fakta on just tuo, mutta käytäntö eri. Kuitenkin hienoa jos sä oot jo tolla tasolla, tavoiteltavaa. Moni ei kuitenkaan vielä ole.
Minä, vaikka jo olenkin äiti, en edelleenkään kestä tätä yrityskierrosta toiseen rämpimistä. Samat vuosien takaiset fiilikset tulee taas päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Ymmärrän, että siskosi on kateellinen, mutta tuommoiset ilman omaa ansiotasi kommentit on aika mauttomia.... Ei se kuitenkaan sun vikaa ole, että hän ei voi saada lapsia joten turhaa kiukuttelua sulle... Ja tietäähän sen, että ei siihen pitäis lähtee mukaan, mutta kyllä se vaan vituttaa, kun oma sisko ei voi olla ees vähän iloinen sun puolestasi.
Överiks meni kummaltakin, koittakaahan sopia ja unohtaa koko juttu. Jaksuja! :hug:
En edes odottanut että hän olisi iloinen, ei tarvitse olla. Mitähän siitä olisi tullut sitten jos en olisi kertonut raskaudesta ja kun se kohta näkyy, ollut vaan maha pystyssä ja hiljaa.
Niin, sanomista siitä ois tullut teet niin tai näin.... Koittakaa sopia. Kaikesta näkee kuitenkin, että sä olet tärkeä sun siskolles, ei se muuten olisi purkanut tuota pahaa oloaan suhun noin. Läheisiin ihmisiin ne pahat olot puretaan, tuntuu se sit kivalta tai ei.... Ne on turvallisia, niihin voi purkaa.
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja ex-lapseton:
Tässä taas näkee, että tyhmät lisääntyy ja empatiakyvyttömimmät koreilee lapsilukutilastojen kärjessä. :(
Hyi kauhea, olet ilkeä ihminen, pahasuinen paskiainen. Kas kumma, että äitisi on epäonnistunut kasvatuksessa TEIDÄN kohdallanne täysin. Molemmat yhtä rääväsuita ääliöitä.
peesi
 
Entinen lapseton nyt äiti
Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Mie kyllä oikeasti ihmettelen sitä, miten nykyaikana lapsettomat on nostettu korkeimmalle jalustalle ja he saavat käyttäytyä ihan miten vaan. Kun itse kärsin lapsettomuudesta kymmenisen vuotta sitten, ei miulle tullut mieleenkään mennä huutamamaan tuskaani raskaana olevien päälle. EI SE HERRANEN AIKA OLE NAAPURIN RASKAANA OLEVAN VIKA, JOS MINÄ EN SAA LASTA!

Lapsia voi adotoida, voi ryhtyä sijaisperheeksi, ym. Lapsettomuus ei ole lopullinen tuomio kuten vaikkapa pahanlaatuinen syöpä. Lapsettomuudesta voi siis aina "parantua".
Lapsettomuudesta ei "parane". Biologinen lapsettomuus on niin suuri haava sielussa, ettei se parane sillä että perheeseen tulee lapsi. Itse tulen aina muistamaan ja kantamaan mukanani sitä tuskaa ja kipua, joita lapsettomuus minulle on aiheuttanut vaikka olen nyt ihanan pienen ihmisen äiti tai vaikka saisin kuinka monta lasta.
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Huomasikohan kukaan ap:n kirjoituksen lopussa olevaa häpeä-hymiötä? Ehkä häntäkin kaduttaa sanomisensa...

Koittakaa jutella tilanteesta ja pyytäkää anteeksi puolin ja toisin. Että ette menettäisi toisianne katkeruudelle. Onnea raskauteesi ja siskollesi toivon, että saa kokea äitiyden onnen vielä.

 
xxx
Heh, kannattaisi monen katsoa omaa napaansa, ap:ta haukutaan huonoista käytöstavoista eikä itse mietitä yhtään mitä kirjoittaa.


Kyllä, kyllä lapsettomuus voi olla todella kova paikka. Mutta ei siltikään oikeuta käyttäytymään huonosti ja haukkumaan ja syylistämään raskaana olevia ja lapsellisia. Se ei ole teiltä pois että muut saavat lapsia.

Ei lapsettomuus oikeuta käyttäytymään huonosti.


Ei ap kaan nyt kovin fiksusti käyttäytynyt. Mutta, molempien olisi aihetta pyytää anteeksi ja miettiä sanomisiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
hmm, eli nyt kun mä en miehen kanssa onnistu saamaan lasta niin voin ihan luvan kanssa ryhtyä idiootiksi, ilkeillä muille jne?
vai oliskohan fakta nyt vaan se että se on asia mikä pitää hyväksyä ja muistaa ne käytöstavat vaikka kuinka olis toisille kateellinen
Fakta on just tuo, mutta käytäntö eri. Kuitenkin hienoa jos sä oot jo tolla tasolla, tavoiteltavaa. Moni ei kuitenkaan vielä ole.
Minä, vaikka jo olenkin äiti, en edelleenkään kestä tätä yrityskierrosta toiseen rämpimistä. Samat vuosien takaiset fiilikset tulee taas päälle.
niin no, ei kyse ole siitä että olisin hyväksynyt asian, kyse on siitä että se ei ole kenenkään muun vika... se ei ole multa pois vaikka muut lisääntyis miten paljon tahansa, tekisi 10 aborttia jne. se ei liity muhun millään tasolla..
jos joku mun tuttu ilmottais aolevsna raskaana niin onnittelisin asiaan kuuluvasti, olisin iloinen heidän puoletsa ja purkaisin kateuden sitten itekseni tai miehen kanssa..
 
myö
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen lapseton nyt äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Mie kyllä oikeasti ihmettelen sitä, miten nykyaikana lapsettomat on nostettu korkeimmalle jalustalle ja he saavat käyttäytyä ihan miten vaan. Kun itse kärsin lapsettomuudesta kymmenisen vuotta sitten, ei miulle tullut mieleenkään mennä huutamamaan tuskaani raskaana olevien päälle. EI SE HERRANEN AIKA OLE NAAPURIN RASKAANA OLEVAN VIKA, JOS MINÄ EN SAA LASTA!

Lapsia voi adotoida, voi ryhtyä sijaisperheeksi, ym. Lapsettomuus ei ole lopullinen tuomio kuten vaikkapa pahanlaatuinen syöpä. Lapsettomuudesta voi siis aina "parantua".
Lapsettomuudesta ei "parane". Biologinen lapsettomuus on niin suuri haava sielussa, ettei se parane sillä että perheeseen tulee lapsi. Itse tulen aina muistamaan ja kantamaan mukanani sitä tuskaa ja kipua, joita lapsettomuus minulle on aiheuttanut vaikka olen nyt ihanan pienen ihmisen äiti tai vaikka saisin kuinka monta lasta.
Omituista. Mie kärsin lapsettomuudesta kolme vuotta, mutta kun viimein lapset sain, en kyllä enää miettinyt koko asiaa. Olin myös jo täysin valmistautunut adoptioon, koska miulle oli tärkeintä saada lapsi - ihan sama, oliko biologinen tai ei. Mie en pidä omia geenejäni niin erinomaisina, että se olis kovinkaan suuri tragedia ollut. Miulla oli vauvakuume: mie halusin hoitaa ja kasvattaa lapsen - oman tai vieraan.
 
Entinen syöpädiagnoosi
Menee ihan itse asian vierelle mutta MYÖ:lle,
MITEN NIIN PAHANLAATUINEN SYÖPÄ ON LOPULLINEN TUOMIO???? Tiedoksi vain että aika monesta pahanlaatuisesta syövästä voi parantua. Ehkä jopa useammin kuin lapsettomuudesta.
Tarkkuutta vähän näihin kirjoitteluihinne!!!!!
 
dffd
Alkuperäinen kirjoittaja eliminoi riski:
Muuhun en ota minäkään kantaa mutta lapsettomuus, keinohedelmöitys ja adoptio eivät ole riski lapsen psyykkiselle kehitykselle.

Sensijaan kaltaisesi äiti kyllä on.
Olen täysin päinvastaista mieltä. Kyllä itseään saa ja pitääkin puolustaa asiattomilta loukkauksilta. Kenenkään kynnysmatoksi ja sylkykupiksi ei tarvitse alistua.

Siskohan tämän perusteella on kykenemätön äidiksi. Varmasti suoltaisi suustaan lastensakin kuullen yhtä ilkeitä kommentteja syyttömille ihmisille, jos on katkera tai kateellinen jostakin asiasta.
 
myö
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen syöpädiagnoosi:
Menee ihan itse asian vierelle mutta MYÖ:lle,
MITEN NIIN PAHANLAATUINEN SYÖPÄ ON LOPULLINEN TUOMIO???? Tiedoksi vain että aika monesta pahanlaatuisesta syövästä voi parantua. Ehkä jopa useammin kuin lapsettomuudesta.
Tarkkuutta vähän näihin kirjoitteluihinne!!!!!
Mie yritin rinnastaa johonkin pahempaan ja siksi laitoin "pahanlaatuinen syöpä", kun luulin, että siitä ei sit enää parannuta. Anteeksi, jos loukkasin.
 
HUHHUH
Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Mie kyllä oikeasti ihmettelen sitä, miten nykyaikana lapsettomat on nostettu korkeimmalle jalustalle ja he saavat käyttäytyä ihan miten vaan. Kun itse kärsin lapsettomuudesta kymmenisen vuotta sitten, ei miulle tullut mieleenkään mennä huutamamaan tuskaani raskaana olevien päälle. EI SE HERRANEN AIKA OLE NAAPURIN RASKAANA OLEVAN VIKA, JOS MINÄ EN SAA LASTA!

Lapsia voi adotoida, voi ryhtyä sijaisperheeksi, ym. Lapsettomuus ei ole lopullinen tuomio kuten vaikkapa pahanlaatuinen syöpä. Lapsettomuudesta voi siis aina "parantua".
Missä ihmeen satumaailmassa te ihmiset elätte??? Vai että lapsettomuudesta voi AINA parantua??? Entäs ne lapsottomat jotaka eivät saa millään hoidoilla lapsia ja kuitenkaan heille ei myönnetä adoptio lupaa??? Odoptioluvan saaminen on todella vaikeaa ja jos kaikki vanhemmiksi haluavat seulottaisi samalla tavalla olisi tässä maassa hyvin harvassa ne ihmiset jotka saisivat lisääntyä! ESIM: moni sairaus jommalla kummalla vanhemmalla sulkee heti adoption ja tätä myötä myös sijaisvanhemmuuden pois laskuista.
Mites se lapsettomuus "parannetaan" sinun mielestäsi tässä tapauksessa???
 
dmd
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Juu jätä vaan syömättä jos haluat.

Jätä jatkossa myös kaikki odotukseesi liittyvä keskustelujen ulkopuolelle. Vaikka miten loukkaantuisitkin. Saat olla ihan vaikka tajuamattakin, mutta juttu vaan on nyt niin, että lapsettomuus SATTUU ja PALJON. Se vie järjen, se vie käytöstavat ja sitä myöten pilaa ihmissuhteet. Joka ei ole lapsettomuutta ja sen tuomia pettymyksiä kokenut, ei voi ymmärtää.

Raakaa ja tyylitöntä yleistämistä, mutta teen sen tietoisesti. Jos kukaan tahtoo vähän syvemmälle oikein kunnolla lapsettoman ajatusmaailmaan, suosittelen kurkistamaan blogia nimeltä maailmamustavalkoinen. Löytyy googlettamalla.
Sä kirjotit hienosti :flower:
hmm, eli nyt kun mä en miehen kanssa onnistu saamaan lasta niin voin ihan luvan kanssa ryhtyä idiootiksi, ilkeillä muille jne?
vai oliskohan fakta nyt vaan se että se on asia mikä pitää hyväksyä ja muistaa ne käytöstavat vaikka kuinka olis toisille kateellinen
Ei munkaan mielestä lapsettomuus ole mikään syy olla toisille kusipää, vaikka kuinka itseensä sattuis. Se tuskin on kuitenkaan kenenkään raskaana olevan vika.
Peesi hivenenhullulle ja Sleepikselle.
En ymmärrä tätä asennetta, että lapsettomuuden viitan alta saa huutaa mitä törkeyksiä vain, ja toisella ei ole oikeutta edes loukkaantua. Ap loukkaantui (ihan oikeutetusti) ja pikaistuksissaan sanoi pahasti (mikä ei ehkä ollut enää oikeutettua)... mutta kukapa meistä voi vannoa että ottaa sontaa niskaan ja pitää suun supussa, vaikka toinen haukkuu noinkin pahasti kuin ap:n sisko. - Raskausuutinen on ihana uutinen, ja siitä kuuluu onnitella. Minä en ymmärrä ap:n siskoa. Jos lapsettomuus saa käyttäytymään noin sekopäisesti, niin se ei mene enää normaalin piikkiin - vaikka monet tässä ketjussa niin väittävätkin. Siinä vaiheessa kun oman elämän tragedia alkaa vaikuttamaan kaikkiin lähelläoleviin tuossa määrin, niin on asennemuutoksen paikka. Viimeistään.

(Ap:n viiittaama asia on muuten tutkittu juttu, vaikka täällä moni kimpaantui ja väittää ihan valheeksi. Löytyy hakusanalla kiintymyssuhdehäiriö.)
 
Nykyisin kahden äiti
Ehkä sisko reagoi asiaan niin voimakkaasti just siks että asia tuli selville tuolla tavalla. Mä olisin mieluummin kertonut sen ihan reilusti kahdenkesken kaikessa rauhassa että meille tulee vauva ja olisin ottanut vähän paremmin toisen tunteet huomioon. Se että ruokailun yhteydessä heittää että en nyt ota lohta kun olen raskaana niin kieltämättä siitä tulee sellainen olo että asia ei nyt ole niin tärkeä että olis muuten pitänyt mainita. Eli sisko ehkä kokee että asia joka olis hänelle maailman tärkein on ap:lle vaan syy nyt jättää lohi syömättä.

Lapsettomuus on jokaiselle ihmiselle erilainen kokemus. Kaikille se lapsi ei välttämättä ole koskaan ollut niin tärkeä asia kun joku toinen on lapsuuden nukkeleikeistä saakka odottanut äitiyttä. Toiselle se että saa kokea raskauden ja biologisen lapsen on tärkeämpää kuin toiselle jolle adoptio voi olla paljon helpompi ratkaisu. Ennenkaikkea lapsettomuus on jokaiselle niin henkilökohtainen asia että en lähtisi pahastumaan vaikka reaktio ei raskausuutisesta olisi riemun kiljahduksia.
 

Yhteistyössä