Ensi kertaa äidiksi v. 2012?

  • Viestiketjun aloittaja Saturnalia
  • Ensimmäinen viesti
Hups, oon unohtanu näkymä ilmottaa....

Raskaan ja pitkän synnytyksen päätteeksi meille syntyi POIKA 11.9 klo: 00.05 painoa 4016g ja pituus 53cm py 38.5cm. Alko luomuna mutta päättyi kaikkena muunako luomuna.. Sen verran raju oli kokemus että en ilman pyyntöä laita synnytys kertomusta...

Kotona jo ollaan, Herralla ikääki jo kohta 3viikkoa. Kohtuu kiltti muksu, nykyisin vaan tappelua unta vastaan iltaisin, uni voittaa siinä puoli yhen aikaan yöllä. Pitkiä pätkiä onneksi öisin nukkuu, pisimmillään 6tuntia putkeen saan itekki vähän paremmin nukuttua...
 
Heipsan!

Suuren suuret onnittelut vauvansa jo synnyttäneille :heart:

Täällä vielä hikiset 2 viikkoa (ainakin) jäljellä.
Vauveli on laskeutunut jo kivasti ja rauhottunutkin aikalailla. Alapään kipristelyä ja ajoittaista mohkumista lukuunottamatta ei mitään uutta. Lonkat särkee yötä päivää eikä nukkumisesta tahdo tulla mitään. Melko runsasta valkovuotoa on ollut parisen viikkoa. Alkuraskauden veroinen pahoinvointi tuli takaisin. :x
Kiva juosta pöntölle yrjölle pallomahan kanssa... Ei kovin ketterää, ei...

Kaikki on suunnilleen valmiina synnytykseen ja vauvan tuloon. Ei oikein vieläkään mikään jännitä. Kaikki menee miten menee. En ota turhia murheita.

Painosta joku kyseli. Mulle on tullut tähän asti (RV 38) tasan 5 kg.
Kun raskausajasta oksentaa yli 6 kk niin ei pelkoa painon noususta....

Taidanpa tästä lähteä saunomaan =)

Oikein hyvät voinnit kaikille masuilijoille!!

Felinae RV 38
 
Hei kaikille piiitkästä aikaa, kirjoitelkaahan kuulumisia... Luin tota alkuketjua ja voi kuinka tuntuu, että alkuvuodesta on jo valovuosia aikaa vaikka pieni hetkihän siitä on, kun tänne aloitin kirjoittelemaan.

Meidän tyttö on kohta jo 2 kk ja kaikki menee jo jotenkin omalla painollaan. Saimme varsin helpon tytön, joka syö hyvin, nukkuu hyvin ja kehittyy hyvin. Tosin painoa kertyy mun makuun liikaa - alkaa olla mulle raskasta nosteltavaa. Luulen, että 6 kiloa paukkuu rikki (ellei mennyt jo) lähipäivinä. Ens viikolla on lääkärineuvola, jossa saamme tarkemmat mitat. :)


Mites, minkälainen rytmi teillä on? Mua rasittaa vaan ja ainoastaan tuo yösyömisten määrä - niitä 2-3 kertaa yössä. Tyttö nukahtaa yöunille 22-23 ja herää sitten syömään 2-4 tunnin välein, miten milloinkin. Toi 4 tuntia on kyllä harvinaista. Aamulla hän herää viimeistään kello 10, mutta viimeiset aamut herätys on ollut 8.30. Oiskohan rytmi muuttumassa. Päivällä neitokainen nukkuu 2-3 päikkärit (n. 10-12 ja 14-17), mutta sekin näyttäis hieman muuttuneen ja tasottuneen enemmän tuonne kaksien unien puolelle. Ilta sitten valvotaan ja ilmeisesti kerätään väsymystä yötä varten - torkahtelee vaan pikkupätkiksi silloin tällöin.

Mutta vauva-arki rullailee siis omalla (jatkuvasti kiihtyvällä) painollaan. Väsymystä pukkaa kuitenkin tuosta hyvästä ja armollisesta rytmistä huolimatta. Hormonit myös aiheuttavat aika vauhdikkaita mielialan muutoksia - välillä itkettää ihan mahdottomasti ja yllättäen. Ja viime aikojen kaameat vauvasurmauutiset. Uih. En pysty edes ajattelemaan koko juttua.

Mites siellä siis menee, IslandGirl, Marge, Anukkio ja kaikki muutkin?
 
Moikka piiiitkästä aikaa mahis! Ja myöhästyneet onnittelut tyttövauvanne syntymän johdosta! :flower: :heart:
Ihana kuulla, että tyttönne on helppo tapaus - jos niin voi vauvasta sanoa :) Varmasti on väsymystä silti ja siihen päälle kun lisää ne ah niin ihanat hormonit niin voin kuvitella että mielialat heittelee laidasta laitaan.

Minustakin tuntuu, että siitä on jo valovuosia kun aloin tänne kirjoittelemaan.. vaikka muutama kuukausi siitäkin on. Muistelen että olin viikolla 4+4 kun ensimmäisen viestin laitoin :D Silloin olin NIIN pihalla ja peloissani kaikesta ettei mitään rajaa. Nyt pelkojen määrä taitaa olla edelleen sama, mutta kohteet ovat muuttuneet.. nimittäin tuleva synnytys kyllä kieltämättä pelottaa ihan hemmetisti! Mulla on varmaan jotain ongelmia luottaa hoitohenkilökuntaan tai vieraisiin ihmisiin yleensä ja samaten järkyttää se kontrollin menetys, jota ilmeisesti synnyttäminen kuitenkin jossain määrin vaatii. Epävarmuus ja se, ettei mitenkään voi tietää miten jutut tulevat menemään, tuntuvat todella pelottavilta. Oikeastaan koko synnytys tuntuu edelleen ihan vieraalta ajatukselta.. että minä? Menossa synnyttämään? Muuthan sitä tekee enkä minä :D (En tiedä saako näistä ajatuksista mitään selvää :) )

Seulakärähdyksestä huolimatta raskaus on edennyt oikein hyvin ja ongelmitta. En ole laskenut edes raskausdiabetestä minkäänlaiseksi ongelmaksi, sillä mittaukseni ovat pysyneet vaivatta hyvinä. Olen onnekas. Äitiysloma alkoi viime viikolla ja voi ihanaa kun tämä kotona rentoutuminen on IHANAA... Tuli kyllä ihan kreivin aikaan tuo loman alku, en olisi jaksanut enää yhtään. Liitoskivut ja kohdunkannattimien kivut ovat sitä luokkaa ettei liikkumisestakaan tule enää oikein mitään. Vauva on erittäin virkeä ja aktiivinen.. jopa siinä määrin, että potkut välillä jopa tekevät kipeää. Laskettu aika on 24.11. ja eiköhän siitä ohi mennä.. ellei sitten rd:n takia tehtävässä ylimääräisessä ultrassa vajaan parin viikon kuluttua käy ilmi että pitäisi käynnistää aiemminkin.

Oikein hyvää jatkoa/odotusta/vauva-arkea kaikille tutuille! :heart:

toivottaa ison mahansa kanssa vielä lyllertävä Anukkio ja Paavo rv 35+6
 

Yhteistyössä