Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

ai mulla oli samanlaisia oireita ennen ku piti lähteä synnyttämään,. tai oli menkkamaisia jomotuksia sit tuli sitä veristä vuotoa ihan vähän, no 2 päivää sen jälkeen niin vaavi synty:) tänään taaperoni tuli jo 12 päivää vanhaksi :) :d
 
ai mulla oli samanlaisia oireita ennen ku piti lähteä synnyttämään,. tai oli menkkamaisia jomotuksia sit tuli sitä veristä vuotoa ihan vähän, no 2 päivää sen jälkeen niin vaavi synty:) tänään taaperoni tuli jo 12 päivää vanhaksi :) :d
Oho! :O No katsotaan kuinka minulle käy. Tosiaan tänään ei ole tuntunut samanlaista jomotusta alavatsalla kuin eilen eikä vertakaan ole näkynyt tipan tippaa. Vähän on särkenyt päätä ja olo on ollut hieman väsynyt tai voimaton, vaikka nukuin viime yönä todella pitkästä aikaa hyvin enkä herännyt vessaankaan kuin kerran! (Yleensä vessassa saa ravata 3-5 kertaa).

Innolla jäämme odottelemaan mitä tulevat päivät tuovat tullessaan. :)
 
Uusi keskustelija ilmottautuu! :)
Alussa ollaan (rv 5) ja laskettuaika on kaksplussan laskurin mukaan 22.11. :)

Ei tämä kyllä mikään suunniteltu raskaus ollut. Ei ole kauaakaan, kun totesin kavereille etten minä tuu lapsia hankkimaan vielä moooooneen vuoteen. Mutta kuinkas kävikään... :)
Nyt kun on tuon positiivisen testin tuomasta järkytyksestä (?) selvitty, niin kyllähän tässä alkaa jo innostumaan asiasta entistä enemmän. :D Pari ensimmäistä päivää meni vain haahuilessa epäuskoisena enkä millään meinannut uskoa todeksi, että oon raskaana. :')

Charolina / 24v / la 22.11.
 
Tänään oli sit taasen neuvola. Kauhee syyni tulevalle isällekin päälle. Kaikki mittaukset yms tuli siitäkin otettua. Itellä Hb hieman tippunut, oli nyt 110 ja se on raja sille rautalisän syönnille. Sydänääniä ei tahtonu ensin kuulua kun pikkuinen potki anturaa kohti ja kieri niin kovasti, mutta kyllä ne lopulta sit saatiin kuuluviin ja ihan hyvältä kuulosti.

Nyt voin kertoa että vatta on alkanu kovaa vauhtia kasvamaan ja ahdistaa hirveesti. Oon sikaherkillä ja tunnen itteni lihavaksi ja rumaksi. Ja sanovat että raskausaika on ihanaa ja silloin hehkuu yms... Itellä silmäpussit kasvaa vattan kans varmaan samaa vauhtia enkä haluais että vatta kasvais enää yhtään! Neuvolantäti ei tahtonu asennettani ymmärtää ja yritti selittää että paino ei oo liikaa noussut yms, mutta minkä minä sille voin että tuntuu miltä tuntuu....

Ja voi jeesus että osaa välillä huimata reilusti. Varsinkin jos istuu esim. lattialla jalat koukussa "vatsaa vasten". Aivan hirveitä huimailuja. Onneks vain hetkellisiä...

Missä vaiheessa teillä on liikkeet alkanut tuntua? Täällä 18+2 eikä vielä mitään...

Kaikkeen ärsyyntynyt ja pikkuinen 18+2
 
Missä vaiheessa teillä on liikkeet alkanut tuntua? Täällä 18+2 eikä vielä mitään...
Muistelisin että juurikin noilla paikkeilla itsellä alkoivat liikkeet tuntua. Uutena vuonna niin on helppo muistaa. ;D 18-19 viikoilla. En ensin edes tajunnut sitä vauvan liikehdinnäksi kunnes sitten makasin lattialla pelaamassa DS:ää sen samalla nojaten mahaani vasten kun tunsin että minuahan taotaan sisältä päin. Iloinen ylläri. Liikkeet näkyivtä silloin aluksi minulla vaan aamusta ja hyvin randomisti myöhemmin.

Nyt ei voi olla huomaamatta vaikka olisi paksu takki yllä.. Tulee aika kovia liikkeitä ja paljon.

Huomena neuvolaan. Varmaan lähetellänä äitipolille sokeriarvojen takia. Typerä sokerinen minä. Mutta heyy, meitsi on ollut yli kuukauden karkki, jäätelö, sipsi ja yleisherkku "lakossa". Kesällä tulen vetelemään niin paljon Ben&Jerrysiä etten tule ikinä mahtumaan ihaniin mekkoihini. :,,((
 
Heippa pitkästä aikaa! :)

En ookaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne, aika kiireistä oli tämä yrittäjän arki loppuajan töissä, mutta nyt siis äitiyslomalla vihdoin!

Tänne onkin tullut paljon uusia, onnittelut kaikille odottajille ja jo pienokaisen saaneille! :)

Meillä kaikki hyvin, poika kasvaa ja liikkuu hyvin ja mullakin on mennyt odotusaika ilman suurempia ongelmia, selkä vaivatkin vähän helpottanut. Sokerirasitukseen jouduin rv 33+2, koska virtsassa näkyi sokeria. Arvot oli onneksi kaikki hyvät, eli ei hätää. Johtui varmaan neuvolaa edeltävänä iltana nautitusta kinuskikaramelli jäätelöannoksesta.. hups :D

Viime päivät on kylläkin mennyt vähän surullisissa merkeissä kun jouduttiin luopumaan toisesta kissasta :( Ei saatu millään pissiongelmaa kuriin, mutta nyt se pääsi hyvään kotiin maalle, jospa tämä tästä :) Ne vaan nuo elukat on aina ollut niitä "lapsia" meille niin vaikea päätös oli.. mutta tuleva vauva menee tietysti kaiken edelle. Ei voi ottaa riskiä että on kissanpissaa joka paikassa.

Nyt on sitten aikaa laitella kotia ja pestä hankittuja vauvan vaatteita & tarvikkeita! :)

nonnakonna & poju 35+2
 
I.love onko sulla ollu mitkä arvot siin sokerirasituksessa koholla.
mulla oli 2tunnin arvossa yhen pisteen heitto eli kun saa olla 8,6 niin mulla oli 8,7 niin nyt pitää sit mittailla kotona tuota sokeria..
Ei tasan mitään tietoa. :D En saanut sieltä mitään paperilappusia mukaan koska tiedot vaan pistettiin neuvolaani menemään. Sieltä sanoivat että kaksi arvoa oli koholla ja sehän riitti. Kävin tänään neuvolassa ja löi meitsille taas pussillisen piikkejä ja uuden paketillisen mittaliuskoja matkaan. Ehdinhän tässä olla kokonaista eilisen ja tämän aamun pistelemättä itseäni.. Nice.

Ja niin sain lähetteen sairaalaan juuri kohonneiden sokerieni takia. Mitään hälyyttävää tosin ei neuvolan tätsykään löytänyt arvoistani. Mitä nyt hiukkasen koholla. Kummaa on silti se että aamupalaksi olisi liikaa kaksi ruispalaa. O___O Minusta se on hurjan pieni aamiainen. Ennen saatoin mättää jonkun 2 levyllistä näkkäriä tai 4 sämpylää, lisukkeineen tietty muutkin leivät. Raskauden myötä aloin popsimaan aamupuuron ja omenan mutta sekin nosti sokereitani joten se sitten jäi. Mutta että KAKSI LEIPÄÄ olisi liikaa niin huh huh. Pyörittelin silmiäni tänään kun olin neuvolassa ja minulle sanottiin että se voipi olla hiukan liikaa kun sokeriarvot nousevat. Pitääkö sitä salaattia syödä ihan joka syömishetki että saa vatsansa täyteen? Ideoita otetaan vastaan.

LisaLove ja Anonymous1 31+1
 
Viimeksi muokattu:
mulle taas sano se diabeteshoita jonka luona kävin et kuituja pitää syyä et ne imee sokeria et ruisleipä ois hyvä jne.. mulla oli tosiaan niin pieni heitto mut ku kuulema pitää mennä nuitten mukaan niin pistellään jonkun aikaa sit itteä.. tänään mittailu niin kaikki mittaukset on huomattavasti alle sen rajan mitä saa olla vaik oon syöny normaalisesti. jotenkin tuntuu et välillä tuol neuvolas mennään säänösten mukaan eikä sen ihmisen kuka siin on. esim . mulla ei oo paino noussu vaan laskenu. 2viikko sit oli neuvola ja nyt oli vasta paino menny yli alkupainon 700g niin neuvolan mielestä pitäs syä enemmän no miten syöt ku ei mahu.. oon pienikokoinen muutenkin ylipainoinen ennen raskautta niin luulis et se on hyvä vaan et ei oo painoa tullu... ottaapa nuist selvää.

pamppa88 ja kunfuu panda 29
 
tere teille)
tääl ei enää niin hirveest käydäkää keskustelua ku ennen,onks porukka jo kyllästynyt???
Meikäl oli eilee neuvola ja hups keikkaa ku hyppäsin vaa'alle ni tullu lisää painoo ja neuvolatäti katto kieroon,ei ollu ku kk tullu 4kg eli nyt yhteensä 9kg.JIIIHAAA!!!pitää vissii alottaa karkkilakko;)vaik ei sitäkää nii hirveest oo tullu vedeltyä,ei oo vaa päässy liikkuu selän takia.
Työssä pieni helpotus ku joutu keskeyttää ny koulutuksen työn ohella et jatetaa sitä joskus,vähä harmittaa mut ei ollu mun päätettävis.

Täällä jätkä on ruvenny vetelee hurjia jumppa ja venytystuokioita et oikee maha liikkuu melkee puolelt toiselle,innolla ootan loppuaikaa:D
Yks ultra viel ois,iha miun mielenrauhan takia et saadaa sydämelle puhtaat paperit ja se oiski sit loppuaika vaa neuvolakäyntei

Kertokaas mulle tuosta sokerirasituksesta?
vaikuttaakko niihi arvoihin paino,vai se mitä olet syönyt raskauden ajan tms vai vai vai.mie vähä pelkään et meikän arvot on varmaa koholla ku tuo painoki noussu hujaukses...:/
 
Kertokaas mulle tuosta sokerirasituksesta?
Sokerirasitusta ennen pitää paastota joku 10-14 tuntia (riippuu vissiin paikasta). Otetaan verta putkiloon jonka jälkeen juodaan olikohan se 2dl sokerilitkua mikä voi paikasta riippuen maistua vähän eriltä. Itsellä oli appelsiinin makuista. Olen kuullut myös colan ja vadelman makuisista sokeriliuoksista. Sitten odotellaan tunti, otetaan verta. Odotetaan toinen tunti, otetaan lisää verta. Tulokset tulevat tyyliin seuraavaksi päiväksi neuvolaan. Joissain paikoissa ne kerrotaan heti. Ainakin toissavuonna Oulussa sai heti tietää jos arvot olivat koholla tai eivät olleet.

Siinä siis testataan miten hyvin kroppa kestää sokereita. Ja jos se ei kestä hyvin niin arvot kohoavat. Sitten joutuu tarkkailuun.

Luulisi että jos on sokerit koholla niin paino nousisi hurjaa vauhtia. Itsellä sf-mitta kulki yläkäyrillä. Nyt tämän kuukauden uuden ruokavalioni kanssa pääsin keskikäyrille. Eli vauva kasvaa nyt normisti. Ihan hyvä että tekivät sokeriasituksen ja löysivät poikkeavuudet. Ilman sitä vauvani olisi varmana pompsahtanut jo yläkäyrien yläpuolelle. Mitään viisikiloista mötkylää ala pusertaan.. Huh huh.

Salaatti tasaa sokereita hyvin ainakin itselläni. Sitä voi mättää vaikka kuinka ei arvot nouse mihinkään. Ilman salaatinkastiketta tietysti! ;)
 
Hei uusi tyyppi ilmottautuu =)
Sanyo/Vantaa/20V/la 15.05.2012

Tuosta sokerirasituksesta kun jaksoin vähän lukea niin mulla kans todettiin se RD. Muut arvot normit mut sen litkun juomisen jälkeen kun piti se tunti odottaa niin oli pompannu 12,5 :(. Mulla tosiaan painokin heittelee aivan tajuttomasti, saattaa päivässä muka tulla lisää 2kg :whistle:

Mä en tiedä onkohan tää lapsonen jotenkin potkassut tonne kylkeen tai jotain kun oikea kylki on hemmetin kipee. Pelkkä hengittäminenkin tekee kipeetä ja liikkuminen ylipäätänsä :/

Äitiysloma alkaakin jo ensi viikolla, herranen! Aika menee ihan hirveetä vauhtia :)

Hei tässä kun eilen mietin tota sairaalakassia itselle ja vauvalle niin pää löi kyllä tyhjää, eli mitä ottaa mukaan?

Sanyo&Katkarapu rv 33+3 :heart:
 
Itelle ei sitä sokerirasitusta oo tehty, eikä vissiin meinata ees tehä.... En tiiä sit. Kovasti kyllä karkki maistuu. :D Samoin ku kaikki muukin ruoka mitä ei sais hirveesti syyä.

Hb oli tosiaan laskenu 110. Ja sen kyllä töissäkin huomas. Oon ambulanssis, jossa 4vrk töitä, 4 vapaata. Yöherätykset aivan täyttä tuskaa nyt ja muutenkin koko aika tosi vetämätön olo.. Pitäis vissiin käydä rautakaupassa. :D

Niin ja liikkeet tuntuu jo täälläkin! Aina sillon tällön, aika randomisti ja tosi pitkiä taukoja ettei huomaa mitään. En nyt ajatellu kuiten ressiä vetää siitä, jos niitä ei nyt päivittäin vielä tässä vaiheessa tunnukaan.

Rv 19+0
 
Tuo sokerirasituksen teko oli jo tiedos,enempi vaa mietityttää just ne arvot ja mitkää niihin vaikuttaa, ja sit jos ny joutuu siihe seurantaa.Naureskelinki et tulee olee haastavaa ku mun työt sijoittuu aika välille 6-23 et aika hankala syödä kellon tarkkuudella:/ ja se et jos nyt ei aina syömisen jälkee piikitä ni vaikuttaako se sit seuraavaa arvoo (jos siis tarttee aina samaa aikaa päivittäin piikittää)...Itelläni ku tuli tuo 4kg kuukaudes ni vähä alko hirvittää et kasvaakohan jätkä nyt hurjaa vauhtia,en haluis mitää isoo jätkää synnyttää:D pitää vissii ruveta salaattilinjalle
Nii ja viel semmost et mitkä ruuat pitää arvot kohillaa?tiiän et karkit tms sokerit poies mut mites ns normiruoka sit:)te ketkä ootte jo kokeneet ni antakee vähä neuvoi:)
 
Tuo sokerirasituksen teko oli jo tiedos,enempi vaa mietityttää just ne arvot ja mitkää niihin vaikuttaa, ja sit jos ny joutuu siihe seurantaa.Naureskelinki et tulee olee haastavaa ku mun työt sijoittuu aika välille 6-23 et aika hankala syödä kellon tarkkuudella:/ ja se et jos nyt ei aina syömisen jälkee piikitä ni vaikuttaako se sit seuraavaa arvoo (jos siis tarttee aina samaa aikaa päivittäin piikittää)...Itelläni ku tuli tuo 4kg kuukaudes ni vähä alko hirvittää et kasvaakohan jätkä nyt hurjaa vauhtia,en haluis mitää isoo jätkää synnyttää:D pitää vissii ruveta salaattilinjalle
Nii ja viel semmost et mitkä ruuat pitää arvot kohillaa?tiiän et karkit tms sokerit poies mut mites ns normiruoka sit:)te ketkä ootte jo kokeneet ni antakee vähä neuvoi:)
Mulle sanottiin ainakin neuvolassa, että normiruoastakin karsis vähän niitä "huonoja" sokereita ja rasvoja pois. Mehut on ihan täysin pois kun kaikissa mehuissa kuitenkin jotain sokeria ilmeisesti. Vihanneksia paljon ja jos syö esim riisiä, pastaa tms paljon niin pitäis pitää annoskoot pieninä mut syödä sit se 5 krt/pv vähintään...

Ite ootan et saan sen mittarin kun siskon luona mittasin niin pomppas tunnissa 4,9 7,6 :s
 
Mie oon nyt elelly hiljaiseloa tässä vähän aikaa. Mökö on ruvennu liikkumaan oikein kunnolla ja maha on taas ottanu sellasen kauheen kasvupyrähdyksen. Yön unet on vähä heikommalle jääny. Illalla saan kyllä unen päästä kiinni mutta jos herään yöllä vaikka vessaan on uudelleen nukahtaminen vaikeaa. Lisäksi mies herää puol kolmelta jotta kerkiää neljäks töihin. Se on nyt iskostunu miun päähän nii hyvin että herään viikonloppuisinki noihin aikoihin ja valvon sit jokusen hetken. Joskus saattaa kaks tuntiaki mennä ja sit jos alan pyöriä nii mökö alkaa pyörimään siinä samalla ja sit saa viimeistää heittää hyvästit unille vähäks aikaa.

Sokerirasituksesta Miulla seuranta on nyt ohi. Ruokavaliolla sokerit oli paastoarvojen tasolla ja jos söin jotain makeaa niin sekään ei sokereita yli sallittujen arvojen nostanu.

Nyt huolestuttaa alhainen verenpaine. Istuessa tulee välillä huimauskohtauksia ja mitä neuvolakortista katsoin nii yläpaine on laskenu koko ajan, alapaine sen sijaan noussu. Mitäköhän sillekki voidaan tehä.
 
Sain itse hyvin vinkin että jos pitää pastasta/riisistä/perunasta niin korkeintaan 1dl/per ruokailu tai yksi peruna. Tuoremehu on muuten tosi paha! Ei uskoisi eihän? Jos mehua haluaa juoda niin jotain just laimennettuja ainoastaan suositellaan. Tai näin itse ymmärsin. Salaattia voi mättää miten paljon vaan, se ei sokereita nosta. Minusta tosin on alkanut tuntumaan että salaatti voi silti nostaa painoa..

Oma ruokailuni menee nykyisin näin:
Aamupala: 2 ruispalaa, päälle juustoa, puolikas leikkele, oivariinia ja kurkkua/tomaattia. Lämmintä vettä ja sitruunaa/lusikallinen maitoa.
Ruoka: Jotain lihaa (kanaa yleensä), 1dl riisiä/pastaa, kasviksia/juureksia. Koko satsi mahtuu keskikokoiseen tupperware astiaan. Eli suhteellisen pieni annos. Juomana vettä. Ehkä 1kpl omena.
Välipala: 2 ruispalaa, päälle juustoa, puolikas leikkele, oivariinia ja kurkkua/tomaattia.
Ruoka: Jotain lihaa (kanaa yleensä), 1dl riisiä/pastaa, kasviksia/juureksia. Juomana vettä. TAI Ruokaisa salaatti jota voikin syödä huoletta muutamankin lautasellisen.
Iltapala: 2 ruispalaa, päälle juustoa, puolikas leikkele, oivariinia ja kurkkua/tomaattia.

Aika tylsää siis ja silti arvot ovat koholla. Porkkanan saatan ottaa myös joskus ruoan/välipalan päälle. Syön niin vähän nykyisin etten enää nauti syömisestä juuri lainkaan. Poikakaverini tekee kaikenlisäksi maailman parhaita ruokia ja en pääse maiskuttelemaan niitä kunnolla.

Kyselin viimeviikolla neuvolassa stressin vaikutuksesta sokeriarvoihin ja sieltä tuli vastaukseksi että kyllä se saattaa myös vaikuttaa arvoihin. Sinänsä kuulostaa kummalle että miten stressi voisi vaikuttaa tuollaisiin arvoihin mutta voipihan se totta olla. Nyt kun olen saanut muuttohommat KOKONAAN POIS mielestä niin vietin viikonlopun aika hyvissä lukemissa sokereita mittaillessani. Sitten kun aamulla piti lähteä töihin arvot pomppasivat jälleen. Hmm. Ehkä siinä on jotain perää?

Liikunta ei tunnu auttavan minulla. Tai ei nuo minun kolmen-kuuden kilsan kävelyt ehkä riitä vaan siihen sitten. :D

Mun on varmaan pakko pitää yksi sellainen päivä että syön vähän jäätelöä ja testaan nostaako se sokereita kuinka paljon. Esim. ruoan jälkeen yksi puikko. Parempihan se nyt on testata ettei turhaan panttaa itseltään kaikkia elämän herkkuja. Toisaalta en haluaisi tehdä sitä koska jäätelö on minulle elämäntapa. Osaisinko pitää sen vain siinä yhdessä puikossa joka olisi testi mielessä muutenkin syöty? Olen ahamattien aatelia. Hedonisti herkuttelija. O-ouuu.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Joku oli vauvan liikkeistä kysellyt/puhunut, mullahan tuntui ekat liikkeet muistaakseni 15+2, esikoinen siis kyseessä ja istukka etuseinämässä :D 19+0 tuntuikin sit jo kädelle liikkeet (olis tuntunu jo aiemmin jos olisin käteni ehtiny sohaseen mahalle :D) ja ulospäin alko liikkeet näkyyn ehkä rv 21-22.

Noista sokerijutuista, niin kannattaa tosiaan kattella mikä ittellä nostaa sokereita. Mullakin ruisleipä nosti arvoja, vaikka sitä yleensä suositellaan diabeetikoille.. Sen kun jätti pois, niin arvot pysy normeissa. Myöhemmin koitin uudelleen, niin enää ei ruisleipäkään nostanut arvoja. Ja kaikki maitotuotteet kannattaa vaihtaa rasvattomaan versioon. Esimerkiks siis jos juo vaikka kevytmaitoa, niin kannattaa vähintään ykkösmaitoon vaihtaa. Itehän en voinut olla syömättä karkkia plus muita herkkuja, oli mieliteot niin kovia, mutta eipä ne mulla noihin arvoihin vaikuttanut. Tai vaikutti, jos olin huonosti syönyt ja olin nappassut jonkun suklaapatukan "välipalaks" jossain bussissa tms, mutta ne kirjattiinkin äitiyspolilla sit ylös, että sen takia arvoissa pieni heitto. Mullakaan ei juuri auttanut liikunta noihin arvoihin kyllä. Mulla pääasiassa kyllä arvot heittelikin siks, että oon aina ollut vähän huono syömään ja seurannan takia piti alkaa syömään säännöllisesti ja siihenhän ei keho eikä noi sokeriarvot ollu tottunut. Kaiken tän lopputuloksenahan sitten toi pikkumies synty 41+0 ja paino sen melkein 4,2kg. Mutta olis kuulemma ollut ilman raskausdiabetestakin ton kokonen, kun noilla "sokerivauvoilla" yleensä se paino kertyy sitten tohon keskivartaloon, mutta toi meitin pikkumies oli sit tosiaan niinsanotusti tasasesti iso mies :D Ja pienenä lohdutuksena, ei tommosta 4,2kilosta ollut loppujen lopuks edes vaikea pusertaa pihalle :) Eli ei semmosestakaan kannata stressata, että lapsi on liian iso ja sitä ei jaksa synnyttää :D Ainoana "miinuksena" mulla oli se, että poika kun oli niin iso ja tuli vielä avosuutarjonnassa, niin sain kolmannen asteen repeämät.. Mutta sekin suurimmaks osaks johtui siis tarjonnasta. Ja olin kuvitellut synnytyksen sattuvan jokatapauksessa ton verran ja kuitenkin loppujenlopuks mulla oli koko alakerta ihan sohjona, että kuinka paljon vähemmän sit olis sattunut jos ei olis mikään mistään revennyt ollenkaan :)

Tulipas taas juttua, saatto vähän poiketa aiheestakin.. :D Mutta semmosena tsemppinä ton yritin kirjottaa, että ei kannata pelätä! :) Ps. noista pahoista repeemistä huolimatta oon toipunut tosi hyvin, pystyin jo seisoon ja käveleen seuraavana päivänä synnytyksestäkin, eli se toipuminen on kyllä noissa alakerran asioissa aika nopeeta!

ringaa ja pikkumies huomenna 4vkoa! <3
 
Eli periaattees kaikil on niin eriasia ja vaikutukset sokereihin et sen näkee sit omal kohal..itelläni kun nuo ruoka-ajat ei ole koskaa säännölliset ja niden pitäminen saatikka laittaminen säännöllisiks on jo hankalaa työnkin puolesta,töissä syödään kun ehitään ja miten paljon ehitään. Stressiä riittää liikaaki ja jos se vaikuttaa ni mun arvot on koholla tai muuten päin peetä:) joten voin vaan yrittää syödä terveellisesti ja liikkuu mahollisimman paljon,mittaillaa arvoi sit oikee urakal jos ei meinaa tasaantua:)
 
"Ite ootan et saan sen mittarin kun siskon luona mittasin niin pomppas tunnissa 4,9 7,6 " nuohan on viel niis rajois ,alku mittaustulos tulee olla alle 5,5 ja tunti en jälkeen 7,8
No ainakin mulle neuvolassa sanoi ihan neuvolalääkäri, että pitäisi väh. se kaksi tuntia kestää et nousis noin paljon :p
Jokainenhan on kuitenkin yksilö eikä kaikilla oireile noiden "kriteerien mukaisesti"

Tosiaan joo taas kyselen, mitä sairaalakassiin mukaan? Oon aivan pihalla ! Pitäis meinaan jo pikkuhiljaa vähän pakata (ihan varmuuden vuoksi ;)).

Eilen oli jotain ihan kummia kipuja... Tuli ja meni, eli ei siis kestänyt kauaa, mutta tuntu kuitenkin tosi inhottavalta kun veti melkein polvilleen. Sellanen ihmeellinen kirpasu/vihlasu alapäässä =D
Myös noi harkkasupistukset ilmeisesti alkanut ihan kunnolla kun tulee kunnon menkkajomotuksia välillä :eek:

Millä fiiliksillä muut on synnytyksen suhteen? Mua on nyt kun se lähenee niin alkanu pelottaa kamalasti! Aikasemmin en edes miettinyt koko asiaa, mut nyt jotenkin näkee kaikki kauhukuvat silmissään taas... |O

Tää lähtee nyt tokavikalle duunipäivälle ennen äippälomaa ! ;)

Sanyo&Katkarapu 34+1 (eilen siis pokspoks 34+0 :heart: ) :)
 
Nyt ois taas aiheen vaihtoa:)
Kaikile tutut RASKAUSARVET:))
eiks ole ihania:)?ei silä että niitä vihaisin vaan yritän sietää mutta onko kellään kokemusta hyvistä voiteista mikä ehkäsee niit tai sit jo olemassa olevia arpia poistavia tms...normisti rasvaan kehoa kyllä suht usein mut nyt tuli ekat ihanat viiva rintoihin:D
Täällä äiti ja jätkä vk 24 läks käyntii:)
 

Yhteistyössä