Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Olen seuraillut tätä ketjua jonkin aikaa.
Onnea MammaLa ja neiti peikonlehti vauveleista!! :heart: Kyllä se vaan niin on, että ei ne synnytyksen taida koskaan mennä ihan niin kuin etukäteen kuvittelee.. :flower:

Itse hankin Epinon jo esikoisen odotusaikana, mutta se jäi käyttämättä kun vauva todettiin lääkärinkäynnillä olevan yllättäen perätilassa ja syntyi sitten sektiolla..(Kaikissa neuvolakäynneillä oli tunnusteltu vauvaa ja piti olla oikein päin, vaan ei sitten ollutkaan)

Nyt vauva on oikein pää alaspäin ja epinolla on treenattu reilu viikko.. Olen nyt 37 viikolla. Treenit on sujunut ihan hyvin vaikka aika hitaasti on musta edistystä tapahtunut. Tänään pääsin noin 7,5 senttiin ja kyllä vähän pelotti ponnistaa pallo ulos, mutta ihan suht hyvin se kuitenkin onnistui.
Ei paljoa puutu että olisin tavoitteessani 8 sentissä.. :p
 
Onnea MammaLa!

No niin, minullakin alkaa olla viikkoja sen varran kasassa, että tänään tein ensimmäisen venytystreenin, varovaisesti. Aika pian alkoi kyllä kiristämään, mutta odottelin sitten aina pari minuuttia ennen kuin lisäilin ilmaa. Enkä uskaltanut kovin montaa kertaa lisäilläkään. Saldo oli siis ympärys 17 cm ja halkaisija kaiketi n. 5 cm. Siitäpä ei ole suunta kuin kohti parempia lukuja :).

Ja fifiris, laita väliaikatietoja kuinka harjoittelut sujuu!
 
Nipsu80, siitä se sitten lähtee!! =)

Mä olen treenanut miltei joka päivä, mutta jotenkin harmittavasti jämähtänyt siihen 7,5 senttiin.. Pallo tuntuu niin järkyttävän isolta, että yksinkertaisesti uskalla pumpata lisää. Äsken tein kolme lyhyempää harjoitusta ja joka kerta ajattelin että nyt on varmaan jo 8 sentin halkaisija, mutta aina sama 7,5 sentin tulos.. :headwall:

Eilen olin harjoitellut niin ahkerasti, että sain jopa ihan minimaalisen pienen haavan emättimen suulle, josta tuli vähän verta. Ei siis sattunut juurikaan, mutta kirveli vähän ja huomasin sen pissalla käydessäni. Eli täytyy varmaan kuitenkin vaan jaksaa kuulostella omaa kroppaa, eikä väkisin harjoitella liian ison pallon kanssa..

Huomenna taas uusi päivä, ehkä sitten saan sen kaivatun puolisenttiä lisää! Tässä alkaa kyllä olemaan ihan henkisesti valmis synnyttämään, koko ajan toivon ja odotan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, vaikka huonolla tsägällä tässä voi mennä vielä melkeen kuukausi. :whistle:

Fifiris 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syrän;26075028:
Pitääkö se ympärysmitta aina mitata itse erikseen tai halkaisija, vai onko siinä laitteessa joku asteikko joka sen näyttää??
Ainakin mun laitteen mukana tuli boksissa vaan sellainen mitta-asteikko, jonka viereen kun pallon laittaa, niin siitä näkee sen halkaisijan. Siinä on myös laskettu mikä halkaisija milläkin ympärysmitalla tulee, mutta en ole itse jaksanut alkaa kangasmitalla mittailemaan pallon ympärysmittaa. Ympärysmitan mittaaminen olisi ehkä tarkempi, mutta enpä ole jaksanut siihen ryhtyä.

Täällä ollaan edelleen jämähdetty 7,5 senttiin.. Toivotaan että tämä päivä toisi vihdoin edistystä!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Hauska lukea kokemuksistanne, kun oma Epi jäi aikoinaan käyttämättä. Siksi ajattelin kysyä jos joku on kiinnostunt ostamaan sen pois, niin voisin hyvin luopua siitä. Se on siis käyttämätön ja vielä alkuperäispaketissa, kerran olen paketin avannut!
 
Hiljaista ollut tässä ketjussa..

Tule fifiris sitten aikanaan kertomaan miten synnytys meni ja mikä oli lopullisen epi harjoittelusi saldo, eli pääsitkö yli vielä siitä 7,5 cm?

Minä olen nyt harjoitellut n. 4 krt/vkossa ja päässyt myös tuohon 7,5 cm, ja se tuntuu itsellänikin olevan jonkinlainen rajapyykki. Harmi, että laitteesta ei näe käytön aikana pallon kokoa, aina uskon että nyt täytyy olla jo enemmän kuin viimeksi, mutta ei.

Pitää alkaa tekemään harjoituksia nyt loppuaikana päivittäin, niin ehkä siitä saa rohkeutta ja oppii paremmin tunnustelemaan kehoa.
 
No niin, synnytys takanapäin! Niinkuin usein sanotaan, niin meni munkin synnytys ihan eri tavalla kuin kuvittelin.. Epinolla pääsin synnytystä edeltävänä päivänä 8 senttiin..

Synnytys käynistyi epäsäännöllisillä mutta kipeillä supistuksilla, ja kun menin sairaalaan, olin vasta 1 sentin auki.. Siellä odoteltiin pari tuntia, eikä siinä ajassa auennut kuin kolmeen senttiin. Kätilö päätti että mun olisi hyvä rentoutua ja antoi nukahduslääkkeen.. Ehdin ehkä tunnin torkkua heräten välillä kipeisiin supistuksiin, kun meni lapsivedet.. Siitä ehkä 10 min ja olin kauheissa tuskissa ja kätilö kutsuttiin paikalle. Lähdettiin kiireen vilkkaa synnytyssaliin ja meinasin jo ponnistaa matakalla! Kätilö kurkkasi kohdunsuun tilanteen ja sanoi ettei enää keritä antaa puudutteita.. Eli siinä sitten ilman lääkkeitä ponnistin..:O

Vauvan sykkeet laski yhtäkkiä tosi huonoksi ja tuli kauhea kiire. Kätilöt leikkas välilihaa auki ja hirveellä kiireellä piti ponnistaa. Onneksi olin niin sekaisin kaikesta etten tajunut mistä kiire johtui. Ponnistin vain niin kovaa kun jaksoin.. Leikkauksen lisäksi tuli aika paha repeämä ja tikkejä on nyt kolmessa kerroksessa..

Uskon kyllä, että jos synnytyksessä ei olisi tullut tuollainen kiire, olisi paikat pysynyt paremmin kasassa... Ponnistusvaihe kesti vain 8 minuuttia ja oli kuitenkin mun eka alatiesynnytys...

No onneksi lapsi voi hyvin ja mä nyt parantelen alapäätä pikkuhiljaa. Sitten kun paikat ei ole enää kipeitä, niin ajattelin aloittaa lantionpohjatreenit epinolla.
 
fifiris hui! Kuulostipa vähän ikävältä...:S Harmi, että tässä ketjussa kaikilla treenanneilla on sitten ollut jotenkin vähän poikkeuksellinen synnytys, ettei ihan saa käsitystä siitä, oisko toi treenaus auttanut vai ei. No MammaLa:lla taisi olla niin, että olis ilmeisesti auttanut, vaikka perätila olikin. Mutta onnea hei vauvasta! :) On se kyllä vaan jännä, että eipä sitä voi tietää miten se synnytys sitten tulee menemään. Just tuon takia joskus mietin, et kannattaako sitä laitetta sitten hommata, jos ei "pääsekään" testaamaan sen tuloksia, vaan tulee just jotain yllättävää...
 
Heipä hei,

täällä yksi joka on miettinyt tuota epinon hankkimista. LA heinäkuun lopulla.
Täältä olen välillä käynyt muiden kokemuksia lukemassa mutta harmi tosiaan että synnytykset onkin sitten menneet eritavalla kuin on toivottu, vaikka näinhän se menee. Eipä sitä synnytystä voi etukäteen päättää miten se menee. :) Onnea kaikille vauvan saaneille!

Itsekin tässä nyt pohdin sitten että hankkisiko tuon laitteen vai ei, alatiesynnytys hieman jännittää ja pelottaa mutta sitten taas onhan tuo melko hintava kapine jos käykin niin ettei sitä tartte. sitä nyt taas ei voi etukäteen tietää joten... :D Kiva olisi muidenkin kokemuksia lukea!

Niin muuten, milloin harjoitukset olisi hyvä aloittaa?
 
Täällä toinen joka on aattellu hankkia ton kapistuksen. Kallishan se on kun olisi tässä muitakin rahareikiä ja monen mielestä varmaan tosi turha.. :whistle:

Mutta ite aattelin hankkia sen lähiinä siksi, että saisi etukäteen vähän tuntumaa ja rauhassa harjoitella ponnistamista, enkä niinkään murehdi sitä jos synnytys ei sitten menekkään niin kuin halauisin. Uskon että lähtisin synnyttämään vähän varmemmalla fiiliksellä kun olisin saanut etukäteen vähän treenata.

LA heinäkuun puolessa välissä ja olen käsittäny että noin kuukautta ennen voisi alkaa treenaamaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Täällä eräs aika etukäteen kiinnostunut, ja yhdelle laitoinkin jo viestiä kysyäkseni onko laite jo mennyt. Joten jos jollain vielä olisi tuo laite käytettynä ja ehjänä ja puhtaana myydä niin minulle saa laittaa viestiä olisin erittäin kiinnostunut! :)
 
Moi! Ostin Epin ja ehdin käyttää sitä vain 2 viikkoa sillä hölmönä rupesin käyttämään sitä liian myöhään ja vauvani syntyi hiukkasen aikasemmin kuin laskettuaika. Kokemukseni oli kuitenkin myönteinen ja ajattelin, että voisin myydä Epini pois sillä ihan heti emme ole uutta vauvaa hankkimassa. Itse en repeytynyt, mutta en tiedä oliko se Epin ansiosta sillä tosiaan en ehtinyt sitä kauaa käyttämään. Olen steriloinut laitteen, joka käytön jälkeen ja alkoholilla vielä putsannut, se on kuin uusi. Pyytäisin laitteesta 60e (Uutena 100e) + posti maksu. Itse asun Turun lähellä joten jos ostaja on täältä päin niin voisin sen vaikka toimittaakin sovittuun paikkaan. Jos kiinnostaa tai tulee mieleen kysymyksiä niin ottakaa yhteyttä ensiksi Cunucu profiliini yksityisviestillä. Kiitos.
 
Mää ostin ja sain mun oman epinon!! :D :heart: soo happy!

..ja tosissaan synnytys ois aikaisintaan 9kk päästä, jos milloinkaan.. :ashamed:

Eipähän tartte alkaa sitten metsästää edullista käytettynä :D Pitipä nyt vaan hehkuttaa ja samalla rohkaista laitetta käyttäviä/käyttäneitä jakamaan lisää kokemuksia!
 
Moi! Ostin Epin ja ehdin käyttää sitä vain 2 viikkoa sillä Pyytäisin laitteesta 60e (Uutena 100e) + posti maksu. Itse asun Turun lähellä joten jos ostaja on täältä päin niin voisin sen vaikka toimittaakin sovittuun paikkaan. Jos kiinnostaa tai tulee mieleen kysymyksiä niin ottakaa yhteyttä ensiksi Cunucu profiliini yksityisviestillä. Kiitos.
Moi laitoin sulle asiaan liittyen viestiä, saitkohan?
 
Hei vaan, ajattelin tulla kertomaan oman synnytyskokemukseni, kun tuolla Epillä treenailin säännöllisen epäsäännöllisesti viikolta 36 alkaen. Kyseessä oli toinen raskauteni.

Tein venytysharjoituksia ehkä jokatoinen päivä, paitsi viimeisellä viikolla rv 40+ lopetin. Lasketun ajan jälkeen en enää harjoitellut, kun tuntui jotenkin epämiellyttävältä ja supistelikin niin ettei pallo oikein pysynyt sisällä. Pääsin 8 cm ja olin tyytyväinen siihen. Sekin tuntui jo melko tiukalta, enkä edes haaveillut suuremman halkaisijamitan saavuttamisesta.

Synnytin rv 40+5. Synnytys lähti käyntiin aamuyöllä 10 min. välein tulevilla supistuksilla jotka tihenivät aamupäivän ja päivän mittaan 6-7 min. välein tuleviksi. Yhtäkkiä iltapäivällä supistukset muuttuivat tiheämmiksi, 2-4 min. välein ja lähdimme miehen kanssa sairaalaan. Matka kesti n. 10 min. ja kun pääsimme sisään hoitaja katsoi heti tilanteeni, sillä näytin hänen mielestään kivuliaalta, itse en kokenut kipua niin kovana. Olinkin jo 7-8 cm auki, toisella puolella vain reuna jäljellä. Siinä vaiheessa meinasi tulla hätä, koska suunnitelmat menivät uusiksi. Hoitaja sanoi, etten välttämättä ehtisi saada kivunlievitystä, ja ainakin spinaali ja epiduraali olivat heti pois suljettuja. Sitten suoriuduin pikaisesti saliin ja lääkäri kutsuttiin katsomaan mitä puudutteita voitaisiin antaa- kohdunkaulan puudutteen sainkin sitten sille puolelle jonne sen vielä pystyi laittamaan. Se vei puolet kivusta pois. Vedet menivät siinä puudutusten laiton aikana. Noin 10-15 min. päästä tulikin tarve ponnistaa ja neljällä ponnistuksella syntyi jäntevä poika 49 cm ja 3490g. Ponnistin kyljellään, joka oli sama asento jossa harjoittelin Epilläkin. Ehdin olla siis salissa 45 min.

Sain välilihaan ja jonnekin yleemmäs häpyhuuliin pienen nirhauman, ja 1 tikki per nirhauma. Pystyin heti imettämään istualtani salissa, eikä nirhaumista ollut tietoakaan. Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin episiotomia joka oli todella monta viikkoa todella kipeä.

Epillä treenaaminen auttoi ponnistamisessa, juuri oikean suunnan löytämisessä ja vauvan kulkemisen tuntemisessa synnytyskanavassa. Myös se auttoi minua synnytyksessä, etten ollut totaalipuudutettu, vaan tunsin supistukset ja vauvan liikkuvan ponnistukseni voimasta.

Itselle jäi hyvä fiilis :)
 
Tuli sitten tilattua tuo Epi no delphi. :)
Huomenna pitäisi se postista kipaista, tänään poksahti rv. 34 joten voinen aloitella treenailuakin pikku hiljaa. Koitanpa tänne kirjoitella kokemuksia sikäli mikäli saan itsestäni irti treenata säännöllisesti, tarkoitus kyllä olis, sen verta hintava laite. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
mulla olis täysin käyttämätön epi no plus, paketti on avattu mutten kertaakaan ehtinyt käyttää. Tällä hetkellä olen siis sairaalassa, viikkoja 36+2 ja pikkuista odotellaan maailmaan. Jäi treenit tekemättä. Kiinnostuneet laittakaa viestiä yksityisviestiä tulemaan, vastailen kykenenisen mukaan, itse maksoin laitteesta n. 110e postikuluineen joten en tuota ihan ilmaiseksi eteenpäin laita kun käyttämättä jäi, saa tarjota. Vastailen tosiaan sen mukaan miten tämä napero täältä mahdollisuuksia antaa.
 
Noniin, tulin vähän päivittämään tuloksia. Sain laitteen maanantaina, tänään 38+4 eli vähän myöhässä pääsin aloittamaan treenit mutta toiviotaan että tässä vielä kerkeisi treenata.

Ma: 18cm
Ti: 19,5cm
Ke: 20cm
To: 21cm
Pe: 22cm
La: 22cm yhtään ei huvittanu treenata
Su: 24cm eli halkasija 7,5cm vasta ja tämäkin jo sattuu... Lääh, puuh...
Ma: 25cm
päiviä välissä..
viikonloppuna 25cm
Ma: 26cm
Ti: 27cm
TO: 29cm!!!!
Eli tarkoitus on vaikka vähän apinanraivollakin saada joka päivä mittanauhaan vähän enemmän senttejä kuin edellisenä päivänä.

Nyt vihdoin päästy 8cm halkasijaan ja voin kertoa että kirveli ja tuntui että tuli joku pieni haavakin. Verta ei tullut. Että kaikki respectit vaan niille jotka on helposti päässy 8 cm ja jäänyt siihen jumittamaan sillä mulla oli kyllä kovan työn takana päästä tähän 8cm.

Hassua että lopulta tohon päälle 9cm halkasijaan pääseminen ei enää niinkään sattunut, tai siis kirvellyt vaan enemmän on se jumalaton paineen tunne jota ei meinaa kestää. Tähän olen tyytyväinen.

Ja salaisuus etenemiseen on ainakin mulla treeneissä se että punkean pallon ulos 2-3 kertaa ja joka kerta ulos saa isomman pallon. Eli ei kannata yrittää vain yhtä kertaa tai siis saada heti ekalla kerralla isoa palloa ulos vaan kasvattaa kokoa joka kerta. Mulla tälläsiin treeneihin on menny noin 15 min.
 
Viimeksi muokattu:
Ehdottomasti suosittelen ko.laitetta jokaikiselle! Itsellä synnytyksestä nyt kohta jo reilu vuosi, tarkoitus oli tulla tänne kertomaan kokemuksia mutta sitten se unohtui....mutta lyhykäisesti, synnytin esikoiseni rv 42+0 tuskallisen käynnistyksen päätteeksi, ponnistusvaihe 42min, lapsi painoi 4,2kg, eikä YHDEN YHTÄKÄÄN tikkiä, tahi repeämää! Toivuin siis samantien, istuminen ja kaikki sujui heti aivan kuin ennenkin. Ainut mikä oli kipeä, oli häntäluu, joka otti jonkinsortin damagea tuon suuren koon vuoksi, mutta se oli pientä kipua se:)
Treenasin rv 37 lähtien joka päivä ja muutama päivä ennen käynnistystä pääsin ensimmäisen kerran 9,5cm. Se, minkä koin venymisen lisäksi erityisen hyödyllisenä oli se, että laitteen kanssa harjoitellessa tuli samalla harjoitelleensa itse ponnistamista ja siinä erilaisia hengittämistaktiikoita ja sitten itse tilanteessa tiesin miten toimia, jotta saan lapsen liikkumaan oikeaan suuntaan. Samoin tunsin pään alkaessa syntymään tutun venymisentunteen ja osasin silloin säännöstellä ponnistamista tunteen mukaan, kätilö sanoi jälkikäteen ettei hänen tarvinnut ohjata ollenkaan ponnistamista lopussa vaikka yleensä tilanne vaatii melko topakkaakin toppuuttelua.
Vaikkakin laite on kallis noin kertaostoksena, niin kyllä näkisin että maksaisin vaikka tuplahinnan tällaisesta lopputuloksesta kuin kärvistelisin repeämän ja kipujen kanssa useita viikkoja. Suosittelen siis lämpimästi!!
 
Heippa,

täällä treenit jatkuu. Tänään pääsin 29 cm eli melkein 9,5cm halkasija!! Wuhuuu! Nyt on kyllä hyvä fiilis! Kun pääsis enään sinne synnyttämään! rv40+4 tänään. Plaah.

Itse myös suosittelen tätä laitetta vaikka en vielä tositoimiin ole edes päässyt, koska olisin varmastai sata kertaa enemmän paniikissa lähdössä synnyttämään jos en olisi treenannut tällä laitteella!! Nyt on tosi paljon itsevarmempi olo! :cool:
 
Mulla olisi edelleen myynnissä käyttämätön Epi no Delphine plus. Paketista purettu kertaalleen mutta tosiaan en ehtinyt koskaan laitetta testata.

Hintapyyntö 85e (sis. postikulut), itse maksoin postimaksuineen laitteesta 110e ja rapiat.

Kysellä voipi yksityisviestillä, hintaa voi yrittää tinkiä. :D
 

Yhteistyössä